Jaki silnik? Jest tam takie ala zabezpieczenie ale to jest raczej po to by łożysko się nie obracało na wałku. Pokaż zdjęcie tego łożyska.
to jest właśnie łożysko...ślizgowe, żeby je stamtąd wydłubać musisz je obrócić prostopadle do osi o 90 st, wyciągnąć i w taki sam sposób wcisnąć nowe... robiłem tak, da sie zrobić... pozdrawiam
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
6303 i 6003, oba 2RS C3 Wątpię, że to wina łożysk.
W GP nawet jakbyś się postarał, to nie da się tego źle założyć, to bardzo prosty układ i nie trzeba niczego ustawiać. Nie zwracaj uwagi na "inne" osadzenie w zakupionej poduszce, bo to jest kwestia indywidualna producenta. Po zamontowaniu wszystko będzie dobrze.
Kolego owik odejdź ze spuszczoną głową a nie jeszcze cwaniakujesz łożyska wymienia się na odrzutniku słomy a nie w odrzutniku. Dalej bijesz pianę pisząc nic nieznaczące posty. Zmień opis na klepacz a nie Pan Technik Mechanik Samochodowy, nie rób wstydu ludziom zajmującym się mechaniką.
To była poduszka amortyzatora (wymieniona razem z łożyskiem).
Całkiem możliwe ze łożyska na mechanizmie roznicowym do wymiany. Ewentualnie tulejki które lozyskuja polos w mechanizmie. Trzeba wyjąć półoś i sprawdźic.
Witajcie. Jakie łożyska idą do alternatora DENSO 46530261 Fiat Punto II 1.2 16V? Pozdrawiam
Łożyska, tarcze, zawieszenie i felgi do przeglądu.
Czy ktoś mógłby mi podać symbole łożysk zawieszenia wahacza tylnego w Punto I? Chodzi mi o te łożyska, które są w komplecie naprawczym. Nim rozmontuję wahacz, chciałem kupić te łożyska. Punto I SX 55 1997r.
Witam, Jeśli chodzi o sprzęgło luka i bravę miałem podobny przypadek w tym oto aucie gdzie kupiłeś sprzęgło i za jaką kasę. Otóż wyjaśnię klient kupił sobie luka na allegro niby oryginał tylko połowę taniej niż w sklepie i to co się okazało wszystko było takie samo łącznie z pudełkiem oprócz loga luka na docisku mój klient ma teraz podobny problem tylko...
Czyli mam rozumieć przez tą wypowiedz ze oprócz zrobionej zbieżności mam zrobić geometrie kół? No i jak coś to wymienić jeszcze łożyska.
Łożysko nowe
Przełożenie piasty z wersji 1.2 do zwrotnicy od HGT nie jest możliwe, ponieważ rozmiar łożyska nie zgadza się. Owszem ale rozmiar zewnętrzny chyba jest taki sam. Przekładasz piasty z łożyskami do zwrotnic hgt. Oczywiście podczas demontażu łożyska się rozlecą więc raczej trzeba nowe.
Tylne wahacze w punto są na łożyskach. Jeżeli zmienione zostały jedynie tuleje belki (połączenie pomiędzy belką a nadwoziem), to zostały jeszcze te łożyska.
Jednak się okazało, że rozrząd w porządku. Zablokował alternator-łożyska.
Zapewne hamulce cały czas blokują koła, gdybyś miał zatarte łożyska słyszał byś to, zresztą auto by nie jechało.
Jaki dekielek ściągasz żeby to sprawdzić? Od piasty koła. A może by tam smaru dołożyć:|
Brak podanego modelu=brak konkretnego rozmiaru łożyska.
Nie ma wpływu o przytarcie pewnie od uszkodzenia łożysk.
Witam szanowne grono .Mam pytanie jak dobrać się do łożysk wachacza tylnego w samochodzie Fiat Punto I (1999)
Rozwiazane. łożyska w kołach.
Witam, kupiłem punto i niesamowicie coś szumi z przodu w trakcie jazdy, na postoju cisza, na zakrętach szum zanika. Im większa prędkość tym hałas dokuczliwszy. Myślę że to łożyska w przednich kołach. Moja wiedza techniczno mechaniczna jest taka sobie, więc mam pytanie czy poradzę sobie sam w domu z podstawowymi narzędziami garażowymi. Chciałbym wiedzieć...
Przy kupnie łożyska niektórzy producenci podają moment dokręcenia. W Grande Punto 1,4 8V zakup łożyska SNR R158.44 podane było 240 Nm. Przy kupnie łożyska zwracać uwagę na pierścień magnetyczny, wymagany jeśli w aucie jest zamontowany ABS, i oczywiście odpowiednią stroną zamontowany. Dwa razy sprawdzić, zanim się go zamontuje.
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
tzok święte słowa prawi. jak uszkodzony to bez paska /obciążenia/ nawet elegancko kręcić się będzie. obudowa do sprawdzenia i łożyska.
Daj zdjęcia jak to głęboko wyszło
Witam!Mam pytanie o sposób i z jaką siłą dokręcać łożyska kół przednich.W punto są z przodu łożyska dwubieżne,szukałem jednoznacznej odpowiedzi ale z tym różnie.Jedni mówią że właściwa metoda montażu to dokręcić na maksa po czym poluzować 1/3 obrotu ale to metoda chyba dla łożysk stożkowych a tu mam łożyska dwubieżne które inni radzili dokręcać bardzo...
Łożysko mogło być zepsute już w pudelku.
1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona. 2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą. 3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać. 4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
Trzeba przesmarowac łożyska w silkiczku od tego nawiewu- czasem to pomaga bo ten objaw miałem w paru samochodach marki ford, fiat itp.
Jest tak, że jak jest zimny to jest cicho, a jak sie zagrzeje to zaczyna hałasować? Pompa zamiennik? Może to jej łożysko hałasuje. Pozdrawiam.
Zdemontuj koło, kluczem 19, zdejmij bęben kluczem 12, zdejmij piastę (która jest łożyskiem) kluczem 32 i to wszystko. Pamiętaj że takie błahe tematy zakłada się w dziale początkujący. Klucz 32 musi być nasadowy.
Również, się podepnę pod temat potrzebuję symbol łożysk do alternatora Punto I 1995r silnik 1.2 benzyna SPI a alternator Magneti Marelli 65 A, również proszę o poradę czy koniecznie muszą to być łożyska w technologii C3 czyli o zwiększonym luzie?
Jaka skrzynia? wymień łożysko oporowe wraz z dociskiem i tarczą
Co z łożyskiem na mcpersonie?
Ducato ma cala piaste. Nie rozni sie zbytnio od punto, uno czy innych modeli. Oprócz gabarytu.
Mam punto 4 lata i głównie słabe są w nim tylnie wachacze tzn. siadają łożyska (jest to źle rozwiązane bo dostaje się do nich woda) z amortyzatorami nie mam problemu i myślę że nie różnią się od innych aut. Z gazem nie mam jak na razie problemu (30 tys. km.) Ogolnie ma małe stuki w układzie kierowniczym i w tylnim zawieszeniu. Po ok. 110 tys. przebiegu...
dokładnie wina regulacji linki ,podobny objaw miałem w punto ,zbyt głeboko łożysko wciskało słoneczko docisku
a jak wymienić same łożyska w piaście?
witam mam podobny problem z alternatorem dziwnie gwiżdże a ze wzrostem obrotów nasila się mam punto 1,2 75 nie wiem czy to łożyska czy pękła obudowa czy może szczotki
Podnieś tył auta, wciśnij kilka razy hamulec i zobacz czy jak go puścisz to koło kręci się bez oporów. Może zbyt często i zbyt ostro używasz hamulca że Ci się grzeją bębny skoro nic ich nie blokuje. Luzów na łożysku nie ma?
oki dziękuje...skoro już pan pisze czy mógłbym się dowiedzieć jakie są najczęstsze objawy zużytych łożysk?
Piasty masz od wersji z ABS? Może ktoś w nich wymieniał łożyska i sobie pomógł palnikiem?
Czyli co, niby Punto ma trwalsze zawieszenie niż Golf, czy Polo? Uważaj bo uwierzę! Znajomy miał Punto, i jakoś łożyska w tylnych kołach nie zachwycały trwałością.
No i co z tą półosią???
Gdyby się rozpadło łożysko, nie dałoby się rozłączyć napędu (wysprzęglić)...
No właśnie - a piszczy w jakich okolicznościach? Bardziej przy pokonywaniu nierówności, czy skręcaniu? Bo piszczeć może i górne łożysko mcphersona, suche (pozbawione smaru) końcówki drążków czy sworzeń zwrotnicy. No i drążek reakcyjny w gumach, jeśli jest.
Na podniesionym aucie też strzela? Jak nie, to łożysko amortyzatora, jak już ktoś wspomniał.
Witaj. Mogą to być łożyska na wahaczach. Tą usterkę przechodzi każde punto jedynka. Podjedź sobie na stację diagnostyki i na trzepakach się wszystko okaże.
Może to głupie, a może nie. W jakim stanie masz opony? Możliwe, że są do wymiany dlatego przy większej prędkości słychać ten dźwięk. Możliwe również, że możesz mieć łożysko w kole do wymiany.
W jednym i w drugim kierownica nie powinna stawiać większych oporów przez obrócenie poduszki No właśnie. Dlatego zanim pojedzie i się skompromituje, może warto zajrzeć do przekładni co? Może osłon nie ma i listwa brązowa. nie pamiętam czy można źle poskładać łożyska ale wcale bym się nie zdziwił
Znajomy mechanik stwierdził, że może to być tylne łożysko wałka sprzęgłowego. Co co myślicie, ma to sens ?
witam mam takie pytanie . Coś mi się dzieje chyba z sprzęgłem czy może bardziej z łożyskiem a mianowicie mam takie objawy ze rano zaraz po odpaleniu strasznie piszczy mi coś nawet bez wciśniętego sprzęgła potem czasami to ustaje ale piszczenie wraca przy wciśniętym sprzęgle . Chciałem sie dowiedzieć czy można z taka przypadłością jeździć czy może lepiej...
Miałem podobnie w Punto I - uszkodzony był alternator - pęknięta obudowa, ściśnięte przez to łożyska - wymieniłem alternator na regenerowany z wzmocnioną obudową - rezultat pozytywny cztery lata działa bezawaryjnie - to jest ok!, teraz mam inne problemy :)
Ceny części do A3 8L nie są wcale wysokie np. Amortyzator przód Bilstein b4 (bardzo dobry) to koszt ok. 130zł/szt. do Fiata Punto Kayaba (bardzo dobry) ok. 120zł/szt. Łożysko koła przód Audi a3 SKF 120zł, Fiat Punto II ok. 120zł. Tuleje tylnej belki do A3 tańsze niż "zestaw naprawczy" wahacza tył w Punto itd.
Typowy objaw uszkodzenia łożysk skrzyni, to poruszający się lewarek biegów przy przyspieszaniu/hamowaniu silnikiem (ale tak też się dzieje jak masz zerwaną poduszkę pod skrzynią). Jak naprawisz od razu, to koszt jest kilkaset zł, jak zlekceważysz i będziesz jeździł dalej, może być drogo. Łożyska dostaną luzu w gniazdach i je "rozbiją".
Co do spalania to osobiście jestem coraz bardziej zadowolony, ostatnio 7,9l LPG w cyklu mieszanym wyszło po przejechaniu 250km. Zaczyna palić regularnie od1 do2l mniej LPG niż Uno. Szumią mi łożyska gdzieś tylko nie mogę wykapować czy przód czy tył. Z tyłu jedno było wymienione drugie nie. Są jakieś charakterystyczne dźwięki jak szumią łożyska z przodu...
To jest bezpiecznik termiczny... skoro się przepalił to znaczy, że silnik dmuchawy pobiera za duży prąd. Być może dostała się do niego woda i uszkodziło się łożysko wirnika.
Łożysko prawego koła, przód czy tył to już trzeba posłuchać:) pozdr
Jeżeli to jest kompakt czyli pizsta z łożyskiem to nie smarujesz. Może napisz chociaż jaki samochód będzie łatwiej. Samochód to Punto JTD z 2001r. Jest to kompletna piasta z łożyskiem. Zapytałem się znajomego mechanika i powiedział mi, że nie trzeba smarować takiego zestawu.
Sprzęgło, dokładniej jego brak. Skoro słychać szum to być może rozwalone łożysko wyciskowe. Tak czy siak skrzynia do zrzucenia. Pozdrawiam
W Fiat Bravo II T-Jet z roku 2009, którym jeżdżę były to łożyska w skrzyni biegów. U mnie zostały wymienione jeszcze na gwarancji.
Przecież tam jest łatwy dostęp do wszystkiego. Podnieś auto na lewarek prawą stroną, zdejmij nadkole, zdejmij osłonę i raz jeszcze osłuchaj wszystko od a do z. Dobrym sposobem jest osłuchiwanie długą gumową rurką, jedna strona w ucho, druga w badane podzespoły. Słychać cuda. Właśnie w taki sposób namierzyłem ostatnio łożysko w alternatorze. Nie obraź...
Dzięki za rade okazało sie ze powodem mogą być luzy na kolumnie kierownicy , wybite łożysko .wymienię kolumnę zobaczę jaki efekt przyniesie .
Cześć. :( Mam problem z przednim zawieszeniem w Punto 1.1. Przy skręcaniu kołami słychać i czuć na kierownicy delikatne strzelanie. Tak się dzieje przy ruszaniu i wolnej jeździe. Natomiast przy większej prędkości nic nie czuć i nie słychać. Czy może mi ktoś podpowiedzieć, czy to przeguby czy łożyska sprężyn. Dzięki jeśli ktoś mi pomoże. Krzychu.
Komplet zaworów, plus prowadnice, plus frezowanie i docieranie gniazd. Głowica do sprawdzenia płaskości/planowania, osiowanie łożysk wałka rozrządu - masz czym wykonać te zabiegi?
W Punto jest to też po części spowodowane umieszczeniem, w 1.2 MPI FIRE jest tuż przy grodzi silnika, bardzo nisko, wystarczy wjechać z impetem w kałużę, a zimna woda + rozgrzana obudowa - i wszystko jasne... Do pękania należy dorzucić też bardzo marną jakość łożysk. A tak już całkiem od siebie - korek oleju w FIRE - "troszkę" przesadzili ze spasowaniem...
Witam ! w fiacie punto 2 chcę wymienić uszczelnienie na wałku z obudową przegubu trójramiennego od strony kierowcy, zdemontowałem półoś napędową odkręciłem pokrywę łożyska i nie mogę wyciągnąć wałka, czy tam jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie? jak to zdemontować?
Może być ukręcony wałek widełek łożyska oporowego, zobacz na położenie łapy sprzęgła w obu skrzyniach w pozycji spoczynkowej
Rozrząd,, panewki pierścienie,łożyska itp wszystko było ok do póki diagnosta nie spaprał . Chyba ze pytanie źle zrozumiałem, pozdrawiam.
Oring kupisz w serwisie fiata lub sklep z łożyskami zabierz ze sobą czujnik i ci doradzą ale jeżeli z niego nie ciekło to znanaczy że to nie to.
Czy kolego rozwiązałeś ten problem, bo u mnie to samo się zrobiło, poduszki posprawdzane, półosie również, spuściłem olej, odkręciłem dyfer, łożyska w porządku, tryby też, wygląda jak nowe, olej czysty bez opiłków, zalałem nowy, to samo, skrzynia działa bez zarzutu, przebieg 123000km.
Kolega miał grande punto 1.9jtd sport, przez 2 czy 3 lata dość ostrego traktowania wymienił jakiś łącznik stabilizatora, łożysko z tyłu i klocki. Wykonanie wnętrza kiepskie ale ładne, wszystko twarde, słabe wyciszenie ale auto na prawdę bezawaryjne, ze smutkiem sprzedawał.
zapewne jest to łożysko oporowe które z czasem się zużywa, wyciera i może świadczyć o kończącym się sprzęgle.
Nie widzę związku - rezystor dmuchawy się spalił, bo zalało Ci wentylator i skorodowały łożyska silnika. To tylko zwykły (tyle, że dużej mocy) rezystor włączany szeregowo z silnikiem.
Prawdopodobnie wentylator jest hamowany na łożysku. sprawdź czy kręci się swobodnie, jeśli nie to należy go naoliwić np. olejem maszynowym.
Najprawdopodobniej opornik jest w porządku, natomiast w skutek zużycia wentylatora, wentylator zaczął pobierać więcej prądu i po prostu bezpiecznik termiczny, który jest przy nim, nie wytrzymał. Miałem ten sam problem, wymieniłem bezpiecznik termiczny na nowy (10A / 193 stopnie), a wentylator dokładnie wyczyściłem sprężonym powietrzem i jego łożysko...
Witam wszystkich. Mam problem z ABS-em w punto II. Działa następująco przy prędkościach od 10 do 40 km/h przy naciśnięciu pedału hamulca zaczyna od razu działać ABS (słychać go i czuć na pedale jak popuszcza). przy większych prędkościach jest wszystko OK. Sprawdziłem Euroscanem prędkości na poszczególnych pokłach i wyszło że czujniki podają te same...
Witam Od paru dni jestem posiadaczem fiata punto 2 i pojawia się problem który polega na skrzepieniu / trzeszczeniu /zgrzytaniu prawej przedniej strony samochodu Amortyzatory/łożyska/wachacz prawy zostały wymienione na nowe podejżenia padły na bardzo małą powieszchnię styku (rdza zjadła) progu z podłogą czy to może być przczyczyną dodam tylko że dzieje...
Z uwagi na naturalny rozdział sił hamowania tarcze na przedniej osi są o wiele bardziej obciążone od tych na tylnej, rozgrzewają się też do dużo wyższych temperatur. Niemniej w sprawnym samochodzie przy prawidłowej jeździe w warunkach ruchu drogowego, nie powinny się rozgrzać na tyle, by zanurzenie ich w wodzie mogło wyrządzić im jakąkolwiek szkodę....
Jażeli obudowy nie są pęknięte i nie ma podejrzenia co do łożysk, to najczęściej awarii w tym alternatorze ulega stojan. Trzeba rozłączyć stojan od diód i sprawdzić go. Pozdrawiam.
Witam! Po zapaleniu zimnego silnika nie słychać żadnych niepokojących dźwięków, gdy silnik się nagrzeje i wył. się ssanie to słychać taki metaliczny dźwięk jak by uderzania młotkiem o metal. Dźwięk dochodzi z okolicy cewek zapłonowych, tak jakby to one wydawały taki odgłos. Sprawdzałem czy coś nie jest luźne i nic nie znalazłem. Czy może to być uszkodzone...
Znana przypadłość FIATA. Zacierają się łożyska lub mają nadmierny luz. U ciebie pewno zbytni luz co skutkuje ocieraniem wirnika o stojan. Pośpiesz się z naprawą (cito) bowiem za chwilę kupisz nowy alternator.
Dzięki wszystkim za porady.Ostatecznie okazało się, że usterka jest niestety typowa tzn.pęknięta obudowa alternatora, co spowodowało "spuchnięcie" stojana i zwarcie uzwojeń do masy.Koszt wymiany stojana wraz z obudową, jednym łożyskiem i trzyletnią gwarancją w jednym z krakowskich serwisów wyniósł 200 zł.
Chciałem się dowiedzieć co znajduje się w tej części obudowy i czy da rade samemu to wymienić W tej części znajduje się właśnie skrzynia(tryby,łożyska,synchronizatory, wodziki itd) Jeśli masz pojęcie o rozmontowaniu skrzyni na części pierwsze i zmontowaniu ponownie to dasz radę :D
Zależy jak jest napędzana , ale to się zdarza przy małym wycieku z pompy rozwala łożysko , opory ruchu rosną i dalej to można dośpiewać . Może takie objawy dawać też wadliwie działający termostat ( zbyt małe otwarcie - też się zdarza )
Obudowa pęka od dołu, możesz tego nie widzieć, mogły się też rozpaść łożyska. Na ewentualność zwarć - możesz sprawdzić prąd cęgami, większość wytrzymuje min. 400A (tak na marginesie - takie cęgi to bardzo przydatna rzecz i obecnie dostępne w przyzwoitych cenach - od ~150zł).
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
Tak schodzi bezbarwny we wszystkich fiatach schodzi w bordowym kolorze. Gaz montował sam tzn że auto ma jakieś 10 lat i on montował w zakładzie na podzespołach staga/tomasetto. Tak peugeot to fajne auto, ale koszta naprawy są wysokie PLUS że dorzuca alufelgi, auto jest poprzycierane ma wgniotke i nie ma gazu. Jak ruszę bębny to się okaże, że łożyska...
Możliwe że pasek jet ciutke mocniej napięty i łożysko huczy, a jak sie rozleci to se kupisz inny silnik. Przez moment zrobi ci sie ciepło jak sie dowiesz o tym.
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Łożyska w skrzyni nie "chroboczą". Łożyska na wałkach łatwo zdiagnozować, wystarczy zabawa pedałem sprzęgła na postoju. Skrzynie w Fiatach, tych starszych są hałaśliwe i nic się na to nie poradzi. Co to za wysyp trolli jest? Jak tu już każdy na wszystkim się zna to zapytam, jak łowić płocie na racicznicę?
Witam gdy skręcam to slysze takie delikatne piski z przednich kół delikatnie nagrzewają się koła Czy po podniesieniu samochodu, koła kręcą się lekko jak dawniej? Wejdź pod samochód obracaj kołami i zobacz gdzie konkretnie piszczy. Czy to łożysko w kole, czy może klocki trą o tarcze. Ile lat ma samochód? Pozdrawiam
To punto z 60 na 130KM ponad 100% przyrostu mocy a tloki fabryczne?korbowody?łożyska wału?panewki?skrzynia biegów itp. Po pierwsze trzeba zakuć cały motor, dobrać wytrzymalsze panewki, założyć chłodnice oleju i zastanowić sie jak to poskładać żeby wytrzymało wiecej niż wyjazd za brame ;) a co do skrzyni to polecał bym zamontowanie tej od wersji turbo...
Zacznij może od banału. Wciśnij sprzęgło i ponów próbę. Może hałasuje łożysko w wale korbowym stabilizujące wałek sprzęgłowy. Oczywiście tak sobie zgaduję. Wiem że hałas dochodzi z okolic rozrządu ale czasami oczywiste, oczywistym nie jest, parafrazując klasyka :D
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Kolego już dawno to czytałem nie tylko na forum elektrody. pozostaje dalej problem gdyż moje pytanie brzmi jak samemu poprawnie dokonać pomiaru. Post powyżej nie wyczerpuje odpowedzi gdyż samo ASO ma problemy w tym temacie. Również dzwoniłem z tym zapytaniem do mojej miejscowości (oficjalny serwis ASO KIA, miałem tam kiedyś praktyki wiem jak mechanicy...
punto schemat punto łożyska webasto wyważarka łożyska
pomiar prądu przez opornik schemat elektryczny układu zapłonu mercedes stacyjki sprinter
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Nastawy gaźnika piły spalinowej Faworyt RG 5300 Strzały z głośników przy włączaniu radioodtwarzacza - przyczyny i rozwiązania