Ja wykonałem taką przeróbkę w c 360 bez świec. Kupiłem 4 świece żarowe (jeśli można je tak nazwać) od jakiegoś rosyjskiego ciągnika. Jest to świeca z długim trzpieniem w kształcie walca, wspawałem je w kolektor dolotowy a właściwie to wspawałem nakrętki aby te świece wkręcić, trzpienie celują bezpośrednio w kanał dolotowy w głowicy. Do tego przekaźnik...
Skoro układ paliwowy łącznie z wtryskami masz sprawdzony myślę, że kompresja słabnie i przydało by się ją sprawdzić . A jak jest jeszcze w granicach przyzwoitości proponuję założyć świece żarowe lub jakąś płomieniówkę o może coś takiego http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/ima...
W tym konkretnym przypadku świeca płomieniowa zda lepszy egzamin. Typowa świeca żarowa ma za małą powierzchnię, aby była w stanie oddać do otoczenia duże ilości ciepła. Dlatego też na kolektorze dolotowym montuje się albo świece płomieniowe albo żarowe - ale o innej konstrukcji - tzn. montowane są spirale grzejne z grubego drutu oporowego, które dzięki...
Fabrycznie zasilanie na przełącznik świec żarowych i rozrusznika szło przez stacyjkę. Tylko problem w tym, że stacyjka nie wytrzymuje takiego obciążenia (60A podgrzewacze i ok. 10A rozrusznik) przez co stacyjki w C-330 regularnie padały na brak zasilania po włożeniu kluczyka (albo wytarcie plastików współpracujących z kluczem, częściej w C-360). Druga...
Zimą przy -30 stopniach pojemność akumulatorów jest dużo mniejsza niż przy plus 20 stopniach latem. Ta obniżona pojemność i podwyższony opór wewnętrzny mają napędzić rozrusznik, który musi pokonać opór niesmarowanego silnika, oleju silnikowego gęstego niczym smar i dodatkowo rozgrzać silnik do temperatury zapłonu oleju napędowego. Dlatego stosowane...
Jeżeli chcesz to zrobić, na przycisk to wystarczy znaleźć stałe 12 V, po włożeniu kluczyka do stacyjki. Bierzesz próbówkę, multimetr, żaróweczkę z kabelkami i szukasz, wg powinien być to zacisk 54, ale tam masz pewnie kierunki, STOP, może być też zacisk 30. Lub 54. :D Przycisk musi być solidny, przewody też bo przez nie będzie płyną duży prąd do świec....
Ponieważ wyjeżdżając do orki poprosiłem syna aby napełnił zbiornik paliwem w pierwszym momencie pomyślałem że może być coś z paliwem gdyż w zbiorniku było paliwa na dnie . Nie miałem ze sobą narzędzi i nie byłem w stanie ściągnąć węża gdyż zaciśnięta była opaska zaciskową. Na pompce zasilającej też nie mogłem poluzować nakrętki dociskającej zbiorniczek...
Rozwijacie teorie a nie wiemy z jakim silnikiem mamy do czynienia. Oryginalny C328 raczej był wyposażony w rozrusznik R5* i ciężkie koło zamachowe. Co oznacza, że instalacja zasilania musi być sprawna aby uruchomić silnik po dwóch/trzech obrotach. Później już trzeba liczyć na mocne akumulatory a za minutę gorący rozrusznik. Biały dym może sugerować...
Koledzy powiedzcie, co jest leprze, żeby odpalić ciągnik podczas dużych mrozów? Czy grzałka płynu chłodzącego czy oleju a może jakieś świece żarowe do kolektora dolotowego co? Pomóżcie proszę. Moja bryka to mf294a.
Otóż kupiłem niedawno mini ciągnik (japoński)3cylindry około 15km. Przy zapaleniu zimnego kopci na biało (a może jasny niebieski). Jak się rozchodzi wtedy praktycznie nie widać dymu. Olej zmieniony, filtry też, świece żarowe sprawdziłem miernikiem (bez wykręcania). Płyn nowy(zalany od nowa bo wymieniałem pompę a nie było prawie nic). Płynu chłodzącego...
Wystarczy zagrzać sam kolektor między filtrem a głowica i też w zimie pali jak złoto. Biały dym przy odpalaniu to odparowane a niespalone paliwo. Zbyt niska temp. powietrza po sprężeniu a tu winna jest kiepska kompresja. Co ma niby dać to grzanie kolektora skoro świece żarowe grzeją? Ciągnik ma niesprawną pompę wtryskową lub nieszczelną głowicę.
Ciśnienie na poszczególnych tłokach miałem nie za bardzo od 18 do chyba 20 atm ale to było przed remontem głowicy i zaworów, bo miałem uszkodzoną uszczelkę. Po remoncie głowicy nie mierzyłem raczej się nie zmieniło bo tłoków, pierścieni, cylindrów nie ruszałem. Są w ciągniku od nowości czyli 1976 roku:) ciągnik był sprowadzony z niemiec zeszłej zimy...
Jako fachowiec od uprawy rzepaku zapewne wiesz, że z ha można uzyskać 4 tony Można, ale w polskim klimacie jest możliwe tylko w pasie od Zachodniego Pomorza po Nizinę Śląską. Średnie plony w Polsce to w wieloleciu około 3 t/ha. a na zachodzie Europy średni plon podchodzi pod 5 ton. Koloryzujesz tutaj. Z danych podawanych przez KE najwyższy średni plon...
Ok dzięki za odpowiedź . Ja chyba tez nie będę kombinował i kupię cteka bo zrobił na mnie wrażenia . Znalazłem ogłoszenie na allegro regeneracja akumulatorów ? Podchodziłem do tego bardzo sceptycznie , lecz cena nie była duża a i przy okazji jechałem do Szczecina . Więc wziąłem akumulator baner 110 ah , coś tam trzymał Ursus c360 w ciepłe dni kręcił...
Kolego (at)Xantix skoro to Twój ciągnik to wypadałoby zrobić to porządnie (swoją drogą dla klienta też należy robić porządnie), a nie jakieś druciarstwo Kolego, właśnie dlatego, że chcę zrobić to porządnie, to założyłem ten temat, żeby wypytać bardziej doświadczonych kolegów o najlepsze rozwiązanie. Oczywiście wymaga to zastosowania lutownicy kolbowej...
Witam mam problem z C330m. Mianowicie, jak temperatura spada w dół od +5 to zaczynają się schody w odpalaniu. Biały dym, ciężko kręci, bez podgrzewania świec żarowych jest to niemal nie możliwe by na zimnym silniku odpalić ciągnik. Nawet jak podgrzeję świece żarowe to bardzo ciężko kręci i dymi na biało, po około czterech obrotach wału zaczyna łapać....
Witam mam otóż taki problem. Już jest to od dłuższego czasu. Po pierwsze ciągnik ciężko pali były wymienione w nim świece żarowe i nadal ciężko pali czy zimno czy ciepło i tak słabo pali po prostu trzeba go trzymać na rozrusznik żeby chwycił. Jeżeli wie kto co to jest niech napisze, ale to nie główna usterka. Po drugie Kiedy ciągnik chodzi od dłuższego...
Jak ktoś wladuje kasę w akumulatory to chyba jakoś dba o maszynę, a jak idzie o rozruch diesla w zimę to świece żarowe to podstawa, inaczej trzeba długo kręcić, a to też zabójstwo dla akumulatorów. U mnie ciągnik stoi w garażu i w zimę jest mało używany dodatkowo w c330 można rozruszac silnik po zdjęciu kompresji to też dużo daje, a wracając do akumulatorów...
Świece żarowe? Ten ciągnik nie posiada ani żarowych, ani płomienówki. Przedmuchy odmą to najczęściej objaw zużytego silnika.
Witam mam taki mały problem otóż podłączaliśmy elektrykę ursusa c 330 wszytko działało jak trzeba ale ostatnio gdy włączyliśmy świece żarowe żeby go podgrzać kontrolka nie świeciła pomyślałem ze jest spalona ale była dobra odpalamy ciągnik a ona nie wiedzieć czemu świeci gdy kręcimy rozrusznikiem a nie powinna nie wiem co jest grane proszę o radę
Podziękowanie dla seweryn7701. Ciągnik złożony ale mam jeszcze jedno pytanie bo montuję do niego turbinę i gdzie było by najlepiej zrobić powrót oleju smarowania turbiny, gdzie się wpiąć w filtr oleju. Która rurka?
Witam mam pytanie co muszę wykonać czy tez zrobić lub jak sprawdzić czy świece żarowe grzeją. Zrobiłem tak , mam przełącznik z wajcha na dole po lewej stronie, kabel są podłączone od świec żarowych, ale gdy przekręcam nic się nie dzieje. Z tej stacyjki wychodzą jeszcze dwa kable które są obcięte , a rozruch ciągnika odbywa się za pomocą przycisku tak...
Już kiedyś opisywałem moje boje z futurą w mrozy - o ile pamiętam to już poniżej ok. minus 5 st. C lekko rozładowany aku nie przyjmował ładunku. Napięcie na klemach podłączonego do prostownika 16V, a prąd ledwo 1A !. Dopiero po kilkugodzinnym grzaniu w pomieszczeniu zależność napięcie/prąd wróciła do normy. I piszę o aku na gwarancji. FUTURA = BADZIEWIE....
Grzałki w tych czasach nie mają sensu, wystarczy opalarkę wrzucić w dolot albo dać mu odrobinę plaka czy chociażby samostartu i odpali "od strzała" bez zbędnego męczenia rozrusznika czy akumulatorów. Dobra opcja to też świeca płomieniowa. Oczywiście, że grzałki mają sens. Tu nie chodzi o samą możliwość odpalania, ale także o jego "jakość". Chodzi o...
Witam wszystkich Jestem posiadaczem ciągnika z silnikiem multicar m25 w którym jest ( tak mi się zdaje ) alternator z wbudowanym regulatorem napięcia - dodam że instalacja jest w tym ciągnika bardzo wybrakowana i dlatego nie mogę się nią zasugerować. Na dzień dzisiejszy jest podłączony ( akumulator 12v ) przewód zasilający plusowy do rozrusznika i dalej...
Witam. Ciągnik jest kilkuletni. Kolega zajechał silnik bo nie nalał wody... Po wymianie uszczelki pod głowicą i regulacji zaworów na 0,20 silnik wcale nie odpala. Podczas kręcenia nie ma nawet jednej inicjacji zapłonu. Świece żarowe sprawne. Jedynie układ doprowadzenia paliwa troszkę nieszczelny bo gdzieś kapie paliwo na przewodach ale to chyba by nie...
Witam . Posiadam ciągnik rolniczy ursus C-330/328 , jestem jego w sumie 3 właścicielem. Dziadek go kupił w 86 r był on po kapitalnym remoncie ( posiada oryginalne plomby na pompie paliwa ),,, potem użytkował go mój wujek do 2005 r i go zostawił w garażu ,,, pewnego pięknego dnia postanowiłem zając się ciągnikiem i mam parę problemów : (Kupiłem nowe...
Co do odpalenia czy dymi na biało? Sprawdź ciśnienie sprężania, może zawory nie trzymają, świece żarowe sprawne? Do zapłonu możesz zrobic sobie kapilarę ze starego przewodu wysokiego ciśnienia, kawałka wężyka i wkładu z długopisu. Prosty sposób: Ustawiasz pierwszy tłok 24* przed GMP(pierwszy otwór w kole zamachowym). Odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia...
Witam. Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum59...
Pozostałe przewody podłączone powinny być pod ten zacisk, do którego podłączałeś prostownik czyli do grubego kabla łączącego akumulator z rozrusznikiem. Domysły Jaśka są słuszne z jednym wyjątkiem - w tym ciągniku świece żarowe montują użytkownicy. Jeśli biały przewód masz połączony z włącznikiem rozrusznika, to wszystko będzie działać.
Może wkleję to coś lepiej to będzie opisane . http://obrazki.elektroda.net/41_12770535...
Zależy jaką masz stacyjkę, co przedstawiają piktogramy przy stacyjce i co mówi instrukcja obsługi. W niektórych stacyjkach podgrzewanie wstępne uruchamia się poprzez wciśnięcie kluczyka do stacyjki (John Deere). W niektórych stacyjkach Cobo podgrzewanie wstępne i uruchomienie silnika odbywa się poprzez przekręcenie kluczyka w przeciwnym kierunku (w...
Tam są fabrycznie świece żarowe w dolocie :)
Witam, mam problem z c330. Otóż nie świecą się żadne kontrolki, ciągnik nie odpala przez przełącznik świec żarowych, ani nawet na krótko. Co to może być?
Tak jak pisałem, wygląda że ten kabel jest podłączony do styku od świec żarowych. Może ciągnik ma/miał założoną świece żarowa lub płomieniową. Raczej stawiał bym na płomieniową, ponieważ kabel zakończony jest konektorem żeńskim 6,3mm a właśnie takim podłącza się świece płomieniową.
Poradzę to co koledze- wyprowadzić sterowanie do przekaźnika świec żarowych na przycisk jak w ciągniku (np. C360) Chodzi już parę lat, nazwijmy to że kupił auto za śmieszne pieniądze, sprzedający wiedział o usterce.
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
Odłącz świece żarowe i próbuj.
z tego co rozumiem to nie posiada on świecy żarowej ułatwiajacej rozruch i jest to czterosuw?
Witam. Mam pewien problem. Otóż chcę kupić świece żarową do ciągnika Jinma 254, ale nie mogę jej nigdzie znaleźć. Na świecy jest napisane:(takie N w kółku) i następnie 64-10 5V. Jeśli ktoś wie, gdzie ją mogę kupić, niech napisze albo poda link. Dołączam fotografie świecy. http://obrazki.elektroda.pl/7025913100_1...
paliwo się nie cofa, bak nie jest pogięty, przewody są całe. Myślę ze po prostu tak jest, i nic się nie da zrobić... A czy Ktoś próbował zakładać świece żarowe do ciągnika? Lepiej założyć je w kolektor ssący, czy może lepiej przymocować je do przewodów paliwowych przez jakiś radiator??
I łączy się ją równolegle między przekaźnikiem a świecą? Nie znam schematu tego ciągnika, ale żeby spełniła swoje zadanie, to zapewne tak.
Czy ja dobrze zrozumiałem ?? Świece płomieniowe masz zasilane naftą ?? Czyli masz osobny układ podawania paliwa do tych świec ? Co to za ciągnik ? Dodano po 2 Sorry , że troche odbiegłem od tematu . Ciągnik Belarus 952. Nioe posiada świec żarowych tylko świecę płomieniową z osobnym zbiorniczkiem na naftę i grzałką która ta naftę zapala.
U siebie robię na termostacie i daje zabezpieczenie na 100 st C w postaci bezpiecznika. I zamiast kupować gotowy już podgrzewacz chce sam zrobić. Kupiłem 2 świece żarowe od ciągnika (5zł sztuka) i wrzucę je w rurkę wcześniej odpowiednio nagwintowaną. Całość potem wstanie w układ.
Posiadam ciągniczek T-4k-14 z 1973r. I często mam problemy z zapalaniem na ostrym mrozie. Traktorek posiada specjalne miejsce na włożenie "zapalnika", jednak to rozwiązanie jest dość czasochłonne, a owe zapalniki ciężko dostać. Czy jest sposób na zamontowanie świecy żarowej w miejscu przeznaczonym do włożeniaa zapalnika? Czy jest możliwość zamontowania...
Świece żarowe są podgrzewane na osobnym przycisku moje pytanie jak z tej kostki to podpiąć dobrze żeby działało
To podgrzewanie świecy żarowej. W moim ciągniku ona jest jako druga a z brzegu jest od ładowania. Pewnie ktoś zamienił miejscami u Ciebie lub u mnie.
Witam Chciałbym się zapytać o schemat instalacji elektrycznej w ciągniku case 750 XL Potrzebuję schematu instalacji od kabiny do świateł cała instalacja na przodzie, będę wdzięczna za pomoc. Od świateł antylnatora. Świecy żarowej i tak po kolei
w c-330 jesli jest alternator z poloneza srawne świece żarowe i dobre kable to nie potrzebne są takie akumulatory wystarczy jeden 12v 800a 120ah lub 100ah też wystarczy bo ten jeden jest tańszy i dwa i jedno miejsce zostaje
Próbowałem zrobić kalibrację z poziomu licznika. I gdy ciągnik jest wyłączony, normalnie wchodzę w TCU i SCI, na adresie 20 jest kalibracja. Jeśli ciągnik jest włączony z TCU, wywala mnie i pisze "TIME OUT", a w SCI nie chce mi pokazać żadnego adresu do wybrania. Ciągnik przy tej awarii, która jest na filmie, nie wyświetla żadnego błędu, a tak jak...
świece żarowe iveco ducato świece żarowe świece żarowe delphi
połączyć słuchawkę telefonem piekarnik whirlpool opinie write protect pendrive
be2works programator skuter zabudowany elektryczny
Sonoff MINI-R4, eWeLink-Remote: "NO COM" Error, No COM Terminal, BL602 Debugging Plan instalacji elektrycznej motorówki – normy ISO, LiFePO₄, Victron, ochrona przed korozją