Być może po prostu jakaś blaszka się poluzowała? Np osłona tłumika. Dodajesz gazu i silnik zaczyna mocniej się trząść, a te wibracje przechodzą na poluzowaną blaszkę :P . Posprawdzaj czy nic ci luzem nie wisi.
Ciężko powiedzieć. W moim pierwszym oryginalnym chińskim GB Street fachowiec wymieniał razem z dyszami (nie rozwiercaj - kup nowe) - przejechałem 50 tys. i sprzedałem. Kupiłem drugiego "rometa" wymieniony tylko zestaw 70cc, bez ruszania gaźnika i na moje oko działały tak samo. Nie zrobił nawet 5 tys. gościu mi go na parkingu przejechał... :( Najnowszy...
Virago 535 ma pompę paliwa, ale do przetłaczania paliwa do gaźnika, z dodatkowego zbiornika paliwa znajdującego się pod siedzeniem (poniżej gaźników). Kilka motocykli miało tą elektryczną przeponową pompę paliwa, w których poziom paliwa w zbiorniku przy poziomie rezerwy znajdował się poniżej poziomu gaźników. Pompa utrzymuje niskie ciśnienie na wylocie....
Wyskakujacy bieg to nie wina wybieraka. Nieprawdopodobniej masz zużyte sprzęgła kłowe
Paliwa z dodatkiem bioetanolu nie można przechowywać przez dłuższy czas (max. kilka miesięcy), silnika nie uszkodzi, ale jak odstawisz na dłużej (powiedzmy kilka tygodni) to lepiej spuścić z gaźnika. Chiński silnik 139FMB będzie pracował na czymkolwiek co się spala, choćby i na samym etanolu. Pływak w gaźniku jest plastikowy i nie widzę absolutnie żadnego...
Ponieważ nie znamy parametrów oryginału i opla ,takich jak -U,I,L nie możemy nic obliczyć. W najgorszym przypadku może uszkodzić się moduł zapłonowy,koszt 10-15 zł.Tyle grożi pod względem elektrycznym. O jakości iskry się nie wypowiem gdyż różnie to bywa.Sąsiadowi dwa lata temu na szybkiego (jest stróżem codziennie dojeżdża 15 km) założyłem cewkę od...
Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
1. Przy zimnym silniku pomaga odpalić gdy jest do góry.(pociągasz wajche do góry i odpalasz ,po chwili opuszczasz) 2. Przy ciepłym ma być na dole (gdy podnieśiesz blokuje prace silnika aż do zgaśnięcia). I tak ma być . Wajchy (ssania) używasz raczej w niższych temperaturach mniej niż 10 C. Latem mozna o niej zapomnieć .
przez co paliwo zdąży się nagromadzić w komorze i tworzyć niemiłosierne wybuchy z wydechu tym samym uszkadzając zaworek wydechowy nie wspominając o innych częściach. To zdanie sugeruje, że został przesunięty kąt zapłonu (zapłon jest opóźniony) Ogranicznik przesuwa ci kąt zapłonu bo zmniejsza amplitudę napięcia, widać to na lampie stroboskopowej. Być...
Właśnie taki jaki jaki masz...
Bo na niepracującym silniku mimo wciśnięcia ,,klamki" okładziny mokrego sprzęgła są nadal ,,sklejone" olejem. Nie zastanowił cie nigdy skok, czy szarpniecie motocykla przy wrzuceniu pierwszego biegu ?
Rama wytrzyma tak duży silnik? uchwyty? zmieści się? - koła wytrzymają większy moment/prędkość ??? Nie wiem, ja bym się bał jeździć z tak zwiększonym silnikiem. Sam wymieniłem głowicę swojego romecika z 50cc na 75cc i jestem zadowolony. Porównałem sąsiada Rometa 125cc z moim i widać różnice w ramie - jest mocniejsza.
Rozrusznik do naprawy. Nie wyrzuca bendiks. W samochodzie miałem identyczne objawy - na zimno pali na ciepło nic.
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Skoro nie znasz się na mechanice, to powiem tak. Tłok i cylinder to jak soczewka i oprawka przy okularach. Jedno musi do drugiego pasować. W pojazdach są pewne elementy które wymienia się "zestawami". Np łańcuch i zębatki. Jak wymienisz sam łańcuch i zostawisz stare zębatki, to zębatki zniszczą nowy łańcuch, a jak założysz stały łańcuch na nowe zębatki,...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Silnik pewnie 139fmb. Porównaj ze swoim i jeśli się zgadza to pełno tego w sieci.
Jak pękła głowica to pewnie że tak...
Kolejność tarcz ok? Na filmiku masz dokładną kolejność ich założenia ;)
Jaja sobie robisz, nagle samo się wszystko samo pozamieniało. Daj sobie spokój z samodzielna naprawą tego bo może się okazać, że zamieni się nagle w samochód lub inne ustrojstwo.
Barton, Zip, Junak, Benzer itp., typ 139FMB lub 154FMI.
Koło magnesowe musisz mieć od gaźnikowca, żeby to dobrze chodziło. Można też spróbować przerobić to oryginalne od wtrysku.
Cześć! Mam problem z silnikiem w motorowerku; Pewnego dnia chciałem odpaliłem silnik i od razu chmara niebieskiego dymu. Ogólnie wymieniłem cylinder z tłokiem (nowy komplet z powodu zbyt dużej ilości oleju) i po odpaleniu okazało się że jest ok, ale... Do czasu jak się silnik zaczął nagrzewać. Im bardziej się silnik nagrzeje tym bardziej kopci na niebiesko....
Filtr powietrza, "fałszywe" powietrze, brudny gaźnik - te rzeczy mają znikomy wpływ na kulturę pracy silnika. To, że silnik stał jakiś czas bez oleju, to też w zasadzie nic złego. Źle założone magneto i/lub nieprawidłowo złożony łańcuszek rozrządu - te rzeczy mają ogromny, wręcz kluczowy - wpływ na kulturę pracy silnika. Obejrzyj, czy magneto jest założone...
Cewki pod magnetem muszą być sparowane z cewką zapłonową.
A jakie powinno być w ogóle ładowanie na niskich obrotach? Tzw. mam na myśli na mierniku.
Wychodzi 5 przewodów - żółty, biały, czarno czerwony, niebieski biały i zielony. Regulator raczej sprawny jest 5 pinowy czyli typowo pod instalacje bezmasową. Sprzęt to Torq Blizzard 2015 na gazniku. Silnik to 152FMH wersja bez rozrusznika.
Powodem były źle wyregulowane zawory
Zamontowany?
Możliwość jest jak najbardziej. Na pewno będzie potrzeba wymienić tzw iskrownik. Jak widzę to jest popularny silnik 139fmb, iskrowników do tego jest masa i dość tanie. Potem jakiś regulator napięcia i akumulator. Gotowe. Tylko po co to robić? Chcesz dokładać światła? Czy chcesz się pokusić o rozrusznik elektryczny? Choć dołożenie rozrusznika jest dość...
Cześć, świeżo nabyty silnik 139fmb nie odpala, instalacja zrobiona na krótko - silnik skutera gy6 odpala na niej a 139fmb nie chce nic. Iskra jest, paliwo jest nawet na plaku, zaro reakcji. Ktos mial taki problem?
https://obrazki.elektroda.pl/8864377200_... jeszcze nie dawno miał spiety zawor ssący i problemy lekkie z odpalaniem lecz teraz pali czy zimny czy ciepły od kopa
Repair Manual do 139FMB (w tym przypadku w MadAss)
Tak był bo wał korbowy był wymieniany
Problemem okazał się wał, który miał mniejszą średnicę na wolnym kole rozrusznika. Gdzieś około 1 mm różnicy i koło strasznie latało, co powodowało nietrzymanie uszczelniaczy. Info piszę dla innych, którzy będą się borykać z podobnym problemem, mi pozostaje raczej kupić 2 wały za 150 zł i rozbierać cały silnik, bo wątpię, że uznają reklamację, czy cokolwiek...
Witam tak się zastanawiam czy drgania w silnikach 139fmb jest spowodowane przez wał? Co sądzicie?
Dało radę . Temat zamknięty.
W końcu się zatarł xd
Doszedlem sam ocb. Pęknięta obudowa w miejscu gdzie wychodzi wałek popychajacy sprzęgło. Przez co material sie poddaje i nie ma sily wcisnac sprzęgła.
Tak jak w temacie motorower na pełnych obrotach nie przekracza 55km/h i zanim się rozpędzi też trochę mija. Jak dodam szybko gazu na luzie to gaśnie, a jak powoli i na "raty" to przerywa na wysokich jakby gasł albo go zalewało. Na 4 biegu rzadko tak przerywa. Kompresja na oko jest bo palca nie da rady utrzymać w gwincie świecy. Kolejna sprawa to jak...
zielony masa bialo niebieski impulsator zolty/bialy do regulatora czarny cewka ladujaca cdi ale cos mi nie pasuje w starej wtyczce jak bys mial dc-cdi
Najważniejsza jest elektroda
Popatrzę pomierzę :) mam u siebie motorek w sypialni także nie będzie problemu. Jutro Ci odpiszę co i jak. Mam chiński biegowy motorek "Barton Sprint" na silniku 139fmb, cewek zdaje się 6, wszystkie na ładowanie, cała elektryka stałoprądowa, i regulator identyczny jak Twój, 5 przewodów te same kolory. Działa to całkiem sprawnie, daje radę ładować aku...
Witam posiadam ogarka 900 ale to mało istotne ;) Bardziej interesuje mnie silnik :) ( 139 fmb ) jest jakiś dziwny działał normalnie ale jak by nie miał mocy :( 1 i 2 wchodziły idealnie 3 tak samo ale juz nie miał siły żeby ciągnąć :( a 4 bieg to już w ogóle :( pewnego razu zgasł i juz nie można go do teraz odpalić :( Co do tej pory zrobiłem : ustawiłem...
Witam serdecznie . Mam Junaka 901 z silnikiem 139fmb 109cm3 silnik po kapitalnym remoncie nowy wał kpl. Cylinder nowy gaźnik nowe filtry . Przy docieraniu go nie męczyłem ale było okey a teraz po nocy musi się nagrzać żeby się nie dławił a i tak czuć dławienie . Na biegu jałowym jak otworze szybko manetkę to się dławi na wolnych obrotach na wysokich...
Zawory były kiedykolwiek regulowane,kontrolowane?
wygląda na złą mieszankę (zbyt bogata) Jaki masz teraz gaźnik? jaki wcześniej? Dlaczego zmieniałeś? było coś robione z dyszami/iglicą/składem mieszanki?
pan_dziobak napisał: Otóż, dokonałem kilku modyfikacji technicznych w silniku motoroweru chińskiej produkcji o kodzie 139FMB. Teraz silnik osiąga wyższe obroty i sprezyny nie nadązają zamykać zaworów i te stukają o tłok, co sie moze skończyć tragicznie nie tylko dla silnika ale i dla mnie. Mógłbyś wyjaśnić o co ci chodzi? W którym momencie sprężyny...
Witam mam pytanie czy idzie ściągnąć tą zębatkę na wale w chińskich atv? Czy jaki się przestawić troszkę to praca silnika będzie zła?
Wiem że są, ale ja nie chcę czegoś kupować, tylko stworzyć to w miarę możliwości samemu. Bo kupić gotowe i założyć to żadna satysfakcja, a głównie o nią tutaj chodzi... ^^
Witam mam małe pytanie w sprawie silnika 139fmb 4 biegi pół automat czyli bez sprzęgła . Podkręciłem troszkę w kapie bo kopka się delikatnie ślizgała teraz jest ok ale z 3 na 4 czasami jest opór i nie wiem czy więcej podkręcić czy coś innego
Witam serdecznie, Jestem nowy na forum, jeśli gdzieś popełnię błąd - z góry przepraszam, nie chciałem. Starałem się robić searching i przekopałem sporą ilość tematu... Nadal nie mogę znaleźć odpowiedzi. Sytuacja wygląda następująco: Ok. 3 lata temu zakupiłem w częściach motorower 50ccm od znajomego, poskładałem odpaliłem, śmigał. Rozebrałem ponownie...
Jest to blokada/ogarnicznik prędkości ;) No, to teraz OBOWIĄZKOWO wytłumacz, jak to działa. Na zachęte, zgodnie z 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających...
Nowy gaźnik i prądnica
A co napędza te zawory
Kolego może lepiej było przezwoić "stare" cewki świetlne. Czy zakupiona nowa "elektrownia" jest na 12 V i czy zakupiłeś ją z kołem magnesowym, może ma mniejszą średnicę. Może za duża jest odległość pomiędzy cewkami a kołem magnesowym, co ma wpływ na indukowane napięcie. Zorganizuj sobie schemat elektryki pojazdu, sprawdź styki elektryczne oraz starannie...
Podłączyłem całą instalację jak było na początku i odpalił na popych :D Nie wiem jak to się stało. Ale quad już jeździ. Temat uważam za zamknięty.
W sumie dobry pomysł z tą łyżwą :) A co z osią od quada? Nada się? Niby w quadzie spełnia rolę, więc czemu tutaj by nie miała.
Witam podaj typ silnika jaki w nim siedzi czy to 139fmb ? Kilka lat temu robiłem od podstaw po spaleniu ,stacyjki w nich to lipa padają w naj mniej odpowiednim momencie ,.sprawdż czy przypadkiem nie mostkuje w sobie gaszenia do masy ,
Czy wartość z wykresu 0 zaczyna się przy kącie 27 i idzie w jedną stronę , w stronę przyśpieszeń kąta ?
Może po prostu lejesz za dużo oleju albo wymiary simmerigów nie te.
To lepiej powinno zapalać ma gazie.
Tak zamykam a jak postoi długo to zimnego odpalam na ssaniu.
Tak samo jak w każdym innym 139fmb.
Witam, mam barona Fightera z silnikiem 139fmb, i czy przy zmianie na 72cc głowica od 50cc będzie pasować? Chodzi mi o to czy wszystko będzie działać jak powinno.
Stożek zamontowałeś siatkowy czy gąbkowy?
Jaki jest kolor świecy po wykręceniu?
Ten układ ładowania powinien mieć światło zasilane z akumulatora ponieważ prądnica 6 cewkowa nie posiada zasilania na masę,to jest błąd w modelach zipp pro ponieważ zastosowano instalację z prądnicy 2 cewkowej w tym modelu powinien być taki regulator . http://obrazki.elektroda.pl/2691173300_1... podłącz światło po akumulatorze 12 v i...
ale pokręciłeś.... jak było wcześniej i jak masz teraz?
Mam takie zapytanie można również ustawić zawory że wydechowy 0.05 a ssący na 0.07?? Oczywiście chodzi o silnik 139fmb
Głowica okazała się zepsuta po wymianie na nowy cylinder tłok i głowice , po dotarciu zaworów wszystko śmiga jak należy
Nie widziałem silnika ale podejrzewam że kolega ma 139fmb
Witam. Mam problem z silnikiem 139FMB w moim Routerku ws 50. Po założeniu 1 raz zestawu 72 cm2 przejechał 4 km i się pierwszy raz przytarł, dokładniej jak coś my nagle zaczęło go hamować. Można było go normalnie odpalić przejechać 100 m i znów sytuacja co wcześniej. Założyłem wtedy nowy zestaw i pojeździł z 1 tyś km w tym 2 razy lekko się przytarł ale...
Motorower 50ccm wchodzi na wysokie obroty robi buuuu i znów wchodzi jak trzymam manetke do oporu Jawa robby 50 silnik 139fmb na licencji hondy , Gdy dam gazu do oporu,wchodzi na wysokie obroty,spada do połowy i wchodzi na wysokie obroty itd .. Gaźnik wyregulowany filtr powietrza nowy świeca nowa cewka sprawdzona Jeśli zły temat proszę o przeniesienie...
Poszukaj na elektrodzie, jest kilka tematów jak podłączać te moduły...
A i mam jeszcze pytanie co ile regulować zawory w silniku 139fmb Takie było pytanie...
Jeszcze zapomniałem dodać że łańcuszek rozrządu też daje od quada 110 który ma 84 ogniwa i daje też dłuższe szpilki także od quad 110 posiadam cały silnik quada 110 wiec mogę się bawić na internecie jest dużo przeróbek silnika 139fmb 50ccm na 110ccm mam pytanie czy taki sam silnik ja mam 139fmb 50ccm :?:
Witajcie. Posiadam Junaka 901 z 2019r. Posiadam go od nowości. Ma on silnik 139fmb ale niestety padł. Stąd pomyślałem że kupię cały silnik z osprzętem ale 110cc. Zakupiłem więc Moretti 110cc 139fmb. Niestety napotkałem duży problem. Stary silnik chodził na module 4+2, a nowo zakupiony silnik ma moduł na jedną kostkę 5cio pinową. A co najlepsze w tym...
to jest silnik z chińskiego quada 125ccm 139fmb
Podczas przeróbki 139FMB na 110 konieczna jest wymiana wału, szpilek i łańcuszka rozrządu... Cud że to jeździ. Głowica od 72cc może zostać pod cylinder 110.
Witam, chce zrobić swap motoroweru z 50 ccm 139fmb na 125 ccm, Junak 901rs. Zastanawiam się nad wyborem jednostki, żeby jak najmniej przerabiać, wymieniać. Do jednostki od razu jaki gaźnik wybrać? Czy trzeba by zmieniać iskrownik itp. rzeczy, jeszcze czym różni się fmb vs fmi. To te jednostki: https://motor-x.pl/silnik-kompletny-125c...
Spróbuj od Ogar 900. Tak samo 139fmb,rozrusznik u góry...Powinno być OK.Poza tym to dokładnie ten sam silnik.
Proszę wymiary w opisie https://www.rooader.pl/139fmb-143fmb-147...
Nie jestem fachowcem i sam mam problem ze swoim 139FMB, ale jeśli było dobrze, a teraz nie jest, to szukałbym przyczyn w nieszczelnościach. Odkręcałeś gaźnik albo jego łącznik? Uszczelki są dobre?
Nie chciałbym Cię martwić, ale jednak bez rozpołowienia silnika jest to prawie niemożliwe aby go dokładnie oczyścić z uszkodzonych elementów. Dopiero pierwszy taki przypadek słyszę w chińskich silnikach 50cc 139fmb/qmb aby pękł zawór tak "po prostu".
Silnik to 139FMB z poziomym cylindrem. Na podłączonym akumulatorze samochodowym kręci jak głupi i też nie odpala. Ciśnienie prawie 11 barów.
Wpisz sobie w wyszukiwarkę:PRZERYWACZ KIERUNKOWSKAZÓW 3 PINY DO MOTOROWERÓW 4T / 139FMB / 147FMD / 152FMH. W pierwszym adresie masz do czego to pasuje. Znajdź schemat dowolnego skutera z listy tak żeby mieć rozpiskę pinów przerywacza. Znajdź schemat kierunkowskazów w simsonie przerysuj sobie "łopatologicznie" jak to działa i spróbuj połączyć te dwa...
dziekuje bardzo sprawdze to ;) Dodano po 8 A i najważniejsze to jest Loncin 110cm3 4T model silnika: 139FMB
To coś to silnik na bazie 139FMB? Jeżeli tak to luzy zaworowe do poprawy, IN 0,05, EX 0,08. Co z tą regulacją gaźnika? Domyślam się, że głowica dokręcona kluczem dynamometrycznym? Jaki jest teraz luz na pierścieniach tłokowych? Jaki luz tłok - cylinder? Prosiłem o pomiar ciśnienia sprężania.
139FMB wygląda na kopie silnika z Sachs Madass a tam było 1-n-2-3-4 może tym tropem.
To moze byc nit, ale jak masz tylko jakis start pilnik to mozesz sie Nim w ucho podrapac...I jeszcze gorzej popsuc. To nie nit, a śruba z łeb zrywalnym, stosowana w stacyjkach samochodowych. Ma ten pojazd blokadę na kolanku do gaźnika i kolega chce wymienić, a ta śruba to rodzaj gwarancji. Silnik pewnie to 50 ccm, 139FMB.
https://allegro.pl/oferta/cylinder-glowi...
Witam jak w temacie motorower jak jest zimny to ostro kopci z odmy i nie kopci z wydechu ale jak już trochę pochodzi i się zagrzeje to lekko kopci z odmy i kopci bardzo z wydechu i nie wkręca się wcale na obroty bo max to 4,5 tys obrotów. Proszę o pomoc i pozdrawiam Motorower to Romet ogar 202 z cylindrem 50cc posiada silnik 139fmb
Witam. Pytanie banalne, ale chciałbym się upewnić, jaki jest największy cylinder do tego silnika i nie chodzi mi o napisy np. z Allegro 110,125, tylko o średnicę cylindra?
Mam problem mianowicie po zmianie cylindra, głowicy i wszystkiego co trzeba przy zmianie na 80cc. Silnik 139fmb. Nie zmieniałem jedynie dysz, mam 76, dobra do rzeczy. No bo zmieniłem na 80cc i glowica szybko robi się gorąca gdzie cylinder jest taki lekko ciepły. Co to możne znaczyć? Mam oryginalny tłumik co był przy 50cc.
Witam mój problem polega na słabym ładowaniu akumulatora zmieniłem regulator napięcia dalej nic Na manometrze skacze między 13 a 0 nie wiem co może być przyczyną instalacja tez przejzana
Witam mam problem bardzo a to bardzo dziwny w silniku 139fmb 110cm Silnik po odpaleniu dławi się dusi z takimi szarpnięciami . Została podmieniona głowica i to samo . Włożony inny silnik i wszystko ok . To z tego innego silnika przełożyłem głowice i cylinder i znowu to samo co to może być? Dodano po 1 A może klin?
Witam, przymierzam się do wymiany cylindra z głowicą na 72cc w silniku 139FMB, spełnia on normy emisji euro4 czyli ma elektroniczny gaźnik. I mam pytanie, czy w gaźniku elektronicznym po takim zabiegu należy wymienić dysze? Czy w tych gaźnikach euro4 nie ma dysz? Wymieniał ktoś cylinder z głowicą na 72cc w euro4 i powie jak to wygląda, czy trzeba się...
Witam. Jestem posiadaczem Zipp Manic 50 i ostatnio myślałem o zmianie cylindra na 70/80 cm2. I tutaj mam pytanie, kolega mi mówił że wymienił tylko cylinder oraz tłok a głowica została stara. Czy jest to możliwe?? (przecież cylinder ma większą średnicę) Nr tego silnika to:139FMB-2
Z tego co ustaliłem to jest to silnik 139FMB (nie jestem pewien), pojemność 124 ccm (napisane na bloku silnika) jakiś chinol, czterosuw. Masz rację zapomniałem o lampce że ma taki duży przedział napięć :) To jak wieczorkiem będę w domu spróbuje ustalić jaki to iskrownik i co będzie pasować :) Pozdrawiam :) Edit: Mam problem ze zdjęciem koła zamachowego...
silnik 139fmb 139fmb silnik 139fmb biegi
przygasa płomień video pełny ekran amiko miernik
podwajacz napiecia ofiarowanie punktow
Analizator spalin 327-1 uszkodzony na części Zapłon na stałe po podpięciu klemy - przyczyny