Dioda nie da rady tego dobrze oświetlić? Myślę, że spokojnie wystarczyła by dioda. Są przecież diody "mleczne" i "super jasne". Jedne świecą kierunkowo a drugie rozpraszają światło. Żarówka i owszem, można zastosować zasilając ją z instalacji samochodowej z wykorzystaniem tranzystorka :D
Przy lampce 3W powinno być ok.
Zobacz czy działa Ci podświetlenie tablicy rejestracyjnej ,obie żarówki.
O ile mnie pamięć nie myli, wstawiałem tam w kilu wzmacniaczach tej serii. żarówkę telefoniczną T5,5 12V: http://www.grap.pl/produkt,10638,zarowka... oczywiście samą bańkę, stalowe elementy zdejmowałem. Można pokusić się też o zamontowanie żarówki tzw. miniaturowej na 12V.
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny.
schemat włącznika ,żarówki,kontrolki przeciwmgielnego
W skrzynce bezpieczników pod maską wypalają się gniazda bezpieczników od sterownika instalacji elektrycznej. Bezpiecznik wygląda cały a po wyjęciu ma wypalone styki. Bezpiecznik 30A.
Tego nie wiem, ale mnie też czeka jej wymiana bo też nie mam podświetlenia... ?Jakbyś rozbierał to daj znać jak to rozebrać i jaka to żarówka.
Raczej przepaliły się żarówki kontrolek kierunkowskazów. Jeśli i tak masz zamiar zmienić podświetlenie licznika to rozbierz i sprawdź. ;) Żarówki jakie są zastosowane do kontrolek jak i podświetlenia to zapewne W2W lub T5 R5. Można kupić ledowe jak i zwykłe ;)
zrób sobie z żarówki kontrolkę po czy dochodzi napięcie do tej pompy . będziesz wiedział czy nie ma przerwy w pracy pompy w czasie jazdy
jak wyjaśnić że dwa kierunkowskazy podłączone z przodu działały, kiedy zostawiłem dwa tylne żarówkowe ? To proste, żarówki w lampach mają po 10W, kontrolka przypuszczam, że 2W, przy połączeniu szeregowym żarówka 2W zaświeci się, natomiast 10W nie, zbyt mały prąd. Natomiast kierunkowskaz led pobiera albo tyle co kontrolka, albo nawet mniej, dlatego...
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Tak sądzisz ? , sprawdź żarówkę w kontrolce ładowania.
Zdejmujesz kierownicę odkręcasz obudowe licznika i wymieniasz żarówkę Sam zdejmij swoją kierownicę. Do autora-zamiast pisać na tym forum pełnym niedorzecznych odpowiedzi i specjalistów od silników krokowych, to zajrzałbyś na seicento.pl - tam jest wszystko. 1. Na początku trzeba odkręcić od dołu dolną obudowę kolumny kierownicy – są tam cztery...
Otwarty obwód kontrolki świec żarowych? PSG5 czy PSG16? Aż muszę z ciekawości sprawdzić czy na liczniki idzie fizycznie obwód z żarówką, czy kontrolka świec żarowych jest sterowana po CAN przez liczniki.
Spalona żarówka
Można zrobić w każdym aucie. Wystarczy podłączyć kontrolkę do plusa przed i za przerywaczem. W momencie kiedy na żarówkach nie ma plusa, kontrolka dostaje masę przez żarówki.
Któryś STOP nie świeci, inaczej uszkodzona żarówka.
Jeśli diody są ok(dobrze ładuje w szerokim zakresie obrotów), to przyczyną tego jest najprawdopodobnie drobna wada regulatora napięcia. Można spróbować dać mocniejszą żarówkę (kontrolkę ładowania)jeśli sie zmieści albo dodatkową np. 5W równolegle do niej lub wymienić regler.
Trzeba sprawdzić czy kontrolka jest sprawna i czy dociera do niej zasilanie. Tam powinny być chyba jeszcze żarówki w kontrolkach. Co do poduszki to trzeba podpiąć się komputerem i zrobić diagnozę sterownika poduszek.
Sprawdź żarówki w kontrolkach bo chyba decha miała niezły wstrząs jak się licznik zaciął.
Do podświetlania na pewno są żarówki, część kontrolek to LED wsuwane w złącza, nie lutowane, ale kontrolka od drogowych to żarówka z kapturkiem, o ile dobrze pamiętam.
Witaj Prawdopodobnie w nocy z powodu mniejszego obciążenia sieci elektrycznej w miejscowości której mieszkasz wzrasta napięcie w sieci. Sprawdź miernikiem napięcie np koło południa a później w nocy kiedy występuje żarzenie. Co prawda nie powinno to powodować żarzenia ale poszukajmy przyczyny aby znaleźć rozwiązanie. Bzdury klepiesz. Co ma wzrost napięcia...
Pisałem wyżej że nie ma to żadnego znaczenia jakiej mocy były żarówki (99% japońskich motocykli ma po 21W). Naszkicowałem na szybko w pracy poglądowy schemat jak jest połączona kontrolka teraz, a poniżej jak powinieneś przerobić jej podłączenie. W razie pytań pisz. Jeśli chcesz się przekonać przed przeróbką że tu jest przyczyna, to wyjmij na chwilę...
aha dzięki wielkie. A powiedzcie mi jak to jest z lampami. Czy z lampy soczewkowej da się wymontować ta soczewka ? Jak wymontujesz soczewkę, i złożysz lampę bez niej, stracisz całkowicie zalety jej świecenia, bez soczewki lampa będzie świecić w punkt i nic nie będziesz widział. W grę wchodzi tylko wymiana lamp.
Odpowiedzią będzie rezystor (opornik). Rezystor o odpowiedniej wartości podłączasz pod dowolną nóżkę diody. Pamiętaj też, aby diodę poprawnie podłączyć (+ do +, - do - gniazda "postojówek"). Wzór na rezystor to: (U-Ud)/I U - napięcie Ud - napięcie diody I - Natężenie diody W twoim przypadku będzie tak: (12-3.5)/20mA = 8.5/20 = 0.425 Czyli - o ile dobrze...
Żarówki mijania powodują powstanie fałszywej masy która "znika" po włączeniu świateł. Przy poszukiwaniu masy nie używaj miernika tylko kontrolki z żarówka. Miernik może falszowac
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Na schemacie jest wszystko ok. Z tego co mi wbili do głowy w szkółce, to dwie żarówki pod rząd, to podwójny spadek napięcia i żadna z tych żaróweczek nie zaświeci (w końcu to nie choinka). Żarówka kontrolki ma sporo większą rezystancję więc tylko ona zaświeci. Nie bierz na poważnie wszystkiego co Cię w szkole uczyli, bo w większości nauczyciele gdyby...
Po tych foto nie wiele widać, brązowy przewód powinien być masą lampy. Pin we wtyczce/ gnieździe nie wygląda na przebarwiony, zaśniedziały albo przegrzany? Żarówki wymienione na odpowiednie? Napięcie; moc; cokół?
5W ma być.
Żarówka
Typowe dla Alhambry z tych lat. Oblukaj dobrze gniazdo żarówki oraz centalny punkt na starej żarówce, sam znajdziesz odpowiedź. (at)sigwa18 ma rację, dochodzi jeszcze czas przełączenia tych styków, muszą to robić jednocześnie. Tych czujników się nie analizuje, tylko się wymienia, w końcu to bezpieczeństwo.
Tak, bo spalona żarówka kontrolki zużycia hamulców jest usterką systemu i do tej usterki jest właśnie kod 4-4. Kod błyskowy: 4/4: Niewłaściwy sygnał sprzężenia zwrotnego (sygnał odpowiedzi) na odcinku sterownika lampki ostrzegającej o zużyciu (W18). Przyczyna: Uszkodzenie lampki, awaria na odcinku sterownika lampki ostrzegawczej W18 lub przerwa w przewodzie...
A nie masz może kolego wyłącznika z kontrolką?
Zasilanie lepiej jest mierzyć zwykłą żarówką (kontrolką) miernik może pokazać napięcie które może być jakimś sygnałem i nie musi mieć związku z zasilaniem. Zwykła uwaga. Możesz spróbować podać zasilanie z zewnątrz w miejsce z którego "uciekło" zasilanie, jak nie ma na tej nitce zwarcia (upewnij się że zwarcia nie ma) to powinno zadziałać. Swoją drogą...
Sama kontrolka, czy żarówka sprawna. Instalacja, odepnij cienki przewód od alternatora i dołącz do masy. Kontrolka na zapłonie powinna zaświecić
30 wystarczy aź nadto. Czasami bywają z wbudowanym bezpiecznikiem. Lepiej załoźyć na przewodzie pomiędzy plusem a 30 pinem. https://sklep.avt.pl/przekaznik-nvfs-a30... jak bradk wbudowanego.
Myślę że instrukcji nie znajdziesz, najprościej to będzie otworzyć i po prostu ich poszukać. Zawsze możesz wrzucić zdjęcia jak już ją otworzysz.
Podłącz kondensator pod prostownik na chwilkę a później dotknij + z - powinna tyknąć iskra, albo też podłącz żarówkę (kontrolkę) kondensator pod prąd i jak się świeci to kondensator do wymiany . Jak masz niesprawny kondensator to musisz mieć nad palone styki przerywacza z powodu nadmiernego iskrzenia.
To nie jest żarówka. Szukaj pod nazwą neonówka, wskaźnik neonowy, kontrolka neonowa.
Zmień długie kodowanie w module centralnej elektryki - wywal te światła z kodowania. Potrzebny VCDS lub VCP.
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
Sprawdź czy do samego przekaźnika dochodzi napięcie sterujące nim. Czy jest 12V na przewodach dochodzących do niego. Jeśli jest to dobrze. Sam przekaźnik sprawdź na krótko: multimetr nastawiony na ciągłość obwodu, 2 przewody po min 20cm każdy, no i przekaźnik. Podepnij po jednym przewodzie do styków przekaźnika o nr 86 i 86 (jego cewka). Drugie końce...
Poprawić. Ign to plus po stacyjce, a L to żarówka na tablicy (kontrolka ładowania).
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
Web69 tu nie ma kontrolki, bo jest to zintegrowane ze sterownikiem silnika. Bzdura, masz wyjętą żarówkę kontrolki ABS (obok kontrolki Airbag) żeby nie raziła po gałach błędami systemu
Jeśli dobrze sprawdziłeś żarówkę czy jest sprawna i czy jest dobry kontakt w gnieździe licznika, to możesz mieć przypadek taki jak miałem ja, że przerabiając z żarówek na LED bardzo lichej jakości przez nieuwagę zrobiłem ową diodą LED zwarcie na stykach żarówki w tablicy kontrolek (liczniku), w efekcie uzyskałem dokładnie to co Ty, czyli po włożeniu...
kolego tam niema zarowki.czy chcesz ja wymontowac bo swieci poduszka???
Daj diodę w obwód żarówki/kontrolki 1A. Ale dla mnie coś skopałeś bo nie realne by kilka mA wystarczyło do podtrzymywania zaworu gaszącego.
W tym aucie nigdy nie było kontrolki świateł mijania. Jest natomiast kontrolka niesprawnego oświetlenia - masz którąś żarówkę spaloną lub o złej mocy.
Dzięki za schemat, SC26 - bezpiecznik 26 w uchwycie bezpieczników -C-, ale tzn. gdzie go znajdę? Po lewej stronie pod kierownicą. Sprawdź żarówką (kontrolką)czy jest ma tym bezpieczniku napięcie. Nie miernikiem, musisz obciążyć obwód. Jeżeli napięcie i bezpiecznik ok.to sprawdź wiazkę na podszybiu. Pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/5645149200_...
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
pomuszcie prosze bo rece mi juz opadaja Z żaleniem się idzie ci dobrze - z podstawowym myśleniem już gorzej... pali kontrolka zolta swiatel a wszystkie zarowki sprawne Jak sądzisz - kiedy ta kontrolka się zapala? Sterownik na pewno nie ogląda żarówki czy jest dobra, tylko sprawdza, czy przez nią płynie prąd. Nawet jak żarówka jest dobra, a będzie przerwany...
Jak chce dla siebie to niech wykręci żarówke a nie kombinuje z długim impulsem.
nie chodzi mi o podswietlenie licznika tylko o podswietlenie np. kontrolki od świateł długich i pozycyjnych Dodano po 1 troche sie zakrecilem
Któraś żarówka spalona
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Punto Evo - zapalająca się i gasnąca żółta kontrolka żarówki. Od dobrych kilku tygodni mam problem z kontrolką żarówki, która od czasu do czasu zapala się i świeci na żółto, po czym gaśnie. Mechanik twierdzi, że przeczyścił styki, posprawdzał żarówki, oświetlenie tablic, a kontrolka dalej jak sobie przypomni, to się zapala, po czym, po jakimś czasie,...
Bezpieczniki najlepiej sprawdzać żarówka, albo kontrolką.
Zaśniedziałe gniazdo bezpiecznika, słaba masa, zobacz kontrolką, żarówka minimum 21W co ginie, zasilanie czy masa.
Koledzy takie rzeczy sprawdza się kontrolką (żarówką) pod obciążeniem. Multimetrem to sobie można ścieżki na płytce mierzyc na brzęczyku.
Czy przy włączeniu świateł przeciwmgłowych (poprzez obrót przełącznika w prawo i pociągnięcie do siebie) zapala się kontrolka spalonej żarówki na desce rozdzielczej?
Możesz wymienić wszystkie. W połączeniu szeregowym elementy muszą być jednakowe. Jeszcze jedno ograniczenie - nowe elementy mogą być takiej samej lub mniejszej mocy. Mocniejsze mogą stopić oprawki lub obudowy. Tak samo w samochodzie - włożenie żarówki o mocy 5 W w miejsce żarówki o mocy 2 W skończy się stopieniem obudowy kontrolki.
Czerwone, zielone i żółte ledy a niebieska to żaróweczka pod niebieskim oczkiem.
Eee, w tym miejscu jest raczej kontrolka niesprawności oświetlenia zewnętrznego - sprawdź żarówki (wszystkie - nawet od oświetlenia tablicy rejestracyjnej
Z prawdopodobieństwem 90 procent regulator.
Żarówka normalna czy jakieś pseudo ledy? Gniazdo wyczyszczone bo lubią śniedzieć i dzieją się takie cuda?
Skąd wniosek że powinno być osobne wyjście na kontrolkę? Łączysz żarówkę 12V 2W szeregowo ze stacyjką do zacisku D+ i tyle.
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
Brak masy w rzeczonej lampie, zamyka się przez żarówkę długich i stąd kontrolka. Sprawdź czy nie wpadł pin od instalacji elektrycznej w lampie.
Wymieniłem żarówki i okazało się że dostęp do żarówek jest prosty po 3 śruby przy każdym głośniku , osłona licznika szarpnąć do góry 3 zatrzaski, 3 śruby mocujące licznik (nie trzeba odkręcać 7 śrub) i licznik gotowy do wymiany żarówek . Kontrolki świateł zasilają żarówki 1,2W bez trzonkowe.
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Kontrolka z żarówki minimum 21W 12V i sprawdzasz bezpieczniki na akumulatorze i wszystkie połączenia w okolicy bezpieczników.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
Mógł się zawiesić pływak w zbiorniczku, czujnik się skończył,zielono we wtyczce do czujnika, wadliwa instalacja do czujnika, spalona żarówka kontrolki poziomu cieczy. Błędy EMS występują jakieś?
Z tego co pamiętam tam gdzie masz wsuwkę z regulatora podłączoną to było podwójny "samczyk" i tam podłączało się kontrolkę (żarówka 2 W drugim końcem przez stacyjkę do plusa). I to by było wszystko.
Weź kontrolkę z żarówką i sprawdź gdzie jest sterowanie.Jeśli masą to drzwi sie otworzą lub zamkną
https://obrazki.elektroda.pl/7563905000_... Od zasilania we wtyczce alternatora. Pin S żarówką. L to kontrolka
Czujnik zwiera styki bez ciśnienia oleju, podając masę z silnika na kontrolkę i ta świeci, ciśnienie rozwiera styki i przerywa obwód, i gaśnie. Zwarty z masą przewód powinien zaświecić kontrolkę. Sprawdź jeszcze pola stykowe dla oprawki żarówki, czy ta dziurka na oprawkę w liczniku nie jest nadpalona > nie kontaktuje sama oprawka żarówki do licznika....
Te z Allegro są słabej jakości podobno Gdzie byś nie kupował to prawie na pewno trafisz na chińszczyznę. Powód ich słabej jakości jest taki, że są mocno przeciążone. Przez to jaśniej świecą (co się klientowi podoba), ale przez to szybciej kończą życie - bo się przepalają (co klientowi już się mniej podoba, bo musi kupić następne - ale przecież o to...
Jakie masz żarówki w reflektorach? Masz kontrolę żarówek (kontrolka na zegarach)?
W Astrze 1.6 jeżeli jest deska z obrotomierzem to jest kontrolka na wskażniku. Gałki nawiewu są podświetlane żarówki 1,2W.
W takim razie trzeci przekaźnik na 12 V: https://obrazki.elektroda.pl/7738948700_... Dwie pozycje kluczyka wskazane, żeby przekaźnik sterowany czujnikiem, wzbudził się przed tym pośrodku rysunku. Inaczej, w chwili włączenia zapłonu, kondensator mógłby zdążyć się naładować i odciąć dopływ paliwa na kilka sekund. Wtedy trzeba by czekać....
Kontrolki świateł, kierunków i ładowania powinny być w tym trójkątnym zegarze (bo zakładam, że takim właśnie masz) - wystarczy podpiąć kabelki do właściwych żarówek. Brakuje tylko kontrolki ciśnienia oleju (bo w tym trójkatnym jest zegar ciśnienia) - taką kontrolkę można łatwo dorobić. Reszta w zasadzie jest ta sama co w 360.
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
Właśnie mam to tak podłączone i ten + idzie na kontrolke żarówki i z kontrolki na + po stacyjce
Jako pierwsze podmieniłem żarówkę, podłączałem też w miejsce żarówki kontrolkę i miernik, bez efektu. Czy ten moduł można podmienić bez dodatkowych operacji? zakładając że uda mi się dostać o takich samych numerach.
Jedyny interesujący w tym przypadku parametr to maksymalny prąd styków, zakładając że żarówka kontrolki jest 2W to będzie max 0,3A, chociaż pewnie żarówka jest słabsza.
Niekoniecznie, żarówka kontrolki może być włączona pomiędzy +lewego i +prawego kierunkowskazu.
Wygląda jak wejście na żarówkę/kontrolkę. Z którego roku ten ciągnik i od czego jest ten zbiorniczek?
A sama żarówka (kontrolka) sprawdzona?
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Przy takim stanie instalacji, zrobiłbym nowy fragment do ładowania. Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Następnie cienkim przewodem, łączysz wyprowadzenie alternatora z żarówką kontrolki, drugi przewód od żaróweczki podłączasz do plusa pojawiającego się po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Taki temat już był - nawet na Elektrodzie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... ten już widziałeś https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... tego nie widziałeś A tak nawiasem mówiąc, to wypadałoby może napisać jakie tam masz kolory kabli? My się będziemy eksploatować, a ty będziesz tylko pisał: - "to nie pasuje', "to...
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
U mnie też paliła się taka kontrolka, zero błędów, a świecił service z P w trójkącie. Wymieniłem żarówkę tablicy rej., bo była spalona i zniknęła kontrolka, więc może sprawdź wszystkie żarówki, czy świecą.
W pierwszej kolejności sprawdź czy wychodzi napięcie (sprawdź mocną żarówką)z przełącznika.W starszych modelach był pod maską silnika.
Dalej bez schematu nic nie powiem ja to wole podłączyć i dopiero się bawić , o instalacje nie trzeba sie martwić bo będzie inny . Ale jakiego schematu - tego przerywacza czy samochodu gdzie był używany? W tym przerywaczy jest w zasadzie tylko kilka elementów więc można schemat narysować dość szybko. Jednak aby działało to trzeba posprawdzać: - rezystory...
sciemniacz żarówki berlingo żarówki touran żarówki
astra zawór bipolarny sterownik silników krokowych producenci gniazdek
tauron opłata handlowa zabezpieczenie nadprądowe
Kärcher HDS - Przyczyny braku grzania wody Bezpiecznik i dwa przewody spalone w gnieździe przyczepy Renault – przyczyny i naprawa