Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika patrzyłem w opisie jest 20A do alternatora.Regeneracje przeprowadziłeś sam czy w warsztacie?
Przede wszystkim - co to za alternator i co za regulator napięcia ? Czy przypadkiem alternator nie posiada regulatora już "na sobie" a Ty nie próbujesz zastosować regulatora prądnicy, który był w poprzednim obwodzie ?
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
miałem przypadek w mondeo - klient wymienił alternator z 60A na 70A, ładowanie było a kontrolka świeciła, kodu błędu niestety nie pamiętam
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Jedyną wspólną rzeczą aku i rozrusznika oraz altka są przewody więc od nich nalezy zacząć .
zpbacz dokładnie czy masz przejście między pierścieniem jednym a drugim i będziesz wiedział w czym rzecz.....a jak se niedasz rady poproś fachowców o to.....samemu nieznając śię możesz se tylko problemów narobic które potrząsna portwelem.....ale umiejetnośći twoich nieznam
Bez kosztów można odwrócić świecenie kontrolki ładowania. Będzie świecić jak będzie ładowanie. Kontrolkę łączymy z masą i z wyjściem ze środka stojana.
Niebieski jest gdzieś wcześniej przetarty lub przyszczypany do masy/metalu.
Nie wzbudznia a główne, diodom wzbudznia tam sie nic nie dzieje. Nie masz wyjścia musisz wymienić cały mostek i już, nie sa drogie.
Podaj maila wysle ci plik z rysunkami kiedyś robiłem dla kolegi bo mu pało ładowanie w CC
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Brak plusa na zegarach, do sprawdzenia na początek bezpiecznik nr 7.
To mierzyłeś to ładowanie czy jest? Może świeci bo nie ma ładowania po prostu.
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
Witam iveco Stralis 2013r, świeci się ładowanie, choć ładuje 27,5V, jaka może być przyczyna ? w kostce są trzy piny 1- czerwony 2- zielony 3- czerwony i na 3 pin jest stałe zasilanie, gdzie biegną pozostałe ?
Witam. Czy udało się rozwiązać problem ? Mam dokładnie taki sam objaw.
Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to kontrolka ładowania nadal świeci czy gaśnie?
Uwalona na pewno kostka stacyjki
Jak nie świeci kontrolka ładowania to w/g Ciebie jest OK? Jakie masz napięcie na wolnych i wyższych obrotach silnika?
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany To kup przynajmniej regenerowany a nie jakiś złom, litości....., tam jest L i DFM więc bajka.
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
w przypadku przerwy w uzwojeniu wirnika lampka też nie zaświeci
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Skrzynka bezpieczników, przekaźniki bezpiecznik akumulator brak masy urwany przewód, stacyjka.
Układ wyglada prawidłowo, ale może być, że ładowanie impulsowe daje właśnie taki efekt. Dodaj jakiś kondensator, np. 10uF/10V między nogę 2 a 4. Opornik między nogą 3 a 4 nie jest potrzebny, a 560 ohmów zamiast 500 nie ma znaczenia, najwyżej będzie trochę słabiej świecić.
Nie używaj "HELP" w tytule, tylko przedstaw swój problem Sprawdź regler. To najprawdopodobniejsza usterka , która powoduje świecenie kontrolki ładowania. Czy jak wprowadzisz silnik "na obroty" napięcie na klemach jest w miarę stałe /nie zmienia się/ i wynosi ok. 14,5 V ?
wyglada na to ze alternator albo regulator napiecia
Jeśli napięcie jest dobre, a kontrolka się pali , to napewno przynajmniej jest uszkodzona 1 dioda wzbudzeniowa.
Świeciłaby kontrolka ładowania. Powinna być zauważona!
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
Sprawdź co się Tobie radzi,po co wymieniać alternator jak nie wiesz co mu dolega.Sprawdzałeś przejście na wirniku.
Tak . u mnie ten opornik był przylutowany przy kontrolce
Dzisiaj padł akumulator A dlaczego? A może jednak coś nie tak z ładowaniem ?
Zgadzam się z kwok. Zamiast zasilania wzbudzenia masz masę. Po przekroczeniu 2000 obr alternator wzbudza się sam (magnetyzm szczątkowy), zaczyna świecić lampka kontrolna ładowania oraz prawidłowo wskazuje obrotomierz. Szukaj w desce rozdzielczej.
Kolejny wymieniacz, zamiast oddać doi sprawdzenia alternator idziesz w koszty.
Kontrolka świeci gdyż regulator podaje masę na kontrolkę nie (+) , tak jak Ty to piszesz. Pewnie regulator jest uszkodzony, lecz nie powiedziane że tylko on.
Dobrze rozładowany akumulator pokaże poniżej 1V. Po odpięciu odbiornika prądu może powoli "wstać" o parę woltów. Teraz powinieneś ładować aku z 8-10h. Masa wspomagania jest brana z przedniego lewego błotnika. Pompa wspomagania włącza się, jak na przewodzie D+ pojawia się napięcie. Skoro nie świeciła kontrolka ładowania na włączonym zapłonie, to pompa...
Trójdiodek do wymiany. Teraz się zacznie co to jest i gdzie się to znajduje.
1.Może ktoś wymienił regulator napięcia ? na standard 5 przewodów ... szósty leci do kontrolera tej lampki .. 2. zobacz czy nie masz non stop odpalonego oświetlenia schowka chodzi o stycznik bo jak masz żarówkę przepaloną to i tak się charge lamp pali
1. tak 2. nie pozdr.
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
Dostałem laptopa bez zasilacza. Zasilacz od innego laptopa pasował, więc podpiąłem i nic. Nie świeci się kontrolka ładowania czy jest z baterią czy bez bez. Laptop długo stał, więc zostawiłem go pod ładowaniem, jednak nic się nie zmienia. Czy i co ewentualnie mogę sprawdzić?
A mi się wydaje że problem został rozwiązany już, w końcu kto by czekał prawie dwa lata na odpowiedz na forum :)
Napięcie ładowania powino wynosić od 13,6V do 14,4V. Jeśli mieści się w tych granicach, to alternator i regulator działają prawidłowo. Jeśli w czasie jazdy zmiana świateł powoduje np. wyłączenie radia, to gdzieś jest złe, skorodowane, lub poluzowane połączenie. Wzrost napięcia ładowania do 14,6 V nie spowoduje szybkiego zniszczenia akumulatora, ale...
Witam! Jeśli po podaniu masy na wtyczce przy alternatorze kontrolka od ładowania świeci tak jak piszesz to przyczyna tkwi w alternatorze. Jeśli szczotki są dobre to przyczyną może byc przerwa w uzwojeniu wzbudzenia, sprawdz twornik jeśli jest w dobrym stanie to przyczyna może tkwic w diodach. Pozdrawiam!
Ręce mi opadają Mi też. Bo nie robisz nic po kolei i tak jak powinno być zrobione. 1. Akumulator przemierzony? Pod obciążeniem też? Co to za akumulator? "Kwasiak"? Sprawdziłeś, czy któraś cela nie padła? Klemy sprawdziłeś? 2. Co się dzieje na akumulatorze podczas rozruchu? Co się dzieje na stacyjce w chwili rozruchu? Co się dzieje na przekaźniku rozrusznika...
Ładowanie powinno się pojawiać po przegazówce do 3000-3500 rpm i utrzymywać się do zgaszenia silnika jeśli alternator jest sprawny. Najczęściej to urwany przewód z wtyczki dwupinowej alternatora do modułu centralnej elektryki. We wtyczce alternatora jeden pin to 12v na wzbudzenie alternatora i kontrolkę a drugi jest sygnałem z alternatora o jego aktualnym...
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
Witam. W mojej nubirce I 1.6 od zakupu nie zapala się kontrolka ładowania. Żarówka w zestawie wskaźników wymieniana - nic nie pomogło. Kilka dni temu w czasie jazdy rozładował mi się akumulator. Po jakiejś godzince udało mi się odpalić samochód i dojechać do garażu. Okazało się, że nie ładuje aku. Co, może być przyczyną. Na kabelku z alternatora do...
Tak, mostek do wymiany. Jeżeli masz blisko do pracy to możesz zaryzykować, pod pracą musisz odpiąć akumulator.
wychodzi tylko P0201, P0202 i P0204 albo P0201, P0202 i P0203 albo P0204 zależy jak mu się chce a co myślicie o tym co napisałem wcześniej że jak wolno dam gazu to jest ok a jak szybko to dojdzie do 4000 i świeci kontrolka ładowania??
Nie świeci się czasem kontrolka ładowania??
Wirnik, szczotki,regulator to ma wpływ na świecenie kontrolki,diody nie.
chyba tak będzie najlepiej ;(((((( chciałem zadać jeszce ostatnie pytanie czy to prawda ze gdzieś za akumulatorem jest jakiś bezpiecznik ?
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Masz dwie możliwości - wadliwy regulator albo nie trafiłeś ze złączem dochodzącym z mostka diodowego... Pozdrawiam.
Zwarcie jednej z diod prostowniczych w mostku alternatora. Co rozładowuje akumulator i powoduje świecenie kontrolki bez kluczyka. Pazerność to jedna z cech które na tym forum są niezbyt mile widziane. A druga sprawa to niby dlaczego ktoś biegły w interesującej ciebie dziedzinie miałby ci pomagać, skoro ty go lekceważysz. Gdyby ktoś przyszedł do ciebie...
Zobacz a nie pytasz...
Prawy słupek pasażera, masz tam przekaźnik od kontrolki. Poza alternatorem, tam szukaj usterki. Szkoda, że nie podałeś jaki silnik masz w aucie.
Witam, Z alternatora wychodzi 5 przewodów? Przekaźnik blokady jak źle działa to świeci się kontrolka ładowania. Proponuję sprawdzić przekaźnik poz 50. i stacyjkę.
To wzbudzenie alternatora - powinien iść dalej do kabiny. Należy odnaleźć dalszy ciąg, połączyć i zaizolować. Teraz nie świeci kontrolka od ładowania przy starcie, prawda? A na starcie powinna.
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Witam. Panowie sorki ,że wracam do tematu. Otóż mam podobny przypadek pacjent to yaris 2 1,0 b,ładowanie 14,4wolt ,kontrolka się pali alternator sprawdzony na stole jest ok,zaś na pinie nr 4 kostki c9 cały czas jest minus nawet po zdjęciu kostki. Gdzie szukać przyczyny,ma ktoś jaki pomysł
Sprawdzić wpierw bezpieczniki opisane na patce jako KL15. Dwa-sprawdzić, czy alternator ma dobre masowanie ( jest na tulejach gumowych), i to, czy podczas manipulacji nie został zerwany przewód z czujnika ciśnienia oleju, idzie w wspólnej wiązce, zaś ów czujnik jest pod alternatorem.
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
Mam samochód opla vectrę A. Zaczęła w nim świecić kontrolka od ładowania akumulatora pomimo tego, że akumulator jest ładowany(napięcie na nim - ok 14V w czasie ładowania) . Co może być tego przyczyną. Z góry dzięki za pomoc. Temat poprawiłem.
Witam Naładuj dobrze akumulator,sprawdź napięcie przy samym alternatorze (silnik odpalony, pooglądaj przewody przy alternatorze ),jeżeli napięcie takie jak przy akumulatorze,to rada taka jak piszą koledzy wcześniej -alternator do naprawy.
Witam Problemen napewno nie są szczotki ,bo ładowanie jest.Piszesz że kontrolka świeci cały czas(mocno czy żarzy się),czy po wyłączeniu zapłonu gaśnie?.Jeżeli tak to problem jest w samym alternatorze(płyta prostownika lub regulator),co łatwo zdiagnozować.
Tak jak wspomniał użytkownik maniekmariusz na 90% winą jest zbyt słabo napięty lub już stary pasek klinowy napędzający osprzet - możesz to łatwo sprawdzić polewając go wodą. Pasek nie musi być popękany żeby sie ślizgał, ale jeżeli ma jakiekolwiek pęknięcia lub jets poszarpany to on jest do wymiany (raczej groszowa sprawa 30~40zł). Zdarza sie też, że...
Niestety 😔przekaźnik wymieniony kontrolka dalej świeci ładowania brak
A kontrolka ładowania świeci na zgaszonym silniku? I po uruchomieniu gaśnie?
Posiada przekaźnik ,wydaje mi się,że gdzieś pod maską w plastikowej puszcze,ale nie jestem pewien,popatrz.
zobacze tak jak piszesz czy zaświeci a co jak nie? A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Na razie cały czas piszesz co by było gdyby, ale nie sprawdziłeś jeszcze niczego.
Podłącz kontrolkę pomiędzy masę a D+, jak na zgaszonym silniku będzie się świecić, to przebita dioda + (główna, mostek do wymiany)
Witam. Czy może mi ktoś pomóc? Zapaliła mi się kontrolka od ładowania w s 400. Co może być tego przyczyną? Rozładował mi akumulator co spowodowało wysyp błędów (brak abs esp). Przestało działać wspomaganie, lecz po naładowaniu aku jest już ok. Tylko świeci się czerwona bateria.
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Ubita dioda w alternatorze
Alternator na wykończeniu posprawdzaj ew. przewody masowy i prądowy ale to raczej nie pomoże raczej czeka cie wymiana altka boten ma zwarcie na wirniku. chyba że tylko dioda albo szczotki to da sie naprawić.
Ładowanie jest prawidłowe.P
Do sprawdzenia jedna rzecz, czy nie występuje znaczna różnica potencjałów pomiędzy zaciskiem B+ i D+ alternatora.
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Do sprawdzenia bezpiecznik nr 15 w schowku, a jak spalony to jeszcze do sprawdzenia czujnik poziomu oleju, częsta przyczyna.
Witam wszystkich. Czytalem tematy zbliznowe do mojego jadnakze chcialbym sie upewnic. Problem wyglada nastepujaco: gasze auto wyciagam kluczyk i świeci sie kontrolka ładowania. Próbuje odpalic lecz akumulator rozładowany praktycznie do zera. Na pych pali lecz po wlaczeniu swiateł mijania i np radia zaczyna gasnąc a po dodaniu gazu swiatla swieca jasniej....
a w ktorym miejscu jest ten kondensator. szczotki z regulatorem sa nowe. prad ladowania wynosi okolo 13,7 V troche malo ale sprawdzalem w innych autach i maja po tyle samo i nie swieci sie ladowanie. zaklocen na tv nie ma
dodam że alternator pracuje "normalnie" tylko że daje o jakieś 2-3 V za małe napięcie i akumulater nie jest ładowany a czasem jest tak że daje normalne napięcie a czasem pulsuje to na pewno wina regulatora ale jak na razie w pewien sposób go oszukałem rozpiołem zasilanie regulatora z dodatkowego mostka i podłączyłem w kabinie do 2 pozycyjnego przełącznika...
mostek do wymiany
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
Czy alternator został wymieniony na ten sam model? Tzn. Bosch na Bosch lub Valeo na Valeo? Jaka była przyczyna wymiany alternatora? Sprawdź wiązkę po prawej stronie kabiny tzw trąba słonia, miejsce pod obejmą wiązki zarówno przy samej podłodze kabiny jaki i przy ramie zagięcie obok filtra pow. Połączenie w skrzynce elektrycznej w kostkę EDC.
Gdybyś nie miał ładowania podczas jazdy to kontrolka powinna świecić się. Zacznij od zmierzenia napięcia ładowania akumulatora. Jeśli napięcie będzie w granicach 13,41V to ładowanie jest, a brak podświetlenia kontrolki może być spowodowany przepaleniem żaróweczki od kontrolki
Nie bój się wyjęcia- to prosta czynność. Wymienia się cały mostek prostowniczy- ok.40pln.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
na zewnątrz nic nie zobaczysz, trzeba rozlożyć i obejrzeć elektronike
świecenie kontrolki ładowania renault świecenie kontrolki airbag świecenie neonówki
tkanina szklana termistor oznaczenie słuchawki telefonu styki
kondensator rozruchowy odkurzacz rowenta bully
Schemat elektryczny lamp tylnych Volkswagen Passat B5 – opis pinów, kolory przewodów, bezpieczniki Citroën C5 III 2010 1.6 – optymalna temperatura pracy silnika VTi, THP, HDi