dla pewności - jest tam poprzeczka żebrowana przylegająca do kolektora ssącego oraz taka rurka. jedno i drugie jest połączone z (jak się domyślam) siłownikiem. czym mam poruszać aby rozruszać klapki? tym wężykiem czy tą zebrowana poprzeczką?
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Pracuje jako gazownik i właściwie zgadzam się z tym co powiedział ci ten koleś. Instalacje 2 generacji możesz założyć. Technicznie jest to możliwe. ALE Zwykła instalacja kosztuje różnie (umnie 1700 zł) a u innych dochodzi nawet do 2 tys. Dojdzie wymiana kolektora ssącego na metalowy + 300zł <--- najmniej! masz już 2.300 ... i co? i wydałes pieniądze...
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Wymiana aku powinna załatwić problem z błędem drugim. Najpierw musisz uporać się z tym pierwszym czyli P1516. Świadczy on o usterce zaworka podciśnieniowego sterowania zmienną długością kanałów kolektora ssącego lub jego okablowaniem.
jest to dodatkowy odstojnik opar oleju zamontowany na wężu odpowietrzania skrzyni korbowej czyli tzw. odmy, chodzi o to aby opary oleju wraz z drobinami oleju uchodzące ze skrzyni korbowej do zaworu odpowietrzania (tego czarnego dysku) umieszczonego na pokrywie zaworów osadzały się w tym odstojniku i nie przedostawały dalej do dolotu powietrza do turbiny,...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Wymiana kolektora ssącego
Podłączyłem swojego seata cordobę 1999r.model [93-99] 1.9 TDI 90KM AHU do kompa i wyszło, że ma aktywny błąd czujnika ciśnienia kolektora ssącego. Zaraz po wykasowaniu byka auto lepiej się zbierało, ale długo to nie trwało - dalej jest mułowate. Dowiedziałem się, że owy czujnik u mnie znajduje się w sterowniku silnika.Czytałem że może być uszkodzony...
Napiszę co było zrobione przez nasz warsztat: - wymiana pierścieni - pełna obróbka głowicy łącznie z prowadnicami i zaworami - wymiana kolektora ssącego (używany ale bardzo ładny bez luzów na klapkach) -Egr założony używany ale sprawny - świece nowe bosch - cewka zapłonowa nowa - komputer sinika podmieniony - wtryski drugie używki - wiązka silnika sprawdzona...
Witam. Problem wypadania zapłonów związany jest z uszkodzeniem pompy wysokich ciśnień. W pompie wysokich ciśnień uszkadza się uszczelniacz tłoczka pompy paliwa i paliwo przedostaje się do oleju, paliwo z oleju bardzo mocno paruje i przez odmę jak i pierścienie przedostaje się do kolektora ssącego i do komory spalania, dlatego jest zbyt bogata mieszanka,...
najczęsciej cieknie olej z podstawy filtra oleju która jest plastikowa, zalecana wymiana na ulepszoną wersje z aluminum która jest droższa. wymaga to podniesienia kolektora ssącego
Witam. Czy dysponuje ktoś jakąś serwisówką lub mógłby ktoś opisać krok po kroku procedurę wymiany pompy cieczy chłodzącej wraz z momentami dokręcania śrub w samochodzie Skoda Octavia 1.4 150KM rok 20... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie - W silniku 1.4 TSI CZDA (Octavia III, 2016) nieszczelności „spod plastikowego dekla z króćcami” wynikają najczęściej...
Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Stefanek jesteś wielki!! Wymiana pompki pomogła ,spaliny w układzie były dlatego że nie posiadałem kolektora ssącego , piecyk zasysał spaliny z tłumika .Teraz po zamontowaniu kolektora powietrze zasysa piecyk z progu i jest ok ,no i wymiana pompki to strzał w w dziesiątkę ,piecyk śmiga aż miło posłuchać .Dzięki za wszystko.
U mnie pomogło zdjęcie kolektora ssącego i wyczyszczenie go, oraz wymiana map sensora, który jest w kolektorze.
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Witam serdecznie. Potrzebuje waszej pomocy. A mianowicie potrzebuje nowy kolektor ssacy pacjent to passat b5 1.8 125km silnik ADR. Jedna śruba się zerwała i została w kolektorze, ponadto gruszka i klapy sterujące nie pracują. Szukałem w internecie jest tego sporo ale każdy jest inny. Obecnie posiadam aluminiowy z tą gruszka podciśnienia i ciągle problemy....
Czy do wymiany świec żarowych konieczny jest demontaż kolektora ssącego ? Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
powyżej wyedytowałem posta dodając komentarz ****************************************... do DJ ANNUS Zaskoczę, bo nie oddawałem do pierwszego lepszego człowieka mianującego się "mechanikiem samochodowym". Zakład mechaniki prowadzi osoba będąca swego czasu serwisantem w ASO MB. Nadmienię, że na wysokim stanowisku oraz obiegowej opinii w środowisku...
Wymiana uszczelki kolektora ssącego rozwiązała problem.
Witam muszę wymienić kolektor w swoim aucie. Zamówiłem nowy kompletny z UK i jak się okazało na listwie wtryskowej w nowym kolektorze nie ma zaworu ciśnienia paliwa oraz w samym kolektorze miejsce gdzie w starym jest podłączony wąż do kolektora jest zaślepione. Zastanawiam się czy jak przełożę stara listwę wraz z zaworem (są połączone) i nawierce kolektor,...
Elo, Bujałem się z tymi obrotami ze 2 dni... Przyczyną było ....fałszywe powietrze. Aby to zdiagnozować tj. miejsce zasysania- zastosowałem samostart. Na pracującym silniku trzeba psikać w podejrzane miejsca i obserwować reakcje silnika. U mnie powietrze przedostawało się przez uszczelkę kolektora ssącego na 4 cylindrze. Od góry kolektora i kolektor...
Witam. Pytanie jak w tytule postu. Co należy stosować, aby połączyć cześć ruchomą kolektora (obrotnicy) z częścią nieruchomą. Zastanawiałem się nad rurą karbowaną nierdzewną, ale nie wiem jaka jest jej trwałość na zginanie? Z prostych obliczeń wynika, że kolektor będzie przestawiany ok. 5 razy na dzień tj.150 razy na miesiąc itd. Proszę o opinie.
Witam! Pytanie jak w temacie: czy orientuje się ktoś czy można zastosować bez przeróbek kolektor aluminiowy ze zmienną objętością , zamiast plastikowego ze zmienną objętością ?? - silnik ADR 1999 rok. W plastikowych psują się gruszki i więcej niż połowa na alle... jest bez nich lub uszkodzone. Cena też nie mała... Aluminiowe są tanie i spory wybór.
Witam. Ja proponuję poszukać tematu na a6klub.pl. Prawdopodobnie nawet jest opis jak to zrobić samemu - koszt 30 zł na stronę, a nie zaraz wymieniać cały kolektor ssący. W ASO brak luzem elementów - wymiana kolektora w całości.
Temat zakończony Pomogła wymiana : sondy lambdy , rury ssącej , kolektora ssącego oraz wymiana przepływomierza.
Wymiana samej uszczelki kolektora ssącego nie jest zbyt skomplikowana. Klucz 13 i 8 to wszystkie narzędzia jakie potrzebujesz. Musisz odkręcić siedem nakrętek mocujących kolektor i prawdopodobnie poluzować wspornik bagnetu do kontroli poziomu oleju. Mnie to zajeło nieco ponad godzinkę, a robiłem to pierwszy raz i to bez żadnych "pomocy naukowych"
Może wymienię uszczelki kolektora ssącego dolotowego ?
Witam wszystkich. Mój problem zaczął się ze 2msc temu. Wymienione świece, Egr, przepustnica, cewki, olej, filtry wszystkie i na tą chwilę problem nie zniknął ale z każdą wymiana na dzień, dwa objawy znikały. Samochód szarpie na niskich prędkościach, podczas odpuszczania gazu, czasem podczas dodawania. Na postoju faluje. Przy prędkości >80 drży wszystko...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Witam. Mam problem z wypadaniem zapłonu i mam pytanie do czego zajrzeć w przypadku takich błędów. Błąd pojawił się przy wyprzedzaniu, przeciągnąłem auto z samego dołu do górnych obrotów w pełnym obciążeniu(gaz w podłogę), 4 bieg. Check engine zapalił się na wysokich obrotach, czuć było szarpnięcie silnikiem, zapalił się check i potem zaczął mrugać z...
Spójrz na zawory w silniku np. FSI, tam zawory są na grubo zalepione, ale nie przez uszkodzone uszczelniacze, ale przez to co niesie ze sobą powietrze z kolektora ssącego (EGR + olej). W dieslach na ten przykład to co odkłada się na kolektorze ssącym odkłada się także na zaworach ssących.
Wymiana samoregulatorów ( 10sztuk z 24) było miękkie, regeneracja turbiny z racji puszczania oleju na tłoczenie i dalej do intercoolerów i kolektora ssącego pomogła. Samochód nie dymi i odzyskał moc. Oczywiście wymienione zostały 24 dźwigienki oraz 24 samoregulatory. Dziekuję za zainteresowanie, oraz udzielone podpowiedzi.
Układ pochłaniania oparów paliwa jest zamknięty. Filtr połączony jest ze zbiornikiem paliwa i wyrównuje w nim ciśnienie. Opary zasysane są z filtra do kolektora ssącego poprzez elektrozawór i spalane. Jak czujesz zapach paliwa na zewnątrz samochodu to pewnie gdzieś jest nieszczelność. Być może nie otwiera się zawór i nie następuje odsysanie pochłoniętych...
Pomogło mycie kolektora ssącego i wymiana czujnika ciśnienia.
Jeśli to jest ten model silnika co myślę a z opisu usterki wynika , że tak to w pokrywie zaworów jest zawór który upuszcza ciśnienie ze skrzyni korbowej do kolektora ssącego . U ciebie ten zawór jest uszkodzony , niestety żadnej reperaturki tego zaworu nie spotkałem , więc jedyne wyjście to wymiana całej pokrywy (może być używka byle sprawna) .
Obsada pompy ma mocowanie na dwóch śrubach w "fasolkowych" otworach. Można przestawić pompę bez wyciągania o kilka stopni. Trzeba tylko przewody paliwowe odkręcić by nie hamowały a po przestawieniu na nowo je dogiąć. Jak to jest pompa z podciśnieniową listwą startową to może nie działa listwa, albo przewód z kolektora ssącego jest gdzieś przetarty.
Jeszcze nie widziałem kolektora ssącego w postaci rurki (na pewno powiedzieli kolektor?) . Przypuszczam że rozmawiamy o innych podzespołach. Oglądałem ten kolektor ssący i jest to odlew z duraluminium , więc na pewno nie o tym rozmawiamy.
To sprawdź czy się obraca, i jeszcze powinien być przewód z kolektora ssącego do pompy wtryskowej który steruje dawką paliwa poprzez ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym.
Miałem podobny problem: Seat Cordoba 1996, Silnik 1.4 AEX Benzyna/Gaz Silnik szarpał podczas jazdy i gasł na benzynie i gazie (uruchamiał się bez problemu) VAG zgłaszał: 1. Czujnik cisnienia ukladu dolotowego 2. Lambda Wymiana czujnika nie pomogła. Wymieniona została praktycznie cała elektryka oraz przepustnica - bez efektu. Stwierdzono rozszczelnienie...
Dzisiaj wymieniłem uszczelki między kolektorem a silnikiem, ale niestety żadnej poprawy :( Wyczyściłem wszystkie połączenia, wężyki, wtryski, rurkę od recyrkulacji, przepustnicę. Obejrzałem kolektor od spodu, nie znalazłem żadnych pęknięć czy uszkodzeń. Przy odkręcaniu filtra zruszyłem jedną wkrętkę od gazu i musiałem ją wkleić na nowo. Na obecną chwilę,...
Tak, te właśnie 6 śrub. Odkręcić przewody paliwowe. Zmieniłem i jest poprawa. Dzięki Tomek - przekazuję pkt-y. Niestety pojawił się kolejny problem: przedmuch na uszczelce ostatniej głowicy. Czy wymiana jednej uszczelki nastręczy sporo roboty? M.in. czy wystarczy odkręcić kolektor ssący/wydechowy tylko na ostatniej głowicy? Teraz już wiem, że ostatni...
Sitka nie ma, podejrzewam że wąż juz się zniszczył, najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana całego separatora oleju wraz z wężami. Dodano po 0 Sitka nie ma, podejrzewam że wąż juz się zniszczył, najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana całego separatora oleju wraz z wężami.
Miałem nadzieję że ktoś napisze że to wina pompy paliwa. Walczę z tym już 1,5 roku. Oto co zostało zrobione i sprawdzone. Wszystko na przestrzeni ostatnich 15.000 km. Niektóre mogą nie mieć związku ale także je wypiszę: Zostało wymienione: 1. Wymiana rozrządu 2. Wspawanie nowego łącznika elastycznego na wydechu 3. Wymiana filtra powietrza 4. Wymiana...
Osiem lat to sporo jak na taki silnik. Możliwe że pierścienie uszczelniające są już zużyte. Wymiana nie gwarantuje poprawy, czasami jest jeszcze gorzej. Sposób założenia sprężynek regulatora, był już opisywany na forum, kilkakrotnie. Sprawdź szczelność połączenia kolektora ssącego z gaźnikiem i cylindrem, sprawdź membranę, wyczyść sitko na końcu rurki...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
LI02 to reduktor nadciśnieniowy prod. Landi Renzo do instalacji sekwencyjnych. Nie ma króćca , który ma być niepodłączony - chodzi zapewne o króciec podciśnienie (φ 5mm) , który powinien być podłączony do kolektora ssącego , bo reduktor ma stabilizować ciśnienie względem miejsca wtrysku a nie atmosfery. Chyba ,że sterownik ma taką opcję podłączenia...
do kolektora ssącego przykładamy knota z ogniem i palimy. P206, to nie Ursus 325. Nie kompromituj sie takimi "radami".
Witam sznownych formuowiczów Chciałby dodać do tego tematu parę uwag o wtryskiwaczach brc (nie kehiny) Miałem hyundaia acceta przez 1.3 przez 18 lat. (r 1998) W 2004 założyłem ist. LPG BRC seqent 24 MY07 Przyznam szczerze po gwarancji zdarzało mi się "przeciągać" wymianę filtrów (bo zapomniałem :D ) A oto usterki, które mi się przydarzyły podczas użytkownia...
Widzę, że problem pojawia się znowu po paru latach. Niestety trzeba się pomęczyć, albo wcześniej odkręcić kolektor ssący. Miałem podobny problem w Vectrze A 1,8 z tym, że wzdłuż kolektora ssącego był przykręcona rura plastikowa i pękła wzdłuż szwa. Ciągłe ubytki płynu - wymiana chłodniczki ogrzewania, wymiana korka naczynia wyrównawczego, wymiana węży...
U mnie rozwiązaniem problemów okazało się wymienienie grubego przewodu gumowego idącego z kolektora ssącego do zbiornika powietrza będącego pod filtrem powietrza, wymiana cewki i zaworu trójdrożnego.
czujnik kolektora ssącego schemat kolektora ssącego regulator kolektora ssącego
flash programatory biegun bateria samsung płyta grzewcza ariston
hilti udaru zmywarka whirpool mruga start
Pioneer SX-N30 brak połączenia Wi-Fi i LAN z routerem – konfiguracja sieci, WPA2, 2.4 GHz Onkyo SX-N30 – nie można zatwierdzić ręcznego adresu IP, konfiguracja sieci LAN/Wi-Fi