Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
Jak ta informacja Ci pomogła to super. Pozdrawiam.
Kolego skoro nie gaśnie kontrolka to nie masz ładowania.
Moim skromnym zdanie to powinno być tak . spada napięcie akumulatora np do 12V czy do jakiego co jest zaprogramowane w zasilaczu ,zapala się kontrolka ładowania i ładuje do znowu napięcia np 13v i kontrolka gaśnie nie ładuję żeby nie przeładować aku.
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
Sygnał o pracy silnika brany jest z kontrolki ładowania. Gaśnięcie tej kontrolki powoduje załączenie przekaźnika. Tak samo wygląda sprawa w wersjach z BSI tyle, że przekaźnik wbudowany jest w ten moduł. Wystarczy odpiąć kabelek kontrolki z alternatora i już przekaźnik/BSI "myśli", że silnik pracuje i załacza przekaźnik.
Proszę bardzo, może się przyda : http://obrazki.elektroda.pl/2897565000_1... W oryginale VW stosuje przekaźnik odpowiedzialny za ładowanie, często w okolicach siedzenia kierowcy, raczej nie pod deską rozdzielczą. Przekaźnik wyzwalany jest sygnałem kontrolki ładowania (załącza się gdy kontrolka gaśnie). Pozdrawiam!
Dostęp od dołu.
witam czynnikow braku ladowania jest bardzo wiele wadliwy akumulator brak polaczenia plusa, minusa (masy) alternat. uszkodzenie mostka prostowniczego, regulator ktory pan juz wymienil bez efektu poprawy dla elektryk. nie powinno to sprawic problemu można zrobic ogledziny okablowania i podmienic akumulator jesli dalej nic to niestety trzeba rwac alternator...
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
Kontrolka ładowania działa prawidłowo Tak, kiedy jest ładowanie kontrolka gaśnie
Baterie typu smart battery po wymianie ogniw muszą mieć na nowo skonfigurowany sterownik(wyzerowany licznik, aktualna pojemność ogniw itp.). Nawet jeśli uszkodzona jest tylko jedna para ogniw to sterownik zarejestrował awarię bądź nagły spadek pojemności baterii.
Alarm lub immobiliser - fabryczny bądź nie, ale za to skuteczny, jak widać. Sprawdzić po czarnym kabelku z kostki stacyjki, czy nie jest "na linii" dołożone zabezpiczenie przeciwkradzieżowe; później poprawić luty w immobiliserze lub alarmie - jeśli u Kolegi są.
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Jak w każdym japońcu prawie w naprawie powinien być wymieniony mostek regulator i przekaźnik od kontrolki bo prawie każdy japoński samochód go ma. Zastanawia tylko czy jest to pewne 15V ponieważ one ładują w granicy 14.7V.P
Witam przetestowałem płytę główną i napotkałem kolejny problem.... Otóż występuje problem z ładowaniem baterii. Bateria ładowana jest do około 20% i przestaje się dalej ładować. Gaśnie kontrolka (dioda) od ładowania. Jak odłączę zasilanie i nastąpi rozładowanie o kilka procent w dół to po podaniu zasilania ładuje osiąga próg około 20% i koniec ładowania....
Brak ładowania z alternatora, gaśnie kontrolka ładowania przy zapalaniu. Auto pobiera prąd tylko z akumulatora napięcie na zaciskach akumulatora. Po naładowaniu obniża się w czasie pracy silnika i silnik gaśnie. Opel Astra II Diesel r2002 silnik Isuzu, alternator z pompą. Bezpieczniki sprawdzone.
Po założeniu oryginalnego regulatora, kontrolka gaśnie a ładowanie wynosi 15.5V.
3-cie to wyjście obrotomierza.P
I właśnie to jest cała przyczyna, ktoś wstawił elektroniczny regulator wywalając tym samym stary mechaniczny. Bez obciążenia było ok 14.5 -15 V. Więc z D+ dałem kabel bezpośrednio do akumulatora (wstawiając po drodze oczywiście bezpiecznik) I ładuje, kontrolka gaśnie, prąd na akumulatorze przy pracy silnika ok 14 V więc myślę że problem z głowy :)
Akumulator sprawny. Alternator sprawdzony na stole probierczym. Wygląda, że problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu, ponieważ po odłączeniu przewodu wzbudzenia D+ kontrolka ładowania nadal świeci na włączonym zapłonie przed odpaleniem silnika. Jak jest sterowane wygaszanie kontrolki? Jest jakiś przekaźnik? Przy odłączonym D+ kontrolka nie powinna...
niby wszystko logiczne ze się slizga ale w takim razie dlaczego gasnie lampka ladowania - pasek naciag mial raczej dobry sprawdze dokladniej jak się poprawi pogoda :-( Alternator w przeciwieństwie do prądnicy nie potrzebuje tak wielu obrotów aby zacząć ładować(czyli gaśnie kontrolka).Ale jeśli się ślizga,to ładowanie jest niewystarczające do zapotrzebowania;jest...
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Ładowanie sprawdź.
Już próbowałem z naładowaniem akumulatora. Nie pomogło.
Właśnie jest tak jak piszesz.Czyli jak alternator nie pracuje kontrolka ładowania dostaje (-) przez regulator i uzwojenie wzbudzenia.W chwili gdy alternator ładuje na zacisku D+ pojawia się napięcie ,czyli (+),różnica potencjałów zanika i kontrolka gaśnie.
Chciałem zwrócić się do Was z prośbą o pomoc , mój znajomy ma jakiś tam motocykl i chciałby zamontować do niego kontrolkę, która sygnalizowałaby ładowanie akumulatora przez alternator lub jego brak. Na podobnej zasadzie jak w samochodach, alternator nie ładuje – kontrolka świeci, alternator ładuje – kontrolka gaśnie i tutaj moje pytanie:...
Okazało się, że wymieniono regulator alternatora na jakiś bliżej nieokreślony który na L wystawiał "-" zamiast "+". Aby nie brnąć w kolejny regulator użyłem przekaźnika którego zasterowałem minusem aby przesłać żądany "+". Ładowanie wzorowe. Kontrolka gaśnie. Dzięki. Pozdrawiam.
Witam autko jak w temacie w alternatorze padło ładowanie ale kontrolka gasła normalnie . Zakupiłem alternator po tzw. kompleksowej regeneracji po zamontowaniu jest ładowanie 13,8-14,0 v jednak kontrolka ładowania nie gaśnie ,na alternatorze kostka 3 pinowa ,na pierwszym pinie 12 v czyli ok . Co może być przyczyną za pomoc dzięki z góry .
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
A może warto sprawdzić regulator skoro jednak kontrolka gaśnie a niby alternator sprawny.
Kontrolka od ładowania zasilana jest w taki sposób, że z jednej strony przychodzi plus po stacyjce zasilający całą deskę, a z drugiej przychodzi plus w momencie gdy alternator się pobudzi i zacznie ładować. Kiedy po obu stronach są plusy to kontrolka gaśnie. W Twoim przypadku ginie zasilanie od strony stacyjki, dlatego gaśnie cała deska a kontrolka...
nie rozumie co z tą kontrolką ładowanie masz ok a kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika czy nie
Kolejny troll moim zdaniem. Dodano po 44 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualSe...
Więc tak . Ładowanie jest 14.2V na aku. W tym samochodzie jest tylko wspomaganie hydrauliczne. Wcześniej trochę błędnie napisałem na temat kontrolki ładowania. Tzn ta kontrolka gaśnie jak samochód ruszy z miejsca fizycznie . Nic się nie zmienia jeśli zwiększa obroty na postoju. Tzn silnik odpalony , ładowanie jest 14.2V , świeci ładowanie , świeci ABS...
Kontrolka ładowania świeci się cały czas i nigdy nie gaśnie . Akumulatorków napewno nie przeładuje.
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Jak napisał Pitd nie jest to problem napiec w zasilaczu. Najlepiej gdybyś mógł podpiąć swój zasilacz do innego w pełni sprawnego laptopa i sprawdzić czy komunikuje sie z laptopem tj ładuje baterie. Bo najczesciej pada zasilacz. Spotkałem sie z przypadkami ze podłaczony zasilacz do gniazdka i nastepnie wpiecie go laptopa skutkowało uszkodzeniem zasilacza!!...
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
To dlaczego pali się jak nie ma ładowania, a jak już jest to gaśnie ? Dodam jeszcze, że ładowanie aku z prostownika (około 14V na aku) i odpalenie silnika nie powoduje zgaszenia tej kontrolki. Jak ładowanie zaskoczy, kontrolka gaśnie. Co ma piernik do wiatraka ?
Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to kontrolka ładowania nadal świeci czy gaśnie?
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
Tak. Z tym jest wporządku. Kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika i fizycznie sprawdzone było ładowanie.
nie pomoglo
przyczyną jest czujnik temperatury lub przewody
Jak w temacie kontrolka ładowania nie gaśnie mierzyłem ładowanie na aku przy odpalonym samochodzie wynosi 14,8V. Przy wyłączonych światłach kontrolka lekko żarzy lub impulsywnie mruga ale jak przy gazuje lub zapale światła pali się ciągle.
Podczas prac polowych wieczorem zauważyłem lekkie mrużenie kontrolek kierunkowskazów i ciche piszczenie połączone z żarzeniem się kontrolki stop. Problem zaczyna się gdy alternator zaczyna ładować. Kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie.
13V to objaw ładowania, podobnie jak gaśnięcie kontrolki.
Ładowanie w mojej Astrze 1,7 TD mierzone na akumulatorze wynosi 12,6 V. Kontrolka ładowania gaśnie odrazu po uruchomieniu silnika. Dodam, że wykonane jest dodatkowe masowanie alternatora. Usterka najprawdopodobnie wystąpiła po wizycie u mechanika który zmieniał uszczelkę pod głowicą. W czym może być problem?
Może aku jest winne, miałem taki objaw w kadecie, ładowanie 12,8 czasami i 14,4 i na drugi dzień " kupa" Wymieniony został akumulator i jest ok.
Kolego ewoo zostaw swoje ambicje na boku a energię i czas lepiej poświęć na naprawę alternatora. W tych niepotrzebnych przepychankach umknęły chyba Twoje pomiary napięć AC na żarówkach i bez nich. Czy mógłbyś zebrać do kupy w jednym poście wyniki najważniejszych pomiarów i eksperymentów?
Dzięki wielkie kolego, niestety nie skorzystałem. Powodem był zepsuty mechaniczny regulator, podłączyłem elektroniczny ( chyba od trabanta ) I ładowanie jest idealne :D !!
Jeszcze zapomniałem napisać, a myślę, że to też kluczowe: wcześniej wszystko działało poprawnie, lampka gasła, jak lekko zwiększyły się obroty i ładowanie było, ciągnik stał sporo czasu nieużytkowany. Teraz niestety ta lampka nie gaśnie.
A kontrolka ładowania świeci na zgaszonym silniku? I po uruchomieniu gaśnie?
Podpiąłeś w dobre miejsca te dwa kabelki, może je pozamieniałeś? Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie - to że gaśnie kontrolka nie świadczy o tym że wszystko jest ok.
Witam mam pewien problem w zetorze 7011, a mianowicie kontrolka ładowanie wcale nie gaśnie. Sprawdziłem alternator i wiem ze jest w 100% dobry. a kontrolka nadal nie gaśnie, nie wiem co zrobić i proszę was o pomoc:!:
co to może być? bateria ma nominalne 10.8 V 4Ah gdy podłączę sieciową ładowarkę do laptopa ustawioną na 16 V kontrolka od ładowania mrugnie kilka razy i po 5 sekundach gaśnie.bateria się nie ładuje...pobór prądu jednak jest.bateria jest rozładowana do 10 V...
Sprawdzałeś ładowanie czy jest od razu po uruchomieniu silnika?
Mostek do wymiany, na bank.
Ma być z regulowanym minusem, czyli jedna szczotka na stałe plus 12. Jedyna przeróbka to zwiększenie prądu wzbudzenia, bo żarówka w zegarach nie wystarczy. Ja dokładałem drugą, ale 10W czy 5W określisz empirycznie. Zaobserwujesz czy przy odpowiednio niskich obrotach gaśnie kontrolka ładowania.
Witam, Problem polega na tym, że napięcie ładowania pojawia się dopiero na wyższych obrotach. Kontrolka ładowania nie gaśnie, a regulator był niedawno wymieniany. Posiadam alternator z dwoma wyjściami.
a czy czasem nie masz juz starego akumulatora ?? gdyz jak bedzie mial popsute cele moze ci skopac alternator i robic takie psikusy. wymien akus i sprawdz ładowanie miernikiem na nowo :) pozdro
Rysio, Zdzisio i Mietek, to zatrzymali się z wiedzą w czasach wozów drabiniastych i furmanek. Ewidentnie brakuje ci prądu. Na dzień dobry pomiar ładowania. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie? Zapala się w ogóle? Najprostszy sposób, to załączyć światła przed rozruchem i obserwować ich zachowanie. Podczas rozruchu mają prawo przygasnąć, a po uruchomieniu...
Jeszcze nie spłonęła, a tak naprawdę? https://obrazki.elektroda.pl/4425206100_... Tu zamieszczam obrazek, jak podłaczyłem ja, a jak powinno to być podłączone Witaj. Czy udało się rozwiązać problem? U mnie po złożeniu. Kontrolka swieci ale nie gaśnie. Ładowanie jest. Nie podłączyłem tych dwóch pinów ze sobą. Jak to w końcu połączyć?
Mam taki problem: gdy podłącze alternator w hondzie civic bez osłony od strony gniazda kontrolka ładowania gaśnie, a gdy z osłoną nie gaśnie???
Zgadza się HenryK3, ale mnie chodziło o to że raz wzbudzony i wzbudzenie można odłączyć. Autor pisze że ma przerwy w ładowaniu, więc ja rozumiem że jedzie autem, ładowanie jest i nagle zapala się kontrolka ładowania, i za chwilę znowu gaśnie, przynajmniej ja tak to rozumiem.
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
Prawdopodobnie regulator jest do wymiany, bo obecnie jest "cyfrowy" a powinien być "analogowy". Stąd różnica kolorystyki przewodów we współpracującej kostce.. u Siebie przeszedłem z bosch 70A na valeo 180A bez większych komplikacji. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
Na wzbudzeniu daje się żarówkę jak w samochodzie 24V 1W kontrolka ładowania. Przy zgaszonym świeci, po wzbudzeniu gaśnie.
gdy włączę zapłon to pojawiają się kontrolki za chwile gasną i siwieć się ładowanie jak odpalę to kontrolka ładowania gaśnie a po paru sekundach miga od ciśnienia i nie wskazuje obrotomierz gdy dam gazu to obrotomierz wskazuje a kontrolka od ciśnienia gaśnie. Silnik na wolnych obrotach ma ok 900obr.
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Po pierwsze, czy zmierzyłeś Ładowanie ?.
Skoro jesteś pewien że nie ładuje to wyciągaj alternator do sprawdzenia.
Alternator Volvo produkowany przez Bosch. Kontrolka po odpaleniu gaśnie a ładuje tylko 23V
Ok, sprawdź ładowanie, bo na 99% uwalony regulator lub szczotki się skończyły.
Samochód jak w temacie wymieniony został alternator , ładowanie 14,1V. Po zapaleniu kontrolka ładowania gaśnie jednak po chwili zapala się ponownie. Co może być przyczyną.
Właśnie o tym złączu na wsporniku piszę :). To standard - pierwsza rzecz. Tylko że jak jest ten kabelek zgnity, to przy przegazówce i tak alternator z reguły się wzbudza i zaczyna jako tako ładować - kontrolka gaśnie.
Witam. Mam problem z ładowaniem - chodzi o to, że na zimnym silniku nie ma ładowania, a jak przejadę maluchem jakieś dziesięć minut pojawia się ładowanie - gaśnie czerwona kontrolka i ładowanie jest w granicach 14,3 - 14,4 V (po zwiększeniu obrotów), na wolnych -13,8V. Może ktoś spotkał się z tym problemem i mógłby mi udzielić odpowiedzi, gdzie leży...
Temat rozwiązany nie dostawał zasilania Alternator gniazdo wypalone bezpiecznika Alternatora 5 A
Witam mój problem to świecąca kontrolka ładowania w 406. Ładowanie jest w normie a kontrolka nie gaśnie a z tego co widzę z schematu to gasi ją sam regulator tyle że mam schemat z benzyny może w dieslu jest inaczej?
Witam mam problem w golfie II 89r ponieważ kiedy go zapalam to świeci się kontrolka ładowania i nie ma ładownia aku i kiedy lekko przygazuje to kontrolka gaśnie i ładowanie aku jest. Czy to jakieś zwarcie na kablach ?
Witam dziś rano zaobserwowałem że po odpaleniu auta nie zgasła kontrolka od ładowania zaciekawiło mnie to . Sprawdziłem czy może coś się odłączyło ale wszystko w porządku kabelki są na swoim miejscu odpaliłem ponownie i to samo nie gaśnie ładowanie dopiero po dodaniu większych obrotów kontrolka zgasła .Moje pytanie co może być przyczyną że kontrolka...
Więc jeśli pod stacyjką jest na 54 lub 15 to powinna zgasnąć, po drugie 13,5 V to prawie w ogóle nie ładuje.
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Podłączam się też, bo mam *identyczny* problem. CR-V 2005 diesel, przebieg 130 kkm. Na zimno jest wszystko ok (ładowanie 14.3-14.6V mierzone multimetrem), po mocnym rozgrzaniu silnika (trasa 50-100 km) nie ma ładowania...
https://obrazki.elektroda.pl/3247642900_... Witam. Kupiłem alternator z allegro zamontowałem jest wszystko git ładowanie itd. Problem jednak tkwi w kontrolce bo nie gasnie. Podłączyłem czerwony do plusa przy rozruszniku a brązowy do kontrolki przed odpaleniem pali się kontrolka i po odpaleniu również ale ładowanie jest. Po prostu w...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Kolejna ciekawostka Dell Latitude CPx H - bateria trzyma ~45 minut schodzi bardzo nierówno i nawet jak pokazuje 100% cały czas ma status 'charging' (czy to w BIOSie czy Windowsie). Kontrolka ładowania baterii gaśnie po osiągnięciu 100% i tylko od czasu do czasu (co ok 20-30s) mignie.
Witam.Auto jak w temacie.Po odpaleniu zapala się kontrolka ładowania i gaśnie po czym znów się zapala(z różną częstotliwością) ,czasami też opada wskazówka temp.silnika,ładowanie ok w zależności od obciążenia pomiędzy 13,9 a 14,10.W momencie zapalenia się kontrolki,napięcie ładowania nie zmienia się.Połączenie CCD pomiędzy body compem a licznikiem ok.Właściciel...
Podłączyłem alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Tylko mam taki problem ze nie gaśnie mi kontrolka ładowania wiecie może jak to dokładnie podłączyć trzeba pociągnąć jeszcze przewód minusowy z alternatora do kontrolki ?
Czyli mierzyłeś napięcie na akumulatorze przed odpaleniem silnik po odpaleniu silnika i po włączeniu obciążenia np. świateł na odpalonym silniku i jakie są wyniki ?? Przed rozruchem 12,82 po odpaleniu ładuje 13,82, po około minucie zapala sie ładowanie i spada do 12,7. Po właczeniu świateł oscyluje 13,8-14,2.
Jak auto gaśnie ,to kontrolka będzie się świecić. Wtedy nie ma ładowania. Nie pamiętam ile powinno być w tym aucie,ale w większości jest ok.14.5v . Może regulator się kończy.
Tak tym przewodem do alternatora podawane jest wzbudzanie, jeśli alternator zaczyna ładować następuje zanik różnicy potencjałów i kontrolka gaśnie
o-o!Za małe ładowanie uwali elektronikę?
Witam mam problem z kontrolką ładowanie gdy odpalę auto kontrolka gaśnie jest ok ale jak załączę np halogeny czy inne odbiorniki to kontrolka świeci się albo miga gaśnie dopiero gdy zwiększę obroty silnika alternator sprawdzony na stole jest ok przewody do niego też sprawdziłem proszę o pomoc
ładowanie gaśnie kontrolka świec gaśnie kontrolka ładowania gaśnie
wygłuszanie pomieszczeń samoczynny restart biosu saeco ekspres kulka
najlepsze czaty delonghi caffe corso
ESR kondensatora 6,8 µF w zastosowaniach audio Instrukcja obsługi zegara PCZ-522.3 F&F