Witam, podpowiedział by mi ktoś jak pierwszy raz ogarnąć łożysko oporowe w golf 4 1998 TDI ?
W tych skrzyniach siadają''5-tki'' a co do ''szumu'' prawdopodobnie łożysko oporowe sprzęgła.
Te simmeringi to tak zdroworozsądkowo, będą przepuszczać to znowu skrzynia w dół, czy raczej w bok, będę robił z kanału. Tylko żeby nie zaczęło cieknąć na nowym jak jest rowek w wale wytarty. Przy wymianie oringu 11 warto sprawdzić tulejkę prowadzącą łożysko oporowe (lubi się wycierać).
A szarpie samochodem podczas ruszania?? Jeśli tak tarcza sprzęgłowa ma popękane sprężynki. Jeśłi nie szarpie łożysko oporowe do wymiany.
zmieniaj śmiało na zwykłe koło. Wymień cały komplet ze zwykłym kołem. Dużo tańsze od dwumasy. Przy okazji zobacz jak się ma wysprzęglik i łożysko oporowe.
panowie wiecie jak wyglada to sprzegło od takiego golfa??? kolego "marcinex" kolega "owik" ma duzo racj,bo niby jaka łapa sprzegła lub jjakie łożysko,a co bardziej odpowietrzyć ten układ. w turanie owszem,bo jest tam całkiem inny układ i trzeba odpowietrzyć,a tu nawet sie nie rusza układu hudraulicznego sprzęgła do wymiany sprzegła. jak cos to tylko...
Mi to wygląda na uszkodzone łożysko oporowe sprzęgła.
Zlecę wymiane łożyska oporowego, uszczelniacza na wale, i ew. sprzęgła w golfie 4 1.6 akl. W okolicach Wadowic/Andychowa
Ja za to sporo się tych linek nawkładałem z powrotem, po błędnej diagnozie i wymianie przez kogoś innego. Częściej w tych skrzyniach spotykałem się z uszkodzeniem łożyska oporowego, popychacza, czy dźwigienki która naciska na łożysko.
Weź do ręki łapę sprzęgła i odciągnij w przeciwnym do normalnej pracy kierunku przy zapalonym silniku, jak ucichnie to łożysko oporowe, jak nie to łożyska wałka skrzyni
W moim VW Golf MK3 z 1994 r przyczyną braku piątego biegu było zniszczenie zębatek 5-bigu (patrz foto : http://obrazki.elektroda.pl/7118227500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5452204000_1... http://obrazki.elektroda.pl/8457736600_1... ) a to z kolei było na skutek uszkodzonego docisku sprzęgła , złe wysprzęglanie powodowało...
W skrzyni lubi pękać dźwigienka która naciska łożysko oporowe, pręt się wyciera a sprzęgło to się wymienia tylko w komplecie, włożysz nową tarczę a zostawisz stary docisk to będziesz miał mniej więcej tylko połowę jej normalnej żywotności.
Uszkodzone łożysko oporowe?! Nie naciągajcie autora na niepotrzebne koszty! Mam pytanie do kolegów którzy twierdzą, że uszkodzeniu uległo łożysko oporowe- czy podczas pracy silnika na "luzie", gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty- łożysko oporowe pracuje (obraca się) ?
marcys20 Zwracam dekielek masz rację ja się nie znam tylko się wymondrzam ale i tak tam nie widzę ŁOŻYSKA OPOROWEGO mógłbyś podać nr z tego rysunku?Proszę.Które to łożysko?:D:D
Tarcza, docisk, łożysko oporowe, dwumas. Normalne przy znacznym przebiegu.
No okaże się po rozebraniu. Może tylko łożysko oporowe padło. A może się okazać że jest tam mielonka wszystkiego.
dziękluję za odpowiedź, faktycznie sprawdziłem i nie pasuje. Inaczej w 1,3 jest zamocowane łożysko oporowe. Dziękuję za zainteresowanie się tematem:)
Witam. Podziękowanie dla maciek358! ! ! W koncu jakaś mądra rada! Udało sie coś naprawić dzięki radzie z internetu! Problem ten sam: Silnik 1.6 SR po wymianie skrzyni biegów o symbolu DUU (zakupiona po regeneracji w profesjonalnym warsztacie koszt 800zł/przy zwrocie starej) założone nowe sprzęgło, ciężko wchodziły wszystkie biegi, po przejechaniu kilkudziesięciu...
Niewiem co mogą mieć poduszki wspólnego z wymianą rozrządu?. NIC. Pewnie docisk się kończy. Jaki jest koszt wymiany docisku w tm modelu czy to napewno to.To przypomina drgania łożyska oporowego jeżeli takowe jest.
koledzy sprzęgło z łożyskiem oporowym co do "sklejenia" się sprzęgła to próbowałem tak jak mi to opisałeś z tym odpalaniem na wbitym biegu i nic to nie dało jeszcze sprawdzę tą dźwignie przy łożysku oporowym bo może rzeczywiście jest pęknięta
Łożysko oporowe słychać tylko podczas wciniętego sprzęgła, więc nie wiem skąd Twoja sugestia.
Masz pewność że mechanizm w tłoczku z łożyskiem oporowym działa poprawnie musi się obracać szczypcami z lekkim oporem. Pozdrawiam
Ja w tym nie widzę nic niepokojącego. Spotykałem wiele samochodów z takim efektem drgań sprzęgła. Moim zdaniem odgłosy dochodzą z łożyska oporowego i jedyne co możesz sprawdzić, to luz na łapie dociskowej (lince) i ewentualnie sprężynki mocujące łożysko.
pod deklem z tyłu skrzyni czyli od lewego koła jest mechanizm uruchamiany dźwignią sprzęgła, pchający wałek idący przez wałek wzdłuż skrzyni rozłączający sprzęgło, jest tam takie łożysko coś jakby oporowe w kształcie cylinderka, mogło się posypać
Łożysko oporowe nie przesuwa się płynnie po tulei i stąd takie objawy, masz do wyjęcia skrzynię, problem będzie sie powiększał do czasu aż łożysko uszkodzi słoneczko.
Ma dojść do końca, ów kołnierz stanowi krawędź oporową. Dobrze jest posmarować stopę aparatu czymś tłustym, np. smarem do łożysk.
Ten typ ZAMIAST ŁOŻYSKA OPOROWEGO NA DOCISKU JEST TALERZYK Z ZBESPIECZENIEM
Zerknij na łape skrzyni jak wychodzi to masz łożysko oporowe jak tylko przewód wchodzi to wysprzęglik a dwumas to raczej w dieslu podaj vin w jakimś sklepie to ci sprawdzą
może być sprzęgło ale tez w pokrywie 5 biegu jest łożysko oporowe i tak potrafi się wyrobić frez na który jest zamocowana łapa która naciska na łożysko wiec kto wie może być wszystko odepnij linkę i sprawdź jak sama łapa chodzi
powodem gaśnięcia może być silniczek krokowy a co do sprzęgła to może być zużyte łożysko oporowe na wałku Ostrzeżenie - następny "specjalista" od czyszczenia silniczków krokowych.
Jeśli sugerujesz łożysko to jedyne jakie sie znajduje (prz wciskaniu sprzegla/zmianie biegow) to łożysko oporowe- sprawdż ranio na zimnym silniku, wciskaj i puszczaj - jesli słychac zmiany przy wciskaniu to sie kończy.
Podejrzewam że zatarte masz łożyska oporowe na górnych gumach które wchodzą w kielichy w nadwoziu. Na pewno kiedy skręcasz to slychać strzelanie lub trzeszczenie w zawieszeniu? Jeżeli tak to wymień te łożyska i sprawa załatwiona.
Witam. Gdy puszczę sprzęgło dzwięk jakby chrobotania następuję , gdy wcisne jest cisza. Biegi wchodzą bardzo dobrze , nic mi nie zgrzyta . Siedzi jednomas zamiast dwumasy , sprzęgło nowe wraz oczywiście z łożyskiem oporowym. Czy takie są skutki zakładania jednomasu czy coś innego ? Wrzucam filmik z youtube. Golf mk4 tdi. https://youtu.be/IWk_16co0ZM
Nie bardzo rozumiem jak olej mógłby mieć wpływ na wyskakiwanie 5 biegu Najpierw 5 bieg wyskakuję, ciężko wchodzą biegi, prawdopodobnie zacierasz łożysko oporowe. Potem 5 bieg w ogóle nie chce wejść, aż zacierasz wodziki i skrzynia kaput...
Uparty77 jak rozłączysz skrzynię sprzęgłem od silnika to dwumas i tak ma obroty razem z dociskiem tarczy sprzęgłowej. Nieruchoma pozostaje tarcza sprzęgłowa. Wysprzęglik z łożyskiem oporowym pracuje wtedy jak sprzęgło jest wciśnięte, bo musi pokonać opór słoneczka. Przed wymianą mikke1 mógł Ci stukać dwumas, po wymianie ( jeżeli szpenior zostawił stary...
Tak jak pisałem wystarczy wyciągnąć blaszaną zaślepkę nr 22 na rysunku, zdejmujesz plastik z dźwigni którą ciąga linka żeby można było ją niżej opuścić, wyjmujesz w środku zabezpieczenie i można wtedy wyjąć dźwignię. http://obrazki.elektroda.net/75_12728039... Chyba że okaże się że łożysko oporowe jest uszkodzone to wtedy i cały element nr 17 może...
Nie kręciłem żadną ze śrubek ale problem odnalazłem był urwany kabel od kostki sondy i dlatego gwałtownie zwiększyło sie spalanie i obroty były wysokie. a jeszcze podpinając sie pod ten temat czy to normalne ze to auto jedzie 130km/h gaz w podłodze a ono nie jedzie wiecej a na obrotomierzu jest 4tys obr.?? czy może juz trzeba myśleć o wymianie silnika?...
Bylem u mechanika stwierdzil , ze to dwumasa... Dodano po 55 Twierdzisz na 99%ze to lozysko oporowe tak ?
Winne temu jest łożysko oporowe docisku do wymiany gwizdek jego prowadzenie łozysko jak rozbierzesz to pewnie docisk i tarcza przy koncu a pomiedzy tym chrobotaniem slychac tez koło dwumasowe jak delikatnie reka nacisniesz na pedał sprzegła bedziesz czuł pulsowanie gora dół
może cały komplet od 1.8 Takie same, tyle że w Golfie mk2. Na poważnie to nic nie kombinuj, tylko zakładaj dokładnie takie jakie ma być, bo tam jest bardzo mała tolerancja zakresu pracy łożyska oporowego.
witam mam problem ze skrzynią biegów w vw golf mk4 1.4 16v 98r, podczas wymiany łożyska oporowego z głupoty wyciągnąłem wodzik-pręt, jakoś udało się go włożyć ale po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się ze nie ma wstecznego biegu, wyciągnąłem wodzik jeszcze raz i teraz nie mogę go włożyć z góry dziękuję za wszelką pomoc Źle zamieszczone zdjęcie,...
Lozysko oporowe na sprzegle sie konczy. Prawdopodobnie 🙂
jakie masz sprzęgło tzn : na łożysku oporowym czy na innym rodzaju sprzęgła?? Dodano po 2 masz 2 rodzaje sprzęgła
Posiadam Golfa IV z 2002r 1.6 16v. Od pewnego czasu zacząłem słyszeć niepokojące odgłosy podczas pracy silnika na postoju a także nasilające się podczas naciskania pedału sprzęgła. Mechanik wymienił łożysko oporowe. Po przejechaniu się kilkaset metrów było dobrze ale problem powrócił... Czy to może być docisk? Czy wymieniać całe sprzęgło? Nadmienię...
Witam objawy przy wciśniętym sprzęgle słychać klekotanie. Z tego co się dowiadywałem to to łożysko jest w skrzyni. Czy a dokładniej pod zielonym dekielkiem. Moje pytanko czy bardzo skomplikowana może być wymiana tego łożyska. Ewentualnie czy potrzebny jest demontaż skrzyni i jak zdjąć ten dekielek. http://obrazki.elektroda.pl/2396105000_1...
Witam, poszukuję kompletnego sprzęgła do Golfa II 1.6 TD. Z racji niewielkiej wartości auta, i wieku trochę bezsensowny byłby zakup drogiego sprzęgła takich firm jak Luk czy Sachs. Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem w kwocie do 200zł sprzęgła dwóch producentów. Pierwsze to Statim za 160-180zł (w kilku sklepach internetowych znalazłem sprzęgła Stati,...
Witam, może ktoś spotkał się z podobną usterką chodzi o golfa IV 1.9 tdi ATD. Po odpaleniu zimnego silnika słychać odgłos szarpania skrzyni biegów, po dodaniu gazu cichnie ,po nagrzaniu silnika cichnie ,po wciśnięciu sprzęgła też cichnie.W samochodzie łożysko oporowe wraz ze sprzęgłem jest nowe ,latem usterka występuje rzadko ma to związek z temperaturą,występuje...
Witam. Mam pytanie do praktyków w tym temacie. Poszło mi sprzęgło, do wymiany jest tarcza sprzęgła, docisk i łożysko oporowe. Mam silnik ABD 1,4 litra i skrzynia biegów CCK 085 300 044 LX. Tarcza sprzęgła do tego oryginalnie jest 190mm. Ale mam w bardzo dobrym stanie tarczę i docisk SASCH od silnika ABU, tarcza tutaj ma 200mm średnicy. Docisk od tarczy...
Jeżdżę pełnoletnim golfem ponad 300 000 przebiegu. Poza częściami eksploatacyjnymi zdarzają się drobiazgi w elektryce. Największa awaria dotyczyła sterowania sprzęgłem .. bo ktoś przedłużył spawem popychacz zamiast go wymienić. Z rzeczy konstrukcyjnych narzekać mogę na bardzo słabe, plastikowe łożysko oporowe ale z drugiej strony można je wymienić w...
Regulację położenia koła można wykonać jedynie na śrubach mocowania kolumny do zwrotnicy oraz na śrubach mocowania przegubu zwrotnicy w wahaczu. Mocowanie poduszki z łożyskiem oporowym nie ma wpływu na zmianę położenia koła. V. EDIT: Jeżeli zachodzi potrzeba wymiany amortyzatora lub przegubu, to przed łapaniem się za klucze łapiemy się za szczotkę drucianą,...
Oczywiście, z tym, że fizycznie wstawić ją we wskazane miejsce może nie być łatwo, chodzi mi tu głownie o to czy się zmieści gabarytowo, czy mocowania będą pasować itp. Dlatego m.in. sugerowałem skrzynię biegów od takiego samego modelu samochodu. Będzie pasować na mocowania, problemem będzie inny system wysprzęglania, bo piątki mają wysprzęglik z zewnętrznym...
Witam ;) Mam problem, zauważyłem że z moim autem dzieje się coś złego. Czy to podczas jazdy czy to podczas postoju, zawsze gdy sprzęgło jest puszczone w silniku lub w skrzyni biegów zaczyna coś rzęźić i chrobotać ( nie wiem jak to nazwać ). cały hałas zanika kiedy sprzęgło zostaje wciśnięte, wtedy słychać tylko pracę silnika. Z tego co ludziki piszą...
tak sprzęgło chodziło i chodzi ciężko. Powiedzcie proszę jak sprawdzić to słoneczko? jak nie zdejmiesz skrzyni to nie sprawdzisz Jeśli ciężko chodzi to pewnie linka padła a powodem jest ciężka praca łapy wyciskowej na tulejkach - ja sobie poradziłem z tym polewając górną tuleję łapy z zewnątrz olejem silnikowym a dolną i łożysko oporowe poprzez otwór...
Problem dotyczy Primery p12, 2003 r, 1.9 dci (120 KM) - przebieg 187 tyś (po wnętrzu dużo więcej raczej nie ma) Po odpaleniu zimnego motoru (np rano) pracuje ok, jeśli wcisnę sprzęgło - pracuje głośniej (dźwięk silnika bardziej twardy) - bicie w pedał sprzęgła minimalne - można powiedzieć, że nie wyczuwalne, autem nie trzęsie nic się nie dzieje (po...
nie powiedzialbym ze to linka sprzegla docisk i ogolnie cale sprzeglo to jest prawdopodobne ale najbardziej prawdopodobne jest to ze u ciebie przytarly sie tulejki w ktorych obsadzone jest cale ramie sterujace sprzeglem czyli to ramie na ktorym mocowana jest linka,w dalszej czesci lozysko oporowe itd.trzeba wyjac skrzynie i przesmarowac albo wymienic...
Łozysko oporowe zaciera się na tulei prowadzącej. Przy wymianie sprzęgła trzeba wyczyścić od wewnątrz obudowę skrzyni, i najważniejsze jeżeli rozsypała się sprężyna w tarczy sprzęgłowej to trzeba wszystkie jej fragmenty odnaleźć .
Witam! Od kilku miesięcy jestem właścicielem Golfa II 1989r. Golf ten fabrycznie miał podobno skrzynię 4-biegową, poprzedni właściciel wymienił ją na 5-biegową. Obecna skrzynia wygląda tak (foto poglądowe): http://obrazki.elektroda.pl/7183305500_1... Po kupnie na początku słychać było szelest przy wciskaniu bądź puszczaniu sprzęgła -...
łożysko oporowe łożysko oporowe wymiana citroen łożysko oporowe
chińskie testery akumulatorów skrzynia automatyczna dodge zmywarka whirlpool wirnik pompa
pompa pralki gorenje moment dokręcania wałka rozrządu
Kanthal D 0,4 mm – ile drutu na 12 V i 60 cm? Obliczenia długości i mocy Zgemma H17 Combo – oprogramowanie i obsługa T2-MI, testy OpenATV, PurE2, OpenPLi