Jak jest sprawny to ma ładować i tyle.
sebek1987 - 8A to bardzo odpowiednie ładowanie...... :D
Zmierz Kolego napięcie ładowania.
Nie wleciałeś w jakąś dziurę, kałużę? Może coś zerwałeś, zalałeś? A tak lecisz procedurą standardową: szczotki, regulator (mógł paść - zdarza się, co z tego, ze nowy), przewody, uzwojenie wzbudzenia... Trzeba przegrzebać. Nic nie urodzisz.
W tych oplach światła tak pulsują na wolnych obrotach, winą jest elektryczne wspomaganie kierownicy jak i to, że cyklicznie włącza sobie świece żarowe. 13,8V pod maxymalnym obciązeniem jest idealnie.
witam według mnie to włąsnie powinno być 14,4 kolega ma taka samą vectre i ma 14,5 ostatnio tez własnie miał z ładowaniem problem i po zrobieniu dochodzi mu do 14,4 w samochodzie niczemu nuie nzaszkodzi radia samochodowe przystosowane sa do wyżeszego napioęcia reszta napewno też, a skoro kolega w takiej samej jak twoja vectra ma takie ładowanie i juz...
Wyjaśnij bo jestem ciekawy kolego wwwsokol co tu ma do rzeczy ładowanie.....???
dokładnie denso a co on ma naprawic jak ma ładowanie??
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Na alternatorze jest 13.8V ciągle?
Nie radź mu głupot. Ma przerwę w jednej z diod. Mostek i tak jest nienaprawialny, trzeba wymieniać, tylko z głowa.
Jak do rozładowania skoro pracuje? A jest ładowanie ?
Myślalem nad tym ale to Vectra A i wtedy kontrolka nie świeciłaby się po przekręceniu kluczyka. Dodatkowo nie wiemy, czy jest ładowanie.
Nowy akumulator to nie wszystko, sprawdź ładowanie.
Witam rozrusznik wymieniony i obajw ten sam ...jakby nie mial sily..przekrcic wyjąlem akumulator i ładuje.........
Najprawdopodobniej ładowanie siadło.
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
bezpiecznik F29 10A , przerwa na przewodzie do licznika (czarny przewód) na złączu licznika pin nr 29 (plus po zapłonie)
czy można samemu sprawdzić wirnik?
Witam Sprawdzałeś ładowanie?
Kolego, a skąd wiesz, że lampka hamulców nie pali się w związku z kontolką ładowania? A wiesz czemu tak jest?
Zmierz w końcu to ładowanie.
Banner 55 Ah drugi już co dwa lata padają ładowanie 14,3V
w akumulatorze tylko i wyłącznie
Czyli ładowanie niby jest (choć napięcie bez obciążenia dodatkowymi odbiorami mogłoby być nieco wyższe).
Przede wszystkim wzbudzenie czyli połączenie kontrolki ładowania z alternatorem(spalona żarówka -brak ładowania)
Panie kolego, nie ma co cudować z ładowaniem, mierzysz napięcie na akumulatorze, potem na alternatorze jak ładowania nie ma to alternator wyjmujesz i zawozisz do regeneracji, tak to wygląda.
w/g mnie to jest tak że jeśli się zewrze do masy przewód od kontrolki i ona świeci ( oczywiście przy włączonym zapłonie) to przerwa obwodu jest w alternatorze to może być wirnik ,szczotki lub regulator napięcia, obwód kontrolki idzie przez szczotka-wirnik-szczotka-reg.napięcia-ma... i tu gdzieś musi być przerwa! uszkodzenie nie może być po stronie alternatora...
Ładowanie jest około 12 przy włączonym a co to jest ten mostek prostowniczy?
w oplach najlepiej dorobić dodatkową masę do alternatora ta fabryczna często szwankuje.
Jeśli pomiędzy plusem alternatora a jego obudowo w czsie pracy silnika będzie pokazywało na mierniku ładowanie to zmasuj altek przewodem z silnikiem(zakładam że kontrolka ładowanie sprawna)
Ładowanie w,g opcoma 13,6 A zamierzone na altku miernikiem 14,3. Akumulator ma niecały rok ale chyba altek się kończy bo czasami po odpaleniu świeci kontrolka ładowania.
Wymontowanie pracochłonne,trzeba np odkrecić podłuzne mocowanie silnika. Jeżeli mogę coś doradzić.....sam sie za niego nie bierz.
Albo zapomiałeś podłączyc masy w pośpiechu.
Więc na co liczysz? Jak to na co ?Na wróżenie, jak większość. To powróżmy, nima ładowania?
OK. Sprawdzę.
będzie zarejestrowany błąd 49 napięcie zasilania za wysokie ze statusem "nie wystepuje", nie spowoduje to nienormalnej pracy układu SRS
Już sprawdzałem, alternator nie ładuje w ogóle
Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
Szukałem przewodu obciętego , ale nie znalazłem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy i teraz nie ma problemu z kontrolką ładowania .
Regulatory się różnią tym że są do 6 i 9 diodowych, tak tłumaczył facet co regeneruje altki i rozruszniki na duża skalę. Odrazu mówie, że jedne w drugich nie będą ładować.
no. isusu potrafią robić takie niespodzianki jesli chodzi o ładowanie, sprawdz przekaznik.
Opel Vectra B Ładowanie przy odpalonym na aku jest 14.4V
A jak już zrobisz co trzeba, wyczyść klemy, sprawdź naciąg paska klinowego. Jak zapali sprawdź ładowanie. Potem warto sprawdzić jeszcze pobór z aku. podczas wyłączonego silnika. Powodzenia.
Witam, od jakiegoś roku mam kiepskie ładowanie, akumulator wymieniałem, alternator też, czuć, że jest nie doładowany, rozrusznik kiepsko kreci i żarzy sie kontrolka ładowania stopniowo coraz bardziej, jak włączam dmuchawe na 4 bieg później ogrzewanie szyby, światła, radio i grzeje mi sie klema plusow,a wiec chyba to ona jest winna a raczej kabel. Zaczyna...
Mógł być za mały. Sprawdz jeszcze sobie napięcie ładowania, powinno wynosić ok 14,4 V.
Witam. Miałem Problem z Ładowaniem Oplel Vectra A 1.7TD Isuzu.Wymieniłem regulator napięcia.A więc Ładowanie z alternatora 14.6V natomiast na akumulatorze 14.3V ale nadal świeciła kontrolka ładowania.nie można było włączyć podgrzewania tylnej szyby. Przekaźnik był dobry ale postanowiłem zerknąć na instalację . Po tygodniu prób dotarłem do wady. Wada...
Moje uwagi do tego przedsięwzięcia. Aku 20Ah według mnie to trochę mało, wystarczy na 2 max 3 godz postój. wiekszy z kolei będzie potrzebował dłuższych odcinków jazdy do pełnego naładowania. Ja bym dodatkowo zabrał ze sobą jakiś mały prostownik i w każdym miejscu, gdzie to jest możliwe (na kampingach), wykorzystywał go do ładowania tego dodatkowego...
Najpierw oczyść zaciski na akumulatorze.Następnie posprawdzaj lub oczyść z nalotu podłączenie instalacji- główny przewód zasilający od akumulatora .Alternator sprawdż pod obciążeniem bo napięcie to będzie miał w normie.
Cokolwiek można powiedzieć dopiero po dokonaniu pomiarów. Kontrolka ładowania nie jest wykładnią poprawnego ładowania. Reszta aktualnie to gdybanie.
A jaki masz prąd ładowania?
Panowie,montując ten regulator napięcia uzyskam nap.ładowania 14.5?V czy 14V? https://www.czesciauto24.pl/hitachi/7825... Regulator bosch,albo raczej "AS" w opakowaniu bosch odmówił pracy po tygodniu-kontrolka ładowania gaśnie od razu po uruchomieniu silnika a ładowania brak.
Zacznij szukanie od naprawy alternatora. Poprzedzoną pomiarem napięcia ładowania.
Za małe ładowanie .Akumulator jeżeli jest dobry i odstoi kilka godzin to się trochę zregeneruje i dlatego zapala po nocy.
Do wymiany mostek prostowniczy,oznaczenie DER2000.
Sprawdz jakie masz ladowanie w tym samochodzie ( 13,8 - 14,4 V ). Jesli za duze to zwykle do wymiany kwalifikuje sie regulator napiecia, jesli za male to zwykle sa to szczotki ale nie tylko. Co do drugiej sprawy to wydaje mi sie ze swieci ona podczas usterki, np za niski poziom plynu hamulcowego. Pozdrawiam.
A przez jak długo mierzyłeś pobór prądu miernikiem bo chyba coś mierzyłeś oraz przy dużym poborze wyciągałeś bezpieczniki i patrzyłeś kiedy spadnie? No i czy ładowanie oczywiście masz?
słabych odwiedzasz mechaników. Przekaźnik świec + ładowanie pod obciążeniem.
Nic nowego, teraz tak padają akumulatory. Wymienić na nowy, nie naprawiać sprawnego auta. Oczywiście dla pewności, akumulator dać na tester a ładowanie sprawdzić.
Przepalony bezpiecznik, brak zasilania. Po zapaleniu kontrolka dostaje napięcie zwrotne.P
Witam serdecznie. Dziś pojawił się u mnie ten sam problem. Co było u Ciebie przyczyną? Jaki mniej więcej koszt naprawy, bo już nie wiem czy ładować kasę w to auto. Pozdrawiam
Sprawdzić masy (nie w rozruszniku , bo go nie będziesz rozbierać) na silniku i na budzie ;sprawdzić czy na krótko rozrusznik kręci. Po uruchomienie ładowanie do przeglądu.
Elektrolitu powinno być przynajmniej 1cm powyżej płyt (owych pieczarkowych blaszek ) . Może ktoś mnie poprawi. 11 Gru 2012 00:12 Re: Opel Vectra B 1,6 16v - Jaki akumulator dobrać to Vectry B 1,6 - sprzeczne d Zabezpieczenia: 1-ochrona przed przegrzaniem 2-przeciwzwarciowe 3-nadprądowe 4- wyświetlacz prądu ładowania ???? może dioda sygnalizująca ładowanie.
Mam problem z tym autem ianowicie przy przegazowaniu zapala się sonda a jak zcodzi z obrotów na wolne to gaśnie.Jeszcze jedno w momencie przekluczenia zap[łonu nie pali się kontrolka ładowania.
Jakie połączenie ze stacyjką jak ona jest w CIM. Poza tym jak zegary idą w dół zapala się wtedy lampka ładowania?
Kolego andrzej0769 to nie jest kontrolka ręcznego tylko płynu (są dwie oddzielne). Jeśli przekręce tylko zapłon wszystko jest ok. Świecą jak powinny. Mi również się wydaję że to coś w liczniku, jak znajdę chwilę rozbiore to i napisze co i jak. Pozdrawiam Dodano po 2 Przy usterce brak wzbudzenia z alternatora świecą kontrolki ładowania i ręcznego(płynu)i...
Nie radzę wkładać za dużego akumulatora,bo może go niedoładowywać,a okaże się to nie odrazu lecz zupływem czasu.W sklepie z akumulatorami powinni posiadać katalog i taki akumulator trzeba włożyć.A pozatym żaden akumulator nie wytrzyma,jak go więcej będziesz rozładowywał,niz ładował.
do wymiany mostek prostowniczy,typ DER2000,no i obawa czy regulator przeżył,bo lampka ładowania to spalona napewno. Vectra B?
te kontrolki zapalają się jak niema ładowania
pięć odpowiedzi na post poszkodowanego zniszczeniem akumulatora i tylko jedna prawdziwa, kolegi ecsb . Ludzie, no przecież pomierzył - nie wychodzi czasem z pomiarów 8V na akumulatorze? jaki rozrusznik chcecie regenerować? Swoje se zregenerujcie. Do autora: wątpie czy naładujesz bo pewnie cela zwarta, ale mógłbyś sprawdzić pobory prądu i jak odpalisz...
Powinien ładować do 14,3 V.
Ładowanie pewnie siadło. Stąd też błędy.
Może jednak znajdzie się ktoś :idea: kto miał taki lub podobny problem z ładowaniem, bo nie wiem czy mam kupić alternator czy to inna przyczyna? :cry: HELP!!!
13,78 to jest bardzo słabe ładowanie, powinno być powyżej 14V.
tak, problem z CIMem
w tym aucie pobiera sygnał z altelnatora odłącz kable od alternatora i uruchom silnik wtedy popatrz czy dalej głupieje nawet dobra rada tylko żeby autor tematu nie odłączył tego który odpowiada za ładowanie
Witam czy ktoś mi pomoże mam vectrę a po przekreceniu zapłonu nie palą się żadne kontrolki samochód odpala i przy większych obrotach zapala się kontrolka ładowania choć alternator ładuje co dalej robić
Akumulator mógł skończyć swój żywot, tak potrafi się stać nawet z godziny na godzinę. Już nie jeden miałem przypadek że dziś auto pali jeździ a jutro nawet kontrolki się nie świecą, po wymianie akku wszystko ok, nawet miałem że z godziny na godzinę akku się skończył, a ładowanie i wszystko w normach.
Tak myślę ale skąd ta równy odstęp czasu , i tylko na chwile jest spadek a potem już dobrze ładuje
sprawdź prąd ładowania
pewnie ładowanie masz z 20V jak się to dzieje.
Witam. Mam problem z vectra B 1.6 16v 96r. Padł mi alternator gdzie potem kupiłem nowy, nie używany i po zamontowaniu jest nadal brak ładowania i pali się kontrolka na pulpicie od ładowania. -sprawdzałem masę - jest -sprawdzałem przewód do aku + -jest drożny sprawdzałem przewód wzbudzeniowy (do okolicy ściany grodziowej bo potem nie wiem gdzie jest...
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
Zrobiłeś na odwrót ale wyszło na to samo, przynajmniej wiadomo, że żarówka sprawna. Uszkodzony alternator. Opanuj ładowanie to później pomyślimy o wariacjach obrotomierza.
Ja go dałem do naprawy fachowcom, bo mi padło ładowanie. Naprawili, skasowali, działało.
Polonezy ATU tak miały że silink chodził po wyjęciu kluczyka, wystarczyło nacisnąć stop i auto gasło. Wina była w obwodzie od kontrolki ładowania.
sprawdzałem kanały vectra standardowo ładuje na 6 mieszkając w bloku każdy go ma, bo ma w vectrze. ja mam kanał 1 tryb mieszany 11bgn a szerokość pasma 20MHz
pytanie dziwne,temat zamykam. Techa2 znam na wylot i z całą stanowczością stwierdzam że kolega coś miesza. Jaki laptop i Tech2? Spinasz Techa kablem z PC,odpalasz TIS'a i robisz aktualizację,czy też ładujesz migawkę.
Jest ok,ABS działa wtedy jak działa alternator (czytaj-zgaśnie lampka ładowania) :)
Nie masz w ogóle ładowania - wina alternatora.
Dlaczego trudno sobie wyobrazić ładowanie prądem większym niż 5-cio godzinny?
Ładowane za niskie, strzelony alternator
witam mam problem z alternatorem a ze to v6 to alternator jest mało dostepny.mierze napiecie ładowania bez właczonych odbiorników jest 14.5v a jak włacze odborniki (swiatła , dmuchawe, grzanie szyby itp )to ładowanie spada do 13.5v . i do tego zarzy mi sie kontrolka od ladowania i im wiecej odbiorników tym mocniej .co moze być uszkodzone?? moze ktos...
Nie ma masy na alternator, jest ona uskuteczniana dodatkowym przewodem, który z biegiem czasu nie spełnia swojej funkcji, wykonać nowy łącznik łaczący korpus alternatora z silnikiem.
Dodaj DNSy
Czasem zwarcir międzyzwojowe również da efekt zbyt dużego ładowania.
Jest to vectra z 2000r. 2.0dti ładowanie jest ok.14.2V na jałowym. Jak dodam gazu i trzymam jest bez zmian ale jak puszczę noge z gazu to ładowanie na sekundę spada do 13V. Niby tragedi nie ma aku jest doładowywane ale widać to wyrażnie w nocy na oświetleniu. Narazie nic więcej nie sprawdzałem a ciekawi mnie co to?
No fajnie, a właściwie niefajnie. Tylko co sprawdziłeś do tej pory? Stan połączeń? Poziomy napięć, jak jest dobrze i jak jest źle? Stan szczotek alternatora? Cokolwiek?
Sprawdż ładowanie. Regulator napięcia potrafi puścić 16V,przy większych obrotach. Za moment lampka ładowania może przestać świecić, a wymienić trzeba regulator i prostownik alternatora...
Witam Mam problem z układem ładowania lub z samym alternatorem. Samochód OPEL VECTRA 1,7 TD "isuzu" alternator z pompą vacu Chodzi o to że zauważyłem że na wolnych obroach silnika ok 850 obr/min alternator daje napięcie ładowania 12,7 V po podniesieniu obr silnika do ok 1000 ładowanie juz jest w przedziale 13,8 - 14,1 V Jak temu zaradzic ????? POMÓŻCIE
słabe ładowanie vectra ładowanie akumulatora vectra restartuje ładowanie ładowanie
powolne narastanie gramofon technics cicho delphi interfejs
Jak uruchomić pełną moc płyty kuchennej? Alternatywy dla smartfona Tecno z problemami dotykowymi