Ostatnio zmieniałem w silniku wał, łożyska, uszczelniacze. I od tamtej pory nie chce zapalic. A tłok, pierścienie i cylinder były dobre. Paliwo świeże? Uszczelniacze siedzą na miejscu? nie powypadały?
Szczotkami to trzeba zająć się najprędzej bo jeśli to wina niepoprawnie pracujących i kończących się szczotek to w końcu komutator ucierpi. Naprawa zbiornika przez specjalistyczną firmę wyjdzie maksymalnie 300 zł i zostanie udzielona 2 letnia gwarancja na usługę, ale warunkiem jest dobry stan krzyżaka bębna. Jeśli jedynym problemem silnika będą zużyte...
Mogą to być łożyska.Obejrzyj sobie filmiki z yt i porównaj dźwięk ze swoim.Możesz też sprawdzić czy jest luz na bębnie
Witam kolegów macie może wiedzę czy łożysko obrotu ma możliwość smarowania bo nie mogę znaleźć
Bez różnicy, sprężarka jest na łożyskach smarowana rozbryzgowo.
Niestety miernik uniwersalny to za mało. Wirnik można sprawdzić na specjalnym urządzeniu, które spotyka się w zakładach zajmujących się naprawą wirników.Grzanie się wirnika to objaw zwarcia zwojowego, ale czasem przyczyną grzania się wirnika i zwalniania obrotów może być uszkodzone łożysko.
Witam. Łożyska to podstawowy problem. Dla takich obrotów wypadało by zastosować łożyska wysokoobrotowe a nawet igiełkowe/szpilkowe różnie to nazywają. Osiowość przy spasowanych łożyskach jest ważna bo zaczyna blokować jeżeli jest nie wyosiowane a na ciasnych i spasowanych łożyskach. Panewki - dlatego producent je przewidział - żeby było cicho. Pozdrawiam.
różnią się grubością wewnętrznego pierścienia. O co tutaj w tym wszystkim chodzi? Być może są przystosowane do różnych obciążeń, albo obrotów.
Szczotki nie łopatki :D Swoją drogą można już je wymienić, bo za wiele ich nie zostało i mogą być one powodem hałasu, o którym piszesz, nawet pokrywa się to z Twoimi obserwacjami, że w jedną stronę hałasują bardziej. Po założeniu i dotarciu nowych szczotek hałas powinien zniknąć. Delikatnie sugerowałbym Ci zaniesienie silnika do zakładu, który zamontuje...
A nie lepiej, silniczek 12V (z wycieraczek samochodowych np.Kamaz), przekładnia na pasek gumowy, ośka gwintowana na łożyskach - regulator obrotów. W ten sam sposób rozwiązałem posów drutu nawojowego. Gwint prawy-lewy, krańcowe wyłączniki przełączające z elektromagnesem. Sposób prosty a niezawodny.
Łożysko z czujnikiem obrotów silnika masz tutaj: https://obrazki.elektroda.pl/4213941900_...
To nie jest OK.
Płyta nie "buja się" w pionie co obrót? Inaczej mówiąc - łożysko silnika spindle nie jest wyrobione? Oś nie ma luzów poprzecznych?
Kondensator. I to pewnie on zaczął :) Huczenie najczęściej spowodowane jest zużytymi łożyskami przy ich wymianie weź pod uwagę wysokie obroty (tysiące na minutę) tanie łożyska padną bardzo szybko.
To jest kondensator przeciwzakłóceniowy i obroty od niego nie zależą, więc albo łożyska się kończą lub problem ze szczotkami, może z wyłącznikiem.
Są dwie pompy. Jedna od wylewania wody, a druga do zraszania (jetsystem). Właśnie ta druga Ci buczy podczas prania. Nie wiem, czy sama wymieniałaś łożyska w tej pralce, czy jakiś zakład/fachowiec/sąsiad -do wyboru- więc nie będzie problemu z lokalizacją tej pompy. A koszt tej części wcale nie jest wysoki; zależy co chcesz- oryginał, czy podróba; od...
Mosfet steruje obrotami wentylatora. Może się właśnie skończyły łożyska i pracuje z oporem. Sprawdź jaka jest rzeczywista temperatura mosfeta. To prawdopodobnie ten ze aluminiowym (jasnym) radiatorem.
piszą iż to łożysko to 625-607 czyli nie wiem które z nich ale po wymiarach dojdziesz element 54 to gumka łożyska aby nie miało ono luzu w gnieździe. Jeśli po wymianie okaże się że urządzenie się nadal grzeje to będzie oznaczać że masz uszkodzony wirnik a to już nie będzie taki mały wydatek.
Sprawdź stan łożysk.
Czyli pozostaje życzliwy zakład który ściągnie koło i później go wciśnie Tak jest. Na łożyskach nie oszczędzaj, bo wysokie obroty nie lubią lipy. Najlepiej markowe, oczywiście z luzem C3.
zaczyna coraz głośniej huczeć, i długo schodzi z obrotów. Łożyska do wymiany.
Jest tu problem ze stabilnością wielkości napięcia zasilania elektroniki programatora. Dobry elektronik z pewnością sobie z tym poradzi. Czytaj pw.
.pralka przy wirowaniu mocno hałasuje natomiast przy suszeniu jest ok A tak łożyska sprawdzałeś? no bo przy suszeniu ma małe obroty i łożysk nie słychać.
A łożysko sprawdzone?
To "cyknięcie" to na ogół termik. Zdarza się, że włosy nawijają się na ośkę wentylatorka tuż przy łożysku. Duże opory zmniejszają obroty. Temperatura wzrasta i działa termik. Po jakimś czasie stygnie i można włączyć ponownie. Zapach najczęściej pochodzi z przypalanych włosów. Jak Ci się uda rozebrać, wystarczy wyczyścić i ew. kropelkę oliwy do maszyn...
Dzięki. Po niedzieli biorę się za generalke to przy okazji wymienie te łożyska bo już ładnie rzężą na biegu jałowym, przy wyższych obrotach cichną.
Ja bym powiedziała, że jak nie amortyzator to krzyżak. 3 nogi trzymające bęben i wychodzące z obudowy do koła pasowego
Może jakaś podpowiedź z praktyki, sprawdzona marka itd.? Co do marki, nie jestem w stanie Ci nic doradzić. Co do praktyki: Trwałość; to dobre łożyska. Wydajność; to wielkość i ilość obrotów "wiatraka".
Witam Jest tachometr na wirniku ? (Komutator łożysko tachometr)
Witam, poszukuje informacji na temat łożyska uc206(łożysko nastawne) nigdzie nie moge sie doszukać maksymalnych dopuszczalnych wartości obrotów dla tego łożyska... Może ktoś pomoże?
Wygląda mi to na problem z łożyskiem.
Ciąg dalszy próby demontażu przekładni , faktycznie element 2 , to seger , to jakby płaska ( segerowata) 2 zwojowa sprężyna , po jej demontażu , zeszła ruchoma osłona tarczy tnącej.Ten „cyngiel” 3 to zaczep sprężyny ruchomej osłony , ta sprężyna została z osłoną.To 4 , to ta sprężynka. Ten lekko oskrobany element nr 2 , to może być łożysko obrotu osłony...
http://www.skf.com/group/system/SearchRe... Tutaj masz kilka typów, różnią się prędkością obrotów pracy i nośnością.
Mogą to być amortyzatory. Łożysko raczej było by słychać także przy wolnych obrotach pralki.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Są tam łożyska 608. Same łożysko można kupić w cenie od około 2 do ponad 40zł. Obroty silnika to ponad 20000 rpm. Te łożyska przeważnie wytrzymują około 30000 rpm (ale są takie rodzaje, co wytrzymują poniżej 20000 rpm a są też co prawie 50000 rpm).
Wygląda na uszkodzone łożysko bębna. Pozdrawiam
Ze względu na wsad dwie droższe. Ze względu na cenę pierwsza. Różnice między nimi nie są wielkie i od strony użytkownika może decydować właśnie wygląd, rozmieszczenie gałek i magiczny program, który zostanie użyty raz na próbę. Co do obrotów - mam wrażenie, że im wyższe obroty tym krótsze życie łożysk i silnika. Może koledzy podzielą się spostrzeżeniami...
wymiana łożyska nie jest skomplikowana, ale bez dorobionego narzędzia nie jest łatwo ruszyć kapy z łożyskiem. Jak już się ruszy o pół obrotu to juz poźniej idzie lekko. Trzeba zdjąć jeden i drugi bok pralki i poszukać uszkodzonego łożyska. Następnie wykręcić całą kape z łożyskiem (taka okragła z otworkami) i założyć nową.
Obstawiam, że dźwięk pojawia się, gdy wentylator wchodzi na konkretne obroty. Możliwe też, że to dźwięk któregoś z łożysk. Mógłbyś nagrać jak to wygląda?
dodać jeszcze należy, że dwusuwy w ogóle nie lubią delikatnej jazdy (niskich obrotów), bo mają wtedy zbyt słabe smarowanie i to im szkodzi (przycierają się), tak jak i wały nie lubią wolnych obrotów bo rozbijają się łożyska igiełkowe, dwusuwy po prostu lubią "pałowanie" ;) zupełnie odwrotnie niż czterosuwy
Podważ teraz tą część pokrywy z przyciskiem od zwijaka i zdejmij ją (czasami ciężko schodzi), pod nią będą jeszcze 2 wkręty od tej pokrywy z wyłącznikiem. Potem wszystko już zejdzie. Co do grzechotania to często urwana turbina jest jego powodem, wolne obroty i grzanie to zatarte łożyska. Trzeba wymieniać często filtry, zwłaszcza wlotowy.
Ustawiasz korbą koło zamachowe, żebyś miał dostęp do śrub na dźwigienkach. Odkręcasz przeciwnakrętkę i tą śrubę o jeden obrót na każdej dźwigience. Bierzesz drut 8mm, i jeżeli między pierścieniem wyciskowym a oprawą łożyska odległość jest mniejsza niż 8 mm to odkręcasz każdą śrubę o tyle samo obrotów, żeby uzyskać to 8mm. Następnie kontrujesz śruby...
Wał założyłeś nowy, a łożyska pozostawiłeś stare?
Witam, napewno ona jest smarowana rozbryzgowo :) wystarczy zalać olejem... przewinęło mi się juz kila takich sprężarek przez ręce. Wał jest na łożyskach. Max obrotów tej spręzarki to 2800 obr/min.
Jeżeli wkładamy z góry pralka jest lżejsza i łatwiejsza do naprawy. Ale myślę ze tak jak z samochodami im mniej bajerów tym taniej. Polecam Hotpoint-Ariston pralka koło 1000zł , bardzo duży otwór wiec wygoda jak pierzesz np koc czy kurtkę lub pościel. Producent mowi ze silnik 25 lat żywotności wiec nie martwisz się o łożyska. Cicha praca. Obroty 1200...
Witam Poszukuję smaru do łożysk kulowych o dużych obrotach, małych obciążeniach oraz często występujących drganiach, co możecie polecić? Założeniem jest uzyskanie jak najmniejszych oporów (największych obrotów) na łożysku kulowym.
Spotkał się ktoś może z takimi objawami ?
Komutator można przetoczyć. Może jest jednak ważniejszy problem- na blachach koło komutatora wygląda że obciera o stojan. Łożysko?.
To nie kwestia łożysk- jak założyć chińczyki to raczej kwestia trwałości. Tym bardziej że u mnie sporo tego chodzi bez żadnego problemu i nie krócej jak markowe (no chyba że łożysko z odrzutu do japonki) Przy wymianie łożysk nie założono podkładek regulacyjnych i łożyska są za dużo ściśnięte.
Prawdopodobnie łożysko z jednej lub drugiej strony uszkodzone. Można zdjąć pasek i obrócić kołem ręcznie, jak będzie szum, narastający przy szybszym obracaniu, to jest pewność usterki łożyska(lub obu).
Przecież wyraźnie widać, że silnik jest mechanicznie hamowany, zbyt szybko się zatrzymuje. Ja bym szukał wady w łożyskach.
Jeśli po wyłączeniu pompy (w tym samym ułamku sekundy) silnik zatrzymując się pracuje poprawnie, to oznacza że ma zwarcie między zwojowe. Ale jeżeli z chwilą wyłączenia silnik wytwarza hałas proporcjonalny do obrotów, to oznacza łożyska lub woda w silniku co znaczy to samo. Inne uszkodzenia występują bardzo rzadko.
Wszystko zależy od obrotów, rozmiaru łożyska, ile mają być zanurzone w oleju i jakie uszczelnienie (2RS, 2ZZ)
Witam wiecie gdzie kupić uszczelnienia na wieżę obrotu (ochrona łożysk)
Jak chcesz się na poważnie pobawić z BLDC, a programowanie jest Twoją... lepszą stroną, to zapoznaj się z zestawem "P-NUCLEO-IHM001" - wymagana umiejętność programowania w C mikrokontrolerów 32-bit. Dodano po 10 osiąga 40 000rpm Nie do osiągnięcia bez przeróbek, a i z nimi to chyba nie te prędkości dla łożysk. Takie obroty to tylko w modelarstwie.
Układ regulacji obrotów może powodować uszkadzanie łożysk np. 608 wentylatorów ?
Odłącz szczotki i zakręć silnikiem może co uslyszysz. Może być jedno z łożysk źle zaprasowane przy wymianie.
Tak obraca się luźno, bez objawów uszkodzonego łożyska.
Łożyska wirnika i przełącznik obrotów.
Za niskie obroty są szkodliwe tylko gdzie jest ta granica? Oczywiście że za niskie obroty szkodzą zwłaszcza łożyskom i panewkom bo są silnie obciążone wtedy, no i smarowanie.
Pierwsze co się rozsypie w wałku to łożyska, tym szybciej im większych obrotów się będzie używać.
Co napędza ten silnik? Włączany bezpośrednio czy przełącznik gwiazda trójkąt?W jakim stanie są łożyska?
Warto by sprawdzić czy nie pękła sprężyna w sprzęgle odśrodkowym, oraz łożysko. Jeżeli to dzwonienie jest tylko na wolnych obrotach, to czasami tak bywa i po rozgrzaniu silnika powinno zniknąć. Wałek w rurce zawsze ma luz osiowy, no chyba że są wytarte łożyska ślizgowe ( tulejki )
Czyli słychać takie delikatne terkotanie? To raczej łożysko wysprzęglnika. Cały wysprzęglnik do wymiany.
Potykam się o identyczny idąc do lokalu, ale z jakiego odkurzacza "wyrwany" został - nie pomnę :( - popytam szefa. Jak coś, to służę częściami zamiennymi :) . jaki może być powód że wirnik sie obraca o pół obrotu Pewnie łożyska.
Łożyska magnetyczne stosuje się tam, gdzie duża masa o dobrym wyważeniu pracuje na ekstremalnie dużych obrotach. Są też MAGLEV - łożyska magnetyczne wentylatorów. Obrotów dużych tam nie ma raczej, a i masab samego śmigiełka też niewielka. Nie mniej jednak - tu nie ma czego smarować - odbiegamy od tematu... ;) Dodano po 2 Czemu butelki są opisane? Bo...
Dostały się śmieci na łożyska i mimo że kryte to zatarte. Łożyska do wymiany.
Napęd raczej na pewno przekazywany jest za pomocą paska, więc sprawdź rolki prowadzące, pewnie łożyska w nich suche, i na wyższych obrotach wyją. Sprawdź też czy olej jest w skrzyni.
Jeśli udało się rozebrać, to już jest połowa drogi. Łożysko nie kosztuje dużo, warto spróbować, ale kup łożysko do " wysokich obrotów", bo zwykłe się nie nadaje .Jaki jest rozmiar ośki? być może można ją zagwintować, by zakończyć nakrętką, lub z powrotem "na wcisk".
Po prostu podczas wirowania, ta niewielka nierówność pracy nabiera mocno na sile przez co cały bęben zaczyna "skakać" na boki. Łożysko co obrót delikatnie "pyka". Niewiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie
Kupiłem dziś oliwę techniczną (smaru niestety nie było, a ja nie mogłem się doczekać). Gramofon zaczął chodzić całkiem nieźle, więc jednak winne było łożysko. Obroty odrobinę pływają, ale myślę, że teraz to już kwestia regulacji, a może po prostu oliwa słabo się sprawdza. Jeszcze raz dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Sprawdź łożysko oporowe
Sprawdziłeś czy ma luzy na łożyskach?
(at)kenworth18 Wystarczy zapoznać się, ze specyfikacją parametrów pracy łożysk tocznych, która jest powszechna w necie. Obroty około 1000 oraz temperatura pracy max 90st., nie są niczym szczególnym w mechanice ułożyskowań. Sam do własnych pralek takowe zakładałem i urządzeń znajomych i też to działa bezawaryjnie długi czas. Przecież pisałem, że od kilkudziesięciu...
Nie zapomnij oczyścić wentylatora i łożysk ślizgowych , sprawdź ciepłowody na szczelność.
Nie, na ssaniu ma jeszcze więcej. Na rozgrzanym około 2 tys Kurcze to chyba nic na odległość nie zdziałamy. A tak jeszcze zapytam czy świeci pomarańczowa kontrolka Check Engine? Generalnie może być dużo przyczyn, ale skoro stało się to po postoju to pewnie jakaś bzdura będzie. Najlepiej jednak byłoby podjechać na komputer, powinno coś pokazać. Kiedyś...
Niestety mechanika też (at)RitterX w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne")
Obstawiam uszkodzenie łożyska na silniku jazdy. Łożysko to ma czujnik obrotów. Wezwać fachowca, żeby w menu z poziomu wyświetlacza sprawdził czy na pewno jest problem z brakiem odczytu z tego czujnika. https://obrazki.elektroda.pl/5105615400_...
Z tego co pamiętam to jest to na 800 obrotach. Jak na pusto to chyba silnik ma "bicie" i zniszczył łożyska.
No właśnie nie wiem po co, bo w kosiarkach zwykle nie ma wyższych obrotów niż 3000 rpm. Kulkowego łożyska raczej się nie dostanie, ponieważ przy średnicy wewnętrznej 30 mm, średnica zewnętrzna wynosi 55 mm. Ale niech jeszcze wypowiedzą się inni. Mógłbyś zrobić zdjęcie tego łożyska?
Witam!!! Jeśli jest na radiatorze taki duży wentylator niezabudowany (coś w tym stylu): http://obrazki.elektroda.net/60_11956666... to lubiały często się zacierać na łożyskach (obroty są stanowczo za niskie na moje oko powinno być minimum 1500RPM). Poza tym trzeba zetrzeć starą pastę:-) i dobrze wypolerować radiator żeby nie było nierówności. Pasta...
Sprawdź przekaźniki zmiany obrotów na płytce modułu
A co z łożyskami?
Kia Sportage II V6 4WD, nieszczelność uszczelki pompy wody, czyli rozrząd do odnowienia. Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy i pytanie dotyczy właśnie niego. Czy przy każdej wymianie tego paska trzeba wymienić napinacz? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego! "uszczelka pompy wody ' CZYLI ' Rozrząd"??? Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy...
Komputer stwierdza duże obciążenie silnika i podnosi obroty - automatyka działa. Miałem podobnie wina była z łożyskiem alternatora - po wymianie łożyska nie było takich zmian obrotów.
Jak najbardziej , c3 oznacza że jest z większym luzem co nie jest konieczne w pralkach, ale i nie przeszkadza. Pozdrawiam. C3 stosuje się do silników, gdzie są większe obroty i temperatury.
Tak , to ten kondensator , wymień go. Przy okazji sprawdź czy pompa nie ma wycieków i czy obraca się bez dużych oporów , całkiem luźno nie będzie się obracać ponieważ wirnik przytrzymywany jest trochę przez docisk uszczelniacza . Jeśli na obrotach nie będzie hałasowała to łożyska wirnika też są dobre.
To niestety trzeba zacząć od wymiany łożysk.
Silniki w pralkach pa są sterowanie poprzez triac wystarczy zmienić oprogramowanie pamięci i idzie uzyskać większe obroty jak mnie pamięć nie myli do 1300 obrotów ale warto zaraz sobie kupić zapas łożysk bo w nie długo będą do wymiany. Chyba że jest to pralka z niskimi obrotami i jest tam silnik bez-szczotkowy ( indukcyjny) wtedy nic chyba nie da się...
Wiertarka nie nadaje się do obciążenia na bok tylko po osi. Prościej silnik od Frani i koła różnej średnicy żeby dopasować obroty do toczonego materiału. Silnik będzie na stałe i w każdej chwili można używać tokarkę. Jako wałek oś od pralki (automat) razem z oprawą. Może się nawet udać że łożyska będą dobre. Wychodzi tanio i trwałe.
problem może być w łożysku koła przedniego.Z nie go czujnik czyta obroty . Dodano po 1 najlepiej podłączyc diagnoskop i sprawdzić czy w czasie jazdy czujniki widzą obroty poszczególnych kół.
Chcesz powiedzieć, że wirujący żyroskop można łatwo obracać (tak jak nie wirujący) pod warunkiem, że umieści się go na podstawie, która ma idealne łożyska w osi obrotu? To dla mnie zaskakujące stwierdzenie i pewnie nie tylko dla mnie :)
Piachu2 Wraz z działaniem prądnicy łożyska powolutku wycierają się. Po pewnym czasie tzw. "luz" na łożyskach będzie tak duży, że wirnik dotknie statora. Zamierzam zrobić przełożenie 1:5,(09), więc spodziewana prze zemnie prędkość przy 35V(straty na kablu, uzwojeniach, połączeniach itd.) to 400obr/min. W związku z takimi obrotami fprądnicy≈53,4Hz,...
Sprawdź czy wał niema luzu wzdłużnego. Spotkałem się z czymś takim. A czujnik obrotów wału w tym samochodzie jest z tego co się orientuje po przeciwnej stronie łożyska dociskowego wiec mogło by być tak jak mówię.
Zwiększone napięcie podane na silnik szczotkowy DC daje większe obroty, i jeśli może go uszkodzić, to przede wszystkim mechanicznie, jeśli łożyska przedwcześnie się od tych obrotów zużyją. Zbyt duży prąd (o który przy większym napięciu łatwiej) powoduje przegrzanie uzwojeń i nadmierne wypalanie szczotek. Ale duży prąd popłynie tylko wtedy, gdy będzie...
Guzik prawda. Wyższa prędkość wirowania to szybciej wyschnięte pranie. Oczywiście w budżetowych konstrukcjach typu Candy itp. wirówka z bardzo wysokimi obrotami zabija szybko uszczelniacz i łożyska bębna a tam zbiornik jest zgrzewany. Powodem tego są cięcia kosztów produkcji i zastosowanie zbyt małych łożysk i kiepskiego uszczelniacza. W Bosch nie ma...
Do wymiany cylinder, tłok, łożysko igiełkowe korbowodu, uszczelniacze na wale, ewentualnie łożyska na wale. Przyczyna - za mało oleju w paliwie lub przekroczone obroty (wynikające z rozregulowania gaźnika lub nieszczelności silnika).
soczewki? Soczewki ? A może raczej to są ,,łożyska" osi obrotu (skoku) klawisza. ? (at)salmon - Kolego szanowny - nazwa producenta klawiatury poprosimy.
Może silnik dmuchawy ma zmniejszone obroty (łożyska).
ariston łożysko łożysko łożysko łożysko electrolux amica łożysko łożysko
parametr maszynowy honda civic termostat hasło wygasa
cd30mp3 blaupunkt logowanie elektroda
OpenBeken (OpenBK) – otwarty firmware dla Beken BK7231, Tuya, Realtek, Bouffalo Lab, MQTT, Home Assistant Najlepszy podnośnik samochodowy do auta osobowego – Bahco, Yato, Daytona, żaba 2–3 t, niskoprofilowy