na poczatek czy świece są sprawne? na brazowuym masa, na tym drugim sygnał cyfrowy z sterownika, one dośc czesto siadają , nowy ok 300zł wiec jest stosunkowo tani
Po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 zaświeca się choć na chwilę kontrolka świec żarowych?
Użyj multimetra, aby zmierzyć napięcie na świecach żarowych. Ustaw multimetr na odpowiednią skalę (zazwyczaj kilkanaście V) i dotknij końcówkami przewodów multimetra końcówkami świecy żarowej. Powinno zarejestrować napięcie zasilania świec żarowych.
Co zmienia parametr PF odpowiedzialny za świecę żarową? Napięcie zasilania świecy czy czas podgrzewania?
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
No to teraz sprawdź czy na tych świecach żarowych jest napięcie przy rozruchu silnika.
Auto poszło do elektryka,jeden z przewodów nie miał przejścia,temat do zamknięcia.
Dokładnie jest to bezpiecznik 60A w bezpiecznikach pod kierownicą.Jak masz vaga to możesz spawdzić działanie przekaźnika świec żarowych robiąc test elementów wykonawczych.
Weź pod uwagę że ten silnik nie ma diagnozy świec żarowych ani napięcia na świece. Nie zobaczysz w komputerze czy działają ani nie wywali błędu uszkodzonej świecy.
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Wszystko jest w porządku ,tylko sprawdź bo po około 3 minutach nie powinno już być napięcia na świecach, oczywiście na zapalonym silniku.P
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
To sprawdzamy zasilania i masy sterownika silnika, żarówką, nie miernikiem. Ewentualnie ciągłość linii komunikacyjnej ECU- złącze OBD. Jakiekolwiek znaki życia daje? Check, kontrolka świec żarowych, napięcie na czujniki silnika? Zdechło podczas jazdy, czy nie zapaliło po postoju?
Google piszą że masz problem ze zbyt niskim napięciem na świecach żarowych,zbyt niskie napięcie na sensorach..pewnie masa gdzieś zaśniedziała.
Mechanik jak wyjął stare to miał na nich numer. Po numerze kupisz nowe.
Wygląda na to,że połączenie jest w skrzynce. Według moich schematów F8 odpowiada za świece. Pozdrawiam.
Po włączeniu zapłonu na przewodzie od rozrusznika przy stacyjce pojawia się napięcie dopóki sterownik nie wyłączy świec żarowych .
Tak. Dodano po 29 Na przykręconym powinno być 0V
Czym sprawdzasz owe napięcie? I czy po odpięciu kostki zapala normalnie? Nie napisałeś czy silnik jest zupełnie zimny, czy ciepły?
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Zobacz, czy do przekaźnika świec żarowych dochodzi "pełne" napięcie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
czujnik temp w tym autku znajduje sie na obudowie termostatu po lewej stronie w komorze silnika patrzac od przodu, do tej aluminiowej obudowy podlaczny jest tez gruby gumowy waz od plynu
Tam jest niebieska puszka na scenie grodziowej. To jest przekaźnik świec żarowych...
Wypadałoby sprawdzić jaką masz temperaturę silnika w ecu.
Oznaczenia: 15 - (+12V) ze stacyjki. 31 - masa 50 - sygnał do rozrusznika (tego, który uruchamia elektromagnes) T - do czujnika temperatury L - do lampki w liczniku. G1 - G5 - świece żarowe. Posprawdzaj czy wszystko wkoło działa (czyli czy dochodzą napięcia i czy świeci kontrolka świec żarowych w zegarach). Jak wszytko działa to przekaźnik walnięty.
Może, zwyczajnie uszkodzony jest przekaźnik. Sprawdź, czy masz napięcie na świecach żarowych.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego odpinasz na króciec wody z tyłu głowicy. Jak masz czym podłączyć to zmień ustawienia w kanale 12 z 32768 na 32700 - wydłużenie czasu grzania świec żarowych.
Nie ma nic po drodze. Projektanci Forda nie są takimi głąbami żeby wstawiać jakieś zbędne złącza na takich obwodach.
Kol. mialczyk. Świeca żarowa "dostaje" napięcie poprzez dodatkową spiralę która ogranicza napięcie z 12V do 6 V. -poprzez szeregowe połączenie.Jeśli po wykręceniu świecy na spirali jest przepływ prądu tp jest złe połączenie. Świeca jednym punktem jest na "masie" czyli na minusie 12V a plus otrzymuje przez spiralę.Spirala nie powinna być połączona z...
Mam problem z prądem na świecach żarowych w moim passacie tdi 95r 90 km . Brak napięcia na świecach żarowych , ale w momencie gdy odepnę wszystkie świece na fajkach pojawia się napięcie. Kiedy dotknę z powrotem choćby 1 świecy napięcie się pojawia. Świece żarowe sprawne. O co tu chodzi?
No dobrze, ale jak obraca rozruszik to masz napięcie na świecach ?? Ale jak już puscisz i silnik zacznie sam chodzić to po chwili powinno być na swiecach - 0 V. Ta chwila w róznych autach może być 5- 15 sekkund w zależnosci od temperatury silnika. Pozdrawiam.
Tak, można. Na temat tego jest MASA wiadomości w internecie, ale podpowiem Ci - przelutować.
Niestety schematu nie posiadam. To wyprowadź sobie kabelek od pinu co po stacyjce prąd jest i wtedy jak nie będzie grzać sprawdzisz czy jest, czy nie ma napięcia.
Witam. Jakie powinno wychodzić napięcie na świece żarowe w Lagunie 2 2,0Dci. Jedni mówią że 11V inni że 7V. Jakie są wasze opinie na ten temat??
na rysunku widać przekaźnik i numerki oznaczają: 1-masa (31) 2-czujnik temperatury (T) 3-zasilanie po stacyjce ( +15) 4-sygnał z rozrusznika (50) 5-kontrolka(L) no i oczywiście zasilanie do świec przez bezpiecznik(50 do 80 A) i same świece. Jeżeli tak podłączysz to na pewno nic się nie stanie. PS.Te oznaczenia w nawiasach często występują na przekaźnikach
Zobacz czy do świec żarowych dochodzi napięcie, to pewnie jest tego przyczyną. Pozdrawiam
Z numeru na stacyjce 54 podłącz pod numer na stacyjce 15 i zobacz czy będzie efekt. Jeżeli będzie efekt osiągniesz stop i sygnał to wymiana stacyjki.Zwróć jeszcze uwagę na to iż przewód ze stacyjki nr 54 jest z ww numeru zabezpieczony bezpiecznikiem w tablicy bezpieczników i z bezpiecznika idą przewody na stop i sygnał. Dodano po 2 Zwróć uwagę iż po...
Nie grzeją świece żarowe, brak napięcia, komputerem wymuszam uruchomienie przekaźnika i wtedy prąd się pojawia, więc układ działa, ponadto nie pali kontrolka od świec, czy problemem może być kontrolka? Temperatura cieczy 12 stopni, paliwa też więc myśle że czujnik temperatury sprawny.
Zaraz po załączeniu klemy od akumulatora na listwie łączące świece żarowe pojawia się napięcie .
Nie warto podjechać do elektryka na diagnozę niż wróżyć z fusów ! akumulator może już mieć pokruszone płyty przez co osad robi zwarcie ,w dodatku warto przyjrzeć się przekaźnikowi świec żarowych.
Od czasu awarii przejechałem 31tyś kilometrów i się usterka nie powtórzyła ale w Internecie krąży opinia że w tym silniku co około 2 lata pada alternator właśnie z powodu dogrzewania silnika świecami żarowymi. Napięcie ładowania mam ok 14V a po włączeniu świateł 13,8V. Nie za niskie?
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
Za przekaźnik dałem 60 zł
Witam Czy zamiast budować skomplikowany sterownik nie buło by prościej zamienić świece żarowe o napięciu zasilania jak wcześniej 12v? Pozdrawiam
Witam. Świece wymienione na nowe, 4 sztuki, i sterownik też nowy.
Mam podobny problem z silnikiem. Różnica jest taka, że przy przekręceniu stacyjki jest podawane napięcie na ten zawór. Natomiast jak minie czas pracy świec żarowych napięcie znika. Jak podaję na sztywno napięcie to słychać takie klik, ale pomimo tego silnik nie chce się uruchomić. (zaznaczyłem na zdjęciu) Po podłączeniu komputera mam komunikat o błędzie...
Witam od niedawna mam problem z renault scenic 2003r. 1.9dci. A mianowicie cały czas po odpaleniu świeci się kontrolka świec żarowych. Mierzyłem miernikiem napięcie na świecach na włączonym zapłonie; napięcie cały czas jest tak samo jest na włączonym silniku i zgaszonym z wyciągnietym kluczykiem. Proszę o pomoc ponieważ napięcia nie powinno być na świecach...
Może uszkodzo jest moduł świec żarowych i te ciągle grzeją, wtedy lampka ładowania zgaśnie po odpaleniu, napięcie przy włączonych świecach jest niskie, ładowanie również. Może warto to sprawdzić, czy jest jeszcze napięcie na świecach po kilku minutach po odpaleniu.
Co ma czujnik temp. zewnetrznej , na zderzku czy w lusterku wstecznym , z grzaniem świec żarowych? Czy czujniczek tem. kabiny , przy wentylatorku panelu klimatronica , tez steruje grzaniem świec żarowych?
Nie spali, bo świeca żarowa jest na 12V. Właśnie że nie jest. Sterowane są PWM, każda osobno.
Witam audi a3 1.6tdi oznaczenie silnika CAYC. W aucie występuje błąd p2563-Czujnik położenia sterującego doładowania turbosprężarki, miga kontrolka świec żarowych. Napięcie sygnałowe na gruszce z podciśnienia 0.7-0.9V z podciśnieniem 3.8- 4.0V. Gruszka na pewno była zmieniana i nie wiadomo czy została założona prawidłowa. Pytanie do znawców. W 1.6tdi...
Dziękuję za odpowiedzi. Samochód był u mechanika, gość sprawdził stopień sprężania (wszystkie cylindry ok) i podobno coś tam z pompą wtryskową patrzył, ale ostatecznie rozkłada ręce. Mówił tak jak kolega Modern9 że wtryskiwacze mogą się zapowietrzać... Sprawdzałem świece żarowe, każda ma rezystancję około 0,5..0,8ohm. Włączenie zapłonu powoduje podanie...
Tam nie ma żadnego przekaźnika. Każda świeca sterowana jest osobno PWM.
VW Vento 1,9 TD 1992. , nie grzeją świece żarowe nie ma napięcia na świecach , bezpieczniki ok przekaźnik ok , czujnik temperatury ok , podczas próbowania zapalenia auta nie idzie prąd na elektrozawór w pompie wtryskowej. Co to może być? Pozatym jak wączam zapłon to nie świeci lampka świec żarowych.
Terkocze bo napięcie aku spada do 6-7V ale tylko jeśli są włączone świece żarowe, bo bez świec napięcie mu spada do 9-10V co oznacza że 50A na świece powoduje taki spadek że rozrusznik terkocze czyli aku do d... albo świece biorą tyle co drugi rozrusznik. Pytałem jakie jest napięcie na samych świecach ale się nie dowiedziałem...
A teraz konkretnie- w jaki Boski sposób na stykach idących do świec żarowych masz napięcie, jak zapłon jest wyłączony? I czemu to w pól godziny nie rozładuje akumulatora?
Witam! Mam Scenic 2002 rok 1.9 dci, po podłączeniu do kompa wyświetla błąd df 061 obwód świec żarowych. Przekaźnik wymieniony, napięcia sprawdzone, spiralka świec żarowych zapala się tak jakby wszystko było w porządku, a mimo to auta nie idzie odpalić. Brak napięcia na świecach żarowych. Proszę o jakąkolwiek pomoc. Z góry dziękuję. A my prosimy o przestrzeganie...
Witam mam problem z seatem jak w temacie. Na świecach przy temp. zewnętreznej około 0°C nie ma napięcia samochód ciężko pali. Wykonałem test elementów wykonawczych i przy sprawdzaniu przekaźnika świec żarowych napięcie na świecach jest, przy ściągnietym przewodzie czujnika temp. silnika też grzeją, czujnik temp. potraktowany dwutlenkiem wegla zapięty...
Przy podszybiu masz sterownik świec żarowych a na nim powinny być opisane wyjścia.
Sprawdz jakimś miernikiem lub żarówka po przekręceniu kluczyka napięcie na sterowniku czasowym świec żarowych czy napięcie wchodzi i czy wychodzi bo jeśli wchodzi a nie wychodzi to może być czujnik temperatury uszkodzony a jeśli nie wchodzi szukaj w instalacji lub zabezpieczeniach
Akurat nie podłączałem pod niego akumulatora, test wykonałem z wykorzystaniem świecy żarowej, miernika, na ustawieniu prostownika na 12 V ładowania. Prostownik obciążony świecą żarową zrzucił napięcie z 19 V do 10 V, a amperomierz wychylił się na 15 A. Podaję te informacje, bo być może ktoś bardziej obeznany z tego typu urządzeniami będzie miał lepszy...
Pytano mnie o napięcie na świecach żarowych , po zmierzeniu na zaciskach świec napięcie ma 8v to dobrze czy nie proszę o wypowiedzi , pozdrawiam
Odepnij przewód zasilający do świec żarowych, włącz grzanie świec i sprawdź jakie wtedy przychodzi napięcie na przewód.
Witam. Vw polo 1.9D 1998r. Samochód nie odpala - brak świecenia kontrolki świec żarowych. http://obrazki.elektroda.net/5_129025020... Wg Autodaty na pinie 10 powinno być napięcie "po kluczyku" - w samochodzie jest na 9, a napięcie z bezpiecznika nr10 jest stałe(pali bezpiecznik nr10 przy włożonym module). Samochód po dużych przejściach blacharsko-lakierniczych....
sterownik będzie gdzieś w komorze silnika,znajdziesz go idąc po kablach od świec spawdż z rana na zimnym silniku czy na pewno świece nie dostają napięcia
NGK 9864, ta jest do twojego silnika o dziwo jest 7V , a jak masz problemy z czytaniem to już nie elektroniczny problem, nie podchodzi pod porady tego forum.
Po odpięciu czujnik temperatury płynu chłodzącego sterownik silnika powinien pokazywać -40 st.C. ( chyba że się mylę). W komputerach diagnostycznych są takie pomocne komendy np. włączenie przekaźnika świec żarowych i można zobaczyć czy podaje napięcie, albo można zobaczyć stany czy przekaźnik jest włączony . Co z tymi rzeczami :?:
Mała uwaga: Jakie tam są świece? Bo w MB123 były świece o napięciu zasilania ok. 2V połączone szeregowo + opór szeregowy.wtedy łatwo można sprawdzić zwykłym woltomierzem...
Podłączam świece żarową pod napięcie 1.2 v i nie ma reakcji, sprężynka nie robi się czerwona. Nie wiem jakie napięcie podać.
Sprawdź świece czy nie są spalone. Jeśli na listwie masz napięcie 13.8 V to podejrzewam że będą popalone świece.
Na wyjściu C pojawia się napięcie około 8.5 V z podłączonym automatem rozrusznika, bez podłonczenego około 10 V. Świeca żarowa też jest podłączona. No skoro wychodzi napięcie na automat rozrusznika to powinień startować a właśnie niechce. Dodano po 2 Na wyjściu C pojawia się napięcie około 8.5 V z podłączonym automatem rozrusznika, bez podłonczenego...
Wózek ma 40 lat zasilany 12v akumulatorem
Przekaźnik od świec żarowych ewentualnie mógł się zepsuć.
Należałoby się upewnić, że wiązka świec żarowych nie jest uszkodzona (czy dochodzi napięcie do poszczególnych świec) i czy faktycznie wszystkie świece żarowe są sprawne. W dalszej kolejności, to sprawdzenie wtryskiwaczy, sprawdzenie kompresji silnika, pompa wtryskowa. Te czarne chmury to niewłaściwie spalane paliwo, spowodowane przez np. niewłaściwe...
Jeśli jest jedny wspólny przewód na świece żarowe to ok 12V, jeśli są cztery osobne trzeba sprawdzić napięcia nominalne świec (5,7,9V)
Świece żarowe Pomimo że nie wali błędami od świec zapewne padły częstą przypadłość crdi , sprawdzić świece manualnie. Jeżeli świece ok sprawić napięcie i ciągłość kabli do podanych czujników powyzej
W pierwszej kolejności sprawdź działanie świec żarowych, czy dostają napięcie.
Tak wyrwany lutowie. Wsadź i zalutuj z powrotem. Upewniając się ze masz sprawne świece.
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Może mi ktoś powiedzieć jak w tym aucie rozwiązane jest sterowanie świec żarowych, bo napięcie na nich jest cały czas, czy jest jakiś sterownik świec jak w scenic bo nie mogę go namierzyć. Jeśli jest to gdzie
TAk ma być.
Mam właściwie identyczny problem ( B4 1,9TDI rocznik 92) różnica polega na tym, że jak odepnę czujnik temperatury (chyba, że odpinam inny mówię o czujniku niebieskim przy grubym wężu do górnego dolotu chłodnicy oraz szarego 3 pin z tyłu bloku silnika) to kontrolka Grzania świec się nie zapala, natomiast po odłączeniu wszystkich świec na kilkadziesiąt...
Sprawdzałeś, czy jest napięcie na wszystkich przewodach świec żarowych? Jutro rano, przed uruchomieniem silnika, pompuj ręczną pompką (gruszką) do momentu aż będzie twarda i jeszcze kilka razy. Ja się ze swoim 1,9dTi mordowałem kilka lat. :-( Pozdrawiam.
Układ grzania świec działa prawidłowo. Kontrolka gaśnie wcześniej niż przekaźnik odłącza napięcie do świec żarowych. Czas podawania napięcia na świece jest różny w zależności od modelu auta. Tak jak napisał kolega "romix195" podyktowane to jest ustabilizowaniem pracy zimnego silnika a co za tym idzie wydłużenie jego żywotności.
Po wypieciu sterownika świec żarowych napięcie idzie momentalnie do 14.2. Czyżby inny sterownik jest włożony? Sterownik mój o numerze 55 354 141 51 299 018A czy ktoś ma z was astre z takim silnikiem i może napisać jaki ma sterownik. O jakich numerach? Przekladalem sterownik od Vectry 1.9 150km 2008r i był taki sam no i bez zmian a po wypieciu go jest...
kurcze, jak mniemam szansa na wymianę świecy żarowej na inne napięcie jest znikoma? Czy świeca jest w ukladzie jednorzewodowym ( masuję się obudową), czy dwuprzewodowym?
Jakie napięcie jest na świecy żarowej,w instrukcji jest napisane "getaktet" czyli kluczowane ?
Świeca żarowa tzw. ołówkowa, przystosowana do nagrzewania wtórnego; długość całkowita 97mm; zbieżność stożka:63°; długość elektrody/el. grzewczego (chyba) 30mm; gwint 10X1; moment dokręcenia 15Nm; napięcie 11V. To chyba wszystko. Podam Ci jeszcze przykład: BERU 0100226482.
W jaki sposób sprawdziłeś świece żarowe?? Mam nadzieje że nie kabelkiem pod napięciem który iskrzył jak dotykałeś świecy. Świece należy wyjąć i sprawdzić czy grzeją. Mają się rozgrzewac tylko ich końcówki. Druga sprawa. szczelność układu zasilania paliwem. Jeśli do układu będzie dostawało się powietrze takie będą efekty. Czy problemy są tylko na mrozie...
pawel2506 moje autko nie ma komputera. Poszukam tych przekaźników. Ten od świec żarowych podaje na świece napięcie bo sprawdziłem.
Pomiar w tym samym czasie, op-com z tego co pamiętam pokazywał mi błąd "niskie napięcie w obwodzie świec"
Na lewym fartuchu nadkola siedzi sterownik, steruje EGR,em, ładowaniem, świecami żarowymi, wiatrakami itd,itd. W nim jest regulator napięcia alternatora.
witam kolega ma problem z odpalaniem swojego golfa 1,9 tdi(jest to golf 4),sprawdziłem mu świece żarowe i są ok,ale nie dochodzi do nich napięcie,a kontrolka się zapala,gdzie znajdę przekaźnik sterujący świecami i bezpiecznik i jak ma ktoś schemat do świec żarowych to byłbym wdzięczny pozdrawiam tulipan
Po co piszesz w pierwszym poście że masz proble ze świecami?
Opel Movano 2,5dTi 2004r nie grzeją świece żarowe. Bierzemy schemat i tak na przekaźniku ma być stałe napięcia 12V, 12V po zapłonie, oraz 3,4-3,8V po zapłonie przez 12sekund. Kolejne 4 piny to poszczególne świece żarowe. Wszystko jest jak książka mówi, a napięcia na świecach nie ma?????? Przekaźnik założony nowy! Naturalnie świece sprawne, a przewody...
Starter masz do uruchomienia silnika spalinowego. Grzałka do zasłania świec żarowych silnika. Występują różne końcówki startera w tym przypadku - https://www.youtube.com/watch?v=gJuvbWBL... Napięcie zasilania świecy to 1,2V i aby nie było wyższe niż 1,4V. Tylko nie przekraczaj zalecanego dla danej świecy napięcia zasilania.
Sprawdź gdzie masz napięcie. Skoro ten duży bezpiecznik sprawny to wyjmij i pomierz miernikiem przekaźnik. Jeżeli tego nie potrafisz pozostaje ci elektryk samochodowy za taka usługę nie dużo policzy 20-30PLN. Przekaźnik ma dwa wyprowadzenia do jego zasilenia, oraz wyprowadzenia do połączeń stykowych. Podając napięcie na przekaźnik, czyli jego cewkę...
Po włączeniu zapłonu w peugeocie świeci kontrolka nagrzewania świec żarowych lecz na żadnej ze świec nie ma napięcia. Czy ktoś miał podobny problem albo ktoś może wie czym to może być spowodowane?
Co CI jeszcze pozostało ?? sterownik świec żarowych ... i będzie dobrze. PS. posprawdzaj bezpiecznik , przewody do sterownika /czy dochodzi napięcie/.
Witam, jakie powinno być napięcie na listwie do świeć żarowych w silniku VW 1Z
urwana świeca żarowa zapala świeca żarowa ogrzewanie świeca żarowa
narzędzia bosch klimatyzacja słabo chłodzi obliczenie belki
pralka ariston cykanie pralka ariston cykanie
Check Signal Cable po wymianie HDD na SSD - przyczyny Schemat Vaillant VKC INT 250 - Gdzie znaleźć?