Weź żarówkę np H7 i przyłóż do złącza plusowego silnika. Jak nie ma tam prunda to możliwe uszkodzenie BSM. Nie sprawdzaj miernikiem tylko żarówką .
http://www.czesci24.pl/szczegoly/159105/... Obejrzyj dokładnie produkt, dwie śruby mocujące. Powinien być otwór rewizyjny żeby wyjąć sam zestaw żarówek.
Masz 4 żarówki -mijania na H7 -drogowe na H1 -kierunkowskaz na H21W -postojowe na W5W W czym tu problem ? Doświetlanie zakrętów realizowane jest na żarówkach 55 watowych (H1, H7 lub podobnych). Do jazdy dziennej stosowane są żarówki 21W.
Zapewne sprawdzałeś to napięcie miernikiem a to się sprawdza żarówką o to H4.
Zwyczajne, szklane 1,2W.
Elementy elektroniczne na płytce modułu które doprowadzają prąd do żarówek
Wymienił już kolega tą żarówkę? Do żarówek z tyłu mamy dostęp z tylnych schowków (to są te światła w nadkolach), do żarówek w tylnej klapie można dostać się tylko ściągając tapicerkę z tejże klapy (wystarczy przekręcić kilka zatrzasków i pociągnąć do siebie).
To jeszcze żarówki sprawdź.
Wyświetlacz jest podświetlany na dwóch żarówkach dostępnych po wymontowaniu go
Jest w na klemie..Weź żarówkę i sprawdź przejście.
Spalone żarówki?
Sprawdź / wymień żarówki.
Dziwne bo jeszcze świeciło kilka dni temu dopóki nie przepaliła się żarówka.
Wygląda że cały czas nie ma masy. Weź na próbę z silnika. Może tę dodatkową masę podłączyłeś w miejscu gdzie nie ma też tej oryginalnej masy. Przewód masy w konektorze kostki żarówki jest dobrze zaciśnięty?
Raczej przewody. Odepnij od sterownika i na żarówkę.
Jak wymienić żarówkę przeciwmgielną w Citroen C8?
A więc kupilem trzeci wyswietlacz, wszystko działa, doszedłem do wniosku, że ledy mają zly wpływ na elektronike wyswietlacza i obecnie mam założone dedykowane żarówki.
witam, mógłbym prosić o pomoc w lokalizacji tej żarówki ?
Od żarówek zacząć należy.
Żółty service to może byc nawet od spalonej żarówki.
Citroën C3, silnik 1.1 benzyna + gaz, 2003, żarówki H7.
Trzeba sprawdzić czy jest napięcie na złączu od żarówki H7 bo ona jest odpowiedzialna za światło mijania, no i wypadało by sprawdzić samą żarówkę.
A23 to immo, nie mieszaj tego bo to nie ma nic wspólnego, zobacz dokłądnie na schemat że A23 dostaje +12V przed przekaźnikiem. Powtarzam sprawdź masy ECU pin 36 i 54 żarówką.
Nie wykręcałem tylko wypiąłem wtyczkę i tak sprawdziłem miernikiem i żarówką.
Sprawdź dokładnie i oczyść połączenia z masą. Częstym błędem jest sprawdzanie połączeń plusowych a obwód zamyka się poprzez masę i iskrzenie powoduje przepalanie żarówek.
Wciska się płaskoszczypy pomiędzy kostkę a żarówkę i nimi się spycha jedno z drugiego. Można się też posłużyć dość szerokim płaskim śrubokrętem. Żadnego polewania czymkolwiek, żadnego obluzowywania poprzez "gibanie" kostką - ona ma być ciasno wciśnięta, to gwarancja że się nie wypali.
To sprawdź żarówki
witam, Nie jestem elektrykiem... A jaką żarówkę?
Nie wiem, jaki tam jest rozkład żarówek, ale nie byłbyś pierwszym, który wymienia niewłaściwą :)
A tak z głupia zapytam czy sprawdzałeś żarówki?
W Twoim przypadku – jak się domyślam – pozbyć się problemu, to „zgasić” żarówkę??
Tu nie ma potrzeby rozkręcania przed ustaleniem przyczyny. Jak światła przestaną łączyć sprawdź sam przełącznik pod kierownicą a potem centralkę. Możesz na krótko doprowadzić prąd do bezpiecznika od świateł mijania. Wyeliminujesz wtedy bezpieczniki i żarówki.
Witam, mam Citroena C5 2006 r. Po wymianie żarówek pozycyjnych palą się cały czas po wyjęciu kluczyka. Czy to normalne?
Sprawdziłeś czy do żarówek dochodzi zasilanie w plus i minus ? Może wszystko po stronie "włączania" jest ok, a nie ma drugiego bieguna, np hipotetycznej wspólnej masy przy zasilaniu plusem żarówek ?
Może uszkodzeniu uległ sterownik świec. Może pada pompa paliwa. Do sprawdzonego warsztatu i niech szukają. Podpowiem Ci, że sprawdziłbym również kontrolki. Może być uszkodzona lub usunięta żarówka.
stycznik stop czas wymienić nad pedałem hamulca
Oczywiście poza tym przy spalonych żarówkach tablicy rejestracyjnej jest inny komunikat.
Fiat Fiorino ,Citroen nemo
BSI nie ma nic co żarówek hamowania.
Sprawdź dokładnie jak zasilana jest żarówka wstecznego.
Lampki maja dosc specyficzne zapiecie i jesli zabierzesz sie do tego nieumiejetnie to lampka do kosza. Klosz ma wewnatrz zabki ktorymi zaczepia o podstawke lampki. Zeby sciagnac klosz trzeba wlozyc w okragly otworek widoczny z boku klosza prostopadle cienki srubokret lub lepiej jakis szpikulec o srednicy otworu i NIE WYGINAJAC go na boki odciagac w...
Ból w tym citroenie polega na tym że chyba żre sporo prądu jak mu się zapali światła(z tyłu podwójny zestaw pozycji, włączenie drogowych nie odłącza mijania itp kwiatki, a i w kokpicie jest od chyba ze 40 żarówek).
przerywacze są tak zbudowane że wykrywają spadek płynącego prądu w obwodzie kierunkowskazów i sygnalizują to zwiększoną częstotliwością migania żarówek pozostało ci jedynie zmodyfikować przerywacz lub jak poradził kolega wymusić przepływ większego prądu np. wpinając żarówkę
Żarówka jest świeża pozycja świeci
Pewno tak jak w innych Citroenach niesprawność instalacji oświetleniowej. Czyli uszkodzenie żarówki albo przełącznika.
Kiedyś w Citroenie Jumper 2007 zakładałem sobie obrysówki na żarówki 12V i wyskakiwał mi błąd na desce rozdzielczej, więc wyjąłem jedną z żarówek z lampy i włożyłem do obrysówki i już błędu z poborem prądu nie widział, na LED tak już wiadomo nie zrobię, stąd pytanie, czy będzie błąd, czy kupić na żarówki i zrobić jak w Citroenie.
Posprawdzaj bezpieczniki,żarówki. Czy jest na nich napięcie.
Ha no i zrobiłem jak napisałeś i żarówka nie świeci
Sterowanie kierunkowskazami podłącz do zielonego przewodu (nr 13) i do szarego przewodu (nr 14) w czarnym 16-pinowym złączu umieszczonym na BSI. Zasilanie znajdziesz miernikiem lub "żarówką".
Do ponownego sprawdzenia bezpieczniki F4,F9 i F19. Następnie sprawdzić żarówką , a nie miernikiem , napięcie na kostce lewej lampy.
Najczęściej stoi pompa i pali bezpiecznik 30 lub 40A w bsm pod maską. Pomaga wpiecie żarówki 21W we wtyk . Na dlugi czas szukania sprawnej
witam czy do samochodu standardowo nie wyposazonego w zarowki xeonowe mozna takowe wlozyc, ewentualnie co trzeba wymienic?? Dodam ze chodzi o Citroena Xsare z roku 1998
Na pinie do żarówki jest 6 volt po obu stronach. Usterka niemożliwa, lub: -dwie usterki, kiepska masa i "zezarte" zasilanie żarówki lub -źle wykonane pomiary. Co masz na myśli "drogowe", mijania czy długie ? Na jakich reflektor jest żarówkach, H7 czy H4 ?
Zdaje się kluczowe jest „z odpalonym silnikiem”. Gdzieś czytałem, że sprawdzanie ciągłości obwodów żarówek odbywa się podczas inicjalizacji modułów.
Zebys sobie nie narobił szukania to jak już nie działa sprawdź żarówką (koniecznie) H7 czy do panelu i do rezystora dochodzi napięcie. Jak nie szukasz w BSM i bezpieczniku chyba 40A. Jak prąd dochodzi to wypalone złącze w panelu ,uszkodzony rezystor albo sam silnik. Ale to tez posprawdzasz żarówka w momencie awarii.
2. Przy wyłączaniu silnika, jeśli są włączone światła i trzymam pedał hamulca, silnik się nie wyłącza, deska gaśnie. Można wyjąć kluczyk! 3. Puszczenie hamulca powoduje wyłączenie wszystkiego przy wyłączonym zapłonie Zła lub źle włożona żarówka (np zamiast dwuwłóknowej włożona jednowłóknowa)
Może coś Kolega dowie się więcej na stronie klubu Cytrynki , powinni pomóc.
Wszystko sprawdzaj na odłączonych żarówkach. Ta probówka ma niskowatową żarówkę dlatego wprowadza Cię w błąd. Najpierw posprawdzaj masę na lampach później ustal który kabel jest od jakich swiatel.
Cześć, wczoraj wymieniłem żarówkę lewą od kierunku i dalej nie świeci, prawy kierunek normalnie chodzi, Citroen C4. Co może być?
Ciągłość przewodów sprawdzaj próbnikiem z żarówką ok. 50W
Jeśli masz żarówki H1 lub H7 to poprawnie, jeśli H4 to mijania powinny gasnąć przy drogowych.
Najlepiej po włączeniu radia zmierz napięcie na żarówkach. Z reguły są one połączone równolegle więc bez problemu powinno Ci się udać. Powodzenia
Podwadzasz delikatnie w środku u dołu obudowę wyświetlacza i ją wyciągasz (jest na zatrzaskach) Następnie wykręcasz dwie śrubki na torx 20 po lewej i prawej stronie (uważaj bo lecą w deskę) lekko wyciągasz wyświetlacz, obracasz, zwalniasz klamrę od kostki i wypinasz ją. Wymieniasz żarówki w oprawkach (3 szt. głęboko osadzone). Montaż w odwrotnej kolejności....
Witam Zakupiłem moduł świateł dziennych. Po podłączeniu, okazało się że jest z nim problem. Komputer wywala błąd przepalonej żarówki świateł drogowych. Najdziwniejsze jest to, że jak miałem przepaloną żarówkę to nie pokazywał się żaden komunikat. Jest jakiś sposób na obejście tego błędu. Ewentualnie czy jest możliwość wyłączenia w bsi sprawdzania żarówek....
Nie oburzam się, przecież pytam. Racja sprawdzę żarówki i odezwę się.
Winna okazała się... wypalona stacyjka. Bez obciążenia napięcie było OK - więc w swojej naiwności pominąłem. Po obciążeniu żarówką 55W napięcie spadało do 1.4V - co tłumaczy wszystko. Nauczka na przyszłość...
Nie świeci mi prawe światło krótkie w Citroenie C4 Grand Picasso rok 2007. Wymieniłem żarówkę i nadal nic. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc. (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdziłeś bezpiecznik związany z prawym światłem krótkim? Może być przepalony. A który to jest? I gdzie go znajdę?
hmmm biale ale bialy to mam kolor auta:) pomysle nad innym kolorem. ale skupmy sie nad tym jak to zalyc:)
https://motoplat.nl/tech-info/connection... podłącz bez dfm tylko L sprawdź miernikiem czy masz ok14,6V jak nie będzie to podłącz D+ szeregowo przez żarówkę 2W do + po zapłonie przy obciążeniu prądowym nie zgaśnie
Witam. Proponuje wymienić żarówkę a światło mijania się pojawi.
Sprawdziłem na żarówce. Nie świeci. 😔🤣
Witam. Czy ktoś wie jak zabezpieczone są żarówki reflektorów w tym Citroenie C2? Brak odpowiednich bezpieczników w wykazie instrukcji.
Zacznij od rozłączenia i ponownego połączenia. Często w citroenach to problem wtyczek i kontaktów, lub w przypadku halogenów sprawdź żarówki - często pomaga :)
żarówki są zwykłe takie jak powinny być, jeśli chodzi o tył nawet po katalogu patrzyłem a z przodu jest led oryginalny bo to są dzienne z postojem, a kierunkowskaz jest zwykła żarówka i też nowa i nic dalej tak samo
Co jest przyczyną tego , brak skasowanej inspekcji olejowej , zatkany DPF, olej z turbo dostaje się ? Ropa w oleju to efekt częstego dopalania DPF. Jak jest za wysoki poziom oleju to sterownik teoretycznie by zabronił rozruchu by nie załatwic silnika. Nie jestem pewien/nie pamiętam czy by wpływało to na rozruch. Nie podpinaj zaworu do aku bezpośrednio...
Wyjac radio i zmieniacz CD oraz popielniczke. Odkrecic dwa wkrety pod fasada klimy. Wyjac oslone dzwigni biegow z konsoli. Wyjac dolna ramke konsoli i bedzie dostep do mocowania panelu klimy.
A ja uważam, że w ten sposób sprawdzę uszkodzoną masę w 100%. Przy pomocy miernika nie sprawdzi miarodajnie, takie pomiary robi się żarówką np H7 z dwoma kablami, wtedy masz pewność, że jeśli żarówka zaświeci to masę masz ok.
Jeśli dobrze sprawdziłeś żarówkę czy jest sprawna i czy jest dobry kontakt w gnieździe licznika, to możesz mieć przypadek taki jak miałem ja, że przerabiając z żarówek na LED bardzo lichej jakości przez nieuwagę zrobiłem ową diodą LED zwarcie na stykach żarówki w tablicy kontrolek (liczniku), w efekcie uzyskałem dokładnie to co Ty, czyli po włożeniu...
Sprawdź bezpieczniki, żarówkę, włącznik przy lampce i drzwiach.
Próbnik z żarówką 12V i szukaj na grubszych przewodach
A może samo sprzęgło ma przerwę ? Wyjmij wtyczkę od sprzęgła i włóż żarówkę 12V/21W i zobacz czy zaświeci.
Spalona żarówka,ew.skorodowane styki na niej
Podświetlenie popielniczki Pin 2 oprawki żarówki podświetlenia, to stała masa Pin 1 oprawki żarowki podświetlenia, to zasilanie wyprowadzone 7pinem 10 pinowego czarnego złącza BSI
Zarówki powinny zaświecić się po przekręceniu kluczyka, czyli po zapłonie(przygasnąć po włączeniu pozycji). Jeżeli wyświetlacz działa a nie ma jedynie podświetlenia to zajął bym się dokładniej stanem żarówek. Skąd wiesz, że są dobre, czym je sprawdziłeś? Mała poprawka, w tym roczniku nie ma +15 na wyświetlacz, jeśli żarówki są sprawne-problem w samym...
Zasilanie żarówek w obecnych samochodach odbywa się z inteligentnej skrzynki bezpieczników, tj. z modułu tranzystorowego kontrolującego sprawność żarówki i przepływający prąd. W przypadku wykrycia uszkodzenia obwód nie zostanie włączony ponownie, do czasu np. ponownego uruchomienia silnika.
Skoro nic nie działa to raczej szukaj w liczniku. O jakiej żarówce Ty piszesz?
Czasami bywa,że jak coś chcemy sobie ulepszyć ,coś co dobrze działa,to potem całkiem niepotrzebnie uszkadzamy, i pytanie: ''po co mi to było''.Zobacz może przypadkiem coś jest zwarte,jakaś ścieżka.A czy jak wrócisz do żarówek to działa?
Problem pierwszy jest w module com, problem drugi jest w oprawce żarówki.
Witam jak wymienić żaróweczki które są w tych klapkach które są pod tymi białymi plasticzkami, te plasticzki łatwo ściągnąć ale jak dalej to rozebrać żeby dostać się do żarówki ? Samochód to citroen xsara picasso 2006 rok https://obrazki.elektroda.pl/4298317700_...
Zamiast bezpiecznika , włóż żarówkę samochodową , zoszczędzisz na bezpiecznikach.
Są też samochody do których nie jest tak łatwo się dostać w celu wymiany głupiej żarówki jak by się wydawało i trzeba demontować pas przedni :)
Włóż właściwą żarówkę, skasuj błędy i będzie działać.
Dzięki za pomoc okazało się, że był spalony bezpiecznik przy akumulatorze. Wcześniej sprawdziłem wszystkie bezpieczniki tzn te w kabinie oraz pod maską (ale nie sprawdzałem tych kilku przy akumulatorze) żarówki czujnik przy pedale Pozdrawiam wszystkich Wojciech
Bo tutaj problem jest jak zwykle z diagnozą. Mierz żarówką np H7 zamiast miernika. Wszystkie "grube " połączenia koło silnika sprawdzasz żarówka. Prąd "przychodzi " przeważnie z BSM. Dlatego jego usterka powoduje podobne problemy.
ACC to sygnał po zapłonie. Masz go pod radiem, albo szukaj w skrzynce bezpieczników, stacyjce. Masa do lampki, ale może podpiąć do żarówki od strony masy? Bo jak podepniesz od drzwi, to nie zadziała od paki. Odwrotnie analogicznie. A podłączając pod żarówkę zawsze od czegoś masa będzie, ale przy przełączeniu światła na stałe "ON" też poda masę.
Witam sprawdz zabezpieczenie prawej strony swiatel czyli bezpiecznik jezeli jest caly to mozliwe uszkodzenie przetwornicy.Jezeli chodzi o przerobke na h7 to napewno nie samemu tylko dobry elektryk bo tam jest najprawdopodobnie szyna CAN a to juz wyzsza szkola jazdy.Mozesz jeszcze sprawdzic podlanczajac lewa zarowke do prawego leflektora aby miec pewnosc...
Żarówki z dopalaczem są mniej trwałe.
Witam znalazłem przyczynę problemów . Uszkodzona wtyczka tylnej lampy wytopiony nieznacznie plastik przy przewodzie masowym . Drgania w czasie jazdy i zaniki połączenia . Naprawa to dodany kabel łączący masę z pominięciem wtyczki . Dodatkowo poprawiłem docisk żarówek w lampie (podoginane blaszki mocujące )
Sprawdź napięcie bezpośrednio przy żarówkach.Być może masz uszkodzony regulator napięcia . A jakiego rodzaju są to lampy? (ksenony)?
Czyli mówiąc krótko te nr (różne na obu żarówkach) nie mają znaczenia? Czy wszystkie Osram D1S mają jednakową barwę światła? Być może żarówka, która "padła" świeciła innym światłem (na różowo) z tego właśnie, że była bardziej zużyta? Tak było odkąd kupiłem samochód 3 lata temu.
citroen żarówka citroen xsara żarówka wymiana żarówka citroen
poziom paliwo renault ducato alternator plamy matrycy laptop
polecany zasilacz laboratoryjny subaru outback
Diagnostyka pamięci Flash w projektorze HY300 Błąd P1215 w Toyocie Previa D4D - silnik gaśnie po odpaleniu