witam miałem podobną sytuacje w Suzuki Baleno podczas jazdy auto nagle traciło moc lub nagle dostawało strasznej mocy pomogło czyszczenie przepustnicy sprawdz również czy aby cylindry (chyba tak to się nazywa ale chodzi mi o to miejsce gdzie wkręcasz świece) nie są zalane u mnie tak właśnie było brudna przepustnica + 2 zalane świece
Strasznie cicho mi to odtwarza. Ta gumka to nie jest przypadkiem część klucza do świec ?
Moduł świec żarowych.
Sygnał leci na pin nr 3 sterownika świec żarowych
ociz ze schematów widać, że masa jest stała na 7 pinie Rzeczywiście, z przyzwyczajenia już spojrzałem na schemat DTL. Przepraszam za wprowadzanie w błąd. Steruje masą na pinie 9 a na 6 sprawdza pobór prądu przez świece.
Możesz sobie zamontować.
Reklamować - widać taki niefart że już kolejne kable. A ten prąd to skacze po wszystkich kablach czy zawsze tylko po tych "wybranych :D " Może twoje świece zapłonowe mają przebicie i to powoduje problem z kablami. Może nieprawidłowo ustawiasz przerwe na świecy zmniejszając ją pod pracę z LPG. Dlatego moje pytanie czy wszystkie kable świecą.
spróbuj szukać w tym kierunku: http://forum.vectra-unlimited.pl/showthr... a tu piszą że świece muszą być jak producent zalecił: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic... I - Izolator, E - elektroday 1. I - brunatny, E - czarne lub zakonpcone: świeca, gaźnik lub wtrsyki pracują prawidłowo 2. I -...
Jest wypadanie 1 i 2, błąd czujnika wałka rozrządu chociaż go nie ma. Dodano po 1 Ale cewka, instalacja sprawna na 100 procent i świece
Tak wyrwany lutowie. Wsadź i zalutuj z powrotem. Upewniając się ze masz sprawne świece.
Wygląda mi to na albo moduł w skrzynce bezpieczników, albo zalana centralka CZ jeśli masz CZ z fabrycznego pilota.
numer 16 na rys
Kolego, ja nie twierdzę, że żużel na świecach to objaw zdrowego silnika. Zawsze na świecach osadza się nalot, lecz jeśli któryś cylinder będzie zasysał ciecz chłodzącą to cała komora spalania będzie czysta i lśniąca (dosłownie). Świeca również.
Witam Vectra z tym silnikiem powinna mieć świece 2 elektrodowe wymień listwę od zapłonu jeżeli gumki są naruszone to nic nie zrobisz będzie przerywał.
A jakie konkretnie objawy pacjenta?
Za głęboko sięgacie panowie. świece + moduł zapłonu , i to tyle.
Musisz podpiąć pod kompa, żeby wyeliminować ewentualny błąd czujnika temp(wkręcony w obudowę termostatu - chyba). Jeśli jest niesprawny, to tesh nie będzie grzania świec.
Np. rozgrzane świece.
Ok to założe te Bosch FR 8 LDC (jedno elektrodowa). Ale mogły by mi się dziać takie wyżej wymienione prze zemnie cuda od niewłaściwych świec?
Dwa sposoby: 1. albo Tech2 i zmienić oprogramowanie, tak aby świece grzały przy innych temp. 2. oszukiwacz 'ciepły start'. http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic...
o, to by było wspaniale gdyby chodziło o świecę (lub świece)...
Witam Kiedy wymieniałeś kable WM i świece ?
Sprawdź, czy nie ma oleju w gniazdach świec.
czyli masz zalane świece. Wykręć świece, wygrzej zamontuj i powinien palić.
W większości opli od 1998r nie ma kabli wysokiego napięcia. Cewka leży bezposrednio na silniku i tzw cyckami dotyka świec.
a świece masz dobre? chodzi o rodzaj świec- wygląda na zbyt małą cieplotę świec.
samochód taki może mieć zapchany filtr powietrza, ja osobiście przyznam żebyś zobaczył świece.
od komory
A przewód zmieniasz na nowy, czy przekładasz z innej świecy?
witam proponiuje NGK nie są drogie a wydaje mi sie że bardzo dobre symbolu Ci nie podam bo nie wiem ale ja w vectrze 1,6i mam NGK 2 w sklepi gość Ci powie jakie powinieneś mieć do swojego silnika Pozdrawiam
Próbowałeś zrobić reset adaptacji sterownika wtrysku benzyny? Druga rzecz - zapal go i zostaw żeby popracował na benzynie na wolnych obrotach z 15-20 minut, potem zgaś i wykręć świece - jak będą wyglądały?
Kontrolki świecą ?
co najsmieszniejsze na komputerze nie wykazuje zadnych błędów ...nie wiem moze wymienic czujnik temperatury lub świece
To może by sprawdzić działanie świec. Poszukaj dużo i często jest na ten temat, sprawdzanie świec żarowych
strasznie mocno przekręcam klucz w prawą stronę zgodnie z ruchem wskazówek i nie chce pójść Czasami dobrze jest kluczem udarowym potraktować takową świece, oczywiście co wiąże się z ryzykiem.
Po prostu Opel ma inaczej obsadzone przewody w kostce. Kup przejścio ISO-ISO żeby nie ciąć oryginalnych kabli i w nim zostaw 5 przewodów zamieniając plusy miejscami przy okazji. SławeK
W takim starym aucie świecenie kontrolki oleju(szczególnie na ciepłym silniku) to wynik zużytych panewek i braku ciśnienia oleju.
Rozwiń temat na którym paliwie się tak dzieje. ile km jest przejechane na tych kablach. Co ze świecami.
Za uboga mieszanka w czasie przyśpieszania. Zobacz jakiego koloru są świece.
Masz osobne cewki czy jest jedna na całość? Jezeli jedna to przewody dobrze sprawdzić od cewki do świec.
za mała wartość bezpiecznika, zwarcie w instalacji, lub zwarcie świecy!
Witam, Mam pytanie. Rozebrałem to ustrojstwo i widzę tam 2 sprężynujące blaszki, które się wylutowały. Czy to są bezpieczniki w razie uszkodzenia tranzystora? Przylutowałem je na nowo ale wtedy grzało świeczki non stop aż do ponownego rozlutowania, nawet bez włożonego kluczyka do stacyjki! Teraz moje pytanie: Czy to wina uszkodzonych tranzystorów czy...
Ciekawa teoria z tymi świecami.
Dobrze podpięte, zamieniałeś kable zapłonowe/świece?
EGR tam działa na innej zasadzie,co do cewki to też dziwaczna teoria,bo tam jest poczwórna cewka nasadzona bezpośrednio na kapturki świec.
A Świece jak ?
To falowanie obrotów może być przyczyną złej pracy silniczka krokowego. Co do strzelania stawiam na świecie. W samochodach z instalacją gazową ważne jest dobranie odpowiednich świec i przewodów wysokiego napięcia.
Krystian Pewne jest ze to była wina świec ?
auto mam od niedawna nie jestem w nim obeznany, ściągnołem schematy i po pracy będę mierzył parametry czujników i ECU. jak sprawdzić zespół cewkI WN nie badałęm takiej - jest zakładana na świece.
Wymienić świece żarowe i po problemie.Sam miałem taki sam problem i wymieniłem świece i mam ok.
Ja bym kupił Bosma Classic Gold. Do mgły fajnie świecą kontrastem
A świece sprawdzałeś?
mówisz o orginalnym przekazniku opla, tak własnie zrobiłem ale odciołem dwa kable, i teraz grzeje tylko pod czas rozruchu, który kabelek masz na myśli ?
sprawa rozwiązana to nie była wina świec tylko kąt wyprzedzenia zapłonu !!
Rozumiem ze piasta z czujnikiem ze demontarzu? czy nowa? Jak z demontarzy to duze prawdopodobienstwo uszkodzenia czujnika lub przewodu, sprawdz techem, jesli wykarze jego błąd to warto sprawdzic miernikiem opornosc i porównac np z tym z drugiej strony czy aby jest ta sama.
To nie to ,bo jak już ma problem z odpaleniem to świece mokre.
Tyle tylko ,że ten patent nie rozłącza na stałe czujnika temperatury , a tylko na kilka / kilkanaście - zależy od pojemności drugiego elektrolitu / sekund - podgrzewa świece , tylko świece , bez zmiany dawki rozruchowej paliwa!
Kiedy ostatni raz sprawdzałeś stan świec?
Moduł REC tył, analogicznie jak w Vectra C.
Czy w czasie gdy światła w drzwiach są włączone, także pozycyjne się świecą?
Wyczyść gaźnik, dla pewności możesz jeszcze sprawdzić świece.
W tych oplach światła tak pulsują na wolnych obrotach, winą jest elektryczne wspomaganie kierownicy jak i to, że cyklicznie włącza sobie świece żarowe. 13,8V pod maxymalnym obciązeniem jest idealnie.
Sprawdź jeszcze świece. Znajomy miał wpisywane w ASO Opla że mu wymieniają za każdym razem, a naprawdę ani razu mu nie wymienili. Miał takie same objawy, ale ustapiły po zmianie świec. Może, może to jest też u ciebie????:|
Sprawdzić przewody i świece.
Diesla nie powinno się odpalać na pych, może przeskoczyć rozrząd. Nie wiem jak to określić ale to smutne. Sprawdzałeś czy napięcie dochodzi do tych świec?
Jak długo grzeją świece.
JA bym jeszcze raz sprawdził cały układ zapłonowy: świece kable kopułkę palec. Może nie wymieniać ale umyć i dokładnie przeglądnąć czy nie ma śladów przebicia. Jeżeli jest możliwość to sprawdzić czujnik temperatury.
Żle ustawiony zapłon lub się zapowietrza lub przepalona świeca.
Sprawdź czy na parowniku nie odkręciła się zakrętka i nie dostaje przez to lewego powietrza jak to nie pomoże to sprawdź kable WN i świece
czas wymienić świece?
Ciężka sprawa. Zależy jak została zerwana a raczej czy coś wystaje z poza gniazda. Są giganci, którzy rozwiercali, spawali i kombinowali. Nie polecam - do cylindra może wpaś troche złomu który niestety... zalecam zrzucenie głowicy pzdr
Zapomniałem jeszcze dodać, że wymieniłem również zawór EGR oraz świece.
Jakieś pół roku temu wymieniłem na nowe razem ze świecami.
tak doradzać to każdy potrafi ..ja dorażnie to gwintuje M16X1,25 ma silniku mimo że opiłki wpadną do środka potem wydmuchuję przy otwartym zaworze wydechu następnie napawuje nową świece migomatem i po przetoczeniu narzynam gwint całość trwa około godziny i po krzyku , potem można na spokojnie myśleć co dalej zgodnie z zasobami portwela Czy dobrze zrozumiałem?...
Witam, będę wdzięczny za podpowiedź - jakie świece kupić do tytułowego Opla Vectry 2.2 benzyna/Gaz.. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Sprawdź bezpieczniki.
I sprawdzić poprzez zalanie świecy?
N zobaczymy co po wymianie świec będzie...
Czy świece odpowiednie do tego silnika?
Świece dawno wymieniane? Silniki 16V są czułe na stan świec.
Zasilanie dochodzi do sterownika? Bezpieczniki sprawdzone?
kolego poto sie pytam żeby to zrobić jak nie ja sam to podpowiedzieć mechanikowi tylko widzisz co się dzieje różnorodność waszych opinii mnie niepokii i dlatego chcę być pewny A tak naprawde to problemów z odpalaniem nie mam odkąd wymieniłem świece
Oczywiście mniej więcej to licze... po kręceniu na benzynie po około 10 min świece suche ...
twierdzisz że świece sa dobre ale czy sprawdzałeś czy dostają napięcie przy grzaniu? podstawa to sprawdzic bezpiecznik od świec !!
Chyba 12.5 i 14 bar? Benzynę czuć bo długo kręciłeś i go zalewało. Na początek to zmień świece.
A sprawdzałeś kable do świec?
Problem polega na tym ,że nie świeci sie kontrolka sygnalizująca grzanie świec. Świece są dobre. Pytanie mam takie- jakie ma być napięcie zasilające świece i gdze znajduje sie przekaznik do świec.
Może być i kompresor albo i koło zapasowe... Zacznij od opisania dokładnie auta i co już zrobiłeś. Jak sprawdziłeś te świece?
I ze starej cewki nie spadła i nie leży obok świecy?
Według danych naprawczych przy tych silnikach Opla zalecana przerwa to 0,7 - 0,8 mm. Pozdrawiam!
Może świece padają. Spróbuj auto startem (na stacji 15 zł) .Do przepustnicy psiknąć jak odpali ,to najprawdopodobniej świece.
Witam czyli to jest to,a jeszcze mam pytanie czy mogę zamienić ten na inny żeberkowany z astry albo innej Vectry ale żeberkowany . Pozdrawiam.
Parami są łączone ale do sterownika idą dwa kable jak sam zauważyłeś. Kolego co się dziwisz obwód zamyka się przez świecę. One mają po 1 ohmie wiec 4, 2 szeregowo plus 2 równolegle to i tak daje 1ohm w pętli wiec prawie zwarcie. Musiałbyś odpiąć wtyczkę od sterownika i odłączyć świece wtedy zobaczysz że nie ma zwarcia. Co do braku plusa to trzeba zerknąć...
grzeją świece ;D
Sprawdź zasilania świec żarowych
Kolega ma rację to odklejona taśma, trzeba podłożyc coś elastycznego żeby dociskało taśmę ,tak zrobiłem znajomemu i wszystkie segmenty wyświetlacza świecą.
podstawa to świece Żarowe
0351Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie......... chyba. O ile nie pomyliłem. Napisz dlaczego myślisz że ECU ok ? - bo tam najczęściej jest problem. Problem pojawia się od razu po odpaleniu czy dopiero po przejechaniu jakiegoś kawałka ?
Do sprawdzenia stacyjka tj. "kostka" pod nią.
Witam. Niewiedziałem że w silniku Diesla są świecę zapłonowe co nie dają iskry? :) Może koledze się pomyliły świece żarowe?
vectra świece vectra świece żarowe świece żarowe vectra
klimatyzacja drgać oświetlenie kurnika mikroprocesorowe ładowanie akumulatora
momenty dokręcania volvo ładowanie akumulatora rowerze
Satel ACX-210 z AWZ-510 Pulsar – jak poprawnie połączyć moduł i przekaźnik? Canon TS3450 – jaka przetwornica 12V/230V do drukarki atramentowej w samochodzie?