A jakie masz objawy tego 'padu' ? Pozdr.
Takie: ABE9006 http://www.as-pl.com/p,lozyska,produkt_A...
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Witam. Skoda Felicia 1.3 MPi z 1999r Objaw taki że początkowo zmienił się dźwięk pracy silnika, a potem zaczęła żarzyć kontrolka ładowania na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Myślałem że pasek klinowy się ślizga. Wpierw naciągnąłem, a gdy nie pomogło - wymieniłem na nowy. Przez dzień dwa (jakieś 100 km) było ok, a potem znowu to samo....
ad 1-prawdopodobnie "nie siedzi" łożysko w przedniej tarczy. O cholera, to może być to. Prawdę mówiąc, to szukam przyczyny przeraźliwego pisku. Objaw jest tylko na zimnym silniku i na wolnych obrotach. Wymieniłem już łożysko rolki napinacza i pompę wodną. Została pompa wspomagania i alternator. ad 2 -idzie w dół,trzeba popuścic chłodnicę i odkręcić...
Alternator trzyma się na śrubie u góry od regulacji naciągu i na tej na dole. Naciągać najlepiej delikatnie jakimś drewnianym ewentualnie metalowym "drągiem" delikatnie go napinając (ktoś w tym czasie dokręci górną śrubę na napinaczu). Nie robić tego na "chama" i ile pójdzie bo posypie się pasek albo łożyska.
Jak alternator stary to pewnie coś w nim się sypnie To nie samochód, że alternator ma 10000 obr/min - łożyska "chodzą" nawet i ponad 10lat - tak samo szczotki. Wytartych pierścieni jeszcze nie widziałem, a kilka tych alternatorów przeszło mi przez ręce. Części są dostępne wszystkie, jeśli nie w Agromie, to w motoryzacyjnym - chyba nawet jeszcze Favoritka...
Kolego, jeśli już tyle sprawdziłeś i chce Ci się z tym dalej bawić, a nie jeździć, to kup lakier do uzwojeń i pozalewaj pędzlem całe uzwojenie potem sprawdź. Ten lakier dość szybko schnie. Oczywiście diodę sobie wymienisz i może będzie Ok. Jednak nawet jak sprawdzisz, to pewności nie ma jeśli chodzi o uzwojenia. Jednakże podpowiem Ci co ja robę jak...
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem na niskich obrotach. Mam skode Felicje z 1998 z silnikiem 1.3 wtrysk. Wszystko zaczęło się już dawno ale od jakiegoś czasu nie daje mi to spokoju częste doładowywanie akumulatora jest męczące. Stary alternator był po regeneracji na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie...
Ładowanie 14.3 ok i jak dobry aku i alternator nic nie trzeba gazować. Na wolnych z włączonymi mijania i stopem musi być ponad 14V i basta . Strata rzędu 0,3V do przełknięcia. Natomiast jak Ci się rozładowuje nawet po trasie 100k najprawdopodobniej szczotki się zawieszają i masz kompletny brak ładowania. Do wymiany regulator , ale najlepiej zmiana na...
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Czy ktoś może podpowiedzieć jaki komutator będzie pasował do tego alternatora. Mam problem bo nawet na biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami napięcie nie osiąga 14,4 V. Robiłem nie tak dawno pomiary i mierzyłem spadki. Zrobię na dniach i wrzucę wyniki, ale było coś czemu się trzeba bliżej przyjrzeć jeśli chodzi o przewody. Przy obciążeniu, wyższych...
Łożysko ma symbol 6303-2RS 140093 oraz 60032RSC3 HC -CARGO
Witam. Samochód Skoda 120l. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Po sprawdzeniu miernikiem stwierdzam, że przy działającym silniku ładowania brak (kontrolka aku oczywiście się świeci). Nie chciałbym popsuć sobie miernika, więc wolę zapytać na jakich zaciskach mogę jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze czy też regulatorze napięcia? Dziękuje. Pozdrawiam.
Moja Fabia 1,4 MPI 2000 r. miała (ma) następujące objawy: Podczas jazdy rozładowywał się akumulator do tego stopnia,że auto po 10 km gasło z braku prądu.Wymiana akumulatora na nowy nic nie dała.Wykonałem parę pomiarów upływności prądu,ale wszystko było w porządku.Okazało się,że alternator zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu 3500 obr/min.Po załączeniu...
Witam mam problem ze skodą felicją 2001 r jestem pierwszym właścicielem . mianowicie problem zaczą się od pracy silnika jak by w pół - niskie obroty, słabo świecące światła , świecąca się dioda aku lecz objawy te zanikały po pewnym czasie dluższm lub krótszym nie wiem od czego to zależało. Problem zaczą się pewnego poranka co mroz pożadny przyszedł...
witam.Co moze byc przyczyno tego że na wysokich obrotach ładowanie się zapala a na wolnych gaśnie.Wymieniłem szczotki. Proszę o radę.
Octavia rok 2009 1.6 TDI Podczas jazdy zerwało się kółko alternatora. Po wymianie alternatora na używany pali się kontrolka ładowania (brak ładowania również). Sprzedawca zarzeka się, że alternator jest sprawny. Wymieniłem moduł ze starego alternatora, niestety to samo. Jakieś pomysły oprócz warsztatu? Mogło się coś jeszcze uszkodzić? (jest tam jakiś...
Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem skody i mam mały problem z ładowaniem akumulatora. Problem się objawia w ten sposób: uruchamian silnik - po starcie dalej świeci się kontrolka od ładowania, dodaje gazu do ok 1600 obr przy zimnym silniku a przy ciepłym do ok 1300 i kontrolka wtedy gaśnie, zdejmuje gaz i kontrolka już nie świeci się :roll: Niby...
Witam nie wiem czy piszę w dobrym dziale Jeśli nie to proszę o przeniesienie. Chciałbym zmienić alternator na większy bo brakuje mi prądu do audio myślałem o zmianie z 70A na min 120A, tylko teraz pytanie z jakiego samochodu mógłbym zamontować taki alternator żeby pasował.
Witam! Czy połączenie akumulatora z alternatorem jest odpowiednie (patrz rysunek)? I jeszcze mam takie pytanie. Co należy podłączyć do alternatora w miejscu zaznaczonym na kolejnym rysunku? Za pomoc z góry dziękuję ;)
Witam! Elektryka nie jest moja najmocniejszą stroną,stąd moje pytanie.A mianowicie chciałbym w miejsce alternatora ze stykami B+,R i M podłączyc alternator ze złączami D+ i B+ .Czy to jest wykonalne? Chodzi o starą,poczciwą Skodę 105,gdzie fabryczny alternator daje mizerne 35A.W jego miejsce chcę podłączyć alternator z Pandy,70A.Mechanicznie już sobie...
Na czym Kolega opiera to przypuszczenie z dużym prawdopodobieństwem? Ostatnio mechanik też to zauważył i ponoć naciągał/naprężał... Czy to może świadczyć o oporach na łożyskach alternatora?
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Witam. Proszę o podanie łożysk do alternatora w Skodzie Fabii 1.4 o oznaczeniach: VW AG WG 6 CZ 12V 40-70A 0 470 903 017 9517241 Z góry dziękuję za pomoc Pzdr
A sprawdzał ktoś na zdjętym pasku osprzętu? Jeżeli będzie cicho to albo kompresor klimatyzacji się zaciera lub łóżysko alternator
Sprawdź łożyska alternatora.
Witam.W używanym alternatorze zawsze należy sprawdzić stan szczotek i łożysk tocznych,a najlepiej wymienić przynajmniej łożyska.
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
Jeszcze raz wyjaśnię: rozpołowiłem alternator, odkręciłem szczotki i wymieniłem tylne łożysko, skręciłem do kupy, ręką wirnik się obraca, o nic nie haczy, szczotki oczywiście na miejscu, alternator wraca do Skody, bez paska uruchamiam silnik i w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, zastanawiam się o co chodzi? Mam nadzieję, że wyjaśniłem...
Lub łożysko któreś już się odzywa...
W mojej skodzie jest zamontowany alternator VALEO 120 A NR 038 903 023 S. Uległy zyżyciu łożyska. Części wg cen w sklepie to koszt około 300 zł. Czy jest mozliwość zamiany tego alternatora na alternator Bosh 120 A, który kosztuje jako używany w dobrym stanie połowe kosztów części.
Co do światła stop trzeba byłoby przeglądnąć wiązkę, a co do alternatora trzeba byłoby sprawdzić stan tulejek ślizgowych po których ślizgają się szczotki, a następnie regulator napięcia. Tu nie chodzi o światła stop z tyłu pojazdu, a o czerwoną kontrolkę stop na zegarach, która informuje o poważnej niesprawności i nakazuje zatrzymanie pojazdu. Co to...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ustal typ silnika. Sprawdź akumulator. Sprawdź filtr paliwa (i co w nim jest itp). Odpowietrz układ paliwowy. A reszta w tematach powyżej -miłej lektury (warto przeczytać do końca). U mnie dźwięk "szurania" to było łożysko na napinaczu...
Naciąg paska jest dobry i w sumie nie ma nic do rzeczy bo lampka ładowania na desce rozdzielczej swieci sie slabo bez wzgledu czy silnik pracuje czy nie.Pozatym alternator nie pracuje głośno-łożysk nie słychać.Moze faktycznie szczotki sie wytarły?.W sumie to ładowanie nie padło od razu-pare dni temu mialem podobnie ale po "przygazowaniu" bylo wszystko...
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko jak tylko umiałem w ograniczonych warunkach. Mostek diodowy...
Witam od ponad roku mam problem ze Skodą Octavia 2.0 AQY 2002. Często , nie zawsze, jest tak że miga oświetlenie wnętrza, lampka sufitowa, kontrolki na desce, wyświetlacz maxi dot, wyświetlacz klimatronika, podświetlenie zegarów, widać też na światłach mijania że migają. Każde załączenie dodatkowego obciążenia powoduje duże "mignięcie" wszystkich możliwych...
Zawieszenie w Alfie Romeo, podobnie jak w BMW, jest delikatne i skomplikowanej budowy, dlatego na naszych drogach się szybko zużywa. Jednak obie marki odwdzięczają się wzorowym prowadzeniem (BMW też mam, niesamowita radocha z jazdy) i jeżeli nie zamierzasz robić rocznie dużych przebiegów, można pomyśleć o którymś z tych samochodów. Ale tanie w utrzymaniu...
Ostatnio miałem podobny przypadek w alternatorze od poloneza, zamontowałem go w ciągniku i wszystko było sprawne ładowanie 14.3V i się grzał, podmieniłem 2 taki sam i już się ten 2 tak nie grzał, w tym 1 były zużyte łożyska i przez nie się cały grzał.
Alternator był w serwisie na wiosnę bo miał już rowki na pierścieniach (przetoczenie) i przy okazji wymienione łożyska. Mam do niego dwa regulatory, jeden oryginalny jaki w nim był i drugi zapasowy (jakby co). Na obu w czasie pracy silnika na klemach akumulatora mam jakieś 13,96...14,15V. To alternator i regulator Skody, a te nie dają 14,4V tylko właśnie...
Kolego piszczenie spod maski, to zbyt ogólne określenie, bo może piszczeć łożysko w alternatorze, szczotki lub któraś z rolek w rozrządzie, bądź pasek osprzętu. Piszczeć może też łożysko wyciskowe sprzęgła. Na odległość trudno udzielić jednoznacznej diagnozy, trzeba to osłuchać. Nic nie mówisz o wskaźniku temperatury tj. czy wskazywał "gotowanie" się...
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Raczej normalny objaw. Sytuacja wyglada standardowo dla zimnego silnika . Chcesz odpalic. Grzejesz swiece- ciagna sporo pradu z akumulatora. Po odpaleniu na niskich obrotach zimny mniej elastyczny pasek probuje napedzac mocno obciazony alternator. Alternator ma naprawde duzy opor. Probuje doladowac akumulator. Moze wlasnie warto sprawdzic np stan lozysk...
W pół godziny wymiesz łożyska?I jeszcze prostownik? Nie żartuj. Nie widziałem 10 letniego boscha gdzie by przednia tarcza zeszła z osi wirnika bez mordęgi. Wiesz jak się ściąga tylne w konpaktowych (wewnętrzny wentylator).Niby robisz ściągaczem,a się zastanawiasz-zegnie się ośka,czy nie? A glupi polonez,gdzie masz przednie zanitowane,to samo stara...
Witam panowie. Upieracie się na nieszczelny dolot i może macie racje ale czy aby na pewno wtedy strasznie trzęsło budą tak jak autor tematu mówił? Miałem podobny problem w innym samochodzie i u mnie objawem takiego zachowania były nadmiernie zużyte panewki dzięki czemu telpało wałem na wszystkie strony. U mojego kolegi zaś objawem falowania obrotów...
czy warto przed kupnem nowego zamiennika sprawdzic naciag mikropaska ewentualnie na co zwrocic uwage przy tej pompie? jaki mikropasek ?? , jedyny pasek jaki tam zauważysz to pasek klinowy ktory jest na kołach wspomnianej pompy , alternatora i kola wału . mozliwe jest że kol. Fatko ma racje , termostaty w felicjach rzeczywiscie mają wadliwą konstrukcje,...
Witam. W marcu 2019 kupiłem swój pierwszy samochód. Jest to Skoda Fabia I generacji w kombi rocznik 2003r. z silnikiem 1.2 12v HTP 64km z wtryskiem MPI, benzyniak bez gazu. Samochód kupiony po rodzinie od wuja z potwierdzonym przebiegiem 250,000 tys. km. Dałem za niego 4000 zł z kompletem opon zimowych i letnich + alufelgi. Samochód niestety kupiliśmy...
w itam wszystkich... mam taki amły problem w e wrześniu 2006 r . z aczeły mi sie problemy z ładowaniem wiec kupiłem nowy regulator napiecia. w szystko wróciło do normy ale nacieszyłem się nie na długo :( w ykręciłem regulator okazało sie ze znów szczotki zostały zbyt szybko z cięte wiec należało wyremontować alternator 55ah magnaton okazało sie ze...
Mam spory problem, półtora roku temu kupiłem VW Polo 1.9D 95r. (nie SDI, choć w tym przypadku to to samo) taki sam układ jest w Skodzie Fabii. Od tego momentu wymieniłem ok. 15 pasków 5PK 1219. Średnio spadają, lub zrywają się po 1500km, oczywiście pomiędzy zmianą pasków kombinowałem to i owo. Rolka napinacza mocowana jest do pręta, na którego końcu...
Tylko że tn Turecki ma kiepskie łozyska, uzwojenie nawinięte bylejakim drutem i notorycznie wybija sobie gniazda łozysk w deklach-wyrabie je na jajo. Aluminium jakieś rzepowate.
Witam Wiem ze temat byl juz opisywany ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie w mojej skodzie z 89 roku padł alternator magneton 55A. Kontrolka ładowania zarzy sie na wolnych obrotach a na wysokich sie swieci. Pasek jest napiety diody wzbudzenia wymieniłem szczotki i łozyska i nic nie pomogło. Podczas jazdy czasem cos dziwnie...
łożyska alternatora corsa łożyska alternatora łożyska alternatora seicento
mondeo radio świetlówka grzeje panasonic muting
łączenie kondensatorów ee480 ee580
Parkside PAAL 6000 B2 – schemat płyty, analiza bloków, typowe usterki, naprawa Odchylenie standardowe a przedział ufności – przykład na rezonatorze kwarcowym 10 MHz