Generalnie się nie reguluje, jeżeli juz to 0,6-0,7 mm, ale raczej je wymień, istnieje ryzyko, że elektroda się ukruszy. Pal licho jezeli w momencie regulacji, co się stanie jak w czasie pracy silnika?
Jeżeli silnik 16V to odstęp 0,9-1,1 mm a jak nie to 0,7-0,8 mm
ciąg dalszy tematu--zakupiłem świece dwuelektrodowe, czy będzie lepsze odpalanie? Na moje myślenie nieprofesjonalne to już będą dwie iskry. Wpierw napisz co się dzieje że kombinujesz ze świecami? Świeca dwuelektrodowa działa tak samo jak świeca jedno elektrodowa. Tutaj nie chodzi o wielkość iskry a wyeliminowanie zaniku iskry. Kiedyś były silniki gdzie...
Świece dwuelektrodowe. Ciężko wchodzi na obroty przy niskich obrotach. Na luz wolne obroty pracuje nie gaśnie. Jak robiłem jazdę testową to powyżej 80 km na liczniku bez problemu szedł w górę 100 km/s .
Przewody NGK, osłonke z kopułki mam zdjętą, świece dwuelektrodowe, więc nie wiele mogę z odstępami elektrod zrobić. Czy tylko w kablach i świecach szukać przyczyny przebicia??
Kupiłem sobie konkretniejszy szczelinomierz. Ustawiam 0.12 mm, a ja się wk* że nie idzie listka włożyć przez bardzo kiepski dostęp. W końcu skoczyłem po stary szczelinomierz, biorę 0.10 mm i nagle olśnienie. Na nowym szczelinomierzu było oznaczenie .012, czyli calowe dziesiętne... Poniżej oznaczenie w mm: 0.30. Zupełnie niepotrzebnie regulowałem luz...
Swieca ma białą porcelankę dlatego zmieniłbym na zimniejszą. Do gazu lepiej wkręcać zimniejsze świece. Firma NGK zimniejsze świece oznacza wyższymi numerami np. 6 jest zimniejsza jak 5 , Bosch odwrotnie 6 jest zimniejsza jak 7. Jeżdżenie na białych (przegrzanych) świecach zwłaszcza dwuelektrodowych jest niebezpieczne dla silnika. Przegrzanie świecy...
LPG gorzej "przewodzi" prąd elektryczny. Żeby wytworzyć iskrę cewka musi "wyprodukować" wyższe napięcie. W efekcie spada energia iskry. Przerwa na świecach powinna być tak dobrana, żeby energia iskry była w danym układzie możliwie największa. LPG trudniej zapalić. Z tego wynika konieczność dbania o układ zapłonowy. Jeździłem na świecach dwuelektrodowych...
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco: Wykręciłem świece zapłonowe.Świece pokryte nagarem.Świeca z 3 cylindra zwarta pomiędzy elektrodami.Świece dwuelektrodowe.Dodam że auto ma instalację LPG.Świece wymienione były w zeszłym roku, przejechane na nich ok.5 tys.Nie wiem czy świece dwuelektrodowe są odpowiednie do LPG.Zamontowałem jednoelektrodowe.Jest...
Witam Czy może ktoś mi zdradzić jakie sposoby istnieją na wyłapanie która cewka jest walnięta. Jak sie silnik rozgrzeje juz mniej czuć rzucanie, równiej pracuje. Świece wymieniłem (NGK dwuelektrodowe). Pozdrawiam Marcin
Z tego silnika Mustanga GT nie zrobisz. Świece trójelektrodowe, nawet dwuelektrodowe to przerost formy nad treścią. Po forach dyskusyjnych krążą jakieś mity na temat tych świec i ludzie je powielają. Ja używam AGFS22CM1 (Motorcraft) 7 PLN/szt. do silnika 1.3 (1996 MK4) i pali bez żadnych problemów. Te swiece powinny pasować także do Twojego modelu.
kup kolego ngk do fiat sieny jednoelektrodowe,takie z katalogu,i będzie ok miałem to samo na dwuelektrodowych
ja w mojej astrze miałem podobny problem ale występował różnie (sucho mokro) i wymieniłem kable i świece na dwuelektrodowe ale na NGK słyszałem że Bosch strasznie podupadł ludzie narzekają bo wszystko jest z Chin tym bardziej że nasz gaz doradzałbym NGK nie są tanie ale warto zainwestować a co do krokowego to raczej sobie odpuść ponieważ on odpowiada...
Witam serdecznie Jak w temacie, nastała pora kiedy muszę wymienić świece. Do tej pory posiadałem NGK BKR6EK dwuelektrodowe. Co proponujecie? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Zastanawiam się skąd niektórym biorą takie obroty jak 4,5 tyśiąca? Też mam x16szr 1punkt 75KM 55kW 1,6 8v ale na takich obrotach to nigdy nie jeżdze. Nie wiem czy 1,2 bieg jak trzeba faktycznie pocisnąc to osiągają ze 3,5 tysiąca a tutaj widzę 4,5tyś i to jeszcze nie koniec. A gdzieś widziałem innego użytkownika że takie wysokie obroty używał - ja tam...
Witam, mam problem z autem. Opel Corsa B, 1.4, 94r., 60km. Gdy kupiłam Corsę silnik pracował nierówno, ale były założone 3 świece dwuelektrodowe i 1 jednoelektrodowa więc pomyślałam, że wystarczy zmienić świece, kable zapłonowe i problem zniknie. Niestety się nie udało. Tzn. świece zostały wymienione (na wszystkie jednoelektrodowe - tak doradzili w...
Mam C16SE i coś mi się kojarzy, że w C14SE też raczej nie zalecane są świece dwuelektrodowe. Prędzej w 16V. Jeśli w dodatku są to BOSCH FLR8 LDCU+ to z mojej praktyki i jak spostrzegłem w internecie kilku innych użytkowników to porażka. To chwyt reklamowy 2-elktrodowe do tego silnika. Teraz sam sobie zaprzeczę-3 elektrodowe "ISKRY" dobrze mi się sprawowały....
Posiadam inny samochód i miałem inne ale podobne problemy a mianowicie na bęzynie jeździł ok a na gazie bez dawania w pedał też,natomiast przy dawaniu w pedał szarpał strzelał w kolektor,zwiedziłem warsztaty serwis wstawiłem świece serwisowe "BOSCH dwuelektrodowe"i stwierdzono "cewka zapłonowa" ale zrobiłem jeszcze jedne podejście kupiłem świece specjalne...
Najlepiej przeskanować instalację komputerem u gazownika,bo ewidentnie jest problem z zasilaniem gazem, poza tym jakie świece są w aucie,powinny być dwuelektrodowe ale w przypadku aut z gazem zalecane jest użycie świec jedno elektrodowych z przerwą 0,07 mm ja takie zastosowałem w mojej vectrze 2.0 16v
Kapy uszczelniałem we wrześniu ubiegłego roku i po niedługim czasie zaczęło sie to szarpanie ,do tej pory w gniazdach świec suchusieńko ,żadnych wycieków. Pierwsze co wymieniłem gdy odczułem szarpanie to kable WN NGK, potem świece NGK dwuelektrodowe nr23 (teraz juz jednoelektrodowe BOSCH),cewka podmieniana na nową,czujnik poł.wału podmieniany na nowy...
Proszę o podpowiedź jakiej firmy dobrać świece i czy lepiej wybrać jedno czy dwuelektrodowe ? Dedykowane do tego silnika.Najtańsze i wymieniać częściej.
... A tłumaczenie że ma być jedna iskra :D , przecież zawsze tak jest, może przeskakiwać między różnymi elektrodami ale występuje tylko jedna w jednym czasie. To, że ma być "jedna iskra" to oczywiście żargon! Wypowiedź gazownika odnośnie świec dwu- i wieloelektrodowych osobiście interpretuję natępująco: 1. najlepiej jest tu mówić "jęzkiem energii"...
mam problem. Na gazie auto dławi mi się przy niecałych 2 tysiącach obrotów i to na każdym biegu przy normalnym przyspieszaniu. Na luzie obroty też wydaje mi się są za niskie bo 800 tylko. Na benzynie jest wszystko ok. Nie dławi się. Ale obroty na luzie też są niskie. opel corsa 1,4. na instalacji zrobione 20tyś. km, auto kupiłem niedawno. z dokumentów...
mam takiego oto żabola - twingo 1.2 8v 2000 rok silnik d7f trapi go spadek obrotów w czasie jazdy, tak jakby na sekundę zanikł zapłon i zaraz powraca, a na biegu jałowym czuć wypadanie zapłonów ma już wymienione: cewka, kable WN, świece (bosch dwuelektrodowe), czujnik wału, filtr paliwa zbiornik czysty, pompa ciśnienie podaje, lewego powietrza nie ciągnie...
Do gazu montuje się takie same świece jak do benzyny, w Twoim przypadku NGK BKR5EK dwuelektrodowe. Zainteresował bym się sterownikiem silnika. W Oplu 1.8 padały jak muchy.
Witam, pacjent to Opel Corsa C silnik benzynowy 1.0 z 2000 roku. Objawy : silnik zalewa świece zapłonowe (są wymienione na nowe dwuelektrodowe) filtr powietrza sprawdzony jest czysty "strzały z rury wydechowej" nie równa praca silnika auto w ogóle nie reaguje na pedał przyspieszenia, strasznie się dusi żadna kontrolka na desce rozdzielczej się nie świeci...
Witam, postanowiłem napisać temat na forum bo już mi brak pomysłów. Otóż 2 tygodnie temu kupiłem MZ ETZ 150 z 89r z elektronicznym zapłonem. Ponieważ uszkodzone było sprzęgło sprzedający odpalił motocykl tylko z kopki. Co prawda załapała dopiero na drugiej świecy ale zapalił. Na luzie chodziła na 2500-3000 obrotów. Dodawał gazu wszystko było jak należy,...
witam z kolejnymi wieściami. Podjechałem do mechanika aby pomierzyć ciśnienie sprężania. Wynik to około 12 w trzech i 11 w jednym cylindrze. Mechanik stwierdził że ciśnienie jest w normie jak na opla. Norma dla mojego silnika podawana przez producenta to niecałe 10. Zmierzyłem że ilość uciekającego oleju to 0,5l na 1500 km. Zauważyłem też efekt mleka...
Podsumowanie. - rok temu została wykonana kompresja, która okazała się ok czyli na każdym cylindrze 16 barów - wymieniony został czujnik wałka rozrządu oraz założone nowe świece czteroelektrodowe BOSCH - wymieniony moduł cewek - wymieniony czujnik temperatury zasysanego powietrza - kilka dni temu wymieniłem przewody WN NGK na nowe - ponowna wymiana...
Witam Czy ktoś rozwiązał ten problem? U mnie to samo. Na zimnym gdy wcisnę pedał gazu to ma chwile zastanowienia i dopiero reaguje, na ciepłym chodzi super. Samochód co prawda Audi A4 ale z tym samym silnikiem. Listwy próbowałem czerwone valteki i magic jet-y. Nie ma większej różnicy, która założona. Świece wymieniłem z NGK platinium na bosch dwuelektrodowe...
Jeździłem na oryginalnych BOSCH'ach dwuelektrodowych jak producent przykazał, ale od czasu gdy poleciała cewka zapłonowa i kiedy przeczytałem artykuł o różnicach w zapalaniu mieszanki benzyny z powietrzem i LPG przerzuciłem się na jednoelektrodowe NGK'i. Przerwę zmniejszyłem o ok. 0,2mm tak aby napięcie iskry zmniejszyło się do poziomu odpowiadającego...
Dzisiaj chwilę pogrzebałem. Sprawdziłem wiązki w plastikowej osłonie nad wtryskami - nic nie pośniedziałe. Sprawdzałem diodą czy prąd dochodzi do cewek i wtrysków - wszystko ok, dioda mryga. Wykręciłem świece. Tu już nie było ok. Jedna ( na 3 garze ) miała okopconą ceramikę na czarno wokół elektrody środkowej. Sprawdziłem czy cewka podaje napięcie na...
Witam, mam dosyć uciążliwy problem z autem od dłuższego czasu. Opel Astra 99r. 1.8xe1, instalacja Koltec z reduktorem vg392, montowana fabrycznie. Problemem jest: - na wolnych obrotach szarpie silnikiem, nie jest to jakieś strasznie mocne szarpanie ale nie chodzi idealnie równo choć też nie ma wahań obrotów po 100 -200, po prostu nierówno chodzi i troszkę...
autoas, rozumiem że 3,4 elektrody to szał no ale co macie przeciw dwóm? A może lepiej - zadam inne pytanie: poszukuję kodów dwuelektrodowego zamiennika NGK BKR5EZ. W tym przypadku wszystkie odpowiedzi mi się spodobają
Sprawdź świece zapłonowe – kolor izolatora, zużycie elektrod (oryg. są zalecane dwuelektrodowe). Kombinacje z modułem sterującym pompą paliwa mogą mieć wpływ, ponieważ sygnał jest pobierany z jednej z cewek zapłonowych. Jeśli obrotomierz szaleje (wskazówka opada) to wskazuje na przerywanie zapłonu. Natomiast sterowanie przeponową pompą paliwa...
To znaczy na wszystkich coś tam widać ale na dwóch to bardzo widać jak przepływa przez nie prąd. natomiast na reszcie tak sporadycznie. Poza tym na przewodzie łączącym cewkę WN z kopułką też bardzo widać "świecenie" To jaką ustawić przerwę na świecach żeby było ok? Ustawiłem pzrerwe na świecach 0,8 mm Dodano po 2 Zmieniłem świece ale i tak jest to samo!...
WItam posiadam Eskorta jak w tytuale. Mam wymienieone swiece na nowe dwuelektrodowe, nowe przewody do świec, nowy filtr paliwa, Sonda lambda wymieniana w zeszłym roku. Swiece są czarne i samochód kopci białym dymem co moze być przyczyną takiego zachowania? Druga sprawą są osiągi które mogą być powiązane z pierwszym niedomaganiame. Podczas jazdy na 5...
Witam, mam problem z moją Astrą F Kombi 1.6 8V z 1991 roku. Niedawno ją kupiłem i mam z nią kilka problemów. Pierwszym i najbardziej uciążliwym problemem jest nierówna praca i gaśnięcie silnika na biegu jałowym. Podczas jazdy i na lekko wyższych obrotach silnik zachowuje się całkowicie normalnie natomiast na biegu jałowym czuć wewnątrz samochodu lekkie...
WITAM ! Tak jak w temacie. Zmieniłem głowicę, uszczelkę głowicy,nowy rozrząd,napinacz,uszczelka klawiatury,filtr oleju + Olej 15W-40 Mobil + Płyn Petrygo. A więc do sedna , w głowicy zostawiłem świece z poprzedniego samochodu ponieważ śmigał na nich elegancko(sam jeździłem) , są dwuelektrodowe CHAMPIONA, tyle że samochód stał jakieś 4 miesiące ale to...
Chciałbym coś dorzucić do tematu. Mam podobną sytuację do kolegi. Posiadam Opla Calibrę 97 z silnikiem X20XEV instalację sekwencyjną KME z "pseudo" wtryskiwaczami VALTEC. Problem jaki u mnie występuje to początkowo spadek mocy na gazie, gaśnięcie silnika po przełączeniu na lpg w zimie. Po ponownym uruchomieniu silnika prawidłowo pracował na LPG. Po...
Witam! Prosiłbym wszystkich o pomoc w poniższym problemie: Wczoraj do mojego świeżo nabytego auta Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM (planowane zwiększenie do 130KM) KOMBI założyli fachowcy instalację STAG300, reduktor TOMASETTO A09, wtryski żółte 1OHM (VALTEK?) ze średnicą 1.8. Niestety pojawiły się pierwsze problemy: auto dławiło się, zwłaszcza przy ruszaniu,...
Widze że masz silnik x16szr czyli taki jak u mnie w F. U mnie termperatura jest skała 95C podczas jazdy, z rana dochodzi raz do 100C a potem nie ma jak u ciebie opisujesz że podczas jazdy ci spada. W korku to normalne że się grzeje a im cieplej tym szybciej się grzeje bo chłodzenia nie ma poza tym co zrobi wentylator po włączeniu się. Tak że z tego...
Witam, piszę tego posta jako swój wkład w to forum. Wiedza z tego formu niejednokrotnie przydaje mi się w różnych sytuacjach. Ale do rzeczy: w poście tym opisuje swój problem z Corsą B 1.0 '98 zwiazany z pracą silnika. Objawy (opis subiektywny): :arrow: podczas jazdy jeszcze na dobrze nienagrzanym silniku samochód szarpał, jakby się dusił lub tracił...
świeca świeca matiz świeca świeca aster świeca świeca scenic
wymiana symetryzator oznaczenie głośnik cyfra kyocera drukuje białe kartki
technik informatyk philips fc6729
Czernienie obrazu w Samsung LE32R51BX - przyczyny i rozwiązania Wymiana przełącznika świateł awaryjnych Honda Goldwing 1800