(at)guciu2 Dobrze, dobrze, ja doskonale wiem, co to za żarówka. Poczekamy co inni Koledzy napiszą. Nawet na jakimś forum kosmetycznym znalazłem takiego zabytkowego Solluxa. :D http://obrazki.elektroda.pl/5353535500_1...
Sprawdź dokładnie styki w lampie, masę tej lampy i żarówki.
Przekręcić oprawkę o ok 90st. i wyjąć z obudowy reflektora. Żarówkę wysunąć z oprawki.
Tak jak robisz, ja zamykam przez żarówkę 2W. Pozdrawiam.
Plus po zapłonie? np. przewód dochodzący do włącznika wstecznego światła w skrzyni biegów. (Z drugiego pinu odchodzi do żarówki)
Nie można, trzeba zdemontować i rozmontować panel
W Astrze 1.6 jeżeli jest deska z obrotomierzem to jest kontrolka na wskażniku. Gałki nawiewu są podświetlane żarówki 1,2W.
Elektrykowi prawdopodobnie chodziło o podłączenie zasilania pamięci radia, jeśli przekładałeś kabelki i nie wiesz co od czego to jest całkiem możliwe, że poszedł bezpiecznik, a sprawdzałem czy jest napięcie zasilające np. żarówką?
Witam. Żarówka LED do wymiany jest.Jak masz gwarancję to zgłoś problem i ci wymienią.
Zajrzyj na tą stronkę http://astra.autokacik.pl/ Jest tam (prawie)wszystko o Astrze. Pozdrawiam
A na desce zapal się kontrolka spalonej żarówki?
Żadnego przekaźnika nie ma. Plus->bezpiecznik->włącznik przy pedale->żarówki z tyłu.
Żarówki typu R5 bez mocowania (tego z tworzywa) 1,2 W.
Powinieneś mieć podpięte sygnały pod brazowo-czerwony i brazowo-bialy. Możesz sprawdzić co się dzieje jak podasz na te przewody sygnał masy przez żarówkę 12v.
Jak chcesz oryginalne żarówki to idą tam 4 sztuki 12V 2W w obudowie BX8,5d(zielony cokół). Tu masz przykładowo nr Osram "OSR2722MFX". Akurat do swojego dziś kupowałem :).
Stop na klapie idzie z tego samego włącznika co te w lampach. Jeżeli pozycyjne z przodu działają to i tyle powinny działać bo są zabezpieczone z tych samych bezpieczników. Jeżeli reszta świateł z tyłu działa to powiedziałbym że dawno temu ostatni raz sprawdzałeś świetlenie w aucie bo masz z tyłu spalone żarówki.
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Potrzebny opornik ....
3 czy 4 co za różnica kosztują grosze - całoszklana W1,2W
No tak żem se pomyślał od razu i sprawdziłem we wtyczce K 52-15 jest. Plus na 2,19,14 w K do czasu uśpienia przekaźnika też jest. Ta grubaśna masa na obudowie też ok. ( wszystko to oblukane żarówką)
Są pod różnymi kątami. Też się namyślałem dlaczego.
tzn wstaw szeregowo (tak jak opornik) ,6A wystarczy ale mozesz dac 10A wiekszej sie nieoplaca
Kolego proponuje poczytać http://astra.autokacik.pl/ Ładnie opisane
Tylko właśnie jest kontrola żarówek
Na zdjęciu wygląda jak żarówka r5, nieda się wyciągnąć jej z tej białej oprawki?
Na początek warto by sprawdzić osadzenie żarówek i stan złączy od lamp,
Podłączenie neonówki jest obojętne. Podobnie żarówka nie ma określonych biegunów, mimo że jeden biegun jest w środku a drugi na gwincie.
podana powyżej metoda zadziała ;) Jak nie złapiesz pomiaru na kostce, pomiar przenieś na miejsce łączenia kabli. Tylko tak do ładu dojdziesz. BTW: dlaczego to zadziała: światła w aucie sterowane są przez przekaźniki, tj: włącznik w manetce tudzież na pokrętle (opel) steruje niskosygnałowo zestykami przekaźnika, które na przewody prowadzące do lamp przekazują...
Ee tam. Jak dobrze pamiętam to po wyjęciu jednej z gałek można szczypkami wyjąć żarówkę.
Immo nie puści rozrusznika jak i sterownik który nie byłby zasilany. Dlatego albo pompa ,cewka,albo np czujnik wału. Tam trzeba by szukać. A zasilanie pompy to albo podpinasz żarówkę pod wtyczkę albo słuchasz czy działa.
Nie przekładam żarówki od długich świateł. Możliwe, że mam coś pozamieniane bo na obudowie piszę HB3 a H7 jest przy długich światłach tak jak piszecie. A przekładałem HB3 do kostki od HB3 Od świateł mijania jest H7, a od drogowych (długich) jest HB3 (podobna, tylko z taką plastikową "kostką")... czyli ciągle zajmujesz się nie tą żarówką co trzeba.
Witam, mam astrę II G i proste pytanie, jak wyciągnąć żarówkę świateł mijania? Do tej pory miałem do czynienia z żarówkami z metalową obsadką, a tu dwa wąsy i plastik, dzięki za pomoc.
Jezeli nie swiecą mijania i drogowe wygląda na to ,że nie ma już wyjścia z włacznika świateł (wypalone styki) . Włącznik do wymiany.
Przekaźniki, kabelaszki.
Jak ladujesz dwie godziny i masz 11,5 to albo miernik albo akumulator lub prostownik. A światła to sprawdź od manetki po kable do złącza żarówki. Mam nadzieję że pomoglem.
Możliwe. Choć teraz w wielu nowych samochodach nie ma łatwego dostępu do żarówek.
No jasne. Halogeny określiłem tak żarówki bo takie mam reflektory a są przecież jeszcze reflektory z żarówkami Xenon.
witam mam Astre F I spalila mi sie zarowka drogowa, wiadomo ze trzeba kupic nowa, ale chcialbym cos lepszejszego a nie drogiego, widzialem na allegro halogeny, pseudo xenony...czy tj dobre? czy lepiej wsadzic zwyczajna standardowa?
Przy wyciąganiu żarówki zwarłeś zasilanie , sprawdż bezpiecznki jeden będzie padnięty.
W nadkolu masz dekielek przez który możesz się dostać do żarówki, dokładny opis: http://astra-3.pl/tips.php?id=6
Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki? Sprawdź też woltomierzem napięcie na gnieździe żarówki.
A listwa była rozpinana do prób z żarówką?
Sonde masz sprawną, jaką masz rezystancje grzałki, napięcie dochodzi do sondy? Wiązka sprawdzona ale nie miernikiem tylko żarówką?
Wziąłeś pewnie zasilanie z żarówki cofania, zasil kamerę ze stałego plusa przez przekaźnik włączany z żarówki wstecznego
Tak musisz wiedzieć gdzie masz + na tej żarówce i gdzie - i jak odpowiednio je połączysz będą świecić.
No to wymień żarówkę, taki problem? A może tylko nie łaczy w oprawce?
Hmm chyba niezbyt skomplikowane to jest, tutaj opisuje koleś jak wymieniał sobie tarcze na białe, to z żarówką chyba nie jest trudniej? http://astra.erstudio.com.pl/tech_02_002...
Żarówka rurkowa LED, długość musisz zmierzyć sam.
W szereg z żarówkami trzeba dać takie cosik i już po problemie. Tak się robi w focusach, astrach G czy też w P307
No nie kumasz. Trzeba je po prostu wyjąć i dostaniesz się do żarówek. Powodzenia.
Jakie ledy powinny być tam żarówki W21W.
barteqqq, przecież pisze wcześniej że się zapala. U mnie kiedyś żarówka się lekko żarzyła, powodem był zużyty komutator i krótkie szczotki, może to lekarstwo żeby sprzedać auto bez żarzącej się żarówki?!?
1-spalona żarówka lub 2-celowo wyjęta bo się pewnie paliła cały czas wyjmij licznik-zegary i sprawdź cz wogóle jest tam żarówka
Diagnostyka co dokładnie sterownik nie widzi i wtedy naprawa. Co do wiązki to normalnie. Przewód po przewodzie czy nie ma przerw, czy nie mają zwarcia miedzi sobą albo masą. Oczywiście sprawdzamy pod obciążeniem czyli żarówka.
Żarówka padła.
Problem może być we włączniku świateł, ten z pokrętłem, on podaje napięcie na przełącznik przy kolumnie kierowniczej, dalej na skrzynkę bezpieczników i do żarówek.
9117175 - "mleczną" żarówkę znajdziesz po tym numerze.
Otwarty obwód kontrolki świec żarowych? PSG5 czy PSG16? Aż muszę z ciekawości sprawdzić czy na liczniki idzie fizycznie obwód z żarówką, czy kontrolka świec żarowych jest sterowana po CAN przez liczniki.
Trochę poczytałem co to REC w Astrze. Zrobiłem poszukiwania i w mojej Astrze wygląda na to że nie ma tego układu ("biedna" wersja z PL). Sterowanie świateł prawdopodobnie jest realizowane przez UEC. Zakupię żarówki 10W - może takimi da się oszukać komputer i nie będzie komunikatu o błędzie przepalonej żarówki. Ewentualnie może oszukam jakoś opornikami?
Podłącz w miejsce w którym dochodzi zasilanie do silniczka 12V-tową żarówkę, włącz spryskiwacz, powinna zaświecić. Odłącz uprzednio silniczek.
Kolego niestety ten twój przełącznik to złom ponieważ ma wytopione główne zasilanie 30 i przy wymianie sprawdzić w kostce konektor bo prawdopodobnie też do wymiany. Szukanie w nim usterki nie ma sensu bo tak do wymiany.P
Lapa nie przykręcana jest? To tapicerka do zdjęcia i od wewnątrz.
Masy w lampach sprawdziłeś żarówką?
Wyłączana jest faza czy masa? Paluchem się nie tyka.
Czy to taki problem sprawdzić czy rzeczywiście prawidłowo świecą światła STOP w tylnych lampach? Sprawdzałeś wyłącznik światła stop, więc wiesz jak go wymontować aby wymusić świecenie bez pomocy drugiej osoby. Z tego co mi się wydaje, to żarówka pozycyjna/stop dwuwłóknowa jest umieszczona na samym dole, a górna to światło przeciwmgielne i to występujące...
Sprawdzałem żarówki stopu, obie działają Myślę że problem tkwi gdzie indziej tylko nie wiem gdzie. Chodzi o to, że podczas hamowania ABS nie działa a koła blokuja się tak więc to nie tylko kwestia kontrolki czy żarówek
Nie to kwestia bezpiecznika, żarówki
Spalone żarówki.
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
Dokładnie taka.I na dodatek znajduje się po przeciwnej stronie niż żarówka.
Sprawdziłeś chociaż czy jest żarówka?
Żarówki wymień.
Opel Astra H - wymiana żarówki /szczególnie przód/ to dramat.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Rozkręć lampkę i sprawdz czy dochodzi napięcie, tak będzie najprościej a może żarówka
Przejrzałem dokręcenia żarówek ale dalej nic. Czy może to być wina jakiś przekaźników czy czegoś bo już mi pomysły się kończą a nie wierzę, że wszystkie nowe żarówki się przepaliły.
Może spalona żarówka?
Sprawdź zasilanie nie miernikiem , a mocną żarówką .
Dziękuję za pomoc, była spalona żarówka.
Przód, tył czy oba? Lewa strona ok? Sprawdź połączeniia przy żarówkach, zakładam, ze nie dałeś ledów, szczególnie masy i czy nie ma zawarcia w oprawie któejş żarówki.
zupełnie inny typ szkieł bo będziesz jeżdził po drogach i oślepiał innych a niedaj Bóg kolizji i wścibskiego pana w białej czapce.
Jak się odepnie wtyczkę od zaworu dawki to silnika nie odpalisz chociaż będzie właściwe ciśnienie. Jak do wtyczki podłączysz żarówkę 21W to system zadziała.
Może po prostu nie ma żarówki?
Nic nie piszczy, brak oświetlenia schowka nie mam żarówki.
Jak najbardziej. Pojedynczy przekaźnik NC sterowany z żarówki wstecznego.
Typowa rzecz w Oplu płyta z reglerem do zmiany ,od razu najlepiej zmień kpl. co by za chwilę nie robić 2x. Cżesto przy awarii płyty, pali żarówkę w liczniku lub upalony obwód kontrolki w reglerze.Podłącz próbówkę do masy i do odłączonego cieńkiego kabla altka i zobacz wtedy czy jest kontrolka.Jak będzie to tylko alternator do naprawy ,jak "na krótko"...
no wow. dzięki za radę ! I jest prawidłowa. Ciągle mam klientów, którzy w TID wsadzili diodki (zazwyczaj niebieskie) i pytają czemu nie gasną. Owszem, da się zrobić tak aby było ok, robię tak, ale prościej wsadzić żarówki.
Jeżeli byłby uszkodzony opornik dmuchawa musiała by pracować na najszybszym biegu jeżeli nie pracuje raczej uszkodzony jest sam silnik(szczotki), bezpiecznik lub przewód zasilania. Jeżeli chodzi o podświetlenie to zupełnie inny obwód , prawdopodobnie popalone żarówki.
od kostki do sterownika, było ok Zmierz czy grzałka jest OK ? Równolegle z grzałką podłącz żarówkę .
Panowie przyszedł zregenerowany sterownik. Nie długo idę go montować. Mam nadzieje że będzie śmigać. Dodano po 54 Panowie zmontowałem wszystko i lipa dalej nie chce odpalić. A o to co pokazuje program diagnostyczny: http://obrazki.elektroda.pl/6088087900_1... Czyżby naprawa nic nie dała? Jutro sprawdzę jeszcze sposób z żarówką. Dzisiaj...
Chciałbym założyć sobie żarówki ksenonowe w swoim Oplu Astrze. Mam pytanie - czy muszę zmieniać lampy? Czy oprócz żarówek coś jeszcze jest potrzebne? Ile to może kosztować - żarówki oraz inne akcesoria.
Dodam jeszcze że miernikiem nie zmierzy wiarygodnie tych diód- tylko bateria i żarówka.
Przekaźnik na żarówce i Voila.
Możliwe, że wina leży w głównym przekaźniku. Schemat w łapkę i żarówka!
Nie jest. Tam chyba żarówka o mocy 1W jest. Zrób sobie próbówkę z żarówki od kierunkowskazu 21W. Zdecydowanie nie masz zasilania na sterowniku silnika, nic mniej, nic więcej.
Witam U mnie pomogła wymiana przedniej żarówki kierunkowskazu :D
Żarówka kupiona w ASO. Światło pozycyjne i stopu realizowane jest na tej samej żarówce 1-włóknowej sterowane napięciem.
Jeśli nie na kostce to może po prostu w lampce ,jeśli jest jedna.Tylko ostrożnie ja właśnie 'lepie' zatrzask :wymieniałem żarówkę.
Wszystkie żarówki da się wyjąć bez wyciągania lampy Przód H4 Kierunek 21W Pozycja 5W
Najprościej odkręcić konsole między siedzeniami i cofnąć ją lekko do tyłu . Robi się wtedy trochę miejsca z przodu i od strony nóg pasażera bez problemu można wsadzić ręke ---- powodzenia . Ps. obsadkę żarówki przekręca się w lewo .:D
aster żarówka żarówka tablica aster żarówka oświetlenie aster
toyota corolla akumulator mazda schemat rozrząd transformator ethernet
zablokowane drzwiczki pralki zablokowane drzwiczki pralki
Xerox - Drukarka nie pobiera papieru, urwany tył szufladki Podłączenie zasilacza 200W zamiast 160W do telewizora