Wyciągnij tą blachę okrągłą razem z łożyskiem. Wybij łożysko i nabij nowe.
Za pomoca jakiegos wałka i młotka od strony małego łozyska wybijesz łozysko duże wraz z simeringiem od strony łożyska dużego wybijesz łożysko mniejsze .Wymiana zawsze na nowe łożyska kompletne plus nowy simering.
Witam. Uważam że ściągacz jest zbędny , łożyska trzeba wybić. Najpierw wybij to mniejsze, a później -czymś naprawdę solidnym- od drugiej strony to większe, które wyjdzie razem z uszczelniaczem. Prawdopodobnie nie masz prasy więc będziesz zmuszony wbić młotkiem. Uszczelniacz wprowadź prosto, tak , żeby go nie zdeformować. Powodzenia.
Wyjmij tylną cześć zbiornika z bębnem w środku,podważasz śrubokrętem powinno się rozpołowić.Później wybijesz bęben z łożysk. wybić jest lepiej na zewnątrz .
Po tych fotkach: dla mnie to wygląda że jeszcze nie wybiłeś zewnętrznej bieżni łożyska.
Stare łożyska wybij jakkolwiek nie ma sensu ich zostawiać. Mimo iż Tobie wydaje sie, że są OK to nie dość że są stare, na 100% mają luz to po złożeniu wyjdzie to na jaw po 30min pracy tokarki - szkoda pracy i czasu. Kup 2 nowe skośne koszt niewielki w porównaniu do możliwości kasowania luzu. Łożyska proste kulkowe zawsze mają luz. Nowe łożyska wciśnij...
Sprawa jest prosta.Wyczyśc szczotką drucianą,podlej WD i walisz porządnym pobijakiem-przecinakiem.Następnym razem nie czekaj z wymianą,aż rozlecą się łożyska.
Od strony mniejszego łożyska nawierć dwa otwory ,tak aby wiertło doszło do pierścienia otwory po przekątnej i cienkim wybijakiem napewno wybijesz ,po nawierceniu mozesz prysnąć odrdzewiacz
Najpierw wyjmij te łożyska, a raczej wybij. Nie wiem czy tam jest jeden rodzaj czy kilka. Na tej podstawie możesz dopiero kupić nowe łożyska. W ogóle wiesz jak się do tego zabrać?
Tak jak masz na foto.bierzesz miękki metal i łoiszł motkiem w nakrętkę sworzeń wyskoczy.
To prosta praca Zdejmij pasek, koło pasowe odkręć krzyżak wyjmij krzyżak wybij łożyska i uszczelkę zamontój nowe i to wszysko Pozdrawiam
Jeżeli wałek jest już równo z łożyskiem, to bym próbował delikatnie wybijać ten wałem z łożyska. Na schemacie widać że na wałku są dwa łożyska. Po wybiciu zobaczy się czy jest tam rowek na zawleczkę czy coś innego.
movzx ten biały silikon sanitarny nie trzyma się w ogóle- on nadaje się jedynie do zatykania szpar przed przeciągami. W dodatku długo schnie. A klej do szyb wiąże praktycznie od razu i lepi się do tego plastiku jak szalony. Spraktykowane.
Jak łożyska zostały w karterach to możesz sobie podgrzać opalarka karteru dookoła łożysk i lekko puknąć w łożyska młotkiem i wyjdą bez problemu. Karteru muszą być solidnie nagrzane. Jak łożyska siedzą na wale to musisz je lekko odbić od wału (przeciwwag) i dalej jak zrobić się szczelina to zakładasz ściągacz. Jak nie masz ściągacza to delikatnie wbijaj...
Witam, jeśli łożysko się rozsypało a nie wybiłeś go w całości to w w otworze pozostał zewnętrzny pierścień starego łożyska. Teraz raczej trudno będzie to wyciągnąć.
Może, a jednak jedno z łożysk wybił młotkiem, więc można to zrobić podobnie w obie strony.
wystarczy znac rozmiar łożysk, są podane na łożysku po wybiciu starych powinno dać się odczytać i wówczas można zamówić za pośrednictwem internetu. muszą to być łożyska wysokoobrotowe
30x53,5x10 uszczelniacz. 6205 łożysko. Ale czy 2 łożyska takie same, to nie wiem. Jak wybijesz bęben, to się dowiesz. Przy pomocy suwmiarki. Ale nr. Nc potrzebny bo było chyba 6 podmodeli. Albo wrzuć zdjęcie tabliczki znamionowej.
całe łożysko latało w gnieździe " To niedobrze, tylne łożysko jest w plastikowej wkładce, jeżeli się wybiła to masz problem, wkładka jest niedostpna.
Zdemontuj krzyżak żeliwny z tyłu zbiornika (trzy śruby fi 8 na zewnątrz oraz trzy śruby fi 6 dookoła - po uprzednim odkręceniu i zdjęciu koła pasowego); wybij łożyska wraz z simmeringiem, załóż nowe (najlepiej na prasie), załóż z powrotem krzyżak i gotowe.
Wiataj . zdejmij opaskę (na inbus ) , wyjmij tylny płaszcz z bębnem , popryskaj trochę odrdzewiaczem , wkręć ósemką śrubkę i stuk puk , w nią i wyjdzie (whirpulowate pralki mają njcząsciej luz na ośce , poczytaj sobie na forum co z tym zrobić) , potem wygrzeb uszczelniacz i wybij łożyska i oki .
najlepiej jak miałbyś kogoś do pomocy wtedy wyciągniecie silnik jedna osoba go przekręci ty ustawisz korbne między 2 deskami (dosyć grubymi, można też lekko podgrzac korbe) a następnie wybijesz łożysko, chybna ze pieprzycie los starego łożyska to możesz je rozwalić w korbie (w humanitarny sposub) i na jego miejsce włożyć nowe:)
pierścień na bębnie (rys 1) czy to ma zostać czy trzeba zbić Ma zostać, na nim pracuje simmering. I tu mam pytanie są jakieś sposoby jak zbić ten pierścień (rys 2). Wybij najpierw zewnętrzne łożysko i wtedy będzie lepsze dojście, żeby czymś z ostrym kantem - np. rurka - wybić ten pierścień.
Ponieważ wg. producenta wymianie podlega zespół piorący, to nawet katalogi nie obejmują łożysk i siemmeringu. Trzeba otworzyć to, wybić siemmer, łożyska, pomierzyć i udać się do sklepu.
To jest czop wału korbowego wciskany w przeciwwagę z siłą 30 ton, młotkiem tego nie wybijesz
Nic tam nie trzeba wyłamywc, aby wymienić łożysko na wirniku, wybij po prostu wirnik z łożyska , następnie nowe , zabuduj wirnik i tyle. uważaj aby przy demontażu nie uszkodzić szczotek - wyciągnij je jako pierwsze ( ale dlaczego ono ma by wadliwe????) . Tak naprawdę to jeżeli masz słaby udar to najprawdopodobniej jest zużyta uszczelka na tłoku udaru...
udało mi się ją rozebrać, robię to na raty. Tylko mam problem z wybiciem łożysk. wybiłem środek, a obejma strasznie pordzewiała. Na razie się za to nie biorę, ale jest jakiś magiczny sposób, aby to wybić. http://obrazki.elektroda.net/41_12378345...
Siemer można zamówić jako osobny element nr. kat. 00428662. Łożyska oferują z całą tylną częścią zbiornika, więc trzeba wyjąć kocioł, wybić łożyska, odczytać lub zmierzyć i do sklepu pojechać...
Zamiennikiem BA2B jest łożysko CBK-441 BTNG FŁT lub CBK-199 TNG FŁT. Nie zapomnij przed wybiciem/wyciśnięciem bieżni zewnętrznej starego łożyska zdjąć z krzyżaka zabezpieczenie segera.
Wyjąłem bęben z obudowy i wybiłem łożysko zewnętrzne. Skoro wymontowałeś bęben to w czym masz problem, albo ja czegoś nie rozumiem? jutro zrobię zdjęcia obudowy i postaram się wkleić, podam też nr seryjny zrób lepiej zdjęcie zbiornika bo obudowa jest klejona. bo masz tam prawdopodobnie zbiornik "blaszaną konserwę" a nie żadną "obudowę klejoną"
zdemontuj koło pasowe zdejm zabezpieczenie potem odkręć 6 śrub na krzyżaku mocującym bęben wybij stare łożyska nowe traktuj łagodnie lepiej użyć prasy niż młodka pierścien uczszelniający posmaruj smarem poskładaj to wszystkow odwrotnej kolejności powodzenia
No nie całkiem młotek i coś do wybicia starych łożysk Pozdrawiam
Metalowy Pręt fi 8-10 , dł 20cm i nie ma opcji zeby nie poszło (młotek 2kg) Ja stosuję rurkę i o 1,5 kg lżejszy młotek i zawsze oba elementy wychodzą bez bólu.
Tuleję trzeba dokładnie wyczyścić, wyskrobać resztki rdzy i kamienia bo inaczej można walić młotkiem aż wypadną kulki z łożyska.
To na pewno został jeszcze pierścień łożyska ten większy tam gdzie była uszczelka za nią jest na pewno ten pierścień musisz go wybić
Witam. Panowie dziekuje za odpowiedź. Łożysko wybiłem, ale dopiero po użyciu WD którym spryskałem ten kołnierz łożyska i zostawiłem na noc. Po tych czynnościach poszło. Pytanie zadałem ponieważ bardzo mocno osadzone było, nie mogłem tego ruszyć stąd wątpliwości.
W końcu złożyłem ten silnik. Wymieniłem łożyska, dolne łożysko wybiłem poprzez wywiercony otworek, jak to było napisane przez kolegów wyżej. Wirnik założyłem ten co był, do tego nowe szczotki. Silnik działa więc jest dobrze. Mam nadzieję że odkurzacz jeszcze trochę mi posłuży. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie wątkiem i za cenne wskazówki. Temat...
Wprawdzie ostatni post dość stary, ale sam to właśnie przechodzę i dla potomnych. Moja kosiarka to NAC S510VHY z 2009r. Oś napędu po demontażu segerów zabezpieczających łożyska należy wybić z gniazd osi kół. Ja chwyciłem imadłem gniazdo osi koła i delikatnie uderzając w oś przekładni najpierw wybiłem łożysko z osią z jednej strony a potem z drugiej....
Łożysko trzeba jakoś wybić zapewne Wybij sobie to z głowy :) wpisz w gogle 4055040358 lub 4071430963. Tylko nie kupuj kolorowego badziewia, lecz białe. To łoże wygląda na wyrobione i jakbym chciał je uzupełnić kulkami to nie rower :D To miejsce na v-ring. Należy je oczyścić dokładnie i obsadzić w nim uszczelniacz (wargą na zewnątrz ! - niektórzy "naprawiacze"...
Zapewne spadł, lub urwał się pasek napędowy. Podczas tego mogło dojść do zablokowania silnika i zadziałania zabezpieczenia. Gorzej, jak przyczyną są uszkodzone łożyska bębna.
Witam nie posiadałem sciagacza do łożysk potraktowałem wd40 i odczekać. Następnie wybiłem łożysko z tulejka i kołem plastikowym. Łożysko jedno się rozsypało zostało zewnętrzny pierścien. Trochę się omordowalem przecinakiem ale pomału wyszło. Tylko uważać należy na odlew gdzie przychodza łożyska bo może łatwo pęknąć. Na tulejce jest pierścień i łożyska...
czy do zdjęcia wymiany łożysk potrzebna będzie prasa Nie wiem, czy jakaś gazeta byłaby tym zainteresowana. Przecież zdjęcie (skoro tak bardzo chcesz) może ci zrobić żona. A łożyska wybijesz młotkiem i wybijakiem (o ile rzeczywiście są do wymiany, bo w temacie podajesz "prawdopodobnie").
Witam, czy wie ktoś jak wyciągnąć te łożysko? Wybić to czy jak? 996591
A w którym dokładnie momencie wyrzuca bezpiecznik? Może faktycznie grzałka do wymiany? A jeśli ustawisz na samo wirowanie też wybije różnicówkę?
musisz zdemontować cały zespół piorący. wtedy zobaczysz czy można wybić łożyska. jeśli nie to nowy zbiornik. sprawdź powierzchnię na krzyżaku gdzie pracuje uszczelniacz. musi być gładko bez mocnych rowków. Oczywiście uszczelniacz też załóż nowy.
Nie tylko mniejsze łożysko ale trzeba przebić osłonę pierwszego łożyska (od strony koła pasowego) i przez ten otwór włożyć rurkę WD-40 i zlać drugie łożysko. Pozostawić na kilka dni aby odmokło i dopiero wtedy próbować wybijać bęben z łożysk. Na 99% krzyżak bębna będzie do wymiany po wybiciu z łożysk.
Witam, jak w tytule. Jestem w trakcie wymiany łożysk. Wybiłem stare ale są w opłakanym stanie. Został tylko największy pierścień, w związku z tym nie wiem jakie kupić łożyska oraz uszczelniacz. Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie w jaki sposób usunąć z pierścienia rowki ? Chodzi mi o pierścień z którym "współpracuje" simmering. Z góry dziękuję za...
Witam.Wyjmij z lewej strony łożysko,wyjdzie płaszcz z bębnem,łatwiej będzie wybić oś bębna.Widocznie zakorodowała.
Najpierw chyba trzeba wyciągnąć simering a potem wybić łożyska Taka kolejność. Łożyska 6204 i 6206, simmer. 35X65X10. Jeżeli łożyska w kawałkach, to należy przyjrzeć się dokładnie wałkowi bębna, bo może być nieodwracalnie uszkodzony.
Wymiana łożysk po wyjęciu (wybiciu) bębna.
Oczyść delikatnie uszczelniacz to powinieneś bez problemu odczytać jego wymiary, myślę, że po wybiciu łożysk również będzie możliwość odczytania wymiarów. Według katalogu sklepu North są 2 łożyska 6203 i uszczelniacz 30x55x68,5x8/13, ale nie kupuj w ciemno bo jeśli zestaw naprawczy nie będzie pasował to tylko stracisz czas i pieniądze na odsyłanie części.
Trzeba wybić w celu wymiany łożyska, chyba że jego praca tzn luzy itp. nie wzbudzają żadnych zastrzeżeń. Wymijasz uderzając w krawędź starego łożyska. Przed zmontowaniem dokładnie wyczyść turbinkę. Jeżeli szczotki są krótsze niż 1cm. wymień je. pozdrawiam
Ostatnio wymieniałem łożyska w takiej pralce odkręć śrubę na krzyżakuu ,ściągnij koło powinno zejśc rękoma następnie odkręć śruby na krzyżaku \jeśli nie były wcześniej odkręcane to muśisz mieć dobry klucz/ po odkręceniu krzyżaka podawć go na końcach tylko tak aby mie złamać bo to aluminium napewno zejdzie wybij łożyska wymień na nowe takie jak podał...
Czyli imbusy zakręcić z powrotem. I uderzać w wałek od tyłu żeby go wybić z łożysk? Dokładnie. Tylko nakręć nakrętkę na oś bębna przed wybijaniem.
Łożysko z tył wybić szalki i założyć kompletne FAG. Dziwne odgłosy i pukanie mogą wydawać poduszki skrzyni lub silnika. Co do szumu tylko w prawo to dziwna sprawa. Łożysko jak wyje to na luźnym kole zawsze, w trakcie jazdy potrafi zmieniać się w zakrętach. Szum wskazuje na łożysko, zależność od skrętu na przegub i ciężko będzie stwierdzić co to, jak...
Dziękuje wszystkim za cenne porady. Połowicznie udało się wykonać remont. Tzn zdjąć bęben, zmienić jedno z łożysk oraz wymienić zębatkę. Nie było szans na wybicie sworzni, wiec i łożysko wew musiało pozostać. Po umyciu, przedmuchaniu i nasmarowaniu pracuje równo a i luz się zmniejszył dzięki dołożeniu drugiego segera. Myślę ze hobbistycznie popracuje...
Witam, musisz rozebrać przekładnie cała, i wybić stożek uchwytu z dużym łożyskiem chyba tam jest 6304 i przed tym łożyskiem od strony przekładni jest mały seger który spadł albo uległ zniszczeniu i dlatego teraz wylatuje ( nie zapomnij tez zdjąć tego dużego segera od strony uchwytu przed wybiciem wałka z łożyskiem ),przed demontażem sprawdź jeszcze...
A gumę tzn tą uszczelkę też zdjąć wymienić? Oczywiście; to jest zimering - przez jego uszkodzenie łożysko dostało wody. łożysko z krzyżaka to wybić nie od strony tej gumy tylko od drugiej tak.? To pod zimeringiem - tak, a drugie - odwrotnie.
Łożyskowanie jest wymienne ale jeśli czekasz za długo to okręci się w zbiorniku i miejsce gdzie jest mocowane jest wyjechane napewno poleciało łożysko to po lewj stronie (przy pasie) - to się czuje (zwłaszcza po zdięciu paska - jest wyczuwalny wyraźny luz)... czy aby je wymienić trzeba otwierać zbiornik? tak zbiornik trzeba otwierać bo nie wybijesz...
Uf udało mi się .Jednak zbiornika nie trzeba wyciągać.Gniazda z łożyskami wybiłem na zewnątrz.Najpierw wcisnołem oś bębna do środka tak żeby się wsparła o łożysko i użyłem ścisku stolarskiego.Do środka zbiornika go włożyłem i rozkręcałem zamiast skęcać i gniazdo sobie lekko wyskoczyło drugie poszło już łatwo podważone od zewnątrz klinamido glazury HEHE...
zdejmij symering pod nim będzie cyngiel, zabezbieczenie przed wypadnięciem łożyska zdejmij je i wybij łożysko z drugiej strony.pozdro.
Przyznam że ściągałem łożyka bez ściągacza, bijąc młotkiem z bakelitu (młotek 100-150g) po wałku, trzymając na kolanach za obudowę, wybiłem tak oba łożyska, zakładałem że łożyska i tak wymienię. Prawdopodobnie na wskutek uderzeń młotkiem doszło do przesunięcia wirnika na osi względem komutatora lub odwrotnie. Skutek tego jest taki, ze zostały zerwane...
Trochę się z taka kosiarką pomęczyłem, to koło wybiłem za pomocą takiego aluminiowego garnka foto1 , potem łożysko z gniazda koła z pomocą takiego przyrządu foto2.
Oczywiście najpierw odkręć blaszkę z drugiej strony - trzy śrubki. Mnie na ogół udaje się wybić to łożysko, bez uszkodzenia tej blaszki(ślizgu). Jak uszkodzisz to kup nową.
1. Położyć pralkę na przód (po demontażu oringu fartucha, zdjęciu jego z rantu obudowy). Koc jakiś wskazany. 2. Demontaż w kolejności- amortyzatory (od strony zbiornika należy wyjąć plastikowe zawleczki); wiązka przewodów dochodzących do zbiornika; węże dolne i górne (karbowane przy zbiorniku). 3. Wyjęcie sprężyn (góra) od strony zbiornika (sposób demontażu...
Ściśnij łożysko imadłem (nie za mocno, żeby nie pękł pierścień) i wybij od góry prętem, stuknij raz ale mocno.
witam Demontaż;odkręć tylną pokrywę;zdemontuj silnik główny;odkręć śrubę trzymające koło pasowe duże;odkręc termostat-nie zdejmując przewodów elektrycznych;odkręć wkręty wokół pokywy tylnej zbiornika; wymij pokrywę tylną wraz z bębnem;oprzyj o krawędź tylną pokrywę,a jedną ręką złap po przeciwnej stronie i bij gumowym lub drewnianym młotkiem w oś bębna...
odkręc 2 sruby które trzymaja łożysko półosi i wybij ja z podpory bez jej odkrecania , ja sanki odkrecam i skrzynie sciagam całą
Zbyt długo kolego z naprawą zwlekałeś skoro tak to wszystko wygląda. Przyjrzyj się dokładnie w jakim stanie jest krzyżak bębna bo jeśli nie będzie uszkodzony to masz naprawdę mnóstwo szczęścia. Co do wybicia bieżni łożysk to zrób to o czym pisał kolega wyżej.
Witam, pytanie jak w temacie. Jakie łożyska i uszczelniacz do pralki INDESIT IWC6105. Zbiornik klejony. A co zamierzasz wymienić łożyska w zespole piorącym? Jeżeli tak, to sobie rozbierz, wybij i pomierz. Powodzenia.
Niestety ale ten model pralki nie jest przeznaczony do wymiany łożysk i naprawa nie jest możliwa. Ewentualnie jak bardzo się komuś nudzi lub jest zdesperowany to może pociąć plastik, wybić łożyska, pomierzyć siemer ing oraz zweryfikować stan krzyżaka.
Dziękuję za pomoc oś z łożyska wybiłem podgrzewając elektryczną opalarką i studząc jednocześnie pryskałem preparatem penetrującym Nie polecam zbyt mocnego uderzania młotkiem, bo spęcza się koniec wału i są dodatkowe problemy (gwint, problem z założeniem koła pasowego) Jest jedno łożysko dwurzędowe 30x60x37 i uszczelniacz 35x52/65x7/10 Łożysko z krzyżaka...
SPróbuj wybić lekko "zębatki" z tego łożyska po prawej, bodajże 6204 i wtedy ślimak.
W gnieździe łożyskowym od strony komutatora musisz wywiercić otwór fi 5 i wybić wirnik z łożyskiem 607. Może uda się uratować korpus ale małe szanse
Dokładnie jak kolega wcześniej podał, tulejkę i uszczelniacz wybić i jest dostęp do łożysk. W katalogu części to fajnie widać na rysunku. Tablica 24, pozycje: 14, 15.
Zdemontuj koło pasowe które jest nabite na oś bębna, wybij bęben z łożysk przykładając dębową klepkę do osi bębna i młotkiem uderzaj w klepkę aż bęben wyjdzie z łożysk do tego celu możesz także użyć grubego płaskownika z aluminium - w ten sposób nie uszkodzisz końcówki ośki w którą przychodzi śruba dociągająca koło pasowe. Aby wybić łożyska użyj półcalowej...
Bardzo dziękuję. Odkręciło się... A łożysko faktycznie prawie idealne. Wybiły się gumki amortyzujące na połączeniu obudowy z silnikiem. Na razie zmniejszyłem luz, ale trzeba gdzieś ich poszukać.
Wybiciem łożysk z płaszcza , czy wybiciem osi bębna z łożyskowania ?
Ale ja nie chcę za dwa dni znowu rozbierać pralki!! Nie zrozumiałeś. Gumowym młotkiem to te łożyska będziesz dwa dni wybijał. To teraz je tylko wyjąć. Tak jak na filmie; młotek (np. 1kg lub 1,5kg) i wybijak. Simmering możesz podważyć dużym wkrętakiem, breszką itp. lub wybić z łożyskiem, ale będzie większy opór.
Witam.Mam na serwisie pralkę AEG Lavamat 43900.Ten model ma wymienne łożyska poprzez wykręcenie całego ułożyskowania.Ja też je wykręciłem dorobionym kluczem,łożyska wybiłem z metalowej tulei,kupiłem nowe uszczelniacze nowe łożyska wbiłem i przykleiłem na klej do metalu.Ale nie w tym problem mianowicie po skręceniu wszystkiego do kupy podczas pracy słychać...
Witam, mam już rozebrany zbiornik z bębnem od "tytułowej" pralki i potrzebuje dowiedzieć się jaki mam simmering i łożyska zanim je wybije ze zbiornika. Łożysko wewnętrzne mam całkowicie rozwalone, zewnętrzne wygląda na dobre. Nie widzę żadnych oznaczeń na tych łożyskach.
Witam mam mały problem! Mianowicie! Zacząłem budować urządzenie które składać się będzie z obracającego się na silniku ostrosłupa na którego ściankach znajdować się będą lustra. Ostrosłup niewielki może nawet mógłby być prawidłowy trójkątny. Zastanawia mnie jak wyważyć ten ostrosłup żeby nie powybijać łożyska w małym silniku elektrycznym. Poniżej załączam...
Przed demontażem należy odkręcić amortyzator. (czerwona strzałka), aby zdemontować należy wykręcić te śruby (zielona strzałka). https://obrazki.elektroda.pl/4063403500_... Kosz sprzęgła i łożyska są zabezpieczone pierścieniami Segera, należy je wyjąć i dopiero wybić kosz sprzęgła i łożyska.
Pokrywa jest gniazdem łożyska. Wystarczy uderzając w oś wirnika nie uszkadzając wybić go.
Bardo dużo mikro iskrzeń idzie pod szczotką. Przy okazji jak już ją rozłożyłem zabrałem się za wannę, wybiłem łożyska i teraz kolejne zapytanie, jakie te łożyska? 😉
Po prostu bierzesz grzałkę indukcyjna i podgrzewacz miejsce z łożyskami. Ładnie karter bez siły rozchodzi się na części. Łożyska zastają się na wale. W razie czego opalarka też dobre się spisuje. Ja delikatnie pukałem bez podgrzewania i bez problemu zeszło . Łożyska zostały w karterze. Poza tym o ile się nie mylę wał jest chyba lekko grubszy w miejscu...
Dzięki za podpowieź. ale już wcześniej wyjąłem czujnik i wybiłem łożyska. Teraz tylko kupić części i po kłopocie. Temat uważam za zakończony.
ile jest w tej pralce tych lozysk? i czy sa takie same? jaki rozmiar ma simering. oraz prosilbym o wskazowki jak bez uszczerku na zdrowiu wymienic te lozyska :) tzn np. kolejnosc zdejmowania/zakladania lozysk itp. , czy trzeba wyjac beben z pralki itp? Dwa różne łożyska; simmering, to sam zmierzysz/odczytasz. Do ściągnięcia przedni front obudowy pralki,...
Odkręcić 8 śrub torx 40 i koło pasowe, wyciągnąć krzyżak, wybić stare, wbić nowe...
Wg mnie szarpania wirnikiem co impulsowe zasilanie powoduje, skutkują szybszym wybiciem łożysk.
Proszę rysunek http://obrazki.elektroda.pl/2317820800_1... demontujesz obejmę i masz dwie połówki zbiornika .Możesz spokojnie je wybić zewnętrzne łożysko od wewn. natomiast wewnętrzne od zewn.Jest tam jeszcze uszczelniacz który po użyciu wkrętaka montażowego powinien wyjść.Numer PNC TO -8570 806 18603 dotyczy tego rys.
po zdemontowaniu koła pasowego zdjąc pierścień zabezpieczający, odkręcić przeciwwagę (jeżeli jest :wink:) odkręcić sześć (lub osiem) śrub mocujących krzyżak wybić oś z krzyżaka (w tym celu wkręcić w oś śrubę i uderzać w nią młotkiem) po zdjęciu krzyżaka wybić stare łożyska, składać w odwrotnej kolejności PS do simmeringu nałożyć dużo smaru a łożyska...
Bez prasy do wyciskania łożysk i innych tulejek możesz sobie nie poradzić. Przy nieumiejętnym obchodzeniu się z łożyskiem można je dość łatwo uszkodzić. I wybić bieżnię ze zwrotnicy też nie jest łatwe ( dotyczy starszych aut) a już tym bardziej niemożliwe młotkiem i kowadłem. Polecam warsztat.
Witam, chciałem wymienić łożyska w pralce Whirlpool AWO/D 4320/P, niestety zbiornik jest zgrzewany. Wyczytałem na forum że można zbiornik rozciąć a później skleić. Rozciąłem, zewnętrzne łożysko wybiłem ale mam problem z wewnętrznym. Wygląda to tak jakby w czasie montażu wciśnięto łożysko w tuleję a później zabezpieczono (od wewnątrz) pierścieniem i...
wyłączyć z prądu odkręcić pokrywy (górną i tylną ) zdjąć pasek odkręcić koło pasowe i zdjąć je odkręcić śruby mocujące krzyżak z zbiornikiem wyjąć krzyżak ( jeśli nie chce wyjść to w oś bębna wkręcić śrubę do końca gwintu i walnąć młotkiem w śrubę celem wybicia ) zdemontować łożyska i uszczelkę wymienić łożyska i uszczelkę na nową sprawdzić jakość wałka...
Producent wymyślił sobie, że po co oferować łożyska i uszczelniacz jak można sprzedać tylną wannę wraz z ułożyskowaniem: https://north.pl/karta/wanna-tylna-czesc... w Twoim temacie wypowie się ktoś kto zna te pralki bardzo dobrze i pamięta wymiary łożysk i uszczelniacza albo czeka...
przy w miarę szybkim tempie to jest około 50 min roboty Dla amatora? Pomyśl następnym razem zanim coś napiszesz. 50' to zejdzie mu na samo wybicie łożysk.
Dzisiaj miałem chwile czasu i rozpołowiłem bęben ale dalej nie mogę wybić łożysk - mogę prosić o jakieś wskazówki ??
Witam ponownie! Rozebrałem krzyżak, zdjąłem simmering, wybiłem łożysko i czekam teraz na nowe części zamienne. Dzięki wielkie i pozdrawiam
Witam. Do tych łożysk dojdzie uszczelniacz. Może najpierw rozbierz pralkę, następnie wybij łożyska z uszczelniaczem. Wówczas będziesz miał pewność jakie łożyska i uszczelniacz masz kupić. Jak chcesz mieć spokój z tymi łożyskami na pewien czas to kup lepszej jakości. W serwisie to prawdopodobnie będzie drogo.
wybicie łożysko electrolux wybicie łożysko wirnik wybicie bolec
koszt wymiany agregatu katalizator emulator czcionka chrome
lista banków pralka samsung zawiesza
Działa tylko lewa strona słuchawek - co robić? Piec Wolf COB-2/COB-2-TS: Niskie ciśnienie wody i brak uruchomienia