Udać się do fachowca, który na pewno powie co jest ze świecącą kontrolka ABS. Świece zachowują się prawidłowo.
Któraś ze skrzynek przy akumulatorze lub przy zderzaku, ale to już zależy od konkretnego modelu. Mój łoś do ok -7 podobnie jak u Ciebie uruchamia świece. Wyraźnie dłużej grzeją jak już mamy tak z -10.
Nie rozumiem w czym tkwi problem?? Auto zapala poprawnie a świece grzeją troszkę dłużej to raczej nie wpływa na komfort jazdy. . .Po co się w koszty ładować skoro wszystko jest ok?
Oszukanie czujnika temp nie po to aby świece grzały dłużej a po to aby dawka paliwa była jak dla zimnego motoru-czyli większa. Niestety pompa zalicza padakę- trzeba szykować kaskę. Pozdro -lecę na wódę
Już to przerabiałem nic się nie dzieje oprócz tego że świece dłużej grzeje
foxfoxfox123 skąd wyczytałeś te bzdury o wymianie świec jeżeli grzeją dłużej niż 8 s?
Jest to typowy układ działający na zasadzie czujnika temperatury załączającego układ poniżej 0°C i im niższa temperatura tym świeca dłużej grzeje. Czujnik znajduje się na silniku i są dwa rodzaje albo pojedyńcze albo jeden podwójny. Nie wiem tylko po co sterować ręcznie, chyba że silnik jest kiepski. Układ łatwo sprawdzisz odpinając czujnik , kontrolka...
Dzięki za pomoc odpiąłem czujnik temperatury cieczy, Świece dłużej grzały golfik jak nigdy zapalił od ręki .
Dokładnie , jeśli po odpięciu czujnika auto odpala to znaczy winę czujnika - to proste. No i tu się mylisz. Odpięcie czujnika powoduje wskazanie temperatury -40°C w tym aucie przez co świece grzeją dłużej lub w ogóle zaczynają grzać. Spróbuj! Na pewno nie uruchomisz w ogóle! A to ciekawa teoria. Wyjaśnij czemu tak sądzisz.
Też eksperymentowałem ze zużytym olejem silnikowym, proporcja olej/opałowa lub benzyna 4:1 z początku chodziło to bez różnicy, jedynie trochę dłużej świeca musiała grzać żeby dobrze się rozpaliło, tylko z każdym wypalonym litrem przybywało osadu w palniku przez co zaczynało gorzej się palić i nie chciało z czasem odpalać.
Bezpiecznik świec masz tam gdzie jest komputer (podnieś maskę, przy szybie w tym czarnym plastikowym pudełku). Im zimniej tym świece grzeją dłużej. Jak odepniesz wtyczkę od czujnika temperatury kontrolka powinna zgasnąć po kilkunastu sekundach. Może masz uszkodzony czujnik temperatury (zwarcie).
Kontrolka od grzania świec ,zapala się tylko na 2 góra 3 sekundy. Wydaje mi się ,że kontrolka powinna dłużej się palić. A w jaki sposób można sprawdzić ,czy do świec dochodzi napięcie. Kontrolka świec ma się zapalać im zimniej tym dłużej. Odszukaj czujnik temperatury odepnij z niego wtyczkę i sprawdź czy dobrze zapala i jak długo grzeją świece (około...
Ja też mam diesla isuzu zimą najczęściej odpalam go Nie jak zgaśnie kontrolka grzania tylko czekam aż puści przekażnik grzania świec bo świece grzeją dłużej niż pokazuje to kontrolka.W pompie nie ma przestawiania kąta zapłonu tylko zwiększa się dawka paliwa.Po zapaleniu silnika świece przechodzą w stan dogrzewania i grzeją nap 6V do czasu dogrzania...
Witam, moje audi już coraz gorzej odpala. Odłączyłem czujnik od temperatury i grzeje świece dłużej. Jest lepiej, ale dalej cięzko. Dziś kręciłem rozrusznikiem kilka minut zanim zapalił. A6 C4 2.5 TDI bardzo cięzki rozruch. https://www.youtube.com/watch?v=tyRfEiu1...
Zasada podgrzewania świecami jest taka sama dla wszystkich silników diesla, im zimniejszy tym dłużej grzejesz. Ciepły grzejesz 5 sekund, zimny 15 albo nawet i 30. Nie mieszajmy tu norm EURO bo silniki spełniające te normy mają sterowniki grzania i świece są załączane nawet po rozruchu silnika czego w C330 robić oczywiście nie musisz.
Wyjmij świece i sprawdz je podpinając górną cześc do + a dolną do - powinny zacząc grzac od koncówki jak jest inaczej świece do wymiany. Jak świece bedą dobre to proponuje podpiąc opornik 150 om pod czujnik temperatury cieczy wtedy ecu bedzie zczytywac nizszą temperature z czujnika a tym samym dłużej grzac świece. A to że świece grzeją dłużej po wypieciu...
Ale po odłączeniu wtyczki od czujnika świece grzeją i się wyłączają tyle ze dłużej niż powinny
Odłączyłem czujnik i wygląda na to że jest tak jak było ,świece natomiast dłużej grzeją gdzieś około 10sek. a wcześniej ok 2-3sek. pytałem mechanika to podejrzewa że prawdopodobnie trzeba zwiększyć dawkę paliwa ale nie jest pewny najpierw musi podłączyć komputer i sprawdzić błędy
Wydaje się to być normalnym objawem. Kiedy dokładnie świece nie grzeją się? Normalnie z podpiętym czujnikiem temp. płynu chłodzącego, czas grzania świec zależy od temperatury silnika. Jak ciepły to grzeją krócej, a jak zimny to wiadomo dłużej. Natomiast z odpiętym czujnikiem będzie to zawsze maksymalny czas grzania.
Może połączyć świece szeregowo i grzać odrobinę dłużej? Ciekawe jakim cudem?
W saxo diesel to NIE JEST NORMALNE, że po dłuższej jeździe świece grzeją tak samo długo! Moje saxo 98r. po rozgrzaniu nie grzeje świec dłużej niż 0,5s i tak powinno być na ciepłym silniku. Zatem sprawa dziwna. Pozdrawiam. Dodano po 1 W saxo diesel to NIE JEST NORMALNE, że po dłuższej jeździe świece świecą tak samo długo! Moje saxo 98r. po rozgrzaniu...
Witam. Zdejm wtyczkę z czujnika temperatury i zobacz czy świece grzeją dłużej i dobrze zapala.
Błąd pamięci wewnętrznej ECU, zrób wydłużenie czasu grzania świec żarowych w adaptacji grupa 12 zmień wartość na np. 32675 (im mniej tym grzeje dłużej) w 9/10 przypadkach pomaga. Login 12233.
A więc tak najbardziej trafna diagnoza co do odpalania to konczonca sie kompresja powinna byc w przedziale 0,21 do 0,43 w silniku 1Z, u mnie ma juz 0,35 czyli zbliża sie do krytycznej! A mam jeszcze pytanie jedno co mi utrudnia zimą odpalanie. To pewnie czujnik temperatury jak go odłączyć i gdzie sie znajduje, żeby po wyłączeniu jego świece grzały dłużej(podobno...
Po odłączeniu czujnika zapala - dłużej grzeje świece (myśli ze silnik zimny). Co w związku z tym?
Sygnalizuje gotowość silnika do rozruchu. W zależności od temperatury i typu pojazdu może świecić dłużej lub krócej. Może też sygnalizować awarie silnika . Po zgaśnięciu kontrolki świece w zależności od warunków i zaprogramowania mogą grzać dłużej lub krócej, mogą też nie włączać się pomimo świecenia kontrolki przy rozgrzanym silniku. Wszystko zależne...
uszkodzony jest czujnik temperatury nie podaje informacjo do sterownika i dlatego sterownik dłużej grzeje świece, diagnostyka wykaże błędy
Z autem niema problemów odpala zawsze obojętnie czy mróz czy nie lecz jednego razu musiałem kręcić z dwa 3 razy po tygodniu stania i przy temperaturze -22. Tylko że ten przekaźnik powinien w tedy grzać je o wiele dłużej. Aku jest dobry i świece też. Po tygodniu i przy takiej minusowej temperaturze taki przekaźnik powinien i tak grzać i wiele dłużej...
Słyszałem coś o zaworku zwrotnym paliwa, ale nie wiem gdzie on jest. Druga rzecz to czujnik temperatury odpiąć, wtedy niby świece będą grzać dłużej, ale są dwa czujniki i nie wiem, który odpiąć. Dodano po 7 https://obrazki.elektroda.pl/9971199300_... https://obrazki.elektroda.pl/4574226900_... Odłączyłem czujnik temperatury...
To równie dobrze można powiedzieć że wpadką jest stosowanie delikatnych świec żarowych w 3/4 samochodach jeżdżących po ziemi. To akurat wpadką nie jest tylko to jest celowe działanie żeby auto było zawsze dobrze serwisowane z zastosowaniem b.dobrej jakości olejów, filtrów ect. Problemem jest że niestety w Polsce i innych biedniejszych krajach oleje...
Proszę sprawdzić żarówką, najlepszy pomiar. Czas grzania jest nawet za długi, jeszcze nie ma mrozów. Świece dobrej firmy dłużej pochodzą.
Mylisz z TD lub z D w TDi swiece grzeją poniżej 6 stopni .Im zimniej tym dłużej
A co z układem sterowania świecami żarowymi? Czemu jak jest zimno, to kontrolka świeci dłużej? Wielokrotne grzanie świec, skraca mocno ich żywotność.
Nawet przy plusowej temperaturze (+5) .Świece mam sprawne,tylko kontrolka świec świeci przez około 10 sekund, a faktyczne grzanie świec trwa o wiele dłużej (sprawdziłem to podłączając w obwód żarówkę).Czy to może być wina pompy?
Witam , pacjent A6 C5 2.5 TDI V6 180 Q z 01r. Problem z zimnym rozruchem długo kręci zanim odpali,świece sprawdzone dobre ,napięcie dochodzi ,jak czujnik temperatury odłączyłem to świece grzało chwilę dłużej ale auto odpaliło na strzała,auto nie za powietrza się nie widać pęcherzy powietrza w przewodzie. Wymieniałem uszczelki pod klawiaturami wałki...
Witam. W temperaturze poniżej +5 świece muszą grzać, a pomarańczowa lampka świeci dłużej (kilka sekund). Jak dalej nie grzeją to sprawdź bezpiecznik 50A albo przekaźnik świec.
Kolego jeśli chcesz by świece grzały dłużej to przetnij obwód czujnika temp. wody , ja tak mam ale to nie pomogło uszczelniacze wtrysków musisz wymienić, bo jeszcze troche a przy zapowietrzaniu będzie zaciągał olej do pompy co za tym idzie możesz uszkodzić pompę wtryskową. Pozdrawiam
Nie jestem pewien ale u mnie w sharanie jak ściągnę kostkę z czujnika, komputer odczytuje temperaturę jako -50*C, u Ciebie może być podobnie. Ściągnij kostkę z czujnika i zobacz czy kontrolka od świec żarowych świeci dłużej
No ale po jaki grzyb w tej sytuacji mierzyć ciśnienie w cylindrach Zgadza się, dla tego po przemyśleniu wysłałem wczoraj wiadomość na priv autorowi że to prawdopodobnie nic nie da. zastępczą przyjmuje temp paliwa. Tak ale temp. paliwa będzie taka sama. A przy takim uszkodzeniu czujnika powinien przy każdym odpaleniu robić taki numer a nie tylko na...
Czas grzania świec żarowych zależy od temperatury otoczenia , a tym samym od temperatury silnika! Będzie minus 10st.C , na dłużej załączy się przekaźnik świec. Przy jakiej temperaturze to sprawdzałeś , masz problem z uruchomieniem?
Problemem jest dawka startowa, tj za mała aby odpalić ciepły silnik. Rozwiązania są 3: - remont pompy wtryskowej - aktualizacja software sterownika silnika lub jak kto woli chiptuning - przeróbka sterowania świec żarowych, grzeją dłużej na ciepłym pozdrawiam
Właśnie zamontowałem dodatkowe dwie kontrolki od świec żarowyc,podpiołem się w przekażniku.I żauważyłem choć wczesniej o tym wiedziałem że świece grzeją dużo dłużej po zgaśnięciu kontrolki w liczniku ale co mnie zaskoczyło to po odpalenu moje dodatkowe kontrolki z diód świecących zaczynają migać na przemian ale bardzo szybko i po np:20-30 sekundach...
Rocznik auta 1998. Nawet jakby były jakieś kłopoty paliwowe (w co wątpie, bo wszystko jest wymienione co powinno) to nie zmienia faktu, że przy takiej temperaturze nie podrzewa świec. Po odłączeniu czujnika świece grzeją sie. Kotrolka świeci sie kilka sekund dłużej. Czyli przekaźnik świec jest ok to co może by nie tak?
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
Osobiście uważam że układ z czasowym grzaniem świeć jest troche nie trafiony ponieważ dłużej się świece grzeją zimą gdy jest -20 a krócej jesiennym porankiem jak jest np +2 st , ja bym proponował zastosować przekaźnik od jakiegoś samochodu z silnikiem diesla bo czas podgrzewania jest zależny od prądu jakie pobierają świece , im bardziej świeca cieplejsza...
Witam, tak jak na filmiku na zimnym bardzo ciężko ma odpalić, powodem według mnie jest krótkie grzanie świec, Wydaje mi się że kiedyś lampa od grzania świec świeciła się dłużej. Kiedyś palił na strzała. Jak już odpali po kilku minutach kręcenia, to potem na ciepłym już pali od razu. Co mogę zrobić w takiej sytuacji ? Co sprawdzić i jak ? https://www.youtube.com/watch?v=6ObCSlwi...
Troszkę sytuacja się zmieniła tzn. pali dobrze jak grzeją świece. Jak postoi dłużej i silnik jest już letni a nawet zimny a świece się nie załączają to pojawia się problem. Jak odłącze czujnik i świece się podgrzeją pali od kopa. Czujnik nowy.
Zrzuć wtyczkę z czujnika temperatury grzania świec i zobacz czy kontrolka zaświeci się dłużej a przygaśnięcie lampki oświetlenia wnętrza będzie sygnalizowało że wszystko jest w porządku oprócz czujnika/najprawdopodobniej/P
Sprawdziłem i kabelek nie spad z czujnika. czas grzania na ciepłym i zimnym jest taki sam . Po zdjęciu kabelka z czujnika siewce grzeją okol 5 sekund dłużej po zgaśnięciu lampki od grzania.
Odepnij czujnik temperatury silnika powinno dłużej grzać.
Nieźle sobie radzicie, Panowie. Podstawa działania tego świecidełka jest ograniczenie prądu na reaktancji pojemnościowej właśnie tego kondensatora MKP pewnie o pojemności 47 nF /250 VAC. To on jest głównym ogranicznikiem prądu a rezystory to jeden kilkusetomowy - bezpiecznik i ogranicznik prądu ładowania kondensatora, drugi ok.100 kiloomów - rezystor...
Majkam82 rozbawiłaś mnie trochę stwierdzeniem gęstsza ropa , nic to nie na do uruchamiania silnika , w niskich temperaturach ECU podlewa więcej paliwa , świece grzeją znacznie dłużej i dlatego silnik szybko zaskakuje , jak chcesz wtryski sprawdzić to koniecznie trzeba je wyjąć i sprawdzić na specjalnym stanowisku , pamiętaj że koniecznie po ewentualnej...
Błąd ogólny dotyczący grzania świec żarowych. Może to być nawet jedna świeca niesprawna. Im dłużej z taką będziesz jeździć tym większe szanse że się urwie przy próbie odkręcania.
Dokładnie taki. Co zauważyłem jeżeli ściągnę kabel z czujnika temp. Świece grzeją się dłużej i wtedy znacznie lepiej pali. Czy to prawda że w tych silnikach są jakieś swiece które niby krócej mają się grzać?? Tak powiedział mi pewiwn kolo?? Dodano po 1 W głowicy jest jeszcze jeden czujnik do którego dochodzi jeden kabelek do czego ten czujnik jest??
Sorki nie często tu zaglądam. One pracują po to aby silnik (zimny) bardziej miękko równomiernie pracował. W starszych konstrukcjach tego nie było, obecnie gdy temp. jest odpowiednia świece grzeją króciutko lub wręcz wcale, a gdy zimno odpowiednio dłużej więc czas jaki one grzeją jest zależny od temp. Kadet to była maszyna jezdziłem trochę 1.3S (sedanem)...
Witam!! nie jestem co do tego przekonany, że to tylko kontrolka ale być może. Faktycznie, że kontrolka nawet przy przekręceniu kluczyka się nie zapala (wtedy kiedy pali się wszystko) tylko dziwi mnie np. takie cosik. Jak włącze kluczyk i poczekam zbyt długo powiedzmy koło 30 sekund czy minuty, też źle pali. Zapala dobrze a w zasadzie prawie dobrze w...
Witm. Miałem kilka diesli i wiem że przy nowszych typach, do tego już zaliczam UNO 1300 DS mimo że starsze wiekiem 1988 miało w przekażniku do zasilania świec żarowych termistor który mierzył temperaturę otoczenia. Im niższa temperatura to świece dłużej grzały.Przy temperaturze - 15°C gdy świece przestaną grzać silnik gaśnie.Wykres pokazuje że przy...
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Słynny silnik cdti opla. ...tylko, że to silnik Fiata, a nie Opla. Trochę niskie ciśnienie do rozruchu, jakie obroty na rozruszniku? Może słaby akumulator albo uszkodzony rozrusznik. Te silniki są bardzo wybredne jeśli chodzi o obroty potrzebne do rozruchu. Po włączeniu zapłonu ZAWSZE grzeją świece, jak zostawisz na dłużej włączony zapłon i dopiero...
To że kontrolka świeć świeci sekundę nie oznacza że świece grzeją tyle samo. To nie stary diesel żeby kontrolka była podłączona do przekaźnika. Zapnij żarówkę pod przewód od świecy. Włącz zapłon i zobacz czy czasem nie będzie się ona paliła dłużej niż kontrolka od świec.
Przykro mi, nie mogę ci dłużej pomagać :(
Ja bym stawiał na świece, ale jesli sa sprawne to trochę dziwne, sprawdz je jeszcze raz :) Albo dłużej grzej, zgaśniecie kontrolki od świec nie znaczy ze one juz nie grzeja, poczekaj na stuknięcie przekaźnika, jesli bedzie bardziej podgrzany to moze bedzie ok :) Popma wtryskowa to pompa paliwa w dieslu, przynajmniej w konwencjonalnym.
Sterownik kontroluje prąd świecy. NIe może niedogrzewać bo jak jest zimno to dłużej grzeje.
Sprawdź ładowanie jakie jest miernikiem. Robisz bardzo krótkie trasy a rozruch silnika pobiera dużo prądu a ty robisz trasę taka że można na nogach przejść, dobry pomysł na sprawdzenie pobory czy po wygaszeniu samochodu nic nie pobiera prądu. W nowych silnikach diesla nie ma Sprawdź ładowanie jakie jest miernikiem. Robisz bardzo krótkie trasy a rozruch...
W tych autach oryginalnie jest tak, że kontrolka od świec załącza sterownik silnika jeśli jest z nim wszystko ok, czyli zasilanie itp., w przypadku grzania świec zapala się na dłużej. Jeśli nie świeci po zapłonie oznacza awarie sterownika albo zasilania. U Ciebie ktoś nie podpiął tej kontrolki, albo jest spalona. Przekaźnik i bezpiecznik od świec 80A...
Hejka świece są po to bo te silniki słabo się grzeją jak odłączysz będzie się dłużej grzał a szczególnie w obecnych temperaturach. Popraw styki na kablu gdzie podłączasz świece (bo przez słabą przewodność spaliła ci się izolacja). Jak to zrobisz to nie powino iskrzeć ani grzać się przewód nie będzie. Zaizoluj i miłego ciepła :) pozdro
Ostatecznie problem rozwiązało: 1) wymiana przewodów powrotnych wtryskiwaczy (były tak stare że się kruszyły w rękach przy próbie zdjęcia) 2) zmiana sterowania temperatury grzania świec (grzeją się lekko dłużej i przy wyższych temperaturach). Tak, że jak były mrozy -17 stopni samochód odpalał od ręki.
Witam postaram się opisać mój problem. Mianowicie tak posiadam audi a4 2000rok z silnikiem AJM i problem pojawia się poniżej -20stopni np gdy jest -18 samochód rano odpala mi bez najmniejszych problemów. Gdy jest więcej stopni to samochód już muszę dość długo przytrzymać na rozruszniku z ok 20-30s i załapuje powoli zaznaczę że świece żarowe są nowe...
Ja nic nie dodaję. Latem jest ON letni, zimą zimowy i jest ok, pomiędzy latem a zimą i zimą a latem jest olej przejsciowy i też jest wszysko ok. Bez dodatków nawet w najwiekszy mróz zapalam bez problemów. Muszę tylko o 2-3 sekundy dłużej świece grzać i zapalam tak samo szybko jak latem. Na zegarze już czwarta setka się nabija. Emil2543 możesz powiedzieć...
Przyjacielu z tego co mi wiadomo każdy disel świece grzeje nie zależnie od temperatury otoczenia z tym ze raz to trwa krócej raz dłużej więc tutaj objaw moim zdaniem jest prawidłowy, sam posiadam Passata b5 fl 1,9 tdi i za każdym razem świece grzeje, co do reszty to proponuję od skasowania wszystkich błędów jeżeli nie były kasowane, jeżeli nie pomoże...
To już sprawdziłem. Świece wszystkie grzeją dobrze, miałem wyjęte świece i każdą sprawdzałem osobno. Pobór prądu łącznie ok. 70A i nieco maleje w miarę rozgrzewania. Rozrusznik i aku też jest sprawny. Wkręcałem też dłuższe świece ( tj. od Opla, długość zabudowy 24mm) ale to też nic nie poprawiło w kwestii zapalania. Próbowałem też dłużej grzać świece,...
Witam, i udało się rozwiązać problem? Mam podobnie, 2.0dci laguna 3 nie chce odpalić dopiero z plaka odpali. Na zimnym silniku chce odpalić i dopiero przychodzi napięcie na świecę jak zaczyna kręcić i trwa to niecałą sekundę, na mierniki wskakuje 9V i spada w przeciągu tej sec, wiadomo mierniki zakłamują ale i tak powinny dłużej grzać i zanim zacznie...
świece powinny być wg katalogu do tego modelu(dowiedz się w sklepie) po odpaleniu świece mogą grzać jeszcze ok 3 minut ale może skleja się przekaźnik świac i grzeją aż się przepalą Swiece nie mają prawa grzać dłużej jak 20 s. po uruchomieniu silnika. Sprawdź ile czasu grzeją twoje świece. Takie świece grzeją cały czas a nie pulsacyjnie. Pozdrawiam.
sprawdź ładowanie na alternatorze czy nie ma spadków napięcia zobacz czy świece nie grzeją ładowanie troszkę słabe (przytrzymaj go dłużej na obrotach zobacz do jakiej wartości dojdzie)
masz racje ciepło się zrobiło, problemu nie ma, rozrusznik nic nie da już to przerabiałem, ostatnio rozmawiałem z jeszcze z jednym mechanikiem, on twierdzi że montuje w oplach dodatkowy czujnik, ma on za zadanie oszukać kompa tak że dłużej grzeje świece, nie wiem na ile to coś daje, bo ja czasami na mrozie grzałem po 2- 3 razy i nic. Nie mam teraz czasu...
No świece grzeją bo jak było na minusie to zagrzały dłużej i mi odpalił.A jak jest na plusie to świce nie grzeją, bo to zależy od temp.Teraz zostawiam auto na 2 dni bez jeżdzenia, żeby zobaczyć czy nie ma pęcherzyków powietrza w przewodzie paliwa.Jeśli nie bedzie to czeka mnie sprawdzenie wtryskiwaczy, i ustawień rozrzadu, który mi robił mechanik.
Witaj. Wrzucam filmik jak odpala w temp -4,5 st...proszę o wskazówki. W porównaniu do mojej VB 2.2DTI to u Ciebie (bardzo) krótko świeci kontrolka grzania świec, w mojej świeci o wiele dłużej. Upewnij się czy w ogóle świece grzeją. Podmień (pożycz) moduł grzania świec na próbę. Ja, dla przykładu, swojego naprawiałem. wymieniłem filtr paliwa Może zapowietrzać...
TD ma bezpiecznik paskowy 50A na podszybiu - to sprawdzić. Przy okazji nie zawadzi sprawdzić czy jeszcze grzeją wszystkie świece. A przekaźnik grzania świec ma numer bodaj 104 ale za to na pewno jest w prawym dolnym rogu skrzynki bezpieczników. Może też nie być sam przekaźnik a usterka czujnika go sterującego: odepnij wtyczkę czteroprzewodową z czujnika...
Jeśli masz czym go podłączyć pod komputer to zmień w adaptacji - kanał 12 - z 32768 na 32700. Wydłużenie czasu grzania świec żarowych.
no tak ale jak będziesz miał temp płynu chłodniczego pow +10 to świeca się nie załączy tylko przejdzie impuls diagnostyczny, Jak jest mniej niź 10 no to powinna już chwile dłużej się świecić i rozpocząć proces grzania
Sterownik od świec jest przykręcony do skrzynki z przodu w której są bezpieczniki i ECU. Sprawdź czy jest napięcie na jednym z grubych kabli przykręconym do niego na drugim ( połączonym ze świecami ) pojawi się napięcie po załączeniu przekaźnika. Jeśli nie ma to do sprawdzenia duże bezpieczniki które są pod bsm. Dodano po 4 Najlepiej rano przy mrozie...
A dowiemy się ilo pinowy ten przekaźnik? Bo ten przekaźnik- sterownik o którym myśle (7pin) bez czujnika i tak grzeje, tyle że dłużej jak nie wykrywa temp. silnika.
Cześć U mnie jest identyczny problem w W210 270CDI: nie odpala na zimnie, ale też i w lecie się tak raz zdarzyło: jak jest poniżej zera, można kręcić i kręcić i nawet nie zakaszle przez chwilę, tak jakby go coś odcinało. Rozrusznik po remoncie, kręci pięknie. Alternator po remoncie, jest ok. Akumulator pokazuje 12,7V, a przy rozruchu spada do 9,2V (pomiaru...
boje się by jakiejś nie urwać Im dłużej siedzą w głowicy niesprawne, tym większe ryzyko że się nie będą chciały odkręcić, bo syfem zarastają.
czujnik który steruje podgrzewaniem świec tak mis ie wydaje. gdy koste ściagasz dłużej sie grzeją mi pomagało uruchomić przy mniejszej temperaturze teraz jest ok przy tym mrozie
Do przekaźnika podłączone są świece więc dojdziesz po przewodach. Szukaj czegoś takiego http://www.google.pl/imgres?q=sterownik+...
Tak jak podpowiedź wyżej sprawdź świece. Nie wiem czy to dobry sposób ale ja to zrobiłem tak że wykręciłem świece podłączyłem do każdej końcówki przewodów i masę, tak jakby siedziały w silniku, świece grzały dobrze, z odłączonym czujnikiem grzały bardzo dobrze i dłużej. Bo tak do prostownika albo aku po jednej sztuce podłączać to raczej się zagrzeją....
To normalne w tych przekaźnikach, świece dogrzewają różnie od widzi mi się przekaźnika ,ale nie powinny dłużej grzać jak około 3 minuty oczywiście na zapalonym silniku, natomiast jeżeli silnik nie zostanie odpalony przekaźnik musi się wyłączyć po 20 sekundach.P
Nissan Atleon 2003 r-problem z rozruchem- bardzo krótki czas grzania świec ok.5s przy podłączonym czujniku temperatury,a jeżeli odłącze go to grzeje dużo dłużej na tych samych przekażnikach.Mam pytanie czy on posiada jakiś sterownik dodatkowy czasowy prócz tych przekażników za kabiną? W skrzynce bezpieczników jest też przekażnik który pyka jak się załącza...
Zmiana czasu grzania świec niewiele da, silnik ma problem z odpaleniem w zakresie 70-95st.
sorki niedoczytałem ponownie ... pomyslałem że Tobie nagrzewa sie znacznie dłużej ... tak przynajmniej zrozumiałem. W każdym razie nie jest to wada tak po prostu jest. Świece fabrycznie grzeja dłużej niz tylko przed rozruchem jak w innych modelach.
Widzę kolego że wiesz o czym mówisz, ale mógł byś zdradzić więcej szczegółów? Jakie to usterki powodują takie dolegliwości? Gdzie zregenerować wtryskiwacze jeżeli w ogóle się da?... W oryginale znalazłem tylko końcówki do tych wtryskiwaczy. To klepanie w silniku dobiega raczej z pod pokrywy zaworów i tylko wtedy jak wtryskiwacze pracują, czyli jak obroty...
Spokojnie spokojnie, ależ doskonale wiem kiedy układ przechodzi autodiagnozę. Może mi powiesz że przechodzi ją za każdym razem po nocy ?? Przy przechodzeniu przez autodiagnozę to może świeci się z 1s - nie dłużej i gaśnie. W moim ALE ewidentnie grzeje świece już około 10 stopni na dworzu i poniżej. Ile jest wtedy przy gruncie to nie mam zielonego pojęcia...
Podepnę się trochę pod temat bo ten akurat wydaje mi się najbliższy. Mam Passata b4 1.9 tdi 90km 95rok. Od świąt Bożego Narodzenia gdy było +13 stopni pojawił się problem z odpalaniem tzn. dłużej kręcił jak był zimny. Gdy ciepły palił od kopa. Gdy zaczęło mrozić to było jeszcze gorzej z odpalaniem aż teraz całkiem stoi. Na pierwszy ogień poszły świece,...
Zmieniłem w ostatnim czasie filtry paliwa i założyłem świecę płomieniową jednak z powrotu wtryskiwaczy wziąłem paliwo. Zrobiłem próbę i jest niebo a ziemia z tym co było wcześniej. Po około 2 tygodniach postoju zapalił prawie odrazu. Nie było tak jak wcześniej że kręcił i kręcił a silnik nie chciał załapać. Odrazu po przekręceniu kluczyka czuć było...
To że sterowanie jest z sterownika silnika to wiem ale interesuje mnie rodzaj tych sygnałów Do przekaźnika dochodzi trzy grube przewody(stały prąd i dwa wyjścia na świece) i pięć przewodów sterujących jeden to prąd po zapłonie jeden to masa o trzy pozostałe wychodzą z sterownika i to o nie mi chodzi jak sprawdzić czy przyczyną jest źle działający przekaźnik...
Witam mam Audi 1.9TDi (110KM), wcześniej nie było żadnych problemów, zaczęły się po wymianie rozrządu i olejów. Chodzi o to że wcześniej palił od strzała nawet po tygodniowym postoju, podczas wymiany rozrządu (i nie tylko) okazało się że jakiś gryzoń zaczął konsumować wiązkę elektryczną, została naprawiona, jednak pojawił się taki problem że po włączeniu...
Sztuka zrobiona. Rzeczywiście za akumulatorem jest przekaźnik z elektroniką, a na nim bezpiecznik który zazieleniał jak trawa na wiosnę. Merc to merc, ten modul świec ma swoją sprytną "inteligencję". Każda świeca jest monitorowana przez odpowiedni banalnie prosty układzik. Wystarczy że przynajmniej jedna ze świec zostanie uszkodzona to modul przechodzi...
Witam Mam problem z autem VW polo 98 1,9 SDI. Po przekręceniu kluczyka zapłonu kontrolka od świec zapala się na 1s i gaśnie. Zarówno przy temp na zewnątrz > 10 jak i poniżej 0. Podobno wcześniej grzał dużo dłużej. Jaki w praktyce jest czas grzania świec (świecenia lampki w tym aucie) Dodam ze auto ciężko pali jak zimne Przekaźnik Teoretycznie działa,...
To na jak długo i kiedy włączane są świece żarowe, to zależy od konstruktora silnika. W moim świece są włączane po przekręceniu kluczyka w zależności od temperatury silnika - czasem na krótko, czasem na dłużej i są wyłączane kilka sekund po rozruchu silnika. Można zgadywać czy gdzieś w okolicy świec jest termometr, czy komputer został zaprogramowany...
świece krótko grzeją świece żarowe grzeją świece długo grzeją
ekspres delonghi alarmy transformator halogenowy zmienne kompresor sprezarki
zmywarka zanussi instrukcja spawarka uc3825
Kod błędu B1FE8 w Audi A3 3.2 VR6 - diagnostyka i rozwiązania Ciężko działająca kierownica w nowym skuterze trójkołowym elektrycznym