Nada się. Sprawdź tylko do jakiego napięcia można go ładować, albo nawet do jakiego napięcia trzeba go ładować żeby był naładowany. No i czy lubi wysokie temperatury panujące w samochodzie?
A ten egr, to jest ten który miałeś w starym silniku, czy przyjechał z nowym? Sprawdź napięcia zasilania sterownika (choćby przez kompa) w momencie szarpania. Ładowanie też zmierz.
A ta lampka na czerwono musi być? Podłączałem właśnie tak jak na rysunku tylko bez lampki podałem bezpośrednio i nie ładuje.
a moŻe być tak wytarty, że już nawet nie piszczy, ale się kręci i nie ładuje?
Jeszcze jedno spostrzeżenie. Zauważyłem, że zmieniło się ładowanie (mniejszy amperaż). Dużo dłużej ładuje telefon
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
W momencie usterki też ładuje?
Czy alternator został rozebrany? Wychodzi na typowe uszkodzenie tj. koniec szczotek. Dostał kilka uderzeń i zaczął ładować.
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Pin S to sensor odpowiedzialny za pomiar napięcia dzięki któremu ładowanie jest albo włączane albo nie. Sprawdź połączenie przewodu "S" do plusa akumulatora, możliwe że jest uszkodzony, przetarty albo zaśniedziałe połączenie.
czy może być to alternator ?? elektryk sprawdzał i nie ładuje
a może go porostu źle podłączyłeś i dlatego masz takie ładowanie!
Upewnić się czy aby na pewno jest ładowanie...wygląda na to, że nie ma..
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
Sprawdź IATS i/lub połączenie między nim a EKU... może ktoś coś robił z obudową filtra powietrza i zapomniało mu się podłączyć ?!
Kontrolka ładowania mazda 6gg. Po przejechaniu kilku km zapala mi sie kontrolka ładowania. Świeci mocno nie zarzy sie. Czasem gasnie po wkreceniu na wyzsze obroty. Ładowanie ma w normie bo ok 14.4 i spadnie na sekunde do 13.8 jak zapali sie swiatla czy cos. Podczas jazdy jest 14.3 wiec dobre. Komp pokazuje mi ze niby jest słabe ładowanie. Ma ktos pomysł...
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
Tu https://obrazki.elektroda.pl/5679168800_...
Proponuję sprawdzić przewody masowe i napięcie ładowania czy nie jest większe niż 14,4V
Podłącz miernik do klem akumulatora i obserwuj napięcie ładowania
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
do alternatora dochodzi gruby kabel od akumulatora i 2 cienkie, jeden idzie do kontrolki a drugi do plusa. to sprzwdziłemi nieznalazłem usterki, masa silnika też wydaje się być ok. Czyli zostaje alterantor. kupiłem drugi urzywany ale jest chyba padnięty bo jak go zamontuje i podłącze to wogóle niemam ani kontrolki ani ładowania.
Odsuń miernik od kabli zapłonowych i wtedy mierz.
Nie spotkalem sie jeszcze z takim alternatorem , ktory na stale mialby zamontowany regulator poprostu musi byc sprytnie schowany japoncy lu bia sie bawic w takie wynalazki , ale polak potrafi wszystko.Jak poluzujesz pasek klinowy kolo pasowe alternatora musi swobodnie obracac sie w ulozyskowaniu powinno byc slychac tylko lekki szum lozysk i oczywiscie...
Akumulator został naładowany z zewnętrznego prostownika. Po uruchomieniu silnika zmierzyłem 13,1 V na obrotach jałowych. Czy ten model Mazdy 1,3, 85 KM z 2012 posiada ładowanie sterowane z ECU?
A może zacznij od dokręcenia klem . Druga sprawa to sprawdź miernikiem czy prostownik ładuje akumulator.
mam drodzy Państwo pytanie. Czy akumulator się ładuje kiedy samochód stoi na zapalonym silniku? :) ( mazda 323f 89rok 1.6 8v)
Zobacz bezpieczniki, zobacz czy jest napięcie na syku S alternatora.
tak jest, na grubym przewodzie jest zasilanie. Tak by wynikało, nie ma jednak ładowania :(
Sprawdz ładowanie i alternator.
To LS, patrz co masz na styku S, i jak jest zgodnie to wymieniaj regulator i mała uwaga- nie trzeba oryginału za parędziesiąt zeta a wystarczy regulator od malucha, Jezpol najlepiej. I to śmiga.
Moim zdaniem to będą szczotki w alternatorze wytarte dlatego nie ma ładowania
Sprawdz stan akumulatora i napięcie ładowania
Wg mnie ładowanie powolne ma "dobroczynny" wpływ na baterie Li-ion, dlatego SOC się trochę poprawia, jeśli wcześniej było głównie ładowanie szybkie.
Czy taki komunikat jest czymś normalnym tak, canimmo wysyła do can odpowiednią komendę by zablokować auto, kiedy autoryzujesz się komenda z canimmo kasuje błąd. To co wysyła do can i jak to konkretnie działa jest tajemnicą producenta urządzenia ale nie martw się montuje urządzenia tego producenta ponad 20 lat i jest mega niezawodny i dopracowany.
ładowanie jest ok :cry:
Nie, bo inteligentny alternator nie trzyma stałego napięcia dlatego potrzebna jest przetwornica aby niezależnie od napięcia wejsciowego z zakresu 12.8-14.95 utrzymać na wyjściu 14.4. Dodatkowo trzeba pilnować maksymalnego prądu ładowania LiFePo4 - dla wybranego akumulatora to maks 10A
Sprawdź ładowanie bo napięcie masz za niskie.
kontrolka świeci się od razu po odpaleniu ? a jakie jest ładowanie podczas włączenia tej szyby ?
WItam mam problem z mazda 2 z 2005 r 1.4 silnik alternator jest wymieniony na nowy i zachowuje sie tak samo jak na starym ładowanie ponad 16v po wyjeciu kostki z alternatora z cienkimi przewodami ładowania wraca do normy do 14v a kontrolka ładowania nadal świeci , chciałem sie odwiedziec przez co przechodzi kontrolka ładowania i co może być przyczyną...
Może tak silnik ,rok, napięcie ładowania,start-stop system,stan akumulatora pomierzony testerem do aku.
Uwalony regulator.
A zegary od paliwa i temperatury tez szaleją?,jeśli tak, to regulator napięcia (taka mała czarna kosteczka z trzema wyjściami pod deską rozdzielczą.-20 zł.w sklepie elektronicznym)
To na początek prosimy o pomiary napięć ładowania.
witam mam problem z alternatorem w mazdzie 323 silnik 1,3 rok 98 problem polega na tym, iż spalił mi się alternator wymieniłem go na alternator po regeneracji. Po zamontowaniu go w aucie stwierdziłem iż za bardzo się nagrzewa gdy silnik jest zapalony, znajomy elektryk polecił abym zmienił akumulator bo to może być przyczyną, zrobiłem tak i faktycznie...
Zmierz napięcie ładowania akumulatora.
Czyli alternator nie ładuje, podjedź do elektryka on sprawdzi resztę.
Alternator do sprawdzenia.
"milejow" dzięki, potrzebowałem pilnie tej informacji. A co sądzicie o tym ładowaniu 14,65V - 14,70V na włączonych światłach mijania ?? Jest to poprawne ładowanie w takim samochodzie ??
Jeszcze .. jakie masz ładowanie? To "uciekanie bokiem " prądu jest wspaniałe!!!
ładowanie bez świateł to 14,2 po załączeniu świateł spada do 13,5 po włączeniu nawiewu i klimy nie ma ładowania ... alternator to ja1515
Witam Czyli gdy auto zgaszone ,włączony zapłon kontrolka ładowania nie świeci ,czy tak ?.
Witam miałem dwie mazdy i napięcie ładowania oscylowało w granicach 13.8-13.9 one tak maja ,alternatory mitsubishi ,aku fabryczne padło po 10 latach
Wyjmij wtyczkę z alternatora .Jeżeli masz w niej 2 przewody to jeden ma zasilanie ;plus; a drugi jest do kontrolki.Połącz ten który idzie na kontrolkę z masą Dodano po 3 Zle podłączałeś kontrolkę przy sprawdzaniu,ma być do masy i do przewodu od kontrolki ładowania .
Jeszcze co do ładowarki Dedra: Producent pisze, że obsługują: Ładowanie standardowego akumulatora 12V Ładowanie akumulatora AGM 12V Ładowanie akumulatora żelowego 12V Ładowanie akumulatora LFP 12V Natomiast Mazda mi napisała, że mam akumulator kwasowy EFB; czy będzie on też poprawnie obsługiwany? Piotr
Mogę puścić to przez jakąś przejściówkę tak, alby nie tylko ładować, ale i puszczać muzykę? Do wejścia microUSB
Różni ludzie, różnie oceniają ten test. Wiesz co? Załóż balonik zamiast korka chłodnicy, ciekawe czy go napompuje na wolnych... Przy malutkiej przygazówce, odkręcam korek a tu takie ciśnienie że korek odleciał do góry na gorącym silniku zrozumiem takie rzeczy ale auto całą noc stało i silnik był zimny Że gorące może być niebezpieczne, to wiesz... Gdy...
Witam Opiszę kłopot, może się już z takim spotkaliście. Kilka dni temu odkryłem, że nie świeci mi lewe światło drogowe w mojej Maździe 6 z silnikiem diesla z 2003 roku (lampy ksenonowe). Niby prościzna ale okazało się, że to nie żarówka, nie bezpiecznik...tylko coś więcej. Niestety chciałem sam naprawić i lekko uniosłem puszkę z bezpiecznikami w komorze...
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
jeżeli podłączasz tak jak mówisz, regulator jest podłączony to powinien ładować (chyba że wiertarka ma za małe obroty)
Witam Mam problem z kontrolka ładowania co jakiś czas mi się zapala i gaśnie razem z kontrolką poziomu wody w filtrze paliwa. Ale już wiem,że jak mam z ładowaniem to się zapalają obydwie kontrolki. Alternator wydaje mi się,ze jest ok bo akumulator mi się nie rozładowuje. W momencie zapalenia się kontrolek napięcie ładowania wynosi aż 15,2 V a przy normalnej...
Sprawdź: - Ładowanie na wolnych pod obciążeniem. - u masowanie silnika i alternatora - układ prostowniczy alternatora.
jak dłużej postoi to rozrusznik nie kręci z taką dynamiką jak na przykład przejade 1-2 km zgasze i odpale To raczej kwestia temperatury silnika, po 1-2km jest już na tyle nagrzany że rozruch idzie znacznie sprawniej.
Ja radził bym sprawdzić ładowanie może nie masz ładowania i pali sie od ładowania i razem sie świecą tamte pozostałe kontrolki:)
Napięcie w spoczynku, a nie po przekręceniu na rozruch. Zapewne Mazda ma tzw. system inteligentnego ładowania, gdzie ładowanie akumulatora sterowane i monitorowane jest przez sterownik silnika. Przy niskim stopniu naładowania akumulatora (małej pojemności), uniemożliwia on uruchomienie silnika. Rozpoznaje to po zbyt niskich obrotach silnika w fazie...
Zacznij od sprawdzenia ładowania, akumulatora i mas.
To dlaczego pali się jak nie ma ładowania, a jak już jest to gaśnie ? Dodam jeszcze, że ładowanie aku z prostownika (około 14V na aku) i odpalenie silnika nie powoduje zgaszenia tej kontrolki. Jak ładowanie zaskoczy, kontrolka gaśnie. Co ma piernik do wiatraka ?
Witam, mam problem z ładowaniem w mojej Maździe 3 BK 2.0. Ostatnio po odpaleniu po nocy lub dłuższym postoju świeci się kontrolka akumulatora. Po przejechaniu pewnego dystansu, tak do 10 km, znika. Wczoraj miałem sytuację, że po przejechaniu około 5 km miałem problem z ponownym odpaleniem, a pod sam koniec drogi powrotnej zaczęły odłączać się wszystkie...
Sprawdź ładowanie czy w normie bo może za duży prąd dostaje i masa czy ok
Jakim miernikiem i gdzie mierzone. Zmierz napięcie na wyjściu z alternatora.
Na początek warto by było sprawdzić ładowanie. Jakie masz żarówki ? Oby nie jakieś +150%. Warto sprawdzić akumulator.
Żartujesz z tym ładowaniem? Powinno być 14.2V - 14.4V. Aku masz niedoładowane. Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator, regulator ładowania. Podładuj aku prostownikiem.
MAZDA CX-9 (TB) 3.7 AWD (TB10A) silnik ford
Ładowarka nieinteligentna spali się. Ładowanie możesz zacząć z żarówką 12 V 45 W podłączoną pomiędzy ładowarkę Dwa lata temu miałem operację biodra, przerwa w jeździe prawie 3 miesiące, Mazda3 w tym czasie nieodpalana. ,,Odpalam'' bezkluczykowo a tu cisza, woltomierz pokazuje 6,8V, podładowuję bez wyjmowania akumulatora moim od lat sprzętem, trafo...
temat rozwiazany, wymiana alternatora , uzywany koszt 90zl :( pozdrawiam i dziekuje, do zamkniecia
To może być wszystko. Od źle założonej kierownicy, czujnika, po przewody, ładowanie itd. Policz obroty do oporu prawo/lewo. Ja się nie zgadzają to źle założyłeś kierownicę. A jak dalej nie wychodzi na drążkach to zdrowo pokoszone to auto. Reszta tester i obserwacja parametrów.
A ja mam akumulator VARTA w Maździe 626 2.0D kombi, kupiony w 2008r do poprzedniej Mazdy (też 626 2.0D ale sedan), w zeszłym roku przełożony bo sedana sprzedałem, w kolejnych zimach (a ostatnia mocna była) spokojnie odpala na mrozie, raz nawet -25 stopni było i też (trochę ciężko) odpaliłem, kupiony w firmie która sprowadza (hurt) oraz także sprzedaje...
Akurat peugeot 308 to naprawdę udana konstrukcja i świetne silniki hdi. Zwykłe benzyniaki 2.0 lub 1.6 ale nie thp. Śmiało można zagazować i taki 2.0 potrafi palić 8 litrów gazu, natomiast 1.6 hdi przy spokojnej jeździe bez szale st to spalanie około 4 litrów ropy. Na autostradzie przy 130 max 5 litrów. Części tanie są do nich a wersja kombi ma zwiększony...
może być rownież nie doładowany akumulator sprawdz na mierniku jekie jest ładowanie akumulator powinno wnosić 14,4V bez swiateł i tak dalej...
. Po próbie odpalenia nie chce zapalić i załącza się cała elektryka między innymi ,klimatyzacja i dewasto .Wskazówki prędkościomierza i obrotomierza idą maksymalnie do góry i wracają na zero . Utrata zasilania , chwilowa . Główne obwody zasilania , ładowanie , stan akumulatora do sprawdzenia.
Witam posiadam xedos 6 2.0 l V6 1994 r czyli podobnie jak piszący wcześniej, Jestem po wymianie 3 alternatorów ( używek ) ale zawsze sprawdzanych fachowym okiem . Znowu mam problem z tym samycm co wczesniej , mianowicie przy niskich obrotach okolo 1000/min. jak mam odpaloną klime czyu światła czy nawet nadmuch etc. (coś związanego z elektrykom ) świecą...
Nie trafiła mi sie awaria regulatora wToyocie. Mazda, Ford tylko i rzadko. Ten sam typ alternatora.
Odpalanie z kiepskiej rozruchówki ewntualnie zbyt wysokie napięcie ładowania lub jak pisał emeryt odwrotne podłączenie . Proponuje sprawdzić jeszcze gnd i zasilanie aku- altek komp. Dioda zabezpieczająca ale i przepięciówka (chyba około 18 V) pozdrawiam
alternator jest Mitshubishi 70A , mazda jest z 1989 roku.
sprawdź pobór prądu tej szyby. Może ładowanie nie domaga? nie wykluczone również zwarcie w okolicach przepustów gumowych.
Witam. Mam jazdę demio 2000r 1.5 . Pali się cały czas kontrolka ładowania , dodam że sprawdzając ładowanie miernikiem jest na poziomie 14.30v. Alternator został wymontowany i zawieziony do naprawy. Firma zajmująca się regeneracją wymieniał elektronikę łożyska, zrobili testy i miła być sprawny. Po zamontowaniu alternatora sytuacja bez zmian, nadal kontrolka...
Witam Sprawdzałeś ładowanie ile wynosi ? (na wolnych obrotach i przy 3tys obr)
Dzięki za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi! Silnik to benzyna, pojemność 1840, z manualem. Poproszę kolegę aby podjechał i spróbuję odpalić z pomocą kabli. Sprawdzę też w kolejności pozostałe tematy. Rozrusznik zawsze dotychczasowo łapał za pierwszym razem natomiast z akumulatorem już 2-3 razy był podobny problem. Natomiast nocne ładowanie najcześciej...
mazda 323f bg 93r. Ładowanie bylo sprawdzane i jest ok, a pasek po wymianie, dodam jeszcze ze ktoś przede mną pomontował tam jakieś ledy w progach i w atrapie chłodnicy oczywiście nie działają. Miałbym jeszcze jeden problem o ktorym zapomniałem, zamontowany jest wzmacniacz marki magnat editon two oraz skrzynia basowa rownież magnat i gdy podgłośnie...
Po całonocnym ładowaniu akumulatora problem nie znikl nawet na sekunde
Ja mam co prawda 323F z 94r, ale kontrolka ładowania również świeciła mi ciemniej. Wystarczyło wymienić żarówkę, która przez tyle lat zrobiła się już srebrna :)
A jak sprawdzić czy alternator otrzymuje dobre sygnały, i czy da się w razie czego naprawić ECU.
sprawdzić czy na tej wyczce co dochodzi do alternatora jest napiecie na kablu co dochodzi do styku S alternatora,jak i czy jest napiecie na głównym kablu prądowym. Sprawdzić bezpieczniki zabezpieczenia pionowego-będzie tam jeden o oznaczeniu BAT lub ALT.
Mam nadzieje że problem już rozwiązany, otóż od jakiegoś czasu miałem problemy z alternatorem na wysokich obrotach 2k rpm ładowało aż wkońcu się "skończył" jego żywot alternator zmieniłem na nowy ładowanie wporządku i auto zaczeło jeździć normalnie.
witam. jakisz czas temu mialem problem bo alternator przeladowywal mi akumulator, wymienilem na uzywany i wszystko wrocilo do normy az do wczoraj. Dzis rano odpalam madzie i lipa totalna, milczy jak grob nie ma sily przekrecic rozrusznikiem. pomyslalem akumulator, podmienilem na inny na 100% sprawny i odpalil spoko, pojechalem "na miasto" wrocilem i...
Jakiej pomocy oczekujesz ?, trzeba wyjąć i naprawić alternator
Miałem podobny problem w swoim samochodzie, w moim przypadku winowajcą okazał regulator napięcia w alternatorze. Jeśli po naładowaniu akumulatora samochód Ci odpali, to sprawdź multimetrem ładowanie alternatora oraz napięcie podczas rozruchu
15V to zbyt duże napięcie ładowania. Optymalne jest 14,4V. Lepiej to sprawdź dokładnie bo zagotujesz akumulator. A kontrolka ładowania gaśnie po zapaleniu auta?
Uszkodzenie regulatora alternatora i nic ponadto. Napięcie troche za wysokie, bo typowo podczas ładowania, bez włączonych dodatkowych odbiorników (np. światła, dmuchawa etc.) nie powinno przekraczać 14,2 V.Typowo 13,8 - 13,9V.
Może być to, że cię wywalą z tego forum za idiotyczne metody kontrolne-kto się uczył ściągać klemę na pracującym silniku?
mazda ładować mazda alternator ładować kontrolka ładować mazda
makro grupowanie kondensator szeroko sterowanie dwoma obwodami
momenty dokrecania programator paneli
MOSFET w wkrętarce Graphite 18V 58G118 - identyfikacja Jak przygotować bootowalny pendrive? Metody i narzędzia