Moim zdaniem to powinno być tak że: -zgaszony 12,8V -odpalony (wolne obroty) 14,5V -odpalony (przygazówka) 14,5V jak widać nie powinno się zmieniać w pkt 2 i 3
powinien byc tak wkręt albo dwa wykręcasz i zdejmujesz obudowę. jak się tam dostaniesz to odłącz aku i wyczyść wszelkie kostki przy stacyjce potem możesz przejrzeć całą instalkę w maluchu.poczyścić plus i minus na akumulatorze masę na karoserii przejrzeć kostki w bagażniku. Poprawić mase na alternatorze plus na alternatorze. Zerknij sobie też na kostki...
Z jaką maksymalną mocą może ładować alternator w maluchu?
Za żarzenie kontrolki ładowania w maluchu najczęściej odpowiedzialne były diody wzbudzenia. Jakie masz ładowanie i czy kontrolka żarzy cały czas tak samo, czy może słabiej / mocniej, w zależności od obrotów silnika. Jakie masz napięcie ładowania?
Bierz Pioneera :) Jak będziesz słuchać MP3 to nie będzie na dziurach przeskakiwać, bo dane ładowane są do bufora. Na CD też nie powinno.
Witam. Prawdopodobnie zbyt duży spadek napięcia. Fiaty 126p mają słabe instalacje, i kiepskie ładowanie. Można by spróbować dać grubsze przewody zasilające radio. Pozdrawiam.
A ja mam EXIDE od prawie roku w maluszku i nie ważne ile by było na zewnątrz. Po prostu wsiadam do autka, cyk i zapalony. Przed nim miałem seryjny jaki ładują do maluchów i chodził 7 latek.
Najprawdopodobniej padła ci jedna dioda na wzbudzeniu. Musisz porównać napięcia pomiędzy wzbudzeniem a ładowaniem - żarówka wpięta jest właśnie pomiędzy te dwa punkty i nie świeci gdy oba napięcia są identyczne. Miałem 126-tkę i prościej jest wymienić co niepotrzeba brać ze sobą niż to co należałoby.:)
Ja mam 178 cm i co bym nie robił w maluchu zawsze ładowałem kolanami o kierownice Widocznie masz nieco dłuższe nogi niż ja ;)
tu powinno byc wszystko
Przy spełnionych parametrach ładowania nie ma konieczności doładowywania akumulatora nawet w czasie jazdy na światłach. To jest absurd. Wystarczy zadbać o poprawność ładowania, a zaręczam, że nawet w mieście na odcinkach kilkukilometrowych akumulator malucha będzie doładowany. Warunkiem powyżczego jest sprawny akumulator i właściwe ładowanie. Jeździłem...
No też prawda, chociaż na wysokich obrotach ładowanie może zaskoczyć jak jest żarówka spalona :)
Prądnica ma max 20W, a to zależy od obrotów koła magnetycznego, a akumulator nie mam pojęcia, wiem że jest kwasowy, i nieduży, może 3razy mniejszy od aku w maluchu.
sumo22 po pierwsze poradziłbym ci powrót do szkoly celem nauki pisania, po drugie poradziłbym ci przeczytanie regulaminu i zasad używania wielkich liter, po trzecie poradziłbym ci użycie funkcji SZUKAJ i wpisanie hasła"fiat 126p" lub "ładowanie w maluchu" itd, itp. Problem ten pojawiał się już wielokrotnie i jest na ten temat już wiele postów.
Moja rada - wyrzuć z samochodu regulator napięcia. Ja raz go zostawiłem (jako zacisk do przewodów) a po pewnym czasie nastąpiło przebice i zniknęło w maluchu ładowanie. Konieczna jest też wymiana oblachowania - w prądnicy jest inne niż w alternatorze.
Czy wie kolega przez co reguluje się prąd ładowania a co za tym idzie moc alternatora? Prąd ładowania, a moc alternatora to nie to samo. W Maluchu ładowanie zaczynało się około 1200 obr/min. Bez odpowiednich obrotów nie osiągniesz maksymalnej mocy, choćbyś nie wiem jakie dawał wzbudzenia. Nie pamiętam jak było w Maluchu, jakie miał obroty alternator....
Jedyna usterka to zwarcie w stacyjce ponieważ kontrolka ładowania w maluchu załączana jest stykiem stacyjki(po przekręceniu kluczyka) albo ktoś przepiął kabelki w stacyjce. Powodzenia....
pasek jest najmniej awaryjny nie ma czegoś takiego jak swiecąca żarówka albo jest ładowanie albo swecąca żarówka w maluchu jak się porządnie kabel o większym przekroju to lekko się rzażyła bo musi się jakoś to wzbudzić.
Czegoz to ludzie nie wymysla !! ?? Zobacz lepiej czy w tym maluchu masz sprawne zwrotnice i hamulce i czy ładowanie masz na poziomie 14 V i czy swiatła stopu i kierunku sa widoczne !! Mirek
gdzie Ty masz podpięte wzbudzenie tego alternatora? W maluchu na wolnych ładował więc biorąc wolne koło 800 i przekładnię fiacika to przy 1200 powinien te 100 W dać
A mógłbyś mi sporządzić schemat takiego przełącznika? Bo ja jestem początkujący w tej materii. Chyba rozumiesz o co mi chodzi. Dymano ma 6V 3A, do zasilania radia potrzebuję 3 baterii po 1,5V. I jak proporcje na dymanie spadną poniżej określonego minimum, to wtedy przełącza się na zasilanie bateryjne, a gdy proporcje wykraczają to wtedy żeby bateryjki...
Sprawdź ładowanie. Maluch na alternatorze czy prądnicy?
co mam robic :-( Pomocy!!!!!!!!!!! Wygonić lenia z siebie i użyć wyszukiwarki. na temat ładowania w maluchu napisano na tym forum wieeeeele.
Witam posiadam Poloneza Caro. Niedawno stwierdziłem że w czasie jazdy mam za słabe ładowanie. Na wolnych obrotach, w czasie postoju voltomierz wskazywał ok12,5V. Wyciągnałem alternator i odkręciłam od niego regulator napięcia. Jest to ten sam który jest w Maluchach więc przykręciłem go do Malycha i okazało się że jest niesprawny, bo w Maluchu też spadło...
Z tego co mierzyłem to jeszcze 5x7 wejdą. Chyba że tak jak mówisz stawić 165mm. Musze jeszcze przemierzyć czy 165mm tam wejdzie. Dodano po 49 Wymierzyłem wszystko. Głośniki 165mm powinny wejść. Tylko jakie głośniki wybrać aby był fajny basik i żeby po 5 minutach nie trzeba było akumulatora ładować (wiadomo w maluchu prądu nigdy za dużo)?
A silnik wyregulowany tak ja k trzeba? Rozumiem że rozrząd do wymiany,ale z ładowaniem co to ma wspólnego? Może masz zbyt nisko ustawione wolne obroty, wtedy ładowanie lubi świecić (sam tak mam w swoim maluchu). Nie do końca rozumiem twój opis usterki.
Temat ładowania w karaluchu i żarzącej się kontrolki był już tu wałkowany nie raz. Wklep w szukaja pf 126, ładowanie, maluch (...) i dostaniesz sporo wyników. Przyczyną może też być luźny pasek. Samo przeglądnięcie połączeń moze nie wystarczyć. Lepiej to wszystko przeczyścić. Oczyść też klemy. W maluchu, ze względu na jego prymitywną konstrukcję i jakość...
....Boże, znowu każdy pisze, że jak mu zgaśnie kontrolka to ładuje na wolnych obrotach... to weźcie sobie na zapalonych światłach zdejmijcie klemę z akumulatora (nie bójcie się, nic się nie stanie) i jak silnik nie zgaśnie to uwierzę, że Wam ładuje wtedy. W maluchu problemem nie jest moc, tylko zbyt małe przełożenie, które z kolei da się zwiększyć,...
Sprawdź połączenie alternator-rozrusznik-akumulator. Ten gruby kabel,czy nie są zaśniedziałe styki na alternatorze lub na rozruszniku , być może na tym kablu jest za duży spadek napięcia. Zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i na akumulatorze.Jeżeli jest takie same to jest dobrze.A jeżeli się różnią np. 0,5 V to alternator nie naładuje akumulatora...
dzięki chłopaki, sprawdze "za dnia", czy jeśli winna by była wkłądka w stacyjce to razem z brakiem zapłonu nie gasły by mi kontrolki? (np ładowanie, rezerwa...)
nie wiem co mam w maluchu, na pewno nie ma ladowania akumulatora, akumulator jest nowy, a po tygodniu jazdy musze go rac na prostownik, maluch jest z roku 87. gdy przekrecam kluczyk w stacyjce a nie odpalam nie swieci sie dioda akumulatora, tylko sama lampka oleju (a powinny sie swiecic dwie) wczesniej bylo wszystko wporzadku, tylko mialem problem z...
Ja polecam jednak tylnią półeczkę z odseparowanym zestawem Boschmana na przód dwudrożne współosiowe 13stki również BM.Nie ma sensu ładowanie kasy w markowy sprzęt w maluchu markowe warto miec tylko radio.
No i wszystko w temacie. Ludzie myślą, że jak się już koło pasowe obraca to musi ładować. Maluch z alternatorem na wolnych obrotach też nie ładował. :lol:
Obwód ładowania w maluchu jest regulowany (-) z regulatora przewodem koloru zielonego połączonym z pojedynczym wejściem szczotkotrzymacza,zwierając go do masy na pracującym silniku pominiesz regulator i jeśli reszta jest sprawna to wymusisz spore napięcie (poznasz po świeceniu lampki na suficie), pozatym sprawdż obwód lampki przez połączenie z masą...
Panowie w alternatorze w mostku diodowym trzeba wymienic 3 małe diody od wzbudzenia (najlepiej 3 takie same) i usterka zniknie. Standart w maluchu z ładowaniem .
Witam. Mam problem z ładowaniem - chodzi o to, że na zimnym silniku nie ma ładowania, a jak przejadę maluchem jakieś dziesięć minut pojawia się ładowanie - gaśnie czerwona kontrolka i ładowanie jest w granicach 14,3 - 14,4 V (po zwiększeniu obrotów), na wolnych -13,8V. Może ktoś spotkał się z tym problemem i mógłby mi udzielić odpowiedzi, gdzie leży...
Panie kolego Sigi a czy ja mówię, że alternator z malucha różni się o tego z seicento? To, że alt. w maluchu nie ładuje na wolnych obrotach wynika z umieszczenia na jego wale zbyt dużego koła pasowego i to powoduje jego niższe obroty. A jeżeli chodzi o diody to miałem na mysli diody prądowe, których jest 6. Oprócz tego są 3 dodatkowe służące do odpowiedniego...
W pierwszym przypadku jezeli paluszki połączone są szeregowo, to dają 7,5V. Tu można by zastosować 2x 18650 szeregowo, co da 8,4V przy pełnym naładowaniu. Do tego BMS 2P dla utrzymania bezpieczeństwa baterii jak i maluchów, plus przetwornica CC/CV stepdown np. xl4015, która po ustawieniu prądu i napięcia ładowania zapanuje nad tym procesem. Do ładowania...
Madmax Cześć. A czy Ty wiesz, że żaróweczka (kontrolka ładowania) w maluchu, bierze również udział w zbudzeniu prądnicy? Czy zamontowałeś taką żaróweczkę? Zarówka o mocy 3 W. podłączona do plusa akumulatora, oraz zacisku wzbudzenia prądnicy powoduje dużo szybsze wzbudzenie. Ale to wie tyjko ten, komu żarówka się przepaliła. A dynamo lepiej zostaw przy...
Zgadzam się z przedmówcą.Pierścieni się nie toczy tylko zmienia,bo po przetoczeniu robi się za duża przerwa między pierścieniami a szczotkami.,szczotki się wtedy skosują,krzywo wycierają a w rezultacie zwiększają iskrzenie.A teraz kontrolka - faktycznie ona jest w obwodzie ładowania tak jak i w "maluchu".Żarówka się przepali ładowania nie będzie.
ja osobiście dałbym większy akumulator tylko że wiąkszy napewno znaczy tesz droższy i czy gabarytowo sie zmieści w maluchu z ładowaniem niepowinno być problemu bo alternator zawsze ma jakiś zapas mocy
Widzisz "jedno" 12v bedzie paliło pręty ,a "drugie" spadnie ,albo niemal wygaśnie do zera jak tylko podłączysz jakąś pierdołę. Wszystko zależy od źródła i połączenia z nim. W maluchu ani jedno ani drugie nie jest idealne. Nie wspominając już o tym że maluchy miały też prądnice.Prądnica w maluchu ma chyba 200W i to jak się jak się dobrze kręci. Same...
alternator w maluchu ma 460W i nie będzie miał najmniejszego problemu z ładowaniem wiekszego akumulatora Tylko teoretycznie. W praktyce ciągła jazda na światłach, jazda na krótkich odcinkach, częste skrzyżowania powodują, że czasami akumulator trzeba doładować. Zwracam uwagę, że w maluchu alternator pracuje na niskich obrotach ze względu na zamontowany...
W maluchu przy identyczych objawach uszkodzona była jedna dioda wzbudzenia, ładował a kontrolka na wolnych obrotach świeciła.
Miejsca zwarć są bardzo ważne zwłaszcza dla alternatora. W jednym maluchu po zwarciu alternator zaczął wyć jak jakieś turbo. Ładował normalnie i nikt nie potrafił powiedzieć dlaczego on tak wyje. Do dzisiaj nie wiem.
w maluchu na wolnuch obrotach alternator nawet swiateł nie obsł€ży,a ładowanie powyżej 14,4 V powoduje wuparowanie wody
Zapomniałeś że na łodzi nie ma alternatora najczęsciej a ma trochę pograć. Zmierzyłeś kiedyś ile taki "wynalazek" stabilizator ciągnie prądu ? Nawet w maluchu jakieś ładowanie jest a na łodzi raz na kilka dni, chyba że płyniesz na silniku. Teraz podziel pojemność akumulatora powiedzmy na pół (zakładajac że nie jest nowy) przez prąd a wyjdzie że jeśli...
a mam Pytanie właśnie odnośnie ładowania akumulatora w maluchu, otórz kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce zapala się lampka poziomu oleju a nie zapala sie lampka ładowania akumulatora. akumulator po tygodniu jeżdzenia muszę brać na prostownik, jaka może być tego przyczyna? miałem ustawianą przerwę w przerywaczu po tym zaczęło się tak robić, ale przerwa...
Racja, jak będzie się grzał, dymił, ładowanie będzie słabe to oczywiście do wymiany. Sprawny alternator w maluchu powinien utrzymywać stałe napięcie 14-14,4V przy obrotach silnika 3000/min i włączonych światłach drogowych, ogrzewaniu szyby i dmuchawie.
A niby po co mu aż 2 Farady? Napisałem np. 2F, ponieważ akumulator w maluchu ma zaledwie 34Ah w dodatku ładowanie nie jest rewelacyjne. Prądu może braknąć przy mocniejszym przyciśnięciu. Jak wiesz, w 126p byle kabelek od masy nie łączy i już są problemy z ładowaniem i ogólnie z całą instalacją.
jeśli alternator daje 14.4 i nie ma problemów z rozruchem, to nie ładować, to nie maluch.
Mam pytanie do starszych znawców maluchów: czy jeśli usunę instalację od wszystkich świateł w maluchu (tak jak w przeróbkach do rallycrosu) a zostawię kabel łączący alternator z akumulatorem to będzie ładowanie??? Czy potrzeba coś jeszcze zrobić żeby było ładowanie???
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
Nie ma masy na alternator, jest ona uskuteczniana dodatkowym przewodem, który z biegiem czasu nie spełnia swojej funkcji, wykonać nowy łącznik łaczący korpus alternatora z silnikiem. Jasne chyba w maluchu
Kolega jeździ roburem, czy maluchem z prądnicą? Żaden współczesny, sprawny samochód nie ma tak rozbieżnego napięcia, Napięcie przy rozruchu samochodu możesz zmierzyć miernikiem. Więcej jak 10V nie będziesz miał. Natomiast przy załączeniu ładowania przez regulator występuje skok napięcia, bo akumulator może i rezystancję wewnętrzną ma małą, ale impedancję...
witam mam taki problem w maluchu gdy kupiłem malucha to cały czas paliła się kontrolka ładowania wymieniłem szczotki w alternatorze i teraz nawet przy odpalaniu sie nie pali ani alternator nie ląduje czy to może być spowodowane że kontrolka ładowania sie spaliła proszę o pomoc
I co? Chcesz żeby ci ktos na odległość auto naprawił? Jeśli się zapala ładowanie to MASZ gdzieś problem. A w maluchu trzeba troszkę popracować. i tu jest właśnie droga postępowania, bo w tym aucie możliwe jest niemal wszystko. Poza tym nie piszesz co generuje prąd. Czyli NIE czytasz tego co się do ciebie pisze! A czekanie z założonymi rękami na konkretną...
Jenox to badziew. U mnie w maluchu z alternatorem wytrzymał niecały rok, w dodatku nie uznali gwarancji. Instalacja elektryczna, ładowanie były w idealnym stanie. Odpuść sobie ten złom.
Witam A ile WAT ma alternator w maluchu ?. Pradnica miała 230 W, alternator chyba 400 W, a wzmacniacz masz 800 W. Do tego światła, zapłon, ładowanie - Z CZEGO. Cudów nie ma.
Mam właśnie wykorzystany czujnik ciśnienia oleju. Przy czym jest jeden problem ( przynajmniej w części samochodów)- kontrolka gaśnie po pierwszym ruchu korbowodu. Ja musiałem niestety dać układ czasowy i teraz działa OK. Prościej wykorzystać kontrolkę ładowania akumulatora – tak miałem w maluchu.
W Maluchu????? Bez dodawania gazu, możesz zdjąć klemę (na chwilę) i jak zgaśnie to nie ładuje. Jak masz radio (wyjmij bezpiecznik), lub inną elektronikę to tak nie próbuj.
Ja jeździłem maluchem na akumulatorze 95Ah który wtedy miał już 3 lata,a jeździłem 3 lata temu i akumulator do dziś jest w pełni sprawny mimo 3 lat używania go w maluchu i ogólnego wieku lat 6
Kolego „WiesiekU” akumulator w moim maluchu przeżył ponad 9 lat a zawsze ( co 2-3 miesiące ) był ładowany prądem stabilizowanym , bardziej gładkiego chyba niema.
Uzupełniać można tylko te które mają korki, natomiast jeżeli rzeczywiście nie masz elektrolitu tzn że ładowanie jest zbyt wysokie i raczej nie ma możliwości jego uratowania.P A kto tobie mówił że ta centra nie ma korków i jest bezobsługowa. Jeśli oczko jest białe to dolej wody destylowanej. w centrach zamiast korków (nakrętek ) jest cała listwa którą...
To sensacyjna wiadomość, w maluchu nie ma chłodzenia cieczą! Ale w Bis chłodzenie wodą było. I był wskaźnik temperatury na desce, który można przerobić na: -jak było, czujnik temperatury, termistor w pudle termostatu -wskaźnik napięcia ładowania -obrotomierz? Ogólnie obawiam się, że z racji młodego wieku mylisz liczniki pomiędzy: -126p FL -126p BIS...
Akumulator ma 50 Ah Ten alternator jak był w innym maluchu to też nie gasła kontrolka ładowania, diody są dobre, tylko własnie regulator jest "stary" tzn jest nadal zamontowany ten który był już przy tym alternatorze.
Od kierunków sie zaczyna . Kiedyś w maluchu trzeba było odpowiednio wczesniej właczyc kierunek bo bimetal działał z opóżnieniem przy hamowaniu i na swiatłach. Sprawdż ładowanie i regulator napięcia ( zasniedziałe lub nadpalone styki)
Kondensator możesz pominąć, to zwykły kondensator wygładzający, ale telefon w torze ładowania ma własny :D myślę że śmiało możesz przykrecić stabilizator do metalowej obudowy radia i będzie ok, bo telefon pobiera prąd rzędu 350 - 400 mA więc tego ciepła nie będzie też aż tak dużo. Sam kiedyś miałem w maluchu zamontowany CD-ROM z PC i zasilanie zrobione...
Przy jeździe na światłach to dopiero powyżej 2000 obrotów To było w Maluchu (Fiat 126p) w wersji z klasyczną prądnicą ale już nie w wersji z alternatorem, że o obecnych modelach samochodów nie wspomnę.
To wszystko zależy do jakiego auta . Bo jakoś o tym nikt nie wspomniał. Bzdurą jest tez że zwykły "kwasiok" wytrzymuje dwa lata. Nie wytrzymuje bo jest grane na postoju ,złe ładowanie,pobór prądu przez noc, itd. Jasne, jak się kupuje najtańsze z nazwami wymyślanymi na dobrym haju to też. Dodano po 4 OoooHoHooo no to odepnij aku przy pracującym silniku,...
Nie pamiętam już jak wyglądała prądnica w maluchu, musiałem popatrzeć na zdjęcia. Wygląda na to, że posiada tylko dwa zaciski, natomiast masę łapie poprzez obudowę, wspornik do bloku silnika, montowana opaską. Jeśli silnik malowałeś porządnie np. lakierem proszkowym, to bardzo możliwe że nie masz połączenia z masą. Prądnica C-330 miała zacisk masowy...
U mnie w maluchu z prądnicą, prądnica wzbudzała się odłączona od instalacji. A gdy w regulatorze wypaliły się styki włączające prądnicę do instalacji, to styki te zastąpiłem dwoma diodami 10A i wtedy prąd od strony akumulatora był odcięty. Zastosowanie tych diod usprawniło ładowanie akumulatora, bo ładowanie rozpoczynało się w momencie zrównania się...
Pamiętasz może jakie luzy zaworowe powinienem ustawić? O ile dobrze pamiętam to było 0,25mm na wydechowym i 0,20mm na ssącym (na zimnym silniku). Pokrywa nie pogięta, ale ogólnie rzecz biorąc auto niestety jest totalnym składakiem, podłubanym straszliwie i tak na dobrą sprawę to nie wiadomo jaka część z jakiego rocznika pochodzi. Silnik 650, gaźnik...
Tak na marginesie to podłączyć taki wzmacniacz w aucie, to tego radio tej samej firmy by żarło podobny prąd w mało oszczędnym prądowo samochodzie jak np Ople które potrafią pobierać 20-40mA na wyjętym kluczyku (alarm, immo...) lub w maluchu ze słabym ładowaniem i mamy gotowe kłopoty z akumulatorem po 1.10.2006 gotowe a jak przyjdą mrozy to lepiej wyjąć...
Regulator napięcia jest przykręcany do obudowy (taki jak w maluchu) nowy, szczotki też nowe, prądu ładowania nie mierzyłem, podejrzewam że mogą winne być łożyska bo ich nie zmieniałem, aczkolwiek nie szumiały i nie było luzów.
Ze schematów zamieszczonych przez kolegów wynika, że to prądnica z uzwojeniami ze wspólnym (+). Ładuje gdy końcówkę uzwojenia wzbudzenia dołączymy do masy czyli (-). Ale musisz to sprawdzić bo bywało, że w jednym modelu samochodu były montowane dwa rodzaje prądnic (np. w "maluchu") i dla każdej z nich musi być inny regulator. Przy pracującym silniku...
miałem też tak w maluchu z alternatorem że tliła sie kontrolka od ładowania i akumulator był ciągle nie doładowany... wymieniałem szczotki alternatora i regulator napięcia i broblem znikł.
Witam Czy kontrolka na światłach w nocy się żarzy czy mocno świeci .zrób pomiar napięcia na alternatorze ,zacisk śrubowy i na zacisku do którego jest podłączona kontrolka ładowania (trzy wspólne zaciski).Napięcie powinno być jednakowe.Gdy na zacisku od kontrolki ładowania będzie 10V ,a na zacisku śrubowym 14V ,to masz uszkodzone diody wzbudzenia (przerwa...
Kolego ravelation , zwłaszcza dlatego , że nie jeździ dużo . Czy sądzisz , że z mniejszego akumulatora auto pobierze mniej prądu ? Większy akumulator jest wstanie przyjąć większy prąd ładowania w każdej chwili gdy alternator ma wolną moc. Zalecany -bo jest wystarczający w normalnych warunkach rozruchu i jest korzystny cenowo . Nie znaczy to ,że większy...
Alternator od malucha to żaden problem, nie ma żadnego problemu z mocowaniem, w maluchu był stały rozstaw kół pasowych i to było ograniczenie, Miałem alternator Łada i ładował nie tylko na światła ale też na rozrusznik. Samą długą osią się nie przejmuj, zrób osłonę bo może się przydać do pompy hydrauliki lub serwa. Koła fi 24/4 cm.
Witam jestem świeżym posiadaczem maluszka (nowe zegary jak w cinquecento). Poszukuję instrukcji obsługi do niego a głównie chodzi mi o wykaz żarówek jakie wchodzą w skład instalacji elektrycznej tj. przednie żarówki do św. pozycyjnych, żarówki oświetlenia deski rozdzielczej. Mam zamiar wymienić je na diody z tego względu iż jak wiadomo w maluchu jest...
Pamiętaj że fotele pracują w instalacji samochodowej o napięciu załóżmy max do 15volt. Zasilacz od laptopa przeważnie ma 19v i np 4A?. Także napięcia za duże a mocy za mało. Taki fotel ma na pewno bezpiecznik min 20-30 A. Potrzebujesz zasilacz 12v o mocy min 15-20A albo akumulator taki np nie wiem od malucha? Ale trzeba go będzie ładować co jakiś czas.
żeby coś dobrze grzało w maluchu z akumlatora musiało by przynajmniej mieć ok 300 w mocy więc pobierało by to ok 25A + jeszcze oswietlenie ,ładowanie akumlatora , więc: 1. alternator by tego nie wytrzymał 2. akumlator trzeba byłoby czesto ładować 3. wzrosło by spalanie
Dobrze kombinujesz i powinno ci się udać.Ja w maluchu do alternatora zastosowałem zewnętrzny regulator ale działał dużo lepiej niż fabryczny.Z dużego fiata alternator 6 diodowy bez problemu przerabia się na 9 diodowy i też będzie działał.Regulator najłatwiej sprawdzić za pomocą żarówki 5W i dobrej klasy zasilacza regulowanego min.9-15V.Żarówka jest"wirnikiem"...
jeżeli ma prąd 3.5 ampera to nawet możesz ładować aku od malucha na prostownik to mało pozdrawiam
Kolego nikagda próbuje kolega uświadamiać walczących z wiatrakami, to orka na ugorze. Ja się wypowiadam w podobnym stylu od co najmniej kilkunastu lat, bezskutecznie - mity pokutują nadal. Miałem podobne problemy przy kupnie nowego większego akumulatora. Dla niedowiarków - w maluchach (miałem takie dwa z prądnicami) fabrycznie, montowane były akumulatory...
Mam problem bo mi cos sie porypało z ładowaniem w moim maluchu natomiast z juz od wczoraj cos fiksowało bo przy jezdzie zapalała mi sie lampka od ładowania i to tak pulsowała jakbym miał drugi wskaznik paliwa z poczatku tak swiecial bardzo zadko lecz to sie nasiliło swieciło coraz bardziej jak bym jezdzil na rezerwie w koncu zaczela sie palicz noi akumulator...
Wymieniłem alternator w maluchu i zakręciłem regulator napięcia tak jak był i kontrolka od ładowanie nie gaśnie natomiast jak regulator napięcia nie jest odkręcony i nie dotyka do masy tylko kabelki są podłączone to wszystko w porządku kontrolka ładowania gaśnie.Czy to tak ma być owinąłem regulator taśmą by nie dotykał silnika czyli masy!!!Przejechałem...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Czyli, co? Instalacja samochodowa aut, ściśle mówiąc alternatory z regulatorami napięcia, nie są przystosowane do ładowania współczesnych akumulatorów Ca-Ca? Nie są. Kiedyś miałem Centrę Ca-Ca i też było napisane w instrukcji, że napięcie ładowania ma być 16V. Wtedy specjalnie dowijałem uzwojenia w jednym z prostowników żeby doładowywać takim napięciem....
To może czas najwyższy stan akumulatora zbadać (wymienić), układ ładowania, instalację elektryczną przejrzeć... Zaiste maluch to inspirujący pojazd.
Sprawdź czy nie obrywa się przewód od alternatora przykręcony do rozrusznika z przewodem grubym rozrusznika.Podstawowy problem w maluchach.
Kolego inkognito09 jak chcesz naładować akumulator 135Ah w Maluchu - nie wiem jak wy to robicie, ale ja bym wsiadł, zapalił silnik i przejechał kilkadziesiąt kilometrów, bez włączonych swiateł. Aku 135Ah ładować się bedzie identycznym prądem jak 45Ah. Nie wiem skąd sie biorą brednie o tym że włożenie większego akumulatora do samochodu powoduje że akumulator...
Mam problem w maluchu, a nie moge nigdzie nic znalesc. Mianowicie rozwalilo mi sie ładowanie, obiaw byl świecąca kontrolka od ładowania, wiec wymieniłem po kolei regulator, diody, a potem alternator. i wszystko dziala Perfekt ale tylko przez pierwsze 10 min jazdy. potem nastepuje siwecenie kontrolki i brak ładowania? Czy moze ktos mi powiedziec co jest...
Jesli po wymianie szczotek było ok,a po jakims czasie kolega zauwazył ,ze zarówka sie zarzy,to twierdze,ze tego wczesniej poprostu nie zauwazył, bo w "Maluchu" jest to normalne ,ze jak alternator ładuje to zarówka ładowania sie lekko swieci, a ci którzy twierdza ,ze to jest błedne zapraszam do przestudiowania pracy alternatora i regulatora we Fiacie...
Własnie, też mi się przypomniało, w maluchu jak lygler czy coś takiego się zapocił to tak miałem.
Witam. Brat ma maluszka. Brakuje mu w nim prądów, ponieważ ma dość dobry sprzęt audio, do tego dochodzi jazda na światłach przez cały rok. Pobór jaki występuje w maluchu po załączeniu wynosi około. 200 W.. A wiadomo jakie ładowanie jest w maluszku. Chodzi o to czy dałoby się przewinąć wirnik alternatora (pomijając już zmianę mostka prostowniczego i...
Witam. Mam problem z moim maluchem otóż ostatnio musiałem coraz częściej ładować akumulator bo nie szło odpalić auta (akumulator ma już ze 3lata) ale kontrolka ładowania po dłuższej jeździe zaczynała się żarzyć tak lekko więc poczytałem na forum między innymi na elektrodzie i wymieniłem diody od wzbudzenia choć po sprawdzeniu miernikiem tamte były dobre...
Podaję linki gdzie jest mowa wyraźnie o sprawnych akumulatorach i braku ładowania a w ręcz jego szkodliwości w temperaturze poniżej 5 stopni C. http://www.akumulator.pl/baza-wiedzy/eks... http://www.akumulator.pl/aktualnosci/art... http://www.mototechnika.republika.pl/pli...
Dioda prostownicza wystarczy. Spadek napięcia spowoduje zmniejszenie się prądu ładowania, zamiast 14.4V będzie 13.7-13.8V. Dawno temu miałem takie rozwiązanie w maluchu. Mały akumulator (a raczej dwa motocyklowe po 6V każdy) były używane do zasilania układu zapłonowego podczas rozruchu. Pełne 12V na cewce powodowało bezbłędny start silnika nawet przy...
ładowanie maluchu schemat bezpieczniki maluchu kosiarka maluchu
schemat zasilacz antenowy amica wymiana pompy bezpiecznik wycieraczka tylny
mikrokomputer cobra1 radio samochodowe
Sony HCD-N300 - brak podtrzymania zegara po zaniku zasilania Kod do radia Citroen C2 2007 po wymianie akumulatora