Witam, mam takie pytanie, jeśli zastąpię ogniwa Ni-Cd ogniwami Li-on 18650 to czy ta ładowarka będzie w stanie je naładować ? http://allegro.pl/ladowarka-uniwersalna-...
mozna tez podejsc odwrotnie ze podniesienie napiecia skraca zywotnosc wielokrotnie a obnizenie wielokrotnie ja wydluza. Mysle ze producent takich zarowek przewidzial typowa prace przy 12V a dopuszczalna jest 10-15V bo zapewne to zarowka samochodowa. Pytanie tylko o co koledze chodzi? Bo jak chce uzyskac maksimum swiatla to ja byc wolal zastosowac mocniejsza...
To są diody 5050, standardowo max 20mA więc bez przesady z driverem. Z braku miejsca chciałem zastosować tylko jeden rezystor i właśnie szeregowe połączenie. Problemem jest tylko właśnie te wahanie napięcia 12-14.4v
Podejrzyj te tematy tam są prawie gotowe schematy. Jedynie wejście trzeba byłoby zastosować z Twojego projektu. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Czy da się przerobić ten układ z pierwszego postu, aby można było regulować 12V-14.4V na wyjściu. Czy wystarczy zmienić elementy?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Standardowo akumulator ma 12V-14,4V chyba ze jakiś dziwak (są np.14,1V)... więc 2x14,4V daje 28,8V, to by było chyba na tyle... Jak masz wątpliwości to sprawdź w karcie akumulatora jakie napięcie rekomendowane x 2 Dodano po 12 Dla buforowej może być 27,2V ale przecież ty lecisz cyklicznie to nawet 29,4V według karty. To masz tez jakieś dziwaki (niestandardowe...
Nie wiem, czy Szanownemu Koledze o to chodziło, bo jest to schemat z Elektora 06/1991, a ładowarka jest do 10 NiCd, ale w 05/94 nic nie znalazłem... http://techdoc.kvindesland.no/radio/psu/...
Jeśli wkrętarka ma elektroniczny regulator obrotów to ważna jest biegunowość (nie pomylił kolega + z - zasilania ?). Które kable (wydaje mi się że są za cienkie)sie topią ?
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
tam są takie same zatrzaski, utwierasz max do góry i musi puścić. Natomiast cała obudowa musi być wyciągana do góry bo inaczej wyłamiesz zaczepy od strony szyby.
5W, będzie sie fest grzał przez pierwsze kilkanaście minut , później będzie letni.
najprościej i taniej to TDA1556Q
Nie znam osobiście radia ale czy nie ma jeszcze kabelka żółtego? No i wszystko jasne przeczytałem instrukcje. Podłącz jeszcze ten żółty pod + 12v i powinno działać. A 12v czy 14.4v radio musi działać to nie ma dużego wpływu na to.
Jeśli już bardzo chcesz, to możesz tak zrobić. Pamiętaj jednak, żeby na wyjściu LM78L05 dać jakiś kondensator około 10uF. Na wyjściu dzielnika daj sobie 1uF. Pamiętać tez musisz o tym, że wydajność takiego układu jest dość niska. max 2mA. Dla wyższych obciążeń będzie Ci już zbytnio spadać napięcie wyjściowe. Zostaw wartości 110 i 50 OHm. Dla 1100 i...
Czy mozna zastosowac do wkrętarki 12V akumulator 14,4V ? Moze jakies przerobki mozna by zastosowac. Prosze o pomoc.
Witam, rozbierz głośniki i miernikiem sprawdź jakie panuje napięcie - jeżeli w okolicach 12 V to spokojnie wpinasz zgodnie z biegunowością akumulator. W przypadku chęci zastosowania większego napięciowo Akumulatora fajnie jest zastosować stabilizator np 7812
Nie nadaje się ładowarka DeWalt DCB115 ładuje akumulatory o napięciach 10.8V, 12V, 14.4V, 18V, a twój akumulator ma napięcie 21,6V to już dyskwalifikuje ładowarkę. A jeszcze dochodzi kwestia identyfikacji akumulatora przez ładowarkę i doboru właściwej charakterystyki ładowania.
zadna tuba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kolego to nie tuba a co do wzmaka to masz gotowe na stronie matronix.pl. Jesli chcesz sam zrobić to altron.com.pl tu masz gotowy kit
Witajcie elektrodowicze. Nie wiem czy dobrze trafiłem, ale napiszę w czym problem. Mam głośniki: 20cm niskotonowy Altus 180W oraz 2 szt. 10cm dwudrożnych voicekraft 120W. Poszukuję jakiegoś wzmacniacza który by to zasilił. Szukałem na forum ale nic sensownego nie znalazłem. Najlepiej jakiś wzmacniacz na mosfetach czy jakoś :) pod napięcie od 12V-14,4V....
R= 14,4V-12V/0,160mA= 15ohm P= 0,160mA²x15ohm=0,384W Źle piszesz! przez swoje niechlujstwo spalisz kiedyś drogie urządzenie :!: Ma być tak: R= 14,4V-12V/0,160A= 15ohm P= 0,160A²x15ohm=0,384W Zaokrąglamy w górę do 0,5W? Tak w górę.
Witam! Mam taki Problem panowie: Chciał bym podłaczyc 19 diod IR o parametrach 1,35V 100mA 5mm pod instalacje samochodową 12V (14,4V) i najlepiej zeby dało się to zmiescic w cokole zarowki, jaki rodzaj zasilania wybrac?? moze jakis schemacik stabilizatora??
10W przy 12V to prąd ładowania 0.8A. Przy 100% sprawności panela będziesz miał naładowany akumulator 45Ah o pojemności 80% (36Ah) w ciągu 45 h. Ale nie sądzę, żeby wydajność wynosiła 100%, u nas w słoneczny dzień to pewnie z 50% albo mniej. Czyli jakieś 6h dziennie, biorąc pod uwagę dni pochmurne, średnio 3h dziennie przy sprawności 50%. Tak więc 30...
Naadowany akumulator w stanie spoczynku ma 12,6-12,8 V. Zatem jak podłączysz ruter to w pierwszej chwili to napięcie będzie wynosiło około 12,5 V. Ruter zatem będzie działać bez problemów - około 0,5 V nie ma znaczenia. Z czasem napięcie na akumulatorze, w trakcie pracy rutera będzie spadać. Myślę, że wewnętrzne układy rutera bez problemu powinny działać...
Może chodzi o sterowanie PWM bo to zasadniczo silniki do wiertarek akumulatorowych i może nie oznaczać, że w tak dużym zakresie napięcia DC pracuje silnik ale że poprzez sterownik PWM może współpracować z akumulatorami o takim napięciu. Na aliexpress podają też inny zakres napięć: Silnik RS550 DC 10.8V/12V/14.4V/16.8V/18V/21V/25V
Przy czym, gdyby chcieć uzyskać precyzyjnie zakres napięciowy od zera, należałoby raczej zastosować schemat z noty LM117/317 z podłączeniem dodatkowego napięcia -10V. Ależ można skomplikować układ i zbudować układ z zakresem od zera korzystając ze schematów z not katalogowych (nie widzę w tym żadnego problemu), tylko na pewno byłyby trudności konstrukcyjne...
Teraz już rozumiem, kolega ma dwie aktywne manty, z których idzie sygnał do wejścia wzmacniacza, a wzmacniacz to jest samochodowy, dlatego wzbudzenie, dalej ze wzmacniacza chce dać już na kolumny pasywne. Po pierwsze, ten wzmacniacz potrzebuje trochę ponad 12V, najlepiej 14.4V, oraz MOC, 10A, 20A ?? Ładowarką tego nie uruchomisz... Reszta prawie by...
Witam! W prostowniku, w którym jest napięcie ograniczone do 14,4V NIE POTRZEBA REGULACJI PRĄDU. Jeśli jednak chcesz koniecznie - to daj człon z regulacją impulsową: układ "555" i tranzystor wykonawczy MOSFET, np taki: http://obrazki.elektroda.net/52_11945891... , zamiast silnika ("MOT1") dajesz ładowany akumulator, a całość zasilasz z 14,4V zamiast...
Tak, ale nie bezpośrednio. Potrzeba do tego kontrolera ładowania obniżającego napięcie z 31,6V do 12V (14,4V). Najlepiej gdyby miał też funkcję MPPT, czyli wyciągał maksymalną moc z panela.
Aku powinien miec 12V. 14,4V wychodzi z alternatora.
SPC560D4 to 7, 28, 34, 56 nic Przyciśnij przycisk i wtedy sprawdź. 7-3.284V 28-3,284V 34-3,284V 56-3,284V i utrzymuję się jakąś chwilę. ISL94212 wg. datasheet w kolejności od VC12 do VC0 nr. pinu-napięcie 60-40V 62-36V 64-32V 2-28V 4-24V 6-20V 8-20V 10-20V 12-16V 14-12V 16-8V 18-4V 20-0V Tu wydaję się ok.
WITAM jak w temacie od 2x22W wzwyż na 12V-14,4V oczywiście Tanio
Moc głośników przy 12V,czy wzmaków?W aucie nie ma idealnie 12V jest ok 13,6-14,4V(przy pracującym silniku).
Nietypowe napiecie 14,4V wskazuje na to że to silnik przystosowany do zasilania z akumulatora "12V" akumulator podczas ładowania ma czternaście wolt "z kawałkiem", tak jest w samochodzie.
Do routera WiFi jest zasilacz - zasila on router i ewentualnie wewnętrzną ładowarkę, jeśli w routerze jest akumulator lub bateria akumulatorów. W takim wypadku należy się upewnić, że prąd ładowania nie jest zbyt duży dla akumulatora lub zasilacza. Zbyt wysokie napięcie końcowe - raczej to nie będzie problem, gdyż zasilacz ma to napięcie zbyt niskie...
Spoko. Jak chcesz mieć audio do skutera, to polecam AVT2477. Wzmacniacz 70W na TDA1562. Zasilanie z 12V - 14,4V
A jesli chodzi o scislosc to U ladowania dla akumulatora: 6V powinno wynosic 7,2V dla 12V>14,4V i 24V>28,8V.
Niepotrzebnie tak kombinujesz kolego. Zakup pięć przetwornic step-up 12V->14.4V, podłącz wyjście każdej do pojedynczego akumulatora a wejścia wszystkich do akumulatora LifePo4 Green Cell 12V 60Ah. Pominiesz niepotrzebne straty 12V->230V->74.4V. Będziesz musiał tylko zamontować dodatkowe gniazdo 12V by podłączać LifePo4 Green Cell 12V 60Ah.
Układ którego szukasz to niewątpliwie FA7612 (FA7610CP) i w mojej ocenie może być tak że go źle zmierzyłeś i układ jest dobry. Na wyjściu w topologii otwartego kolektora bez rezystora podciągającego nie zobaczysz żadnego przebiegu. A skoro wylutowałeś ten 5.pinowy driver to raczej wyjście FA7612 obciążenia nie ma.
Prawdopodobnie trafo pochodzi z ładowarki wyposażonej w przetwornicę napięcia zasilanej np. 12V dającej dodatkowo kilka innych przydatnych napięć 5V, 3,7V, 12V, 14,4V, 24V a samo zasilanie trafa jest ze znacznie mniejsze od napięcia 230V lecz jego budowa jest nieodpowiednia bo rdzeń powinien być ferrytowy... ale chinach to możliwe.
W takim razie potrzebna będzie również przetwornica napięcia, bo z 12V (14,4V) przy 8Ω moc będzie niewielka. Tańszym rozwiązaniem może okazać się zakup typowego wzmacniacza samochodowego.
Można tak zrobić tylko czy "zysk" ze stabilizacji napięcia rekompensuje większą złożoność układu? - napięcie w instalacji zmienia się po rozruchu silnika (z ok. 12V do 14,4V) W czasie jazdy napięcie nie ulega aż tak dużym zmianom, a czy to aż tak istotne jak będą świeciły światła na wyłączonym silniku po pół godziny od ostatniego odpalenia? i - jest...
Z 12V (14.4V) robi się 5V a Ty potem z tych 5V chcesz zrobić 10V? A nie prościej dać prosty regulator obrotów, którego schemat znajdziesz w internetach i zasilacz wyrzucić?
mozliwe.tylko ze ona napewno byla od jakiegos radia samochodowego na kasety wiec po co jest potrzebne. przeciez radia samochodowe sa zasilane z 12V(14.4V)
Napięcia się nie pobiera. Napięcie się przykłada, a w konsekwencji pobiera się prąd. Jeśli masz za małe napięcie, silnik ma zbyt mały moment obrotowy, mniejszą prędkość, za to bierze więcej prądu. Wkrętarka nie będzie miała siły, a zmuszona do pracy, będzie się grzać. Lepie wtedy użyć ręcznego wkrętaka.
Nooo, to masz krzesełka elektryczne.... Wiem tyle, że muszę mieć przetwornice. Jaką? Zasilać te krzesełka możesz napięciem stałym 12V (14,4V)- tak jak w instalacji samochodowej.
Potrzebuje zasilacz samochodowy który będzie podłączony do instalacji samochodowej 12V-14.4V na wyjściu potrzebuje 12V ok 18A najlepiej z zabezpieczeniem chwilowym przed spadkiem napięcia przy uruchamianiu rozrusznika. NA jakich podzespołach to złożyć? najlepiej żeby układ za mocno się nie nagrzewał...
Witam. Zacząłem budować prostownik z takiego zasilacza jaki mi został po starszym komputerze. Działa jako prostownik dobrze. Teraz mam pytanie. Jakie elementy trzeba wymienić żeby podnieść linię +12V do 14,4V. Zielony jestem na ten temat. Jak ktoś taki zasilacz przerabiał to proszę o radę.
Tylko przekaźnik do kolektora tranzystora bo masz NPN, a nie PNP tranzystor. Dioda jest po to aby zabezpieczyć tranzystor przed przepięciami podczas zadziałania przekaźnika. Bez tej diody tranzystor mógł by się uszkodzić. Podczas zadziałania przekaźnika mogą powstać napięcia wyższe niż napięcie C-E (60V). Możesz to zasilać napięciem samochodowym. Postój...
Wykalibrowałem układ z kondensatorem 10,000uF i dla 6V nastawiłem 7,2V, a dla 12V 14,4V. W prostownikach nie używa się kondensatorów tym bardziej o takich wielkich pojemnościach. Chyba że to on ma robić za magazyn energii.
Ja mam pytanie troche inne, chciałabym zastosować w tej ładowarce regulacje napięcia ładowania.Mam trzy wkrętarki z zasilane napięciami 12V, 14,4V, 18V a chciała bym używać jednej ładowarki troche uciążliwe jest noszenie trzech, używam ich do pracy w drewnie najlepiej było by kupić wszystkie z jednym napięciem ale takie dostałam i mnie to wystarcza...
Te 100W odpowiada tym danym z transformatora 200 VA? Dodano po 3 Ja go też chciałem zastosować jako ładowarkę do różnych akumulatorów, samochodowy 12V-14.4V/ 4.5A, do żelowego 12V-13.8V/0.8A, do żelowego 6V-7.2V/0.4A. Znalazłem też transformator toroidalny TST100W/24V; 100VA; 230VAC; 24V; 4,16A. Chciałem wykorzystać go jako taki uniwersalny, do tych...
14,4V ÷ 1,2V = 12 Jeżeli to 14,4V to musi być 12 szt.
prostownik pokazuje ze ładowanie zakonczone tylko teraz go podtrzymuje napięciem, ale na wyświetlaczu jest ze ma 12,9V Poprawne wskazanie. Naładowany akumulator powinien wskazać 12,8V. Jeżeli jest rozładowany wskazanie jest poniżej 12V. 14,4V to napięcie ładowania z alternatora bez obciążenia a z włączonymi światłami pokaże już ok.13,8V. Pytanie jest...
na razie nie mam zadnego A co polecasz?? Jakie dodatkowe elementy powinienem kupic?? Najlepiej taki, jaki jest zalecany przez producenta, czyli od 6V do 18V, a że jest to wzmacniacz samochodowy to zwykle pracuje w zakresie 12V-14,4V. A tak przy okazji to TDA2050 zagra lepiej, mocowo jest może porównywalny, ale przy tym niskim napięciu.
Kolega by napisał przynajmniej o jaki dokładnie model zasilacza chodzi. Model DPS-2980AB Włączenie jak tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Regulacja 12-12.9V możliwa potencjometrem wewnątrz. Do regulacji 12V-14.4V(OVP) potrzebny mod, analogiczne do https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... dla wersji DPS...
Do szymon122 W tej chwili poziom w tym temacie zostaje zaniżony do poziomu przedszkolnego... Wytłumacz mi dlaczego napięcie jest za wysokie o 9V do zasilania silnika kompresora, jeżeli do zasilania kompresora zostanie użyty transformator z uzwojeniem wtórnym o napięciu ~15V połączony z mostkiem prostowniczym w układzie Gretza, gdy taki silnik minikompresora...
Ty masz sprawdzić napięcia. Duży rozjazd może świadczyć o uszkodzeniu regulatora napięcia. Względnie o uszkodzeniu cewek w silniku. Napięcia powinny się wahać od około 12V na niskich obrotach do 14,4V na maksymalnych (w ostateczności +- 0,5V)
Witam ! Chcę sobie zrobić regulator obrotów do wiatraka samochodowego. Musi on : :arrow: Być na 12V (na wejściu 12V - 14,4V a na wyjściu 12V) :arrow: Max pobór prądu 5A (1A - 5A) :arrow: Regulacja za pomocą potencjometru (najlepiej 100k) :arrow: Coś prostego w budowie (mało elementów zewnętrznych) Szukałem, ale są tylko jakieś na 220V... Proszę o pomoc....
Sprawny akumulator posiada napięcie 12V, podczas uruchomionego pojazdu wartość sięga 14,4V. Amen ;)
Witam! Mam pozostałość po moim aucie a mianowicie subwoofer aktywny firmy nieznanej. Był zasilany z aku samochodu 12V/14,4V przy włączonym silniku. Chcę go teraz włączyć do domowego systemu stereo a problem brzmi jakie zasilanie czy stabilizowane czy też nie. Wzmak w skrzyni pobiera ciągłe 8A a w szczytach grubo ponad 10A. pzdr
Witam A ja mam takie pytanko jaki scalak wyciągnie najwięcej na wyjściu z instalacji samochodowej 12V-14,4V ? Czy układ TDA8571 wyciągnie 4x40W ? Czy może lepiej jakiś inny np [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/do... Jesli nie to co by koledzy polecali? -=pozdrawiam=-
Ładowarka na 18V ale masz jeszcze mostek prostowniczy. W prostowniku masz już napięcie wyprostowane więc powinno ładować, ja mam akumulatory 12V i 14,4V jak Ty i bez problemu ładuję pod prostownikiem, z tym, że mój ma stałe 6A prąd i muszę pilnować baterii.
Po pierwsze, w zasilaczu na linii 12V ile jest amperów? Po drugie, jaki model wzmacniacza? Po trzecie, zdajesz sobie sprawę że moc wzmacniacza jest podawana, jak ktoś wcześniej wspomniał, przy 14,4V, a nie 12V (i ewentualnie w różnych normach :D:D:D). Po czwarte, utrata mocy będzie znaczna, rzędu około 20%. PS. Jeśli wzmacniacz miałby naprawdę około...
Wyłapuje ale nie obroty silnika tylko alternatora. Napięcie ładowania ma nie wiele wspólnego z pracą tego urządzenia. Do C18 doprowadzone jest napięcie 12V (14.4V po uruchomieniu silnika) z gniazda zapalniczki, kondensator ten przepuszcza jedynie pulsacje napięcia (w alternatorze jest prostownik 6-cio pulsowy) i podaje je na wzmacniacz operacyjny LMC7101...
...Od roku czy dwóch marzę o wzmacniaczu do basu. Gdzie problem? Bo ma być na baterie... To może J-060? W zamian za TDA2005 można zastosować TDA7240A (Us=9V...18V) ze zdecydowanie mniejszą ilością elementów. TDA7240A: Po=22W - Us=15V, RL=4 Ohm, Po=20W - Us=14,4V, RL=4 Ohm, Po=14W - Us=12V, RL=4 Ohm (zasilanie bateryjne - akumulator 12V), Po=12W - Us=14,4V,...
14V to odpowiednie napięcie do ładowania akumulatora. Gdyż naładowany akumulator ma napięcie 14,4V.
Zwykły prostownik do ładowania akumulatorów daje więcej niż 12V i nie posiada stabilizacji i filtra tętnień. Więc bez dodatkowych elementów nie nadaje się. Pamiętaj też że 12V jest umowne, typowe zasilanie radia to 13,8-14,4V SławeK
Ale akurat mam przetwornice na 2*32v przy odpalonym silniku jest jakoś 2*36v. Kostka TDA jest do 2*40v więc z tym problemu nie ma, tylko czy się coś nie stanie z tym filtrem dolnoprzepustowym. Czy jest jakaś możliwość podwyższenia napięcia zasilającego dla filtru? Dysponuje tylko napięciami 2*32v, 2*36v, 12v, 14,4v. Chodzi mi o to że jak odpalę silnik...
Czyli powinniśmy ignorować czy producent podaje moc przy 12v czy 14.4v jak to mnóstwo forumowiczów tak zaznacza przy postach o wybór wzmacniacza?
Ma kolega parametry dwóch przykładowych akumulatorów 6V 1,3Ah i 12V 1,3Ah. Między poszczególnymi producentami są niewielkie różnice. Natomiast co do zasilacza to musi mieć 7,2V dla 6V akumulatorów i 14,4V dla 12V akumulatorów. Jeśli 6V jest to maksymalne napięcie zasilacza niestabilizowanego to się nie nadaje. PDF-ki skasowałem.
Ale stabilizacja jest po to aby móc regulować napięcie, w Moim przypadku od 12V do 14,4V :D
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Dołączę do tematu. Mam starą wkrętarkę 14,4 Ni Cd i nową AEG z ładowarką AL1214g3 do baterii Li Ion 12v i 14,4v. Czy jak dorobię (albo raczej zamówię u kogoś) pakiet ogniw Li Ion to da się go ładować tą ładowarką? Czy taki pakiet wymaga jakiejś elektroniki czy sama ładowarka załatwi wszystko co trzeba?
Chce sobie w samochodzie zmienić 2 żaróweczki od podświtlenia na niebieskie LEDy i mam pytanie. Żarówki są na 12V a diody nie i trzeba by zmniejszyć napięcie. Tylko czy w związku z zmiennym napięciu dawanym przez akumulator 12V-14.4V wystarczy rezystor, czy trzeba by kombinować z diodą Zennera lub stabilizatorem? Jeśli wystarczy sam rezystor to jaki...
Oto parametry akumulatorów które posiadam: 2x akumulator żelowy 12v 100Ah ładowanie cykliczne 14.4v - 14.9v, ładowanie buforowe 13.5 - 13.8v 2x akumulator AGM 12v 100Ah ładowanie cykliczne 14.5v - 15v, ładowanie buforowe 13.5v - 13.8v. Czy ktoś widzi tu jakąś znaczącą różnice?
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Wiem, że to pytanie może być dla Was głupie, ale jakoś nie mogę znaleść w internecie, jakim napięciem max mogę ładować taki pakiet ogniw 14,4V? Dla ogniw 12V znalazłem informację ale dla 14,4V już nie.
Na jakiej zasadzie działają automatycznie włączanie światła LED? Jak to działa? Na zasadzie podwyższenia z 12V do 14,4V? Jak nazywa się ta przetwornica?
Przy temperaturze ok 25 stC akumulatory podczas składowania powinny być doładowywane co ok 3 miesiące. Należy pamiętać że przy ładowaniu akumulatorów żelowych (bo zapewne takie masz w UPS) nie wolno przekraczać napięcia ładowania powyżej 2.4V/ogniwo - czyli dla aku 12V 14.4V - aby naładować go bez szkody najlepiej utrzymywać napięcie 13.8-14.0V w fazie...
Bo ta ładowarka ładuje jeszcze mniejszym prądem i ma zbyt niskie napięcie końcowe - w pracy cyklicznej powinno wynosić 14,4V-14,8V.
Jeżeli schemat jest dobrze odrysowany, to najprawdopodobniej jest to dioda Zenera na napięcie 15V. W ciągniku maksymalne napięcie może być 14,4V, więc zabezpiecza linie 12V przed przepięciami.
Używam starego zasilacza atx do 2 wkrętarek 12V i 18V obie działają zadowalająco, beż żadnych przeróbek, takie coś tylko na nim pisze switching power supply moc lini 12V 11A.
Ja używam oryginalnej ładowarki makity do ładowania przerobionych 12V i 14.4V baterii jako Li-Ion, wewnątrz masz potencjometr do ustawiania Amperów, dla wydłużenia żywotności im mniej tym lepiej. Zastosowany BMS sam przerywa proces ładowania. Wspomnianym potencjometrem możemy ustawić mniejszy i większy prąd. Co do wskaźnika mam podobny lecz w uszkodzonej...
Alpine 3553 Oto moje pomiary: przy 12V zasilania prąd 2,34A przy 14,4V prąd 2,68A. Napięcie na rezystorach emiterowych 15mV. Czyli wszystko OK. Pozdrawiam
Witam.Dostałem monitor,w którym były uszkodzone dwa kondensatory.Oczywiście wymieniłem wszystkie elektrolity w zasilaczu.monitor działał kilka minut.Po ponownym włączeniu coś "pykło"i teraz przy włączeniu do sieci dioda power tylko mignie nawet nie pełnym blaskiem i całkowita śmierć.Słychać tak jakby piszczenie ciche w okolicach przetwornicy.Napięcia...
Można by podejść inaczej - napięcie końcowe ładowania akumulatora "12V" to 14.4V, jeśli ładowarka ma się wyłączać po dojściu do tego napięcia, i 13.5V, jeśli ma utrzymywać to napięcie przez nieograniczony czas - w twoim przypadku byłoby raczej to drugie, więc jak masz równo 15V, to masz 1.5V zapasu, na LM317 to mało, ale można zrobić coś innego - choćby...
Witam! Facet podaje moc 2x25W, czyli w sumie 50W. Sprawność wzmacniacza w klasie AB/B jest 70%, więc moc pobierana jest przeszło 71W. Różnica musi być wytracona w postaci ciepła, jest tego >20W, a dla tej mocy zastosowany radiator jest za mały. Pobór 71W przy 12V to jest prąd prawie 6A, co jak na wydolność instalacji motocyklowej jest DUŻO. Facet nie...
Witam wiec... minus się nie łączy a minus do żarówek jest pociągnięty oddzielnie? max nap ładowania akumulatora 12V to 14,4V wiec.... potrzebny regulator.. co do cewek jak masz 2szt. równolegle to zmniejszasz prąd... pozdr
wiatm potrzebuje stabilizator napięcia z napięcia 11-20v na napięcie 13,8-14-4v na prąd 10A najlepiej prosiłbym o jakiś schemat
Witam Chcialbym sobie zrobic miernik pojemnosci akumulatorow do elektronarzedzi (napiecia 12V 14,4V 18V 28V) Chcialbym zeby to posiadalo zewnetrzne zrodlo zasilania (230V AC) oraz jakis wyswietlacz ktory informowalby mnie o pojemnosci baterii wyrazonej w mAh albo Ah Na pewno przydalby sie jakis mikrokontroler (mikroprocesor?) ktory tym wszystkim bedzie...
W napięciu to nie masz wyboru 14 albo 14.5. każdy sprawny w instalacji 12V daje ok 14.4V, potem masz instalacje 24V a alternator wytwarza napięcie ok 28.8V.
Według mnie brakuje mu Voltów bo różnica w mocy miedzy 12v a 14,4v nie jest wielka. Mam Makitę 12v i daje radę. Cały czas mam na myśli akumulatory NiCd.
Witam serdecznie Tak najogólniej - do zasilania np. pasków LED stosujemy źródła prądowe. Ponieważ każdy zasilacz ma swoje napięcie maksymalne można podłączyć ograniczoną liczbę LED. W samochodzie nie jest to takie proste. Każda "żarówka" LED jest na 12V (14,4V przy normalnie działającym regulatorze alternatora). Wynika z tego, że nie da się zastosować...
Napięcie w instalacji powinno wynosić ok.14,4V.
Dziekuje i wzajemnie. Akumulatory i ladowarki sa 18V, 14,4V i 12V w zaleznosci od gabarytow sprzetu. Problem tkwi standardowo w akumulatorach to one wysiadaja. Najdluzej wytrzymuje firma Bosh okolo 2 lat potem ciagle siedzi na ladowarce. Makita tez jest dobrej jakosci Pozdrawiam
Zdaję sobie sprawę, że sprawność konwersji akumulator -> przetwornica 12\230 -> ładowarka nie jest najwyższa, ale problem w tym, że mam kilka urządzeń z akumulatorami na różne napięcia (12V, 14,4V, 18V, 36V) i nie wszystkie są akumulatorami litowo-jonowym. Jakbym do każdego miał kupować osobną ładowarkę, to taniej wyjdzie kupić przetwornicę, którą można...
Witam! Ze wzgledu na ekonomię zasilania (bo z akumulatora), jedyne rozwiązanie to przetwornica DC/DC "step-down". Czy zastosowania, dla których chcesz zbudowac taki zasilacz, akceptują jakiś tam poziom zakłóceń wytwarzanych przez układy impulsowe? Czy regulacja ograniczenia pradowego też jest potrzebna? A akumulator żelowy najlepiej jest ładować odpowiednią...
Baterię, anie nowomodny magazny, już ma. Stanowią ją 4 baterie akumulatorów 6V 240Ah. Baterie są połączone po dwie szeregowo i dwie takie równolegle. Daje to 12V napięcia i 420Ah pojemności. Prąd ładowania takiej baterii to powinno być 20-40A przy 12V 14,4V napięcia. Daje to 576W mocy. Baterie słoneczne powinny zapewnić taki prąd ładowania przez 10...
Witam . Sprawdź klucze w przetwornicy napięcia tego wzmacniacza. Tranzystory kluczujące uzwojenia transformatorka mogły paść. Sprawdź również diody prostownicze , za transformatorem przetwornicy. Uszkodzeniu mógł ( mało prawdopodobne) ulec układ scalony pełniący ( między innymi) role generatora przebiegu prostokątnego , sterujący tranzystorami w przetwornicy....
kamix nagrzewnica podaruj punkty mondeo wentylator nawiew
hasło nazwa użytkownika router westfalia moduł
LG 50: Brak obsługi aplikacji myszką, tylko pilot Odzyskiwanie kodu do radia MFD2 - porady i metody