Ja stawiam na przekładnie( przerabiałem taki temat kiedys ) a pisk to ślizgający sie pasek po kole pompy wspomagania ( przy maksymalnym skręcie koło sie zatrzymuje blokuje (...)
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Stawiałbym na ślizgający się pasek alternatora. Na zimnym ma ciężej bo ładowanie akumulatora a przy skręcie walczy dodatkowo ze wspomaganiem.
Jeżdżę Voyagerem 95' ma 400tyś. przehulane z czego 300 po naszych "drogach" maglownica chodzi jedyny problem ze wspomaganiem to ślizgający się pasek na pompie ale podciągnąłem go trochę i działa. Wątpię żeby tu tkwił problem. Przyjrzyj się dokładnie oponom czy któraś nie jest ścięta bądź mocniej zużyta. Podciągnij na lewarku przód i poruszaj kołem w...
Chyba nie czytałeś dokładnie, bo to ja sugerowałem czujnik, a kolega od paska opisywał jakieś bajki. Ty potrafisz być tylko uszczypliwy jak widać, bo nie wiesz co sprawdzałem, a wyciągasz jakieś wnioski na podstawie swojej wyobraźni chyba...., voltomierz to ja mam wpięty cały czas w samochodzie, nie ma żadnych spadków napięć, alternator utrzymuje napięcie...
witam mam taki problem z bmw 320 2.0 benzyna z wspomaganiem gdyż chciałem przypalic opone i gdy wrzuciłem 2 coś zapiszczało i jeszcze chodziło gdy zajechałem do domu i zgasiłem i po ponownym odpaleniu nie ma wspomagania pasek dobry nie ślizga olej jest z góry dziękuje za pomoc
1. Sprawdź poziom oleju oraz czy jest zalany prawidłowy 2. Zobacz, czy maglownica cieknie 3. Pasek nie ślizga się na pompie wspomagania? Może ona również żywot kończyć
Może nagraj ten dźwięk tarcia. Może to nie trze koło, tylko pasek pompy wspomagania zaczyna się ślizgać i daje taki efekt.
Pompa mechaniczna ? Ok, Ustaliłem, że mechaniczna. W takim przypadku jedynym prawdopodobnym powodem przy takim przebiegu może być ślizganie paska. Do sprawdzenia pasek i napinacz.
Witam, mam problem ze wspomaganiem, może ktoś spotkał się już z takim problemem. Otóż piszczał i ślizgał mi pasek na pompie wspomagania, więc założyłem nowy, no i pojawił się problem. Wspomaganie nie działa kiedy samochód jest na postoju, parkowanie jest tragedią, ale zaczyna działać kiedy samochód jedzie, co dziwne, kiedy zwalniam wchodząc w zakręt...
A może się pasek ślizga ?? Na pompie jest chyba szajba wieloklinowa ale nie zębata - pasek jeśli luźny to będzie się ślizgać i piszczeć...
Odświeżam kotleta, miałem chwilkę żeby zajrzeć pod maskę. Pasek piszczy tylko poniżej ~1800 obrotów, tylko jak postoi auto nieodpalane kilka godzin. Po przejechaniu ~3-5km pisk ustaje. Pisk nie jest ciągły, tylko raczej rytmiczny. Na jałowym to jest mniej więcej 0,7sek pisku 0,5sek ciszy. Przy skręcie kierownicy w prawo do oporu piszczy jakby ciągle...
a to rysunek pompy wspomagania i przewodów łączących ją z maglownicą. Jak będziesz wymieniał pasek to sprawdz stan koła na pompie wspomagania często się wyciera i wtedy nawet nowy pasek potrafi sie ślizgać.Numer w etce to 357 422 061
Tak się zastanawiam, może problem tkwi w aluminiowej łapie od sprężarki która na skutek obciążenia się luzuje? Oglądając filmiki na youtube z cyklu"wspomaganie c330" można zaobserwować, że w wielu przypadkach pompa wspomagania jest montowana w miejsce właśnie sprężarki powietrza również na pasek 17mm i tam się nie ślizga a jak dowiedziałem się od producentów...
pasek może się ślizgać
Witam szanowne grono. Mam problem z żony Fijatem Punto z 1996r ze skrzynią automatyczną. Auto ma od nowości przejechane 68tyś Km od dwóch lat praktycznie od wymiany paska od wspomagania nic się nie działo... Do wczoraj. Auto po wrzuceniu biegu i dodaniu gazu zaczyna delikatnie ruszać jednak po dodaniu gazu w skrzyni słychać tak jakby sprzęgło się ślizgało....
Nie, pasek rozrządu nie może piszczeć. Ale jest jeszcze pasek wspomagania/alternatora, jak piszczy to znaczy że się ślizga a to może wynikać ze zużycia albo złego naciągnięcia.
Napisałem ,że napinacz ok. Pasek ok. Koło pompy stawia bardzo duży opór,że aż pasek się ślizga. Tylko czasami i po uruchomieniu kilka minut.
Witam, zacznę od off top króciutko jeżdzę oplem astra pierwszej generacji w kompletnie ubogiej wersji wyposażenia. założyłem obrotomierz centralny i elektryczne szyby ale wspomagania nadal brak. a że teraz ma używać go kobieta to chciałbym to dołożyc. z zebranych informacji wiem ze to możliwe nawet niedrogim kosztem. mam kilka pytań związanych z tym...
Witam , więc co do hałasującego paska klinowego w tym silniku , sprawa wygląda tak , że to raczej nie wina brakującego klina pod kołem pasowym , bo gdyby tak było to raczej nie miał byś pełnego ładowania , w pełni sprawnej klimatyzacji oraz wspomagania z racji tego , iż koło pasowe ślizgałoby się po wałku na którym się mieści i nie byłoby przekazania...
pierwsze co bym zrobił (oczywiście pomijam poziom płynu ) to sprawdził pasek napędzający pompę wspomagania czy jest dobrze naciągnięty i przypomnij sobie kiedy był wymieniany stara guma pomimo dobrego naciągu lubi się ślizgać...
Czy ktoś spotkał się z taką awarią? Wspomaganie kierownicy włącza się dopiero przy ok. 1500 obr/min. Pasek jest napięty i nie ślizga się. Dodam, że samochód w ostatnie mrozy stał nieużywany przez miesiąc. Wcześniej chodził jak zegarek.
Kolo pasowe na wale korbowym chyba jest z tlumikiem drgań, moze być ten tłumik z gumy zurzyty, pompa wspomagania układu kierowniczego hmm w niej jest zawór przelewowy, do sprawdzenia
witam mam pytanko apropo pompy wspomagania chyba zaciera sie kolo pasowe i czy bedzie trzeba kupic cala pompe czy da sie wymienic samo lozysko kolko sie rusza do silnika i na zewnatrz pozatym slabo naciagniety pasek moze nawet juz rozciagniety trze tak jakby sie zacieralo i pasek coraz czesciej zaczyna sie slizgac i piszczy
A może by kolega był uprzejmy powiedzieć-o ile to nie tajemnica państwowa-o jaki to samochód chodzi?Albo choć czy to diesel lub beznyniak? Bo jeżeli diesel,to objaw jest całkowicie normalny-po uruchomieniu silnika jeszcze kilka-kilkanaście sekund grzeją świece żarowe skutecznie obciążając instalację. Jest to reż calkowicie normalne zjawisko w pojazdach...
Alternator jest w super stanie, ładowanie bardzo dobre, luzów nie ma nawet najmniejszych. A co do akumulatora to rzeczywiście muszę przyznać, że jest słaby. Chciałeś przez to powiedzieć, że jest duże obciążenie i alternator stawia duży opór i pasek się ślizga? No jeśli tak to alternator jest na wierzchu samym i z alternatora jest cisza, natomiast słychać...
W tym przypadku silnik musi zużyć więcej paliwa, bo więcej energii mechanicznej musi przekazać do alternatora, żeby ten wyprodukował więcej prądu. Szczególnie widoczne było to w autach gaźnikowych - obroty spadały po włączeniu świateł i nadmuchu. We współczesnych też jest widoczne - wprawdzie obroty nie spadną bo bieg jałowy jest regulowany elektronicznie,...
Jednak obstawiałbym pompę. Nie siadła na amen, ale już daje o sobie znać. Te opiłki w na to wskazują. Skoro podczas skrętu miewasz opory to po prostu czasami nie daje rady. Z drugiej strony rodzi się pytanie. Czy blokuje Ci się czasem kierownica? jeśli tak to faktycznie możesz mieć maglownicę do regeneracji (koszt samej regeneracji to około 500zł +...
Ogólnie zmierzyłem dzisiaj napięcie na kostce jednej z lamp i podczas prawidłowej pracy alternatora, na biegu jałowym napięcie na zaciskach alternatora utrzymywało się w granicach 13,8, natomiast na wspomnianej kostce było to już 11,6V. Wirnik alternatora się obraca bez problemów, nie czuć żadnych oporów, brak również luzów. Wspomniałeś o pompie wspomagania,...
W samochodzie Ford Escort 1.6 Zetec 97 rok kombi z alternatorem na którym na obudowie pisze Bosh a z boku obudowy jest naklejka Motorcraft występował taki problem. Rozładowywał się akumulator. Napięcie na alternatorze podczas prawy silnika 13.6. 13.8. Sam regulator napięcia ładnie da się wyjąć beż wykręcania alternatora. wystarczy odkręcić 3 śrubki...
ślizgający pasek pasek wspomagania piszczy pasek wspomagania
mercedes stacyjki sprinter wymiana czujnika renault blaupunkt pobór prądu
Biostar TG250-BTC – 8 sygnałów dźwiękowych BIOS AMI, brak obrazu, błąd karty graficznej Deutz F2L511 – moment dokręcania śrub korbowodowych, procedura TTY i klasyczna