Luz na wałe "góra dół" kwalifikuje wał do szlifu, luz na wale "przód tył" jest spowodowany zużyciem półpierścieni znajdujących się na pierwszej stopie głównej od strony koła zamachowego, treba wyjąć pólpierścienie i zamontować grubsze tak aby nie było luzu. Luz na korbowodzie góra dól też kwalifikuje do szlifu , ale luz korbowodu na boki po czopie korbowym...
W zwolnicy tam na dużym kole są łożyska stożkowe można dokręcić w razie potrzeby U góry na bębnie tylko wymiana
Pobierz instrukcję http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Strona 126.
Najprawdopodobniej łożyska.
luz na ssącym 0.18-0.22 luz na wydechowym 0.28-0.32 kolejność pracy cylindrów to 1-3-4-2 ustawia sie tak jak kolega napisał
ok thx chłopaki zobaczę co da się zrobić
Witam mam crossa 250 loncina Gdy ustawie punkt T i ustawie zawory 00,5 / 0,10 ssący 00,7 / 0,15 wydechowy i przekręcę magneto o 360 z powrotem do punktu T to zmieniają ustawienie i mają inny luz, gdy znów przekręcę o 360 do punktu T to ustawienie wraca do takiego jak ustawiłem. A i jeszcze słychać jak coś w okolicy zaworów stuka..
Jeżeli wał górny ma luz poprzeczny (na boki) to winne są łożyska główne, lub bieżnie pod tymi łożyskami, łożysko igielkowe utrzymuje wałek sprzęgłowy.
Jeżeli biegi pod obciążeniem nie będą wyskakiwać to tak.
Witam Ma bardzo duży luz w bloku rozrządu koka pośredniego w ciągniku ursus c-360.Czy da się coś z tym zrobić?
Coś podobnego do popychaczy lasek z C-360. Nie zobaczysz ich. Jedyne ustawienie to tak jak wyżej opisano. A czemu chcesz ustawić luzy?
Witam ,może być pęknięty blok między tulejami.A z ciśnieniem to wiele przyczyn, tak jak wcześniej pisano nawet luzy na klawiaturze.
Jeżeli jesteś pewien, że są to stuki w silniku to winowajcą mogą być panewki główne lub korbowodowe. Zmienne i dosyć duże obciążenie, (jakim jest kosiarka rotacyjna), powoduje stuki w silniku, nawet przy niedużych luzach na panewkach.
Może najpierw odkręć miskę olejową i złap za korby , prawdo podobnie wyczujesz luz . :|
luz po 360 od mijanki
luz był zerowy
A Ty to próbujesz na luzie,czy podłączone.Proponuję sprawdzić na luzie,a następnie 3,3V obciążyć jakimiś żaróweczkami,bo zamiana 0,47Ω na 0,5Ω nic nie zmieni.
0,45 i 0,70 . Zawory zawsze na zimno.
Sprzęgiełka teoretycznie będą pasować od ursusa 385 są 2 typy na 6.5 zęba i 7,5 zęba, tylko jest jeszcze różnica w stożku. Przy C-360 o ile się nie mylę jest sprzęgiełko na 6.5 zęba, ja radziłbym ci zajrzeć do rozrządu, możliwe, że masz luz na kołach rozrządu.
Pierwszy cylinder zawsze jest od kół rozrządu. Czyli od przodu ciągnika. Drugi jest od kabiny. Ustawiasz tłok w GMP (górny martwy punkt) I regulujesz luz na 0,3 mm dla obydwu zaworów. Obracasz wałem o 360 stopni (drugi tłok w GMP) i regulujesz luz. Prościej się nie da. :D
Najpierw luzy zaworowe.
NIE o luz między zebami a o luz pedału chodzi. Luz między zębami ok 2-3mm luz na pedale ok.5mm
Ale jeżeli jest zbyt mały luz między wałem a panewką, to po uruchomieniu silnika dojdzie do gwałtownego zużycia panewki, co nie jest zdrowe dla silnika. Być może wał nie jest osiowo przeszlifowany, albo gniazda w bloku nie są w osi. Najlepiej było by pomierzyć wał i panewki, i zobaczyć czy jest odpowiedni luz.
Wypuść olej ze skrzyni, zdejmij pokrywę może coś wypatrzysz, wyłamane zęby luzy na łożyskach.
ale jak jest luz to czy wtedy przeszkadza w orce
Gdzieś czytałem, że prawidłowy luz to 1/4 obrotu To tym razem źle czytałeś. Luz na sprzęgle jest zależny od typu pompy - od 1/2 (w wielu spustowych) przez 3/4 (w tych pompach właśnie) do nawet prawie 360 stopni. Ciesz się że na razie myje i składaj na nową pompę bo może za jakiś czas przestać. Jakbyś chciał używaną to pisz na PW.
Witam! Jakie powinny być ustawione luzy zaworowe - autobus Renault Iliade 2002r, silnik Renault DCI 360 KM Euro 3 11l.
tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia. Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek...
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
Jak wyglądały bieżnie igiełek i jaki luz był wcześniej na igiełkach?
Lub za duży luz między-zębny (zużyte koła zębate). Po zdjęciu dekla sprawa się wyjaśni.
Za to moment obrotowy dokręcenia Zrozum, że pierścienie stykają się ze sobą (wyobraź sobie ze jest jeden niepodzielny pierścień wewnętrzny), kulki nie są w żaden sposób ściskane, na etapie produkcji zapewniony jest wewnętrzny odpowiedni luz...
Może pierścienie zgarniające dałeś odwrotnie? Mierzyłeś luzy na zamku?
Stuki czesto są kól rozrzadu dużo osób o tym zapomina a truby potrafią mieć mega luzy.
pociągnij sobie do kabiny dodatkowy kabelek do rozrusznika (pod ten cienki kabel) i dodatkowy od plusa akumulatora i jak nie będzie Ci chciał zapalić ze stacyjki to spróbuj zwierając te kabelki (oczywiście musi być włączony kluczyk i auto na luzie!), jak z kabelków zapali to rozrusznik ok, a problem z elektryką, a równie dobrze możesz sobie założyć...
Musisz zdemontować i rozebrać całą przekładnię, luz łożysk na wałku kierownicy regulowany jest podkładkami. Oczywiście kierownicę też trzeba zdjąć i kręcąc wałkiem kierownicy wysunie się on z obudowy.
Mam C-330 i szukam coś odrobinę mocniejszego myślałem nad C-360 ale to pali jak smok. Nie wiesz czy wiesz ale 3 cylindrowy zetor pali więcej jak C360, te ciągniki nie są ekonomiczne. Ten z ogłoszenia rzeczywiście ma przerobiony cały układ ale nie jest on szczęśliwy. Siłownik poprzecznie do osi powoduje urywanie sworznia zwrotnicy czy wybijanie osi....
Zimny czy ciepły nie ma znaczenia, (czy aby na pewno dżwigienki stukają w dekiel a może są wyrobione i luz nie jest 0,... tylko dużo więcej ??????? , laski są proste?????,
Sprawdz czy to faktycznie olej bo paliwo jak wleci do wydechu też jest czarne. Jak olej to prowadnice lub pierścienie. Zdejmij pokrywki zaworów i poszarp za zawory. Jak mają duży luz to prawdopodobnie prowadnice.
ja w jednym miałem między 320-330 , w multipli 300-310 a w tym co niedawno robiłem 360.... rozrząd w kazdym robiłem tak samo , czy to po prostu kwestia stanu technicznego silnika?? a ile powinno być idealnie??
Odpowietrzniki drożne :). Od nich zacząłem i nawet na wszelki wypadek założyłem nowe (stare) :). Nowe w sensie że nie używane a stare bo pochodzą jeszcze zza czasów kiedy produkowali C 360 :) (at)ftp_kowal co masz na myślisz pisząc luz? Chodzi Ci o luz między sworzniem dociskowym a tłoczyskiem w pompie gdy pedał jest w pozycji jałowej? No właśnie problem...
Nie nie rozrząd ma bardzo małe luzy musisz dużo sił przyłożyć na koło żeby je ruszyć koła są super spasowane luz odpowiedni. Jutro przyjeżdza mechanik przestawić ten rozrząd i zrobić go jak należy dzięki za pomoc choć jej nie było. pozdrawiam.
Witam mam pytanie skąd dochodzi "zgrzyt" czy przypadkiem tarcza sprzęgła drugiego stopnia się nie ścięła?ewentualnie czy na wałku wom jest wyczuwalny luz sypnięte łożysko na wom
Sprzegło ustaw na zlożonym bo bedziesz miał problem ze społowieniem , chyba ze posiadasz kawałek wałka by ustawic tarcze, a po drugie i tak musisz ustawic luz wzgledem łożyska oporowego
Odkopię trochę temat bo nurtuje mnie pewne zagadnienie Od dłuższego czasu zbiera informacje odnośnie montażu wspomagania elektrycznego do C-360 Oglądałem takie wspomaganie u znajomego w C-330 i bardzo fajnie u niego działało Zaniepokoił mnie spory luz ruszając kierownicą na postoju Luz identyczny jak przy rozbitych końcówkach czy zużytej kolumnie Czy...
Czemu założyłeś nowy temat? Masz założone złe sprzęgiełko 6.5 jest od c-360. Wytnij na nim ząbek i załóż pompę.
Więc co może być przyczyną niskiego ciśnienia? Na ciepłym silniku mam 1bar Luz na panewkach, czas na nowe.
Mnie też trafiła się ta pechowa drukarka do naprawy i to samo - urwany zaczep. Narazie zszorowałem powierzchnie i skleiłem je do kupy. Złożyłem drukarkę ale mechanizm jest dalej wysprzęglony - muszę rozebrać go jeszcze raz. Tak sobie myslę, czy sklejając do kupy obie zazębiające zębatki drukarka będzie chodziła, czy ten luz o prawie 360° musi być?
Ten luz który pokazałeś ma być. Gdyby go nie było nie miał byś możliwości regulacji.
Nowa pompa może być wadliwa, jak wymieniałeś zawór to mogłeś sprawdzić luz osiowy zębatek w pompie, co ma znaczący wpływ na ciśnienie przy rozgrzanym silniku, lub jeżeli jesteś pewien panewek na wale to pozostaje łożyskowanie wałka rozrządu.
0,1-0,34mm książkowo. Z praktyki wiem że w silnikach które trochę roboty zrobiły luz ten jest dużo większy.
A nie wystarczy teraz obserwować żeby tłok był w górnym martwym punkcie żeby oba zawory były zamknięte i ustawić zawory Pewniej jest jak jeden jest otwarty, to drugi musi być zamknięty i mieć luz. Pozdrawiam i powodzenia
Na jednej z pokryw masz naklejkę z luzami zaworowymi i wyprzedzeniem zapłonu.
Ogólnie nie ma możliwości by na kołach zębatych luz był taki duży by brakło regulacji. Z nowymi kołami uważaj dużo było przypadków źle nabitych znaków. Co do pompy to tak nie powinno być. Bez względu czy kręci się ręcznie czy rozrusznikiem paliwo ma tryskać z każdego króćca. Możesz sprawdzić lub zamienić z inną sekcją zaworek zwrotny ale to raczej nie...
Ja tak jak pisałem już mam całkowicie instalację z c-360 zrobioną. Nie trzeba być elektrykiem żeby to zrobić, trzeba tylko trochę poczytać na różnych forach mieć schemat i zrobisz spokojnie. Najlepiej jakbyś to zrobił tak a jeśli sam nie poradzisz sobie to daj zarobić jakiemuś elektrykowi ale tak jak mówie nie jest to nic trudnego. Plusy są takie że...
Więc wykonaj wszystkie czynności związane z obsługą tego silnika. Materiały dostępne w internecie. Luz zaworowy się reguluje . Widzę że ciągnik trochę zaniedbany ...
Tłoki i korbowody są symetryczne, tak że to nie było przyczyną pęknięcia wału. Wpływ na uszkodzenie wału większe znaczenie ma nie równa masa tłoków i korbowodów, a także nadmierne luzy wał-panewki.
Położenie wału korbowego 1 Pokręcić wałem korbowym tak, aby przy cylindrze 1 zawór wydechowy był jeszcze nie zamknięty, a ssący zaczynał się otwierać, tzw. mijanka Przeprowadzić kontrolę luzów zaworów zaznaczonych na schemacie kolorem czarnym. Połażenie wału korbowego 2 Przekręcić wałem korbowym o dalsze 360°. Przeprowadzić regulację luzów zaworów...
Przy remoncie wymieniłem jedną klawiaturę, dziś założyłem starą i cisza, ta nowa zużyta bardziej niż u sąsiada po 7000 mth. W zależności w którą stronę przesunęła się dzwigienka luz był 0,20 lub 1,50mm.
Luz na zaworach dobrze ustawiony? Docierane a sprawdzona szczelność? Spróbuj dac większy luz na zaworze ssącym i zobacz co się będzie dziać.
Witam, proponuję sprawdzić luzy zaworowe na zimnym silniku 0,3 mm, oraz sprawdź popychacze i klawiatury lubią się luzować, uszczelki pod wtryskiwaczami.
Witam ,przyczyn może być kilka ,urwany wałek (drążek) skrętny podnośnika oraz nadmierne luzy dźwigienek sterujących rozdzielaczem ,hałas pompy w pozycji podniesionej oznacza że rozdzielacz nie jest wyłączony ,nadmierne luzy ,polecam zdemontować podnośnik wymienić zużyte elementy ,praca z takimi usterkami grozi rozerwaniem obudowy.
To pozostaje zwichrowanie tarczy skoro mocno trzeba wcisnąć łapki i zrobić między dociskiem a tarczą większy luz niż normalnie jest wymagany. trzeba by rozkopać jeszcze raz i sprawdzić.
Panewki główne i korbowodowe sprawdzisz, wał pomierzysz bez wyciągania tylko wykorbienia. Między tłokiem a tuleję książkowo dopuszczalny luz to 0,45 mm. Zdejmij pierścienie i włóż do tulei dopuszczalny luz na zamku 2,5 mm.
To ustaw na mijankę. Mijanka na cylindrze, obrót o 360 stopni wału korbowego i ustawiasz oba zawory. I tak każdy następny. Bo coś ci chyba ucieka.
Najlepiej to rozkop. Jeśli pedały sprzęgła ma duży luz też się kantuje. Może też być przytrzymaj. Rozbieraj.
luzy są w kolumnie
niech mechanik teraz buli za nowe komplety naprawcze bo te sie już do niczego nie nadają :-) A tuleje mogą przegrzać sie nie tylko od braku wody lecz od źle ustawionego zapłonu wtedy silnik strasznie sie grzeje. Druga sprawa cylinder nie może unosić sie do góry podczas gdy tłok przesywa sie do góry . Świadczy to o tanich podróbach cylindrów , jeżeli...
Sprawdź czy nie jest zakleszczony na wstecznym , powykręcaj wszystkie trzy zatrzaski(bezpieczniki) i ustaw wszystkie wodziki na środkowe położenie czyli na luz potem wkręć bezpieczniki i zobacz co się dzieje.
witam wiecie jakie sa luzy zaworowe w perkinsie a4 ?? przypominam ze to jest koparko -ładowarka :)
Zmniejsz skok na siłownikach regulacją przy "grzechotkach", bo jak jest za duży luz po montażu, to samoregulacja nie zawsze działa.
Po zdjęciu ponownie czapki okazało się że źle była złożona jedna dźwignia mechanizmu sterującego oraz był spory luz na kline dźwigni sterującej Pozdrawiam zamykam temat
Ja bym stawiał na zużyty układ sterowania rozdzielaczem. Popieram kolegę , mogą być duże luzy w dźwigniach . Pozdrawiam
Tak właśnie chodziło o ursusa c-360. Włączając obroty zależne wajcha po lewo na dole i luz na biegach pełzajacych-polowych mozna zmianą biegów regulować prędkośc i kierunek WOM.
Należy pamiętać że w c-360 nie ma samo regulatorów szczęk tak jak w większości samochodów- tam regulujemy luz śrubą która popycha na sekcję pompki A kto Ci tak powiedział rozbierałeś kiedyś cylinderek od 60tki ? Podpowiem Ci samoregulatory są wewnątrz cylinderka . Ustaw popychacz pedału tak by dotykał tłoczka pompki i świecenie zniknie . Inna rzecz...
Witam ma problem ze skrzynia biegóew w ursusie 360 3p od jakiegos czasu zaczeło stukac na 5 biegu po rozebraniu skrzyni i wymianie trybów piatego biegu i łożyska igiełkowe na wałku górnym nadal stuka teraz nawet na luzie .wyjatkiem jest to ze jak wcisne sprzegło to jest cisza czy ktos wie co może być przyczyną. Pozdrawiam
No bo właśnie o to mi chodziło żeby nie stał bo muszę też troche koło ataku dotrzeć bo za ciasno spasowane i wyje trochę... I już nigdy się nie uciszy - źle ustawiony atak. Kolego to nie jest tylko luz międzyzębny.
Dół silnika był robiony? A rozumiem,że luzy zaworowe i czystość przy składaniu zachowane.
Na pewno coś jest nie tak złożone, ewidentnie masz kolizje. Ten powiększony luz zaworowy daje tylko opóźnienie zaworom więc się mijają z tłokami. Luz zaworowy ustawia się jak w 4 cylindrowym silniku wiec jak i C-360. A początek kąta tłoczenia masz prawidłowy?
Sprawdź luzy zaworów, bo prawdopodobnie są podparte.
Witam Zrobiłem remont silnika w C-360. Wymieniłem łożyska (miały luzy) na rozrządzie kół zębatych nie wymieniałem. Złożyłem wszystko odpaliłem (odpalił bez problemu). Ale wsłuchałem się w prace silnika z przodu tak jak by z rozrządu słychać szumienie takie metaliczne. I moje pytanie brzmi czy możliwe że wymieniłem łożyska i teraz koła zębate "prą" na...
Ewentualnie luzy w skrzyni. Do zdjęcia na pewno pokrywa żeby to sprawdzić.
Witam :) Wiem wiem, odkop :) ale ktoś wie czy ta część zaznaczona strzałkami na zdjęciu z poprzedniej strony: http://obrazki.elektroda.pl/9711787500_1... ma możliwość jakiejś mechanicznej regulacji? Widać jakby wychodził pod tym jakiś wałek atakujący, oś na tym zaczepie też jest z wieloklinem wiec wychodzi na to że jest jakaś możliwość regulacji....
Głowice są ok. Sprawdź luzy zaworowe. Jeżeli są ok, zostaje pompa.
Kolega szuka w tym, co wymieniał. Szczególnie przyjrzy się kolega popychaczom zaworów. Luzy zaworowe ustawione?
Pamiętaj o tych luzach rozpieraków w tulejach i jabłkach przy grzechotkach- o ile wiesz o co mi chodzi.
No tak ale kłóci się to z tym co niektórzy pisali że na luzie niebezpiecznie , że w razie konieczności nagłego przyspieszenia trzeba z luzu wbić bieg itd, no a tutaj na 5 biegu to chyba tylko diesel, który od 1700 obrotów ma z 360 Nm ruszy z kopyta, a tak to też muszę redukcje przeprowadzić więc bezsensu. Załóżmy ze sobie pomykam autem niskie obroty...
Regulacja zaworów nie jest trudna, trzeba mieć szczelinomierz nową uszczelkę , i po zdjęciu pokrywy regulujesz zawory zewnętrzne(wylot) z luzem 0,25mm a wewnętrzne (wlot) 0,2mm . Zawór który regulujesz musi być luźny więc jego sąsiad z tego samego cylindra musi być wciśnięty. Najpierw mierzysz czy jest tyle ile ma być, jak nie to popuszczasz (chyba...
Pompa nowa firmy hydrotor, chociaż coś w tym może być bo w piątek nim chwilę jeździłem żeby się zagrzal do tych 60 stopni to ciśnienie spadło do 4,2at wczoraj też było 4, zgasiłem, po pięciu minutach odpaliłem i 3at. Przy obrotach 1500 daje około 5at na ciepło. To takie buble dzisiaj robią? Nowe trzeba mierzyć? Przymierzałem tylko panewki na wał i...
Czyli było zagrożenie :?: Na razie luz :) To tylko szalejąca heurystyka botów Symanteca :) A kiedy programy przestaną szaleć :?:
Nie pójdzie. Bo fizyka i elektryka i prawa Oma i wszystko całe SEP nie do przebicia jest. Nie ma materiałów na ten cel. przyklady? A proszę bardzo. Siła sem elektromagnesy prądy wirowe w aluminium i modiadz miedź jeden pieron. Titanum też nie pomoże. Tytan też. Hamownia elektromagnetyczne prądy wirowe w tym wszystkim metal też utrudnia wszystko. No...
Witam wszystkich. Ja zawsze ustawiam tarcze sprzęgła "na oko" i nigdy nie było problemów z połączeniem silnika ze skrzynią biegów. Nawet jeżeli nie można połączyć za pierwszym razem to według mnie szybciej jest odjechać silnikiem i delikatnie przestawić tarczę niż meczyć się ze skręcaniem przez okienko. Czasami problemem jest trafić wałkiem w łożysko...
Bardzo ważny jest zawór bezpieczeństwa pompy, który może być zużyty, zacinać się. Jak chcesz zmieniać panewki to czego tylko same korbowodowe? Sprawdź luz poosiowy wału może od razu półpierścienie wymienisz. Na jakim oleju jeździsz? Oczywiście szukaj nieszczelności w magistrali olejowej.
Ale namieszałeś. Może pierwsze spróbował by uszczelnić a nie straszyć frezowaniem. Jesli się nie mylę to żeby zdjąc pedały trzeba odkręcic skrzynki na aku. Z wałka zdjac segery, rozłączyć pedały i ładnie wszystako zejdzie. Tam jest zimering z jednen i drugiej strony. Wbij coś do niego wytargaj troche poleci olej zaraz nabij nowy i po sprawie. Przeważnie...
Te silniki niczym się praktycznie nie różnią- silniki. Różnice wynikają z różnych ustawień pomp wtryskowych, w wyniku tego zmienia się moc silnika. Te silniki stosowane do c-360-3p mają coś koło 47 km, te drugie np. stosowane w tarpanach 38 km. :D Silniki się nie różnią tylko ustawienie pompy wtryskowej.
Tez tak miałem. Były zbyt duze luzy na prowadnicach zaworów. Skonczyło sie wymianą głowic.
Nie wiem dlaczego kolega wyklucza luz jezeli są zastosowane łożyska stożkowe one tak samo sie luzują jak inne łożyska. Pisząc o luzach na regulatorze to musiała by sie odkręcić nakrętka dociskająca regulator który pasowany jest na stożku i dodatkowo zabezpieczony wpustem ( zdarza sie ale wtedy pompa sama dodaje sobie gazu a nawet może dojś do zacięcia...
A silnik w ogóle pracuje prawidłowo (równo)? najlepiej zmierz ciśnienie sprężania. Wyjdzie i uszczelka i ewentualne pierścienie i luzy na zaworach itd.
Tłok w górnym martwym punkcie plus zawory zamknięte oba czyli koniec suwu sprężania i początek suwu pracy. Wtedy można na tym cylindrze regulować luz zaworowy. Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót ) i na tym cylindrze można regulować zawory.
Masz pokrywę rozrządu na odrzutnik czy na simmering? Pod pokrywą masz uszczelkę bo widać tylko silikon? Jak załączysz kompresor to dzwonienie ustaje? Luz na kołach rozrządu był, znaczy się międzyzębny? Luz między pompą olejową a małym kołem pośrednim regulowałeś podkładkami?
primera silnik recovery wiersz polece nokia nagrywanie
hulajnoga xiaomi pompa ciepła kaisai
FTDI FT232, FT2232 – optymalny bufor i Latency Timer 8 ms, ustawienia FT_SetUSBParameters Panasonic TV: Za mocno różowe twarze - przyczyny i rozwiązania