(at)Art.B Moze i tak. Podałem Koledze na priv namiar na generator 24 V nowy, za 500 zl. Może jedzdzi tam, gdzie nie ma prądu i nie ma jak naładować akumulatorów ?
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
Gdyby ten przewód był przerwany, to akumulator w ogóle by się nie ładował.
Podpoiłem tak jak pisaliście.Plus po zapłonie na śrubę z krzyżakiem.Mam 29 V ładowania ,czy takie ładowanie jest ok?
Chciałem pomocy a dostaje mądrości życiowe. Nie każdy wszystko potrafi sam więc szuka pomocy. P.S. Liczba mnoga ?musimy? jako grupa na forum.
Nie powinno być problemów ładować z alternatora czy innego źródła jak tylko skonfiguruje się odpowiednio BMS. Działanie zależy tylko od alternatora bo nie ze wszystkimi typami chcą współpracować BMS LiFePO4, zależy od producenta i modelu. Na wyjściu alternatora wystarczy tylko regulator napięcia ewentualnie najlepiej separator jak podłącza sie ładowanie...
Tak sobie poczytałem i mogę powiedzieć że ten alternator nawet jeśli jest 24V to i tak jest zepsuty bo: - żarówka nie świeci - nawet 24V altek podłączony do 12V zacznie ładować, tyle że żarówka na moment zgaśnie w tracie rozpędzania alternatora a jak już altek osiągnie napięcie znamionowe będzie świecić - jak mocno to już zależy od źródła prądu czyli...
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
Dwa mniejsze akumulatory jedynie Ciebie ratują. Plus dołożenie sterowania i ładowania. wtedy masz 24V i ładowanie akumulatorów z alternatora.
Alternator np. 24V 20A może naładować Ci akumulatory w ok. 10h. Natomiast prądnica 12V 6A będzie Ci ładować ok. 30h. Teraz skoro przy altku agregat spali 0.8l/h to zużyje na ładowanie 8l paliwa. Natomiast jeśli przy prądnicy spali 0.6l/h to zużyje 18l paliwa i na naładowanie aku będziesz czekał sporo ponad dobę. To tylko przykład ale obrazuje dobrze,że...
Żarówka ograniczy prąd przepływający przez aku., a prąd przede wszystkim chodzi przy ładowaniu. Ale to spowoduje stratę połowy mocy. No i będzie wymagać przerwania ładowania, gdy akumulator będzie naładowany. Przetwornica w odwrotną stronę też zadziała - pozwoli alternatorem 12V ładować akumulator 24V. Jeden alternator 12V ładuje mi 2 akumulatory 12V...
Niestety też zaliczyłem taką awarię. Sterownik silnika uszkodzony. Na szybko pominięty został sterownik silnika i alternator ładuje. Trzeba bezpośrednio z akumulatora podać "+24v" na obydwa cienkie kable idące do wtyczki alternatora.
W instalacji 24V prawidłowe ładowanie to 28V
Witam. W mojej spycharce CAT D6 N LGP jest instalacja 24V. Siadło mi ładowanie. Alternator mam założony Delco 12V 130A. Czy to możliwe, żeby w instalacji 24V był taki alternator? Może ktoś go kiedyś przełożył (spycharka jest z Florydy)? Żarówki są 24V. Tomek
Ch-a? Co to? Już wyczyszczony i pusty :) Nie wiem, jak nawinąć, żeby przy 8 parach magnesów uzyskać coś, co pozwoli mi ładować akumulator przy wolnych obrotach.
Tak, powyżej 4000obr nie ma już znaczącego wzrostu ładowania.
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. A ile to jest to niewystarczające? Dla akumulatora 24V powinno być 28,6 - 28,8V . Zrób pomiar - nic na oko!
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Witam. Mam alternator od Jelcza 24V i mam problem z wyprowadzeniem kontrolki. Kontrolka ma gasnąć jak alternator będzie ładować tak jak maja samochody. Więcej na rysunku. Szczotko-trzymacz jest na jeden zacisk. http://obrazki.elektroda.net/49_12164934...
jest ok był sprawdzany
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
witam. Mam pytanko czy modę w jakiś sposób wykorzystać alternator 24v tak żeby ładował jako 12v .Mianowicie mam fadromke gdzie zepsuł mi sie alternator(doszczętnie) mam drugi ale 24v czy po zmianie regulatora napięcia na 12v będzie ok czy raczej nie da rady z czymś takim.
Czy można jednocześnie ładować akumulator z alternatora i prostownika? Mam taki problem na łódce,akumulatory(24V)podczas pracy silnika ładują się z alternatorów ,ale gdy załączam generator 230V ,automatycznie mam ładowanie akumulatorów z prostownika.Na razie nic się nie dzieje ale większość moich kolegów twierdzi że tak nie powinno być! Co koledzy z...
Pomyślałeś o alternatorach z ciężarówek? Tam jest 24V.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Czy ktoś posiada schemat do tego ciągnika? Pronar 82(TS)A, instalacja 12V, rozruch 24V. Nie ładuje jednego akumulatora. Gdzie jest ten przełącznik 12/24V?
Na L 24V w odłączonej kostce. Normalnie jak ładowania nie ma albo jest włączony tylko zapłon, regulator "zwiera" L do masy i wtedy jest tan ze 2V. Ciekawostka jest taka że te alternatory potrafią się wzbudzić bez tej kostki - trzeba tylko na chwilę docisnąć prawie do końca obrotomierza.
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Witam . A może ktoś miał problem z ładowaniem przy tym wózku. Alternator 24v. Na przewodzie wzbudzenia nie ma napięcia.
Czemu 12V lepiej 24V lub 36V. Czemu elektryczny.?
Ale czy może tak auto jeździć? Bo z tego co rozumiem EMS steruje niby tym alternatorem podając 24v na pin 15 lub masę aby rozłączyć ładowanie. Updated. Po kilku minutach pracy wywala błąd ładowania na liczniku 😂 Jednak będzie trzeba przejrzeć teraz ten EMS
Podaj napięcie + 24 V przez żarówkę 24V/45W na zacisk wzbudzenia.Jeśli pojawi się ładowanie to będzie znaczyło, że alternator jest ok.Wtedy musisz skupić się na regulatorze napięcia .Regulatory mechaniczne są niezawodne do momentu gdy ktoś nie zacznie przy nich majstrować.Pozdrawiam.
Witam ostatnio w mojej renault wymieniłem bendix na rozruszniku i alternator bo były uszkodzone. I teraz jak odpalę auto to nie ładuje wyświetla na komputerze 24v i nie rośnie również jest błąd ALTERNATOR. Sprawdzałem akumulatory są ok napięcie na alternator też jest. Jest to renault które jeździło wcześniej pod adr. Moje pytanie brzmi co to może być?
Poszukaj w internecie, są wyłączniki na 250A prądu ciągłego, odizolowane od masy, nawet z wyjmowanym kluczem, ceny od 50 zł. Taki wyłącznik możesz zastosować w miejsce oryginalnego, wtedy nie będziesz musiał nic przerabiać. A spadek napięcia na nim jest naprawdę minimalny. Jeszcze przyszło mi do głowy inne rozwiązanie. Mianowicie zastosować 2 akumulatory...
Jakieś sugestie? WYWALIŁEŚ orginalny regulator? Czy masz przełącznik 12/24v?
Musisz przeczyścić połączenia z akumulatorem i alternatorem. Wszystkie przewody, klemy, złącza, bo zapewne na połączeniach masz spadki napięć.
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
Jest raczej odwrotnie. Ładujący alternator na końcówce D+ ma potencjał zasilania. Drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod 15 (+24V po kluczyku). Wtedy gdy zacznie ładować na obu stronach kontrolki będzie 24V i kontrolka zgaśnie. W przypadku braku ładowania lub uszkodzenia alternatora będzie się świecić lub żarzyć.
Wiąże się to z przeróbka instalacji, ale w teorii tak. Altek musiałby ładować 2 akumulatory 12V w połączeniu szeregowym (zakładam, że 2 akumulatory już są, tylko ładowane jednym alternatorem 12V).
Chciałby z alternatora nubiry 2.0 ładować akumulator 24V (a w zasadzie dwa 12V połaczone szeregowo). Jako to raczej nie pracuje w nubirze, to zastosuj alternator 24v, których jest pod dostatkiem.
12V to nominalne napiecie. tak jak 24V NP. Regulowane jest powyżej 14
Skoro ładuje tylko 24V to nic dziwnego że na akumulatorach jest 2x12V. Powinno być 28-29V na alternatorze, zakładając że to instalacja 24V bez przełącznika.
w iecie panowie dzieją sie cuda dziś wziołem miernik i okazało się że na pełnym gazie prąd ładowania mieżony na alternatorze wynosi 30.04V !!! a kontrolka nadal niegaśnie niewiem co jestt grane tak niemoże być bo akumlatory tego niewyczymają dodam że regulator jest nowy. p anowie co mam zrobić żeby to ładowanie zmniejszyć?? m iałem drugie koło do alternatora...
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Dzień dobry, mam taki problem. Na przyczepce samochodowej mam dwa 7Ah akumulatory podłączone szeregowo czyli w sumie dają 24V. Chciałbym poprzez alternator ładować je w trakcie jazdy samochodem. W jaki sposób podłączyć? Domyślam się, że trzeba byłoby użyć jakiś prosty układ na diodach, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać. pozdrawiam dr_Markower
Koparka Hitachi - silnik Isuzu -alternator Mitsubishi model alternatora -A4TU5486 24V 50 A fotke regulatora podam pózniej
To normalne bo każdy alternator potrzebuje wzbudzenia, tu akurat wzbudzanie jest przez kontrolkę ładowania.
Fajnie by było jak byś znalazł. Tylko u mnie o samą kontrolkę nie chodzi, na założonym alternatorze w ciężarówce ładowanie dochodzi maksymalnie do 24V :cry:
chyba rozumię czyli mam pociągnąć do tych styków w regulatorze 3 kable od alternatora i bedzie ok. kontrolka od ładowanie ma byc podłączona tak jak wczesniej i to bedzie działać
W samochodzie dodatkowo spaliła się kaseta sterująca poduszkami przy ciągniku oraz główna kaseta sterująca przy naczepie. Czyli ładowanie przekroczyło 36V i transile się uaktywniły. No tak a nie jest czasem tak, że alternator ładuje od około 24V czy 26V do 36V w maksie i więcej nie naładuje nawet jeżeli regulator napięcia padł w pierwszej kolejności...
wystarczy wymienić wirnik i musi ładować w razie konkretnych pytań 602 458 321
Przy 12 v łączy je równolegle. Gdyby łączył równolegle zasilanie 12V byłoby brane z dwóch akumulatorów natomiast tylko jeden zasila instalację 12V a drugi jest tylko do rozruchu. Dlatego ładowanie akumulatora zasilającego jest bezpośrednio z alternatora ,natomiast dodatkowego przez opornicę z przełącznika 12/24V która dodatkowo jest odłączana podczas...
W życiu na jachtach nie widziałem takich kombinacji z przełączaniem układu szeregowo/równolegle, a trochę pływałem. Przyjętą praktyką jest rozdział baterii - na rozruchowy (i tylko do tego! - kwasowe VRLA/AGM), tzw. hotelowe (oświetlenie, lodówki, pozostała elektronika - obecnie idzie się w stronę LiFePO4) i dedykowane baterie przy odbiornikach dużego...
regulator bardzo prosto: szczotki masz na miejscu a te 2 kabelki to plus i minus - możesz podłączyć od razu pod śruby odnośnie odizolownia mostka od masy to w niczym nie powinno przeszkadzać - zweryfikuj stan diód i czy są właściwie połączone, zmontuj to w całość i nawet na próbę możesz go wzbudzić prądem prosto na szczotki bez regulatora Jeśli wszystko...
A może Ci sprzedali wirnik z alternatora 24V. Porównywałeś rezystancję?
Światła z akumulatora czy z alternatora? Odłącz regulator i podłącz bezpośrednio żarówkę 24V 60W do alternatora i wtedy mierz napięcie (AC). To wiele wyjaśni.
Do sprawdzenia alternator (regulator napięcia), jak pisze Kolega Grzegorz. Nie oryginalne regulatory lubiły padać. Dodano po 1 Akumulatory podłączone szeregowo z racji braku przełącznika 12/24V.
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. To raczej wielkie kwoty w złotych dołożyłeś. Jeżeli brać pod uwagę objętość postu, to można tak powiedzieć, ale jeszcze dołożę. Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry? Nie wiem co Kolega rozumie pod pojęciem napięcie spoczynkowe....
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
Moim zdaniem tak. Alternator zawsze można sprawdzić i okablowanie, ale wydaje mi się że jest dobry. Wypnij wtyczkę i do pinu 2 podłącz 24V przez żaróweczką 24V 2-4W Pin3 to +24V po stacyjce Alternator powinien ładować, żaróweczka zgasnąć, ale na desce tego możesz nie zobaczyć- musi ci wystarczyć miernik zewn. Tak określisz jego sprawność, bez wielkich...
no to może inaczej, wyłączyć sterowanie mostka odłączyć akumulator i załączyć na silnik jakiś opór nie dużej wartości. I hamujemy co prawda bez odzysku ale jednak. Czy gdyby alternator był 24V a akku 12 nie następowało by ładowanie odzyskowe przy wyłączeniu sterowania( napięcie powinno być większe)?
Całkowity brak sensu odnośnie instalacji elektrycznej pojazdu. Przy napięciu 12 V i mocy 4000 W (zakładając 100 % sprawności przetwornicy) popłynie prąd ponad 300 A ! Akumulator samochodowy jest w stanie oddać przy rozruchu jakieś 200 A, lub dla większych pojemności pewnie ponad 300 A. Jednak jest to tylko chwilowe przy odpalaniu samochodu. Nie ma możliwości...
O wydajność prądową gniazd czy to 24V, czy 12V nie ma się co bać, bo można podłączyć bezpośrednio do akumulatorów. 12V nie - będziesz nierównomiernie rozladowywał akumulatory, a ładowane są zapewne w połączeniu szeregowym pojedynczym alternatorem 24V.
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Jeżeli jest to alternator 9 diodowy to potrzebuje wzbudzenia żeby ładował. Do wyjścia diod wzbudzenia podłączasz żarówkę (kontrolkę ładowania). Druga strona żarówki do plusa (15).
Właśnie też coś mi zaświtało. Faktycznie naładowanie jednego może spowodować przeładowanie lub nie doładowanie następnego. Jest miejsce na inny akumulator to może zastosuje to rozwiązanie. Jeszcze inna myśl dwa alternatory 12V i każdy ładuje swój. Jak dobrać rezystor ażeby nie spalić wentylatora 12V.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam , mam taki sam problem z tym alternatorem na pin 3 zasilanie po stacyjce jest puszczone przez opornik 2,2 k ohma i dlatego próbówka nie swieci a na multimetrze jest 24v. Jak podam 24v na ten pin alternator ładuje ale na desce (zegarach) nie pokazuje napiecia akumulatorów i jest błąd MID 140 PID158 FMI4. Sprawdziłem regulatory dostępne do tego...
No i doszedłem do tego że moduł ładowania nie ładuje tego małego aku. To teraz ustal dlaczego? A zacznij od tego w jaki sposób odbywało się to do tej pory? Po prostu przy wymianie alternatora i/lub akumulatorów nie podłączono ładowania małego aku? Według dokumentacji ładowanie akumulatora tego małego sterowane jest z przekładni kierowniczej, idzie...
Niestety okazało się że alternator miał spalony stojan. Swoją drogą - co mogło wpłynąć na uszkodzenie stojana ? Założyłem drugi w tym uszkodzone były diody - po wymianie wszystko OK. Regulator wyczyściłem ustawiłem ładowanie i działa. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Czy ten Zetor ma przełącznik 12/24V ?
Alternator jest 12V? Akumulatory masz chyba szeregowo czyli 24V. Ładowanie masz puszczone przez diody na każdy akumulator osobno? Jak masz ograniczony prąd ładowania dla każdego akumulatora? Jak przekazywany jest prąd na silniki?
Wpłynie na żywotność tego, który będzie rozładowywany nadprogramowo. Trzeba będzie go też doładowywać nie ładując tego, który nie był rozładowany, ale przy połączeniu szeregowym oba akumulatory będą ładowane. Rozwiązanie takie jest stosowane w ciągnikach białoruś - 24V są do rozruchu, a później jedna bateria ładowana jest przetwornicą, a druga normalnie...
Witam. Nie możesz tak zrobic. Jeżeli podłączysz alternator 12v pod jeden akumulator ,to ten jeden będzie ładowany , a drugi nie. Próbuj reanimowac lub kup używany.
Tego nie napisał jaka instalacja 12/24V
Witam, poszukuję schematu do traktorka Yanmar YM 186D. Mam problem z ładowaniem. Z alternatora wychodzi 24V zmiennego dwoma przewodami i dochodzi do regulatora napięcia. z regulatora nie wychodzi 12V stałego. Do regulatora doprowadzone jest 6 przewodów. Traktorek kupiłem niedawno, być może jest coś pomylone w połączeniach. Proszę o schemat lub pomoc....
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Pamiętaj, że napięcia przy ładowaniu aku 24V kwasowych mogą sięgać do około 29V, więc panele o Umpp ~34V byłyby tu OK, a do tego regulator mppt o odpowiednim prądzie ładowania / zasilania obciążenia. Panele łączone równolegle (z diodami i zabezpieczeniami), o sumarycznym prądzie Impp odpowiednim do jakichś 0.8 * max prądu ładowania, wynikającego ze...
Dokładnie koło pasowe z jednej i drugiej strony. Standardowo dzisiaj w silnikach alternator na przełożenie 3:1. Zrobisz to na pasku wielorowkowym 5,6 PK. Napinacz łatwy do zrobienia. Tylko na co autorowi te 12V czy nawet 24V to nie wiem. Owszem miałem kiedyś takie cudo zrobione z dwoma alternatorami na 12V na 24V właśnie do ładowania w polu i odpalaniu...
W zimie siadł mi akumlator i sąsiad podjechał z kablami (tylko że on jest troche zamotany) i podpiął ze swojego tyle że "+" na "-" i zrobiło 24V. Od tamtej pory obrotomierz przestał dzialac. Alternator ładuje, po swiatłach widać.. Proszę o jakieś rady.
Cała instalacja w tym kombajnie jest na 12V? Czy może rozruch jest na 24V? 14V na wyjściu alternatora a 13,6V na aku - szukaj spadków napięć na kablach lub układzie przełącznika 12/24V (jeśli rozrusznik jest na 24V).
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
Chyba tylko styczniki od wciągarek mają przełączne styki na duże prądy, większość styczników ma jeden styk normalnie otwarty. Czy w tym aucie można zamontować dodatkowy alternator 24V? Czy brałeś pod uwagę opcję stałego połączenia 2 akumulatorów 12V w szereg, wyjście 12/24V z odczepów, a drugi akumulator ładowany z instalacji auta przez przetwornicę...
Możesz dać regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem ale za dużo nie pomoże jak alternator jest przeciążony.
Witam . Ten alternator nie posiada w sobie regulatora napięcia.Regulator jest na pewno zamontowany osobno,sprawdź pod deską rozdzielczą,lub w okolicy bezpieczników.Jest to niewielka puszka,najprawdopodobniej metalowa.Mając przełącznik 12/24V jego minusem jest fakt że często jeden akumulator jest mniej naładowany .Tu masz zdjęcie regulatora jaki może...
Posiadam Belarusa 820 z 90 roku. Od kilku miesięcy mam problem z ładowaniem drugiego akumulatora (rozruch na 24V). Alternator jest sprawny (rozłączenie masy - światła ziałają). Po prostu pierwszy aku jest ładowany (ten od hebla) a drugi nie. Objawy są takie: ciągnik odpala elegancko, odpalę go tak kilka razy w ciągu dnia, później tak samo jeszcze kilka...
Witam dostałem od kolegi prostownik 12/24V. Początkowo gdy go dostałem był niesprawny. napięcie z transformatora wychodziło, dochodziło do czegos w kształcie małego przekaźnika z konektorami i zalanego żywicą (chyba mostek prostowniczy) dalej juz prądu nie było. Znajomy dał mi mostek prostowniczy od fiata, podłączyłem go i na ustawieniu 12V daje ładowanie...
Jeśli są to akumulatory ołowiowe to nie ma praktycznie możliwości przeładowania pod warunkiem nie przekroczenia na nich napięcia 28,8V przy akumulatorach o znamionowym napięciu 24V.Tak są ładowane akumulatory w samochodach ,tzw.ładowanie CV czyli stałe napięcie a prąd ile alternator wydoli.
Dzis patrzylem podobnego MAN z takim samym alternatorem i tam na d+pojawia sie 24v po zaplonie.
Poszukuję schematu, rysunku poglądowego podłączenia regulatora napięcia wraz z ogranicznikiem prądu do alternatora np. autosan. (Ogranicznik napięcia OE-31/24V PR110 AUTOSAN OE-31) Potrzebuję ograniczyć napiecie ładowania w zaadoptowanym polskim alternatorze do spycharki. Prawie każdy zstosowany regulator prowadzi do przeładowywania akumulatorów. Napięcia...
Ten schemat z diodami Zenera, który wstawiłeś powyżej, to jest alternatora Bosch? Jakiego konkretnie modelu? Luknij do zalinkowanego pdf, to service manual, ciekawy. Seria obejmowała zarówno wersje 12 jak 24V. V.
Wsadzenie takiej zabawki do auta z 12V instalacją jest możliwe jedynie z zastosowaniem dodatkowo dwóch akumulatorów 12V niezależnych, połączonych w szereg na czas działania urządzenia i równolegle w czasie ładowania ich przez alternator ale i wyłączonym urządzeniu. Zatem wydaje mi się to bezsensowne. Robiłem takie urządzenie do przyczepy kempingowej,...
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu, zapytam więc tutaj - jeśli autor tematu niema nic przeciwko: 1. Czy alternator od poloneza (12V/ok.14A- napędzany silnikiem elektrycznym przez pasek klinowy) mogę podłączyć pod regulator (Tracer 3215RN) razem z panelami celem doładowania awaryjnego akumulatorów 24V? (myślę, że takie ładowanie przez godzine to wystarczy);...
co do błędu wis 79 zmierzyłem wartości na tych różowych kablach na jednym napięcie jest 24v gdy alternator ładuje a na drugim ty na środku kostki jest 7,5 v. prosił bym o pomoc co dalej Dodano po 27 inne pytanie jeszcze gdzie znajdują sie pozostale przekażniki prócz tych z bezpiecznikami a jest ich tam 7 a pozostałe?? przekażnika z oznaczeniem r 19...
Szanowni koledzy czy może któryś z Was borykał się z brakiem ładowania w tym aucie ? Alternator nowy i nadal brak ładowania, na wyświetlaczu pokazuje 24V po odpaleniu i świeci kontrolka ładowania. Koledzy czy któryś z Was posiada schemat połączenia od kostki 5 pinowej z alternatora, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, oraz alternator nowy był na sprawdzeniu...
Dziękuję za odpowiedzi, a przy zastosowaniu przetwornicy przy wyjściu z auta (są takie na alledrogo) 12->24v sprawdziłoby to się w jakiś sposób na ładowanie szeregowe? Zakładając, że alternator ma na wyjściu 15v, czy przetwornica poda więcej niż 24? Pomyślałem też, że aby zwiększyć natężenie ładowania wystarczy podnieść lekko obroty auta ;)
Ostatecznie możesz zrobić ładowanie tak jak jest w tramwajach. Silnik na 24V (odpowiedniej mocy) zasilany po uruchomieniu silnika w samochodzie sprzężony z alternatorem 12V. Zanim dojedziecie na miejsce całkiem padnięty akumulator pozwoli na odpalenie motopompy
Ad. 1. Nie mam zdania na ten temat nie doświadczyłem jeszcze spalenia diod, tym niemniej po podniesieniu napięcia może to być prawdą, ale to wtedy się będę martwił o diody. Ad. 2. Alternator już mam więc czy kupię nowy czy dam ten do przewinięcia to jedno wszystko, ale wolałbym tego ze Skody bo mały i poręczny. Ad. 3. Pracować to ma tak. Silnik spalinowy...
Napięcie akumulatorów w tej ciężarówce wynosi 24V, ale podczas pracy silnika wzrasta do ok. 28V. To naturalna sytuacja, aby akumulatory były ładowane przez alternator.
hyundai ładowanie alternator alternator przerywa ładowanie alternator zwiększyć ładowanie
otwieranie drzwi kluczyka mondeo telewizor przesycone kolory indukcja kondensator
suszarka whirpool dodge grand caravan radio
Kondensator 10 000 µF a ładowanie prądem zmiennym Jak skasować błąd termika w urządzeniach elektronicznych?