Masz wypalony styk prądowy w bendixie łączący aku z rozrusznikiem.Bez sprężyny jeszcze styki się łączą .Gdyby skrócić troszeczkę sprężynę to jeszcze zadziała. ; wymiana styków na nowe
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
Za drugą.
No, to całkiem źle robiłeś. Minus na obudowę rozrusznika, nie ma tam miejsca na niego, w aucie bierze sobie minus z obudowy silnika, do której jest przykręcony. Więc podłącz gdziekolwiek do metalowej obudowy. Plus do tej śruby elektromagnesu, do której nie jest podłączony przewód z rozrusznika. Teraz dodatkowym kabelkiem łączysz plus z tej śruby i dajesz...
Nie wiem o co tak dokładnie chodzi Koledze, pewnie o rdzeń ruchomy. Jest tam jedna sprężyna, nr 22, rolę drugiej wykonuje część 7 rozrusznika. http://obrazki.elektroda.pl/4547459700_1...
Musisz wyciągnąc rozrusznik i wymienić elektromagnes, bo najwyraźniej skleiły się styki.
Należy pociągnąć dodatkowy przewód od nowej stacyjki do elektromagnesu rozrusznika.
Jaki elektromagnes ??
Może elektromagnes zwarty?
Tulejki spasowane?-nie ma nadmiernych luzów. Komutator przetoczony? Jak uruchamiasz silnik to słychać załączający elektromagnes?(gdy rozrusznik nie kręci).
Rdzeń elektromagnesu na sucho, natomiast bendix na osi wirnika jak najbardziej na smarze
Sprawdź czy napięcie na cewce elektromagnesu jest stałe - może to ono Ci przerywa i tak działa rozrusznik.
Raczej chodziło o to że ciemnota myli bendix z elektromagnesem.
Jeśli słychać zawsze stuknięcie elektromagnesu to mogą być uszkodzone styki elektromagnesu,szczotki lub wirnik. Jeśli nie to elektromagnes
Masz za słaby akumulator albo coś nie tak z elektromagnesem. Pozdrawiam
Czujnik nad kołem wieńcowym rozrusznika,zlicza impulsy i przyrównuje do wzorca.Prosty układ,albo na uP,albo na wzmacniaczach operacyjnych.Pozostaje kwestia mechaniczna oddziaływania na wzrost prędkości.Można to osiągnąć poprzez -regulację kąta wyprzedzenia zapłonu -napełnienia cylindrów mieszanką (lepiej) Sterowanie napełnieniem realizujemy przepustnicą...
kabel oczko zawsze idzie na górną śrube elektromagnesu
Witam. Wirnik ma mieć przejście, każda miedziana okładzina z każdą. Może kolega źle podłącza... Minus na obudowę i plus na ten miedziany styk przykręcony do elektromagnesu- wtedy omijamy elektromagnes.
Załącza się sam elektromagnes a rozrusznik nie. Trzeba kilka razy spróbować żeby ruszył. Co to może być? Najprawdopodobniej styki w "elektromagnesie", te które załączają rozrusznik, słąbo się stykają, nie łączą tak jak trzeba i nie zawsze, dlatego nie zawsze włączają obwód rozrusznika (nie łączą tego grubego kabla plusowago przy elektromagnesie z uzwojeniem...
Proponowałbym wymienić szczotki w rozruszniku koszt mały a myślę ze pomoże,gdyby jednak to nie były szczotki to warto się zastanowić nad elektromagnesem lub cały rozrusznik używany jakieś 30 zł i nie trzeba się bawić z wymianą elektromagnesu
Coś podobnego było w fiacie 126p na światła awaryjne. Trzy elementy, kondensator,opornik i elektromagnes. Poszukaj na szrocie i masz.
Rdzeń elektromagnesu nie zapięty na widełki.
niech ci ktos przekreci stacyjke na rozruch,a ty sprawdz miernikiem lub kontrolka na rozruszniku czy jest napiecie 12V na srubach na elektomagnesie(tzn na jednej jest przykrecony + na stale w momencie przekrecenia stacyjki na rozruch elektomagnes powinien wysunac sie i podac 12V na srube ta blizej rozrusznika)jezeli pojawia sie 12V na tej srubie to...
Kolego nie będzie pasował bo to do Zuka.P
nie no ten pomysł ze stuknięciem w rozrusznik jest ok ale dokładnie w cewke elektromagnesu . Jeśli wiesza sie tuleja i po puknięciu(delikatnym) zagada to znaczy ze musisz rozebrać cewke elektromagnesu i wyczyścić ja (bedzie to mieszanina błotka i smaru i oleju) . Ale raczej tak jak koledzy sugeruja szukaj w obwodzie stacyjka cewka elektromagnesu. Pozdrawiam
z automatu rozrusznika wystaje jeden pin na wsuwkę w która wchodzą dwa przewody. Jak podepne tam plus na krótko to elektromagnes działa.
Jesli elektromagnes nie "cyka" sprawdz doprowadzenie napiecia do niego,a jezeli slychac "cykanie" moze byc jw. i ew. wypalone styki elektromagnesu,zwarte uz. wirnika.
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
elektromagnes na 100% trzyma i to jest problem , wymiana
Podejrzewam cewkę elektromagnesu załączajacego rozrusznik.Wymienić lub rozebrać i wyczyscić rdzeń i zwore
Usterka znaleziona pęknięty przewód od elektromagnesu dyszy wolnych obrotów. Czyli usterka elektryczna
Dobra... pomyślałem. Założyłeś elektromagnes odwrotnie. Obróć go tak by zamikenić miejscami te grube śruby i sprawdź. Śruba do której dochodzi blaszka z lutowaniem cewki elektromagnesu powinna być od strony rozrusznika
Na niskich obrotach kontrolka ma prawo się zaświecać. Jak gaśnie po dodaniu gazu, to wszystko jest w porządku. Szczególnie jak masz jeszcze prądnicę, bo nie napisałeś jaki masz generator. Czy na ciepłym silniku rozrusznik "tyka" czy całkowity trup? Kontorlę układu rozruchu zacznij od kostki pod stacyjką. Ulegają one często wypaleniu. Ja polecam założenie...
Słuchaj napięcie może i jest ale prądu nie ma,a to prąd kręci.A to co ci cyka to elektromagnes z rozrusznika-on pobiera mało prądu i mu starcza,ale rozrusznik potrzebuje dużo prądu,a twój akumulator go nie ma.Pożycz od sąsiada na chwile i spróbuj z dobrym akumulatorem.
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. To był dziwny wynalazek z tą cewką o niskiej oporności zasilaną przez przewód oporowy. Miało by to sens jakby od razu montowali skrót na czas pracy rozrusznika tak jak np w VW gdzie było wyjście z elektromagnesu. A w 126p był opornik, była cewka...
A czy domowym sposobem jest możliwe przetestowanie magnetyzerów ? ? Mi najlepszym sposobem wydaje się palnik gazowy i elektromagnes "jednowarstwowy". Przydałoby się rozwiać wszystkie za i przeciw. A co do filmika to zapraszam do robienia testów we własnym domku, być może komuś się uda elektromagnesem rozpalić płomien ;D Ale jeszcze jedno jak magnetyzery...
A może się poluzowała nakrętka przy rozruszniku a dokładnie elektromagnesie bendixa. przez tą nakrętkę idzie też ładowanie z alternatora. Najpierw to sprawdź , a potem wiązkę masy na silniku od belki czy się nie rozkręciła albo nie rozplątuje No i co z akumulatorem czy ma dobre połączenie kabel masowy z karoserią . Na końcu pozostaje rozkręcenie rozrusznika...
Witam.Zakladajac,ze tak jak piszesz,kolo zebate nie jest uszkodzone,a akumulator sprawny,to sprubuj zrobic tak:wymontuj rozrusznik z autka i podlacz go bezposrednio pod akumulator.powinien krecic jak zwykly silnik elektryczny.Mozesz tez zrobic tak,ze podczas jak rozrusznik bedzie sie krecil to mozesz go sprobowac przychamowac np.jakims grubszym patykiem.Jak...
Sprawdzić połączenia z masą: aku -> nadwozie nadwozie ->plecionka -> silnik Potwierdzam że tego typu silnik nie powinien gasnąć od tak sobie jak fiat 126p sprawdzić styk na elektromagnesie rozrusznika Dodano po 12 A co do wyciągania rozrusznika z tego auta hmmmnnn ktokolwiek by to niebył biada mu :D
Najczęściej w taki przypadkach zawodzi połączenie rozrusznik-akumulator.Tam na elektromagnesie są nakrętki 8mm które mocują główny przewód prądowy,mają one ogromną tendencję do korodowania,a tym samym nie przewodzą prądu(izolują).Trzeba też skontrolować stan kabeloczka przewodu prądowaego,wyskrobać go dobrze z nalotów.Sprawdź też ten łącznik od elektromagnesu...
A ja bym stawial na slaby akumulator. Ma za malo sily ,aby elektromagnes rozrusznika pociagnal i dlatego takie dzwieki. Podepnij inny aku.
prawdopodobnie zaśniedziały ci styki w bendiksie. jeżeli przekręcając kluczyk słyszysz lekkie pyknięcie w rozruszniku to na 100% to jest to. elektromagnes zaskakuje, ale nie przekazuje prądu na wirnik. trzeba odkręcić kopułkę (tą do której przychodzą kable od akumulatora i stacyjki), ale pamiętaj że są tam dwa kabelki które należy odlutować przed zdjęciem...
sprawdż czy jest napięcie na przewodzie do dyszy przy pracującym silniku, jeśli jest to jeszcze sprawdż czy działa elektromagnes- wykręć całą dyszę daj zapłon bez rozrusznika elektromagnes powinien kliknąć jeśli nie to dysza do wymiany
Masa nie przychodzi oryginalnie na rozrusznik. Na styk elektromagnesu (ten bliżej rozrusznika)podpinamy gruby kabel od rozrusznika 1 sztuka. Na drugi styk(ten dalej od rozrusznika) przychodzi 1 gruby kabel od baterii + 1 dużo mniejszy kabel idący do alternatora. Trzeci cienki kabelek(na szybko złącze) wpinamy do elektromagnesu. I musi działać. Pozdrawiam...
Witam.To co cie meczy to tzw.bendiks albo inaczej wlacznik elektromagnetyczny. No tak... a mi przez ostatnie 10 lat wydawało sie ze bendiks ( sprzęgiełko jednokierunkowe) a włącznik elektromagnetyczny zwany elektromagnesem to dwa różne podzespoły... Tutaj faktycznie uszkodzony jest bendiks lub inaczej zębatka.. lub zespół sprzęgający lub sprzęgiełko...
Bodajże stojan różni się wyprowadzeniem, w starym jest uzwojenie przylutowane do tak jakby nita w środku obudowy, natomiast w nowym jest wyprowadzona miękka linka na zewnątrz do podłączenia na elektromagnes.
Jeżeli kręci po wyjeciu kluczyka to gdzies jest zwarcie i daje Ci cały czas napięcie na elektromagnes. Zobacz czy przewód inicjujący elektromagnes nie ma gdzieś zdartej izolacji i nie styka sie z przewodem zasilającym. A kreci silnikiem czy tak sobie luzno kreci?
Warto jeszcze dołożyć przewodzik z diodą, pomiędzy elektromagnes rozrusznika a zasilanie cewki. To poprawi rozruch na słabszym akumulatorze.
-jeśli żarówka świeci, Naturalnie, druga osoba w tym czasie przekręca stacyjkę na "Rozruch". :D ----------- W szybki sposób sprawdza się to w jedną osobę kawałkiem drutu lub przewodu 2,5mm². Dwie czynności: 1) – Tym drutem, na elektromagnesie łączymy czerwony przewód (lub konektor do którego był wpięty) ze śrubą na rozruszniku z DWOMA grubymi...
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
kręci w samochodzie,ale nie zapali *) - Nie musi, to nie jego zadanie; ma kręcić i nic więcej go nie obchodzi. Można w jakiś sposób go naprawić?? *) - Nie warto. Ten czerwony to chyba prosto do stacyjki *) - Tak. Do automatu wchodzą 3xkable *) - Najgrubszy to z plusa akumulatora, Trochę cieńszy z alternatora - ten musi być podłączony BEZWZGLĘDNIE!!!...
Witam Wszystkich. W moim traktorku sam z silnikiem od fiata 126p, palony na kluczyk, wysiadł rozrusznik. Niestety uszkodzony jest elektromagnes i ma gdzieś zwarcie pomimo wymiany tulejek i szczotek. Nie chcąc już więcej inwestować w ten rozrusznik napotkałem bardzo podobne w budowie rozruszniki od fiata cinquecento. Są o wiele tańsze od maluchowskich...
Przekręcam zapłon kontrolki gasną słychać dźwięk elektromagnesu a rozrusznik nie pali światła są awaryjne też jedynie nie ma migaczy wycieraczek pomoc
elektrit ma racje w takim wypadku rozrusznik po prostu "w jednym miejscu " nie zaskoczy ,bo wyrzucanie elektromagnesu jest poprzez uzwojenie samego silnika a załączy się tylko podtrzymanie "prosto do masy"
sprawa po dlugich bojach rozwiazana. Winny okazal sie rozrusznik, w ktorym byly wyrypane tulejki. potem auto dosc dlugo stalo bo kasiorki nie bylo, ale pare dni temu zalozylem w koncu porzadny rozrusznik, i do tego z elektromagnesem. teraz bangla jak glupi. Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Na próbę zapiąć mu zasilanie cewki z plusa przy alternatorze, jak zapali, dołożyć przewód od sterowania elektromagnesu rozrusznika do zasilania cewki, oczywiście zabezpieczony diodą, ale pierwsze co to wymienić świece.
jest na pewno dobrze podłączony?? Na schemacie jest dobrze :D Rozłącz jak kolega wspomniał cienki kabelek od elektromagnesu,jeśli teraz kręci uszkodzony rozrusznik. Jeśli nie kręci-błędnie podłączona stacyjka.
W takim razie na 99% automat z elektromagnesem przy rozruszniku padł albo kabel idący do niego z akumulatora nie łączy, automat ten jest teoretycznie nierozbieralny i najlepiej kupić nowy
Jeśli wtedy podczas zapalania słychać stuknięcie sprawdź styki "automatu" i szczotki, albo za krutkie cięgno rdzenia automatu. Jeśli słychać silnik rozr. to ślizga sprzęgło jednokierunkowe Jeśli nic nie słychać to uszkodzony elektromagnes ,(zimny lut),przewód sterujący, stacyjka, styki na tym obwodzie
50a łączy dodatkowo cewkę zapłonową w chwili startu, omijając stosowany wówczas opornik. Taki układ był (bez takiego włącznika ale tzw. kabelek z diodą, takie samo działanie) w 126p FL, w pierwszych Golfach (50a było z elektromagnesu rozrusznika), Ładach. Normalnie cewka jest zasilana około połową napięcia nominalnego (ok. 7V) przez rezystor. W chwili...
Jeśli raz odpala a raz nie to mogą być: Wkładnka stacyjki zurzyte szczotki (puknij w rozrusznik lub kawalek popchnij na biegu i sprobuj odpalić jak zadziała to wiesz co wymieniać) Elektromagnes (gdzieś styki dają ciała) wykluczam klemy, bo wtedy kontrolki by przygasały
Może trochę dokładniej,rozrusznik na linkę czy z elektromagnesem,prądnica czy alternator,jaka cewka,aparat zapłonowy z palcem czy bez,dysza wolnych obrotów elektroniczna czy zwykła i na koniec czujnik położenia wału.
Ja równiez mam problem z elektryka w maluchu. Nowy akumulator wytrzymal mi jeden rok, ładowałem go i ładowałem, ale sie wykończył bo majac 16 V nie da rady przekrecic rozrusznika. To jeden problem. A drugi to taki, że alternator mi tak delikatnie świszcze, podobno stojan do wymiany? Hm przepalona diode wymieniłem. I jeszcze to że rozrusznik mi nie zawsze...
Ten przewód idzie do śruby + elektromagnesu rozrusznika, musisz rozpruć wiązkę i wymienić go na nowy, musisz też wymienić mostek prostowniczy w alternatorze, gdyż zwarcie diod spowodowało jego uszkodzenie (o ile nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora), ale i tak diody już nie żyją
Inne zegary, więcej plastiku, inne wloty powietrza, zmodernizowany system przewietrzania z wentylatorem. Zaokrąglono kształty, by spełniać nowe normy. Zastosowano dwubiegunową cewkę zapłonową i zrezygnowano z rozdzielacza. Zastosowano zbiornik z elektryczną pompką do spryskiwacza, przerywaną pracę wycieraczek. Zainstalowano konsolę środkową z miejscem...
No więc rozrusznik tylko po woli się kręci ale elektromagnes nie zaskakuje, może to przez słaby aku, podłączyłem prostownik i zobaczę. Wydaje mi się że jak to by był słaby aku to elektromagnes powinien zaskoczyć, a tu tylko rozrusznik się kręci bardzo po woli. Dodano po 1 Spalił się elektromagnes, po wymianie wszystko działa. To chyba by było na tyle...
sprawdz czy elektromagnes przekazuje napiecie do rozrusznika prawdopodobnie z jakiegos powodu elektromagnes nie wciaga rdzenia do konca sprawdz w nim oba uzwojenia wciagajace i podtrzymujace. sprawdz tez czy masz szczeliny miedzy wycinkami komutatora i czy szczotki dobrze dolegaja.
Rozumiem, że jak już odpali, to chodzi w miarę normalnie? Czyli problem leży w rozruszniku, który nie chce kręcić silnikiem?. Jak rozrusznik nie kręcić, to należało by sprawdzić, tak jak już wyżej napisano, stan masy silnika. Jest to taka miedziana taśma, która lubi się przetrzeć i zerwać. Jeśli to nie to, to trzeba się zabrać za stan rozrusznika: tulejki,...
Potrzebne serwo, tylko mocniejsze. Od biedy można nawet sterowanie kierownicą zrobić na kole pasowym od pralki i pasku z niej. A na dole silnik napędzający ten pasek w prawo i lewo. Pedały można naciskać silnikami od wycieraczek z dokręconym ramieniem lub zrobić przekładnię "śrubową" (na wał nagwintowany pręt i nakrętka jako element, który będzie się...
Nie pozostaje nic innego jak zwyczajnie sprawdzić jak będzie się spisywał ,oczywiście uważnie obserwując manometr i kontrolnie wpiąć drugi zawór dla bezpieczeństwa gdyby manometr oszukiwał. Jednak myślę że ten zawór od ursusa gdzie sprężareczka jest małej wydajności może być za mały albo jak nawet będzie zdolny upuszczać ciśnienie wystarczająco to będzie...
Przerwane połączenia alternator-akumulator,po prostu ugnite okablowane albo złaczka na elektromagnesie rozrusznika.
Problem poruszany miliardy razy na tym forum,warto użyć wyszukiwarki. Do poprawy połączenie elektryczne na elektromagnesie rozrusznika
najgrubszy z akumulatora +, ten co jest razem z nim spięty idzie do alternatora. Natomiast ten na wsuwkę najcieńszy do stacyjki Tylko dlaczego pomiędzy tym na wsuwkę najcieńszym a tym z aku mam napięcie bez kluczyka w stacyjce ??? Do elektromagnesu idzie + ten gruby z aku i ten ze stacyjki na wsuwkę to jest - ? Bo pewna osoba mi zasugerowała ze oba...
Ja trochę inaczej o telewizji mechanicznej, może mój pomysł się przyda. Pewnego razu bawiłem się laserem i galvem czyli sterowałem promieniem lasera w pionie i poziomie odchylając lusterka za pomocą elektromagnesów i silniczka, więc pomyślałem że zamiast lasera można zamontować Fototranzystor, co uzyskałem ? kamerę o konstrukcji mechanicznej która była...
Witam. Posiadam fiata 126p FL z 1990roku . Ostatnio mam niezbyt przyjemny problem ponieważ mój maluch przestał zapalać z rozrusznika. Z po pychu pali od razu . Przed wczoraj wymontowałem rozrusznik z pod samochodu i w ziołem się za wstępne oględziny . Stwierdziłem że są strasznie wybite tulejki i starte szczotki . Więc zakupiłem nowe i założyłem , luz...
...jak odpale na popych bo tak pali za każdym razem ... Uszkodzona kostka stacyjki lub opornik(a dokładnie przewód oporowy)łączący cewkę zapłonową z instalacją samochodu. Jeśli chodzi o kostkę stacyjki bardzo często wycierały się tam plastikowe bolce odpowiedzialne za zapłon i za rozruch,powodując taką sytuacje że przy kręceniu rozrusznikiem brakowało...
Zanim wymienisz pół auta, to sprwdź wszysto po kolei bo niepotrzebnie wywalasz kasę. Zacznij od okablowania. Klemy, oczka na rozruszniku, przewód masowy karoseria - silnik muszą być czyste i mieć dobry kontakt. Spróbuj jeszcze podmienic akumulator na 100% sprawny. Może ten twój nie trzyma prądu lub masz walniete ładowanie w aucie. Jeśli nadal bez efektów,...
po rozkręceniu zauważyłem że przyciera mi elektromagnes o wirnik od str. szczotek .Jest zrobiony widzalny ślad . co mam z tym zrobić bez odkrecania cewki bo te śróby zardzewiały i nieda rady ich odkręcić . Tam nie trzeba nic odkręcać, tylko trzeba ten rozrusznik prawidłowo złożyć.
być może? to nawet tego nie sparwdziłeś?? powinieneś to sparwdzić na samym poczatku przecież tutaj nikt nie wróży.... spawrdź czy kręci rozrusznik jezeli tak to sparwdź skąd bierze prąd... czy elektromagnes odbija z tego co piszesz to silnikiem nie obraca... wiec albo stycznik w elektromagnesie mógł nieodbić albo bendiks zablokował..... jezeli okaże...
Miałem taki sam problem. Jeżeli przy przygasanu kontrolek "cyka" (elektromagnes sprawny), a przewody nie są zaśniedziałe, to możliwe jest że blokuje sie wirnik rozrusznika na tulejkach. Może to być spowodowane pęknięciem aluminiowego korpusu (od strony szczotek). Poprostu sie "kantuje" :)
Wszystko się da. Wymień elektromagnes lub sprawdź czy widełki wybieraka bendinx-a nie złamane lub sam bendinx do wymiany. Dodano po 4 (at)hevet2 Bo to jest cewka z elektronika faktycznie. Nie masz takiej cewki. https://obrazki.elektroda.pl/3695906400_...
Witam, polecam w tym przypadku wymienić w rozruszniku elektromagnes, który wyrywa bendliks (żadna naprawa tego elementu nie pomaga). Na przyszłość polecam przerobienie instalacji elektrycznej, która steruje rozrusznikiem. Ja u siebie standardowo zakładałem przekażnik napięcia aby odciążyć styki w stacyjce. Koszt niewielki i można zapomnieć o rozruszniku...
Pierwsze maluchy jak miały rozrusznika na linkę to nad nim była blaszana rura od ogrzewania jak wprowadzono rozrusznik palony na stacyjkę to zmieniono tą rurę na mające wgłebienie na elektromagnes. Wymieniano stary rozrusznik na nowy a tej rury nie wymieniano. Śruba do której był przykręcony przewód od akumulatora była 3 mm od tej rury. W czasie palenia...
w maluchu glowny przewod zasilajacy rozrusznik jest polaczony w glownym przewodem ladowania w okolicy elektromagnesu/bendixa i bardzo czeto lubi tam zasniedziec przez co rozne dziwne rzeczy moga sie dziac. oprocz tego w bagazniku zaraz kolo akumulatora pod dywanikiem masz plastikowa oslonke i w niej zlacze konektorowe ktore tez moze napsuc krwi i tu...
czy kontrolki leciutko przygasaja czy po prostu gasna ? , proponuje rozpoczac poszukiwania od najprostrzej wersji czyli sprawdzenia stykow ..klemy akumulatora dokladnie oczyscic, nastepnie sprawdzic polaczenie przewodu do rozrusznika od akumulatora i stykow na rozruszniku czesto sie odkrecalo zlacze na rozruszniku :), jesli nadal nic sprawdzic zlacze...
Witam, Budowa przekaźnika jest bardzo prosta: cewka + styki, Na każdym przekaźniku jest napięcie cewki oraz prąd i napięcie jakie można przepuścić przez styki. I jeżeli chodzi o cewkę to trzeba trzymać się zasady, że jeżeli cewka jest na 12V DC to takie napięcie ją wysteruje, mniejsze napięcie też może spowodować zadziałanie przekaźnika, ale siła przyciągnięcia...
Ten przewód z cewką, to taki cudowny wynalazek rzemieślników. Przewód oporowy miał zdaje się 1.5 lub 2 omy, ale tu sobie ręki nie da uciąć. Natomiast ten przewód z diodą włączało się między wyjście elektromagnesu rozrusznika, czyli tam, gdzie się pojawia napięcie w czasie rozruchu, a bezpośrednio cewkę z pominięciem drugu oporowego. I działało to tak,...
Istotnym parametrem jest wielkość indukcji, ale żeby ją wytworzyć i utrzymać, potrzebna jest odpowiednia koercja. Można zastosować, z takim samym skutkiem, duży magnes z gorszego materiału, albo mały z lepszego - indukcja w szczelinie będzie taka sama, przy tych samych rozmiarach szczeliny, natomiast waga magnesu zupełnie inna. Przy bardzo dużych silnikach...
A wiec tak pisze wszystko po kolei: Kupilem malucha bez rozrusznika wszystko bylo ok Zamontowalem rozrusznik czerwony kabelek wciskany i dwa dokrecane na elektromagnes po zainstalowaniu rozrusznika odpalam i nie ma ladowania po calodniowym kombinowaniu dochodze do wniosku jezeli odłacze brązowy kabel od altka kontrolka gasne choc ladowanie jest bardzo...
Problemem może być także starty popychacz pompy paliwa, co wiąże się z podawaniem małej jego ilości. Po prostu pompa nie podaje tyle paliwa ile potrzebuje silnik. A czy w trakcie jazdy, trzymając nogę na "gazie" jest ok? Jeżeli tak, to popychacz jest OK, jeżeli nie, to albo brak zasilania na elektrodyszy lub ona sama uszkodzona, tzn. elektromagnes w...
Rzeczywiście przyczyn może być wiele: 1. wyładowany akumulator 2. zwarcie w jednej celi akumulatora - zbadać to można na dwa sposoby ponaładowniu aku albo mierząc napięcie aku na wyłączonym silniku po min. 1h postoju (powinno być ponad 13V). Można też mierzyć napięcia (za pomocą drucika Cu) między jednym biegunem aku a elektrolitem w każdej celi. Powinno...
No więc tak na ośce aparatu nie ma luzu sprawdzałem na boki tylko góra i dół ale tak chyba ma być, rozebrałem część gaźnika i tam wygląda czysto, dysze mam jakąś elektromagnetyczną, która się włącza po przekręceniu zapłonu i tak jest przez cały czas, czy tak powinno być?? pozatym jak jest na ssaniu to odłączenie elektromagnesu powoduje spadek obrotów,...
To rozrusznik tak z dnia na dzień mógł się zepsuć bez wcześniejszych usterek . Dodam że gdy przekręcam kluczyk to żaden dźwięk nie dochodzi z rozrusznik Dodano po 2 Dobrze spróbuję przeczyścic wszystkie styki i prysnąć smarem miedzianym. Mam nadzieję że to pomoże Przeczytaj co pisałeś w cześniej(!) "Dodam jeszcze że od jakiegoś czasu gdy go gasiłem...
Przewód ten(brązowy) biegnie od alternatora do rozrusznika tam przy elektromagnesie jest skręcony z przewodem prądowym.Może wymieniałeś rozrusznik i zapomniałeś podłączyć go albo urwał się.
Kontrolki nie gasły? Jeśli nie, rozrusznik. Dodano po 6 Kontrolki nie gasły? Jeśli nie, rozrusznik. Ewentualnie zwora w elektromagnesie. Nie pamiętam, czy da się na "krótko". "Cosik" popieszyło się z wielkością czcionki. Sorry. Udało się wrócić (przywrócić).
Witam. Buduję pojazd z napędem 4x4, końcowo sterowany zdalnie. Wymiary to około 80cm szerokości, 120-140cm długość. Aktualna waga: 62 kg (przewidywana znacznie większa). Uprzedzam krytyków - pojazd jest robiony najniższymi możliwymi kosztami, głównie z elementów, które posiadam, więc mając element w ręku, dopiero szukałem, do czego się może przydać,...
Popieram przedmówce ,sprawdz mase oraz przewody przy rozruszniku czasem sie urwie któryś przy elektromagnesie przyjżyj sie dobrze a nawet szarpnij lekko bo czasem nie widać pęknięcia,a jeżeli to nie to pomoże to aternator do wyjęcia i robota dla elektryka.
Witam. Dzisiaj mama spytała mnie czy potrafił bym zrobić jej automatycznego, taniego, nawadnianie ogrodu. Powiedziałem, że pomyślę. Byłem dzisiaj w JUCCE i zwidziałem zegar włączający wodę na czas BOSCHA, ale za 200zł :cry:. Obejrzałem go dokładnie w wymyśliłem coś tańszego: wezmę zegar mechaniczny do włączania różnych urządzeń na daną godzinę i podepnę...
A ja mam na podwórku pełno złomu i jakbyś konstruktorze chciał zobaczyć co ci się przyda to wpadaj. Mieszkam 30 km od Wrocławia. niedługo ładuje złom na przyczepę i sprzedaje. Mam nawet części od maszyn rolniczych np. od kombajnu buraczanego rynna z blach 2 cm o szerokości 70 cm i długości 1,5 m. Ramy rowerowe zembatki jakieś opony. elektromagnesy silniki...
Obecnie zabieram się do wykonania pracy mag. Mam do zrobienia stanowisko laboratoryjne dźwigu jezdnego który ma być sterowany sterownikiem PLC. WAŻNE!!! Cały model dźwigu ma być zamontowany w gablotce na ścianie. To jest jak na razie jedyne wymaganie promotora co do całego modelu. Mogę robić co chce i jak chce aby to działało super i miało elegancki...
zablokowany elektromagnes gorący elektromagnes elektromagnes laserjet
impedancja przesunięcie fazowe asynchroniczny licznik modulo projektor telefonu
rozebrać zelmer admiral legalność używanych licencji
Schemat podgrzewania foteli Fiat Stilo Hatchback Jak naładować akumulator 9V: NiMH, NiCd, Li-ion