W tym Golfie najprościej podłączyć to ACC z tego modułu świateł dziennych do styku TFL we włączniku świateł. Masa oczywiście pod akumulator albo gdzie bliżej. Trzeciego kabla nie podłączasz w ogóle. Włączysz postojówki czy drogowe to DRL gasną, wszystko zgodnie z prawem. ;)
No ja niewiem. Wyobraź sobie że jest noc. Odpalasz auto i nie widzisz nic na desce dopóki nie wlączysz świateł... . Kolego, a wyobraź sobie, że przy światłach dziennych nie masz też podświetlenia tylnych lamp. Jazda bez świateł grozi tym, że ktoś ci w tyłek wjedzie, i tak jak kolega napisał Bo bez świateł mijania w nocy nie możesz jechać. .
W pliku SOPS musisz mieć włączoną opcje xenon.Kiedyś zmiana z H4 na xenon była mozliwa z poziomu SDP3 lecz funkcja ta została wyłączona.Teraz aby to zrobić musisz dorwać kogoś z SOPS EDYTOREM lub wysłać plik przez serwis Scania do przeróbki.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Na 30 plus po zapłonie. 85 plus z pozycji. 86 masa. 87a wyjście na dzienne. Albo można i tak: Masa św. dziennych do plusa pozycji, plus dziennych po zapłonie. I przekaźnik nie jest potrzebny. Tego typu podłączenie jest najprostsze ale nie zadziała gdy: - jest kontrola przepalonych żarówek (choć nie zawsze to ma wpływ) - zastosowano żarówki pozycyjne...
Witam Walcz jak byś miał problem to pisz.
Masz przekaźnik "Main", na jednym styku zasilanie jest stale z akumulatora, na drugim pojawia się po załączeniu zapłonu. Który to przekaźnik dowiesz się po odwróceniu dekla który pokazujesz na zdjęciu.
Jak awaria została usunięta? Trzeba zamknąć temat jako rozwiązany. Pozdro
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
Tym zarządza modul gem pod schowkiem jak całym oświetleniem
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Jakie dzienne, do 2012 żaden CR-V nie miał fabrycznych dziennych???Nic się nie aktywuje, zasłaniałeś czujnik na szybie?
Witam, Nie spotkalem jeszcze auta wyposazonego w swiatla dzienne. Tylko te, eksportowane do Europy polnocnej je mialy. Nawet w katalogu czesci nie ma tego przekaznika (2400). Wg dokumentacji, w 206 przed MUX byl przewidziany przekaznik podwojny, podlaczony do wiazki glownej, tej, ktora idzie od kierownicy, przez tablice bezpiecznikow, BM34 az do reflektorow....
to znaczy że w tym czasie już powinno być znów prawidłowe napięcie ??? To znaczy że po zgaszeniu silnika lampki zgasna z niewielkim opóźnieniem.
Światła dzienne mają pełnić funkcje przeciwmgielnych, czy przeciwmgielne mają pełnić funkcję dziennych?
światła dzienne załączane są z przycisków na liczniku -może przestawiając zegarek lub wyświetlanie temperatur niechcący wyłączyłeś
Kiedyś spotkałem się że w wersji skandynawskiej Opla Kadetta serii E były światła dzienne i one świeciły połową mocy. Jak mi mówił właściciel auta sterowane one były przekażnikiem . Na moją logikę to po zmniejszeniu natężenia i mocy powinno to wydłużyć trwałość żarówek .
Wg. schematu jest dobrze, będzie działać tak jak napisałeś. Masy do przekaźnika nie musisz.
Jeżeli zasilacz daje 13,8V a pobór prądu z jego zacisków wynosi ok. 2A to właśnie te dwie wartości powinny posłużyć do obliczenia mocy pobieranej przez światła (zestawu światła + sterownik). Po pomnożeniu tego napięcia i tego natężenia prądu otrzymasz pobieraną moc.
http://de.openobd.org/vw/passat_3c.htm
Czy w moim przypadku taka dioda przy przekaźniku jest potrzebna? Równolegle do cewki można dać.
Powinno sie przydac, wprawdzie w druga strone ale chyba dasz sobie rade. http://furmanka.blogspot.com/2006/02/wyc... Pozdrowienia Darek
Panowie, moim zdaniem sprawa jest prosta. Lampa ma moc 5W i składa się z 5 diod, zatem jest tak: Mamy 5 diod o mocy 1W połączonych szeregowo, co daje nam napięcie 17 - 18V, dlatego właśnie przy 12V świeci słabo i potrzebna jest przetwornica podwyższająca. Diody 1W mają prąd pracy 340-360mA (czyli napięcie przewodzenia 3,4-3,6V). Ciekawe jest tylko to,...
Musisz zbudować układ na stacyjce, włączniku świateł i przekaźniku.Jeśli wiesz o co chodzi dasz rade.
Poza filtrem zaproponowanym wyżej może być konieczne ekranowanie przewodów od przetwornicy do samych LEDów oraz samej przetwornicy jako, że zakłócenia występowały nawet przy zasilaniu lamp z akumulatora zewnętrznego.
Sprawdź co będzie jak bezpiecznik DRL wyciagniesz.
Przecież z treści wynika, że to włączanie ma być dodatkową opcją. Ja miałem zrobione wg. schematu f-my hella, tylko zamiast włącznika jak w instrukcji (zwykły on-off) miałem przełączający źródło sygnału włączającego (stały plus lub po stacyjce). https://obrazki.elektroda.pl/7079746200_...
Nie miałem kłopotów przy rutynowych kontrolach.
Jaki canbus?? Masę z masy lampy zasilanie z przewodu świateł cofania.Proste jak drut. Wziął masę z pozycyjnych.Jakbym widział montaż radia w japońcu :)
To rozumiem. Tylko ta druga część zawiasu jest przykręcona. Nie ma do niej dojścia?
Używam tego w audi a3 8l i jest to najlepsza opcja moim zdaniem. G*wno ledy wyglądają paskudnie i z żywotnością kiepsko. Z modułem dziennych drogowych oszczędzamy prąd żarówki odbłyśniki i klosze przednie i tylne (bo nie świecą). No i świecą wyraźnie. Mam ukryty wyłącznik i w każdej chwili mogę moduł wyłączyć
Ja proponuję stabilizator L7809, a jak ma być do 2A to L78S09.
Pomiar napięcia na dzielniku jaki proponuję działa u mnie w wielu projektach.
Witam Jest dużo tego typu urządzeń na Allegro wystarczy w wyszukiwarce wpisać "automatyczny włącznik świateł". Wg mnie na uwagę zasługuje ten: http://www.allegro.pl/item194156497_auto... ma wiele zalet których inne nie posiadają. Pozdrawiam ED
Załączanie świateł masą z lewej manetki, pozycja-szary, mijanie-brązowy
UCh- klucze- światła
Wyraznie pisze ,ze sygnaly krotkotrwale sygnaly swietlne nie musza wylaczac swiatel dziennych : http://www.mi.gov.pl/files/0/1791200/DzU... Tabelka pozycja 18 , kolumna 14 W moim aucie mam tak spiete ,ze po wlaczeniu dziennych dziala tylko sygnal dlugich ,ale nie ma mozliwosci wlaczenia ich na stale.
Jeżeli masz funkcję świateł dziennych to być może pomocny będzie schemat. Sprawdź czy z nowego przełącznika wychodzą wszystkie sygnały do przekaźnika świateł dziennych, bo jak wynika ze schematu to on najprawdopodobnie wyłącza światła mijania po przełączeniu na światła drogowe.
Jeśli możesz to wrzuć schemat bo być może przewód zasilający jest zamieniony miejscem podłączenia z przewodem sygnałowym.
Złącze C - 12'pinowe -T12k - pin3 - Prawa żarówka przeciwmgielna Złącze D - 11'pinowe -T11a - pin 2 - Lewa żarówka przeciwmgielna Złącze E - 16'pinowe -T16g - pin 6 - włącznik światła przeciwmgielne
Żarówki ok?
Zużycie paliwa może wzrosnąć o ok.0,2 l/100 km. Nie jest to wynik obliczenia gdyż teoretycznie nie jesteśmy w stanie podstawić to do jakiegoś wzoru.Natomiast w praktyce obciążenie alternatora przy włączonych światłach jest i zużycie napewno jest wyższe ale gdy weźmieny pod uwagę np.zużyty rozrusznik wówczas na sam rozruch zabierzemy kilka razy więcej...
Tak to samo. YG317T jest innego producenta.
Proszę może to ci pomoże [url=http://furmanka.blogspot.com/2006/0... Dziennych Świateł a tu proszę opis sposobu kodowania [url=http://www.swankmonkey.com/vw/jetta... Long Coding explained
2 chipowe ledy. Przez jednego możesz puścić 50mA (możesz i wlutować 4 chipowe). Opornik jest dostosowany tylko do jednego napięcia bo zmieniając napięcie zmieniać się zmieniać prąd dlatego warto zrobić proste źródło prądowe na LM317 które pozwoli na zasilenie ledów do 40V
Uszkodzona dioda D3 lub zimny lut na którejś końcówce D3.
Oczywiście, jak to zwykle bywa, na polskiej stronie ani słowa na ten temat. Proszę zobaczyć zamieszczony rysunek i zakreślenie na czerwono. Żarówka nie podlega wymianie, lampa jest nierozbieralna. http://obrazki.elektroda.net/69_12685548...
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Śmiało można tam podłączać. Tylko tak wpiąć ten adapter żeby obwód świateł dziennych też był zabezpieczony, czyli żeby nie działały po wyjęciu bezpiecznika.
Czarny ,plus z pozycji.Biały ,masa.Niebieski plus po kluczyku.Czerwony do świateł dziennych jest to plus.Żółty zbędny.
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
To czego szukasz, znajdziesz pod puszką ECU na podszybiu, i wolne przelotki się znajdą.
To ten moduł https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-...
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Witam, temat stary ale może komuś przyda się jeszcze moje rozwiązanie dotyczące podłączenia świateł dziennych w corolli E12 z 2005r. Ja podłączyłem automat do świateł mijania (zielony przewód). Natomiast zasilanie ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą. (Górne lewe puste gniazdo - napięcie pojawia się po załączeniu zapłonu) http://obrazki.elektroda.pl/5724941200_1...
No ale to proste przecież. Zasilania po stacyjce szukaj w skrzynce bezpieczników. Ja zwykle biorę z zasilania pompy paliwa, lub z przepływomierza. Znajdź sobie opis bezpieczników twojego auta i masz wszystko na tacy. Zdjęć tu raczej nie otrzymasz, bo minimalny wkład własny trzeba jednak mieć.
Czyli najprawdopodobniej zamienione przewody do modułu. Sprawdzę w wolnym czasie. Nie miałem zamiaru kombinować z PWM, podejrzewam tylko że tak to działa. Podobne rozwiązanie jest w niektórych autach pozycyjne/stop.
Uszkodzony led , lampa do wymiany
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Sprawdź kodowanie w VCDS
Kupić chiński zamiennik i po problemie. To się dzieje w całym Vag'u. ale myślę, że to VW wyeliminował po tylu latach na rynku. Przyciski w ałdi robią od 30 lat, a farbka jak schodziła tak dalej schodzi. Cały świat robi z czarnego plastiku a Vag maluje biały plastik. Jest drogo i juchowo, ale widocznie tak ma być, w końcu "marka" do czegoś zobowiązuje.
To taka wersja świateł dziennych, drogowe szeregowo, stosowana głównie w UK. Na schemacie rzeczywiście jest błąd.
Witam. Myślę, że powinieneś najpierw przeczytać ten, a potem inne tematy z tego działu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97... Pozdrawiam.
Dotarłem do czegoś takiego. Pomoże ktoś to rozszyfrować? https://obrazki.elektroda.pl/5575179600_...
Uszkodzony może być włącznik świateł, ten koło bezpieczników. Można zmostkować na próbę te dwa przewody idące do niego. Jeśli to nie pomoże, to uszkodzony może być przekaźnik świateł dziennych. Znajduje się na płycie przekaźników pod deską rozdzielczą za włącznikiem świateł mijania. Jest to przekaźnik z oznaczeniem 484. Częsta usterka (zimne luty).
Po prostu się chińszczyzna zes...ła, najlepszym rozwiązaniem będzie powrót do oryginału.
Witam. Niedawno zaczęla mi migać jedna z lamp swiateł dziennych a teraz juz umarla.i nie swieci. Z tego co pamietam są to dzienne swiatla 12/24v. Swiecily przez ponad piec lat bardzo mocno. Z moich obserwacji wynika ze posiada przetwornicę na kablu zasilajacym i z puszki dopiero przewodami prad idzie na poszczególne lampy. Po rozebraniu pudełka i usunieciu...
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
Masz w samochodzie zakłócenia typu komutacyjnego, np. tylna wycieraczka, Bardziej bym poszukał chińskich ledów , świateł dziennych lub xenonów.
Są też z oznaczeniami. 1.2.3.4.5 lub innymi. Ale te co podałeś dam. 85 do altka 86 do masy aku. 87do świateł dziennych i 30 do plusa z aku.
Strona 7, lewa lampa M28 - drogowe M29 - mijania L174 - dzienne Strona 8, prawa lampa M31 - mijania M32 - drogowe L175 - dzienne Lewe dzienne zasilane z bezpiecznika SC37, prawe z SC38.Oba bezpieczniki zasilane z jednego pinu z włącznika świateł. Skoro po podaniu zasilania na bezpieczniki od DRL zapalają się światła a włącznik podkładałeś to pewnie...
Wejdź w menu i sprawdź czy są włączone.
Witaj! Po przekręceniu kluczyka będziesz miał napięcie 12v tu należy wstawić wyłącznik i bezpiecznik. Musisz wstawić przekaźnik gdzie do jednego ze styków podłączasz zasilanie przychodzące od wyłącznika a do drugiego lampy świateł dziennych. Cewka przekaźnika- jeden styk do świateł postojowych drugi do mijania. Po załączeniu dodatkowego wyłącznika i...
Włącz normalne światła i zobacz czy się dzienne włączą. Jeśli tak to + plus świateł dziennych należy podłączyć do 87 a 87a zostawić wolny. Jeśli nic się nie swieci, to trzeba sprawdzić, czy światła nie są sterowane masą, bo zdarzają się już takie przypadki w samochodach.
Zamontuj sobie dzienne w kierunkowskazach jak są białe lampy
Przez zwykły przekaźnik napięcie z świateł drogowych załącza przekażnik napięcie na styki przekażnika +12V i do led odwróć z schematów podłączanie świateł dziennych znajdziesz tu lub na znanym portalu aukcyjnym
Żarówkę sprawdzałeś?
Patrząc na schemat to światła mijania i nie tylko te światła sterowane są plusem.
Ale podepnij kontrolkę (lub miernik) pod "-" akumulatora, a 2gą końcówkę kontrolki do kostki od żarówki świateł. Czy na wyłączonych światłach kontrolka świeci? Jeśli tak jest to na światłach jest zawsze plus zasilania a odłączana jest masa. Dość standardowe w starych japończykach rozwiązanie. W takim systemie sterowania światłami sterownik świateł dziennych...
Witam, mam podobny problem. Jednak u mnie nie świeci tylko jedna strona świateł postojowych. Przy zmianie na inne światła LED zapala się dosłownie na chwilke i gasnie. Prośba o info czy komuś udało się zdiagnozować przyczynę?
W przepływomierzu jest taki. W kostce pod lewą lampą jest prąd chyba żółty kolor. W ostateczności możesz d się podłączyć pod kontrolkę ładowania tam na niebieskim kablu po odpaleniu masz prąd do świateł dziennych wystarczy.
muszę podłączyć rezystor do kierunków jeden na stronę i do świateł dziennych do każdego led, 2 x kierunki i 2x drl, musisz zasymulować dla modułu nadwozia że nadal ma żarówki
Weź wywal te odpustowe lampki i jeździj na normalnych światłach. Nie jeździsz maluchem z prądnicą, gdzie każdy Wat jest na wagę złota. Zresztą, założę się o co chcesz, ze masz jakies podróbki tych świateł dziennych, bez żadnych atestów.
mam podobnie zgasło oświetlenie tablicy w 2011 styki i żarówki ok
Witam Mam problem z P308 1.6vti - troszkę pogrzebałem w ustawieniach swiateł i niestety teraz nie da się wyłaczyć swiateł dziennych dając suwak w pozycję 0 - wcześniej światła gasły, teraz nie. Czy ktos ma pomysł, jak można przywrócić ustawienia fabryczne w modelu z radiem fabrycznym(1din)?? Pytanie nr 2 Jak mogę skasować bład "depollution system faulty"...
Pomiar w ten sposób odległości jest możliwy, ALE nie jednoznaczny. Odległość będzie bardzo zależała od materiału (a właściciwe jego własności absorbcyjnych) i właśnie od promieniowania otoczenia. Jeżeli będziesz robił pomiar zawsze tego samego przedmiotu w takich samych warunkach to ok, ale jeśli będą to różne przedmioty to nie dostaniesz wiarygodnej...
Świecą dzienne w obu lampach? tak wszystko świeci jak przed zaczęciem zapalania nie kontrolki - i tu jest zagwozdka bo wszystko działa a kontrolka świeci ....
Pierwsza bramka podłączona do INT0 a w obsłudze jego przerwania odpalany jest timer, w momencie kiedy druga bramka wywoła drugie przerwanie timer jest zatrzymywany, w zależności od tego jaki to procesor może się okazać że da się wykorzystać jakąś funkcje timera i zrobić to bez przerwań zewnętrznych, poczytaj o trybach pracy timera w procesorze który...
Tak montuje większość światła dzienne. Tylko proszę zwrócić uwagę co będzie jak spali się żarówka świateł postojowych światła dzienne nie będą świeciły obydwa lub jedno w zależności czy podłączysz pod jedną lampę czy pod obydwie. Podłączenie pod obydwie jest bezpieczniejsze zmniejsza ryzyko jazdy bez świateł.
Światła mają świecić po przekręceniu stacyjki i zgasnąć przy włączeniu świateł postojowych.
To można pod zasilanie radia, zapalniczki samochodowej- możliwości jest sporo Dodano po 31 Wtedy będzie jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem
Przerost treści nad formą , mnie interesują przepisy .
W Octavii 2 trzeba włączyć lewy kierunkowskaz, aby zakodowało świata do jazdy dziennej, reszta procedury taka sama.
Trzeba poprawić konfig auta. Mogę Ci to ogarnąć zdalnie jezeli masz clipa.
A jednak to jest zgodne z przepisami! :D Do momentu włączania zapłonu ten samochód nie ma żadnych świateł dziennych, ma po prostu jakieśtam ledy ale są wyłączone, nie są światłami w rozumieniu przepisów, równie dobrze mogłyby być w bagażniku bo i tak nie działają. To jest zgodne z przepisami bo mogę sobie wozić różne rzeczy i nie muszą działać jeżeli...
H1 jest żarówką jednowłóknową, żarówka na dolnym zdjęciu to H4 (bo taka właśnie w Tico jest). Świateł "dziennych" to tam raczej nie masz, chyba że sam dołożyłeś. W głównych lampach masz postojowe, mijania i drogowe, ale to jako kierowca powinieneś wiedzieć.
Witam. Czy koledzy jakoś rozwiązali problem tego napięcia? Bo mam identyczny problem ze światłami dziennymi.
Jak mają automat to po chwili zgasną po minucie góra 2 jak są to takie najprostsze to niestety ale musisz znaleźć sobie plusa po stacyjce i wtedy będą gasnąć od razu po zgaszeniu silnika. Czerwony właśnie to ten plus biały to plus przy postojówce ( tak zakładam ty masz schemat żebyś ich czasami nie zamienił) czarny wiadomo. Jest coś jeszcze na kablach...
Jaką homologację? Na auto czy na lampy? Proponuję jeszcze przeczytać w linku podanym wyżej o lampach z homologacją które przepisów homologacyjnych nie spełniają! Poza tym najlepszą lampę z najlepszą homologacją można nieprawidłowo zamontować: za wysoko, za nisko, zbyt blisko siebie itp, itd. Jak więc widzisz sam znak homologacji to nie wszystko - a...
Powiem tak - korzyści finansowe przy tankowaniu są praktycznie nie odczuwalne, natomiast są inne. Nie przepalają się tak często żarówki świateł mijania, nie świecą inne niepotrzebne pierdoły typu deska, co powoduje późniejsze ich ciemnienie (tak, kilkuletnia żarówka wyjęta z deski ma bańkę czarną!). Czy alternator odżyje, to trudno powiedzieć, bo jeden...
kodowanie świateł dziennych automat świateł dziennych diody świateł dziennych
oprawa rastrowa podłączenie szlifierka perles pompa paliwa pracuje
podgrzewacz wijas qilive pilot
Komunikacja sterownika BT auta z chińską stacją multimedialną Zwrotnica w głośnikach Wharfedale - diagnostyka i naprawa