Wszystko jest OK, nie masz się co doszukiwać niesprawności.
witam czynnikow braku ladowania jest bardzo wiele wadliwy akumulator brak polaczenia plusa, minusa (masy) alternat. uszkodzenie mostka prostowniczego, regulator ktory pan juz wymienil bez efektu poprawy dla elektryk. nie powinno to sprawic problemu można zrobic ogledziny okablowania i podmienic akumulator jesli dalej nic to niestety trzeba rwac alternator...
Jak ma IBS, czyli czujnik na klemie to wystarczy odpiąć wtyczkę od niego. Na ogół auta nie sygnalizują błędów tego czujnika za pomocą kontrolek, ale nie będzie działać system start-stop. Inteligentne ładowanie w większości aut ma podobną strategię. Na wolnych obrotach nie ładuje, chyba że pobór mierzony jest naprawdę znaczny. Jak ładuje, to tak do 13.6....
Jak już bedziesz miał altek na stole, to przestrzel wszystkie diody. Dość często padała któraś z diód wzbudzenia.
Przy max. obciążeniu odbiornikami na biegu jałowym może tak być. Albo akumulator jest kiepski, niedoładowany i ciągle pobiera energię.
Wszystko jest ok, nie ma powodu do obaw.
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Wiele Autosanów obsługiwałem ale nigdy nie było problemu z doładowaniem akumulatorów .Alternatory G 1000 czy G 2000 mają taką wydajność że zpowodzeniem doładowują akumulatory nawet 200Ah. Ładowanie nawet na biegu jałowym silnika przy pełnym oświetleniu i włączonych dmuchawach powinno być 28,2V Jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie.
Float voltage - Ładowarka utrzymuje określone napięcie na akumulatorach, zwane „napięciem pływakowym”. To napięcie ładowania jest idealne do przedłużenia żywotności baterii. Gdy do akumulatora zostanie przyłożone „napięcie podtrzymujące”, w akumulatorze generowany jest „prąd podtrzymujący”, dokładnie kompensujący...
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
Najlepiej odłączyć klemy, bo po 2 miesiącach raczej na bank się rozładuje bez tego, a niedobrze byłoby go rozładować za bardzo. Alternator ładuje akumulator również na biegu jałowym. Gdyby tak trzeba było podładowywać, to na wyłączonych światłach, dmuchawach itp. oczywiście nie w zamkniętym garażu :)
Zmierz ładowanie na biegu jałowym, po odpaleniu nie dodawaj gazu.
Witajcie. Pacjent Honda Jazz 2004r. 1.3i-dsi jakiś czas temu brak prawidłowego ładowania pod obciążeniem odbiornikami. Po wymianie alternatora na używany, regenerowany identyczny model, ładowanie, na biegu jałowym przy włączonych wszystkich odbiornikach 14,4-14,6V. Natomiast na desce rozdzielczej po odpaleniu silnika caly czas świeci się kontrolka ładowania....
Musi pracować na jałowym. Albo widzi za duże obciążenie albo za małe napięcie ładowania.
Nie to nie jest samochód do kopcenia pod oknem. To jest samochód uzywany w lesie. Ma zamontowaną wyciągarkę, Led bar i światła robocze. Jak tego używam w lesie to bez ładowania na wolnych obrotach akumulator padnie po 15 minutach. Alternator zamontowany stardax 14v 60A. Akumulator warta. Dodam.ze jak samochód jest zagrzany to po zapaleniu ładuje normalnie...
Ładowanie masz dobre nie ma się co przejmować, jeszcze weź jedną igłę miernika dotknij - na akumulatorze a drugą do silnika jeśli wartość na woltomierzu będzie prawie 0,00 to masę na silniku masz dobrą i wszystko jest dobre.
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
W moim przypadku obroty utrzymywały się na poziomie 1400. Długo nie mogłem dojść co jest nie tak a okazało się że winowajcą jest alternator. Napięcie ładowania na biegu jałowym było 13,3V po naprawie alternatora obroty spadają poniżej 1000.
przecież cała ta dyskusja dotyczy tego,że akumulator w maluchu nie jest ładowany na biegu jałowym silnika. Możesz wyjaśnić (jeżeli to nie będzie wielki problem) dlaczego czepiasz się braku ładowania na biegu jałowym? Bo zastanawia mnie jak Ty użytkowałeś samochód, że było to dla Ciebie problemem. Bo u mnie (i zapewne u większości użytkowników tego...
Chodzi o to, że po zmianie obrotów może przestać się ładować na biegu jałowym (przy zbyt niskich obrotach)?
Nie raczej, a napewno jeśli ładowanie jest sprawne i nie powłączamy wszystkich możliwych odbiorników.
Schemat dotyczy modelu 2007, tam jest inna instalacja elektryczna, m.in. alternator ze złączem 4-pinowym i liczniki z kontrolką ładowania. Strategia sterowania dogrzewaniem świec żarowych po uruchomieniu silnika powinna wyglądać tak, że po przekroczeniu obrotów ok. 1500–2000 RPM dogrzewanie powinno zostać wyłączone. Tutaj ładowanie pojawiło się...
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
Witam. Mam problem z ładowaniem w Mitsubishi Sigma 3.0 12v 93', na biegu jałowym ok 12,8v (bez obciążenia) z obciążeniem spadek poniżej 12,2v przy obrotach powyżej 2000 ładuje 14,1 - 14,2v. Wymieniony regulator napięcia, sprawdzony mostek i diody wzbudzenia, kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu. Czyżby przebicie na stojanie?
Tylko, że stać mogę np. 3 dni, i ładować jedynie na biegu jałowym, ale piszecie, że na postoju nie bardzo, że tylko w czasie jazdy.
Dioda prostownicza (w skrzynce) jest sprawna. Na rozładowanym akumulatorze (sprawnym) napięcie zawsze będzie niechętnie wzrastać przy ładowaniu, dlatego pomiar napięcia ładowania (te w granicach 14.4 V) będzie możliwy tylko przy w pełni naładowanym akumulatorze. Takie uproszczone rozwiązanie ładowania w silnikach AM6 nie posiada kontroli napięcia ładowania...
Zupełnie naturalne zachowanie. Na obrotach biegu jałowego nigdy nie będzie ładowania.
Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie. Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Oraz te błędy od ESP (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/7013594800_...
Chyba trochę się pośpieszyłem z poprzednią wypowiedzią, zasugerowany jednym typem przerywacza. Zlokalizuj przerywacz kierunkowskazów u siebie. Mogą być dwie wersje. Przerywacz w typowej obudowie ale ze specjalnym złączem, albo przerywacz umieszczony w module przekaźników itp (swego czasu Yamaha często takie rozwiązanie stosowała). Druga sprawa, podładowany...
zrób tak jak koledzy wcześniej pisali i zacznij od regulatora a co do biegu jałowego to normalne że będziesz miał takie ładowanie tzn w normie a przy dodaniu gazu będzie wzrastać
Podstawy: Ilu letni akumulator;Jakie ładowanie alternatora na biegu jałowym bez i z obciążeniem.
Multimetrem wpinasz się gdy ładowarka ładuje, czy gdy jest na biegu jałowym? Wpinasz się w początkowej fazie ładowania czy w końcowej? A jakie napięcie znamionowe mają akumulatory i jakiego typu są?
To tylko przykład. Bardzo zły przykład bo do ładowania telefonu wystarczy ładowarka o mocy rzędu 3-5W. Zarówno 300W jak i 1000W będą praktycznie pracować na biegu jałowym.
Witam, Kupiłem na znanym portalu aukcyjnym alternator. Mechanik mi zamontował mówił że ładowanie jest ok. Dziś postanowiłem sprawdzić ładowanie. Auto na biegu jałowym z światłami i dmuchawą na 4 biegu a napięcie ładowania na alternatorze 13,29-13,35V. Do powyższego włączam klimatyzację regulator podbija napięcie do 13.84V. Auto z włączonymi światłami...
ładowanie masz bo jak zwiększysz obroty i lampka ładowania gaśnie to ładowanie jest w porządku . Podkrec mu obroty biegu jałowego i będzie wszystko oki
W tym prostowniku prąd ładowania jest wypadkową napięcia biegu jałowego transformatora, stopnia naładowania akumulatora i spadków napięć na układzie diodowym. Jak chcesz wiedzieć do jakiego napięcia będzie dążył na akumulatorze to pod wyjście podłącz kondensator nie mniejszy niż 100uF/50V i zmierz napięcie na zakresach 12/24V. po podłączeniu pod Aku...
Witam koledzy mój problem polega na tym że moja astra ma zbyt małe ładowanie na biegu jałowym wszystko wyłączone ma 13.7V a jak włączę światła drogowe dmuchawe na full ogrzewanie tylniej szyby to spada na 12,5V a na biegu jałowym jak odpale samochód to napięcie powoli samo spada co jest nie tak?? regulator napięcia czy może alternator??
Pewnie mostek prostowniczy Tzn. co masz na mysli? Diody jak napisalem sa sprawne... Pozdrawiam
Warto też spróbować "zaprogramować" obroty biegu jałowego. Trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce (bez rozruchu) tak żeby zaświeciła się kontrolka "check". Odczekać 10 sekund i wyłączyć stacyjkę. Znowu przekręcić kluczyk i na moment zakręcić rozrusznikiem (bez odpalenia - jak odpali nic nie szkodzi). Wyłączyć stacyjkę, włączyć i normalnie na chwilę uruchomić....
Witam, Post będzie trochę długi, ale chce opisać problem dokładnie bo jest dość dziwny. Szukałem podobnych tematów, ale nigdzie nie był opisany identyczny problem jaki mam. Samochód Golf 4 1.4 16V 2001 rok. Problem z ładowaniem występuje tylko na biegu jałowym przy bardzo dużym obciążeniu odbiornikami. Napięcie mierzone zawsze na alternatorze. W porównaniu...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Czyli teoretycznie spaliłem regulator? To dlaczego auto w takiej konfiguracji ładuje 14.2V na biegu jałowym?
Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Witam mam problem Alternator mam Bosch 14v23/55A Akumulator: Budget Typ 45/1 45Ah - 360A Ładowane akumulatora na biegu jałowym bez obciążenia: od 15,61 do 15,72 pod obciążeniem 15,5 Co może byc przycyzną że występuje tak wysokie ładowanie?
Przypuszczam że — Wadliwy akumulator, tania marka, wysoka rezystancja wewnętrzna. — Wadliwy rozrusznik, pobiera zbyt duży prąd. Gdyby silnik miał za duże ciśnienie sprężania, to w ekstremalnych przypadkach zły luz zaworowy lub przestawienie rozrządu. To nie jest motocykl do jazdy po mieście, a w ogóle do jazdy po polskich drogach (chyba że mieszkasz...
Wydaje mi się że zamontowałeś nowy regulator bo z tym ładowaniem jest nietak. Może się mylę ale chyba popsułęś lub nie dokręciłęś przewodu masowego który łączy masę altermatora z masą silnika. Bardzo ważny kabelek jak tego nie ma to tak wygląda jak opisałeś. Psprawdzaj dokładnie tą masę
Mierzyłeś na obrotach silnika 2000, czy na jałowym biegu?
Sprawdź jakie masz napiecie ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika na biegu jałowym oraz czy ładowanie jest w momencie dodawania gazu bo Twoje objawy wyglądają jak by podczas przyspieszania spadało napięcie w układzie.
Stawiałbym na: 1) uszkodzony akumulator (zwarcie wewnętrzne pojawiające się nieregularnie na skutek wstrząsów). Sprawdź, czy nie jest gorący, ewentualnie podepnij na próbę inny. 2) słabe ładowanie na biegu jałowym. Aby się upewnić - sprawdź czy tak samo się dzieje na trasie. 3) Uszkodzone, lub słabo połączone elementy takie jak: stacyjka, przekaźniki....
Pod pełnym obciążeniem na biegu jałowym ładowanie spada do 12,5V, przy obrotach 2000obr/min wzrasta do 14V.
Witam, Pozdrawiam wszystkich użytkowników i liczę na pomoc. Mam inny problem z alternatorem a mianowicie jest zbyt duże ładowanie przy obrotach biegu jałowego jak i przy obrotach 3000 ładowanie jest odpowiednie tzn. około 14 V zatem przy obrotach powyżej 3500 napięcie wzrasta do około 17 i więcej Volt Wymieniony został regulator szczotki i pierścienie...
Nie ma takiego parametru temp powietrza dmuchanego . Jest parametr temperatury w kabinie . Masz racje. Drugi bieg wentylatora przy klimatyzacji to dopiero przy 19 barach . Zatkaj wloty powietrza na zderzaku np . dużym kawałkiem foli i zobacz czy ciśnienie pójdzie w górę Okej to tak sprawdzę. Clip ma problemy z wentylatorem w Megane III To jedynie pozostaje...
Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy). Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie...
Jakie ładowanie?
Podpinam się pod temat Nissan primera p12 1,8 Pb 2004r zbyt wysokie ładowanie. Na biegu jałowym 15,2-15,3V. Pod maksymalnym obciążeniem(radio, grzanie foteli szyb etc) 14,7-14,8V. Kroki jakie podjąłem: -wymiana regulatora napięcia- niestety był zamiennikiem i wyplówał błąd ładowania- zwróciłem -wymiana alternatora- po wymianie napięcie po staremu -sprawdzenie...
Było na biegu jałowym. Podczas ładowania napięcie akumulatorków stopniowo wzrasta doszło do 3.14V natomiast po odłączeniu spada i stabilizuje się na poziomie 2.9V. Też zakładam. że wszystko jest OK ale zawsze warto spytać :)
Witam posiadam audi a4 2.5 tdi 180ps v6 quattro po wymianie alternatora na nowy mam błąd 01117 za duże napięcie na alternatorze dodam że ładowanie na aku na biegu jałowym jest 14V po 10 min jazdy wyskakuje kontrolka ESP za każdym razem jest ten sam czas po uruchomieniu silnika po resecie gaśnie 10 min jest błąd na nowo.
Wszytko ok tylko ze kontrolki nie zaświecają się dość często raz na jakis czas Jak bylem u elektronika to powiedział mi od razu ze to wina układu paliwowego bo przeważnie tak jest ale jak zacząłem drążyć temat okazało się ze padł moduł w pompie abs Już sam nie wiem czy się brać za ładowanie (na biegu jałowym 13.9v po włączeniu klimy nawet 13.2v) Dzwoniłem...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Może tak silnik ,rok, napięcie ładowania,start-stop system,stan akumulatora pomierzony testerem do aku.
Ja bym na Twoim miejscu przemyślał czy nie łatwiej i taniej będzie kupić ładowarkę samochodową do laptopa i ładować sobie przy włączonym silniku. Oczywiście zakładam że będzie samochód na działce i że nie będziesz cały czas ładował na biegu jałowym, tylko np. podczas wyjazdu do sklepu po bułki, na kajak itp. Za 400pln można kupić dużo paliwa:) Ewentualnie...
Witam, mam nie codzienny jak dla mnie problem a mianowicie w moim oplu omega 2.5 td 97 r. po odpalaniu silnika po upływie ok. 6 sekund światła i inne lampki rozjaśniały się tak jakby ładowanie zaczęło działać. Po kilku tygodniach zapaliła się lampka ładowania na tablicy, o tyle jest to ciekawe że pali się ona na biegu jałowym i gaśnie na ułamek sekundy...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Jakie powinno być książkowe wyniki ładowania na: - jałowym biegu -jałowym biegu z obiążeniem i podczas dodawania gazu
Dzisiaj i wczoraj wszystko normalnie działa, zero błędów i brak problemów. Wczoraj poruszałem napinaczem paska alternatora to już dzisiaj ładowanie po 14 pokazuje po odpaleniu na biegu jałowym.
To skoro jesteś taki mądry to dlaczego w moich trzech autach VW TDI w tym jeden to Bora 1.9 TDI , i wszystkie mają na biegu jałowym ładowanie jak pisałem -oczywiście po włączeniu świateł , ogrzewania szyby czy klimy , pewnie dlatego że są popsute ??? Jeśli uważasz że ładowanie 12,2V na postoju po włączeniu odbiorników jest prawidłowe to ..... powodzenia....
"przy 4-5 (000?) obrotów napięcie na aku skacze do 14,20V więc teoretycznie ładowanie jest" - nie tylko teoretycznie ale ładowanie jest i wygląda na to że jest w porządku, to samo powie Ci mechanik. Można by dla pewności jeszcze sprawdzić wydajność ładowania, czy te 14,2V jest także przy włączonych światłach i innych odbiornikach prądu, i od jakich...
A te 3V daje po zamontowaniu, na biegu jałowym jak moze dawac 3V jak sam akumulator ma bez ładowania obciazony 10-12V ?? Sprawdz ŻARÓWKĄ czy masz w ogóle napięcie na grubym przewodzie alternatora.
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
zastanawiam się czy taka cewka razem regulatorem po podłączeniu do instalacji gdzie będzie jakiś opór lub tylko akumulator będzie się inaczej zachowywała i da wyższe napięcie ? Jeżeli mierzone obecnie napięcie AC na cewce jest zgodne z książka serwisowa to pewno taki układ z regulatorem da odpowiednie napięcie do ładowania. W schemacie instalacji nie...
Jaki masz obroty na biegu jałowym, i jakie jest ładowanie ?
Ładowania nie mierzy się na obrotach biegu jałowego. To nie samochód. Potrzebne jest zwiększenie obrotów do ok. 5000 RPM.
Mam następujący problem ze swoim Focusem. Ładowanie na biegu jałowym to 14,2V bez włączonych odbiorników, natomiast po włączeniu dmuchawy, świateł i klimatyzacji napięcie spada do 12,2V i tak do momentu gdy dodam gazu, wtedy na podwyższonych obrotach 13,8V po odpuszczeniu znowu wraca na 12,2V. Podmieniłem alternator na nowy (uprzejmość kolegi) to samo....
Na starym akumulatorze nic dziwnego że napięcie wzrastało, taki aku nie przyjmuje prądu ładowania a więc napięcie na zaciskach będzie wysokie. Poza tym ładowanie w skuterze to nie to samo co alternator w samochodzie, że ładuje już przy obrotach biegu jałowego. W skuterze ładowanie wzrasta z obrotami a włączenie świateł dodatkowo zmniejsza prąd ładowania...
Sprawdź napięcie na postoju i na biegu jałowym
Sprawdź napięcie ładowania na biegu jałowym i przy obrotach powyżej 1200, wtedy gdy chodzi na 3 cylindry oraz gdy pracują właściwie 4 cylindry. Nie zaszkodziło by też sprawdzić (wyczyścić) miejsca styku przewodu"-" z karoserią, silnikiem itd.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
Większość alternatorów zaczyna ładować powyżej 500 obrotów silnika 1.Da się jechać z obrotami poniżej 500? 2.Na biegu jałowym alternator doładowuje akumulator.
Nie ma znaczenia napiecie na ładowarce, to ty powinienes kontrolowac prad i napiecie koncowe ładowania. Maja ładowarka na biegu jałowym daje 19V a jest przystosowana do ładowaia ogniw od 1.2v do 14.4V.
Cześć, Ostatnio rozładował mi się akumulator. Naładowałem go, włożyłem do auta i miernik w dłoń. Okazało się, że na postoju pobór wyniosi 0.13A. Po wyjęciu bezpiecznika radia spada do 0.08A, a po dodatkowym wyjęciu bezpiecznika nr 21 (oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA) spada do 0.02A. Dziś wyeliminowałem kwestię...
Przepustnica była czyszczona. Też zastanawiałem się nad regulacją biegu jałowego. Zrobiłem test i jeden dzień jeździłem z odpiętą kostką alternatora. Akumulator nie był ładowany i przy włączonych obciążeniach obroty biegu jałowego były normalne, nie spadały i silnik pracował normalnie. Nie wiem czy na takiej podstawie można wykluczyć źle wwyregulowane...
Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe, Potwierdzam. Spraw sobie najprostszy wskaźnik napięcia, nawet układ z jedną wielokolorową LED z najbardziej znanego polskiego portalu aukcyjnego. I podłącz, a przekonasz się. Po rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze wróci do wartości ~14V oraz gdy włączysz wentylator, to automatycznie...
Myślę że to radio i wspomaganie to raczej z innego powodu ale oczywiście mogę nie mieć racji. Warto by połączyć się że wspomaganiem i sprawdzić czy są jakieś błędy. Jeżeli będą to może będzie informacja o zbyt niskim napięciu. Radio zazwyczaj działa na dużo niższych napięciach więc stąd pomysł że raczej to nie wina napięcia w okolicy 12V. Na zdjęciach...
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Do "daro32ie". Zauważ, że ta wiertarka ma akumulator niewymienny (wbudowany na stałe) i ładowanie odbywa się wewnątrz wiertarki. Co do ładowania całkowicie "pustego" akumulatora. Musiałbyś zmierzyć jakie napięcie daje ładowarka pod obciążeniem, bo pomiarów na pewno dokonałeś na biegu jałowym.
Sprawdź ładowanie może alternator sie przycierać. Diagnostyka kompa pomoże.
Jest tak ciemno że nic tam nie widziałem. Robisz to na zgaszonym motocyklu zresztą nie ma to większego znaczenia. Chociaż na zgaszonym widzisz że się lekko zaiskrzy a prądnica powinna lekko drgnąć. Jeżeli nie podejmuje prądnicy pracy po dodaniu gazu to masz usterkę. Na biegu jałowym ładowania mieć nie będzie. Sprawdź schemat miernikiem przejścia uzwojeń...
Jeśli ładowanie było powyżej 14.8V... Na biegu jałowym, na pewno tyle nie było, jedynie na wyższych obrotach mogło coś się dziać czego nie sprawdziłem.
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Nie mam ładowania na światłach mijania w Suzuki SV650S Mierzysz na obrotach biegu jałowego, czy na 5000 RPM?
Witam. Kolego, raz piszesz,że ,,bez akumulatora mozna normanie jezdzić i na światłach tylko nie ma ładowania akumulatora, drugi raz piszesz: ,,moge nim jezdzic bez akumulatora (w tedy nie ma swiateł)'' Jak to w końcu jest? Druga sprawa. Gdzie mierzyłeś napięcie instalacji? Czy na przewodach do których powinien byc dołaczony akumulator?Jeżeli tam jest...
wszystko w porządku pracuje poprawnie Jakie jest napięcie ładowania akumulatora na biegu jałowym silnika bez obciążenia a jakie przy pełnym obciążeniu ? Jakie jest napięcie akumulatora przy niepracującym silniku bez obciążenia i z obciążeniem ?
Tylko niech go dojedzie do 100A a nie tylko bieg jałowy.
Witam, mam problem z autem marki opel astra 2002 1.6 , a mianowicie grzeje sie klema i przewód plusowy "+ " od akumulatora, masowy jest zimny, ładowanie zmierzone na biegu jałowym oscyluje w granicach 13.81-13.91 , nie przekracza 14V - podlaczalem inny akumulator z mysla ze robił moze jakies zwarcie ale na aku z innego auta ladowanie to samo i tez grzeje...
Prostownik dwudiodowy pełnookresowy (na duodiodzie) zasilany z uzwojenia z odczepem jest pod wieloma względami równoważny z prostownikiem Graetz'a, ale ma jedną zaletę - ma mniejszy spadek napięcia. Prostownik Graetza to spadek napięcia ok. 1,5-2V, dwudiodowy - połowa tego, a zastosowanie diod Schottky to następne 2 krotne zmniejszenie spadku. Napięcie...
Witam! Podłącze się do tematu bo pewnie śledzą go zainteresowani, mam MK5, który ładuje tylko powyżej 3tyś obrotów, potem spada wraz z puszczeniem gazu. Alternator miał zakładany nowy regulator u lokalnego naprawiacza alternatorów, ale było tak samo, potem trafił do wyspecjalizowanej firmy, która stwierdziła że stary regulator był ok i go założyli....
Napięcia sprawdzałem na dwóch różnych akumulatorach i każdy był ładowany tylko przy wyłączonych odbiornikach prądu typu światła czy grzanie tylnej szyby. Świece go wykańczają, przejechanie 10 km zawsze kończy się pożyczaniem prądu. Dodam jeszcze że usterka pojawiła się nagle gdy inny samochód był zapalany z mojego akumulatora i mój silnik pracował....
wibracje biegu jałowym sprinter biegu jałowym drgania biegu jałowym
peugeot boxer kluczyk baterie rowerowe połączenie zamiennik nvidia
Pioneer SX-P720 - zwarcie na taśmie Sound Image Control Zwarcie na taśmie w Pioneer SX-P720 - brak zasilania