Wątpię w skuteczność przeróbki, ale łap schemat i ponformuj czy się udało https://obrazki.elektroda.pl/3678762100_... https://obrazki.elektroda.pl/1465942600_...
Na początek sprawdź świece żarowe.
Przesyłam schemat i lokalizację sterowania świec w tym modelu ...
Właśnie tym poradnikiem też się kierowałem, bodajże z forum Astry H. Niemniej jednak, trzymając się krok po kroku zmiany podświetlenia w liczniku, i tak te diody się nie świecą.
Ja bym na początek wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego. W Oplu to tani element bo kilkanaście PLN a przez jego niepoprawne wskazanie temperatury sterownik może dawać zbyt dużą dawkę paliwa co powoduje zarzucanie świec.
Najpewniej diody do wymiany i możliwe że rezystorki też ale najszybciej diody. Z ciekawości sprawdź czy pojedyczno świecą.
Pytanie na ile spadały obroty bo jak mocno kulał to może przez to olej się zaświecił proponuję na początek podmienić cewkę i świece
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Sonda pracuje z tego co piszesz. Błąd sondy jest spowodowany instalacją LPG zapewne. Kiedy wymieniałeś świece przewody.
Kolego, a masz klucz dynamometryczny aby dokręcić świece odpowiednim momentem? (25 Nm)
A jak bardzo musisz to odkrec dwie sruby mocujace pokrywe na silniku zdejmij fajki wyciagajac je z srodka.wykrec swiece (dlugi klucz).Wymien i po klopocie.W Oplu wymiana przewidziana po 60tys.
Sprawdź te świece żarowe. Powinny mieć jednakowe parametry -tak jak świece zapłonowe w benzyniaku.
Modułu od świec nie sprawdzisz na diagnostyce pod kompem. Zmień te świece, a jeśli cewka jest walnięta to będziesz słyszał po pracy silnika. OP-COM i zaczynasz zabawę. Tylko aby ktoś miał takie urządzenie...
Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
A coś takiego jak świece może sprawdzone
Sprawdź świece.
po dotkniecu zamknieciu obiegu (stacyjka jakis srubka blaszka) Poszukaj Terminatora, albo czegoś takiego http://www.amt-alarmy.nazwa.pl/sklep/pro...
miałem ten sam problem i powiem krótko : do wymiany wszystkie świece żarowe !!! poza tym i staraj się tankować na dobrych stacjach bo jak zalejesz letniego ON to na filtrze paliwa wytworzy sie parafina i auto tez nieodpali ale tutaj mamy ksiązkowy przykład walniętych świec zarowych
Ta uszczelka nie ma bezpośredniego styku z benzyną, a jedynie z mieszanką. Paliwo jest rozpylane przez wtrysk na przepustnicę i stąd zasysane z powietrzem do kolektora ssącego. Może cieknie ci z króćca paliwowego lub przewodu. Co do mocy to efekt taki mogą powodować np.przewody zapłonowe lub świece.
Witam Filtry kiedy były wymieniane? Kiedy był wymieniany filtr LPG ? Kiedy były wymieniane świece?
Na pewno jest po prawej stronie. Tam idą przewody zobacz na prawym słupku przy nogach pasażera, może tam jest za tym sterownikiem świec żarowych.
Zaczynasz od serwisu samochodu. Wymiana filtrów, świec.
Tutaj nic nie dorysujesz , ponieważ świece żarowe są podpinane bezpośrednio do zespolonego przekażnika świeć żarowych sterowanego przez ECM , a wpine się je parami / dwie do pinu przekażnika nr. 1 i dwie do nr.2/.
Ja odnoszę wrażenie że to olej zarzuca już świece
Wloncznik znajduje sie od przodu skrzyni biegow,czasami wystarczy odkrecic jego i zdjac podkladke uszczelniajaca i ponownie go wkrecic
kolego masz trafiony układ zapłonowy, przewody, świece, kopułka, lub palec... na moje to przewody i świece do wymiany pozdawiam
Miałem podobnie w mojej ASTRA. I z tego co pamiętam to mechanik wymieniał mi silniczek krokowy i przewody od świecy. I jakoś się uspokoiło
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Oczywiście, że szkodzi bo pewnie masz zapowietrzony układ paliwowy (co jest typową i nagminną usterką w tym silniku) i w ten sposób dobijasz pompę wtryskową. Miałem podobnie w Vectrze z tym silnikiem, na mrozie zesztywniały wężyki od przelewów i jeden zaczął łapać bańki powietrza. Ja obstawiam układ paliwowy, jak miałem pompę po regeneracji to paliła...
Masz u siebie system PEPS?, bo w rec’u raczej nie ma nic więcej co by blokowało rozruch. Kontrolki na desce palą się normalnie, pokazuje się kontrolka świec żarowych?
Zapalasz samochód na 20 sekund, gasisz, i dotylasz koła pasowego. Jak jest wyraźnie ciepłe to znaczy pas po nim slizgał. Druga metoda- silnik zgaszony, ty ciągniesz za wentylator (na alternatorze). Jak obrócisz nim tak, że nie obróci sie koło pasowe silnika to masz drudi dowód na to. Trzeci- oglądasz koło, jak ma zarys przypominający literę U to koło...
Jak nie masz oscyloskopu to weź diodę led na 12v i sprawdź czy wchodzą impulsy sterowania na cewkę. Zwykłą probówką żarówkową siężko będzie zobaczyć dlatego led jest lepszy. Jak masz impulsy wchodzące na cewkę i zasilanie a iskry brak to znaczy cewka umarta :) Dodano po 2 Możesz pod przewód do kopułki podpiąć świecę
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
Schemat w załączniku, razem z gniazdem ECU.
Naprawiles już ten samochód? te kawałki podobne są zupełnie do niczego. Nie ma tam dysz kierunkowych do gazu? Ewentualnie wciągnął coś egr, albo po prostu świecą się rozpadła.
Przekaźnik lub same świece.
Świece w tym silniku grzeją dopiero przy -5 st C. Można to zmienić zmieniając softa.
Jakiś stary alarm bezpilotowy
Wymień świece.
Także,ponieważ cpu nie otrzymuje informacji o ciśnieniu paliwa.
Miernikiem. Tak jak pisałem zawsze około 10,5V na świecach.
Jak sprawdzałeś świece żarowe?
No ja tu czegoś nie rozumiem, musiałeś kupić kulawa cewkę, bo jeśli wina leżała by po stronie sterownika to na 2i3 cyl był by problem, lub 1i4 a jeśli na jednym to albo cewka do kitu albo olejem Ci świecę zalewa, lub sama świeca ma przebicie.
BU/YE od kontrolki świec żarowych.
Jest krok do przodu. Odpaliłem auto ale dopiero po wstrzyknięciu paliwa pod świece. jakie macie pomysły? czy to wina za słabego ciśnienia paliwa na świecach?
Pomiar w tym samym czasie, op-com z tego co pamiętam pokazywał mi błąd "niskie napięcie w obwodzie świec"
No dobrze a prąd jest na świecach?
to co ci pyka z prawej strony to przekażnik alternatora w isuzu jest , a co do świec to grzeją na drugim stopniu do temperatury silnika ok 60 stopni dziwne ale prawdziwe , są też obwody nie zabezpieczone bezpiecznikem np rozruch i alernator tak na marginesie oplem isuzu przejechałem 300 tys i troche go poznałem
Pewnie zarzuca świecę olejem i przestaje palić na jednym cylindrze. Patrzyłeś jak wyglądają świece?
Czy na allegro dostanę z bosh orginalne świece? Świece FQR8LEU2. Nigdy nie miałem problemu kupując u dużych sprzedawców. Nieważne, czy miały wytłoczone Germany, czy... Russia.
Pewnie kable WN i świece.
Może masz uszkodzony czujnik temp. który odpowiada za grzanie świec.
Problm rozwiązany -starczyła wymiana świec.
Jak długo grzeją świece?
czas na świece
Sprawdź najpierw świece.
Wiesz z doswiadczenia wiem ze nalepsze Swiece to seryjne. Zadne kombinowane typu Brisk.
uszkodzone wtryskiwacze,lub złej jakości paliwo co by tłumaczyło zalewanie świec.
Jak zamienisz, jak tam jest listwa zakładana wprost na świece?
Poszło na PW.
Spalona jest któraś ze świec.
spróbuj przeczyścić przepustnice , sprawdź świece ...
Chodzi na wszystkie gary? Może termostat się zawiesił i wyrzuca płyn Dymienie na biało oznacza wodę w cylindrach Może cewka padła? Iskra na wszystkich świecach?
Wypnij ten bezpiecznik i zobacz czy dalej rozładowuje. Potem zmierz akumulator bo żeby w 5 minut rozładowało to musi być już dno. Dodano po 8 Ten bezpiecznik jest chyba od świec żarowych.
Może być owijka na kablu do świecy.
Wykręć wyswietlacz (2 wkręty) od radia i przy sprawnych palcach powinieneś sobie poradzić.
Witam, Dołączę się do tematu. Posiadam Astre 2, 2l DTI, mam problem z odpalaniem silnika, lecz kiedy rano wchodze do samochodu to bez problemu odpala nawet dzisiaj przy -13 stopniach swiece zostaly zagrzane, kontrolka grzania swiec się zapalila i nie bylo problemu. Przejade samochodem z 10 -20 km odczekam ok 2 godzin i przy próbie uruchomienia silnika...
Masz LPG? Oznaczenie silnika. Co do tej pory sprawdziłeś? Jak kolega wyżej napisał najpierw filtry, kable, świece!
sprawdzone , nadal 2 cylinder nie pracuje , 3 tak jak pracował tak pracuje Zamieniłeś też świece, żeby mieć 100% pewności?
Pomimo, że kontrolka gaśnie, świece jeszcze dogrzewają i jest to normalne.
A jak kręcisz rozrusznikiem to jest iskra na świecach?
Bo siada mu zasilanie po stacyjce? Widzi kolejny raz przekręcenie kluczyka. Pamiętasz, że tam jest funkcja dogrzewania świec?
Jeżeli tak jest jak piszesz , to sprawdź jeszcze świece (mokra-sucha). Jeżeli mokra , to bierz się za cewkę i lub świecę!
E tam nie chce sie już pisać po prostu przekaźnik dogrzewa świece i czeka na sygnał startu. Tak samo jest po zapaleniu , słychać rytmicznie jak silnik zwalnia od świec.
Sprawdź jeszcze czy świece żarowe przypadkiem nie grzeją po odpaleniu.
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
Wymienić
Wg. NGK oznaczenie DP 8 CY53
Przy EGR od razu wywaliłby ci błąd, przy takim zachowaniu nawet ELM powinien coś pokazać ale pewnie tylko w momencie występowania usterki. Ja bym obstawiał świece.
spróbuj założyć świece Beru Upt2
świecą
mam problem z astrą F 1,7tds isuzu w tyrakcie jazdy zapalają się świece. założyłem swoją lampkę dodatkową która zapaliła się dwa razy nawet po wyłączeniu zapłonu. podejrzewam ze to wina sterownika świec
Świece....., .....
gdzie i jak ustawia się w astrze I 1.7 TD z silnikiem isuzu zapłon i jakie najlepiej stosować świece żarowe?
świece były wymieniane na różne: GM, BOSCH teraz są NGK BKR5EK. Nie widzę żadnej zmiany, skąd tak szczegółowe pytanie o świece?
Świece żarowe są sprawne? EGR czysty i sprawny?
Chyba żle sprawdziłeś. Słychać pompę paliwową jak przekręcisz kluczyk w pierwszą pozycję?. Sprawdż czy jest iskra na świecach.
A świece sprawdzone??
Tylko obraz z kamery się wyłącza, światła się świecą normalnie.
Witam serdecznie. mam pewien problem ze swoim autem. Mam astrę 1.6 benzyna + gaz. problem polega na tym że: na benzynie auta nie mogę zapalić chyba że dam gaz do dechy wtedy załapie i odpali. gdy dam gazu wtedy zaczyna strzelać. postanowiłem wymienić świece, kable filtr powietrza i paliwa. na gazie auto chodzi bez problemu. kiedy wykręce świece są one...
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Jak były sprawdzone wtryski? Zmień mechanika a już tłumacze dlaczego. Co ma CIM do odpalania skoro auto odpala wspomagane plakiem ale później pracuje na paliwie poprawnie? Właśnie NIC!!!! Dlatego go zmień bo paple głupoty. Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia? Świece grzeją?
Iskra w porządku? Cewka? W jakim stanie świece?
Na ciepłym silniku świece nie grzeją.
Jest gaz? jak świece?
Kontrola aku pod kątem kondycji trzymania (pomimo naładowania aku na stole może się rozładować lub mieć tzw. wewnętrzne zwarcie jednej celi), kontrola upływności instalacji, no i jak silnik Diesla, podejrzany przekaźnik świec żarowych.
Świece dobrane prawidłowo
Nie wszyscy mają vakumetr, mi wystarczyło kawałek drutu i wykręcenie jednej świecy
A świece sprawdziłeś?
Ręce opadają bo nie masz pojęcia co robisz. Wymieniasz części na pałę bez porządnej diagnostyki. Wydasz więcej kasy na te nietrafione diagnozy niż oddał byd do kogoś kto to ogarnie w chwilę. Sam miałem doczynienia z takimi co chcieli pompę i wtryski regenerować w takim samym silniku a jak się okazało nie grzały świece.
astra świece bosch świece swiece astra astra świece żarowe
honda civic sterownik schemat honda civic termostat mercedes lusterko prawa
polonez abimex parkside robot koszący
Formatowanie pendrive'a w Linux: GNOME Disks, GParted, Terminal Odblokowanie skrzyni biegów Ursus 3724: porady