Z przodu bębny są mocowane łożyskiem. Zdejmij osłonkę, odkręć łożysko i zejdzie.
Tarcza , docisk i łożysko .
Jak się dokładnie przyjrzysz działaniu przekładni ,to zobaczysz,że wsteczny ma dużo wspólnego z jedynką.Ja opisałem tylko mój problem i co na niego pomogło.W Twoim przypadku może być śmiało coś innego,zrobisz co uważasz za słuszne. Pozdrawiam,Drag.
A jak wygląda łożysko oporowe ?
Sprawdź czy opona nie obciera o nadkole. Jeśli nie to podnieś go na lewarku i zakręć kołem powinno się łatwo obracać. Jeśli nie to coś z hamulcami, chyba że za mocno dokręciłeś nakrętkę łożyska.
Wczoraj wszystko sprawdzałem i jest ok. jednak rozsypało się łożysko oporowe
Witam Mam problem. Po wymianie zestawu sprzęgła( tj tarcza docisk łożysko) trzeszczy przy przyciskaniu pedału sprzęgła jest trzeszcenie. wszedłem pod silnik i zobaczyłem że łożysko,, skacze,, nagrałem filmik. Wie ktoś co może być nie tak?
To proste. Podkładka jest z występem aby zapobiegać kręceniu. Ale jeśli jednak zacznie sie kręcić to może doprowadzić do zblokowania sie łożyska, jego przegrzania. Może to spowodować zmianę struktury wewnętrznej metalu i uszkodzenie osi - od razu lub pózniej. Natomiast jeśli łożysko sie poluzuje to zacznie tak hałasować, ze przekrzyczy silnik i każdy...
Kolego coś za duże masz to łożysko. Wewnętrzna średnica musi pasować do prowadnicy i nie powinno być tam luzu .
Łożyska się posypały.
Widzę, że nie wzbudziło to zainteresowania, albo niewielu tworzyło takie cuda. Końcówka wałka atakującego wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/5462682200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7132798900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7887453700_1... Jakby zrezygnować ze ślimaka napędu prędkościomierza...
Nr. LUK 500002711, Fiat 7710674.
Witam! Oglądając filmik z poprzedniego postu podejrzewam że nie masz tulejek centrujących między skrzynią a silnikiem. Luz między łożyskiem a słoneczkiem regulujesz linką,2mm w zupełności wystarczy. ,
Bez pełnego skoku pedału odpowietrzyć się nie da z powodu braku pobierania płynu. Jeśli sprężyna jest a brak skoku, zatarte łożysko pedału hamulca.
Możliwe że łożysko sprzęgła się odzywa.
A wykręciłeś go by zobaczyć jak działa ? Może uszkodzony , łożyska ,szczotki itd.
przegub założyłem ok, tam między przegub a łożysko idzie jeszcze podkładka i dlatego wiem że przegub jest dobrze, a tuleja nie z rury :) I o co chodzi z tą sprężynką? Gdzie i jaka ona ma być?
jeśli to o czym mowa wyżej sprawdziłeś to sprawdź po prostu pasek musi być tak naciągnięty, że jeśli obracasz kołem pasowym alternatora ręką to na wyłączonym biegu obraca się również silnik pasek nie może się ślizgać ale nie może być napięty zbyt mocno aby nie uszkodzić łożysk pozdro
Kolejność: http://obrazki.elektroda.pl/3083154600_1... Z zeszytów "Naprawa 126p" czy jakoś tak (nie mam już okładki :D ).
Witam. Ale żeby wymienić łożysko to trzeba rozebrać skrzynie biegów.
Wyjolem silnik i odstawiłem na koło na palecie i tylko zmieniałem łożysko oporowe
podciągnij tą linkę mocniej i sprawdzaj, książkowo to ja nigdy nie ustawiałem. Dodano po 1 i koledzy też mogą mieć rację łożysko oporowe obrócone.
Czyli jeżeli wymienię docisk, tarczę i łożysko jest nadzieja, że będzie wszystko ok? (docisk mam nowy, sprzęgło też (niestety z zwykłego fiata, ale jest nowe), łożysko załatwię. Łożyska były robione na wakacje, przeguby sprawdzone (lewy został wymieniony, choć jeszcze troszkę by pojeździł, ale co tam) Półosie są w dobrym stanie, mechanizm różnicowy...
Zrób zdjęcie zwrotnicy bo jeszcze nie widziałem żeby w ciężkim sprzęcie nie było łozyska oporowego. Nawet leciutki fiat 126p ma łożyska oporowe ślizgowe.
jest:) gdzies przeczytałem ze to moze jakie łożysko oporowe jak sie nie myle
Obowiązkowo musi być łożysko. Jeśli to by się kręciło tak jak teraz to pół biedy, ale jak naciągniesz paskami, to dopiero się zacznie..
Witam od paru dni słyszę z silnika taki głos jak na filmiku poniżej który ostatnio znacznie się nasilił. Nie wiem co to może być? Podejrzewam że jakieś łożysko ale pewności nie mam. http://www.youtube.com/watch?v=qoLM3nLBp...
Wahacze są takie same. Półosie CHYBA inne. Trzeba by też łożyska porównać w necie. Tarcze kotwiczne też są inne, ze względu na samo-regulatory. Lata temu takie rzeczy człowiek robił... Przód to wiadomo, wszystko jest inne, od zwrotnicy zaczynając.
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Zdaje mi się że przyczyną jest rozrusznik a raczej wyjechane w nim łożyska najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana rozrusznika.
Koło talerzowe jest przykręcone do obudowy mechanizmu różnicowego KOło talerzowe trzyma się tylko na łożyskach bocznych razem z całym mechanizmem różnicowym i jeśli był wymieniany to jest założony odwrotnie. Ale należało zaspawać satelity bo wciąż będziesz je wymieniał.
Miałem to samo w CC 700 jak jeszcze miałem. Powód - rozwalone łożysko wyciskowe sprzęgła. Przejechałem tak kilka km i łożysko wgryzło się w docisk i biegi przestały wchodzić.
Odkręć pokrywę wałka sprzęgłowego od skrzyni Żuka i wyciągnij wałek sprzęgłowy z łożyskiem. Od wewnątrz w środku wałka sprzęgłowego jest lub było łożysko igiełkowe, sprawdź co z tymi łożyskami na walku sprzęgłowym.
Mechanik mówi ze tak jest w małych i nie ma co ruszać lepiej nie będzie można pozmieniać żarówki na ledy i ewentualnie zamontować jakieś do jazdy dziennej auto jest używane raz na tydzień w weekend do przejażdżek a kupiłem nowy aku niechcialbym znowu za chwile nowego kupowac Dodano po 1 Wolne obroty pokręcone są już łożyska hucza na altku
Jeszcze mi się przypomniało, że trzeba sprawdzić czy wałek w aparacie nie jest luźny na łożyskach, bo w takim przypadku przerwa na przerywacza jest bardzo dowolna.
co to znaczy "cięzko", bo przez internet nikt tego nie czuje. Jeśli nie następuje pełne rozsrzęglenie, tak, może być efekt w oporze ze strony synchronizatorów 2-4 i zgrzytania 1-wsteczny Dodano po 2 czy powinienem bardziej naciągnąć tą linkę? To trudno naprawiać na odległosć. Masz mieć poprawnie wyregulowane sprzegło, w tydzień-miesiac po wymianie linki...
A jakby już nic nie pomogło, to mam stos (tak z kilkanascie sztuk alternatorów do malucha i kilka innych w przeróżnym stanie - brud, szczotki, łożyska - ale sprawnych). Oddam za niewielkie piniążki.
Wiem wiem, paska nie będę za mocno naciągał bo wiadomo im mocniej na ciągnę tym bardziej łożyska mają opór :) dziękuje chłopaki za pomoc, lecz dalej jestem bez piasty i bez łożysk :( wszystko na zamówienie :(
Łożysko oporowe można założyć na dwa sposoby a tylko jeden jest właściwy. Odkręć dekielek i sprawdź czy łozysko porowe nie jest obrócone o 180 *.
Witam, Teoretycznie tak, bo mechanizm jest taki sam (docisk, łożysko, średnica wału). Różnica tkwi w samej tarczy sprzęgła - i tutaj zastosowanie w bisie tarczy od 126p może wydatnie skrócić jej żywot, gdzyż jej konstrukcja mechaniczna jest o wiele słabsza i co istotne nie posiada tłumika drgań skrętnych - przez co skrzynia biegów może być forsowana....
powodem słabego hamowania nie musi być wcale awaria układu hamulcowego jak wynika z dyskusji.a może by tak sprawdzić łożyska w piastach???:D
Witam Mam nietypowe pytanie hehe Mam maluszka i cos mi klekocze, stuka w okolicach deski rozdzielczej, kierownicy... Dźwiek jakby cos się poluzowało itd. i to słychać nie tylko w czasie jazdy ale i na postoju jak dodam gazu to jest ten dźwiek, Może ktoś pomoże dojść co to jest. Z góry dziekuje wszystkim za sugestie. Pozdrawiam. P.S. Aha i nie sa to...
Witam Zacząłem remont przyczepki po domorosłych "fachowcach" takich jak ja :) ale najwyraźniej niezbyt przykładających się do swojej pracy. Rozebrałem piastę i łożyska na czopie wahacza ponieważ koła w przyczepie latały po kilka milimetrów w każdą stronę a nakrętka piasty była dokręcona do końca gwintu. Po rozebraniu wszystkiego z piasty wyjąłem dwa...
Skoda 135 miała takie rozwiązanie, ale tutaj był by problem-jak przedmówca zauwazył-z regulacją luzu łożysk, musiał byś to tak rozwiązać jak w skodzie było.
Ja u siebie robię połączenie na tzw. blachę tarcza syreny którą zdobyłem na giełdzie za śmieszne pieniądze ma taką samą średnicę i grubość jak ta od axa. Mam jeszcze problem z doborem łożyska oporowego proszę o podpowiedzi? Jak most nie wytrzyma to wstawię mocniejszy. Kiedy wszystko nabierze kształtu wstawię jakieś foty z góry dzięki.
Już kiedyś się zastanawiałem nad taka konstrukcją, ale ZREZYGNOWAŁEM Z BARDZO PROSTEJ PRZYCZYNY - podstawowej wada tego typu (od kosiarki) silnika, to sposób montażu. Silnik musi mieć wał ustawiony pionowo :(. Takie położenie niestety komplikuje trochę układ, bo łożyska alternatorów nie są przystosowane do takiej pracy . Nie każdy alternator wytrzyma...
Nie trzeba wyjmować skrzyni bo i po co się później denerwować przy wkładaniu. Wyciągnij silnik, niewiele waży, spokojnie robi to jedna osoba. To jest operacja na 2-3 godzinki razem z wymianą sprzęgła, max. I sprawdź przy okazji stan łożyska wyciskowego, a najlepiej od razu wymień.
Klemy masz oryginalne, czy już zmienione ? Przy zarobieniach "końcówek" korodował i wygniwał przewód. Elektromagnes, jego cewka ma dwa uzwojenia, jedno przyciągające, drugie podtrzymujące. Przyciągające bierze masę ze szczotek rozrusznika, poprzez wirnik, i oprócz zawieszania, tu może być przyczyna braku działania pierwszej fazy pracy rozrusznika. Brak...
Nie wierze w magnetyzery. Ludzie szkoda pieniędzy. Sprzedawcy bazują na Waszej niewiedzy - wystarczy sprawdzić na allegro. Chcecie zeby Wam mało palił? posprawdzajcie łożyska, ustawcie zbieżność, wymieńcie filtry, olej, sprawdzcie hamulce.
CIĘGNO BIEGÓW NOWE ORYGINALNE EMBLEMAT „POLSKI FIAT” GUMA WLOTU POWIETRZA NOWA ORYGINALNA KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW NOWE ORYGINALNE KOPUŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO NOWA ORYGINALNA KOREK WLEWU OLEJU UŻYWANY / NOWY ORYGINALNY LINKA SSANIA FIAT 126P ORYGINAŁ ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA ORYGINALNE ŁOŻYSKO PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ORYGINALNE ŁOŻYSKO OPOROWE SPRŻEGŁA...
Co to może być? Jeżeli skrzynia stuka to trzeba ją wyciągać i rozbierać zanim się całkiem rozsypie. Jak rozłożysz będziesz wiedział co to może być. Może któreś łożysko na wałku. Ktoś pomorze? Ja jestem z Podlasia.
Taaaak, i nie zmieniałeś oleju / części / tarcz sprzęgła / linki rozrusznika / hamulcowych Olej to materiał eksploatacyjny, nawet obecnie nie wymienia się go co 70 000 km. :D Maluch teścia przejechał bezusterkowo przynajmniej 50 000 km, pamiętam bo obchodziliśmy mały jubileusz. Pierwsze co wymienił to stożkowe łożyska w przednich piastach ale nie pamiętam...
a ja bym postawił na bendix lub łożyska ślizgowe czyli tuleje jak dobrze pamiętram - tu bym upatrywał zatrzymywania (zacierania) się wirnika.
niedokońca zgadzam sie z kolego Mariuszem Z. niesłyszałem by zuzyty docisk sprzegła chodził bardzo ciezko co najwyrzej jeszcze lzej ! byc moze lest to dzwignia sprzegła przy skrzyni ta przytrzymująca łożysko oporowe ja tak miałem !!! powodzenia w diagnozowaniu ps maluch zawsze zaskakuje:)
Witam. Jak już mówimy o układzie przeniesienia napędu, to nie zapomnij o docisku :wink:. Przy okazji oczywiście łożysko wyciskowe. P.S. Czy ten "maluch" nie jest słaby na wyższych biegach (podjazd pod górki) ?. Pozdrawiam :).
Moge dodac jeszcze przyblokowany mechanizm wysprzęglania. Od samego pedału, poprzez linkę do widełek. Ja też nie upierałbym się przy oleju, bo z silnika tak właściwie, to nie ma jak go zarzucić na sprzęgło. Zrobiłem ileś tam silników od paprucha i zazwyczaj były to:docisk (pęknięte słoneczko, przegrzanie), koniec tarcz, łożysko wyciskowe, straszne luzy...
Tak zanim się poukładają szczęki tak może być. Ale na podniesionym przodzie gdzie szumi poruszaj kołem góra dół i zobacz czy jest luźno może to łożysko koła? Zobacz to jak jedziesz w zakręt czy przykładowo w lewo głośniej a w prawo cisza.
No też przypuszczałem że albo skrzynia lub sprzęgło ale z drugiej strony mówisz że skrzynia ale biegi wchodzą bez problemu. A z drugiego punktu widzenia to jak by biegi nie chciały wejść to sprzęgło a u mnie wchodzą dobrze mówię czyli chyba skrzynka?? Jak myślicie co mogło się posypać łożysko,synchronizator/y czy któreś koło zębate???
badek - a powiedz mi co za problemcze smarowaniem silnika malucha? Jest przecież oryginalna miska, pompa oleju i zapewne też olej w silniku. Łożyska ślizgowe w postaci panewek zatarły by się w try miga bez smarowania
Ja wykonałem to tak , silnik od Fiata 126p i prostownik do ładowania z regulacją . To pracuje kilka lat już , i tylko raz przesmarowałem łożyska-buksy , i dalej chodzi ....
Posmaruj końce wirnika/tulejki i część po której przesuwa się bendix.W rozruszniku zastosowane są łożyska ślizgowe,tulejki ze stopu brązu o własnościach samosmarnych ale o niebo lepiej nasmarować je.
[quote="CameR"]Na 99% któryś z elementów składowych sprzęgła. (łożysko oporowe, wałek sprzęgłowy, tarcza , docisk) jeżeli na wyłączonym silniku nie ma biegów, to sprzęgło nie ma nic do rzeczy, uszkodzona skrzynia biegów [
Prawidłowym dokręcania srub czyli co robię zle? Jaka powinna być kolejność oraz dlaczego na starym regulatorze było wszystko ok a na nowym od razu pękł Bez wyciągania alternatora Bez wyciągania alternatora... Ale koło pasowe rozmontowałeś. Przykręcasz do bloku , mocujesz z obudową wentylatora , mocujesz wentylator ( przy okazji sprawdzenie czy nie...
Kupię piasty tylne wraz z łożyskiem, półosią krótką oraz zabierakiem do Fiata 126p, najlepiej 8 sztuk.
Czy przy wymianie tych osłon nie przestawiłeś przypadkiem nakrętki dystansowe łożysk półosi,bo jeśli tak do będzie prawdopodobnie uszkodzony wałek zdawczy lub duża współpracująca z nim zębatka układu różnicowego.
witam Ja użyłem mechanizm różnicowy od polskiego fiata 126p jest dość mały z zarazem wytrzymały i łatwo dotoczyć jest zębatke i co najlepsze ma juz łożyska i oprawy łożysk i jest oczywiście bardzo tani
Witam. Dzięki za pomoc, zacząłem już kombinować coś na łożyskach ślizgowych wahliwych coś jak końcówki drążka tylko w mocniejszych obudowach. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
No w sumie zbyt dużej filozofii nie powinno być ;) Po pierwsze blokada ukłądu kierowniczego - z wiadomych względów. Po drugie dystanse - z jeszcze bardziej wiadomych ;) Zamiast dystansów na przód mógłbyś dać profil stalowy odpowiedniej szerokości i do niego przykręcić piasty i od razu koła - tak, żeby już za łożyskiem nie było przedłużek - to wydłuży...
http://obrazki.elektroda.pl/3393479000_1... Witam. Mam do zaprezentowania prosty wiatrak, który służy mi do pompowania wody na ogród rozpiętość około 4 m przekładnia (dyfer) od malucha, słup to kształtownik zamknięty stalowy 100/100. Wydajność - około jednego wiadra na 3 minuty przy średnim wietrze. Koszty: *dwa arkusze blachy na skrzydła...
Nie uruchamiaj silnika z odkręconymi przewodami od alternatora! Polecam weryfikację kompleksową - demontaż alternatora, sprawdzenie rezystancji i izolacji uzwojeń oraz sprawdzenie diod (na rozłożonym alternatorze) i sprawdzenie przy okazji łożysk. Jeżeli to zrobisz, to później weź się za weryfikację regulatora. Taki sposób postępowanie zapewni bezawaryjną...
Panowie, cała regeneracja gaźnika w maluchu, polegała na rozwierceniu łożysk przepustnicy na nadwymiar i osadzeniu nowej przepustnicy z ośką. Plus ewentualnie nowa uszczelka i zaworek iglicowy. Doradzać laikowi rozbieranie jakiegokolwiek gaźnika - co najmniej nie rozsądne.
chyba wiem o co ci chodzi pewnie myślisz o zwykłym wyciu skrzyni otóż skrzynia mi nigdy tam nie wyła to jest bardziej odgłos tarcia tak jakby się łożysko gdzieś kończyło i ten odgłos słychać od około dwóch miesięcy i jest coraz gorzej głośniej i częściej
Bo się same odkręcają, w wyniku tego luzuje się łożysko dwurzędowe i przemieszcza się wałek pośredni. Zasadniczo pod te śruby powinny przychodzić stożkowe koronkowe podkladki spręzynujące które nigdy nie pełniły swojego zadania bo pękały podczas dokręcania. Dodatkowo jak się śruby popuszczą to łbami trą o koło drugiego biegu,.
Mam pytanie do kolegi BRYS ,mianowicie ,czy kolega uważa że nowe łożyska zaszkodzą skrzyni ? dziwna teoria Oczywiście nie mówię o "normalnej"skrzyni w której już tryby są do siebie dopasowane,ze zmienioną powiedzmy,nową "choinką 1-go biegu". Mówię o "prawdziwych składakach",w których mechanizm różnicowy pochodził z jednej,wałek zdawczy i półosie z...
Skoro chcesz moc to zostaw sprzęgło 126p z wałkiem sprzęgłowym, następnie małe koło pasowe i łożysko podtrzymujące. Paskami klinowymi schodzisz w dół na duże koło pasowe i z tego koła możesz na druga skrzynie lub bezpośrednio na tylny most. http://obrazki.elektroda.pl/3874595600_1...
Siemka W poprzednim artykule pisałem, że posiadam tylko bieg II. Wyjąłem skrzynie wraz z silnikiem i zacząłem ją rozbierać. Po ściągnięciu tzw. dupki okazało się, że śruby na wałku głównym mocujące łożysko są w opłakanym stanie. Czyli jedna urwana, a druga spiłowana przez tryb. Wtedy co mi zacięło oby dwa koła tylne to raczej była wina tych śrub, bo...
Witam! Powodów może być kilka. 1. Łożysko w pieście zajechane - miałem taki przypadek i myślałem, że zaraz koło odleci. 2. Może ręczny nie odbił i trzyma ? Weź samochodem pojedz na jakąś górkę, stań rzuć na luz i pozwól mu się toczyć. Jak będzie słychać dziwne odgłosy lub nie będzie chciał się zbytnio toczyć to nie wina sprzęgła. Natomiast jak test...
Witam. No to masz podane na tacy - słabiej działają zaciski przedniego lewego albo tył prawy. Teraz pytanie zapowietrzony obwód od pompy hamulcowej do pompy ABS, zapowietrzony dalej czy felerne nie działające tłoczki tył lub zacisk przód. Nie kojarzę seicenta z ABS ale czy tam z tyłu nie ma tych samych bębnów co w cinquecento. Jeżeli tak to możliwe...
WItam. Po wyjęciu skrzyni okazało się ze łożysko stanęło dęba i obkrecilo się w gnieździe co spowodowało uszkodzenie gniazda i wypadanie 3 biegu. Skrzynia poszła do wymiany razem ze sprzęgłem ale teraz powstał nowy problem mianowicie wypadający 3 i 4 bieg. jednak nie jest to wypadanie takie ze jedziemy i wypadnie bieg tylko na postoju po wrzuceniu 3...
Po zdjęciu cylindra nie widać śladów zacierania, korbowód też nie jest zatarty, ani żadne łożysko, luz na zamku pierścieni to 0,25. Poskładałem wszystko do kupy, ustawiłem zapłon 2,5 mm przed gmp, ale znikła iskra, po chwili iskra wróciła, ale słaba i czerwona, to pewnie kondensator, już 2 wysiadł. Co może być przyczyną psucia kondensatorów? Kiedyś...
Do wymiany nie z tego powodu że chcesz zmienić prędkość tylko że rozwala łożyska w skrzyni i moście przez brak wyrównania długości. Przegub Cardana wyrównuje obroty kosztem zmiany długości i obrotów wału pośredniego. Jak jest 2 przeguby i wieloklin wszystko chodzi bezawaryjnie. Poczytaj na Wikipedii o przegubie Cardana.
Bo takich nie ma. Jednak: Nic nie wkładamy energii, a uzyskamy jej duże ilości z kawalka materiału odpowiedniego wygiętego i łożyskowanego np WIATRAKA.
Jaki silnik bo to jest końcówka produkcji Bis i może być 650 lub 700. Trzeba się liczyć że do wymiany jest wałek pośredni skrzyni biegów- dobrze znana niesynchronizowana jedynka, lizak, tył skrzyni biegów do tulejowania, resor do kowala, zwrotnice (specjalny długi rozwiertak fi 15 mm), tuleje do wahaczy, gałki. Tylne wahacze, linki do ręcznego, szczęki,...
Wygląda to na łożyska w skrzyni biegów, naprawa rzeczywiście nie opłacalna ,tylko kupując druga niema pewności w jakim jest stanie .Co do walenia skrzyni zgadzam sie z kolegą ,ale sprawdził bym sprzęgło ,bo jeśli sprzęgło będzie rozwalone wykończy nawet nowe poduszki.
Sprawdź luz na wałku rozrządu od strony łańcucha jeżeli nasz tam luz to ta naprawa musi objąć naprawę tego łożyska a to już większy wydatek i nie da się tego zrobić samemu , bez tego nie będzie dobrego ciśnienia oleju . Może warto zastanowić się nad wymianą silnika aby nie popadać w zbędne koszty. Mógłbyś mi powiedzieć jak sprawdzić ten luz i czy on...
Już dawno bym to zrobił ale ona jest sprawdzona wszystkie wałki łożyska widełki itp. są w nienagannym stanie :D Dodano po 5 Tak dokładnie chodzi o ten łącznik wymiana niebyła kwestią gumy lecz wyrobionych tulejek i otworów na śruby
Zacisk 51 regulatora do szczotek prądnicy(do tego najbliżej pokrywy silnika, obudowy łożyska to jest zacisk 51) i do lampki kontrolnej . Zacisk 67 do uzwojenia stojana (do tego co jest na korpusie, czyli stojanie). Zacisk 30 do + akumulatora (dokładnie podłączany jest do rozrusznika, razem z grubym przewodem z akumulatora).
Witam Mam Fiata Uno 899cm z 2000r. przebieg około 100 000 km. Niby wszystko działa ok, ale 2 bieg nie zawsze wchodzi z taką łatwością jak inne, trzeba użyć większej siły na lewarek. Ale nie zawsze nie wiem od czego to zależy:/. I zauważyłem że gdy zwalniam na tym że 2 biegu skrzynia wydaje też nie zawsze taki dziwny dźwięk ( taki szum jak by łożysko...
Tak jak pisał ps3store ściąg pasek spróbuj pokręcić ręką kółko od alternatora,o ile przekręca się i nic nie ociera łożyska są w porządku.Jak pasek masz nie jest naprężony to trzeba ująć 1-2 podkładki i wtedy nie będzie się ślizgał Jak dalej przy pracującym silniku i dodaniu gazu kontrolka nie zgaśnie to sprawdż regulator napięcia czy kabelek idący do...
http://obrazki.elektroda.net/12_12843265... Witam! Chciał bym przedstawić motocykl marki sam oparty na podzespołach fiata 126p, w moim wydaniu. Założenia projektu były następujące: Zbudować buggy - motocykl możliwie minimalnym nakładem finansowym i sprzętowym. Bazować na tym, co da się odzyskać z wycofanego z eksploatacji 22 letniego 126p...
wymiary wału korbowego średnica czopów głównych 53,970...53,990 średnica czopów korbowych 44,000...44,020 luzy montażowe łożyskowania: czopów głównych 0,0045...0,080 czopów korbowych 0,023...0,061 maksymalna dopuszczalna owalizacja czopów głównych 0,005
Myślę, że czyszczenie nic nie da. Częstą usterką są wyrobione tuleje (zwane łożyskami?) wirnika. Wirnik blokuje się pobierając znaczny prąd - stąd przygasanie kontrolek. Nowe tulejki to niewielki wydatek a i z wymianą nie powinieneś mieć problemów. Oczywiście po rozebraniu warto przeczyścić komutator i sprawdzić szczotki. Problem stanowi samo wyjęcie...
Jest szansa, to raz, już w silniku 126p BIS to przerabiałem. Dwa-wichrowała się płaszczyzna bloku. Trzy-ważny był montaż uszczelki, ta warstwa silikonu jaka na niej była nie wystarczała przy starszych, zlezałych uszczelkach. Kolejne-ważne były podkładki w kolektorze ssącym, ich kolejność i wyprowadzenie powierzchni (płyta i docieramy). Trzy-wszystkie...
Jakie tulejki? W alternatorze sa łożyska, a nie tulejki. Było tu o tym problemie już wiele razy. Wystarczy użyć funkcji "szukaj". Procedura standardowa: szczotki, połączenia kablowe, ze szczególną uwagą na śrubę przy rozruszniku, bo do niej idzie przzewód prądowy z alternatora, klemy przy akumulatorze, masy pojazdu: silnika i alternatora, akumulatora....
Proszę http://picasaweb.google.com/106253793335... w tej galerii jest oraz ten obrazek gościu quada robił.Bo też idzie zrobić na skrzyni od żuka ale to ciężar i wogóle ale też myślałem o tym czy by nie szło zrobić skrzynie na wałkach i łożyskach samonastawnym tylko żeby było bieg do przodu...
To, że alternator "delikatnie świszcze" to tak ma być. Jeśli masz obawy, to zdejmij pasek klinowy, pokręć kołem alternatora i posłuchaj, czy wtedy nie ma dziwnych dźwięków i oporów/zacięć (łożyska). Co do rozrusznika to pomijając wyczyszczenie końcówek przewodu akumulator-rozrusznik należałoby sprawdzić stan tulejek (luz) rozrusznika i zorientować się,...
http://obrazki.elektroda.net/97_12753007... Witam Chciałbym przedstawić wam prostą i tanią w budowie tokarkę , temat ten ma na celu przede wszystkim przedstawienie łatwego sposobu budowy prostej tokarki , lecz i tak trzeba się wykazać jakimś pojęciem z dziedziny ślusarstwa . Tokarka ta powstała z szczątków tokarki do drewna którą pociąłem...
Witam. Podepnę się pod temat. Kumpel ma fiata 125p-malucha- i jest problem z biegami. mianowicie kolega wymienił tzw lizak i efektu nie było tzn jakiś czas temu zniknął 3 bieg a potem wsteczny wymienił lizak na nowy i efekt ten sam. dziś rozbabraliśmy skrzynie, wszystko prócz łożyska przedniego na wałku atakującym nie było sypnięte tzn rozleciał się...
Witam. Nie wiem czy pomogę w tym temacie ale jeżeli chodzi o jakiekolwiek przekładnie w tym kątowe o rożnym przełożeniu i mocy to polecam firmę , która zajmuje się dystrybucją włoskich przekładni tu podaję link : http://www.bondiolipavesi.pl/ Sam kiedyś konstruowałem napęd na motorówce i potrzebowałem takiej przekładni , wcześniej zastosowałem jakaś...
z własnej wiedzy: 126p 650ccm przy zastosowaniu powyzszych + mieszany wałek rozrządu (turystyczno sportowy) -efekt koncowy 54KM z 26 fabrycznych, 125p 1500ccm +wałek i układ wtryskowy z golfa I gti 138KM Boziulko... Wał korbowy podparty w jednym silniku na dwu, w drugim na trzech łożyskach, obydwa z chyba najgorzej zaprojektowanym układem smarowania...
ariston łożysko łożysko łożysko łożysko electrolux amica łożysko łożysko
serwer łączyć internetem budowa antena dipol kontrolka poduszek powietrznych
klapka lodówka samsung pyronix matrix
Podłączenie radia Eunavi w Skoda Octavia 2 2004 Jak rozłożyć parownicę Philips 7000 Series?