Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
Luz 0.15 po co ściągałeś głowicę.
Pomiar kompresji a do usuwania nagaru są specjalne pianki dedykowane do osadów węglowych, które się aplikuje bez ściągania głowicy. W warunkach domowych rozumiem - testu na prostość (równość) głowicy szans nie ma, co? Jest ale trzeba posiadać równy sprawdzony przymiar. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Był tu na forum temat: autor 3 razy ściągał głowicę w silniku seicento 900, blokowało zawory ssące w prowadnicach i dostawały w łeb tłokami, pompy paliwa były tez tam wymieniane. Winne było właśnie stare, zwietrzałe paliwo w zbiorniku
Jak już tak daleko zaszedł to niech podmieni te wtryskiwacze dla pewności, ale nie daj mu ściągać głowicy, napisz co powie po podmianie wtrysków miejscami
To czeka Cię redukcja,ale można zrobić bez ściągania głowicy koszt 200 zł.
Do uszkodzenia podkładki wtrysku. Chwila i naprawione. Chyba to ściąganie głowicy było niepotrzebne ale jak jest sciagnieta to warto sprawdzić czy nie pekla
Na twoim miejscu pojechał bym do warsztatu aby spróbowali podpiąć samochód pod komputer i odczytać kody błędów być może będzie to jakaś wskazówka. Dopiero wtedy zastanawiać się dalej. Jeśli kontrolka wcześniej nie świeciła może jest coś źle poskładane np. tu jest podobny problem http://www.autocentrum.pl/autodiagnoza/v...
może źle zapiąłeś złączkę paliwową np na filtrze paliwa albo gdzieś jak to rozłączałeś do ściągania głowicy, albo już sama zruszona złączka lekko puszcza, musisz przejrzeć wszystkie połączenia które ruszałeś albo założyć elektryczną pompkę zaraz za filtrem paliwa przy silniku i podłączyć pod plus po stacyjce i samo się będzie napompowywać jak włączysz...
Tylko nie daj sobie wmówić, że do wyciągnięcia uszczelniaczy trzeba zdejmować głowicę. Owszem serwisówki tak radzą, bo inaczej nie ma jak podeprzeć zaworów do odpięcia sprężyn, jednak jak ktoś ma głowę na karku to sobie z tym poradzi bez ściągania głowicy.
Multi1987, a nie masz oleju na świecy? U mnie właśnie będzie ściągana głowica, żeby zobaczyć tłok i pierścienie, no i oczywiście będzie przeglądnięta głowica. O co chodzi z tą uszczelką? Są na rynku i cieńsze i grubsze? Swoją drogą głowice miałeś tylko planowaną i nowa uszczelka czy jeszcze gniazda itp? I jaki był tego koszt? Pozdrawiam.
Tak myślałem.. może ktoś ma ten przyrząd, aby podać mi maksymalną średnicę która przeciąga się przez tulejkę ? zrobienie tego przyżądu nie jest jakimś wyczynem na tokarce. Dzięki za info. Zastanów się dobrze, niejeden już ściągał głowicę żeby wydobyć urwaną choinkę:D.
Dokładnie. Po drugie kolego, zechciej posłuchać radzących i ściągaj głowicę. Narobisz się tylko bez sensu, może być nawet tak że uda się odpalić. Tylko, że za tydzień czy miesiąc urwie Ci się grzybek i dopiero będziesz miał koszta. Twoja sprawa, zrobisz co zechcesz. Powodzenia.
Ten cienki wężyk co idzie do zbiornika wyrównawczego jest drożny? Jak była ściągana głowica to ktoś patrzał jak wygląda blok na dole - czy nie ma tam jakiegoś szlamu czy syfu? Skoro jest termostat z grzałką to temperatura jego otwarcia jest wyższa niż standardowego. Grzałka jest po to by go otworzyć wcześniej jeżeli sterownik uzna to za stosowne. W...
Jeśli cisnienie sprężania jest takie jak piszesz , (świeca,cewka,wtryskiwacz) sprawdzone to pozostaje jeszcze prześwietlić wiązki a jak nie to raczej ściąganie głowicy i szukanie usterki mechanicznej (zawór,sprężyna, prowadnica...) Dodano po 3 Był wymieniany rozrząd w tym aucie?
Poszukaj rozgarniętego mechanika który wymieni gumki bez ściągania głowicy(odpada uszczelka,śruby,płyny ewentualne planowanie) -powinieneś zmieścić się w 2 stówach
A ja bym zaczął od ....rozrządu, sprawdź czy gdy na zaworach powiedzmy 4 cylindra jest mijanka, a luz na zaworach pierwszego, to tłok jest w gmp (choćby śrubokrętem przez otwór świecy), słaba, nawet bardzo kompresja nie tłumaczy braku zasysania mieszanki. Dopiero gdy upewnisz się, że rozrząd jest ok, to ściągaj głowicę i sprawdź szczelność zaworów,...
Wałek kosztuje ok 140zł( polecam orginał) Nie wykluczone że popychacz masz wciąż zakrótki (wg. książki musi wystawać powyżej uszczelke w najniższym położeniu wałka na 1,0-1,5mm). Jest też możliwe że wałek się na tyle wyrobił że za słabo porusza popychacz .Za wymiane bez ściągania głowicy i wyciągania silnika z auta moim zdaniem nie powinni wziąść więcj...
ładnie jest :) teraz wykręć świece, miskę oleju ściągaj i poluzowuj stopki korbowodów po jednej i kręć wałem, kiedy zacznie się luźno kręcić bez większego oporu to tą panewkę złapało, odkręć stopkę i zobacz jak to wygląda, może bardzo wału jeszcze nie zatarło i wystarczy papierkiem ściernym przelecieć czop i założyć nowe panewki i może jeszcze będzie...
Przy odkręcaniu świec zachowaj czujność i delikatność bo jak urwiesz świecę to trzeba będzie dzryć głowicę , w sumie teraz wykręcają świecę bez ściągania głowicy ale nie dają 100% gwarancji że nic nie dostanie się do komory spalania. Przy odkręcaniu zwykłym kluczem możesz delikatnie stukać w niego młotkiem. ALE przed odkręcaniem świec radzę wyciągnąć...
Tak wiedziałem że ktoś tak napisze, jak nie potrafisz i tak dalej, a Ty kiedyś ściągałeś głowicę, czy nie z FM-70 bo jak chcę ją wyjąć to blokuje obudowa, może jak ktoś kiedyś demontował już to głowicę włożył odwrotnie, tzn. użebrowanie po jednej stronie jest wyżej i to właśnie przeszkadza w jej wyjęciu. Dodano po 3 A to może mi ktoś jeszcze poradzi...
robokop: możesz wierzyć lub nie, ale tak było, sam to robiłem (no nie sam, z kolegą), wymiana tego to z godzina roboty (bez ściągania głowicy bo i poco), szybciej i wygodniej niż wracanie na holu z warszawy ciągnąc ją Unem, co było pierwotnym planem, a walizkę narzędzi mam zawsze ze sobą, ustawienie rozrządu w XUD-zie to akurat dziecko by zrobiło (śrubka...
Cześć, na dołączonym zdjęciu widać że wyciek z pod głowicy jeśli sam miałbyś to robić i masz jakieś minimalne doświadczenie to może się opłacać zrobić poszukaj filmu na youtube o ściąganiu głowicy w karcher k5 jeśli okazało by się że to sama uszczelka to koszt naprawy nie przekroczy 20 zł ewentualnie na gwarancję jak jeszcze jest.
BANANvanDYK: to właśnie Ty oglądałeś silnik Isuzu, drugiej generacji, bo wcześniejsze Isuzu też były na zwykłej pompie Bosch na linkę (Astra F, Corsa B...) swoją drogą to bardzo ciekawe, po co wsadzali silniki Isuzu skoro mieli własne, tej samej pojemności i podobnej mocy... szczególnie, że te Isuzowe wcale nie są rewelacyjne, głowice pękają, wywalać...
Przy ściąganiu przechylaj głowicę na boki, powinno pomóc.
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
jak długo stał to mógł zawór podgnić, i nie domyka się, i jak pisze kol. "Strumien swiadomosci" może po prostu nie masz kompresji przez to, możesz próbować psikać wd40 i zawór naciskać, a tłokiem go cofać i tak kilkadziesiąt razy, może się rozrusza, a nie to ściąganie głowicy i zaworów i czyszczenie, docieranie itd
Da się zrobić na silniku .Nie trzeba ściągać głowicy.
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak wymienić te oringi na obsadach wtryskiwaczy bez ściągania głowicy ?
Popieram diagnozę kolegów uszczelka do wymiany . I dokładnie sprawdzić głowice może być pęknięta a może wystarczy tylko ją zeszlifować . W każdym bądź razie głowicę musisz ściągać .
Mechaniczna pompka paliwa do gaźnika, jak tą dziurką leci olej to znaczy, że puścił uszczelniacz na trzpieniu popychacza.
Zerwał się pasek, pękła jedna dźwigienka, w drugiej widoczne nadpęknięcia. Czy koniecznie trzeba ściągać głowicę i weryfikować resztę : zawory, tłoki, itp?
Uszczelniacze zaworowe można zmienić bez ściągania głowicy silnika. Natomiast w przypadku Twojego silnika zazwyczaj oprócz uszczelniaczy potrafią być zużyte prowadnice zaworowe oraz zapieczone pierścienie.
Mam nadzieję. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie głowic. Czy można wymienić sprężyny zaworowe bez ściągania głowicy z ciągnika? Czy to głupi pomysł i po ich wyjęciu zawory wpadną mi do tulei na tłok?
Kolega ciekawie ocenia ......już to widzę jak kolega ze stotoskopem szuka przyczyny i przy przesuwającym się gnieździe zaworowym w ten sposób coś usłyszy w dodatku przy włączonych wiatrakach na full ( bo sterownik wrzuca tryb awaryjny ) a po ostygnięciu wszystko wraca do normy . Dziesiątki mechaników tego nie wychwyciło jak widać z postów. Nikt tak...
Na początek wymiana głowicy, ściągasz zaślepkę, następnie może będzie śrubka, odkręcasz ją i ściągasz całą gałkę, a później już widzisz samą głowice. Jak to jest stare, to począwszy od śrubki wszystko może być zakamienione i stawiać opór. Albo bym w sklepie hydraulicznym wziął kilka na zeszyt, albo wykręcił tą i poszedł do sklepu z nią, mogą się ciut...
Jeżeli idzie powietrze przez przewód przelewowy, to musisz się powoli przygotować na ściąganie głowicy.
Odpowiedziałem ci już w sobotę ale moderator wyrzucił moje posty bo brakowało kropki i przecinka. Dodano po 4 Głowicy nie ściągasz, bo wtryskiwacz jest wkręcony do głowicy,trzeba mieć tylko odpowiedni klucz,ale wtryskiwacz masz na warsztacie zapasowy ?, bo chyba nie będziesz kupował bo to droga zabawka,do Mercedesa zapłaciłem 1000 zł .
A po co on ściągał głowicę do weryfikacji ? Ktoś to w ogóle wstępnie diagnozował ? Przecież można było kompresję sprawdzić.
Strach teraz ściągać głowicę i spojrzeć na denka tłoków...
Jest jakaś możliwość zerknięcia do komory spalania bez ściągania głowicy.
odkręcasz metalową nakrętkę na plastikowej obejmie głowicy, przesuwasz ja maksymalnie do głowicy i ściągasz cała głowicę. Poruszaj trochę prawo lewo, góra dół po odkręceniu.
Kup honownicę. Popraw hon na wszystkich cylindrach i to samo pierścienie. ... sprawdzając luz na zamkach pierścieni, bo znowu głowica do ściągania :)
Na początek wymień uszczelniacze zaworowe-ogarniesz to bez ściągania głowicy.
Wszystko się wyjaśnia powoli. Na 3 cylindrach ciśnienie 28 a na 4 tylko 18 atmosfer. trzeba będzie ściągać głowicę
Witam, kolega miał podobny problem w fordzie. Jak wygląda sprawa z temperaturą silnika? Może nie warto ściągać głowicy tylko sprawdzić pompę wody. Jeżeli ona nie będzie robiła obiegu to temp rośnie a razem z nią ciśnienie i wywala wodę. Jest to mniejszy koszt niż ściąganie głowicy.
Nie chcę ściągać głowicy, Słyszałem o tulejkach z gwintem, ale nie wiem jak to zrobić, może ktoś już to robił i mi powie jak.
Akumulator nowy, ładowanie jest cały czas 14V Sprawdzę jutro kabelek jak kolega zasugerował ponieważ ściągana była głowica co się wiąże z demontażem alternatora. Dodam jeszcze, że przed naprawą tego nie było.
Plantować to można skarpę. Uszczelniacze w tym silniku można wymienić bez ściągania głowicy, trzeba sobie zrobić przyrząd ze starej świecy i kawałka rurki stalowej
Ja też mam pytanie, są takie modele gdzie koniecznie trzeba ściągać głowicę?
Tak czy siak musisz ściągać głowicę i dać ją do sprawdzenia na szczelność. Koszt sprawdzenia ok. 40-60zł. Przy okazji daj do sprawdzenia wtryski bo zazwyczaj przy przegrzaniu któraś końcówka się przytrze i przy dużym obciążeniu silnika będzie stukał tak jak panewka. Myślę że jak silnik był przegrzany raz a woda nie była dolana zbyt szybko to raczej...
Teoretycznie to w szkole podstawowej jest zasada działania silnika spalinowego. A sprężarka to taki sam system............. Ściągaj głowicę.
Witam. Mam nissana almerę n16 1.5 benzyna. Samochód z 2003 roku. Silnik ma przejechane ok 200 tyś km. Od dłuższego czasu bierze olej, ok 2l na 10 tyś. W misce olejowej jest 2.7l oleju. Ostatnio robiłem próbę ciśnienia w cylindrach, na gorącym silniku wyszło po ok 8 bar na cylinder. Co teraz można zrobić. Czy płukać pierścienie, czy ściągać głowicę,...
Hmm... Pewnie to będzie najprostszy sposób na sprawdzenie bez ściągania głowicy. Prawdę mówiąc to mam już zamówiony cały zestaw części i uszczelek. Tylko zastanawia mnie co się dzieje że wtryski padają?
O widzisz, trzeba te zaślepki dobić. To są zabezpieczenia przed rozsadzeniem głowicy w zimie jak zapomnisz wody spuścić. Weź kawałek drutu 10mm stalowego i je dobij. Przykładasz drut mniej więcej na środek zaślepki i dobijasz ją. Nie trzeba do tego ściągać głowicy.
Pompa na znaki zakręcamy po regeneracji i nic więcej przy niej nie trzeba ustawić zakręcić i ma być Druga sprawa będę ustawiał luzy zaworowe i chciałbym przy okazji wymienić uszczelniacze zaworowe jeśli się da i czy jest dużo problemu z tym da radę wymienić bez wyciągania zaworów i ściągania głowicy ( tłok do góry żeby zawory nie wpadły do środka ściągam...
Klin wymieniłem i faktycznie było przesunięcie Koła względem wału. Teraz wycięcia pasują ze sobą. Zastanawiam się jak usunąć starą uszczelkę pod głowicą bo jak ściągałem głowicę to uszczelka się rozpołowiła. Nie chcę uszkodzić gładzi bloku ani głowicy.
Witam.Jeśli głowica była już ściągana parę razy to polecam ją splanować bo będzie nierówna i nie będzie równo dociskać uszczelkę a jeśli nie to tylko ją wymienić.Przyjemnej pracy.Pozdrawiam.
Jeśli nie chcesz ściągać głowicy, to odkręć(zdejmij) koło zamachowe następnie miskę olejową, wyciągnij rozrząd, odkręć półpanewkę, wepchnij tłok do środka, wyciągnij wał korbowy a później tłok.
Eeeee, niedawno.... Wałek lity ? Nie było kolizji kiedyś? Dodano po 2 Po co ściągali głowicę? Ty zmieniłeś rozrząd?
Mam pytanie-czy można wymienić dżwigienke zaworu bez ściągania głowicy(pekła na pół?) Prosze o jakieś wskazówki.(Opel Ascona 1,6)
Więc to na pewno wina gaznika? Dodano po 3 Bo ja ogólnie ściągałem głowicę i sprawdzałem pierścienie na tłoku. A jaka przerwa musi być na zaworach?
problem rozwiązany podparte zawory naszczęście udało sie bez ściągania głowicy
Bez ściągania głowicy to chyba trudno będzie tylko specjalistyczna chemia w grę wchodzi (bezpieczna dla tłoków i reszty mechanizmów).
Nie ściągałem głowicy, kapy też nie, nawet jeśli oleju nie ma to i tak powinno się tak nie robić.
Tak też myślałem, że bez ściągania głowicy się nie obędzie. Mimo to dzięki!
Ok, składam bebechy w takim razie, robię próbę olejową, mechanika i reklamacje olewam i zobaczymy co dalej (ściąganie głowicy, jazda w remonty / nowy silnik) Dzięki za pomoc i pozdrawiam
No to paliwo w oleju, nie sądzę, aby trzeba było ściągać głowicę. Z pompą może być dobry trop.
Witam. Ściągana głowica była? A sprawdzano szczelność głowicy? Bo spala wodę i dlatego dymi na biało. Lub uszczelka pod głowicą do wymiany? Kiedy to było robione?
Ja też nie ściągałbym głowicy bez sprawdzenia kompresji. A co na to sterownik ? Zarejestrował jakieś błędy - problem z którymś cylindrem ? Auto chodzi normalnie ?
Niestety ściąganie głowicy jest wskazane. Są tam szklanki, które obrabia się odpowiednio do szczeliny luzów zaworowych(nie płytki ani hydraulika).
Co to znaczy :nie są mocno wylizane? Jak są jakieś ślady zużycia to do wymiany lub naprawy. Ciekawi mnie jak oceniałbyś zużycie np. wału korbowego. Jeżeli masz zużytą uszczelkę pod głowicą /choć też nie ogarniam pojęcia zużyta/ to ściągasz głowicę i ok, tylko jak silnik byłby ok, a wymieniasz dźwigienki, pastylki i regulatory to śrub głowicy w ogóle...
to proponuje ściągać głowicę i sprawdz czujnik temperatury w głowicy i chłodnicy-od dołu
Tak, uszczelkę wymieniałem u jednego z nich. Najdziwniejsze jest to, że stara uszczelka nie miała na sobie widocznych uszkodzeń (byłem przy tym jak ściągali głowicę). Dostałem tylko poradę, żeby nie dolewać płynu i notować przebieg...
Załóż nowy wałek, nowy pasek oczywiście sprawdzasz napinacz (a najlepiej to wymień go) i do tego dochodzi jeszcze pompa wody (sprawdż/wymień), poustawiaj wszystko zgodnie z instrukcją i spróbuj zapalić. Jeśli zapali i będzie słychać stukot to poczekaj i nagrzej silnik na maxa (ok.95*C) i jeśli stukot nie ustąpi to masz pogięte zawory. Oczywiście przed...
A obroty wału widzi? Po co ściągać głowicę? To i tak nic nie da. Klapa gasząca nie zacięta?
A dlaczego chcesz ściągać tę głowicę?
Te zawory służą też do montażu głowic elektromagnetycznych pod programatory pokojowe. Do kryzowania są przepływomierze, gdy dana głowica jest przymknięta to jak skryzujesz zawór by optymalnie ustawić przepływ dla każdej sekcji? będziesz ściągać głowicę? . Dodano po 9 Niektóre przepływomierz służą tylko poglądowo by wiedzieć jakie są przepływy na sekcjach....
Jeżeli to pasek przeskoczył nie dużo ząbków to nie ma sensu ściągać głowicy ustawić tak jak się należy pasek i powinno działać:) w przypadku gdy to nie zda zadania to już trzeba się z tą przykrą wiadomością ściągania głowicy przywitać.. W silnikach niestety zawory spotykają się z tłokami, i może skrzywić je gdy tłok uderzy w któryś z niedomkniętych...
Czy można wymienić gumki zaworowe w toyocie corolla 1.6 (1997) Terra bez ściągania głowicy??
A jak to sprawdzić bez ściągania głowicy?? Aha i co jest jeszcze dziwne że jak jest zimna to chodzi na 4 cylindry tylko jak się nagrzeje to chodzi na 2 Dzwigienki zaworowe masz dobrze ustawione?
To najprawdopodobniej uszczelka albo ''podpalone'' gniazda zaworów tak czy tak bez ściągania głowicy się nie obejdzie Pozdrawiam
Po ściągnięciu głowicy wszystko się okaże. Można spróbować najpierw wymienić same uszczelniacze trzonków bez ściągania głowicy.
Kasowanie błędów nic nie daje przy jakimkolwiek uszkodzeniu mechanicznym.Ściągam rozrząd i mam nadzieję że ściąganie głowicy nie będzie potrzebne. Panowie pytanie: Czy te 2.0hdi mają rozrząd bezkolizyjny? Chociaż skoro to diesel to wątpię.
Szanse na kolizje jest 50/50 Nie, szansa na kolizję wynosi 100% Ściągaj głowicę i daj do zrobienia, bo jak urwie się grzybek krzywego zaworu i wpadnie do cylindra to silnik leci na złom. Tam są na tyle cienkie trzonki zaworów ssących, że sprężyna jest w stanie domknąć lekko skrzywiony zawór
Przy odpaleniu nie puszcza ani grama dymku tylko przy hamowaniu silnikiem i nagłym dodaniu gazu lub przy redukcji tez lubi puścić. Z rana nie ani razu nie puszcza a obserwuje za każdym razem. A uszczelniacze zmieniałem bez ściągania głowicy tak jak pisałem w pierwszym poście tego tematu pozdrawiam.
Najpierw trzeba sprawdzić, ewentualnie ustawić poprawnie, zmierzyć kompresje i jak jest ok to jeździć. Jeżeli sprężanie wyjdzie poniżej normy to wtedy trzeba ściągać głowicę.
Nie ja nie bedę się zabierać za ściąganie głowicy.. tak umiem, ale zmierzyć temp silnika nie wiem jak, gdzie mam wgl ten termometr polożyc bo nie rozumiem
16705 czujnik obrotów silnika G28. Niezrozumiały sygnał P0321 No faktycznie wału... To co tam mogło się pochrzanić była ściągana głowica i wyjmowane korbowody z tłokami wału nie ruszałem. I wszystko poskładane.
Można spróbować wlać trochę oleju na tłok i zmierzyć powtórnie ciśnienie. Jeżeli znacznie wzrosło to znaczy że to (tłok, pierścienie i.t.p). To wtedy niema sensu ściąganie głowicy, tylko trzeba wyciągać silnik. A jeżeli nie wzrosło to jest szansa, że to tylko zawory i wtedy można ściągać głowice.
Szukaj specjalisty ze specjalistycznym sprzętem. Sam tego nie wykręcisz bez ściągania głowicy. http://www.mechaniq.pl/wykrecanie-urwane...
Z samą wymianą uszczelniaczy to dam sobie rade(bez ściągania głowicy).Tylko się zastanawiam czy to aby napewno ich wina(czekam na jakieś sugestie).Jedyny problem widze w zamontowaniu wałków rozrządu,bo są dość długie.Czy jest na to jakiś prosty sposób?
Po co do góry? Koniki były popuszczone, luz był, wałek szedł ciężko. Wałek wybijesz bez ściągania głowicy. Ale się zastanawiam co jeszcze może być.
Jeszcze nie rozbierałem więc nie wiem czy są płytki czy reg. jest hydrauliczna, rozumiem że 0,2 i 0,4 dotyczy płytek, pierwszy zawór od koła rozrządu to będzie ssący czy wydechowy? Mam nadzieję, że nie będę musiał ściągać głowicy.
W moim przypadku tłumik środkowy się rozleciał i nie było dobrego przelotu spalin i silnik przegrzewał się. Jeśli są spaliny (CO2) w płynie to trzeba ściągać głowicę.
Rozmawiałem z autorem jakiś czas temu to Golfik chyba pojechał od niego i tyle, autor chyba nie będzie ściągał głowicy :)
No dziś jest nchwila prawdy ściągam głowicę zobaczymy co tam jest namieszane ale przy tej okazji jedno pytanie czy wymieniać uszczelniacze na zaworach (125000tyś)?
Uszczelka była wymieniana była ściągana głowica bo pogięło zawory (ostatnia awaria) a wcześniej nie wiem. Na razie czekam na napinacz, następnie płukanie zrobię (może pomoże) i sprawdzenie ciśnienia.
Próbuj z różnych stron na zmianę, pewno przypiekła się w kołkach. Kiedyś w wojsku ściągaliśmy głowicę w starze i ani drgnęła, pomogło zastartowanie rozrusznikiem, ledwo ją złapaliśmy. :D
Bawiłem się już podobnym gadżetem i jest całkiem wygodny w użyciu. Pod warunkiem, że jest miejsce. Niestety przy robocie przy silniku tego miejsca często bardzo brakuje, np. przy wymianie rozrządów czy ściąganiu głowicy, gdzie bez klucza dynamometrycznego ani rusz podczas składania. BTW: jest w tym urządzeniu możliwość wprowadzenia kąta do zadanej...
przerywa ściąganie ściąganie zdjęć simlock ściąganie
opticum oprogramowanie unitra r8040 alarm ds400
Uszczelniacz misy wypiekacza chleba - wymiana i konserwacja Oporność fotokomórki w nagrzewnicy: wartości i diagnostyka