To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
Diody sprawne ?
Alternator w moim Volkswagen Galaxy MK1 1.9 TDI 110 KM przestaje ładować przy 2000 obrotów silnika. Czy to może być problem z regulatorem napięcia, szczotkami lub pierścieniami ślizgowymi?
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
Całkowity brak napięcia na 4 spowoduje zupełny brak ładowania lub ładowanie około 26V. Inaczej sprawy wyglądają jak na 4 jest np 20V bo gdzieś styku jak trzeba nie ma, albo przewód przegnił. Regulator "myśląc" że to napięcie na bateriach chce za wszelką cenę je podciągnąć i ładuje na max. POWIEDZ KIEROWCY ŻEBY ZAKUPIŁ SPORĄ ILOŚĆ WODY DESTYLOWANEJ I...
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
Proste zmierzyć napięcie na cewkach 20-80V generuja w zalezności obrotów.
Układ wyglada prawidłowo, ale może być, że ładowanie impulsowe daje właśnie taki efekt. Dodaj jakiś kondensator, np. 10uF/10V między nogę 2 a 4. Opornik między nogą 3 a 4 nie jest potrzebny, a 560 ohmów zamiast 500 nie ma znaczenia, najwyżej będzie trochę słabiej świecić.
Na wolnych obrotach ładuje normalnie ok. 14,3V, po zwiększeniu obrotów do ok. 3000 świeci kontrolka ładowania i wyświetla się komunikat BATTERY LOW Ile ładuje wtedy?
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
Uszkodzony prostownik.
Wygląda na regulator. Poszukaj tańszego. Ta cena jest z kosmosu, ale jak nie chcesz się bawić w konstruktora... Można jeszcze spróbować pomierzyć prądy fazowe podczas pracy regulatora. Minimum na dwóch fazach na raz - dwa mierniki. Jednoznaczną odpowiedź dałby pomiar oscyloskopem. Można wykorzystać do tego kartę dźwiękową komputera z odpowiednimi dzielnikami.
prawdopodobnie beda diody prostownicze w alternatorze albo wirnik.radze to sprawdzic.
Bo może nie być lądowania na wysokich obrotach, za to odpowiada wirnik Sprawdź ładowanie na wysokich obrotach jakie jest?
Witam Szanowne Grono :D Po ok półrocznym postoju Vitka W639 3.0 V6 CDI pojawił się problem z ładowaniem przy wysokich obrotach. Auto dostało nowe życie w warsztacie blacharsko-lakierniczym, ale po wyjechaniu na drogę konsola rozświetliła się na czerwono. Powyżej 3500 obr/min zapala się ładowanie i sypie błędami, zapiąłem SD - wyniki poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/5867231500_...
Po podłączeniu zapala się dioda zielona POWER. Przyciskiem MODE ustawiamy np: ładowanie akumulatora samochodowego... zapala się wtedy druga LED sygnalizująca ładowanie akumulatora i rusza wentylator, akumulator jest ładowany odpowiednią ilość czasu w zależności od rozładowania. Na kilkanaście sekund przed końcem ładowania wentylator w ładowarce zwalnia....
Być może wadliwy akumulator. Takie też się zdarzają. Sprawdź ładowanie na wysokich obrotach - może dostawał za duże napięcie. Nie chce mi się wierzyć, że wszystkie bezpieczniki są całe. Ich wartości na pewno są odpowiednie?
Wygląda na to że regulator napięcia coś fiksuje warto by go zmienić, sprawdź też szczotki mogą być wytarte i efekt będzie również taki
Jak widać autor nie chce pomocy. Nie podaje tego o co prosimy. Brak podstawowych danych: Napięcie akumulatora po postoju, Napięcie ładowania na wolnych obrotach, Napięcie ładowania na wysokich obrotach, Napięcie ładowania pod pełnym obciążeniem. Rezystancja minusa na aku do silnika, Rezystancja minusa na aku do karoserii.
to jest fotka alternatora
Normalne że stator pływa w oleju silnikowym. Standardowo do sprawdzenia regulator napięcia, stator (elektrycznie i wizualnie na przegrzania), jeżeli akumulator jest wadliwy to napięcie ładowania będzie zaniżone albo spadać na wysokich obrotach.
Napewno uzojenia mają zwarcie do masy , odkrec cewki i je wyczyść
Obrotomierz w takim dieselku jest sterowany z alternatora: mierzy on częstotliwość przemiennego prądu generowanego przez alternator przed prostownikiem. Albo nie podłączył kabelka, albo jest inna usterka, np dioda lub diody.. Zmierz najpierw napięcie w instalacji na wolnych, potem na wysokich obrotach, zarówno pod obciążeniem (światła, szyba, dmuchawa,...
Sprawdź napięcie ładowania akumulatora na wysokich obrotach.
Na wysokich obrotach też silnik gaśnie, ale kontrolka ładowania gaśnie dopiero na wysokich obrotach.
Styki na alternatorze są wyczyszczone i zakonserwowane preparatem do styków elektrycznych, to samo zrobiłem z masą regulatora jak i samymi końcówkami do niego wkładanymi. Żeby wyjaśnić wszystko- żarówki sprawdziłem na krótko i są sprawne,licznik wyjąłem i prześledziłem ścieżki z tyłu w celu zweryfikowania przepaleń/nadtopień i nic nie widać. Plus do...
Jakby ktoś miał podobny problem to wrzucam propozycję swojego rozwiązania: Kupiłem zamiennik oryginalnego regulatora briggs i po zamontowaniu do traktorka w wersji tylko z diodą (diodę zostawiłem) mam 14,15 V na średnich i wysokich obrotach oraz prąd ładowania ok. 1,3 A. Poniżej obrazek jak to u siebie podłączyłem: https://obrazki.elektroda.pl/6402116000_...
Witam,Co do zanikającego ładowania na wyższych obrotach,winowajcą może być regulator napięcia Dodano po 6 Proszę poczytać temat na elektrodzie DUŻE ŁADOWANIE W BIZONIE-ROZWIĄZANE.
W Seicento przy większych obrotach silnika przestaje ładować. Szczotki wymienione. Mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do ok. 14,2V i nagle spada do 12,4 i zaświeca się kontrolka ładowania. Po zmniejszeniu obrotów wszystko prawie zawszewraca do normy. Co może być przyczyną? Regulator? Może ktoś spotkał się z...
opisz dokladniej co siedziej przy zwiekszeniu a co przy zminiejszeniu obrotow
Ma i to dużo. Przez nią jest wzbudzany alternator, mała moc żarówki to słabe wzbudzenie co skutkuje pojawieniem się ładowania dopiero przy wysokich obrotach.
Chyba trochę się pośpieszyłem z poprzednią wypowiedzią, zasugerowany jednym typem przerywacza. Zlokalizuj przerywacz kierunkowskazów u siebie. Mogą być dwie wersje. Przerywacz w typowej obudowie ale ze specjalnym złączem, albo przerywacz umieszczony w module przekaźników itp (swego czasu Yamaha często takie rozwiązanie stosowała). Druga sprawa, podładowany...
Witajcie ponownie, Niestety poprzedni temat zamknąłem bo myślałem , że już wszystko ok. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Niestety. Ładowanie na wolnych obrotach ok, ale podczas zwiększania obrotów rośnie do ~17 V przy 4,5-5 tys obr. Pod obciążeniem jest w miarę ok. Czyli włączone wszystkie odbiorniki. Po odłączeniu kostki z alternatora...
Tu raczej nie będzie problem ze zbyt słabym ładowaniem, skoro z poprzedniego wylał się elektrolit, a obecny padł na drodze szybkiego ruchu, to raczej napięcie ładowania na wysokich obrotach jest za wysokie, a nie za niskie.
witam jest to wina regulatora napięcia ale swoją drogą zmież ładowanie na wolnych a potem na wysokich obrotach i będzie wiadomo
Ilość benzyny nie przekłamuje ? , zmierz napięcie ładowania przy tak wysokich obrotach!
Ma alternator.
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Witam . Podstawą wszystkiego jest sprawdzenie napięcia ładowania,zwłaszcza przy wysokich obrotach silnika.Uszkodzony regulator napięcia (również alternatora)może powodować takie objawy.Do sprawdzenia połączenia masowe i nie tylko.
Ależ może bez problemu podłączyć bezpośrednio jeśli akumulator podpinany zniesie nagłe duże prądy ładowania przy wysokich różnicach napięcia które mogą sięgać 100-200 A . w tym watku mowa o T4, którego alternator daje góra 120A i to na wysokich obrotach
Pan "Jacek" jak zwykle próbuje pobocznie nauczyć obywatela R.P. "dobrych nawyków" (które popieram ----> gruba kobieta to-----> ciąża, czyt ....pomiar poglądowy -----> wynik ). A teraz meritum. -Wysokie prądy płynące chwilowo lub stale poprzez wysoką "tamę", "zwężkę" oporności powoduje złudne wrażenia wskazania CYFROWEGO miernika. I tu pochylam się przed...
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
Witam, poskładałem moją WSK 175. Po remoncie całą instalację podłączyłem dobrze, lecz ładowanie na wysokich obrotach nie przekracza 6 V. AI: Jaki akumulator jest używany w Twojej WSK 175 i w jakim jest stanie? 6 V i jest nowy. AI: Czy sprawdzałeś stan alternatora lub innych elementów układu ładowania? Tak.
Pasek alternatora może być za luźny, wyślizgany, może mieć już mikropęknięcia. Jak nie ma dobrego ładowania na wysokich obrotach to pasek się ślizga i alternator się szybciej nagrzewa przez zwiększone tarcie. Warto podjechać do sklepu z akumulatorami i tam sprawdzić w jakim stanie jest akumulator, czy jest prawidłowe ładowanie oraz w jakim stanie jest...
miałem nadzieję że to jakiś przekaźnik, lub coś podobnego? No to już nadzieja poszła w piz....., wyciągaj alternator , potem regulator i sprawdz go. Jeśli niesprawny wymień. Inna możliwśc to podgrzewacz nurnikowy, ale za wysokie progi .......
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
jest opcja luzu łożyska od strony szczotek i przy obrotach szczotki tracą styk i wszystko spada - przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach w ciemnościach nawet żarzy się kontrol ładowania
Napięcie ładowania mierzyłeś?
Więc wykonaj pomiary. Zarówno napięcia ładowania jak i rotor, czy nie ma zwarcia lub przerwy w obwodzie.
popieram Błażeja ,to nie jest jakieś tam ładowanie tylko ciśnienie oleju,pomiar mechaniczny lub wymiana profilaktyczna czujnika od wysokiego ciśnienia lub niskiego w zależności od obrotów przy jakich się to dzieje.
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK. Kolego, podaj schemat Twoich połączeń w instalacji - tutaj jest powód. Albo coś nie tak w połączeniach wykonanych przez Ciebie, albo przed montażem...
Witam mam problem z tym alternatorem a mianowicie zapaliła się kontrolka aku.i kontrolka hamulca i nie ładował, po wymianie mostka prostowniczego dwie diody miały zwarcie w starym, nadal świecą kontrolki od aku.i hamulca. Ładowanie jest na wysokich obrotach dochodzi do 13,60 nie jest to rewelacja ale jakoś ładuje i tylko na wysokich obrotach i co dalej.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Na to wygląda.P
Sprawdziłem, nie ładuje ani na wysokich obrotach, ani na niskich. Czy regulator napięcia, może mieć na to jakiś wpływ?
Masz za niskie ładowanie na wysokich obrotach- alternator do przeglądu.
lampka ładowania nie gasła, alternator w ogóle nie ładował
Jakby faktycznie miał taki czas to by dawno cewki popaliło, to już blisko zapętlenia na wysokich obrotach.
Mam jeszcze pytanie do elektroników, wadą przerywaczy jest min. krótki czas ładowania przy wysokich obrotach, a przedstawione powyżej układy są sterowane przerywaczami, czyli też wystąpi tutaj efekt niedoładowania cewki przy wyższych obrotach. nie powinien wystąpić, jak cewka kluczowana jest tranzystorami maleje indukcyjność obwodu pierwotnego i cewka...
Zapytam, kto mógłby podłączyć sterowanie pod spalinowy silnik, mowa o joysticku? A po co tam jakiś joystick podłączać? Starczą przyciski start/stop. potrzebna za to będzie jakaś regulacja obrotów zależna od prądu ładowania by silnik nie hulał na wysokich obrotach gdy nie ma takiej potrzeby.
Witam serdecznie wszystkich mam Trabanta 1,3 z silnikiem VW Polo 1,3 i dzisiaj jak sobie wracałem do domu to zauważyłem że kontrolka ładowania podczas wyższych obrotów się bardziej zaświeca a przy niższych gaśnie ale nie do końca.Jeżeli chodzi o to gaśnięcie to już od dłuższego czasu mi tak delikatnie na wolnych obrotach świeci a jak się przy gazuje...
Po pierwsze w tym systemie nie ujrzy na jałowym 14V, i nawet ponad 14V na wyższych obrotach. Te trzy cienkie zielony- kontrolka, niebieski-licznik motogodzin, czarny-plus po zapłonie "kl15" Zmierz jeszcze raz ale z wysokimi obrotami silnika, jak jest powyżej 13,5V przy naładowanym akumulatorze to nie zawracaj sobie tym głowy...
Witam Sprawdź ładowanie na wysokich obrotach przy właczonych światłach ,jak sugeruje kolega.Jeżeli spada ,to powodem może być nawet pasek klinowy.
Witam. VW Golf, wczoraj zaświeciła się kontrolka ładowania podczas jazdy i nie chce zgasnąć, nawet na wysokich obrotach. Proszę o pomoc.
Masz uszkodzony stojan.
po uruchomieniu silnika kontrolka od ładowania nie gaśnie,świeci nawet na wysokich obrotach. Świecenie kontrolki nie zawsze oznacza brak ładowania. Tu potrzebny jest pomiar napięcia, inaczej to możemy tylko gdybać.
No też prawda, chociaż na wysokich obrotach ładowanie może zaskoczyć jak jest żarówka spalona :)
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Tak aku jest nowe (kwasówka) gdy jeżdżę moto ma wysokie obroty to ładowanie jest dobre tylko na postoju nie mam ładowania
Coś mi nie pasuje raz twierdzisz że wzmacniacz się nie włączy przy 16v cytuję” i tu się myslisz. Aby obnizyc napiecie podlaczylem lampe samochodowa tak ze napiecie bylo 15V i po chwili wlaczal się uklad zabezpieczajacy. wiec przy 16V na pewno by nie wystartowal. „ a teraz twierdzisz że się wyłączał w czasie basu czyli wtedy gdy spada napięcie...
Błędy w module centralnej elektyki, napięcie ładowania po odpaleniu (sprzęgło alternatora często się zaciera).
Szczotki mam nowe i pierścienie bez za rysowań styki na diodach też czyste żadnych uszkodzeń tam nie widzę Po odpaleniu musze przy cisnąć i potem trzyma chyba że obroty zejdą poniżej 450 obr/min Ładowanie na wysokich obrotach 14,2V na wolnych jakieś 13,6V
Witam, mam taki problem z alternatorem może ktoś wie co mu dolega: W czesie jadzy ok 50-70 km/h czasami żaży sie żaróweczka od ładowania po dodaniu gazu gaśnie wymieniłem szczotki ale nic to nie dało sprawdzałem prąd ładowania na wysokich obrotach około 14,15 V a na normalnych spada do 12,8 V bez obciązenia czyli radia i świateł i niewiem czy to regulator...
Panowie, Było tak: Alternator oryginalny [wyprowadzenia B+,D+, DF, B-] z zewnętrznym, polskim regulatorem nieoryginalnym [wykorzystane tylko D+, DF]. Napięcie na B+ dochodzi do 15.5V - w zależności od obrotów silnika i obciążenia. Poza tym kontrolka ładowania gaśnie przy wysokich obrotach silnika [ok. 1500], dodatkowo - pomiguje sobie nieregularnie,...
Co oznacza: "Nie podpinałem + z alternatora bo nie mam świateł."? Czy to znaczy, że nie masz podłączonej kontrolki ładowania, bo jeśli tak to musisz ją podłączyć żeby było wzbudzenie.
W jakim stanie jest akumulator? Przypuszczam że padł już nie raz i teraz wzrosła rezystancja wewnętrzna i regulator w skuterze nie pozwala na prawidłowe ładowanie akumulatora. Na prostowniku akumulator się naładuje, ale po pewnym czasie znowu zacznie tracić energię. Sprawdzałeś napięcie ładowania? Nie spada przy wysokich obrotach? Sprawdź także czy...
ale teraz jak jest ładowanie to i działa obrotomierz... chodzi mi tylko o to już teraz że nie ma ładowania po uruchomieni silnika tylko po przegazowaniu to tak jak by właśnie tego pobudzenia nie było od początku tylko dopiero na wysokich obrotach...
witam, nie mogę znaleźć schematu instalacji do C-360. Mam problem z ładowaniem. W ciągniku jest orginalna prądnica. Od kilku dni świeci się kontrolka ładowania, nie gaśnie na wyższych obrotach. Dziś zmierzyłem napięcie ładowania i niestety jest ono identyczne na wolnych obrotach jak i na wysokich. Przy unieruchomionym silniku również jest identyczne....
Zmierzone było napięcie na tych ledach? Jakie jest ładowanie urządzenia niskie obroty wysokie?
zbyt mało danych by coś powiedziec jaka rezystancja wirnika jakie napięcie ładowania na wolnych obrotach ina wysokich jak się zachowuje kontrolka czy po odłączeniu prostownika nie ma zwarcia uzwojenie do masy czy prostownik /czyt. diody są oki/ mało danych brak konkretów???????????????
Jednak chcę założyć elektryczną pompę...Wie ktoś może jaką? może być obiegowa od webasto? trzeba do pompy dać jakiś opornik/regulator na 12v podłączając pod akumulator gdzie ładowanie na wysokich obrotach jest około 14,4
Witam czy ktoś mi pomoże mam vectrę a po przekreceniu zapłonu nie palą się żadne kontrolki samochód odpala i przy większych obrotach zapala się kontrolka ładowania choć alternator ładuje co dalej robić
Witam, Problem polega na tym, że napięcie ładowania pojawia się dopiero na wyższych obrotach. Kontrolka ładowania nie gaśnie, a regulator był niedawno wymieniany. Posiadam alternator z dwoma wyjściami.
robiłem dzisiaj tipo 1,6 napięcie ład pod obciążeniem 13,7V jałowo 14,0V żarzyła się gościowi kontrolka ładowania na wysokich obrotach przyczyny były dwie; 1:spadek napięcia na przewodzie alternator akumulator wahał się w granicach 0,4V /skorodowana końcówka kabla przy rozruszniku /po usunięciu usterki napięcie wzrosło do 14,0V pod obciążeniem 14,3...
To zadam inne pytanie jaki może być powód tego że kontrolka ładowania gaśnie dopiero po chwili gdy silnik jest na wysokich obrotach czy to ma coś wspólnego z wzbudzaniem?
"Co mogło ulec uszkodzeniu w alternatorze ?" Alternator, daj do sprawdzenia w serwisie regenerującym alternatory . Dodano po 1 Lub ew. masz wszystko sprawne . Dokonaj pomiarów przy maksymalnym obciążeniu instalacji samochodu, światła włączone, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew na maksymalnych obrotach.
Problem jednak nadal nie rozwiązany. Nowy evap, nowy czujnik położenia wału, nowa cewka beru, nowy tps. Teraz jest zima i zauważyłem że jak zimny to obroty bardzo mocno faluja, zdążyło się nawet ze mi zgasł na wolnych jak chodził. Dodatkowo czasami przy wysokich obrotach zapala się kontrolka ładowania i gaśnie.
Witam, Pacjent to Huawei Matebook D14. Model H96 model płyty DA0H96MBAF0 REV: F Laptop po zalaniu,uruchamiał się lecz nie ładował baterii i nie wyświetlał obrazu.Zalane elementy to charger oraz RT3662AC. Po umyciu płyty w miejscu zalania laptop ruszył z obrazem ale miał bardzo wysokie obroty wiatraczka że mało nie odleciał ze stołu. Nie ładował baterii,ładowanie...
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Witam Panów. Dziękuję wszystkim za odzew. Mam przypuszczenie że prądnica u mnie ładuje, gdyż przy wysokich obrotach silnika przepala się żarówka w kontrolce ładowania (nawet 12 woltowa). Muszę chyba szukać reglera do IŻA. A może ktoś wie czy jest jakiś inny, łatwiej dostępny regler 6 volt, który by można podłączyć?
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Wracając do turbiny to to można pobrać dokumentację: https://www.marlec.co.uk/product/12v-rut... W instrukcji są schematy na stronie 10 - zawsze jest tam kontroler (HRS503, HRSi, HRDi). Przy użyciu HRS503 można równolegle do generatora dołączyć PV. Do niego tez jest dokumentacja - https://www.marlec.co.uk/wp-content/uplo...
Transil na 15V.... i to pewnie będzie perfekcyjne rozwiązanie.... możliwe że padł regulator ładowania i wywalił na wysokich obrotach wysokie napięcie no i bezpiecznik padł, jutro dokonam pomiaru bo już jest po 22 więc cisza nocna. Za tę odpowiedź pięknie dziękuję! Jeśli jeszcze ktoś może napisać szczegółowo na temat tego elementu to poproszę.
Odłączyłem akumulator do ładowania po podłączeniu silnik pracuje na wysokich obrotach Natomiast podczas jazdy szarpie silnikiem. Czy odłączenie akumulatora ma na to wpływ bądź też duże mrozy?
Spróbuj najpierw rozłączyć wtyczkę z pierwszego alternatora i zmierzyć napięcie ładowania ma wolnych a potem na wysokich obrotach. To samo postąpić z drugim alternatorem.
A może masz urwany przewód pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem i ładowania nie będzie.To zdarza się w tych sprzętach!Jest to główny przewód od ładowania akumulatora.
Mam problem z ładowaniem akumulatora w wsk 125 rocznik 1984, oryginał instalacja 6v. Po wielu latach bez akumulatora postanowiłem go zamontować i moje zdziwienie bo po sprawdzeniu miernikiem na przewodzie idącym do akumulatora - napięcie ładowania jest od około 2v na wolnych obrotach nawet do 10-15v na wysokich obrotach. Co u licha może być przyczyną.
odpala wysokich obrotach dławi wysokich obrotach wysokich obrotach grzeje
odpowietrzenie tuszu urwany chłodnicy podzielnik koszt
toyota sonda lambda toyota sonda lambda
Audi A3 1.6 2003 – stałe napięcie na silniku wycieraczek, brak reakcji, bezpiecznik F31 Vaillant auroSTEP VIH SN 250 i – instrukcja podłączenia, schematy, armatura, czujniki