Nieco ponad 2,5 V w żadnym wypadku nie wystarczy do naładowania dwóch akumulatorków. Napięcie końcowe ładowania ogniw NiMh to ok 1,5V czyli dla dwóch ogniw wychodzi 3V. Jest kilka rozwiązań tego problemu ale wszystkie są niedoskonałe. Można użyć przetwornicy i większej ilości ogniw o mniejszej pojemności (energia zostałaby ta sama) ale przetwornica...
Zerknij [url=http://www.u2ugsm.com/blog/samsung-...
W szereg z diodą włącz żarówkę 45W/12V (z reflektora świateł przednich). Żarówka będzie pełnić rolę zabezpieczenia prądowego , regulatora prądu ładowania i wskaźnika ładowania.
Sprawdź bezpieczniki, prześledź dokąd idą kable od akumulatora i sprawdzaj elementy po kolei.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
podstaw inna ładowarkę(są tanie ) i bedziesz wiedział czy to ładowarka... zwłaszcza że na dwóch fonach jest podobnie.
Przerabiałem ten temat zupełnie niedawno. Zwykły szeregowy sterownik ma za zadanie utrzymać napięcie baterii powiedzmy na poziomie 27V. Problem w tym, że punkt mocy wypada w okolicach 22-24V. Tak wyszło z moich pomiarów. Zamówiłem więc falownik, który obciąża ogniwa do takiego właśnie napięcia. Ma w sobie przetwornicę dodawczą. Napięcie ogniw nagrzanych...
4.1 V to nie dramat. Akumulatory trochę dłużej pożyją jeśli będą ładowane do niższego napięcia.
Glass jest to układ BGA.W Twoim przypadku ten na rysunku odpowiada za ładowanie.
Zastosuj przekaźnik, kiedyś miałem tak w audi A6c6, po montażu dodatkowych czujników, buzzer wydawał krótki pisk co 30sekund, lądował się niskim napięciem które kontrolowało zarowki. Po zastosowaniu przekaźnika wszystko działa.
Jeżeli masz inne sprawne ogniwa, to możesz połączyć je równolegle przez jakiś element ograniczający prąd, np. żarówkę samochodową mniejszej mocy. Takie działanie też spowoduje wyrównanie się napięcia do takiego poziomu, że ładowarka będzie poprawnie "widzieć" ogniwa.
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Nie naładujesz go do końca, nie znam wykresów ogniw Ni-MH ale sądzę, że naładujesz go do 3/4, może trochę mniej. Czas ładowania znacznie się wydłuży.
Witam ładowanie PWM ma trochę minusów ładowanie będzie dużo niższym napięciem . Druga sprawa poczytaj parametry tych paneli w obwodzie otwartym napięcie to 88V przy 25 stopniach 72V przy obciążeniu i temperaturze 25 stopni nie wiem w jakim rejonie mieszkasz ale dla bezpieczeństwa minimum trzeba przyjąć -20 stopni z danych katalogowych tych paneli to...
co ciekawe oczko zielone i elektrolit pod oczkiem jest To jest wytłumaczalne - akumulator 12V zawiera 6 ogniw-cel każde ok 2V połączone w szereg. Oczko jest tylko w jednej celi - pewno akurat tej dobrej. Jak bez podłączonego ładowania ma 8,6v to prawdopodobnie dwie cele padły - maja zwarcie może takie niepełne (o sporej rezystancji ograniczającej prąd...
Wpadł mi w ręce Xiaomi redmi 5 w stanie nieznanym. Dobre a na baterii pisze 3.6V 3300 mAh. Ale ładujesz ładowarką 5V 2A?
Według BaterryMon bateria jest ładowana prawie 2A prądem, tylko napięcie jakieś trochę niskie 3,6V na pakiet.
Witam Dzięki za szybką odpowiedź. Przyczyną okazała się instalacja. Dziś ładowanie nagle wskoczyło na 13,2V. Zmierzyłem spadki napieć na plusie i masie między akumulatorem i wtyczką regulatora. Spadki odpowiednio 0,2V na plusie i 0,4V na masie. Razem daje spadek 0,6V + 13,2V = 13,8V co już jest akceptowalne.
Tylne złącza 3x2,0 i 4x3,0 które to juz w manualu :-)
To to Kangoo II, takie ładowanie to standard.
Witam. Posiadam latarkę itp a1 eos i ogniwo Keeppower 16340 Protected. Ponieważ latarkę kupiłem w okazyjnej cenie nie chciałem wydawać większej kwoty na markową ładowarkę. Pomyślałem, że naładuję to ogniwo podłączając je pod styki baterii w odbiorniku GPS navibe (oryginalnie siedziała tam bateria od nokii zdaje się BL-5C). Wybrałem takie rozwiązanie...
To w przypadku Parkside również nie jest oczywiste bowiem te nowe baterie z bluettoth na ogniwach 21700 są ładowane do wyższego napięcia i by nowsza bateria się ładowała się do 100% potrzebna jest nowsza ładowarka dedykowana pod te baterie natomiast stara ładowarka naładuje do ok. 85-90%. Teraz to już się czepiasz, wiadomo że jeżeli ogniwa są na wyższe...
Żeby zwiększyć trwałość ogniw wystarczy je ładować do napięcia niższego niż 4,2V np. do 4,1V lub 4,0V. Być może taki sposób ładowania stosowany jest w niektórych laptopach i smartfonach, szczególnie w tych z wbudowanymi akumulatorami. Standardowe ładowarki do pojedynczych ogniw nie stosują takiego sposobu ładowania. A do długotrwałego przechowywania...
Idąc od końca: w obudowach niektórych akumulatorów jest wbudowany termistor, jako czujnik temperatury, z którym współpracują niektóre "szybkie" ładowarki. Aku litowe można ładować metodą "stałonapięciową" ze źródła o napięciu 4,2V Ja stosuję układ 7805 (wybrany z napieciem 4,9V) i szeregową diodę 1N4001. Przekroczenie napięcia w góre może spowodować...
Jest taka możliwość, trzeba jednak między USB i akumulatory wstawić układ podnoszący napięcie. Mam gdzieś schemat prostego i taniego układu podnoszącego napięcie z 12 do 24V nie sprawdzałem, czy zadziała on przy niższym napięciu.
spróbować powinieneś na innej baterii. Jeśli dalej bedzie tak samo , to wymiana układu kontroli ładowania , BETTY N2300.
Masę i bezpieczniki, te blaszkowe na akumulatorze, czy nie są przykorodowane. Ile tego napięcia pokazuje? Jakie masz ładowanie po uruchomieniu silnika?
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Witam! Otoz mam pytanie! Podczas jazdy zapalila mi sie informacje ze, odbiornik niskiego napiecia jest wylaczony.Pojechalem do mercedesa a oni mowia,ze w 90% to akumulator wiec wdziolem od zony akumulator ,zapalam i znowu to samo! Wymontowaalem alternator aby zobaczyc czy moze szczotki sa do wymiany,ale nie sa okay.Musze tez powiedziec ze jak zapalilem...
Odeślij baterie i poproś o nową. Baterie są zbyt głęboko rozładowane. Napięcie jakim próbujesz je reanimować jest za niskie. Śmiało można ustawić 5V lub nawet 6V no i sama ładowarka musi mieć przynajmniej 2 ampery mocy. Przy tak rozładowanych bateriach jest pobierany znaczny prąd na początku ładowania.
(at)maxxxter A co, w instrukcji widlaka brak tej informacji ? Zamiast tu mękolić postami, ratuj akumulatory choćby ładowarką z Biedronki, albo skuterową 48V, bo w takim stanie jak są, za miesiąc już nie będa się nadawać do niczego.
(at)radek.d85 Zapewne jest tak, jak napisał (at)bambus94 używaj więc prostownika. W prostowniku masz też amperomierz, jak jest wskazany przepływ prądu to znaczy się, że jest ładowany akumulator.
Prawdopodobnie gniwo jest już mocno zużyte i poza dużą rezystancją może występować znaczne samorozładowanie. Dobry test ogniwa to pomiar pojemności przy prądzie 0,5C (zwykle w okolicach 1-1,5A) a następnie 1C (pewnie w pobliżu 2-3A). Różnica powinna być w granicach kilku procent. No i w obu przypadkach nie powinna być mniejsza niż 80% pojemności nominalnej.
Niecałe 13 ale już ładuję
Mam problem ze skuterem 2T, Keeway. Brak ładowania akumulatora, jest, ale bardzo małe. Na wyłączonych światłach przy gazowaniu ładuje max do 13,2 V, po włączeniu świateł spada do 12,6 V i ładuje w tych okolicach niewielkie wartości, natomiast pod obciążeniem - światła, plus długie, kierunkowskaz, chodzi na wolnych i nie wyrabia z ładowaniem, spada napięcie...
jak na akumulatorze masz 8V to spróbuj go naładować czymkolwiek, i jeśli nie będzie trzymał napięcia około 13V to znaczy, że jest uszkodzony - UPS to wykrywa, i dlatego nie chce ładować.
Przemierz napięcie podczas ładowania, jak będzie tak jak piszesz to ładowarka ma za niskie napięcie.
Witam, mam problem z alternatorem w fiacie uno 1.0. Ostatnio padła mi kontrolka ładowania - nie świeciła. Wymieniłem regulator napięcia ze szczotkami i teraz świeci ale strasznie słabo. Coś czuje ze se słabo ładuje, bo jak włączam światła, dmuchawę i ogrzewanie szyby to napięcie spada prawie do 12V no i nawet światła się nie rozjaśniają jak zapale silnik...
Lampa awaryjna posiada akumulator, układ ładowania, przetwornicę i przełącznik. W czasie gdy jest napięcie w sieci jest ładowany akumulator (niskie napięcie np.3V), lampa nie świeci, gdy go zabraknie układ przełączający włącza przetwornicę z niskiego napięcia (np. 3V) i lampa świeci. Układ jest skomplikowany więc jeśli się nie znasz to nie przerabiaj,...
Po pierwsze wymień ten bezpiecznik na taki jaki powinien być a radio Ci się wyłącza ponieważ napięcie spada poniżej progowego dla radia i radio myśli ze jest już za małe napięcie na akumulatorze akumulatorze i wyłącza się przyczyna tego będą zacieknie przewody zasilające radio i na nich może występować zbyt duży spadek napięcia lub masz uszkodzone ładowanie...
Pomiar na akumulatorze 9 V, wskazania 9,1 V, czyli ładuje, tylko poczekaj.
Może uszkodzo jest moduł świec żarowych i te ciągle grzeją, wtedy lampka ładowania zgaśnie po odpaleniu, napięcie przy włączonych świecach jest niskie, ładowanie również. Może warto to sprawdzić, czy jest jeszcze napięcie na świecach po kilku minutach po odpaleniu.
Prądnica jest duża waży 90 kg nawinięta drutem 4,5mm² ale śmigło nie wyprodukowało więcej niż 3800W a obroty były już kosmiczne. Teraz nawinąłbym na ciut wyższe napięcie żeby ładowała przy niższych obrotach. Złotym środkiem byłby zakup oryginalnego śmigła wtedy dopasowałbym prądnicę do niego, a teraz mam drewniane o bliżej nieokreślonych parametrach...
Zastanawiam się jakie napięcie było by odpowiednie do zasilania tego układu, w opisie pisze o spadku na tyrystorze 1V, myślę że wyprostowane napięcie 13V powinno być odpowiednie (12V za układem) uwzględniłem wahania sieci energetycznej +-10% i napięcie szczytowe które pozwoli ładować akumulator przy niskim napięciu sieci.
To nie musi być dokładne, można bez źródła prądowego: albo ładować do napięcia dużo niższego od napięcia zasilania Źródło prądowe to jeden tranzystor plus rezystory i dioda, reszta zaimplementowana w CMOS4538/74HC4538.
Po podłączeniu ładowarki wogule nie ładuje telefonu zmieżyłem napiecie na na stykach do bateri i jest 0.40V. Czemu jest takie niskie?? Dodano po 1 Mierzyłem troche miernikiem i na elemencie który jest podpisany 447 MUG z prawej strony jest napiecie około 6V a zlewej jest 0V i lewa strona jest bespośrednio połączona z złączem dodatnim w stykach do bateri...
Witam, chciałbym zapytać czy akumulator AGM wraz z utratą pojemności powinien być ładowany niższym napięciem, czy ciągle tym samym? W karcie katalogowej mam podane, że akumulator o 100% pojemności powinien mieć napięcie na otwartych zaciskach 2,15V na celę czyli 12,9V. Przy pojemności 80% te napięcia wynoszą odpowiednio 2,09V i 12,5V. Podane napięcie...
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
w czasie jazdy wieczorowa pora przy puszczaniu na luz lekko przygasają światła. Wygląda, że spada napięcie ładowana na niskich obrotach. Kup multimetr (20-30 PLn) , zmierz napięcie na klemach aku: 1. przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i wyższych. 1b. ze światłami i bez. 2. chwilę po zgaszeniu 3. n.p. po 2 godzinach
To są ogniwa litowo jonowe w rozmiarze 18650. Do ładowania wymagania jest ładowarka do takich ogniw, a naładować możesz tylko te o napięciu 3,7V. Pozostałe z niższym napięciem nadają się do utylizacji.
Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
Potrzymaj tę starą baterię pod napięciem 14,4V aż prąd bardzo spadnie. Można ją męczyć ładowaniem prądem C/10 do napięcia 15,6V lub 16,2V, ale będzie mocno gazować i kruszyć płyty. Gdy nie ma pośpiechu, to trzeba ładować zgodnie z zaleceniami wytwórcy baterii.
Niektóre akumulatory muszą być ładowane prądem o napięciu nie niższym niż 13,8V ponieważ jeżeli są ładowane przez dłuższy czas niskim napięciem następuje tzw spłynięcie masy no i po akumulatorze
A tak teoretycznie... jak będę ładował na napięcie niższe, w przedziale od 6-8V to wpływa to jakoś na żywotność akumulatora czy nie ma znaczenia? Zależy jak to rozpatrywać, przy niższym napięciu nie naładujesz go na 100% co mu służy, ale będzie krócej działał na jednym ładowaniu a to zwiększy ilość cykli ładowanie/rozładowanie co powoduje jego zużycie...
W "sandaczu" napięcie 11,8V może być normalne :) To jest najniższe dopuszczalne napięcie aku od którego startuje ładowanie, najlepiej by było podłączyć się jakimś np. dd4all i podnieść ten parametr, maksymalnie da się chyba do 13,0V.
bedzie od 7,5 do 10,5 ma tryb impulsowego wzbudzania ogniwa tylko dlaczego żadna zielona dioda nie świeci?
słyszałem, że najlepiej ładować niskim napięciem niskim PRĄDEM! PS.jeszcze to sobie kup do kompletu. http://allegro.pl/tester-elektroniczny-a...
(at)yogi009 Interesujące, nie badałem tematu, ale wiem że są akumulatory dla których producent deklaruje ładowanie do 4,35V i podają trwałość podobną, do tej co dla odmiany 4,2V. Zdawało mi się że jest to wersja bardziej odporna na procesy degradacji zachodzące przy wyższych napięciach, oczywiście można ją ładować niższym napięciem, uzyskując większą...
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Trochę podładujesz ale ma zbyt niskie napięcie.
Czym go próbowałeś ładować? Jeśli ładowarką automatyczną, to napięcie mogło być zbyt niskie aby rozpoczęła ładowanie.
Sprawdź ładowanie bo napięcie masz za niskie.
Witam. Jeśli oddzielisz akumulator diodą to do akumulatora popłynie prąd ładowania, prąd rozruchu z niego nie popłynie. Warunek - prawidłowe miejsce włączenia diody. Akumulator będzie ładowany nieco niższym napięciem (spadek na diodzie). Aby ten spadek zminimalizować daj diodę schottky. Prąd rozruchu nie będzie grał roli (bo go nie będzie), dobierz...
Jakie napięcie znamionowe mają ładowane akumulatory?
Czy mierzyłeś napięcie na zaciskach akumulatora czy rzeczywiście był przepływ prądu z UPS do akumulatora? Dość niskie to napięcie jak na ładowanie. Dokładnie, coś tu śmierdziało od początku. Napięcie 12.6 to napięcie akumulatora nie ładowanego, w UPS-ie należy się spodziewać 13.6V.
Dla M300 dostępne są 2 ch-a. Wklejana na każdej aukcji i ta załączona poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/4480672300_... Charakterystyka wklejona tutaj jest zbliżona do osiągów turbiny pod warunkiem laminarnego przepływu powietrza. W rzeczywistości wiatr (szczególnie ten przy ziemi) kręci. Polecam zakupić nawet najprostszy wiatromierz...
W power banku wszystkie ogniwa połączone są równolegle i napięcia w tym wypadku się wyrównały podczas ładowania . W takim połączeniu nawet bez podpięcia ładowarki te ogniwa o wyższym napięcia lądowałyby te o niższym aż napięcia się wyrównają.
Bo ta ładowarka ładuje jeszcze mniejszym prądem i ma zbyt niskie napięcie końcowe - w pracy cyklicznej powinno wynosić 14,4V-14,8V.
Witam, Drukarka wypluwa białe kartki, toner jeszcze jest. Wyjąłem i sprawdziłem czy dioda laserowa świeci i w momencie wydruku widać jak świeci na czerwono w aparacie cyfrowym. Napięcie ładujące które trafia za pośrednictwem sprężystej blaszki na stalowy pręt bębna wynosi tylko -100V, czy ta wartość nie jest za mała? Mierzone miernikiem analogowym,...
Jest to bezpiecznik polimerowy, czemu uważasz że prostownik nie ładuje? Podpinałeś pod akumulator?
Jeśli w dokumentacji ogniw a masz rekomendowany prąd ładowania 1C do 3C i chcesz lądować prądem 1C a pakiet ma 2000mAh, to ładujesz cały pakiet prądem 2A. Jak chcesz mniejszym to ładujesz mniejszym. Ważniejsze jest unikanie głębokiego rozładowania (używaj do 80% pojemności, nie daj się wkręcić w "formatowanie" bo to było dobre dla ogniw niklowych, a...
Jak ustawi niższe napięcie i przetestuje kilka ładowań do tego napięcia to nic się przecież nie stanie z akumulatorem, zwiększy się ilość ładowań czyli żywotność. Wiadomo będzie mniejsza pojemność i mniejszy czas działania silnika. Innej rady raczej niema jak tylko wymienić akumulator na taki o większej pojemności albo dokupić drugi i ładować zawsze...
Na początek sprawdź na innej ładowarce.
Akumulator poszedł na złom
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
Ale co się dzieje małe napięcie czy co ? nie ładuje poprawnie coś więcej
https://www.google.com/search?client=ope... Przy niższym napięciu aku. coś ładuje (wskazuje)? Jakie pokazuje napięcie po podłączeniu do aku? (jak aku., czy wyższe?)
Tak powinno wszystko działać? http://obrazki.elektroda.pl/2311788400_1... (at)EDIT Ładuje, lecz napięcie jest niższe. :(
Kondensatory wymieniłem i problem zniknął, ładuje do ponad 14V. Tylko muszę zewrzeć krokodyli by przestało ładować
max piszę w specyfikacji 14.5-15.5V, To zbuduj 4S i ładuj do niższego napięcia. Chyba prostsze niż te wygibasy buck / boost.
Akumulator przy ładowaniu gazuje zawsze. Chyba nowe prawo kolega sformułował. Akumulator gazuje powyżej pewnego napięcia, zależnego od temperatury elektrolitu. Dlatego właśnie regulator alternatora obniża nieco napięcie latem a podnosi zimą. Co innego lekkie gazowanie przy napięciu ładowania w samochodzie, tj. przy 14,4 V a co innego silne gazowanie...
To nie wyjdzie. Przyjrzyj się choćby na wykres ładowania LI-ion (drugi wykres na stronce): https://batteryuniversity.com/learn/arti... lithium ion batteries i zauważ że już od ok. 60% stanu naładowania, napięcie wynosi 4,2V na ogniwo i jest stałe do końca ładowania (tryb CV ładowarki). Czyli metodą progu napięcia takiego momentu jak np. 80%...
Jeśli masz taką możliwość podłącz zamiast baterii zasilacz 6V min 1,5 - 2A i wtedy sprawdź czas ładowania lampy. Powinno być wtedy ok. Z baterii lampa może swobodnie pobierać do ok 4A (dlatego też szybko się zużywają). A zasilacz fabryczny ma wysokie napięcie aby pominąć układ przetwornicy z niskiego /wysokie napięcie i dlatego lampa ładuje się i działa...
Ja widziałem kiedyś układ który najpierw ładował niskim napięciem kondensator a potem rozładowywał go przez transformator podłączony do lampy.
Mi to akurat na ładowarkę wygląda. Nie jest to czasem moduł gdzie się podpina 5V z micro-usb i ładuje baterię?
Czyli kondensator potrzebny jeśli ma to ładować akumulatory.
Uprzedzając ew. pytania - pakiet mam wymontowany, napiecie na BMS dochodzi, ale na pakiet już nie. To problem w ładowaniu czy z BMS który nie podaje napięcia na wyjście ? Sprawdź napięcie na wszystkich 13 ogniwach, stawiam że na jednej będzie podejrzanie niskie napięcie.
Prawdopodobnie na baterii jest zbyt niskie napięcie dlatego telefon odcina ładowanie. Można zmierzyć napięcie multimetrem i jeśli będzie niskie to spróbować podbić do 3,5V jakimś zasilaczem podpinając na chwile pod odpowiednie piny. Jeśli nie masz pojęcia o elektronice to odradzam tą metodę.
Sprawdź na innym akumulatorze ale zapewne ten którego próbujesz ładować jest zużyty. Prostownik wykrywa że akumulator jest nienaładowany (pomiar napięcia) i zaczyna go ładować ale ze względu na niską pojemność napięcie akumulatora bardzo szybko wzrasta co dla prostownika jest sygnałem do zakończenia ładowania, to typowy objaw zużytego akumulatora.
sprawdz prąd zwarciowy ładowarki - napięcie to tylko jedna strona medalu
Sprawdź okablowanie, czy nie masz gdzieś przerwy, Opisz jak badasz to ładowanie bez aku? Z tego co wiem to można ubić alternator jak go uruchamiasz bez aku. Jakie masz napięcie gdy ładuje (niskie obroty)?
Jak Ty sprawdzasz te napięcie? Kiedy? Jak skończy ładować czy zaraz po podłączeniu?
Czym ładujesz? Czy zasilacz ma ogranicznie prądowe? Mam pakiet 13s z ogniw 18650 Li-ion, są idealnie zbalansowane, Na jakiej podstawie tak uważasz? Czy mierzyłeś napięcia na każdym ogniwie z dokładnością do setnych wolta? cel mojego pytania to też zrozumienie jak działa balancer gdy ogniwa są zbalansowane, czy dostarcza do każdego ogniwa napięcie <=4.2v...
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Na moje z takimi parametrami bateria nie ruszy, może i taki stan baterii uniemozliwia ładowanie. Nie masz jakiejś na podmianę?
Ładowanie niskim napięciem 14,4 V nie daje gazowania tym samym brak jest mieszania elektrolitu dlatego pomiar gęstości aerometrem będzie pokazywał niskie wartości. Samoistna dyfuzja elektrolitu zachodzi wolno tym samym przy 14,4 V mamy naładowany elektrolit pomiędzy płytami i "wodę" nad płytami. Dlatego najlepiej ustawić napięcie 14,6-14,8 kiedy zaczyna...
Zrobię sobie regulację na triaku ale pytanie teoretyczne wciąż zostaje i może ktoś mocny go rozwikła i opisze tu tak łopatologicznie i szczegółowo-dlaczego wyprostowane napięcie z transformatora zostaje podbijane przez akumulator, bo najlepiej teoretycznie byłoby tak jakby jeden akumulator o wyższym napięciu ładował ten o niższym.
W niższych temperaturach regulator pozwala na ładowanie napięciem nawet 15.0V, latem będzie ładował napięciem 14.2V. Może tu leży wyjaśnienie zagadki ?
Aby zwiększyć napięcie za mostkiem można spróbować dobrać kondensator elektrolityczny - jego wartość nie może być zbyt duża ze względu na możliwość przekroczenia wartości napięcia powyżej wartości bezpiecznej dla akumulatora (napięcie na kondensatorze będzie bez obciążenia większe około 1,41*U. Przy odpowiednim dobraniu wartości pojemności kondensatora...
a gdzie mierzyłes napięcie? Był podpiety akumulator?
ładować niższy napiąć ładować amperaż niższy przekaźnik niższy napiąć
wzmacniacze arcam elektryczna sprężarka klimatyzacji wrzutniki programowanie
Synchronizator skrzyni biegów Hyundai Tucson M6CF3-1 – objawy, naprawa, koszty Scania P380 kod błędu 50 17 8 – BMS/EBS, czujnik ciśnienia, FMI 8, diagnostyka układu hamulcowego