6203 i 6201
ZVL-nie znam ,ale cena mówi sama za siebie a FAG to jednak marka.P
6303 -przód 6201-tył
Bosch, z czerwoną nalepką (jeżeli 55A).
Łożyska 40zł. Jak sam zrobi...
6303 i 6203 oba 2RS C3
witam; www.bendiks.rzeszow.pl/ tam znajdziejsz kontakt, zadzwoń, powinni podać
6303 i 6202
To jest łożysko które nie ma ma podanego standardowego oznaczenia a jakiś inny, nie wiem jaki, ja je po prostu kupuję całą paczką. To łożysko kosztuje około pół stówy. Łożysko zewnętrznym wymiarem zbliżone do 6303, ale wewnętrzny jest inny, no i jego szerokość to 15 mm. Zjęcie klucza mam, bo mam i klucz.
6303 2RS C3 6203 2RS C3 Witam. Jakie łożyska do alternatora bosch 0 123 120 001 14V,70A. Corsa b 96 1.4
Potrzebujesz dwa uszkodzone (na eksponaty dla uczniów) czy dwa sprawne bo się sypnęły łożyska a blaszki nie dają nadziei na prawidłowe przezwojenie? Czytałem trzy razy i nie kumam o co chodzi koledze:|
Witam. Czy ktoś może się orientuje jakie są numery łożysk w alternatorze BOSCH 100A w samochodzie opel Vectra B 1998r silnik X20XEV?
Alternator ma 55A, 14V z wentylatorem umieszczonym wewnątrz obudowy, od strony koła pasowego. Chodzi mi o to, jakie numery, wg katalogu Bosch mają łożyska. Wg opisu części zamieszczonego na jednej ze stron internetowych ( nie zanotowaem linka) są dwa łożyska i jedno łozysko główne. Ale już po moim pytaniu, rozmawiałem w Oplu z mechanikami i weszlismy...
dzięki za szybką odpowiedź i pozdrawiam kolegę z Brzeska.
Witam. Posiadam audi b4 i mam problem z łożyskami w alternatorze. Strasznie huczą i chce je wymienić lecz nie bardzo wiem jakie łożyska są do niego potrzebne dokładnie chodzi o wymiary. Oto wszystko co spisałem z alternatora: Bosch 0 123 335 001 KC 14V 50-90A 050 903 015 B Gdyby ktoś wiedział jakie łożyska tam przychodzą to proszę o pomoc będę bardzo...
Reasumujac: były łożyska 6303 oraz 6203 Alternator fabryczny Bosh z corsy 1.4 z 1996 (wedle katalogu 55A)
Ponieważ pojawił się problem z doładowywaniem akumulatora, pomierzono napięcia i stwierdzono, że do wymiany jest regulator napięcia. Po zdemontowaniu alternatora, został on umyty i wyczyszczony. Do wymiany zakwalifikowane zostały ponadto łożyska, bieżnia komutatora i regulator napięcia, uszczelniacz łożyska oraz koło pasowe. Od demontażu i wymiany poszczególnych...
Kolego ''viper555'' co oznaczają te numery 363226C 17/52x17 bo pierwszy numer to rozmiar łożyska dzieki
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
Występują 2 wersje alternatorów BOSCH 90A. Różnią się jednym z łożysk. Ja w swoim (starszym) i kolega w (nowszym) mamy różne łożyska - jedno mamy identyczne, drugie się różni. I choć jest wielce prawdopodobne iż to co napisał Elektrit sprawdzi się u Ciebie to pewności mieć nie możesz dopuki nie rozbierzesz :( .
Podejrzewam, że te minusy dotyczyły tej części z pracą alternatora z wałem w pionie. Choć sam nie chce się wypowiadać w temacie, to wydaje mi się, że pionowa praca alternatora będzie nie tyle zła dla łożysk, co dla elementów, które przez całe życie pracowały w poziomie, a nagle mają pracować w pionie (np. pola kontaktowe uzwojenia na wirniku). A więc...
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
Łożysko ma symbol 6303-2RS 140093 oraz 60032RSC3 HC -CARGO
W swoim mam Bosch 140A i wymieniłem: Łożysko alternatora 17*52*17 FAG806078 Łożysko alternatora 17*35*10 6003-2RS
Witam, element nazwany przez Ciebie komutatorem w rzeczywistości jest pierścieniami ślizgowymi. Oczywiście da się go wymienić, a przy zdolnościach manualnych i narzędziach może nawet zrobisz to sam. Szczotki wraz ze szczotkotrzymaczem wymień w całości lub rozwiercając i lutująć same szczotki. Sprawdź oczywiście łożyska .Pozdrawiam
Czy mozna to jakos sprawdzic bez wyjmowania alternatora, tzn. czy to jest bosch czy delco?
Renault na pierwszy montaż zakłada łożyska SNR. Oj nie. Renault nie produkuje alternatorów, a zakłada alternatory firmy Bosch i Valeo, częściej Valeo. W nich są łozyska firmy SKF France.
Takie są przy Delco Remy. Jeżeli jezt zamontowany altek Bosch to 6203ZZ i 6303zz Swoją drogą ta Astra musi mieć sporo przejechane,bo te łożyska smało wytrzymują 2 stówy.
6003 i 6303
Do tylnego łożyska używam specjalnego ściągacza (ma bardzo cienkie ząbki aby weszły w szczelinę). Gdy go nie miałem to używałem gumówki. Przednie łożysko gdy jest zapieczone to najpierw podgrzewam palnikiem gazowym obudowę z łożyskiem, potem walę przez aluminium w wałek i schodzi. Raz trafiłem na tak zapieczony wałek w łożysku że pękła obudowa alternatora...
Chciałbym wiedzieć czy któryś z regulatorów mogę bez obaw przełożyć do tego alternatora i podłączyć do instalacji . Auto mam rozebrane a szczotki nowej nie mam pod ręką. Pierścienie ślizgowe też się proszą o wymianę (choć łożyska i sprzęgło jednokierunkowe wydają się być jeszcze w porządku) a dokopanie się do wyprowadzeń szczotek podłączonych do regulatora....
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
Dwa łożyska za 300 zł? Pozłacane czy co? Jakie mają symbole?
Stojan nie wył w charakterystyczny sposób,jak przy zwarciu międzyfazowym lub miedzyzwojowym.Nie grzał się też zbytnio.Zresztą stojan pomierzyłem. Diody sprawne,wszystkie 6. Łożyska? Ejże! Paliło by pas napedowy,piszczał by,albo by obróciło łożyska w tarczach. Zastanawiał mnie mały moment hamujący wytwarzany przez wirnik,mimo że prąd w uzwojeniu wirnika...
Nie wiem czym się te numery różnią ale ja ostatnio montowałem Magneti Marelli BX-213 do takiego regulatora, można też szukać boscha "1 127 014 028" cena podobna, około 10zł za komplet. Łożyska polecam FAG, trochę kosztują ale jeszcze nigdy mnie nie zawiodły.
Posiadam Opla Vectre z oryginalnym alternatorem bosch (MZ chyba) 55A (schemat załączam na zdjęciu). Sprawdzając ładowanie na akumulatorze przy rozgrzanym silniku pokazuje mi 13,8V, a na alternatorze 13,9V. Ponownie ładowanie sprawdzałem po ok. godzinie jak temperatura silnika spadła, a alternator był już zimny i wyniki były następujące: na akumulatorze...
To może i ja coś dorzucę do tematu. Zgodzę się, że alternatory w samochodach nie zawsze pracują w warunkach lżejszych niż te w ciągnikach. Mam VW Golfa II z alternatorem Bosch 55A. Alternator jest zamontowany z przodu silnika prawie równo z misą olejową. Cały jest ochlapany w oleju do tego dochodzi wiosną i jesienią woda z kałuży latem kurz a zimą śnieg...
Witam mam problem jak w temacie. Wymieniłem sobie licznik na poliftowy z FIS i wszystko działa ok poza wzbudzaniem się alternatora. Najczęściej po zapaleniu auta nadal pali się kontrolka ładowania na liczniku i trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm żeby zgasła, czasami gaśnie od razu ale to tak raz na 3 odpalenia. Alternator to oryginał bosch nie regenerowany...
Witam, Nie za bardzo orientuję się w elektronice, ale nikt na razie nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu. Dokładnie chodzi o wzbudzenie alternatora dopiero po przygazowaniu do 2000 obrotów. Jakieś 5 miesięcy temu zakupiłem Octavie 1.9 TDI AGR wersja SLX. Niestety nie zauważyłem, że nie świeci się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka....
Na początku powinno być "0"(zero) nie "U". Słuszna uwaga. Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł Dzięki wielkie właśnie o to mi chodziło :) Jeszcze tylko szczoteczek brakuje, ale już sobie poradzę ;) Idziesz z tymi oznaczeniem do sklepu i na pewno dobiorą ci regulator...
Witam jak w temacie po jakimś czasie od regeneracji alternatora (a wymieniłem w nim szczotki regulator łożyska no i 'komutator' ) w mojej Babci zauważyłem że oświetlenie deski i światła dziwnie się rozjaśniają i ściemniają sprawdziłem miernikiem i przy rozgrzanym silniku tylko przy rozgrzanym silniku pojawia się dziwne falowanie prądu ładowania w zakresie...
Witam potrzebuje rozmiar i model łozysk alternatora bosch 0 123 320 044 90a
Chce Ci się tak rzeźbić? Wyczyściłeś jak powiedział przeczyść te nadlewki Jak alternator jęczy, nie na łożyskach, nie wróżę długiej jazdy... A jeszcze elektronikę rozwali.
Zależy jaki alternator. Valeo, Bosch czy Motorcraft
Co do pierścieni i szczotek, to fakt, że są nowe, może powodować, że wirnik kręci się tak sobie? Tzn. przed naprawą chodził na prawdę luźno. Opukaj lekko obudowę wzdłuż osi. Ściągnąłeś ją śrubami i teraz jest napięta. Jak lekko pouderzasz, to łożysko się przesunie i nie będzie prężyć.
Witam! Mam problem z łożyskami w alternatorze. Bardzo szumią i chciałbym je wymienić ale nie wiem jakie mają symbole to jest Seat Cordoba 1.4 Mpi rok 2000. Alternator BOSCH LDFM 14V 70A 037 903 025G. Jeśli ktoś wie i ma takie informacje byłbym wdzięczny za podpowiedź. Z góry dziękuję.
Witam chce wymienic lozyska w altku i nievwiem jakie maja numery . czy ktos wie gezie ich szukac? Pozdro
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Ok, a co z tymi łożyskami które w końcu 6203 , 6201 czy 6303 i 6203 Kapa będzie dobra?
Alternator Bosch z Audi? 6303 i 6203.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Czesc , czy ktos wie jakie oznaczenia mają łożyska w alternatorze Boscha i ewntualnie gdzie je kupić . pozdr adat2(at)wp.pl
Najlepiej rozebrać alternator i wyjąć je. Podjechać dobrego sklepu z łożyskami. Wziąć ze sobą stare na wzór. Jaki jest silnik tej toyotki? Jaka firma alternatora, bo różne wchodziły magmeti marelii, denso-nipondenso, bosch.
To problem będzie dalej,dopóki się nie dowiemy czy alternator firmy Bosch czy Valeo.
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
napięcie mierzone na alternatorze, nowy regulator boscha wsadzony, szczotki, komutator, łożyska wszystko na nowe wymienione. na starym alternatorze też tak było tylko napięcie ładowania zamiast 14,4V było 13,8 (bez obciążenia)
Więc wejdź na stronę bosch-a, wyświetl sobie rysunek młotka GBH 2-24 i to samo łożysko znajdziesz na podobnym wałku i kosztuje bodaj 18 zł, a jego numer 1 610 905 016. Najlepiej pytaj w sklepach gdzie prowadzą serwisy, a używki czy podróby bym nie polecał. Na to łożysko działają inne siły niż w ciągniku, czy alternatorze. A przed szukaniem tego łożyska...
Bosch czy Denso?
pasek orginał i rolki napinacza ma ok 20tkm dzwięk słychac z górnej części przy alternatorze wymieniłem już pompę wody boteż juz zaczynał wychodzic smar otworkiem,i luźne koło-prowadzące paska pod alternatorem.został mi tylko alternator i ewentualnie jeszcze raz pasek. Ciężko na 100% wsłuchać się gdzie piszczy . Pasek nowy ok 100zł alternator uzywany...
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Jak Bosch to 6303 i 6203.
Mogły piszczeć łożyska, jeżeli pasek był zbyt mocno napięty. Pozdrawiam!
Nie sugeruj się tylko wskazaniami amperomierza, jak nowy akumulator lub dobrze naładowany to nie będzie pobierał dużego prądu przy ładowaniu. Przy sprawnym akumulatorze 12,3-12,5V (nie pracujący silnik) i napięciu w instalacji ok. 14,3-14.5 V nie "przepchnie" się przez niego 50A. Może ustrój pomiarowy w (chyba rosyjskim) ciągniku się trochę uszkodził...
Witam Od paru dni zmagam się z problemami dotyczącymi alternatora, już prawie jest wszystko cacy pozostało mi dokupić łożysko do alternatora. Mówiąc szczerze nie mam pojęcia jakie ono ma być więc jeśli ktoś mógłby mnie oświecić - będe wdzięczny. Alternator Bosch 70 a 0123310019 Z góry dziękuje z odpowiedzi
Te reglery i tak padaja jak muchy także jak szczotki są już na końcu to lepiej założyć kpl. czyli pierścień/regulator/łożyska i śmigać spokojnie.
Więc tak: -wyjąłem regulator, między pierścieniami ślizgowymi alternatora jest przejście mierzone miernikiem. - ciągnik to uturbiony samodzielnie Zetor 8045, alternator to Bosch 100A z Opla Vectry, poprzedni to Angielski Lucas. -powód zmiany to wywalone łożyska, i urwane mocowanie -Co do kontrolki, to racja,mierzyłem zacisk D+ z podłączoną kontrolką....
Najlepsze części wg mnie opony Mitas czeska firma bardzo dobra Pierścienie tłokowe primy jak kolega wyżej zauważył lub zestawy naprawcze ursusa choć też co do niektórych części są obiekcje bardzo znanej czeskiej fabryki poniewaz zakładaliśmy sprzęgło do 12145 zetora i nie wyjechał z garażu a ono już się spaliło i 3 godz roboty poszło alternatory bosch...
Alternator w złom, wyprawa na złomowisko po następny. Proponuję szukać Boscha. W Valeo laik nawet łożysk sam nie wymieni.
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
Wiesz co zrób, kup jakiś używany alternator Boscha ze zintegrowanym regulatorem napięcia, (zapobiegawczo możesz wymienić łożyska i szczotki) Taki alternator podłącza się trzeba kablami - masowy, plus do akumulatora (prądowy) i plus po kluczyku przez stacyjkę i kontrolkę ładowania do regulatora. W ten sposób pozbędziesz się obecnych i przyszłych problemów...
Może ktoś ma jakieś namiary na odpowiednik, łożysko jest produkcji Koyo, oznaczenie na nim 333, i ma wymiary 17x52x16. Bardzo zbliżone do tego FAG do siedzi w Boschu, ale FAG ma wysokośc 17mm, i wystaje z dekla. Siedzi to w altku Chryslera Voyagera.
No to w czym problem jak tylko dwa kable dochodzą? Sam wałek na który osadzone są pierścienie ślizgowe nie biją? Jaki jest stan paska i naciąg tego alternatora? Rozpoławiany w ogóle był? Jak wygląda stojan. Wymieniane były łożyska i jakim cudem założony boscha regulator do magnetii marelii? Jak kolega zmierzył te ragulatory?
Orientuje się ktoś ile taka przyjemność może kosztować ? I nie lepiej od razu wymienić szczotki jak altek będzie rozkrecany ? A może zamiast robić z nas idiotów może być łaskawco napisał jaki typ alternatora? Co, zdziwiony jesteś? To ci tłumaczę- mogą tam być dwa typy- Bosch i Valeo. Oba mają inne łożyska i inną frajlaufszajbę, a co za tym idzie cena...
Nie ma krzywej osi, bo ciężko jest wygiąc oś o średnicy 17mm, ma zwichrowane koło pasowe lub prędzej nierówną powierzchnię przylegania do łożyska. Da się to zniwelować. Układ jest prosty-żarówka "wisi" na plusie zasilania za stacyjką, drugi jej koniec idzie na alternator.
dzięki za sugestje , juz wiem szumi rolka napinacza ,ale jednak to co buczenie pochodzi z łożyska na alternatorze .Moze mi ktos powie jakie są tam łozyska Bosch 028 903 029B
jutro jade wymienić łożyska w alternatorze, to może przy okazji zagadam w boschu co tu zrobić... a jak nie to moja pogoń za dzwiękiem;) się wreszcie zakończy bo alternatora nie chce wymieniać. mierzyłem dziś prąd i sytuacja na aku nie różni się zabardzo od tego na kondensatorze. ALE kiedy włączył się wentylator chłodnicy napięcia spadło do 13, 5. już...
Jak wszystkie urządzenia, można oczywiście zacząć od serwisu, niektórzy tak robią choćby z dalszym wyjazdem samochodem. Stawiasz na przegląd, wszystko "teoretycznie" w porządku, a jadąc 200 km zaciera się np. łożysko na napinaczu paska napędzającego alternator wspomaganie kierownicy itd. Mechanik nie słyszał głośniejszego łożyska, bo w szumie innych...
Silnik najlepiej oddać do zakładu regeneracji alternatorów i rozruszników na wymianę łożysk właśnie przez wzgląd na kółko pasowe wirnika. W domowych warunkach można tylko uszkodzić silnik w przeciwieństwie do naprawy łożysk bębna. W pełni się z kolegą zgadzam kolego (at)elektryku5. Przed wszystkim autor tematu musi ustalić czy przyczyną hałasu jest...
Może ktoś zna sposób inny niż uszkodzenie łożysk i tarcie wirnikiem po stojanie? Bo z przeciążenia to pali się wszystko inne oprócz uzwojenia, a najczęściej diody. Chodzi mi o alternator bosch, valeo.
Z tego co wiem tak mają Bosche. Natomiast Valeo ma w pokrywie tylnej wkladkę plastikową właśnie na 6200. Chyba że chodzi o jakiś inny.Pozdr.
Ale jednak Fiat to Fiat, coś o tym wiem, bo aktualnie robię tylko Fiaty :wink: Nowe łożyska amorów potrafią nie wytrzymać nawet miesiąca, pękające alternatory, cieknące turbiny i pompy wtryskowe, padające EGR. Z tego wszystkiego mogę się zgodzić z alternatorami MM, pozostały osprzęt w większości jest BOSCHa i w innych autach pada tak samo. Pomijam...
Ja też ostatnio zakładam alternatory BOSCH 90-100-120 A (golf 4, passat b5,loen ,octavia 1, fabia 1 , polo 9n , ibiza 3 ) co wpadnie za dobrą cenę. Taki alternator idzie dostać za 50 pln. Komplet części do regeneracji to jakieś 70 zł (dwa łożyska pierścienie ślizgowe i nowe szczotki). Regeneracja nie jest nie specjalnie trudna. Do tego nowe mocowania...
Ja już dawno stosuje alternatory boscha z Golfa 4 lub Astry 2. Na złomie można je dorwać za 50 zł. Regeneracja banalna i koszt też 50 zł (łożyska, szczotki nawet pierścienie ślizgowe można zmienić w tej kwocie). Ma w sobie już regulator. Wystarczy tylko podać 12V przez żaróweczkę na wzbudzenie i kontrolkę ładowania (z opla nawet regulator ma oczko fi...
Alternator Bosch 0120469656 Po wymianie łożysk . Ponownie wyciągnąłem go , podłączyłem żaróweczkę 10W do B+ i D+ , zakręciłem wiertarką i się wzbudza . A poprzez kontrolkę w samochodzie dalej nie . Co padło ? Na innym 3 alternatorze podłączonym do instalacji i kręcony wiertarką kontrolka w sam. gaśnie i wzbudza się . Mam 2 alternatory ( jeden nie mogę...
W moim 6210 kiedyś podczas orki ehr złapał taki jakby błąd czy coś i przestał działać i pług mi opadł. Mówię co jest grane, obracam się a on ryje na dwa metry. Po chwili postoju i odpaleniu parę razy znów zaczął normalnie działać. Dowiedziałem się że podnośnik jest sterowany prądem z alternatora i przyczyną tego mogą być szczotki w nim. Wymontowałem...
Alternator z Łady 2105, 2107 3 pod plus akumulatora, 5 pod stacyjke, czy gdzieś tam, kiedy jest prąd załączany w czasie jazdy. Nie było kontrolki, ta Łada miała woltomierz. 1 to kondensator przeciwzakłóceniowy. Łożyska 6201 ZZ i 6302 ZZ. Szczotki przelutujesz od dużego fiata badź Bosch BX185, pasują, wymiar poprzeczny 5x8mm.
Witam serdecznie. Otóż posiadam pojazd własnej konstrukcji świeżo zbudowany na silniku od fiata 125p z alternatorem 90A od passata b3 firmy BOSCH taki jak na zdjęciu niżej. Alternator jest podłączony tak jak się podłącza każdy alternator z kontrolką wzbudzania. I w tym przypadku kabelek od wzbudzania alternatora jest podłączony do żaróweczki "akumulator"...
Napotkałem na problem, alternator "regenerował" elektryk. Wymiana łożysk, ślizgów, szczotek w regulatorze. Ponoć robił pomiary chociaż nie widać w jego garażu czegokolwiek czym mógłby go "pokręcić" Alternator VW Sharan, Ford Galaxy 150A BOSCH. Cos z nim jest jednak nie tak, po podaniu napięcia na wzbudzenie zaczyna ładować 18V, czuć drżenie całego alternatora...
siedzi tam pewnie bosch? to są bdb alternatory i proste jeżeli nie skorodował styk - blaszka pod regulatorem to raczej regulator, tam zazwyczaj uszkadzają się albo łożyska albo regulator (szczotki itp) nic więcej - bardzo trwały proponuje: sprawdzić oddzielną kontrolką czy alternator daje sygnał lampki ładowania ; jeżeli nie to zacząć od regulatora,...
Ja do mtz-ta kupiłem boscha 120A za 70 zeta. Wymieniłem szczotki i łożyska, koło pasowe pasuje z prądnicy 60-ki trzeba tylko ba grubości stoczyć 2 mm. Chodził na nim 2 lata potem wymieniłem na oryginalne z mtz-ta które pasuje po stoczeniu z grubości 2 mm. Z wymiarem się trochę pomyliłem koło ma średnicę zewnętrzną 89 mm mierząc po pasku 80, koło pasowe...
Może i nie wiem co to jest korozja elektrochemiczna. Ale wiem, że montaż poprzez "plastikowe" koszyczki łożysk tocznych to zły pomysł. I jest głównym skutkiem awarii takiej jak w tym przypadku. Wiadomo wyjąć alternator może każdy. Rozebrać go też może każdy. Wymienić regulator, mostek a nawet wyjąć uzwojenie tez może każdy. Ale do naprawy gniazd łożysk...
Z wyglądu są identyczne, gdy się je rozmontuje to też są identyczne NO to żeś popił ostro, kolego każdy ma inny wirnik im wyższy prąd to większy wirnik i co za tym idzie większy stojan. 120 140 ma taki sam wirnik za to inne diody. Bravo spostrzegawczości zerowej. Nie zerowa spostrzegawczość, tylko gdy wymieniałem łożyska w którymś, to w danym czasie...
Witam.Wymieniam łożyska w alternatorze i zauważyłem że przewód miedziany uzwojenia w miejscu gdzie jest zaciśnięty też w przewodzie zagiętym 180 stopni w okolicy diod bodajże, poluzował się.Czy wystarczy zacisnąć to kleszczykami czy trzeba zrobić coś więcej?
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
Witam, tematem jest audi a4 b5 1.9 110 KM – AFN. Po odpaleniu zimnego silnika słychać prztykanie z alternatora, dźwięk słyszany jest ok. 3-6 minut, a im więcej włączam odbiorników po odpaleniu samochodu np. grzanie szyby, tym głośniej i dłużej prztyka. Ładowanie jest, sprawdziłem sprzęgiełko alternatora, po zdjęciu paska wygląda że działa poprawnie,...
witam cie aku raczej nie ma tu wplywu ,brak ladowania spowodowal wyladowanie aku ,bo caly uklad elektryczny w czasie jazdy pobiera ok. 15 amp pradu,wiec jesli jechales bez ladowania i to przez pare godzin to i tak miales szczescie ze dotarles do celu .Co proponuje ci zrobic ,jesli jest taka mozliwosc bez rozbierania alternatora ,wymontuj regulator napiecia...
Który alternator lepszy BOSH, ASHIKA czy LAUBER. Miałem Laubera przez rok ale małe łożysko wyglądało tandetnie, skrzypiało i się posypał po roku a nawet wcześniej bo już słabo ładował. Wszystkie w podobnej cenie ...BOSH nawet tańszy o 100 zł. Nie znam się na tym to dla ojca. Dzięki z góry za poradę.
Witam serdecznie. Otóż od jesieni miewam problem z piszczącym paskiem osprzętu(paskiem wielorowkowym). Zaczęło się od tego gdy kupiłem wiosną auto, bez chlapaczy, nadkoli i bez osłony silnika. Jesienią zaczęły się problemy z piszczącym paskiem na zimnym silniku. Wymieniłem więc pasek + rolkę napinacza co pomogło na miesiąc. Po miesiącu nadal pasek piszczał...
Chyba najlepszym wyborem będzie kupno nowego alternatora. Obecny alternator był dwa lata temu w rękach dobrego elektryka, miał w nim wymienić łożysko, niestety nie dało rady rozkręcić alternatora. Alternator był na imadle i trzeb było coś tam wybić, niestety nie szło, zaczęło pękać aluminium dlatego wymiana łożysk do skutku nie doszła. Teraz tak wymiana...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
bosch łożyska alternatora łożyska alternatora wymiary łożyska alternatora
formowanie impulsów zmywarka zasilacz bascom zapis pamięci
wzmacniacz słuchawkowy wzmacniacz słuchawkowy
Nissan HR16DE 1.6 2007 – moment dokręcania nakrętki pompy oleju 25 Nm VCR Panasonic JVC – spadek jakości obrazu po zamrożeniu, ścieranie taśmy, kondensacja