Sprawdź świece czy nie są spalone. Jeśli na listwie masz napięcie 13.8 V to podejrzewam że będą popalone świece.
A jakie konkretnie objawy pacjenta?
Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
Zespół napinacza paska klinowego, Merc B-clasa 180, oraz świece żarowe.
wylaczenie nastepuje w granicach okolo 50 stopni gdzy one drzeja jeszcze nawet jak jest uruchomiony silnik
Sygnał leci na pin nr 3 sterownika świec żarowych
Możesz sobie zamontować.
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
Więć był lużny i po upalaniu codziennym w końcu strzelił. Jako że świece rano dogrzewają zapewe jak to w Isuzu.
Sterowanie świec w oplu isuzu jest takim komputerkiem o ile pamiętam z prawej obok nug pasażera, Co do pobierania napięcia to nie będzie nic ze świecami W tych modelach alternatory lubiały kraść prąd.
Wymienić świece żarowe i po problemie.Sam miałem taki sam problem i wymieniłem świece i mam ok.
Miernikiem. Tak jak pisałem zawsze około 10,5V na świecach.
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy rzeczywiście zasilanie na świece jest podawane cały czas (w co raczej wątpię). Jeśli jest to rozwiązane podobnie jak w VW Golfie to czujnik temperatury jest potrzebny sterownikowi świec żarowych do stwierdzenia jaka jest temperatura silnika i w zależności od niej uruchomić świece na odpowiedni czas lub nie uruchamiać....
Trzeba sprawdzić jakie napięcie znamionowe jest na tych świecach bo są świece na których jest napis- 11V albo 7V
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
Dobre świece robi NGK i z tych będziesz zadowolony. Do isuzu idą świece o oznaczeniu CY03
Układ grzania świec jest oddzielnym układem i trzeba szukać w jego obrębie.
gdzie i jak ustawia się w astrze I 1.7 TD z silnikiem isuzu zapłon i jakie najlepiej stosować świece żarowe?
Witam. Sledzę własnie schemat instalacji grzania świec Isuzu. Nie mogę w swojej Astrze zlokalizowac 2 przekaźników - oznaczenie z rysunku K 79 i K 80. Jest to przekaźnik kontrolki ładowania i przekaźnik podgrzewacza. Z instrukcji nie wynika gdzie one są zlokalizowane. A na schemacie występują. Dysponuje ktoś z kolegów wiedzą która da odpowiedz na moje...
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
Bo siada mu zasilanie po stacyjce? Widzi kolejny raz przekręcenie kluczyka. Pamiętasz, że tam jest funkcja dogrzewania świec?
Witam Posiadam Vectrę B Isuzu 1.7 1996r. Raz do roku jestem zmuszony wymienić świece żarowe bo padają, a przerabiałem już różne marki droższe/tańsze i efekt zawsze ten sam... Czy mógłby mi pan napisać jak się owa modyfikacja sprawdza w praktyce? Pozdrawiam, Jakub
Witam.Zastanawia mnie porada kolegi barteqqq z tym poczytaniem co i jak.Udzielam rady opierając się na swoim doświadczeniu zawodowym.Może troch inaczej podchodzę do sprawy bo dla mnie przy takich problemach ze świecami to albo wykręcę co najpierw staram się zrobić a jak ma się ukręcić to i tak nie ma na to rady a ja i tak ją wydostanę.Owszem koszta...
Są to moze te nadlewane znaki które łączą się z otworami na świece żarowe?
E tam nie chce sie już pisać po prostu przekaźnik dogrzewa świece i czeka na sygnał startu. Tak samo jest po zapaleniu , słychać rytmicznie jak silnik zwalnia od świec.
o, to by było wspaniale gdyby chodziło o świecę (lub świece)...
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Polecam Ci świece firmy NGK..
witam posiadam vectre 1.7 isuzu nie moglem odpalić rano samochodu wymieniłem świece żarowe i nic nie pomogło sprawdziłem przekaźniki żaden nie byl uszkodzony sprawdziłem bezpieczniki kolo akumulatora spalił się jeden prawdopodobnie to był od świec żarowych wymieniłem bezpiecznik autko od szlagu zapaliło
Witam! Alternator z okrągłą czterostykową wtyczką. Podmieniłem przekaźnik kontrolki świec, jednak sytuacja jest bez zmian. Może dlatego, że nie był to nowy przekaźnik, chociaż BOSCHA. Spróbuję jeszcze kupując nowy. Mało tego zauważyłem, że kontrolka świec żarzy się również "wrzucając" WSTECZNY". Masy altka nie zrobiłem, nie jest łatwo(jak narazie) kupić)...
Faktycznie ISUZU maj ą kiepskie alternatory ale z tą wymianą co rok to pprzesada. Do ocio :arrow: Isuzu grzeje świece tyle aż silnik osiągnie 60 stopni wtedy dopiero świece się wyłączają. POZDRAWIAM
Witam, Od kilku lat posiadam Opla Astrę F z silnikiem ISUZU i każda kolejna zima kończyła się w ten sam sposób - problemy z akumulatorem podczas mrozów. Oto moje obserwacje i rozwiązanie: Sterowanie świecami żarowymi (w tym przypadku dokładnie mówiąc wyłączenie zasilania w/w świec) odbywa się za pomocą czujnika temperatury silnika. Dodatkowo kontrolka...
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
Powiedzcie proszę jak to jest właściwie z tym dogrzewaniem świec w silnikach Isuzu. Mam Astrę F z takim silnikiem no i pierwsza usterka jaką miałem to był właśnie niestety alternator i z tego co wyczytałem to system dogrzewania świeć może się do tego w dużym stopniu przyczyniać. Czy odłączenie odpowiednich kabelków rozwiąże ten problem raz na zawsze?...
należy sprawdzić czujnik temperatury silnika (ten od sterownika świec) w tym modelu świece są zasilane do momentu nagrzania silnika do około 40 st . cel. jeśli czujnik padnie świece mogą grzać cały czas.
Wg. NGK oznaczenie DP 8 CY53
Obroty się zmniejsza na pompie wtryskowej na tej dźwigieńce jest linka od gazu przychodzi tam klucz 10 i śrubokręt,natomiast jeżeli chodzi o rezerwę to najpierw świeci a jak się kończy to mruga.
Ręce opadają bo nie masz pojęcia co robisz. Wymieniasz części na pałę bez porządnej diagnostyki. Wydasz więcej kasy na te nietrafione diagnozy niż oddał byd do kogoś kto to ogarnie w chwilę. Sam miałem doczynienia z takimi co chcieli pompę i wtryski regenerować w takim samym silniku a jak się okazało nie grzały świece.
Tu nie chodzi o grzanie świec. W silnikach ISUZU po około 150 tys km, wyrabiają się płytki zaworowe, najczęściej na zaworach ssących. Trzeba je zeszlifować na szlifierce magnesowej, żeby było luz taki jak w fabryce 0.15. Ostatnio takiego robiłem w Corsie, to po całej nocy stania po naprawie odpalił po jednorazowym zagrzaniu świec.
nie mam właśnie skąd. bo bym to już zrobił a jutro mam trasę długą jak wyjmę ten sterownik jak się świece na grzeją to nic się nie stanie można jeździć bez ?
"usprawni" masz na myśli że za długo grzeją świece?
na plaskoszczypy dospawaj sobie małe prety i sciągniesz
Skrzynka koło akumulatora
a jaki masz silnik oplowski czy isuzu ? bo w isuzu świece grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok 60 st C i to jest całkiem normalne
Będzie uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej w rozumieniu TDS czyli silnik Isuzu myślę,jest tam czujnik w bloku który informuje przekaźnik ,jak długo mają świece grzać w isuzu grzeją jeszcze ok pół godz po odpaleni,miałem to niedawno w corsie Isuzu 1.5 diesel,wiem że nowy tylko oryginał w serwisie
poszukaj innej usterki
Jak kolega wyżej mówi, problem może być w układzie grzania świec.
W Oplach z silnikiem Isuzu świece grzeją dalej po odpaleniu, bo steruje nimi mikrokomputer, w oplowskim dieslu jest zwykła czasówka, za lewym reflektorem w gumowym kondonie
tam właśnie jest sterownik oraz czujnik temp na termoastacie z 2 kabelkami moze się wypalił przekaznik bezpiecznik oczywiście sprawdziłes jest pod maską pozdrawiam
Bezpiecznik świec w starych oplach mialy tylko silniki Isuzu i w omedze silnik 2,5.
Isuzu, sterownik świec słupek pasażera.P
Ewidentnie przebicie na masę świecy. Swieca albo kabel.
Dzięki za poradę. Regulator grzania świec mam nowy, ale zdejmę deskę rozdzielczą i sprawdzę.
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
ja zrobilem tak w astrze 17 tds isuzu w przewod który idzie do grzania swiec wpiolem mocny wylacznik który jest załanczany rencznie tylko podczas rozruchu zimnego silnik . Po odpaleniu silnika odczekuje okolo 5 sekund i wylanczam grzanie swiec działa mi to juz 5 lat i nie pali mi juz swiec.to samo zrobilem u syna silnik 1,5 td isuzu.
jezdze jakies 6 km trasy i skoro swiece potrafia grzac mi sie te 7 minut to cala troche sa praktycznie grzane.... A ladowanie akumulatora(w pelni naladowanego) podczas grzania jest w okolicy 12,3V(sprawdzane w dwoch autkachz tym alternatorem) podczas gdy swiece przestana grzac jest juz prawidlowo gdzies w okolicy 13,98V takze... Moze pomoga uzytkownicy...
Coś mi się wydaje że świece żarowe się nie wyłączają. Jak się nie mylę to te isuzu grzeją świece jeszcze po odpaleniu do chyba 40st temperatury silnika. Może być że jakiś czujnik temp za to odpowiedzialny padł i mówi elektronice że jest zimno a elektronika się posłusznie słucha i włącza świece.
Tym że podgrzewa świece cały czas.
Witam. Niewiedziałem że w silniku Diesla są świecę zapłonowe co nie dają iskry? :) Może koledze się pomyliły świece żarowe?
No też nie bardzo tak może być. Już tu było na forum o takim problemie. Prawdopodobnie uwalony masz ten sterownik.
Sprawdź bezpieczniki.
oj niestety tego nie wiem
Auto jak w temacie. Czy wie może ktoś do jakiej temperatury świece dogrzewają ten silnik? Po zapaleniu zimnego silnika świece dogrzewają do osiągnięcia pewnej temperatury, do jakiej powinny go dogrzewać?
witam, mam problem, zerwała mi się świeca żarowa na równo z głowicą, jest jakiś sposób żeby ją wyciągnąć bez ściągania głowicy? bo nie chcę tego robić, to już ostateczność:/ I mam również problem z wyciągnięciem pozostałych trzech :/ proszę o jakieś porady samochód: Astra 1,7TDS ISUZU, 96r.
Chyba nie działają świece
moja rada niebieski kabelek do masy i koniec dogrzewania świec pozdrawiam
W astrze z silnikiem isuzu najpierw świece włączają się na jakieś 15-20 sek. potem odpalamy silnik a potem przełączają się na dogrzewanie czyli na napięcie 6V i grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok50-60 stC
W Hyundaiu 2.0 crdi miałem tak że rozładowało mi akumulator do 0 . Po poszukiwaniach okazało się że zawarło mi przekaźnik świec żarowych i cały czas szedł prąd na świece. Po wymianie przekaźnika jest ok. Błędów żadnych nie było.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Sprawdź czy na świecach pojawia się napięcie - jak nie to może jakiś przekażnik w układzie starowania, jeżeli ti jakaś przeróbka - może był na zbyt mały prąd i wypaliły się styki
Taniej będzie wymienić cały alternator na używany lub regenerowany. Tylko trzeba będzie "zmodyfikować" układ grzania świec.
W tym silniku luz zaworów ustawia się w przypadku naprawy głównej głowicy silnika. Grzej świecami rano ze trzy razy i dopiero odpalaj. Nie spalą się, bo i tak grzeją po rozruchu kilka minut. Sprawdż czy się nie zapowietrza. Trzeba wstawić wężyk przezroczysty na odpływ. Mechanik na słuch powinien odróżnić czy to przez świece czy powietrze.
Tak. Zapala się, ale dosłownie na sekundę. Świece były wymieniane.
z jakim silnikiem opla czy isuzu
To jest sterownik świec żarowych,pruj alternator
Panowie akumulator jest OK. A zapytam może tak jakie ładowanie mają użytownicy Isuzu na zimnym silniku, oraz kiedy świece już nie grzeją. Z obciążeniem i bez. I co ewentualnie powłączaliście. Sprawdzę ze swoimi ... prownamy i wszystko bedzie jasne.
Kolego zbadaj czy świece masz sprawne i czy grzeją.
Witam Ale dlaczego kombinować jak udpowiedz jest wyżej jest to silnik ISUZU więc sterownik świec żarowych kożysta z czujnika temp silnika i to on jiest padięty prawdopodobie ściąg wtyczke i zobacz ile wtedy grzeje.
Takich pierwszych silników Volkswagen które naprawdę po rozruchu na zimno dość długo grzało jeszcze świece to było chyba SDI. Tam to długie minuty. A jeszcze dłużej to było Isuzu MIDI silnik musiał osiągnąć 40 °C. Czujnik był w bloku. Co często i gęsto wykańczało alternatory Denso. Które miały na napylanie diody.
napisałeś coś o napięciu 14,9V bez obciążenia - to troszkę za dużo od zawsze jażyła się kontrolka - pewnie jedna z diod wzbudzenia jest uszkodzona i stąd takie napięcie za niskim napięciem na wolnych obrotach bym się raczej nie przejmował tym bardziej że w Isuzu świece się załączającyklicznie gdy silnik się rozgrzewa a i alternatywka w tym modelu jest...
witam potrzebuje schemat instalacji Swiec żarowych do samochodu isuzu midi 2,4 d. może wie ktos jak jest oznaczony przekaźnik świec w tym aucie i gdzie go szukać ???
A gdzie to napięcie mierzysz? I w jakich warunkach-świece przestały dogrzewać?
W isuzu są 2 czujniki 1 jednopinowy na wsuwkę na licznik i 2 dwupinowy wychodzą z niego dwa kabelki zakończone okrągłą wtyczką do grzania świec. Są blisko siebie na głowicy pod rurami z turbo do intercolera.
znalazłem ten przekaźnik był spalony wymieniłem go na nowy niestety nadal nie było ładowania okazało się że alternator jest spalony jak można sprawdzić czy świece żarowe nie robią zwarcia i gdzie jest czujnik świec żarowych
Tak będzie w wiekowym aucie - świece przeciążają alternator. Stąd, szczególnie przy silnikach Isuzu i alternatorach Hitachi dość spore wydatki.
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
Zwarcie w instalacji.
Witam. Schematu nie posiadam ale jest niepotrzebny. Jeden bezpiecznik od silnika zasila elektrowyłącznik gaszenia i przekażnik elektrozawóru zimnego startu i poprzez przekaźnik sam elektrozawór. Przekaźnik jest masowany czujnikiem temperatury , tym samym co jest wpięty dla sterowania świec żarowych.
Ok dzisiaj biorę się za świece. A tak czysto teoretycznie, jak objawiały by się uszkodzone wtryski ?
Problem moze byc podobny i znany z Opla 1,7 isuzu , tam po naprawie altka zawsze wyłączałem dogrzewanie świec.
Mam podobny problem, ale w corsie B 1,7 D isuzu . Też obroty nie chodzą w zimnym silniku i nie wiem gdzie szukać rozwiązania problemu. Zauważyłem że obroty wskakują po cyknięciu. Moje przypuszczenia że jakiś przekaźnik może od grzania świec żarowych wyłąca świece i daje sygnał na obrotomierz.
11 pin sterownika świecami ---<|---- żółty z paskiem przekaźnika ładowania(cewka przekaźnika)
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
No własnie. Mam "problem" z silnikiem w moim traktorku. Silnik z Opla Corsa 1,5 diesel 1994 r Isuzu. Przekaźnik sterowania świec żarowych jak na zdjęciu. Mam pytanie do elektryków samochodowych znających temat uszkodzonych alternatorów przez dogrzewanie. Który z przewodów muszę wypiąć z przedmiotowego przekaźnika, aby po uruchomieniu "nie działało"...
Świece żarowe muszą być sprawne. Dogrzewają po odpaleniu, stąd możliwa poprawa po rozgraniu auta.
Wygląda to na świece, mimo że działają to słabo grzeją. Jak masz opalarkę to wsadź ją w kolektor ssący i spróbuj odpalić jeżeli będzie poprawa to napewno świece. Dawniej na tzw. kopcia odpalano w największe mrozy
Co jeszcze innego może mieć takie objawy jak świecąca kontrolka ładowania, "stukanie" w przekaźniku od świec żarowych? obrotomierz działa normalnie.
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
a moze warto sprawdzic polaczenia licznika, moze slaba masa? Dolicznika nie trzeba zaglądać . Prawdopodobnie układ ładowania jest taki sam jak w ASTRZE ISUZU i jest powiązany z grzaniem świec . Dużo było na ten temat - użyj szukaj
Jeżeli jesteś pewny, że masz sprawne świece zarowe i ........ naładowany akumulator to musisz wyregulować luz zaworowy, silniki !,7 TD ISUZU stosowane w Oplach nie mają automatycznej regulacji luzu. Inną przyczyną może byc permanentnie rozladowany zimą akumulator z powodu urządzenia rozruchowego które długo grzeje świece żarowe, niestety alternatory...
astra isuzu świece astra isuzu świece żarowe isuzu turbo isuzu
kostka wycieraczek schemat prasa hydrauliczna przykładowe programy atmega
vestel 17mb185 lodówka sterowanie
Ariston pralka - komunikat 24h i brak wirowania Schemat mostu Suzuki Grand Vitara - szczegóły i porady