Stojąc z tyłu gębą do niego po prawo poniżej przewodu ssawnego pompy hydraulicznej masz korek na 1/2 cala .
czy zbiornik na olej moze byc usytuowany nizej niż pompa? . Nie może być niżej. Zbiornik daj tak aby olej spływał a pompę troszkę poniżej zbiornika. Pompa od wspomagania nie będzie w stanie zassać oleju
[img-0] [img-1] a wie ktoś jak w takiej pompie supuscic olej i go poniżej wlać?
Do czego używasz pompy. Olej jest zasysany podciśnieniem. witam.....są 3 rodzaje doprowadzenia oleju do komory spalania kotła. 1) Podciśnienie jakie masz, gdzie podciśnienie zasysania oleju do dyszy tworzy sprężone powietrze, które rozpyla podgrzany olej. 2) palnik, w którym gorący olej jest wtryskiwany przez ciśnienie wytwarzane przez pompę olejową...
Prawdopodobnie jest problem z ciśnieniem oleju, trzeba to zmierzyć. Wolne obroty 2 - 3,5 atm. wysokie 3,5 - 5.0 atm. Czujnik zadziała jeżeli ciśnienie oleju spadnie poniżej 1,2 atm. na wolnych obrotach jest to możliwe. Wymieniałeś zewnętrzny filtr oleju i sam olej, więc albo pompa, ewentualnie wewnętrzny filtr oleju, który jest przy pompie. W obu przypadkach...
W pierwszej kolejności sprawdź zawór przelewowy pompy oleju jak i samą pompę.
Do roboty pompa oleju , nie domykają się zawory przez zbyt duże ciśnienie. Resztę postów pozostawię bez komentarza.
Mam pytanko i proszę o pomoc. Po co u licha w tym 1,6 tdi jest ta dodatkowa pompa układu chłodzenia, taka elektryczna tak poniżej chłodnicy oleju. Silnik łapie błęda tej pompy i nie ciągnie tylko tak do 2,5 tys obrotów. Miał ktoś problem z tą pompą?
Zacięty zaworek w pompie - wymiana pompy sprawa załatwiona
Prosta porada na szybko (choć to tylko półśrodek, ale u mnie się sprawdził): wymień olej na gęstszy w wysokich temperaturach (czyli druga liczba w oznaczeniu klasy oleju w górę). Jak jeździsz na 5W30, zmień na 5W40, jak jeździsz na 5W40, zmień na 5W50 itd. Ja już kolejny sezon jeżdżę C4 z takim silnikiem na oleju 10W60 Valvo VR1. Początkowo jeździłem...
Lanos nigdy nie miał czujnika poziomu oleju. A tym bardziej kontrolki świadczącej o za niskim jego stanie. Nie do końca. Miał czujnik prawidłowego ciśnienia oleju. Jak poziom oleju spadał poniżej pewnego poziomu i pompa oleju nie mogła prawidłowo zasysać tego oleju lub się uszkodziła to zapalała się kontrolka braku ciśnienia oleju. Myślę, że o to chodziło...
Powoli wszystko dogrywam , konstrukcja , silnik , sprezarka , pompa wspomagania już są zamocowane tak jak mają być. Części już mam wszystkie, muszę to tylko po podłączać , mało czasu jest i dlatego to tak wolno idzie. Pytanie czy bardzo ważne jest aby kolejność w wysokości była następująca : sprężarka->zbiornik oleju -> pompa wspomagania ??? Zapomniałem...
Jak olej jest na minimum to kontrolka się nie zapali. Dopiero jak będzie poniżej minimum i to kawałek to dopiero wtedy może powietrze pompa zaciągać i może się zapalić.
Nic się nie stało podejrzewam. Wiem z doświadczenia, że jeśli w manie bagnet się macza pomiędzy minimum a zero, to pompa jeszcze zasysa olej i ciśnienie w układzie będzie prawidłowe, jednak nie polecam tak jezdzić !! W manie, masz w komputerze możliwość sprawdzenia poziomu oleju. Każdemu z użytkowników zalecam zawsze tam zaglądać przed uruchomieniem...
Sam wirnik nie obraca się . Poniżej pompy rura zimna. Co dalej?
O rany boskie święte, misa zawsze będzie misą. Czujnik jest zaraz koło pompy wody, poniżej alternatora.
Urywał się kabel od czujnika, czujnik jest poniżej alternatora, jak wychodzi wąż z pompy wody.
To jaki olej polecasz? Jakiś tani mineralny, żebyś się nie wykosztował, np. Platinum Diesel 20W50. Oczywiście nie oczekuj cudów, ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. Kto wie, w jakim stanie jest twój silnik. To wszystko jest tylko pudrowaniem syfa. Zakładam że mierzyłeś ciśnienie manometrem, a nie uznałeś że migająca kontrolka oznacza poniżej...
To chyba pokombinuję z pompą hydrauliczną,kompresor z jelcza,ekstra wydajność niestety cały na panewkach i dla tego potrzebne smarowanie. a po co do paliwa? przecież jest jeszcze takie coś co nazywa się wspomaganie w samochodzie, za bezcen kupisz pompkę do wspomagania, łopatkową , ma dużo większą wydajność niż zębata i najwaźniejsze że napedzana kołem...
Witam, problem jak w temacie czyli auto ciężko pali gdy temperatura poniżej 5*C gdy jest powyżej nie ma problemu najmniejszego. Wymienione świece (NGK), filtry(paliwa oleju, powietrza), sprawdzona pompa paliwa jedna i druga. Zero błędów w sterowniku silnika. Poniżej linki do logów z silnika. http://vaglog.pl/log_199525.html http://vaglog.pl/log_199527.html...
do valvetronic jest silnik, dziwi mnie to, że jak dostanie odpowiedniej temp tak szybko "odcina" ciśnienie, jak nie jest rozgrzany to nawet widać jak schodzi z obrotów i ciśnienie na manometrze delikatnie zleci poniżej ok 2,5bar i zaraz pompa podciąga, wzrasta do zadanego
I sprawdź też poziom oleju w pompie wspomagania. Prawdopodobnie masz poniżej minimum, bo tych pomp (masz Koyo) nie słychać jak pracuje silnik . Najłatwiej tam zajrzeć poprzez zaślepkę halogenu w zderzaku. ( trzeba ją wyjąć )i widać pompę ze zbiornikiem i poziom oleju w półprzezroczystym zbiorniku. Edit : W tym roczniku jeśli masz oryginalną pompę to...
(at)tomas198103 Jak chcesz z tej studni korzystać i do czego? Jak do podlewania ogródka etc to pomysł (at)jdubowski wydaje się rozsądny. Być może pompa "samozasysająca" dała by rade bez zewnętrznego zalania tylko dzięki pomocy abisynki. Zamiast abisynki można by pokombinować z pompą tłokową taką jak na beczkę do oleju (to praktycznie to samo a można...
Tak czy inaczej TM ma trzy pompy hydrauliki. -Pompa zebata umieszczona bliżej przodu(na prawo od filtrów- nr.7 na rys.) to pompa obwodów niskiego cisnieni. odpowiada za: -wspomaganie kierownicy -sprzegło wom-u -blokada dyfra - wł. 4x4 -właczanie sprzegieł skrzyni(biegi) -smarowanie/chłodzenie skrzyni biegów Cisnienie nie jest wcale niskie wbrew nazwie...
Mam Buderusa Logano G115. po sezonie letnim go uruchomiłem i piec odpala ale gaśnie czasem po 5s a czasem po 30. przed wyłaczeniem na okres letni było wszystko ok. wymieniłem dyszę, filtr i jest bez mian bez zmian. fotokomórka jest ok, elektrody też. dziś był serwisant, sprawdził ciśnienie na pompie - też ok. regulował powietrzem, cisnieniem ale palnik...
Witam, Proszę o pomoc w jaki sposób wyregulować łańcuszek pompy oleju, czy trzeba ściągać koło zębate wału ? Poniżej foto: https://obrazki.elektroda.pl/3469081600_... https://obrazki.elektroda.pl/4996652700_...
Nie powiem abym miał w tym silniku jakieś doświadczenie ale wydaje mi się ż nie wszyscy tutaj mają racje. Serwisówki nie opisują się rozlewnie na ten temat ale informacje które znalazłem na Internecie wyraźnie wskazują że pompa może wytworzyć 10bar po czym zawór w pompie odpuszcza ciśnienia. Poniżej podobny temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Dla zainteresowanych; Sprawdziłem ciśnienie oleju, przy nagrzanym silniku okazało się że ma poniżej 1bara czyli "katastrofa". Wymieniłem pompę oleju i olej na 10w40 wraz z filtrem, nie bawiłem się w czyszczenie smoka itp. ponieważ chciałem to zrobić raz a porządnie ze względu na kiepskie warunki zdejmowania miski olejowej. Po tej operacji góra ucichła...
Raczej ktoś próbował podnieść ciśnienie oleju likwidując spryska. Dalej twierdze że są tylko 3 możliwe przyczyny. 1. Pompa słaba albo nieszczelna na smoku (zasysa powietrze zamiast oleju). 2. Zawór ciśnienia nie pracuje prawidłowo nie zamyka się całkowicie poniżej 5 barów. 3. Jest za duży luz na panewkach wału wałka. Czy tez nieszczelność na kanałach...
Nie jestem pewny tej opinii bo kogo się nie zapytam to każdy twierdzi co innego dlatego założyłem temat tutaj . Jedni mówią że jak poniżej 2 bar to już pompa olejowa umiera drudzy że dopiero jak spadnie poniżej 1.2 bara to warto zacząć się zastanawiać także sam już nie wiem.
Jak zwykle to przepustnica do czyszczenia zwłaszcza to pod czarną pokrywką, drugie pomiar ciśnieni oleju na wolnych obrotach i pod obciążeniem to pozwoli zdiagnozować sprawność pompy. Co ważne te silniki są wrażliwe na jakość oleju jak i jego poziom ( były przypadki złej miarki-bagnet). Zastanawiam się lecz to inny silnik-kwestia filtra oleju ( trzeba...
Dlaczego zalany 10W40? Wiem, że to go nie zabije (samego silnika) ale pierścienie w M54 już może. Niby z jakiego powodu? Do jakich obrotów spada (jak znacznie poniżej nominalnych to ma prawo) Nie ma prawa. Zacząłbym od wymiany pompy oleju.
Hej Ja też wymieniałem zestaw chłodnicy i podstawy filtra. Ten zawór o którym mówisz to zawór bezpieczeństwa na wypadek zatkania się chłodnicy ;) Taki sam zawór jest w zakretce obudowy filtra na wypadek zapchania się filtra oleju. Ale spoko też myślałem że to zawór zwrotny :) Sprawdziłem to na schemacie układu chłodzenia. https://obrazki.elektroda.pl/8351949400_...
Odrzutnik par ma za zadanie zredukować przez skroplenie strumień wsteczny par oleju z pompy dyfuzyjnej. Ciśnienie przepływającego gazu sporo poniżej 1Pa, przepływ <100dm³/s przy temperaturze strumienia wstecznego par (energia kT) rzędu 520K, prężność par oleju poniżej 10^-4 Pa w 20°C. Zatem konwekcja i przewodnictwo stanowią zaniedbywalnie mały...
Witam, miałem podobne problemy z tym silnikiem kontrolka oleju zapalała się nieregularne często w paśmie poniżej 2000 tys obrotów i przy skręcaniu wymieniłem na samym początku czujnik następnie pompę oleju i panewki, dodam, że po podłączeniu manometru ciśnienia były w normie według danych producenta. Po tych zabiegach w dalszym ciągu kontrolka się zapalała....
Wolne obroty- 1,2 do 1,6 bar Przy 2000 obr/min-2,5 do 4,5 bar Przy temperaturze oleju 80*C. Gdzie mierzone? ;) to nie szklanka wody, że ciśnienie będzie stałe w całej objętości. druga sprawa, że ciśnienie mierzone dla biegu jałowego jest inne niż ciśnienie pod obciążeniem... To, że na jałowym spada może być spowodowane milionem rzeczy, od zapchanego...
Witam Ten silnik ma dwa czujniki ciśnienia oleju 0,3 bara brązowy – styk rozwierny 1,8 bara biały – styk zwierny Wg mnie w Twoim przypadku należy zrobić taką próbę, oczywiście po sprawdzeniu połączeń ( luźny przewód lub przerwa w połączeniu może wywołać podobne zjawisko) oraz na rozgrzanym silniku W miejsce brązowego czujnika wkręć manometr...
Po pierwsze obudziłeś się po roku od ostatniego postu. Po drugie - ciężarówki maja elektryczne pompy zapewniajace niezapiekanie sie oleju na łożyskowaniu turbin. Tyle, że pakowanie 20 dodatkowych układów do samochodu z silnikiem poniżej 3 litrów powoduje wzrost spalania i wzrost ceny auta. A po 5 latach i tak kupisz nowe.
Poniżej gość się czepia..więc inaczej sprawdź zasilania Pompy abs 2 stałe prądy dwie masy i jeden po stacyjce...tak łopatologicznie to piszę.......
.................. Chodzi o to, że detergent jest agresywny. Zależy jaki detergent. Są detergenty "kwaśne" (mają pH poniżej 7), stosowane np. do zmywania osadów wapiennych. Są one agresywne. Są detergenty "alkaliczne" (mają pH powyżej 7), stosowane np. do usuwania tłuszczów, olejów. Są one agresywne, szczególnie dla pomp z głowicami AL. Są detergenty...
W takim razie powinni w miejsce czujnika wkręcić manometr i sprawdzić ciśnienie oleju (powinno być 1,3 bara na obrotach jałowych). Ciśnienie poniżej 1 bara powoduje świecenie się kontrolki. Powodem może być zbyt niska lepkość oleju (zły jego dobór lub rozrzedzenie paliwem), zapchany smok w misce olejowej, zawór pompy lub kończąca się pompa oleju (luzy...
Witam. Rozbierałem silnik i po ściągnięciu miski olejowej zauważyłem urwaną część. Nie wiem, jak to się nazywa, dlatego proszę was o pomoc w zidentyfikowaniu i znalezieniu miejsca, gdzie mogę to kupić. Może ktoś ma to na sprzedaż? Podejrzewam, że to jest część od pompy oleju, ale różne modele mają różne części. Poniżej dodaję kilka zdjęć: https://obrazki.elektroda.pl/9840732500_...
Czy ktoś wlewał do sprężarki rotacyjnej (on-off od klimy) olej o niższej lepkości niż zalecana ? jak to pracuje -trwałość ? oryginalnie był olej lepkość 75 zastanawiam się nad zalaniem SEZ32. sprężarka będzie chodzić w doraźnej prowizorce -pompie ciepła powietrze-powietrze przy znacznie niższej temp skraplania niż w klimie (będzie skraplanie poniżej...
Dane poniżej powinny rozwiać Twoje wszystkie wątpliwości. Niskie ciśnienie oleju może być spowodowane już zużyciem silnika (panewki, pompa olejowa, hydropopychacze).
Pawciu-85. Jak masz zorganizowany pomiar obrotów? Nie mam, bo go nie potrzebuję. Silnik w moim kompresorze pracuje po rozruchu ze stałymi obrotami nominalnymi, jak zalecił producent czyli WAN Gdynia. Ze względu na smarowanie ciśnieniowe mam manometr ciśnienia oleju i czujnik cisnienia oleju. Jak pompa nie wytworzy w ciągu 50 sekund cisnienia 1 bar...
Cześć, od czasu do czasu zapala się kontrolka oleju czasem mruga a czasem się pali zawsze gdy obroty spadną poniżej 0.8tys powyżej 0.9tys nie pali się, czy to pompa oleju czy tylko czujnik szwankuje?? Czy czujnik w punto jest taki .... PARAMETRY CZUJNIKA: ROZMIAR KLUCZA 21 MM GWINT M 14 x 1.5 CIŚNIENIE 0.30 BARA ILOŚĆ STYKÓW 1 http://obrazki.elektroda.net/20_12868949...
generalnie samochód się zatarł niestety sprzedany został już na części... czujnik ciśnienia oleju mimo że był wymieniony na co prawda nie oryginalny ale nowy 3 miesiące temu za późno dał informację że ciśnienie oleju spadło poniżej 1 bara i panewki do wymiany, górne dolne... dla innych jako przestroga w MAN TGA wymiana pompy profilaktycznie przy przebiegu...
Sprzęgło odsrodkowe zregenerowane ale jeszcze nie zamontowane. Co do wału dotyka przeciwwag ale nie obciera. Co zauważyłem to korba jest trochę fioletowa. Aha i jeszcze jedno na nowym tłoku poniżej pierścieni są delikatne przetarcia zresztą na cylindrze tez. Przy składaniu wszystko wysmarowalem olejem pompa oleju nowa. Jak to możliwe chyba że to normalne?...
Może chodzi o to że jak poziom jest max to po odpaleniu robi się min bo olej rozprowadzony po silniku. Jak masz pomiędzy to to robi się poniżej min i pompa ssie z powietrzem.
Pewnie, że warto spróbować. Ważne żeby cylinder nie był zardzewiały, aby to sprawdzić trzeba zdjąć głowicę; 4 śruby od góry na zdjęciu poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/8035091200_1... Kurek na dole chłodnicy na zdjęciu DSC_1259 służy do okresowego spuszczania wody, która będzie się tam zbierać. Powodzenia
Jeśli olej w zbiorniku się pieni to jest źle wykonany zbiorniczek wyrownawczy lub oleju jest za mało. Aby olej się nie pienił wszystkie przyłącza powinny być wykonane poniżej poziomu oleju czyli możliwie jak najniżej. W ładowarkach, koparkach itp. przyłącza oleju w zbiornikach są wspawane własnie na samym dole dzięki czemu olej się tam nie pieni. Olej...
Jestem na etapie projektowania sterownika do pieca, który jako paliwo wykorzystuje oleje przepracowane. Sterownik miał by zbierać informacje o temperaturze cieczy w kotle i na jej podstawie sterować pompą CO i elektrozaworem który pełnił by rolę zabezpieczenia przed zalaniem kotłowni olejem w przypadku zgaśnięcia płomienia. Dwa tryby pracy ręczny służący...
Do takiej automatyki stosowanie tego typu czujnika jest zbędne a nawet szkodliwe (optyczny czujnik i gęsta brudna ciecz?). Zastosuj czujnik pływakowy, tak jak to robią wszyscy: Duży pływak zawieś przez bloczek na lince z ciężarkiem równoważącym na końcu. Na lince zamontuj dwa zderzaki a obok niej wyłącznik bistabilny z przedłużoną dźwignią, na końcu...
Jak poziom oleju będzie znacznie powyżej pompy to nie powinno być problemu. Kiedyś przerabiałem ten temat, jak zrobiłem zbiornik poniżej pompy to miałem problemy, musiałem podnosić. Tak więc kolega manta ma tu dużo racji.
To, co poniżej jest z innej windy, ale wydaje mi się że układy hydrauliczne są podobne. http://obrazki.elektroda.pl/2535504900_1... Wygląda mi, że posiadasz to, co jest wewnątrz czerwonej ramki. Posiadasz A – pompę, B – zawór sterowania kierunkiem przepływu oleju, C – regulator/ogranicznik ciśnienia. Ponadto posiadasz...
Dopuszczalne obroty pomp hydrałlicznych to 3000obr/min powyżej może dojść do kawitacji, poniżej też zwłascza przy zimnym oleju i za małym przekroju przewodu ssącego lub za nisko umieszczonym zbiorniku z olejem.
Wymieniane zostały panewki oraz tłoki. Wał i tuleje były sprawdzane i nic z nimi nie robili. Silnik po odpaleniu na chwile wskakuje na 4 lecz szybko spada na 1 i poniżej. Silnik od nowości nie był otwierany również pompa też nie była ruszana bo wszystkie sruby były jeszcze zalane oryginalna farbą. Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie przed montażem...
Jeżeli po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie oleju nie osiągnie 6 bar lub na rozgrzanym spadnie poniżej 1 bar pompa do wywalenia, oczywiście gdy wszystkie inne rzeczy odpowiedzialne za utrzymanie ciśnienia są w porządku jak panewki, czopy wału, wałka, itd. Warto jeszcze sprawdzić te zaworki od natrysków do chłodzenia tłoków. Często w tym silniku ciśnienie...
Jeżeli nie masz specyfikacji to nalej oleju jak w samochodzie do skrzyni biegów; ma się pojawić w korku i tylko pojawić. "poduszka powietrzna" nad olejem spełnia rolę kompensatora ciśnieniowego. Pompa oczywiście stoi pionowo !!! Jeżeli pompa będzie stała pionowo i naleję oleju to nie pojawi się on we wzierniku bo korek jest poniżej wziernika. Czyli...
Do klawiatury dociera olej (sprawdzone na wszystkich cylindrach). Do ostatniej panewki też. Reasumując jeżeli ciśnienie jest poniżej 6 bar jest ok. Wyższe może rozerwać filtr (jedyne potwierdzone zagrożenie). Moje obawy były związane z tym iż kanał olejowy na półpanewki jest od góry i zwiększone ciśnienie będzie mocniej dociskać wał na dolną półpanewkę.
Rozumiem to wszystko lecz, spotkałem się z kłamstewkami poprzedniego właściciela. Auto używane przez starszą panią, która miała dorosłego syna. To pierwsze. Druga sprawa, auto używane a ja w nim znalazłem setki kokonów, pajęczyn i syfu, wskazującego na to, że auto stało pod plandeką dość długo. Wydaje mi się, że sprzedać nie mogli. Jedyne co jest prawdziwe...
Z jakiego powodu miała by się świecić? Tam nie ma czujnika poziomu oleju a to że na bagnecie nie ma oleju nie oznacza że nie ma go w silniku. Lampka od ciśnienia oleju zapali się dopiero jak oleju będzie poniżej poziomu smoka w misce - czyli jak pompa nie będzie miała już co zaciągać. Możliwe że na ostrych zakrętach się zapali. Jak nie widać na bagnecie...
Witam. A może by zmierzyć ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Naprawiałem kiedyś taką Corsę i to z niewielkim przebiegiem poniżej 100kkm, w której zużyła się pompa olejowa. Trzeba było ją wymienić wraz z pokrywą. A objaw jak w temacie plus na bardzo rozgrzanym silniku i wolnych obrotach migająca kontrolka oleju. Pozdrawiam Ambroży
To łożysko wałeczkowe wzdłużne. Jeżeli znasz wymiary to można dobrać w sklepie. Problemem u was może być rozsypane łożysko, a dokładnie jego części które znajdują się w przekładni poniżej oraz uszczelniacz który zapobiega wyciekowi oleju z komory gdzie znajduje się łożysko i tarcza zataczająca
Dziwi mnie tylko, dlaczego ten osad czarny jest tylko i wyłącznie poniżej poziomu denka tłoków, wyżej jest znacznie częściej. Wiem, że EGR był zapchany z deka i odma całkowicie pełna. Jedyne sensowne rozwiązanie to chyba bardzo wąska szczoteczka lekko druciana i ręczne szorowanie czego się da. Użyłem trochę K2 Akra, niby wszystko schodzi, lecz strasznie...
Ja w swoim pojeździe mam zamontowane dwa podgrzewacze po 150W, które w czasie nie większym niż 10s podgrzewają przepływający OR do temperatury 75 stopni. Minusem tego jest jednak że pobierają w sumie 300W. Dlatego zamontowałem też podgrzewacze na ciecz. Gdy ciecz w układzie chłodzenia silnika przekroczy temperaturę 65 stopni, podgrzewacze elektryczne...
Witam posiadam ładowarkę o&k l6 1993r. Był w ładowarce słaby napęd, po rozgrzaniu oleju wolno jeździła, postanowiłem dać do regeneracji pompę i silnik hydrauliczny, po odebraniu pompy i silnika poskładałem ładowarkę wymieniłem filtry oleju w zbiorniku i na pompie wlałem świeży olej i od tamtej pory pompa w ogóle nie podaje ciśnienia na silnik, 4...
Przeglądając internety znalazłem stronę "sklepdlarolnika.pl" (uprzedzając pytania- nie mam nic wspólnego z tą firma). Ale takich firm jest wiele, więc wybór jest duży. Widzę, że od razu pokazują ceny produktów. Będziesz mógł sobie skalkulować przybliżone koszty układu. Co do jakości, to się nie będę wypowiadał- na co dzień stosuję elementy wyższej klasy...
witam i dziekuję za podpowiedzi,przeszukałem forum wprawdzie pod haslem dkla VW LT i taki post mi nie wyskoczył opisujący ten problem.Faktycznie mam tylko jeden czujnik koło obudowy filtra nie ma nawet miejsca na czujnik,sprawdziłem to u mechanika.jezeli ktoś z kolegów rozwiązywał ten problem to prosze o info,dodam,ze cisnienie było sprawdzane zegarem...
Witam, mam problem z Fordem Mondeo MK5 2.0 TDCI 180 KM. Po, że tak powiem, niewłaściwym montażu pompy CR (źle ustawiona) zerwało zęby z paska rozrządu. Wiadomo, dostały dźwignie i wałki rozrządu. Zamontowane nowe wałki, nowe dźwignie, ustawienie wszystkiego na znaki i próba odpalenia. Odpalił, ale jeden cylinder (pierwszy) kulał. Sprawdzenie sprężania...
Dodałem przed manometr małe naczynko kompensacyjne(własnej konstrukcji z mufki i 2 korków 1/2'') z poduszką powietrzną i manometr pokazywał prawie stałe ciśnienie 8 bar. Lepszym rozwiązaniem byłoby podwieszenie manometru poniżej pompy, żeby zalał się paliwem. Wtedy wskazówka bardzo się uspakaja :)
Cześć. Mam podobny problem z 1.8 tsi 160KM z 2008r: na rozgrzanym silniku ciśnienie spada poniżej 1atm na jałowym biegu, a po przegazowaniu ciśnienie na manometrze wzrasta. Czerwona kontrolna natomiast, zapala się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Wymieniłem pompę oleju i nadal jest to samo. Olej z filtrem również wymieniony. Rzekomo w smoku...
1. Do ustawienia/kontroli ustawienia koniecznie potrzebujesz blokad. Na tzw. patencie nic nie zwojujesz. 2. Aby zablokowac wał trzeba wymontować/odsunąć rozrusznik i najczęściej oczyscić otwór w bloku z korozji. 3. Aby zablokowac wałek ssący trzeba wymontować alternator. 4. Aby zablokować wałek wydechowy trzeba wymontowac obudowe termostatu i przewody...
Rafals620...wręcz odwrotnie.Zebata jest zasilajacą.Jej wydajnosc jest tylko wyzsza od tloczkowej by zawsze był nadmiar oleju w tloczkowej.Jej wydajnosc jest 150-160 l/min przy cisnieniu ok 1,5 bara a tloczkowej ok 120l/min przy cisnieniu do 188bara (nom 168).Hydraulika bedzie nadal dzialac gdy zasilająca będzie dawać tylko 0,4 bara.Tak naprawde jest...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Pompa jest obok filtra oleju, nad nim, od strony skrzyni. Jak idzie wąż odmy, to obok niego inny czarny wąż. Poniżej kostek.
mam pytanie co to może byc pewnego razu jechałem i zapaliła mi sie kontrolka oleju wyłączyłem silnik przestala ale po kilku km to samo mierzyłem ciśnienie to na jednym cylindrze mam mniejsze cisnienie a na drugim wieksze od czego to mogło sie tak stac prosze o jakieś porady Dodano po 5 mogę podać jeszcze ciśnienie oleju bo zapisał mi mechanik i rośnie...
Witam Posiadam problem z zapalającą się czasami na obrotach poniżej 2000 i gorącym silniku kontrolką ciśnienia oleju. W aucie ostatnimi czasy wymieniłem pompę oleju, gdyż nie podawała ciśnienia, panewki, olej zalany 5w40 a problem migającej kontrolki nie zniknął. Jaki może być powód? Dodam,że teraz jest odpowiednie ciśnienie w układzie, na biegu jałowym...
Pompy olejowe padają jak muchy kumpel miał passata z 2006r z tym silnikiem sprzedał po pół roku stale pokazywał mu brak ciśnienia oleju przy obrotach poniżej 2000 poprawił to i sprzedał
Dobra sprawa wygląda następująco: wydech drożny, dolot sprawdzony i wymieniony intercooler, który okazał się dziurawy, podmiana n18 i n75 nie daje efektów przy czym bezpośrednie podłączenie suszarki do vacuum pompy również nic nie zmienia. Lecz samochód jedzie normalnie w trybie awaryjnym, jak zwykły diesel. Po podłączeniu N75 objawy się nie zmieniają,...
Kwestię szybkości osiągnięcia ciśnienia oleju sobie zobaczysz laboratoryjnie, ja mam rozruch poniżej 10sek ustawiony, a jak na poniższym filmie zobaczysz ciśnienie (4bary) łapała jeszcze przed remontem spokojnie na gwieździe (wtedy już pędził zdaje się na syntetyku). Ty masz pompę oleju o podobnym wydatku, ale układ smarowania razy dwa. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
wiec może ciśnienie jest w porządku. Nie wiem co o tym sądzić. Ja wiem. Komunikat z nieba nie spadł,miał przyczynę. To że silnik się nie zepsuł nie znaczy nic,w końcu chory też nie umiera natychmiast ,tylko najpierw choruje. Pamiętaj że czujnik pokazuje jedynie cisnienie poniżej minimalnego,nie zastępuje manometru. Mało tego to fakt że się nie załączy...
Co rozumiesz przez "nie była zalana do pełna"? Poziom oleju był tak niski, że pompa go nie pobierała? Dolałeś może oleju powyżej dolnej krawędzi uszczelnienia wrzeciona? Uszczelnienie labiryntowe nie jest tak szczelne jak simmering i jeśli znajduje się poniżej powierzchni oleju lub w skrzynce przekładniowej buduje się ciśnienie od niedrożnego odpowietrzenia,...
artbi881 myślę, że z turbiną dobrze kombinujesz, wydaje mi się, że turbina rozszczelniła się z jakiegoś powodu, a nie sama w sobie była przyczyną. Dodam że jeszcze wcześniej auto tez było w serwisie bo powyżej 3k obrotów wpadało w tryb awaryjny. Mechanior znalazł uszkodzony wężyk przy intercoolerze(błąd doładowania turbo), wymienił i było lepiej chociaż...
Dzień dobry, Mam do czynienia z pompą próżniową jak niżej: http://obrazki.elektroda.pl/2593871500_1... pompa "wyciąga" parę wodna, para wodna dostaje się do oleju. Obecnie co jakiś czas jest upuszczana woda kurkiem spustowym. chciałbym zabudować układ (załącznik) aby separacja wody oleju odbywała się automatycznie, oparty o separator...
To jest USTERKA ZASILANIA OLEJEM NAPEDOWYM . Wynika z tego że masz niskie ciśnienie paliwa na filtrze . Przyczyna może być zapchany filtr lub smok . Zawór w głowicy . Pompa paliwa . Nieszczelność w układzie . Usterka samego czujnika . Na wolnych optymalnie powinno być około 3 bar . Usterka zapala się jeśli zasilanie spadnie poniżej 2 barów
, tani bo 90 zł za 11 kg. To nie jest takie proste, nie powinno się stosować propanu do celów opałowych jako czynnik chłodniczy. Z kilku powodów. Posiada nawaniacz, który jako związek siarki może być szkodliwy dla miedzianej instalacji oraz oleju. Nie jest to 100% czysty propan, tylko zawiera dodatki etanu i butanu. Może zawierać wilgoć, a to jest...
To prawda. Koszt wałka to są praktycznie grosze (poniżej 50 PLN). Ale nie wydaje się im celowa wymiana. Akcji serwisowej związanej z tym też nie było. Musisz się pokusić o wymianę na własny koszt, jeżeli nie chcesz zatrzeć silnika.
Hej odkręciłem i olej ścieka przed otwór wylotowy ale to chyba normalne bo zawór natrysku na tłoki jest poniżej filtra i normalnie jest otwarty więc przez niego ścieka. Oringi trzymają bo zostawiłem sam wkład i zapałem olejem. Olej uciekał tylko na wylocie. Co do zaworu to możesz mieć rację. Pieprzona ekologia:/ Chodzi o to że na zagranicznych forach...
Mam prasę z dwoma siłownikami hydraulicznymi. Rozdzielacz hydrauliczny 2-sekwencyjny (RBS 10R) https://obrazki.elektroda.pl/7764972600_... Niestety za mocno odkręciłem zawór nadmiarowy (przelewowy) od regulacji ciśnienia, wypłynęła z setka oleju. Zakręciłem go i siłowniki zaczęły wolniej chodzić, wolno i jakby z mniejszą siłą nacisku...
Posiadam pompę Micropump (P/N 81653 077). Niestety nic nie udało mi się znaleźć na temat pompy o tym P/N. Fotografie znajdują się poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/6247275900_... https://obrazki.elektroda.pl/3811451600_... Interesują mnie niektóre parametry tej pompy: 1. Jaka jest maksymalna temperatura czystej...
Nie wiem dlaczego z uporem maniaka próbujesz zamrozić kolejny wymiennik. Po co ci -12 C? Woda z ziemi ma temperaturę powiedzmy +10C Wystarczy ją ochłodzić do powiedzmy +4 może +2 ale po co niżej? Im niższa temperatura parownika tym niższa sprawność twojej pompy ciepła. Musisz dać jej więcej wody, daj większy wymiennik. Druga rzecz, temperatura czynnika...
Zawór jest ustawiony na takie wysokie ciśnienie aby zabezpieczyć bąka przed uszkodzeniem np. gdy jest odpalany w zimie lub przy zdrowym silniku gdy spadek ciśnienia na magistrali nie będzie na tyle duży by obniżyć w bąku poniżej 6 bar. Mimo to bąk powinien się obracać nawet na minimalnych obrotach silnika jak jest to w 30-ce czy mtz-cie. Zawór jest...
Witam. Problem z Vectrą teścia. Auto pewnego dnia odpaliło na moment i zgasło po czym już nie odpaliło. W weekend sprawdzałem wg filmów na YT czy dochodzi prąd do pompy wtryskowej i czy działa sterownik. Niby wszystko ok. Podłączyłem opcoma i nie ma żadnych błędów. Na szybko zrobiliśmy zbiornik paliwa z banki po oleju i doprowadzając paliwo bezpośrednio...
Witam, Odgrzebuję swój własny temat.... Ostatnio w końcu udało mi się trochę porobić Ostrówkiem, ale problem niskiego ciśnienia oleju znów wrócił - na zimnym jest normalnie ponad 4bar, ale niedługo później zaczyna spadać. Jak płyn osiągnie ok 60 kilka stopni to na jałowych obrotach ciśnienie jest już poniżej 0,5bar więc niewesoło. Na bagnecie było więcej...
Witam Problemy są cztery: PKT 1. Niedrożna instalacja olejowa lub powietrze w układzie- i po koleii: -sprawdzić początek zasysu na dnie w zbiorniku(dość kłopotliwe ale od tego bym zaczął) -sprawdzić filtr oleju(wkład siatka lub filc) - pamiętać żeby odkręcić i zassać paliwo po wyczyszczeniu -sprawdzić filtr siatkowy w pompie - przy Danfossie imbus z...
Ok, filtr kupiłem dzisiaj oryginał ( w zeszłym roku założyłem nie pamiętam jakiej firmy,ale nie oryginał )więc zaczne od filtru, nastepnie pod jade do mechanika i dokonam pomiaru ciśnienia. Czyli przy obrotach na biegu jałowym na rozgrzanym silniku ( wskazówka poniżej 1000 obr.) nie może być mniej niż 0,35 bar.? Jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia oleju...
Różnica w smarowaniu między ciśnieniem 2 bary a 6 jest znikoma żeby nie powiedzieć że żadna bo za smarowanie układu odpowiada przede wszystkim olej a nie jego ciśnienie. No nie tak to działa. O ile na biegu jałowym nacisk stopy korbowodu na czop wału jest minimalny, o tyle im szybciej, tym bardziej zaczyna się robić ciężko - olej jest wyciskany spomiędzy...
W aucie olej silnikowy idzie do układu chłodzenia. Wymieniana była już pompa wody i chłodniczka oleju (chłodniczka z ASO oryginalna nowa żadna używana), pompa wody nowa Ruvila. Jeżdżąc w koło komina jest ok. Natomiast podczas dłuższej jazdy pojawiają się oczka oleju w zbiorniczku płynu chłodzenia. Czy jest w tym silniku jakaś inna droga oleju, oprócz...
http://obrazki.elektroda.pl/6529124700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7573445200_1... Problem opisywany nie raz, jednak u mnie wszystkie metody zawiodły. Przy rozgrzanym silniku ok. 92 st zapala się na niskich obrotach kontrolka od ciśnienia oleju. Pomiar cisnienia manometrem wpiętym w miejsce czujnika ciśnienia oleju...
zamontować poniżej odcięcie poniżej kolumny poniżej
samsung rv511 windows pompa wspomagać renault laguna żarówka omnilux
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Podłączenie wiązki do modułu pralki Ariston AQGD 149S Jak zresetować moduł Wemos D1: instrukcje i metody