Wygląda na to że regulator napięcia coś fiksuje warto by go zmienić, sprawdź też szczotki mogą być wytarte i efekt będzie również taki
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Witam, Problem polega na tym, że napięcie ładowania pojawia się dopiero na wyższych obrotach. Kontrolka ładowania nie gaśnie, a regulator był niedawno wymieniany. Posiadam alternator z dwoma wyjściami.
"Co mogło ulec uszkodzeniu w alternatorze ?" Alternator, daj do sprawdzenia w serwisie regenerującym alternatory . Dodano po 1 Lub ew. masz wszystko sprawne . Dokonaj pomiarów przy maksymalnym obciążeniu instalacji samochodu, światła włączone, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew na maksymalnych obrotach.
Aku wyglada na sprawne. Pomiaru dokonywałem na wyjsciu z regla (kosc regulatora, przewody DC) i juz tam jest słabo, stad moje pytanie czy jakies urzadzenie lub kosc w instalacji robiac zwarcie miałoby wplyw na odczyt w tym miejscu?
Witam czy ktoś mi pomoże mam vectrę a po przekreceniu zapłonu nie palą się żadne kontrolki samochód odpala i przy większych obrotach zapala się kontrolka ładowania choć alternator ładuje co dalej robić
Masz odpowiedź od yozka1. Zobacz jeszcze pierścienie i odpisz.
Co dziwnego po wymianie regulatora jest to samo!!
99,9% regulator
Sprawdź zasilanie na grubym przewodzie,od rozrusznika do alternatora ,masa alternatora ,naciąg paska.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Zmierz napięcie ładowania na akumulatorze na małych i na wyższych obrotach.
To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia
Sprawdź napięcie ładowania na uruchomionym silniku
Albo to, Albo to, Albo tamto. Masz problem z diodami w alternatorze najprawdopodobniej jest zwarcie gdzieś na nich, ale warto je wymienić. A najpierw sprawdź kable dochodzące do alternatora od modułu zapłonowego. A zamulenie może być winą czujnika przy kole alternatora. Pozdrawiam Michał ;-)
Witam. Jak w temacie na wolnych obrotach świecą mi wszystkie kontrolki przy wyższych obrotach gasną co może być przyczyną tego?? Ładowanie na swoich obrotach jest ok12,6V co jest przyczyną tak słabego ładowania. Na wyższych obrotach jest 13,6V. Proszę o odpowiedź.
Odpal auto,miernik pod akumulator,włącz światła,dmuchawę i obserwuj napięcie. Masz klasyczne objawy braku ładowania. Po odpaleniu jeśli jest ładowanie silnlk nie zgaśnie. Sprawdż przewód plusowy pomiędzy akumulatorem-rozrusznikiem i alternatorem. Minusowy akumulator-nadwozie-silnik. Dodano po 4 Naciąg paska klinowego. Ładowanie przy wyższych obrotach.
zaczeła mi się swiecić kontrolka od ładowania, nie pali się na wolnych obrotach dodając gazu zaraz sie zapala czy jest to awaria regulatora napięcia czy bezpiecznik
Zanik świecenia się lampki wskażnika ładowania oznacza że obroty silnika a zarazem prądnicy co ma miejsce już przy średnich obrotach i napięcie na prądnicy jest wyższe od napięcia akumulatora i następuje ładowanie akumulatora.Przy obrotach jałowych silnika nie ma możliwości ładowania gdyż elektromagnes nie ściągnie kotwicy wyłącznika prądu zwrotnego...
No to dziwne zrobili takie rozwiązanie że ładuje na wyższych obrotach.
Na wyższych obrotach bez zmian
Witam serdecznie, Mam problem z ładowaniem akumulatora w motocyklu. Na wolnych obrotach jest normalnie 14.5V, książkowo(tak jak pisze w manualu motocykla), lecz na wyższych obrotach napięcie spada do 13.1V co jest paradoksem. Ze wzrostem obrotów silnika napięcie spada. (ladowanie spadak) Czy ktos ma jakies pomysly? Bezpieczniki sprawdzilem, oraz przeczyscilem...
Mam problem z ładowaniem w hondzie vt 600 1988rok. Na wolnych obrotach ładowanie jedst na poziomie 14,0 - 14,5V ale im obroty wyższe tym ładowanie słabsze, schodzi do do napięcia jakie jest w akumulatorze. wymieniłem, regulator nic się nie zmieniło, no to wymieniłem prądnice, ku mojemu zdziwieniu także nic to nie dało. Wymienione części są fabrycznie...
Coś podobnego może mieć miejsce, jeśli masz uszkodzony regulator ładowania - na wyższych obrotach napięcie rośnie i ECU głupieje. Oczywiście, może być tysiąc innych powodów, a i podejrzewam, że ECU powinno zgłosić błąd... - niemniej, warto sprawdzić na początek napięcie ładowania w tym zakresie 1500-2000 obr/min.
I po co piszecie bzdury? Ma zwarcie pod pierścieniami, musi po prostu zaizolować pręty idące do pierścieni, siła odśrodkowa jest odpycha i dlatego tak się dzieje na obrotach.
A to dobre. Nowe to NOWE. Jaką masz pewność, że ten używany jest sprawny? Zgadzam się, masz rację, ale jak zauważyłem, że łapie ładowanie na wyższych obrotach, to założyłem, że jest sprawny, tylko właśnie coś ma problemy z wybudzeniem.
Brak kontrolki to prawdopodobnie brak wzbudzenia alternatora, wtedy zacznie ładować dopiero przy wyższych obrotach, jeśli w ogóle, lub alternator uszkodzony. Pobór prądu duży, ale też nie wiadomo czy prawidłowo sprawdzony. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
najprawdopodobniej kończą się szczotki w alternatorze.
Jak nie świeci kontrolka ładowania to w/g Ciebie jest OK? Jakie masz napięcie na wolnych i wyższych obrotach silnika?
Ja ostatnio włożyłem zamiennik z dt dobrany po numerach oryginału i nie ma problemu z błędami od ładowania
Szczotki i pierścienie ślizgowe wymienione A po wymianie przetoczyłeś pierścienie? Jeśli mają bicie promieniowe to na wyższych obrotach szczotka prawie nie dotyka pierścienia co owocuje brakiem ładowania.
Witam, Co może być niesprawne jeśli napięcie ładowania wzrasta przy wyższych obrotach do 8,6V, podmieniłem regulator napięcia (elektroniczny) na nowy elektroniczny i nic się nie zmieniło dalej ładowanie powyżej 8 V, wzrasta w zależności od obrotów?
Sprawdź ładowanie przy wyższych obrotach. Były produkowane statory z mocniejszymi światłami vs mocniejszym ładowaniem (2 vs 3 cewki). Niebieski przewód (od statora) musi być podłączony do bezpiecznika (+ akumulatora). Do regulatora napięcia musi być dostarczone zasilanie po stacyjce (sterowanie tyrystorem), ale bez niego nie działał by tester kontrolek...
Witam Mam taki problem Jak odpalę samochód do na wolnych obrotach lekko świeci się kontrolka ładowania a na wyższych obrotach już nie Czego może to być przyczyna Dodam że regulator napięcia wymieniłem ale nadal to samo jest POZDRAWIAM
Jak założyłem koło pasowe od starego alternatora to zniknoł problem braku ładowania na wyższych obrotach . Nadal jednak czasem delikatnie mrużą kontrolki bądź panel od klimatronica . Napinacz mam na sprężynie automatyczny może sprężyna już do kitu i nie trzyma cały czas właściwego napięcia paska....
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Witam, mam problem z ładowaniem aku a mianowicie, n awolnych obrotach 1,5 tyś ładowanie wynosi 13,5 natomiast powyżej 3 tyś spada na 12,7 , 12,4 . Sprawdziłem napięcie na kablach od alternatora i na wszystkich jest tyle samo.....gdzie jeszcze szukać problemu aby być pewnym że to regulator jest do wymiany a nie coś przy alternatorze?
na 90% masz uszkodzone pierścienie ,sam piszesz że są trochę zjechane , kolega miał taki sam objaw dopiero po wymianie tych pierścieni usterka ustąpiła .Nierównomierność pierścieni powoduje podbijanie szczotek na wyższych obrotach i spadek prądu ładowania co można sprawdzić woltomierzem na wyższych obrotach
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
ukruszony przewód w wirniku lub wybite-niecentryczne pierścienie wirnika na wysokich obrotach szczotki podskakują Można próbować je przetoczyć.
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
Prądnica jest duża waży 90 kg nawinięta drutem 4,5mm² ale śmigło nie wyprodukowało więcej niż 3800W a obroty były już kosmiczne. Teraz nawinąłbym na ciut wyższe napięcie żeby ładowała przy niższych obrotach. Złotym środkiem byłby zakup oryginalnego śmigła wtedy dopasowałbym prądnicę do niego, a teraz mam drewniane o bliżej nieokreślonych parametrach...
Jakie masz napięcie ładowania na jałowych obrotach i na wyższych? Jest ładowanie, czy alternator się nie wzbudza?
Cześć. Alternator to Bosch, stary model z Forda Sierry. Kupiłem jako leżak magazynowy, używany. Objaw jest taki, że po odpaleniu kontrolka ładowania świeci się cały czas, dopiero po lekkim przegazowaniu gaśnie. Przy świeceniu kontrolki oczywiście brak ładowania, po zgaśnięciu ładuje, lecz bardzo niemrawo. Co ciekawe, po podniesieniu obrotów, zaczyna...
Nie mam ładowania akumulatora w 126p fl, czym wyższe obroty silnika kontrolka ładowania jaśniej świeci. Pomocy - co to może być??[/b]
Dwukrotnie zdarzyło się podczas jazdy na wolnych obrotach ok 1000 zaświeciły się lampki ładowania i hamulca przy wyższych obrotach jest wszystko ok . Po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 30 minut wszystko wraca do normy w obydwu przypadkach. Proszę o pomoc.
Witam,Co do zanikającego ładowania na wyższych obrotach,winowajcą może być regulator napięcia Dodano po 6 Proszę poczytać temat na elektrodzie DUŻE ŁADOWANIE W BIZONIE-ROZWIĄZANE.
A rozważałeś gotowe moduły zapłonowe? Czy chcesz się pobawić? W zapłonie "elektronicznym" zdaje się robiło się coś takiego, żeby na wyższych obrotach czas ładowania cewki był "dłuższy" czyli de facto bardziej stały w całym zakresie obrotów. Pytasz o te tranzystory z rysunku? BD mają małe wzmocnienie i nie potrzebujesz tam 1A prądu. Weź mniejsze, jakąś...
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Ile zwoji dać na cewke do prądnicy 2 fazowej tej w poście wyżej i jakiej grubości drut aby uzyskać prad stały do ładowania akumulatora? Aby uzyskać prąd stały,trzeba dać prostownik bo każda prądnica wytwarza prąd zmienny.Grubość drutu zależy od tego co chcesz z tą prądnicą zrobić,ładować aku 12V a może 24V?. Ale ja nawinąłbym drutem 1.2mm, zwojów do...
Mam pytanie odnoście CZ175 487 ostatnio odprowadzałem ją do porządku po 20 letnim postoju no i lekko pozmieniana instalacja ele. Silnik odpala, lecz lampka "charging" ( ładowania nie gaśnie) nawet na wyższych obrotach, jakieś porady co sprawdzić i czy może to być wina akumulatora (najtańszy możliwy z allegro 6V)? Ewentualnie jakie przewody mogły by...
Dioda prostownicza (w skrzynce) jest sprawna. Na rozładowanym akumulatorze (sprawnym) napięcie zawsze będzie niechętnie wzrastać przy ładowaniu, dlatego pomiar napięcia ładowania (te w granicach 14.4 V) będzie możliwy tylko przy w pełni naładowanym akumulatorze. Takie uproszczone rozwiązanie ładowania w silnikach AM6 nie posiada kontroli napięcia ładowania...
Objawy braku ładowania jak najbardziej prawidłowe. Ja bym przyjrzał się szczotkom, lub czy takie jedno gniazdko nie zgniło. Choć gdyby zgniło, to na wyższych obrotach byłoby ładowanie.
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
UPDATE: Usterka wróciła, zmierzyłem napięcie: - na włączonym silniku i niskich obrotach 950rpm (kontrolka ładowania świeci), na akumulatorze jest wtedy 11,5V i spada, - na wyższych obrotach (kontrolka gaśnie) i napięcie rośnie do 14,3V Usterka czasem ustępuje (tylko na rozgrzanym silniku) Usterka czasem nasila się (potrzeba wyższych obrotów aby kontrolka...
Alternator ma ładować pełną mocą na wolnych obrotach , to nie jest stara prądnica co miała wyższe napięcie przy wyższych obrotach dopiero .
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
Jeden problem rozwiązany ,lampa była podpięta pod AC,czyli mam zastosować mostek prostowniczy i będzie OK dobrze kumam.Następny problem jest taki że napięcie ładowania przy wyższych obrotach wzrasta do 16v DC, pytanie czy mogę zastosować regulator napięcia ze skutera jak podłączyć,z alternatora wychodzą dwa przewody ,żólty AC oryginalnie był zastosowany...
27,8 na wyższych obrotach 28,2
Czyli teoria o większej baterii leży jeszcze bardziej. Czemu?? Dane wyjściowe (Fiat 126p wyposażony w prądnicę): Pojemność akumulatora: 35 Ah, Dzienny czas jazdy: 20 minut (0,33 godziny), Cykl mieszany: 50% korki, 50% na wyższych obrotach, Straty ładowania akumulatora: 30% (sprawność 70%), Prąd pobierany przez urządzenia: 14,3 A, Wydajność prądnicy...
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Do fotodiody, jeśli ma działać szybko, daje się spore napięcie zasilania (im wyższe napięcie, tym mniejsza pojemność), i wzmacniacz o małej pojemności wejściowej - chodzi o to, żeby ładowanie tych pojemności nie powodowało dużego opóźnienia.
witam, nie mogę znaleźć schematu instalacji do C-360. Mam problem z ładowaniem. W ciągniku jest orginalna prądnica. Od kilku dni świeci się kontrolka ładowania, nie gaśnie na wyższych obrotach. Dziś zmierzyłem napięcie ładowania i niestety jest ono identyczne na wolnych obrotach jak i na wysokich. Przy unieruchomionym silniku również jest identyczne....
Witam serdecznie wszystkich mam Trabanta 1,3 z silnikiem VW Polo 1,3 i dzisiaj jak sobie wracałem do domu to zauważyłem że kontrolka ładowania podczas wyższych obrotów się bardziej zaświeca a przy niższych gaśnie ale nie do końca.Jeżeli chodzi o to gaśnięcie to już od dłuższego czasu mi tak delikatnie na wolnych obrotach świeci a jak się przy gazuje...
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
Po odłączeniu "-" klemy wszystkie zamki się uruchomiły i samochód się zamknął z kluczykiem w środku . Na pewno po odłączeniu, czy podczas majstrowania przy klemach? W mojej polówce ostatnio mierzyłem napięcie w akumulatorze i ile pobiera prądu Rzeczywistego pomiaru prądu podczas postoju należy dokonywać przy zamkniętym aucie, po odczekaniu min. 15...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Musisz wiedzieć że alternator aby się wzbudzić czyli aby zaczął ładować potrzebuje własnie wyższych obrotów. Po wzbudzeniu następuje trzymanie ładowania nawet na dużo niższych obrotach. Jeżeli z tym zagadnieniem się jeszcze nie spotkałeś musiałbyś na ten temat trochę poczytać aby dokładnie to zrozumieć.Pozdr.
VOLVO FH 440 chińczyk z 2005r. Wczoraj kierowca zgłosił brak ładowania. Sprawdziłem napięcie na kostce przy alternatorze pin 3 i 4. Było ok, jedno na stałe drugie po zapłonie więc padło na wymianę regulatora napięcia. Po wymianie wydawało się wszystko w porządku. Napięcie na alternatorze jaki na klemach akumulatorów po odpaleniu wynosiło 28,1V. Auto...
Po pierwsze w tym systemie nie ujrzy na jałowym 14V, i nawet ponad 14V na wyższych obrotach. Te trzy cienkie zielony- kontrolka, niebieski-licznik motogodzin, czarny-plus po zapłonie "kl15" Zmierz jeszcze raz ale z wysokimi obrotami silnika, jak jest powyżej 13,5V przy naładowanym akumulatorze to nie zawracaj sobie tym głowy...
Sprawdź napięcie ładowania!
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Na starym akumulatorze nic dziwnego że napięcie wzrastało, taki aku nie przyjmuje prądu ładowania a więc napięcie na zaciskach będzie wysokie. Poza tym ładowanie w skuterze to nie to samo co alternator w samochodzie, że ładuje już przy obrotach biegu jałowego. W skuterze ładowanie wzrasta z obrotami a włączenie świateł dodatkowo zmniejsza prąd ładowania...
Witam. Mam problem z ładowaniem w simsonie sr 50 12V elektronik. Jak mam naładowany akumulator to jest wszystko w porządku i napiecie ładowania na wyższych obrotach dochodzi do około 15V. Ale im bardziej akumulator jest wyczerpany tym niższe ładowanie. Na przykład gdy akumulator ma 8V to ładowanie dochodzi maksymalnie do 10V. Czy może być to wina akumulatora???...
Czym wyższe obroty tym mniej oporu stawia alternator bo nadrabia obrotami. Na wolnych obrotach jest najwyższy moment przenoszony.
Ciesz sie bo jak rozjaśniają światła to znaczy że masz dobre ładowanie a maluszek pokazuje na wyższych obrotach jakiekolwiek ładowanie !! Pozdrawiam.126p są super!!!!!!!!!!!!!!1
Sprawdzałeś na wyższych obrotach ?
Witam problem polega na tym że w maluchu elegancie przepala mi się bezpiecznik od wycieraczek nie odrazu lecz po krotkim czasie ich pracy..Zauwarzylem rowniez ze jak jade wieczorem to rzazy się kontrolka ładowania ale tylko przy wyższych obrotach na niskich nie nawet jak swiatla są włączone... Pozdrawiam i prosze o pomoc:)
Dziwne. Przed chwilą testowałem samochód. Temperatura w garażu: +4 *C (odpalałem w garażu (oczywiście otwartym)). Samochód normalnie odpalił od strzała :lol: a stał z 48 godzin bez odpalania. Przed tym odpaleniem zajrzałem mu pod maskę i jeden przewód dochodzący do kolektora nie był do końca włożony (wystawał ze 3 mm od końca). Wpiąłem go do końca....
Może pierścienie komutatora "mają bicie" i przy wyższych obrotach podbijają szczotki:?:
W teorii cewki mają dłuższy czas ładowania się przez co przy wyższych obrotach silnika iskra powinna mieć większą energię. Otóż do końca tak nie jest. Wyższe obroty silnika to krótszy czas na ładowanie cewki. Każdy elektryk samochodowy to powie, że najmocniejsza iskra jest przy niskich obrotach. Być może to było przyczyną gubienia iskry na wysokich...
może tylko żarówka, musisz sprawdzić a będzie na wyższych obrotach jeżeli nie ma ładowania bo alternator nie stawia oporu
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
Witam, W skodzie Felicia 1.3 2000r po uruchomieniu silnika, świeci się kontrolka ładowania. Podczas jazdy również, przy wyższych obrotach zaczyna się delikatnie jarzyć, lecz nie gaśnie. Wystarczy dodać sporo gazu (jednorazowo, na biegu jałowym) i kontrolka zgaśnie, podczas jazdy nawet na niskich obrotach już się nie zaświeci. Wyłączenie silnika i ponowne...
(at)kkknc pytam w jakim celu wykonać to iskrzenie. W takim że jak zaiskrzy tzn. że powinno być ok i alternator po połączeniu tych dwóch styków powinien ładować na full oczywiście przy wyższych obrotach. Jak nie zaiskrzy tzn. że coś z alternatorem jest nie tak. Pisałem tu o łączeniu przy alternatorze ale gdy łączysz przy regulatorze to jeszcze możesz...
Świecenie dwuch włukien to ponad 100W - ciężko to zniosą np. plastikowe odblaski. Nie wydłuży to też życia żarówki. Co do samego przekażnika - no fakt, można by skomplikować układ i dodać 1 diodkę zabezpieczające przed przepięciami. Takie coś występuje u mnie w oplu - ma jedną diodkę - służy do załączania dmuchawy i tylnej szyby dopiero po tym jak zacznie...
Witam panów.Może mnie ktoś doradzi?.Mam też IŻA Planeta i prawdopodobnie wysiadł mi "regulator napięcia" bo po zapaleniu silnika nie gaśnie kontrolka ładowania ,a przy wyższych obrotach pali się żarówka .Może by się dało wyeliminować regler i połączyć prądnice przez diodę bezpośrednio na akumulator?Jeżeli tak,to na którym kablu idącym na regulator trzeba...
Witam, Woltomierz na akumulator i sprawdzić czy jest i jakie, czy nie ma tego ładowania i jak to wygląda kiedy się świeci kontrolka, a jak kiedy już zgaśnie. Można jeszcze sprawdzić czy jest wzbudzenie na alternatorze. Może nie ma wzbudzania, dochodzi do samowzbudzenia alternatora i zaczyna ładować dopiero wtedy kiedy silnik wejdzie na wyższe obroty.
Wzbudzenie ładowania? Moim zdaniem ładowanie jest od razu po uruchomieniu silnika a sam regulator na alternatorze odcina nadmiary. Kontrolka nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Zacznij od tych mas, mówię Ci :-) Jak już skończysz masy - wyciągnij kontrolkę od ładowania i leć po kablu - dojdziesz w miejsce w które idzie. A na wyższych obrotach też ładowania...
Wystarczy porównać napięcie na klemach akumulatora z napięciem na zaciskach alternatora (masa silnika i śruba na alternatorze) powinny być prawie identyczne napięcia. Jeżeli się różnią sprawdzamy instalację miedziana taśma przy pasie tylnym kabel alternator rozrusznik akumulator (szczególnie połączenie przy rozruszniku często się obrywa) klemy i kable...
Ciekawy przypadek :-) wygląda tak jak by na obwodach wskażnika temp było zwarcie... Sprawdż wszystkie obwody masy zwłaszcza te które są przyłączone do karoserii możliwe że któryś styk lub konektor jest zaśniedziały i masa przechodzi przez klimatyzację. Dzieje się to tak że jak stoisz lub wolno jedziesz masz niższe napięcie ładowania na aku niż normalnie...
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
daje 24V AC Obciąż to choćby jakąś małą żarówką i wtedy sprawdź. Simsonowska Elba nie wytrzyma takiego napięcia. To sprawdź sobie jakie jest w Simsonie bez żadnego obciążenia. Nie sprawdzałem, ale strzelam że ze 40V pokaże na wyższych obrotach.
Wygląda na regulator. Poszukaj tańszego. Ta cena jest z kosmosu, ale jak nie chcesz się bawić w konstruktora... Można jeszcze spróbować pomierzyć prądy fazowe podczas pracy regulatora. Minimum na dwóch fazach na raz - dwa mierniki. Jednoznaczną odpowiedź dałby pomiar oscyloskopem. Można wykorzystać do tego kartę dźwiękową komputera z odpowiednimi dzielnikami.
Wiem, że temat archiwalny ale nadal wyszukiwany w Googlach więc dość popularny. Akumulator ładuje się tylko na wyższych obrotach Jest to bzdura totalna. Akumulator ładuje się zawsze gdy silnik jest odpalony a instalacja sprawna.
Układ wyglada prawidłowo, ale może być, że ładowanie impulsowe daje właśnie taki efekt. Dodaj jakiś kondensator, np. 10uF/10V między nogę 2 a 4. Opornik między nogą 3 a 4 nie jest potrzebny, a 560 ohmów zamiast 500 nie ma znaczenia, najwyżej będzie trochę słabiej świecić.
Gala jest w VW, w Oplu to SVC, ale warto by sprawdzić ładowanie przy wyższych obrotach, SVC można z trybu serwisowego ustawić inaczej, to bardzo przyjemna funkcja jak dobrze działa, sprawdzić funkcję Loud... SławeK
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
szarpie wyższych obrotach wspomaganie wyższych obrotach kontrolka oleju wyższych obrotach
muzyk pendrive kierownica toyota yaris zatkany wydech
instrukcja obsługi akumulatora instrukcja obsługi akumulatora
Ogranicznik prądu do wiatraka: wewnętrzny czy zewnętrzny? BLDC, DC, AC, PolyFuse, e-Fuse Jak zresetować komputer w Volvo FH 500?