Ciężko jej nie włączać przy takiej patelni na zewnątrz, tym bardziej że na dniach mam wyjazd w Polskę. Koło i łożysko jest OK.
Do tej pory było dobrze, trochę się tłukło, nagle zaczęło koło wibrować aż w końcu ma luz 4cm i strasznie się tłucze. No to chyba tylko laweta. Co do luzu, to nie byłbym pewien, czy to tylko łożysko.
Z ciekawości robiłem sekcję zwłok pompy wody z samochodu GM 2.0 DTi. To jest część która jest praktycznie nierozbieralna bez uszkodzenia wirnika pompy oraz uszczelnienia mechanicznego. Wałek pompy jest jedną całością z łożyskami, można powiedzieć że stanowi nierozbieralną piastę. Po obu stronach łożyska były grube osłony przeciwpyłowe z FKM, praktycznie...
Jasne na tyle grzebania w hamulcach powinno już pomuc.Zgadzam się z axxx poszukaj usterki w innym miejscu a nie w hamulcach--może faktycznie łożysko!!! pozdro.
Koło talerzowe jest przykręcone do obudowy mechanizmu różnicowego KOło talerzowe trzyma się tylko na łożyskach bocznych razem z całym mechanizmem różnicowym i jeśli był wymieniany to jest założony odwrotnie. Ale należało zaspawać satelity bo wciąż będziesz je wymieniał.
Wyjolem silnik i odstawiłem na koło na palecie i tylko zmieniałem łożysko oporowe
Sprawdź czy opona nie obciera o nadkole. Jeśli nie to podnieś go na lewarku i zakręć kołem powinno się łatwo obracać. Jeśli nie to coś z hamulcami, chyba że za mocno dokręciłeś nakrętkę łożyska.
A łożysko nie wygniotło sobie ścieżki na czopie wirnika alternatora? Swoją drogą nakrętka powinna tam być solidnie dokręcona, najlepiej przy wyjętym alternatorze.
Dziękuję, to wiele wyjaśnia. A może ktos podpowie mi jakie są łożyska w tych alternatorach nr 46782213
No to jeszcze sprawdź koła z tyłu, bo tam TEŻ są łożyska.
Witam. Po 1.sklejone sprzęgło. 2.inna tarcza. 3.inny docisk. 4.inne łożysko oporowe. 5.koło zamachowe inne. Bo 1,5cm to jest sporo.
Hmmm no to dziwne jeśli na prawdę jest taki przebieg to nie powinno być koło chociaż , nie raz trafiają się wadliwe , może to łożysko ciężko powiedzieć jak się nie słyszy .
Dziś sejko było jeszcze na stacji diagnostycznej i się okazuje że tylne prawe koło szybciej hamuje niż pozostałe. Jutro przegląd hamulców.
Panowie ale jeżeli wszystko pozostałe jest ok a różnica jedynie w średnicy koła to czy poza tym że łożysko może się szybciej wykończyć to czy elektrycznie jest ok.?
Sprawdź luzy na łożyskach wahaczy z tyłu. Trzeba podnieść koło do góry i poszarpać od dołu.
Witam wszystkich bardzo serdecznie mam pewien problem a chodzi to o silnik fiata 126p i skrzynie biegów również fiata 126p. Skrzynia jest obcięta w połowie i są obcięte półosie zostaje tylko wałek sprzęgłowy na końcu którego znajduje się koło pasowe tylko jet mały problem czy nie trzeba go z łożyskować ?? ponieważ nie wiem czy nie będą zbyt duże przeciążenia...
Albo zaciera się rurka na której pracuje łożysko oporowe. I potwierdzam, jeżeli koło zamachowe jest już zmachane życiem, to nowa tarcza też nie pociągnie długo.
No też przypuszczałem że albo skrzynia lub sprzęgło ale z drugiej strony mówisz że skrzynia ale biegi wchodzą bez problemu. A z drugiego punktu widzenia to jak by biegi nie chciały wejść to sprzęgło a u mnie wchodzą dobrze mówię czyli chyba skrzynka?? Jak myślicie co mogło się posypać łożysko,synchronizator/y czy któreś koło zębate???
Na prawym kole lewy gwint tzn że koło ma się odkręcić i odlecieć. Na lewym kole jest prawy gwint i to znaczy dokładnie to samo. Zrobione tak po to żeby nakrętka się nie dokręciła i nie zablokowała koła przez nadmierny ścisk łożysk - mniej zagrożenia i kłopotu na drodze sprawia szorowanie zawieszeniem po asfalcie niż hamowanie jednym kołem - taka logika...
Witam Mam problem w Fiacie bravo 2 2007 r Wymieniłem łożysko przednie prawe założyłem starczy czujnik.Przy jedzie testowej od razu brak absu. Pierwsze co zdjąłem całą zwrotnice lecz pierścień magnetyczny na łożysku wygląda dobrze żadnych uszkodzeń więc wymieniłem czujnik na nowy.Problem nie znikł ABS ciągle nie działa. oczywiście przed każdą jazda usuwałem...
Cześć Z własnego doświadczenia i rozmów z mechanikiem (pracuje w serwisie toyoty i hyundaia-ten mechanik) to wymieniaj na sztywne, z ta różnica że nie szukał bym na allegro tylko w jakimś zaprzyjaźnionym sklepie, wziąłbym komplet tj docisk, sprzęgło, koło, łożysko. Mam w swoim seacie od roku i nie widzę różnicy.
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
po złożeniu sprawdz czy nie przyciera wiatrak Dodano po 4 nie napinaj mocno paska bo znowu będzie po łożyskach i przy okazji pójdzie drugie koło z filtrem odśrodkowym
Podnieś lewe koło, pokręć. Podnieś prawe koło, pokręć. Odpowiedź powinieneś mieć, pod warunkiem, że hamulce nie blokują.
Kilka lat temu (koło 2000r) Mitsubishi Galant 2.0 89' (ojca) sekwencyjny wtrysk benzyny. Po wyjechaniu z domu po około 33 kilometrach silnik wariuje, przerywa, traci moc dzieją się cuda. Po chwili postoju wszystko normalnie. Po przejechaniu kolejnych kilometrów sytuacja się powtarza. Postój i wraca wszystko do normy. Nasłuchałem się wtedy "mechaników"...
Są rózne techniki, w zależności od konstrukcji twojego sprzetu. Np duży fiat/FSO 1500 ustalenie wału miał za pomocą pierścienia, zakładanego na goraco: http://obrazki.elektroda.pl/8937428600_1... To jest ten po prawej, zaraz koło łozyska. Są także pierścienie osadcze, np rowek na wale i pierścień tego typu: http://obrazki.elektroda.pl/9883079900_1...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Viper, daj spokój. Zdejmie tylny dekiel ( i ile zdejmie) i odkręci koło pasowe. I dłuuuugo się będzie zastanawiał jak wybić wirnik. A ściągaczem można sobie tam pogibać.
Dwa lata, 35 tys. km. Sprężyna przód i łożyska mc phersonów. Tak spokój. Ogólnie bardzo przyjemny samochodzik. Mało paliwożerny (syndrom stojącego wskaźnika poziomu paliwa :D ).
Zdemontuj koło, kluczem 19, zdejmij bęben kluczem 12, zdejmij piastę (która jest łożyskiem) kluczem 32 i to wszystko. Pamiętaj że takie błahe tematy zakłada się w dziale początkujący. Klucz 32 musi być nasadowy.
Potrzebuję fachowej wskazówki , przy rozbieraniu alternatora (od Fiata Uno 45 1,0) typu magneti marelli aa125r-14v-45a aby wymienić łożyska na przedniej części wirnika tam gdzie wkłada sie podkładkę , wentylator, tuleję dystansową i koło pasowe napędu dokręcane nakrętką - jest wyfrezowany wpust na klin. Czy w tym miejscu ten klin powinien być, bo podczas...
Właśnie zaczynam budowę mechanizmów. Znalazłem lewarki od fiata 125p. Proszę o wyjaśnienie w którym miejscu umieścić łożyska. Zdemontowałem lewarek - usunełem łożysko oporowe - i nie mogę połapać się skąd ten wewnętrzy wymiar łożyska 17 mm. które należy zastosować czy trzeba je nabić na część gwintowaną na której nakręcone było duże koło zębate??? Może...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Podnieś tył auta, wciśnij kilka razy hamulec i zobacz czy jak go puścisz to koło kręci się bez oporów. Może zbyt często i zbyt ostro używasz hamulca że Ci się grzeją bębny skoro nic ich nie blokuje. Luzów na łożysku nie ma?
Jestem mechanikiem serwisowym i sam miałem taki przypadek. Jeżeli kupuje się łożysko w sklepach z łożyskami, to do tej pralki pasuje łoż. od jakiegoś fiata (nie istotne). Jest to łożysko dość drogie i b. rzadko spotykane w pralkach. Ale różni się szczegółem od oryginalnego. Mianowicie wewnętrzna tuleja łożyska ma podcięcie (w przeciwieństwie do oryginału)....
olej mogł wyleciec z manszety wewnętrznej od strony skrzyni bo półoś włożona jest w kielich w skrzyni a jej pierścienie sa smarowane olejem skrzyni biegów. rozepnij wachacz i wyjmij półoś wtedy zobaczysz co jest uszkodzone. zobacz łożysko koła , przegłub zewnętrzny, pierścienie na półosi od strony skrzyni. jesli te elemety bedą ok to coś sie stało w...
Nie rozumiem pytania. Odkrecasz koło, nadkole, możesz amortyzatory z piasta dla lepszego dostępu. Zderzak chyba też możesz. Później kolektor ssacy, wydechowych i tak dalej.
chłopie w multipli masz abs w łożysku koła czyli musisz wymienić łożysko z abs, niestety sprawdzanie omomierzem nic ci nieda chyba że będzieszmierzył w ruchu poszczególne koło może wychwycisz które jest uszkodzone. Niewyobrażam sobie żebyś wymienił sam pierścień łozyska bo go nigdzie niekupisz. Dodano po 38 chłopie w multipli masz abs w łożysku koła...
Proponuje wymianę także klocków hamulcowych. Mogą być poprostu zuzyte (pęknięte, wydarte). Lub któryś z cylindrów nie zostawia odpowiedniego luzu klocek lekko trze stad ten szum. Sprawdzic to można w bardzo łatwy sposób- dotykajac ręką tarczy hamulcowej. Jeśli jest ciepła to wiadomo że występowało tarcie i nie odbił cylinder po hamowaniu. Z tego co...
Skoro chcesz moc to zostaw sprzęgło 126p z wałkiem sprzęgłowym, następnie małe koło pasowe i łożysko podtrzymujące. Paskami klinowymi schodzisz w dół na duże koło pasowe i z tego koła możesz na druga skrzynie lub bezpośrednio na tylny most. http://obrazki.elektroda.pl/3874595600_1...
Witam. Dołączę się do tematu gdyż miałem ten sam problem.Głośne stuki oraz szarpanie na pierwszym biegu podczas ruszania a po zmianie na drugi bieg zupełny spokój.Połączone było to z trudnościami przy włączaniu biegu wstecznego.Okazało się,że zużyty był wewnętrzny mechanizm zmiany biegów (widełki biegu wstecznego) oraz wałek i koło podwójne biegu wstecznego-ruina.Po...
Mam problem z półośkami w fiacie Palio Weekend łożysko staneło i wewnętrzny brzegób się wytarł potrzebny mi jakis rysunek nie koniecznie całego silnika co skrzyni biegów a dokładnie układu różnicowego . Chodzi mi o to czy koło układu różnicowego jest na tym samym łożysku co przegób wewnętrzny ? Wiem że to mało związane z elektroniką ale może ktos ma...
Karta testowa ATE koło 100zł w IC. Po prostu widać na niej pole magnetyczne tarczy. http://www.ate-hamulce.pl/www/download/a...
Witam. Temat wiele razy przerabiany i wiele podpowiedzi masz już w internecie. Poszukaj w serwisach typu youtube, tam masz pokazane nawet filmy z budowy takich ciągników. Sam zbudowałem kiedyś pojazd typu sam którego mam do dziś czyli już prawie 4 lata i powiem ci, że największe wyzwanie to sprawić aby ten pojazd był mały, wąski, i lekki bo zrobić coś...
Gdyby to było łożysko oporowe to raczej na każdym biegu dźwięk pojawiał by się... tak przynajmniej mi się wydaje... być może koło zębate zazębia się w nieodpowiedni sposób... Mogę podać przykład z doświadczenia jak bieg został notorycznie załączany na nie dokońca wciśniętym sprzęgle,pojawiał się zgrzyt, i w dalszym użytkowaniu na tym właśnie biegu zauważalny...
Abs nie mam - a te koło foniczne to jak abs nie ma to i jego też nie ma chyba ? I ten zabierak to co to jest. :) rozumiem, żę samego łożyska nie zmienię i nie ma takiego w sprzedaży tylko razem z piastą? Dziękuję za informację
Bo się same odkręcają, w wyniku tego luzuje się łożysko dwurzędowe i przemieszcza się wałek pośredni. Zasadniczo pod te śruby powinny przychodzić stożkowe koronkowe podkladki spręzynujące które nigdy nie pełniły swojego zadania bo pękały podczas dokręcania. Dodatkowo jak się śruby popuszczą to łbami trą o koło drugiego biegu,.
Widziałem traktorek, który mial silnik z malucha ze skrzynia z przodu ale w poprzek. Ze skrzyni napęd wychodził przez jedną półośkę, która była obcięta i podparta na łożysku. Na półośce było koło łańcuchowe i łańcuch przekazywał napęd na dół na następne koło łańcuchowe założone na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów od żuka. Traktorek ma dwa lewarki od...
Mam buggy z silnikiem od eleganta ale przy wciskaniu sprzęgła coś piszczy. Wydaje mi się że to tarcza sprzęgła trze o koło zamachowe, ale wciskam sprzęgło z całej siły. Obawiam się, że będę musiał zrobić hydrauliczne sprzęgło. Chyba że to nie problem ze zbyt słabym wciskaniem sprzęgła. Dodam, że przy wrzucaniu biegów piszczenie znacznie się nasila,...
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
Przedstawiam układ ciśnieniowy układ smarowania do sprężarki z filtrem oleju z fiata uno i zaworem ciśnieniowym z silnika C 360 http://obrazki.elektroda.pl/7236720200_1... I - wlot oleju z pompy od wspomagania II - przelew do zbiornika oleju III- do sprężarki Obudowy wykonane na tokarce , gwinty M14x1,5 ,gwint zaworu z pompy silnika...
Siemka W poprzednim artykule pisałem, że posiadam tylko bieg II. Wyjąłem skrzynie wraz z silnikiem i zacząłem ją rozbierać. Po ściągnięciu tzw. dupki okazało się, że śruby na wałku głównym mocujące łożysko są w opłakanym stanie. Czyli jedna urwana, a druga spiłowana przez tryb. Wtedy co mi zacięło oby dwa koła tylne to raczej była wina tych śrub, bo...
witam tak sie składa , że ja również zbudowałem sam quada ale bez mechanizmu i trój kołowca z mechanizmem . w trójkołowcu takowy mechanizm jest potrzebny ponieważ kąt pochylenia główki ramy jest dość duży a co ca tym idzie mały nacisk na przód i przy skręcie trajka jedzie do przodu :) Natomiast ja wykorzystałem mechanizm różnicowy od popularnego fiata...
Witam, mam taki problem. Kupiłem zestaw naprawczy piasty koła tylnego do malucha. Założyłem wszystko jak należy, ale zrobiłem chyba jakiś błąd podczas dokręcania śruby na przegubie. Słyszałem że trzeba skręcić to mocno żeby tulejka się rozprężyła, więc dokręciłem mocno. Koło kręciło się, ale stawiało pewien opór, myślałem że to normalne ale kiedy się...
Na pewno nie jest to łożysko oporowe ani tarcza czy docisk bo to było wymieniane. A tam słychać że grzechocze coś i trzęsie budą, szczególnie kierownicą. Nie grzechotało bym koło dwumasowe jeżeli poducha by się która kol wiek zapadła. Silnikiem nie trzęsie, pracuje równo,nie falują obroty, komputer był podłączony i nic nie wykazało. Na drążku zmiany...
fiat punto nie jest skomplikowany ,sprawdź na początek czy nie masz jakichś luzów, stuków w kołach można sprawdzić na postoju ;podczas energicznego ruchu kierownica w tzw luzie kierownicy czy coś nie stuka (np łożyska , końcówki drążków) , po podniesieniu i obrocie koła - można sprawdzić czy nie obcierają łożyska (powinno lekko się obracać) , łożyska...
Jak w temacie , czuć mocne drżenie obu pedałów , nie cały czas ale bardzo często . Są momenty że przestaje , ale już coraz rzadziej . Oczywiście ze skrzyni wydobywają się dziwne dźwięki metaliczne i szarpie silnikiem przy gaszeniu . :( Teraz tylko się zastanawiam czy bardziej obstawiać docisk i łożysko oporowe czy raczej koło dwumasowe ? Dodam że lekkie...
Najpierw, to wypadało by zdemontować i sprawdzić co jest nie tak. Koło dwumasowe ma mieć około 20% luzu (w zależności od marki) tj. jakieś 2,5-3cm po obwodzie koła. Co do "zrywania" sprzęgła, to najprawdopodobniej tulejka prowadząca łożysko oporowe jest brudna/uszkodzona (to też się okaże po demontażu). Co do wymiany sprzęgła, to okaże się dopiero po...
Witam! Powodów może być kilka. 1. Łożysko w pieście zajechane - miałem taki przypadek i myślałem, że zaraz koło odleci. 2. Może ręczny nie odbił i trzyma ? Weź samochodem pojedz na jakąś górkę, stań rzuć na luz i pozwól mu się toczyć. Jak będzie słychać dziwne odgłosy lub nie będzie chciał się zbytnio toczyć to nie wina sprzęgła. Natomiast jak test...
http://obrazki.elektroda.pl/4970552400_1... Przedstawiam wykonany przeze mnie kompresor warsztatowy. Sprężarka produkcji zssr o pojemności skokowej 154,7 cm3. Panewka korbowodowa smarowana ciśnieniowo, wał osadzony na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych rozbryzgowo. Powrót oleju do miski olejowej. Obroty sprężarki na wale ok. 1400/min....
Auto jest z roku 1995 to nowe nie jest, z tyłu łożyska są ok, ale przednie bardzo się tuką a koło ma bardzo duże luzy, czyli pozostaje warsztat? Dodano po 46 Ściągacza nie mam, jest to moje pierwsze autko więc pierwsza wymiana. Czyli warsztat? Dodano po 23 Posiadam: Młotek, kowadło, imadło, śrubokręty i klucze.
Witam. Mam problem z dziwnymi odgłosami z okolicy skrzyni biegów przy prędkości powyżej 30 km/h. Podczas przyśpieszenia, dodawania gazu jest ok. Podczas toczenia się na odpalonym/zgaszonym silniku na biegu/luzie z wciśniętym/ nie wciśniętym sprzęgłem z okolicy skrzyni biegów/przegubów zewn. Słychać rytmiczny stukot, którego częstotliwość jest proporcjonalna...
Czy rzeczywiście? W jaki sposób? Ale skoro zapłacono 813 PLN to już sporo podniesiona wartość samochodu. Chyba nie przeczytałeś dobrze. Suma 813zł to z przesłanej oferty na zakup nowego. Na razie do auta został zamontowany używany - choć nie na długo. Suma 130 to koszt zakupu regulatora oraz mostka. Więc wartość nie została podniesiona. Stojan zapewne...
Witam panowie ponownie. Niestety przy prubie wybicia(wypchania) bebechów do tyłu i zrobieniu wszystkiego tak jak proponowaliście korpus pompy przy łożysku uległ uszkodzeniu. Zakupiłem używaną pompę wody od poloneza 1.6 gli lecz niestety nie pasuje. Sprawa wygląda tak, że za dużo wystaje koło pasowe pompy dzieki czemu pasek nie leży równolegle z kołem...
Po zdjęciu tylnej pokrywy skrzyni (chociaż robiłem to już dość dawno temu, więc mogę się mylić) pod synchronizatorem jest metalowa płytka mocowana na dwie śrubki która przytrzymuje łożysko w obudowie. Robiłem kilka skrzyń z podobnymi objawami i przyczyną było poluzowanie lub ścięcie łbów tych śrub co powodowało wzdłużny luz wałka. Witam. Miałem taki...
Prawidłowym dokręcania srub czyli co robię zle? Jaka powinna być kolejność oraz dlaczego na starym regulatorze było wszystko ok a na nowym od razu pękł Bez wyciągania alternatora Bez wyciągania alternatora... Ale koło pasowe rozmontowałeś. Przykręcasz do bloku , mocujesz z obudową wentylatora , mocujesz wentylator ( przy okazji sprawdzenie czy nie...
Potrzebuje jakieś fachowej wskazówki w jaki najleprzy sposób zdjąć łożyska z wirnika alternatora w fiacie uno model alternatora to magneti marelli aa125r-14v-55a no i jak założyć nowe może zna ktoś domowy sposób na przprowadzenie tej czynności. Druga sprawa dotycząca tego tematu to czy szczotkotrzymacz ze szczotkami to jest jedna nierozłączna część...
Alternator jest Magneti Marelli z łożyskiem kierunkowym, koło faktycznie może być zapieczone ale z demontażem alternatora są problemy a samej rolki nie ściągnie bo nie ma dojścia z kluczami. Trzeba silnik opuszczać na jednej łapie zeby go wyciągnać, jest w bardzo nie dostępnym miejscu. Będę musiał to sprawdzić. (elektrit) Swiece żarowe nie mają zadnego...
jeżeli wyważarka pokazuje, że koła są wyważone ( podczas wyważania widac by było że cos jest nie tak z oponą czy z felgą ) bardzo możliwe jest , że są uskodzone łożyska kół przednich, spodkałem się z takim przypadkiem , podczas chamowania koło dostaje drgań i będzie trzęsło autem no i będą wibracje i drgania kierownicy "Spodkałem" - to od spodka? "Chmowanie"...
Koszt to pompy ,silnik ,koło pasowe silnika ,zbiornik powietrza .Resztę części bierze się ze złomu . Rzecz jasna części wpływające na bezpieczeństwo jak zawór bezpieczeństwa ,wyłącznik ciśnieniowy ,termik powinny być nowe. Mnie całość kosztowała 1400zł .Silnik udało się kupić 20 letni ale nigdy nie uruchamiany ,ot przeleżał 20 lat . Kompletny remont...
Wymontowanie alternatora nie jest aż takie trudne pod warunkiem, że do korpusu silnika przykręcony jest śrubami (nie szpilkami). Trzeba zdjąć grubą rurę ssącą i kluczem nasadowym odkręcić nakrętkę przez otwór blokując jednocześnie koło pasowe. Przed odłączeniem przewodów elektr. warto zdjąć klemę z akumulatora. Po podwieszeniu/podbudowaniu silnika oraz...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Ech zdjęcia traktora daj. Skrzynia biegów na luzie wcale nie musi dać luz na pełnych obrotach wału. Ściągnij wał napędu i wtedy sprawdzaj blokowanie przycieranie. Do tego hamulec jarzmo też ściągnij. Ma być samo koło półosie. Wtedy masz lepszą ocenę. A jeszcze lepiej jak oba koła będą w powietrzu. Kręcąc wałem zobaczyć czy oba koła równo idą. Bo ten...
Anybody? Pomysły jakiekolwiek? Powoli jestem bezradny, aż ludzie się obracają kiedy jadę po mieście.. A sprawdzałeś opony ze wszystkich stron? Może po prostu w zależności od ciężaru jaki przewozisz to coś przyciera o któreś z tylnych kół wydając taki dźwięk jak opisujesz. Równie dobrze może to coś przycierać o felgę bądź na przykład bębny. Sprawdziłeś...
Przez zamrażanie odkręcałem odpowietrzniki hamulców w Fiacie 125 i byłem zdziwiony że się odkręcił nawet naderwany. Te wkręty były z lipnego materiału bo korodowały szybko, w dodatku wkręcone w utleniający się stop aluminiowy (znal silumin czy coś koło tego). Świecy nie odkręcałem, ale polecam spróbować może pomóc a koszt to 3 złote. Kup gaz do zapalniczek,...
witam, na jakiej podstawie sadzisz ze ten przebieg jest prawdziwy, 3 lata to w/g mnie min. 120kkm,to sam uzytkowy a nie do koscioła to po pierwsze a dalej to masz sprzegło do wymiany, tarcza -docisk- łozysko, powodzenia
Witam. Oj z tą kontrolką to i ja się męczyłem. Wymieniłem alternator, szczotki, regulator napięcia (co prawda alternator miał spory luz na łożysku w obudowie i należało go wymienić). U mnie kontrolka od ładowania zapalała sie od czasu do czasu co na pierwszy rzut oka wiązało sie niby z prędkością silnika ( ładowaniem alternatora) przy większych prędkościach....
Cześć autko to Ypsilon 2005r 1.3 JTD 70km i kupiłem je dla żony i zawsze coś z nim nie tak ( wcześniej nie miałem do dłuższej dyspozycji włoskiego samochodu, więc nie miałem zdania i zaczynam wierzyć opinią, że włoskie auta ciągle się psują), najpierw czujnik kąta skrętu (wymieniony już ok), problem ze stukającymi zaciskami hamulcowymi ( bardzo uciążliwy...
Faktycznie, przeoczyłem, że był nieprzerejestrowany, do tego brak informacji o aktualnym przeglądzie, więc aż 2 rzeczy były niezgodne ze stanem faktycznym... i bez tej kolizji podczas kontroli mogliby Ci zatrzymać ten dowód. Swoją drogą ciekawa sprawa, bo zatrzymany dowód w zasadzie może odebrać tyko osoba która jest w nim wpisana. Czeka Cię przeprawa...
No! w skrzyniach najczęściej zużywają się synchronizatory... I wtedy zgrzyta przy wrzucaniu biegów. Osobiście jeździłem ze 3 lata Xantią 1.9D po taksówce, która na liczniku miała 420 tys a ile naprawdę? I tam zgrzytała 2, 3 i 4, no bo te biegi są najczęściej używane w mieście, i tak sobie zgrzytała i nic jej się nie stało, potem kupił tą Xantię kolega...
Znalazłem pytanie o wymianę piasty tylnego koła w Punto I. Temat rzeczywiście błahy, ale jak widać, potrzebny. Dla osób mniej obytych z mechaniką, opisałem wymianę szczegółowo, bo jest tam kilka niuansów, których doświadczony mechanik nawet nie zauważy, natomiast osoba robiąca to po raz pierwszy, może mieć z tym kłopot. Operacja ta, jest banalnie prosta...
http://obrazki.elektroda.net/12_12843265... Witam! Chciał bym przedstawić motocykl marki sam oparty na podzespołach fiata 126p, w moim wydaniu. Założenia projektu były następujące: Zbudować buggy - motocykl możliwie minimalnym nakładem finansowym i sprzętowym. Bazować na tym, co da się odzyskać z wycofanego z eksploatacji 22 letniego 126p...
Z tym kołem pasowym (zmniejszonym) to bez przesady! Gdy dawno temu w Bielsku zaczęły się "korki" w Centrum, zrobiłem koło pasowe i to dwuczęściowe do regulacji, jak oryginał. O łożyska się nie martwiłem, ma wytrzymywać 15000obrotów; z wykonanym przełożeniem maluch nie mógł się do tego nawet zbliżyć. Problem pojawił się z innej strony: wszystko było...
Zdecydowanie grupa VAG Rady winny wynikać z rozsądku, a nie z przywiązania do marki. Dodano po 22 (bo włoski wynalazek o nazwie Common Rail, montowany zarówno w Alfach jak i w Passatach, "psuje się" według internetowych ekspertów tylko w tych pierwszych). No i te porady - jak kupisz igłę, to pojeździsz. Igłą się nie jeździ, tylko przyszywa guziki....
Ja również jeździłem maluchem odchudzonym tzn wywalone wszystko co niepotrzebnr został tylko fotle kierowcy i goła blacha. Różnica znaczna. Obecnie mam ibize 2.0 Gti 115KM też mam same fotele z przodu(przygotowuję ja do malowania) i jest o wiele żyźniejsza w porównaniu z orginałem. Co do lepszego zbierania się malucha??? Przecież już koledzy się wypowiadali...
Witam Rok temu miałem przyjemność :cry: naprawiać alternator od sc900 a wcześniej od cc700. Klęska okazało się że alternatory zużywają się w taki sposób, że szczotki zintegrowane z regulatorem napięcia po około 90 tyś. km w pierścieniach po których się poruszają robią sobie rowek. Same też się zużywają oczywiście. W skutek tego regulator nie pracuje...
Spaprany montaż , toć to najprostszy układ w samochodzie, pewnie łozysko wyciskowe sie nie cofa. Ale czuć pod pedałem ze docisk wpycha łozysko na swoje miejsce. a zreszta łozysko przy składaniu siedziało na tulejce i trzymały je widełki. może być łozysko złe? a możę to wina tej tulei? łozysko powinno całe wejść na tą tuleję? Tuleja miała koło 3 cm...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
To samo z innymi rzeczami kiedyś jak mnie nie było na świecie rodzice kupili odkurzacz za swoje trzy pensje. Ten odkurzacz służył dzielnie przez 50 lat mają tylko raz wymienione łożyska i chyba raz lub dwa razy szczotki i sprawny został wymieniony na nowszy, cichszy, bardziej „designerski”. Dzisiaj kupujesz tani odkurzacz za dniówkę przeciętnego...
Miałem dwa fiaty - starą Mareę i nowe Punto z salonu. Bardzo awaryjne auta, nie polecam. Marei nie wypominam, bo stare, sterane auto, moje pierwsze. Ale nowe Punto z salonu - chuchanie, dmuchane, ASO i: - awaria wspomagania przy 35 tys. km, - awaria pompy sprzęgła, do wymiany pompa i sprzęgło - 105 tys. km, - do tego drobiazgi typu zacinające się klamki...
ale to rysunek walka sprzęgłowego,a tamto łożysko jest na głównym od strony kola zdawczego. Co do tych 250 zl to nie wiem czy nie musisz mnożyć, dodawanie może nie pomóc. Dodano po 18 W katalogu którym się posługujesz wałek ten nazywa się wałkiem pośrednim.Łożysko na rysunku wałka pośredniego nosi nr2 a koło zębate z którym ono sąsiaduje nr 4.
łożysko koło łożysko koło przód łożysko koło samochód
klapka sterowania temperatura nawiewu rozruch transformatora z18xe wymiana silnika
analizator widma akustycznego lodówka campingaz
Ford Fiesta MK6 1.3 benzyna łańcuch kolizyjność Lokalizacja ulubionych miejsc w AutoMapie