Nie wiem z czego to robią Mieszanka ALU, natomiast główną przyczyną niszczenia tych kap jest agresywna chemia lub jej nadmiar sypany do pralki.
Są trzy przyczyny. Łożyska,koło pasowe,zerwana lub wykrzywiona oś bębna. Ta trzecia jest najbardziej prawdopodobna. To powinno być to.
Ten KM ma podkładkę zabezpieczającą z języczkiem wchodzącym w podebranie wałka wrzeciona? Jak na to patrzę, to jest to głupio zrobione, że łożyska prężone są przez poliamidowe koło. Nawet gdyby było stalowe, to jest to wbrew regułom sztuki projektowania maszyn. Powinny być dwie średnice. Zaraz za tylnym łożyskiem powinna być tulejka i nakrętka KM z...
Witam. Posiadam alternator z pojazdu FORD S-MAX o oznaczeniach: FoMoCo AG9T-10300-AA 14V 150A BEFYA 113016112 16/13 VALEO 2610695B TG15C174 Zdjęcie z naklejki: [center][url=https://obrazki.elektroda.p... Numery części z katalogu Ford: 1. 1678608...
Nowy 750? Nowe pierścienie (olej zawsze je wykańcza) 7pln, łożyska koło 30. Robota - trzeba by wylutować uzwojenia (nie zazdroszczę - palniczek gazowy, ostrożnie na plastik). Pierścienie trzeba zgrzać - może te szrotowskiesą właśnie tylko zaciśnięte i tak grzeją?
Witam, zardzewiałe łożysko do wymiany i uszczelka pod tym łożyskiem do wymiany. Odkręć zespół łożyska i sprawdź na tyle ile możliwe czy uchwyt bębna nie jest skorodowany.
Oporności są poprawne. Oporność mierzona miedzy przewodami kierunkowymi powinna być 2x większa od oporności między każdym kierunkowym a wspólnym. Pozostaje dla pewności (z elektrykiem pod ręką) zrobić test bez centrali bezpośrednio pod zasilaniem sieciowym. Co do łożysk - koło napędu powinieneś krętnąć na zasprzęglonym napędzie i wyjętym silniku - wtedy...
Po danych z naklejki nie problem to znaleźć. Ale wymieniać to systematycznie - bez sensu. U mnie znowu silniczek zatarty na łożysku koło szczotek chociaż nic dziwnego patrząc na jego skorodowaną obudowę. Nie mniej jednak w firmowym urządzeniu takie rzeczy dziać się nie powinny. Aż dziw że producent nic z tym nie robi.
Przy okazji -sprawdź ślizgi -sprawdź kółko napinacza ( rozypuje się łożysko) -ściąg koło pasowe i zobacz czy nie jest wykręcona śruba zaworu ciśnienia oleju, śruba się wykręca i opiera o obudowę.
Nie panikuj, koło nie odpadnie.
Odkręcasz śrubę na kole pasowym, rękami w prawo i w lewo ciągniesz za koło (schodzi), potem odkręcasz śruby na krzyżaku, wkręcasz śrubę M-8 w oś, walisz młotem w oś (krzyżak schodzi), wybijasz stare łożyska i simmering, wprasowujesz nowe łożyska (na prasie) i simmering, składasz wszystko do kupy, tylko w odwrotnej kolejności. Jasne?!
sam napisałeś co się stało. ten silnik jest zbudowany jak każdy. czyli masz stojan z nawiniętym uzwojeniem na stelażu w który wprasowana jest oś i masz wirnik którym jest felga z ogponą wewnątrz wyłożona magnesami neo. One są bardzo blisko uzwojenia. 2mm prześwitu. Jest takie zagadnienie jak współosiowość tych dwóch elementów. Czyli to że magnesy nie...
Łożyska na 99% ale znając tą pralkę to sprawdź w 4 pozycjach co 90stopni jeszcze jedna rzecz. Złap jedna ręką za koło pasowe a drugą za bęben i podnoś go delikatnie palcami. Jeżeli w każdej pozycji rusza się jednocześnie koło pasowe z bebnem to mamy pół biedy bo tylko łożyska. Ale jeżeli zauważysz ze koło pasowe nie reaguje na ruch bebnem to krzyżak...
Samo łożysko kosztuje jakieś 20-30zł.Wymontować koło pasowe, zmierzyć łożysko, zakupić i wymienić. Dodano po 1 Jeżeli już jest bicie to uszkodzone jest trzymanie łożyska a jest ono aluminiowe Wysypało się samo łożysko, jeszcze polata po wymianie.
Jest o tym dużo na forum, np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... AWG 650, AWG 680, Bosch WOB 1600 - to takie same konstrukcje. Ułożyskowania wymienia się oba.
Koszyk łożyska, to przychodzi mi do głowy koło zębate napędu pompy bądź koło pośrednie rozrządu. Ale jak łożyska by się tu wysypaly to były by też inne objawy. Może to zawleczki polamalo na korbach?
Cześć! programatory i silniki są takie same, różnią się wklepanymi programami, za to są rozniecę w niektórych podzespołach takich jak łożyska, amortyzatory i koło pasowe. to wszystko ma wpływ na prawidłową prace przy wyższych obrotach.
Masz ściągacz albo odklejacz do łożysk? Wygląda na to, że to koło z 4'ma pinami ma zejść do tyłu.
Sprawdziłem na podnośniku i to nie łożysko, koło obraca się swobodnie cicho, jedynie słychać delikatne sporadyczne miejscowe szorowanie pewnie między klockiem a tarczą, ale wątpię żeby to miało wpływ na całość, jest na prawdę delikatne, nawet nie przychamowywuje koła.
Koła nie muszą mieć luzu aby szumiało łożysko. Na podnośniku obracaj każe koło po kolei i nasłuchuj innej (ciut głośniejszej) pracy któregoś łożyska.
Uszkodzony hallotron w silniku albo urwany przewód w wiązce miedzy silnikiem a sterownikiem. Koło na wyłączonym skuterze obraca się bez oporów ?, bo jeszcze możliwe, ze rozsypane łożysko.
Ja również myślę, że w pierwszej kolejności należałoby wyjąć skrzynię biegów i zobaczyć jak wygląda sprzęgło. Przypominam, że sprzęgło to tarcza, docisk, łożysko, koło zamachowe oraz widełki... Sądzę, że właśnie tam znajdziesz rozwiązanie tych problemów.
Pierwszy pomysł łożysko/koło pasowe/pasek alternatora?
Niestety rozczaruję koleżankę bo w pralkach producenta Indesit zbiornik jest zgrzewany i dlatego producent nie podaje rozmiaru łożysk i uszczelniacza: https://north.pl/karta/zbiornik-kompletn... Według zaleceń producenta w razie awarii łożysk wymienia się kompletny zespół piorący....
Pytanie, czy przy tak dużym luzie oprócz łożysk i uszczelniacza mam spodziewać się ośki do wymiany? W moim przypadku, przy jeszcze większych luzach na łożyskach, ośka ocalała. Do wymiany, miałem tylko łożyska, uszczelniacze oraz koło paska.
http://www.elektro-czesci.com.pl/pokrywa... chodziło mi o to łożysko w tej części. Koło wyciska się na prasie. Łożysko jest zalane w plastiku i generalnie się go nie wymienia.
Witam Kupię za jakiś 4-pack itp. koło pasowe z uszkodzonego silnika, przy próbie zdjęcia (odklejaczem) na gorąco do wymiany łożysk koło nie wytrzymało presji i poległo, a siedziało strasznie ciasno. Koło można odciąć z wałem silnika, na tokarce to rozwiercę i wyjmę. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. BTW jak się nic nie trafi zamontuje to tylko odwrotnie...
Koło pasowe na osi silnika jest "zabite na amen" więc demontaż nie wchodzi w grę. To po co chcesz ściągać koło pasowe?Wymiana łożysk?
Więc szukaj tam. Albo półoś jakiś bubel albo montaż nie poszedł.
Mozna wymienic samo łożysko. Jak sie tak rozpadlo, że koło dostało luzu, to zwykle talerzyk ABS'u też do wymiany
Przy silniku 2800 obr koło będzie miało 90mm, nie powinno być problemu z poślizgiem pasków za to z silnikiem 1400 obr będzie lepsze opasanie koła i poślizg pasków mniejszy przez co naciąg pasków nie musi być tak duży co przekłada się na żywotność łożysk a koło 180mm to nie jest duże koło
Dodam, że wał rozpędzony jest do 5000 obr/min. Licząc bez elementów na łożyska i koło pasowe, to sama cześć skrawająca waży ok 45-50 kg. Stal c45 (pierwsza lepszą z brzegu) waży ok 96kg/mb...
Schemat serwisowy SD 45 to łożysko jest wolne . Sprawdź wałek ,koło, kulki.
Witam, na 90 % masz spalony wirnik, nie wiem czy nie lepiej kupić nowy odkurzacz, . Koszt wymiany wirnika + nowe łożyska +nowe szczotki to koło 100 zł. Pozdrawiam.
Łożysko(a)? Koło pasowe? Trzeba byłoby od tyłu zajrzeć...
Rodzaj paliwa nie ma znaczenia tutaj. Drgania to ile obrotów ma na luzie? Poniżej 800? 500? Bo jak już 400 to trzeba będzie podnieść obroty do 800 lepiej. Ale to nie będzie to. Koło zamachowe zwykle czy dwumasowe? No sprzęgło... Może też bicie mieć sprzęgło zamach koło łożysko podporowe centralizujacy wal sprzęgłowy... Reszta to nie wiem co może być...
Problem dotyczy pralki Electrolux EWT1266ESW (91310231901), mianowicie na wideo można obejrzeć, co jej dolega... 1. Podczas pracy słychać stukanie (uruchomiony program do czyszczenia pralki, pusty bęben). https://filmy.elektroda.pl/18_1745602523... 2. Przy poruszaniu bębnem na boki wyraźnie słyszalny jest hałas pukania etc. https://filmy.elektroda.pl/65_1745602470...
Są łuparki stożkowe. W zasadzie silnik, stożek łupiący z gwintem i jedyne czego wymaga do dosunięcia polana do stożka. On już sam się wkręci w drewno i rozłupie je. Nie trzeba żadnych pedałów, sterowanie ogranicza się do włączenia do pracy i wyłączenia po pracy. Koszty to kilkaset złotych za koło napędowe, łożysko i rębak. Sam rębak z 200zł. Silnik...
Inne wymiary łożyska były montowane w Golfach i Jettach przed liftem czyli do połowy roku 1987. O GPD się nie wypowiem bo nie miałem w rękach i nie montowałem ale cena bardzo niska co nie świadczy pewnie o dobrej jakości. Za to montowałem FAG-a łożyska, mają wszystkie potrzebne nakrętki i śruby potrzebne przy wymianie łożysk i cena oscyluje coś koło...
Najlepiej ściągaczem odkręcając śrube musisz opukać młotkiem koło wokół osi żeby zruszyć tlenek aluminium powstający na styku z osią. Ściągacz 3 łapowy. Powodzenia.
EBS i automatyczna skrzynia biegów mają ze sobą wiele wspólnego , jeśli EBS działa wadliwie to skrzynia też.Zrób porządek z EBS przede wszystkim nie łataj przewodów tylko je wymień to bardziej bezpieczne i pewne.Sprawdż czujniki wpiastach miernikiem może padły .Jeśli mają mniej niż 950 ohm to je wymień , przy okazji podnieś oś i sprawdż luzy na łożyskach...
Jeśli masz zwykłe koło pasowe to nie da się wyłączyć. Niektórzy to przerabiają w ten sposób, że dorabiają specjalne koło pasowe, które osadzone jest na łożysku. Łożysko natomiast osadzone jest na wałku sprężarki. Jest tam specjalny kołek blokujący. Jeśli nie chcemy aby pracował kompresor to kołek jest wyciągnięty i koło obraca się na łożysku, jeśli...
Witam ponownie. Problem rozwiązany a było nim łożysko w kole. Łożysko nie miało luzów, nie szumiało ale po wyjęciu okazało się że praktycznie nie miało w ogóle smaru. Po założeniu nowego łożyska koło się nie grzeje.
Odkręciłeś koło pasowe? Tak robisz zdjęcia że się trzeba domyślać. Na ostatnim zdjęciu widać śrubę. To ta sama co z pierwszego zdjęcia? Jaki jest powód demontażu kompresora? Głośna praca łożyska?
To zależy co wymieniasz, jak kometne sprzęgło z cewką załączającą to zdejmujesz wszystko, jeden seger trzyma koło z łożyskiem drugi cewkę. Jeśli na pasku nie ma napinacza to jest elastyczny i demontuje/montuje się go za pomocą specjalnego narzędzia, przy odrobinie pomysłu i wprawy można to zrobić z pomocą ogólno dostępnych narzędzi
Witam. Ten silniczek nich już do emerytury kręci tą sprężarkę, w tej chwili nawet nie masz możliwości wymiany łożyska od strony wałka bo koło przyspawane. Patrząc na gabaryty nie ma dużej mocy i raczej nie pociągnie większego kompresora.
Witam. Nie ma innej opcji dostania się do łożyska, koło pasowe trzeba zdjąć.
Tak, łożysko terkocze jak się nim obraca. Oznaki zużycia osi na zdjęciach poniżej. Nie wiem jak mam je ocenić. Flansza/krzyżak nie ma luzu - jak trzymam bęben to ani drgnie jeśli chcę nim poruszyć, a jak nim ruszam nie trzymając bębna to bęben chodzi równo z osią, nic nie odskakuje ani nie łapie luzu. To jak oceniacie, wystarczy wymienić łożysko i...
Nie dobiłeś wewnętrznego łożyska, dlatego uszczelniacz wystaje a powinien być na równo, koło pasowe powinno głębokością zrównać się z osią krzyżaka. Dobij wewnętrzne łożysko, dobij uszczelniacz na równo z wanną i powinno być okej. Dodano po 19 Rozumiem, se uszczelka by miała przylegać do łożyska więc powinienem ja dobić? Tak ma dolegać.
Łożysko , zębatka koło żeliwne ok.
Witam. Opcja wymiany łożyska silnika jest pod warunkiem, że zdejmiesz koło pasowe, roznitujesz silnik, usuniesz ewentualny wyciek, który spowodował zatarcie łożyska i powoduje działanie zabezpieczenia (wybija korki).
Jeżeli temat jest jeszcze aktualny, to na 99% jest to błąd pozycjonowania bębna - uszkodzony kontaktron (w mojej po śmierci łożyska koło opadło i wytarło kontaktron).
Dziwne , może głoszę tu herezje ale czasem koło pasowe nie powinno być przykrecone :P Łożysko trzyma koło pasowe .
Witam. Panowie w tylnym kole miałem problem z łożyskiem. Koło miało wyczuwalny luz na boki. Po dociągnięciu lekko łożyska koło nie miało luzu jednak mocniej się grzało niż drugie. Widać to było także podczas obrotu koła ręką. Gdy łożysko było popuszczone to robiło 3,5 obrotu a po dociągnięciu tylko 1-1,5 obrotu. Mechanik wymienił mi dziś łożysko. Stwierdził...
Jeżeli poszły piasty to i łożyska dostały swoje.Do tego V-ring może być uszkodzony.Wymieniaj nie tylko piasty lecz łożyska i V-ringi.Powodzenia.
Sam musisz zdiagnozować na odległość i w ciemno to można gdybać. Może być łożysko,krzywe koło pasowe itd.
Ja bym radził dotyczyć piastę, która będzie osadzona zaraz przy łożysku. Koło pasowe zamocować na śruby do piasty. Natomiast piastę można zamocować na dobrze wykonany klin (wyfrezowane gniazdo).
Porządnie wszystko oczyścić, założyć v-ring, przesmarować płaszczyznę na łożysku po której on pracuje, założyć łożysko, załoyć koło pasowe i finito prac. Jeśli biały smar masz dołączony do zestawu łożyskowego to skorzystaj z niego, jeśli nie ma, może być zwykły smar łożyskowy.
Witam. Gdy lekko odkręcisz śrubę mocującą koło, zastosuj ściągacz do łożysk trójramienny opierając go właśnie na tej poluzowanej śrubie i powinno Ci koło zeskoczyć z ośki bębna. Jeśli masz simering tzw. z kominkiem to masz już w zasadzie wszystko, tylko chęci, siły i do roboty byle przed świętami zdążyć. :x-mas:
Za wszelką cenę chciałbym reanimować tą praleczkę, przede wszystkim za to, że poza łożyskami i fartuchem jest praktycznie bezawaryjna. Faktycznie nie bardzo wiem jak opisać problem. Załączam foto. Wałek na tyle wyczyściłem z rdzy, że łożyska wchodzą bez problemu. Część wałka pozostająca w bębnie jest szorstka z osadu i nie wiem czy ten osad ruszać....
Może przeguby? Wrzuć wsteczny i rusz gwałtownie czy strzeli lub łożysko piasty (koło będzie ciepłe po jeździe)
Ja miałem podobny problem w zetorze 7745, ale 5 bieg w ogóle nie chciał wejść- obojętnie czy na postoju czy podczas jazdy lub na zgaszonym silniku. Okazało się że uszkodzony został synchronizator 5 biegu. Winne było łożysko igiełkowe między wałkiem sprzęgłowym (I stopnia oczywiście) a wałkiem głównym (górnym we skrzyni), które się dosłownie rozsypało...
Ja bym stawiał na łożyska, pewnie są luzy. Przychodzi moment że koło pasowe się odchyla i wtedy pasek się zsuwa.
Ile tam jest łożysk 2 ?, koło pasowe mam już zdjęte.
Witam, Właśnie na podstawie podanych porad próbuję wymienić łożyska. Koło pasowe jest tak "zespawane" z ośką, że nie chce zejść z osi i nie ma możliwości zdjęcia go. Czy jest jakiś sposób na zdjęcie koła pasowego? Dziękuję !
Witam Sprzęgło kompresora masz dobre (jego zadaniem jest załączanie i rozłączanie kompresora), wymień łożysko które jest w tym kole, jak klima jest włączona chodzi sprężarka, jak klimę wyłączysz pompa się zatrzymuje a koło obraca się na tym łożysku
Stos odpowiednio dobranych podkładek jest ściskany pomiędzy pierścieniami wewnętrznymi łożysk i przejmuje siłę wywieraną przez nakrętkę, nie pozwalając na nadmierne zaciskanie się elementów ruchomych łożysk. Koło ataku musi być dokręcone takim momentem, który jest zbyt duży dla łożysk. Rozwiązaniem problemu jest, właśnie, stos precyzyjnie dobranych...
Kończy się koło dwumasowe i łożysko oporowe, radziłbym kupić zestaw tarcza docisk łożysko wysprzęglik i koło 2masowe ale dobre jakościowo
Mam problem z silnikiem. Poskladałem sobie elegancko dół na nowych łożyskach i z nowym wałkiem sprzęgłowym. Zauważyłem jednak, że wciskając sprzęgło, wałek ze sprzęgłem przesuwa się w łożyskach i całe koło zębate od sprzęgła wyskakuje, obcierając potem pokrywę sprzęgła. Miał ktoś taki problem? Zastanawiam się, czy robić na wałku rowek pod segera, czy...
Tarczka, koło i łożysko powinny być dostępne, szukaj po modelu auta/silniku lub nr z kompresora.
Cześć, Zaniepokoiła mnie praca pralki. Po ściągnięciu paska i zakręcenia bębnem słychać stuki. Stuki są słyszalne gdy kręci się w prawa stronę. Jak zakręci się w lewo stuków już nie słychać. Nie wyczuwam luzów na łożyskach ani szumów łożysk. Koło pasowe jest przykręcone nie widzę wycieków. Czy to pęknięty krzyżak lub ew. coś ocierającego się o niego)...
Będę się jednak starał zrobić smarowanie ciśnieniowe. Nie muszę się martwić odpowietrzeniem skrzyni korbowej, bo ciśnienie spod tłoka będzie uchodzić przewodem odprowadzającym olej do specjalnie zrobionej skrzynki olejowej, w której będzie pompa oleju napędzana paskiem klinowym. Skrzynka będzie miała odpowietrznik. Wtedy olej dodatkowo chłodzi sprężarki....
Może łożysko grzeje całą piastę wraz z bębnem ?
Raczej nie uciagnie. Wałek womu w 4011 idzie przez cały tylny most i skrzynie biegów aż do wspornika łozyska sprzęgła. Przy sprzęgle jest na nim łożysko, seger i koło zębate, a w tylym moście przesówka. To poz 19. http://obrazki.elektroda.pl/9756054300_1... Chociaż może by się dało gdyby odkręcił pierwsze okienko od strony sprzęgła i...
koledzy mam metalowy wałek fi 35mm i chce zamontować w środku międy łożyskami koło pasowe... tylko teraz pytanie macie jakieś sposoby,bo klina raczej tam nie wbije ponieważ jest to środek wałka.
Rozumiem że chodzi o wymianę łożysk jeśli tak to faktycznie jest problem i najlepiej zrobić to tak potrzebny ściągacz i najlepiej jest podgrzać palnikiem koło i dopiero ściągać jeśli będziesz ściągać bez podgrzania to może się rozlecieć koło a ono nie istnieje jako część zamienna podgrzać ,ściągnąć,rozebrać silnik jeśli jest nitowany to nic roznitować...
No i dobrze to będę szukał a smarem też łożyska w koło posmarować prawda?
W grę wchodzi tylko i wyłącznie dorobienie nowego elementu. Dodatkowa obróbka cieplna przyczyni się do powstających mikropęknięć, które powstaną na wskutek zmiany struktury materiału. Ewentualnie można zastosować tuleję łożyskową (jeżeli jest taka możliwość) w celu podniesienia rozmiaru. W miejscu zużycia można napawać, wstawić tuleję i dobrać nowe...
I koło z wolnobiegiem sprawdź.
Nie przeszło mi nawet przez myśl, że to może być łożysko. To by wyjaśniało, dlaczego mechanik nie znalazł żadnych ubytków, wszak, żeby dostać się do łożyska, trzeba rozmontować całe koło. Muszę to sprawdzić.
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Taki fachura od silników i nie tylko a do tego łożyska koło zamachowe ściągasz? W AD nie ma i problem? Znasz Ty może momenty dopuszczalne dla danych śrub wkręcanych w dany materiał? Dziwne trochę...
Komutator można przetoczyć. Może jest jednak ważniejszy problem- na blachach koło komutatora wygląda że obciera o stojan. Łożysko?.
Wymieniał będę cały zestaw sprzęgła czyli tarcze, docisk i łożysko koło zamachowe zostaje bo to zwykłe sprzęgło jest i jeszcze uszczelniacze na półosiach wymienię i na wale. A pytałem czy przypalenie nie zaszkodzi bardziej sprzęgłu?
Do sprawdzenia łożyska, czy nie szumią i mają luzów oraz koło pasowe bębna - Należy sprawdzić czy oś nie jest w środku wyrobiona. pozdrawiam
Wirnik wygląda na nowy (komutator bez zużycia). Potrzebujesz do wymiany trzy części: koło magnesowe, łożysko i gumową nakładkę na łożysko. Trzeba jednak sprawdzić czy obudowa szlifierki nie została zniszczona wskutek zatarcia łożyska, chodzi tutaj o średnicę otworu oraz ew. deformację. Naprawiając samemu możesz mieć trochę kłopot ze zdjęciem łożyska...
Ktoś najwyraźniej wcześniej rozbierał silnik i zgubił podkładkę dystansową 10.5x16x1 o nr. kat. 225691, dlatego tulejka dystansowa zastępująca koło zębate IV biegu "weszła" w łożysko.
Panowie udało się po delikatnym zeszlifowaniu pilnikiem, ośka wskoczyła bez problemu w oba łożyska. Natomiast koło też się założy bez większego problemu. Dziękuję za wszystkie rady i wskazówki. Pozdrawiam.
Możliwe że już padły łożyska,lub koło pasowe krzywe,musisz zdjąc bok pralki i zobaczyć co sie dzieje jak zakręcisz ręką
Czy bęben powinien tak się ruszać? Nie powinien, łożyska rozwalone do granic możliwości, a pralka hałasowała od pół roku. kupię zwykle łożysko kryte 6206ZZ (wymieniłbym tylko to jedno na którym jest koło od strony paska) Jaja sobie robisz ? Do wymiany cały komplet, 2 łożyska i uszczelnienie, o ile w ogóle jest jeszcze na co je zakładać...
Zacisk wymieniony, siłownik wymieniony, klocki i tarcza też A łożysko na piaście?
Najpierw trzeba zdjąć pasek i to koło.
U mnie to nie pomagało, musiałem stuknąć w wirnik żeby ruszył, to pewnie już się zużyły łożyska, ma koło 9 lat to i czas na remont.
Dziękuję za schemat. Śrubę (nr 40 na schemacie) oczywiście już wcześniej odkręciłem. Pasek (38) i blaszka (52) też zdjęte. Niestety nie mogę zdjąć koła pasowego (37). Na schemacie nie widać osi bębna która jest włożona do łożyska (1). Koło pasowe jest jakoś wciśnięte lub wkręcone i połączone z osią bębna. Koło przy łożysku ma podcięcia jakby na klucz...
Czyli łożysko koła 280nm, a śruby mocujące koło 140nm. Dobrze sobie to wytłumaczyłem ?
Nie był wymieniany olej w moście- a był czy stan zero? i padło główne przełożenie (wałek atakujący i koło talerzowe). Łożysko podpory wału napędowego.
Dzięki sprawdzę jutro, tyle że czujnik ma stałe gniazdo a tarcza jest w każdym kole tak samo montowana - chyba że minimalnie koło przesunęli. Łożyska nowe - koło było wymieniane ze względu na luzy w gniazdach łożyska. Na razie przestawiłem tarczę o jedną śrubę i jeszcze się pogorszyło, więc jutro pokombinuję dalej - spróbuję tarczę podnieść na podkładkach.
A czy możliwe jest , że "małe rączki" przykleiły łożysko do wałka, bo zauważyłem przy wykręcaniu śruby mocującej koło pasowe, że gwint był posmarowany klejem i odkręcało się potwornie. Nie, łożyska są wprasowane w tuleję zbiornika. Śruba koła natomiast powlekana jest klejem zabezpieczającym przed możliwym wykręceniem/zluzowaniem się.
Może ściągaczem podejdziesz i koło zdejmiesz z ośki i będzie coś widać.
cześć właśnie opisuję wymianę łożysk + foto. CANDY CTT 82 TV – CTT 82 TV(S) – CTA 86 TV w zasadzie różnią się maleńkimi szczegółami. Dzięki zdjęciom i opisom będzie można zobaczyć i/lub domyślicie się jak naprawić/ wymienić: zamek, pręty które podnoszą klapę (drzwi duże) do góry, sprężyny utrzymujące bęben, suwaki...
łożysko koło przód łożysko przedni koło łożysko koło samochód
dht22 raspberry klapka megane zwrot dysku
viessmann serwis magnetowid toshiba
Instrukcja obsługi hulajnogi Skateflash Urban 3.0 Wyświetlacz w lodówce Haier nie świeci - diagnostyka