Są tam łożyska kulkowe 608 weź z oznaczeniem 2RS -uszczelnienie obustronnie gumowe lub ZZ-uszczelnienie obustronnie metalowe, łożyska dmuchawy pracują przy dużym zapyleniu.
Jak wszystko rozkręcone to najlepiej wycisnąć na prasie . Daj zdjęcie drugiej strony tego silnika.
Witam. Jakby ktoś chciał sam spróbować wymiany. Dotyczy silniczka Eberspacher D1lc D1LCC D3LC DLCC : Oczywiście nie będę pisał jak wymontować dmuchawę z ogrzewania :) Zaczynamy od podgrzania opalarką dużego kółka nadmuchu , po czym delikatnie zdejmujemy ja z ośki. Ośkę zamontować w imadle lub uchwycie tokarki , kolejno podgrzać małe kółko i zdjąć ,...
Witam. Łożyska są pod tym dekielkiem, już kiedyś wklejałem dokładne zdjęcia na elektrodę jak to zrobić. http://obrazki.elektroda.pl/9415317400_1... Jest tam pierścień segera i na 90% dwa łożyska 608.
po zdjęciu plastikowego podszybia zobaczysz obok wentylatora dmuchawy zespół rezystorów i termik który pewnie jest rozwarty wyjmuje sie go od strony kabiny obracając razem z wtyczką w lewo można go wymienić na nowy radzę przy okazji przesmarować łożyska sinika dmuchawy żeby zapobiec spaleniu nowego termika
Witam wymieniał ktoś z was łożyska w silniku dmuchawy?
Bo powodem tego że pada rezystor dmuchawy jest zatarta na łożyskach dmuchawa.
1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona. 2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą. 3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać. 4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
Przerabiałem ten temat. To łożysko dmuchawy i smarowanie tu nie pomoże lub pomoże nie na długo. Jedynie wymiana dmuchawy i najlepiej na oryginall lub markowa jeśli ma być spokój na dłuższy czas.
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
No to teraz pytanie co się stało z tym zmienionym łożyskiem... Czy po zdemontowaniu jest wyczuwalny "luz" - łapiąc za zewnętrzną bieżnię i próbując ruszać na boki? Czy "szumi/świszczy" przy rozpędzeniu? Zmieniałem w dmuchawach minebea nie jeden raz łożyska (6000 i 608), generalnie SKF lub NSK, bo z TME. Nigdy nie było tak, że urządzenie wróciło po kilku...
W starszych typach Webasto AT2000S przy zacierających się łożyskach dmuchawy było podobnie, mniejsze obroty=mniej powietrza do komory spalania. Tylko tam nie było kontroli prędkości silnika. temperatura stabilizuje się na 144 stopniach (na ropie oczywiście) a wydaje mi się, że czytałem o ponad 160 stopniach na najniższym ustawieniu, czyli H1 Coś niska...
Sprawdz napięcie na silniku dmuchawy jak jest 230v wymień kondensator wyczyść łopatki wirnika sprawdz łożyska na silniku albo do wymian przekaznik.
Witam, Twój piec początkowo nie idzie na pełnych obrotach dmuchawy-prawidłowo. Te ogrzewania są bardzo czułe na właściwy skład mieszanki, zarówno chodzi o paliwo jak i obroty dmuchawy. Czy dmuchawa chodzi cicho, lekko i bez zacięć - charakterystycznych dla przytartych łożysk? Te dmuchawy dość często wymieniamy. Dodatkowo sprawdź czy rura ssąca powietrze...
Sprawdź czy nie ma oporów toczenia. Czyli zatartych łożysk.
Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego rezystor się spalił. Wskazane jest usunąć przyczynę a nie tylko skutek awarii. Oczywiście można montować coraz to mocniejsze elementy. Ten temat przerabiałem kilka razy w swoich i firmowych samochodach. Najczęściej przyczyną spalenia rezystora (poza błędem konstrukcyjnym) są zatarte (duże opory)...
Musiałbyś odkręcić palnik od kotła. Wewnątrz znajduje się osłona dyfuzora palnika którą trzeba zdjąć. Musiałbyś dostać się do samej turbinki dmuchawy i sprawdzić czy nie jest zablokowana, ale już nie pamiętam czy dojście jest od strony wewnętrznej palnika, czy od zewnątrz. Osiem lat temu rozbierałem taki palnik do wymiany łożysk w silniku dmuchawy i...
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
Rezystor dmuchawy to może być sprawa wtórna a pierwotną zużyte łożyska w dmuchawie.
Witam, zauważyłem wycie dmuchawy w Borze 2003 r podczas hamowania lub wyłączania nawiewu na 1 i 2 poziomie nadmuchu. Przy wymianie opornika dmuchawy jakieś 6 miesięcy temu łożyska dmuchawy wydawały się dobre. Co może być przyczyną? Pozdrawiam.
Jakie napięcia masz na silniku dmuchawy? Sprawdziłeś łożyska i wirnik czy nie ociera?
Po około 27 dniach zaczęło coś skrobać w j.wewn. i było to łożysko dmuchawy które jest z plastiku, mimo zaaplikowania smaru i wcześniejszego wyczyszczenia piszczenie dalej występuje. Sam grzebałeś? To pewno gwarancja poszła... Natomias montaż schrzaniony totalnie.
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Witam . Czy sprawdzałeś czy nie ma luzu na osi, czy nie są wybite łożyska ślizgowe, jeżeli nie są zastosowane typowe łożyska kulkowe.
Jak w większości samochodów na pakiecie rezystorów zamontowany jest bezpiecznik termiczny i to on się upala, rzadko kiedy któryś z rezystorów. Objawem jest nie działanie dmuchawy na środkowych biegach. Jeżeli dmuchawa nie chodzi ci także na ostatnim biegu to musisz sprawdzić przejście na włącznik z bezpiecznika i sam wyłącznik. W kilkuletnich Oplach...
Filtr kabinowy zabity syfem lub opór na łożyskach ślizgowych dmuchawy (smarowanie olejem pomaga)
Witam Mam pytanie czy w wentylatorze ejst jakieś łożysko, które można wymienić, ponieważ moje już piszczy i nie wiem czy trzeba kupić cały nowy czy można naprawić stary. Pozdrawiam
Witam ponownie Piec odpalił i już wszystko Ok Padnięta była świeca, unity przewód czerwony od gniazdka przy piecyku, zatarte łożysko od dmuchawy -wystarczyło przesmarować zobaczymy na jak długo. Oprócz tego szczotki w dodatkowej pompie wody. Chyba wszystko co mogło być zepsute. Jeżeli chodzi o sterownik nie wiem czy był zablokowany ale prawdopodobnie...
Schodzi trójłapkowym sciągaczem do łożysk, nasadzać na wcisk np w imadle
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
Łożysko nagrzewnicy?Chyba wentylatora dmuchawy?
Gdy pocynowanie listków nie poprawi sytuacji , silnik dmuchawy, łożyska ślizgowe stawiają opory.
Witam. Może trzeba wyczyścić i lekko naoliwić łożyska ślizgowe silnika. Pozdrawiam.
Nie wiem gdzieś Ty chłopie szukał jak gość od ogrzewań na wstępie wytłumaczyłby Tobie, że bez możliwości odpalenia na warsztacie nie możliwym jest zdiagnozować go choć w tak podstawowej kwestii jak zatarte łożyska dmuchawy. Jedne z podstawowych trudności brak obiegu wody z możliwością przegrzania czy zwarta zabudowa. Suchy piecyk jest o wiele łatwiej...
Witam , pytanie jest śmieszne może- jak rozebrać obudowę silnika dmuchawy, trzeba wymienić łożyska-jak to rozerwać ??? (Czasem proste sprawy sami sobie utrudniamy!!) pozdrawiam
Dzisiaj z tego co ja słyszałem to tylko taki "huk" wentylatora (czy co tam siedzi, ale w tamtym roku taki odgłos był zawsze przy włączonym i grzało) ogrzewanie nie odpaliło w serwisie bo tylko podłączyli komputer a nie wyjmowali bo cena z nóg zwala. Pompka nie podała paliwa, zajrzę do niej na dniach i sprawdzę szczelność instalacji. Jeżeli chodzi o...
Zapytam przy okazji jak dostać się do łożysk w tej dmuchawie, odkręciłem obudowę silnika, to łożysko na osi ok, ale to głebiej ... jak je wymienić i jaki ma wymiar
wiesz ile kxxxxx sobie życzy za wymiane łożysk ? 500 netto - wymiana całej dmuchawy czy wymiana łożysk i szczotek za 50zł to jakas tajemna wiedza bo nie sadze juz nie jeden silnik rozbierałem.
I jeszcze jedno pytanie czy takie buczenie na niskich obrotach ma jakiś negatywny wpływ na silnik? Może zmniejszać trwałość, ale niewiele, wcześniej i tak siądą łożyska. Dmuchawy teoretycznie powinny mieć silniki lepsze do sterowania fazowego (bardziej zwarte blachy i uzwojenia), ale jak jest w praktyce - różnie bywa. Jak już eksperymentujesz i chcesz...
Na zdjęciu dmuchawy nic szczegolnego nie widać - tylko wiatraczek i końcówkę osi silniczka.
Sterownik dmuchawy nie psuje się bez powodu, powody najczęściej występujące to zapchany filtr p.p, uszkodzony sam silnik dmuchawy (zatarte łożyska ślizgowe wirnika)
Łożyska się zacierają. Rozbierz i wymień.
Mam pytanie, czy wymieniał ktos łożysko na dmuchawie firmy GEKO. Dmuchawa nie chce się załączyć jak jej pomogę to ruszy ale nie w chodzi na obroty i słychac zatarte łożysko na wirniku. Rozebrałem dmuchawę ale nie chcę na siłę zdejmować łożyska bo nie wiem jak jest montowanena ośce wirnika. Może ktoś pomoże w tym temacie
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Jeśli klima jest automatyczna to "opornica" jest sterownikiem elektronicznym z tranzystorem mosfet. Miałem kiedyś uszkodzony ale objawy były inne, zwarty tranzystor włączał dmuchawę na maksymalnych obrotach. Uwaga ogólna : jeśli dmuchawa zaczyna piszczeć to należy jak najszybciej ją wyciagnąć, oczyścić z liści i nasmarować łożyska ślizgowe. Bo następnym...
problem tkwił w silniczku dmuchawy - zatarte łożyska ślizgowe silniczka
Witam serdecznie. Zabrałem się za naprawę silnika bo strasznie hałasował, także rozebrałem go na części pierwsze i mam wobec tego pytanie tak jak w temacie czym nasmarować poszczególne części? Chodzi o łożyska a dokładniej tuleje w których kręci się ośka, sam wirnik a dokładniej to coś co kręci się w magnesie i magnes.Czy te ostatnie części można w...
To że radiator parzy to normalne. ZObacz jak się spalił. Zmierz ile ciągnie prądu wentylator. Nie kolego, to nie jest normalne. Po to umieścili go w strumieniu powietrza z dmuchawy aby był chłodzony. Może być ciepły, ale nie goracy. Jako że nic się nie dzieje bez przyczyny ( kilka, czy nawet kilkanaście lat działało a teraz w krótkim czasie ponowne...
W 45 padały dmuchawy - zacierały się łożyska ze względu na umiejscowienie, sprawdź rezystor.
W niej pada tranzystor. Przegrzewa się jak ma silnik ciężko na łożyskach albo filtr zapchany.
Ten moduł jest specjalnie umieszczony w tunelu, w strumieniu powietrza, żeby się nie przegrzewał. Warto pomierzyć jaki prąd przez niego idzie bo może sama dmuchawa ma zabrudzone łożyska i pobiera więcej prądu niż powinna. Niestety ale w tym przypadku dostęp do dmuchawy jest dość kiepski, żeby sprawdzić czy obraca się bez oporów. Druga sprawa to same...
Sprawdzić pobór prądu przez dmuchawę. Sprawdzić dmuchawę, czy coś co kilka dni nie blokuje wirnika (kawałek filtra, przegrzane łożysko).
Odczytaj kody błędow ATA- na desce przyciski, oczywiście w trakcie pracy webasta. Webasto czasem wymaga przeglądu- zawalone sitko świecy, zatykające się sitko pompki, kłaki na piórach dmuchawy, zawalone kanały wlot/wylot. czasem silnik, łożyska, szczotki. Airtronikach to w zasadzie naprawa silnika jest niemożliwa, tylko wymiana. Bywają kłopoty w trasie...
Szkoda tylko że spóźnili się tak z 30 lat. W "Motorze" z lat 80' był opisany amatorski gokart na rozruszniku od żuka przerobiony na łożyska kulkowe,chłodzony dmuchawą i aku 12V. Takich osiągów nie miał ale ile lat temu i w Polsce. Też był cichy...
Wdzisiejszych autkach nie stosuje się rezystoów tylko uklad regulacyjny na tranzystorach i te najczęściej siadają gdy silnik przestaje być nowy i dostaje oporów spowodowanych np wytartymi łożyskami itp. we francuzach ten moduł najczęściej umieszczony jest w obudowie dmuchawy :) jeśli chcesz więcej info to pisz wienio(at)pf.pl
Może silnik dmuchawy ma zmniejszone obroty (łożyska).
Gdzie szukać usterki? Zacząłbym od silnika, czy jego łożyska są sprawne ( może kropla oleju by pomogła ) .
Czwarty bieg to bieg bezpośredni, silnik pobiera max prąd. Podejrzewam że gniazdo które zamontowałeś ma cieńsze przewody niż oryginalna instalacja, lub silnik dmuchawy stawia duże opory na łożyskach przez co pobiera zwiększoną wartość prądu. Jeżeli grzeją się tylko nowe przewody (cieńsze) a oryginalne (grubsze)są chłodniejsze to musisz te nowe maksymalnie...
Witam. Mam problem z dmuchawą. Mianowicie zatarło się łożysko przy wentylatorze, przez co zatrzymał sie silniczek pod czas pracy i chyba popalił wszystko co sie dało;/ wymieniłem bezpiecznik a na silniczek na żadnym biegu nie idzie prąd. Co można z tym zrobić?
Jest jakiś luz poprzeczny. Może ta guma w której, jak piszesz, jest osadzone łożysko? Na stojanie są też takie dwa podwójne zwoje zwarte z grubego drutu. Czy obu końce są zwarte - zespawane.
Zatkany filtr lub wybite łożyska w silniku dmuchawy. Przy dużym prądzie jaki dmuchawa pobiera przy pracy na biegu bezpośrednim następuje w takim przypadku ustawienie wirnika pod kątem i w rezultacie wirnik może nawet ocierać o stojan. Ale jeżeli pada bezpiecznik termiczny to stawiam na filtr. Zwróć uwagę że moduł jest umieszczony w strumieniu powietrza...
Wymieniałem kiedyś u siebie w VW Polo z podobnego rocznika - powinno być podobnie w Fabii. Trzeba wyjąć schowek, i mamy dostęp do dmuchawy. Najlepiej jakbyś ją wykręcił i sprawdził czy lekko się kręci , one lubią się zacierać na łożysku ( u mnie tak było) . Jeśli chodzi lekko to podłącz na krótko pod 12V. Jak sprawna to już wiesz że rezystor. Jak chodzi...
Podkreślę, że to nie ja je wysłałem, tylko pseudo mechanik. Moim zdaniem wszystkie żeberka piły wpływają na równowagę koła, tak jak np. koło w samochodzie, chodzi o wyważanie, jeśli tego nie będzie to nie rozwali się czasem łożysko na wale? W sumie to tylko ja tak myślę...
kondensator został wymieniony ale jeszcze było zatarte lekko łożysko kaszt 10zl
Zanim się za to zabierzesz zobacz czy lamelki są gładkie? Jeśli są porysowane to raczej bez wymiany wirnika się nie obejdzie. Wrzuć zdjęcia.
Silniki (dmuchawy) są robione na łożyskach ślizgowych i najnormalniej zacierają się, do posmarowania nawet WD40. Dlaczego na krótko chodzi- dostaje pełne napięcie tak jak na 4 biegu, Na niższych biegach napięcie idzie zmniejszone napięcie przez regulator i opory wirnika są zbyt duże żeby kręcić. U jakich mechaników byłeś?.
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
OOOO to wszystko pamięta czasy odległe: odłącz od sterownika, daj niezależne zasilanie, no i tyle. Zacznij od łożysk i kondensatora, potem skup się na falowniku w sterowniku.
I niewiem czy to ten sterownik czy silnik sie przyciera ...? Mial ktos podobny przypadek? Wirnik przytarty na łożyskach ślizgowych.
Witam kolegów. Przymierzam się do wymiany łożysk w silniku tej dmuchawy, konkretnie>M+M WPA 120/ żadnej elektroniki, prosty silnik z C rozruchowym. Służyła dzielnie przez ponad 15-e lat. Ale niestety-łożyska zaczynają mruczeć. No i mam zamiar je wymienić/ na pewno są kulkowe/. Z ich wymianą raczej nie będę miał problemu, tylko jak zdjąć aluminiową turbinę...
Praprzyczyną wszystkich (nieomal) problemów z dmuchawą jest woda dostająca się do łożysk silnika wentylatora. Powoduje ona ich zacieranie, a w konsekwencji - nadmierny pobór prądu przez silnik. Wypalają się styki w kostkach połączeniowych, przekaźniku, padają tranzystory mocy w regulatorze obrotów. Oczywiście - naprawa tych uszkodzeń jest nieodzowna,...
Witam .Od pewnego czasu mam coraz większe problemy z rozpalaniem pieca co od góry. Powodem jest zbyt mała siła nadmuchu wentylatora. Łożyska wymienione kondensator też a dmuchawa kręci na oko 1000 na minutę a powinna 2600 wg tabliczki. Silnik tak samo kręci na krótko jak i po sterowniku. Może ktoś miał podobny problem.
Silnik rozgrzewa się normalnie? Czy węże idące do nagrzewnicy nagrzewają się ? Czy bez dmuchawy załączonej oba są tak samo ciepłe? Po załączeniu dmuchawy robi się jeden chłodniejszy ? Mogła nagrzewniczka się zalepić. Co do temp. Na wyświetlaczu to sprawdź wiązkę do czujnika i sam czujnik. Podłącz komputer to się dowiesz czemu nie ma gazu.
webasto, czy eberszprecher, coś bliżej na temat podgrzewacza, jest tego kilka modeli...., ale jak ogólnie, to ogólnie. ja bym sprawdził w pierwszej kolejności świecę żarową (przepala się). częstą usterką jest też zatarcie łożysk kulkowych silnika dmuchawy(i tu jest problem z wyważaniem wentylatora osadzonego na osi silnika dm.).nie śpieszyłbym się ze...
Więc wychodzi na to że wystarczy do dmuchawy się dostać , zdemontować i nasmarować łożyska. Mój scenic to ten sam rocznik co Twój, tylko klima automatyczna, mam nadzieję, że dmuchawa zamontowana po stronie pasażera da się wyciągnąć przy wykorzystaniu Twojego opisu wykonanych operacji :D Pozdrawiam !
Witajcie,potrzebuję pomocy do naprawy silnika dmuchawy przymocowanego z dołu obudowy, silnik wyje. Obudowę rozebrałem i co dalej , jak ściągnąć łożysko, czy ktoś to robi w Katowicach?
Jak w tytule. Co może być najczęstszą przyczyną? Co sprawdziłeś ? Na teraz to tylko dodać zatarte/zabrudzone łożyska w silniczku .
A tak dla przypomnienia w pile spalinowej jest kółko które w oryginale napędza zębatkę które regularnie trzeba smarować żeby się nie zatarło gdzie jest dostęp do tego smarowania ,no nie ma wiec zrobione urządzenie na 1 godzinę pracy bo potem zatrze się wałek wyjściowy z piły i rozleci się wał silnika ,tyle mam w tym temacie do powiedzenia ale na czas...
Problem rozwiązany. Uszkodzony był rezystor dmuchawy i regulacja obrotów w pewnym stopniu działała, ale obroty wentylatora były dużo niższe niż wynikałoby to z ustawienia. Ze względu na kiepskie łożysko wymieniłem cały wentylator i teraz wszystko działa jak powinno. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy...
Wentylator - dmuchawa powinna działać cały czas , a temperatura jest regulowana klapami nawiewu. Coś się dzieje z silnikiem dmuchawy , może zaciera się na łożyskach. Trzeba dostać się do niej i sprawdzić czy lekko się obraca. Druga możliwość to opornica lub coś z panelem klimatronic-a . Najlepiej jak byś podjechał do kogoś kto odczyta błędy , będzie...
Dmuchawa czasami piszczy, przypuszczam że na łożyskach lub na tulejkach, nie wiem jakie tam jest rozwiązanie, W czasie jazdy nie jest to przyjemny odgłos. Tak to jest nowa buda, scenic II
Kol.kamilek007 1.Sprawdz mikroprzełącznik czy jest wyregulowany /czy pstryka/ - bo może być sklejony /omomierzem lub żaróweczką z bateryjką/ 2.Sprawdz czy silnik /dmuchawa/ lekko się kręci/- opor na łożyskach może być powodem zwiększonego poboru prądu./i zwiększonego grzania się spirali oporowej/. Grzanie się spirali silnika jest normalne lecz niezbyt...
A to wiemy co boli- ma być taniutki. Spełnią swoje zadania obydwa. Ten drugi ma dmuchawę i ten timer- to pozwali na właczenie i wyłoączenie w okereślonych godzinach. Dmuchawa zrobi szybko żądaną temperaturę, niestety wyłącznik timera lubi się wypalić (styki) zaś dmuchawa po 2 latach łożyska wylatane.
Witam czy ktoś może wie gdzie mogę kupić w dobrej cenie sam silnik dmuchawy do webasto hl 24v bo zaczął mi się odzywać na łożyskach a po rozebraniu okazało się że ma zbyt wielkie luzy:|
Zgadzam się! temat powinno się oflagować. Mam sterownik EL880 z PID i już drugi tydzień się męczę. Wyłącza się piec, piszczy alarm "temp. mosfet za wysoka". Szukałem pomocy u producenta- przy tym alarmie proponuje naprawę dmuchawy, a jak nic nie da to sterownika. Dzięki Wam zaoszczędzę kilkaset złotych. A swoją drogą, co za jakość kondensatorów, że...
Co oznacza błąd "przerwa w obwodzie dmuchawy powietrza spalania". Oznacza że być może szczotki są na wykończeniu lub przycierają się łożyska w silniczku dmuchawy.To sprawdziłbym na początek..
Witam zastanawiałeś się dla czego bezpiecznik się zpalił? Radze sprawdzić w jakim stanie jest sama dmuchawa czy obraca sie lekko, moze łożyska się zacierają i ma ciężko kręcić.
Ja bym dał fabryczną tulejkę z proszku, samosmarującą od rozrusznika lub silniczka dmuchawy a wytoczył tylko obudowę pod nią.
Sprawdź czy napięcie dochodzi do silnika dmuchawy i stan połączeń (nadpalenie). Ciężka praca silnika to najprawdopodobniej zatarcie się łożysk ślizgowych wiatraka od kurzu. Dodatkowo mogły zużyć się szczotki silnika. W takim wypadku najlepiej kupić używkę za 50 zł i wymienić całość.
Tak bybyło tylko dlaczego nie chodzi: kierunki ,szyby, el dmuchawa?
Na początek trzeba sprawdzić czy silnik dmuchawy i sama dmuchawa jest sprawna. Odłączyć sterownik od napięcia zasilającego i ręcznie sprawdzić czy wirnik dmuchawy obraca się swobodnie bez zacięć. Może pył i kurz w kotłowni dostały się do silnika i jego łożysk i blokują jego prawidłową pracę. Później dmuchawę z zachowaniem zasad bezpieczeństwa z pominięciem...
Po łożysku... Czasem jak silnik jest drogi to opłaca się go ratować. Pewnie jest nierozbieralny,ale można go po zdjęciu turbiny włożyć w całości do nafty i próbować rozruszać. Jak niedługo tak pracował , łapki nie zdążyły jeszcze zniszczyć łożyska od zewnątrz i trzymaja mocno,to można się pokusić. Na koniec wymyć w benie i posłuży..
Ogólnie zaczął bym od spraw najprostszych typu czy np. przewód gdzieś się nie poluzował. Później sprawdził bym, czy gdy sterownik teoretycznie włącza dmuchawę to czy napięcie do niej dochodzi. Teoria z kondensatorem też może okazać się prawdziwa choć silniki z umierającym kondensatorem raczej mają tendencję do problemów przy starcie a nie do przerywania...
Kolego,bezpiecznik zabezpiecza układ przed przepływem nadmiernego prądu.Więc w tym przypadku nie ma znaczenia czy będzie on na 12 czy 230V.Oczywiście gabaryty bezpiecznika na 230V z pewnością będą trochę większe.W przypadku bezpiecznika termicznego ważnym parametrem jest wartość temperatury na jaką został wykonany.W przypadku szybkiego usunięcia awarii,można...
I jeszcze z innej beczki szybkie pytanie topi mi się bezpiecznik od nawiewu jak dam ponad połowę obroty tzn. prędkość nawiewu. Opornik dmuchawy do wymiany?) Możesz spróbować wyjąć silnik dmuchawy, poczyścić i naoliwić łożyska ślizgowe. Emulator raczej musi być taki sam , ewentualnie inny i przeróbka instalacji.
1. Pompka i dmuchawa będą się kręciły wolniej (sprawdziłem u siebie), będą głośno pracowały i podobno wpłynie to na trwałość łożysk. Ja czegoś takiego nie zauważyłem a mam podpięte w układ wentylację i pompy c.o. już 6 lat. Jedynie pompy c.o. troszkę buczą. Jeśli obroty dla prądu z ZE są inne niż z EW to raczej parametrów nie trzyma przetwornica.
Wielkie dzięki za pomoc! Szczotki wymieniłem i kręci. Nawiasem mówiąc: może macie jakiś patent na uszczelnienie w tej małpie nagrzewnicy (dmuchawy) suszarki ? Swoją drogą z obu łożysk też cieknie.
Myślałem że ktoś może rozbierał dmuchawę w Audi A4 i jaj sobie nie robię. W niektórych samochodach łożyska w dmuchawie zacierają się, może Audi też tak ma.
Za duży pobór prądu aby lutować. To musi być zgrzane. Dodano po 41 Sprawdź wentylator na łożyskach. To tak samo od siebie się nie odrywa.
Zwarcie w uzwojeniu, lub przytarte łożyska, na moje oko-silnik do wymiany.
dmuchawa łożysko dmuchawa pieca łożysko wymiana łożysko dmuchawa
thunderbird konfiguracja schemat silnika focus internet zawiesza
matryca philips telewizor zamrażarka czerwona lampka
Pralka BEKO BTL1WFP10622PL - opinie i specyfikacja Błąd bramki gateway w Audi S3 8P 1.9 TDI 2006 - jak usunąć?