Witam .To jest podciśnieniowy EGR ,tymi dziurkami wylatuje powietrze z membrany a nie spaliny.
DPF sprawdź
Zatkany wydech. lub urwany wirnik turbiny który zatkał wylot. Spaliny wydostają się do silnika przewodem powrotnym od turbo.
Audi A4 B8 2.0 TDI Błąd P040100 - zbyt niski przepływ spalin w EGR. Wymieniony czujnik ciśnienia doładowania, bo też świecił. DPF nie jest zapchany. Czy wchodzi w grę wymiana całego EGR z chłodniczką?
A myślisz że skąd ECM wie co się dzieje w filtrze? Przecież sadza jak i poziom popiołu to wartości wyimaginowane . To tylko obliczenia na podstawie czujnika różnicy ciśnień, MAF ,MAP, czujniki spalin itd. Jak wzrasta sadza (g)i to i ciśnienie różnicowe musi wzrastać.
sprawdz chlodnice egr.Tam czesto waser przecieka do spalin.
Sprawdź zawór recyrkulacji spalin.
To ekologia. Nie przejmuj się tym. Na niskich obrotach wpuszcza spaliny do ssacego kolektora zeby szybciej rozgrzać silnik i zmniejszyć zawartość niepożądanych zwiazkow w spalinach. Dodano po 1 To tak jak by czlowiek część swoich odchodów zjadal
Jeżeli turbina jest o zmiennej geometrii,to działa na trochę innej zasadzie niż z by-pasem.A zawór sterujący jest zamontowany na ścianie grodziowej silnika.Ale uwaga!Tam są dwa zawory-drugi jest do sterowania zaworem recyrkulacji spalin
Będziesz truł innych kierowców spalinami silnikowi się nic niestanie.
Zrób test na obecność spalin w płynie, może być uszczelka pod głowicą.
Biały dym przypominający parę wodną to uszczelka pod głowicą. Sprawdź zapach tych spalin, jak śmierdzą słodkawo to uszczelka.
Witam wszystko jest moim zdaniem związane z turbiną która sie zakleja spalinami a wina leż w naszych paliwach jakie mamy.Miałem taki przypadek w Audi A4 rozebrałem turbinę a tam sadzy co nie miara,oczyściłem i nie to auto.
4900 - Czujnik temperatury w ukł. recyrkulacji spalin (G98) P0405 00 [175] - za mała wartośc sygnału
Musisz wykonać test na zawartość spalin w układzie chłodzenia.
Tą rurką na czerwono zaznaczoną pędzą spaliny do zaworu EGR.
Po zmianie softa wymiana co kilka miesięcy przepalonej chłodnicy spalin, taka to poprawa. Ograniczają działanie pompki EGR i tyle w temacie.
Tester na obecność spalin jest zawodny. U mnie w tdi nie wykazał spalin mimo uszkodzonej uszczelki (były też duże wżery korozyjne na bloku). Na szybko, aby węży nie uszkodzić w swoim tdi 1z zluzowałem korek zbiorniczka.
podpowiesz jak może być wina turbo? skoro spaliny turbo napedzają? sama z siebie się kręci twoim zdaniem???
Spotkałem się kiedyś z takimi samymi objawami w takim silniku. Winna była chłodnica spalin. Tyle, że test powinien wtedy wykryć spaliny w ukł. chłodzenia.
Witam, podczas uruchomienia silnika auto dymi na niebiesko przy zimnym silniku, po ok 1 minucie wszystko wraca do normy, ponadto czuć mocną woń spalin. Proszę o pomoc.
Jedzie do mechanika we wtorek i nie ma pojęcia, czy może z tym jeździć. Co jest najlepsze, kontrolka po ponownym uruchomieniu auta dalej się paliła. Spalinami nie śmierdzi, nie dymi, auto dobrze jedzie, ma moc i nie ma pojęcia, skąd ta kontrolka nagle się pojawiła.
Sprawdzając czy się obraca lekko wirnik turbiny i czy kierownica spalin działa (czy się nie zapiekła).
podłączyłem pod komputer i pokazało czujnik ciśnienia spalin lecz po wymianie nadal brak mocy
A więc tak to jest audi a4 1.9 TDI po sprawdzeniu go komputerem błędy są takie 1265Zawór recyrkulacji spalin-N18 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 741Kontrola pedału hamulca nieprawidłowy sygnał
Są zestawy pomijające EGR, plusy to: - czystszy kolektor dolotowy - nieco lepsza dynamika Minusy: - brak klapy gaszącej (telepanie silnika po zgaszeniu) - bardziej zanieczyszczone spaliny (zapach wyraźnie ostrzejszy).
Wejdz w paramety i sprawdz temeraturę spalin, czasami czujnik rożnicy jest uszkodzony i podobnie sie zachowuje
bez vaga , i ogulnej wiedzy ciężko ci będzie , zobacz jaki masz kolor spalin czy nie sadzi na czarno , troche ci pomoge
Kontrolka zadna mi nie miga podczas odpalania. Bylem u mechanika podpiąl audi pod komputer i wyskoczyly 2 błedy: 1 zablokowany sterownik silnika (skasowal blad) ale wciaz to samo 2 nie pamitam dobrze ale cos bylo ze spalinami do rury wylotowej
Odczytaj pamięć błędów w pierwszej kolejności, skasuj i pruba drogowa, potem sprawdz jakie zostały, jeżeli zostały związane z doładowaniem a układ jest szczelny to sprawdź szczelność wężyków układu sterowania zaworu turbiny i sam zawór czy nie jest zacięty. Jeżeli to wszystko jest w porządku i niema innych błędów to turbina padła lub wydech zatkany....
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
Dodam,że czasem w aucie było czuć tak jakby spalenizną Może zaciągało spaliny, ale zazwyczaj oznacza to kapiący olej na coś gorącego. Możesz mieć więcej niż jedną awarię.
Wytarty walek rozrządu. Mialem kiedyś pęknięty tłok, pomiar kompresji nic nie pokazał. A podczas pracy i dużego ciśnienia spalin szczelina musiała sie powiększać powodując ucieczke niespalonej mieszanki. Zdemontuj turbo, zasilanie oleju zaślep. Odpal, jak będzie dalej kopcil masz pewność ze to motor a nie turbo. Jak odkrecisz kolektor wydechowy zobaczysz...
przede wszystkim musisz zobaczyć czy masz czujniki przed czy po katalizatorze , jeżeli po -wstawienie strumienicy może zafałszować odczyt spalin tym samym problemy ze spalaniem , co wiąże się ze zmianami map komputera
Z autem wszystko OK. Przejechaliśmy trase 1600km bez najmniejszego problemu. Wskazania temperatury płynu chłodzącego nie przekraczały ok 80*C podczas jazdy pod wzniesienia z prędkością ponad 100km/h gdzie przed wymianą uszczelki wystarczyło energicznie przygazować od 20 do 100 km/h i już dobijało do 90*C! Jak wiadomo ciecz ma większą pojemność cieplną...
WYdech wydaje się byc drożny-spaliny w normie ( tak jak wcześniej). Jeżeli wydech był by niedrożny to nie wywalało by chyba błędu magistrali can??
Ewentualnie wyjechać z miasta lub ze wsi i kajtnąć się na drogę szybkiego ruchu. Generalnie z powodu naszych polskich ,kiepskich warunków drogowych czyt. dziury, ograniczenia , fotoradary ten system oczyszczania spalin często sprawia dużo problemów.
Witam jestem posiadaczem Audi A4 B6 1.9 TDI 2001r. Mam problem związany z pracą silnika silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach i ma problemy z ruszaniem żeby ruszyć trzeba dać dużo gazu. Gdy odepnę przewód podciśnienia i go zaślepię od zaworu recyrkulacji spalin silnik pracuje prawidłowo czy to wina tego zaworu i jaką funkcję pełni ten zawór? proszę...
witam dołącze sie do tematu miałem taki problem z audi A4 1.9 TDI strasznie był zamulony maksymalnie wchodził na 3000 rpm i w moim przypadku była następująca usterka: uszkodzony zawór EGR co podawał cały czas spaliny do kolektora ssącego zaślepiłem blaszką, 2 usterka powstała prawdopodobnie przez uszkodzony zawór EGR - popękał ceramiczny wkład w filtrze...
Na postoju przy pracy EGR w sumie jest to możliwe. Przepustnica przymyka się żeby zwiększyć udział spalin, o ile jest już w tym silniku. To ciśnienie jest mniejsze niż ciśnienie otoczenia, takie wyniki czasem widać w nowszych autach, na rozgrzanym silniku na postoju. Ale może to być też wynikiem agrotuningu. Zobacz jeak jest podczas jazdy.
Tak samochód odpala i jeździ tylko brakuje mocy, najprawdopodobniej przez błąd 5213 co oznacza czujnik temperatury spalin. A co do Adresu 19: CAN Gateway tu były zmieniane głośniki z prawej strony przód i tył i nie grają ;/
To nie zawsze musi być wina sterowania turbiny. Piszesz, że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, wraca do normy. Ciężko wróżyć z fusów, przydałoby się sprawdzić zapisane błędy vagiem oraz zrobić diagnozę dynamiczną. Videoporada jest tu -http://www.a4-klub.pl/. Z Twojego opisu może być już słaba przepływka choć nie zgadza się to z poprawą, po zgaszeniu...
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
Witam, samochód zapala i gaśnie po oko 2 sekundach. Audi 2 miesiące temu przeszło remont silnika, bo była głowica pęknieta. Głowica i wtryski zregenerowane, wszystkie filtry i oleje wymienione, rozrząd i zawór EGR również został wymienone. Samochód przejechał około 50 km i już po zgaszeniu na następny dzień nie zapalił. Po podłączeniu pod komputer pokazuje...
Chodzi ci o kolektor wydechowy? Po czym wnioskujesz że jest nieszczelność, dmucha spalinami? Nieszczelność zaburza dynamikę gazów spalinowych przez co turbina nie osiągnie wymaganej wydajności, więc wpływ ma zwłaszcza jeśli będzie znaczna. Tak samo jak byś chciał nadmuchać balonik dziurawą słomką. To ze sztanga rusza się dobrze w basic settings nie...
mam aktualnie 175 tys km przebiegu od wymiany do wymiany na szczęście nie odnotowuje większego ubytku stanu oleju. no niestety posiada ten DPF. Jeśli chodzi o niego to nie wyświetliło mi nigdy jakiegoś komunikatu odnośnie jego wypalania czy już odpukać całkowitego zapchania. Miałem taki przypadek w innym aucie. włączył się tryb awaryjny i komputer zdiagnozował...
Na znanym portalu aukcyjnym gościu ma 2 głowice - P i L do twojego silnika , które są po regeneracji i daje na nie gwarancje . Więc to chyba jedyna słuszna opcja w twoim przypadku. Jak kupisz używkę głowice czy nawet cały silnik to nie wiesz w jakim stanie bierzesz i ile pojeździ.
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Wracając do tematu silnik zapała i gaśnie to proste trzeba udrożnić wylot spalin ( wypalić katalizator) Ja zrobiłem pierwsze wymontowałem katalizator i go pod ciśnieniem umysłem puźniej zamontowanie co trochę jest problemem bo jest mało miejsca ale trzeba być wytrwałym a następnie odpolenie i trzymając go na obrotach do ok 2000 tak aż przestanie kopcić...
575 - ciśnienie doładowania - ten błąd ma bardzo duży powiązanie z usterką. 17978 - nie ma nic wspólnego z problemem - zapisuje się gdy np puszka immo nie zobaczy kodu transpondera po włączeniu zapłonu, objaw to zgaśniecie silnika po ok 1 sekundzie. 65535 - uszkodzenie zawartości pamięci w sterowniku - może mieć to wpływ ale nie musi. Należało by błędy...
rzemyk90 a jak to sprawdzić ? bo nie mam pojęcia. pieter_22 wydaje mi się że słabo dmucha bo tata podkrecił go do 4 tys i taki lekki wiaterek nawet mi ręka spalinami nie śmierdziała, dzisiaj porównam to z golfem 3 ten sam silnik i wtedy będę wiedział . Kolega mi powiedział że miał podobny problem z jakimś czujnikiem temperatury może to być to ?
Ja w audi a4 TDI miałem to samo i okazało się że rura od turbiny była dziurawa... Dodano po 2 Dodam jeszcze ze wtedy mi bardziej kompcił bo spaliny się do końca nie wypalały, i też wtedy 130km/h mi nie przekraczał tak że radze sprawdzić czy wszystko jest szczelne...
Uciekanie płynu oczywiście należy usunąć, ale co do niedogrzania, niestety silniki 2.0 tdi mają z tym wielki problem. Układ jest dość skomplikowany, nie masz zwykłgo termostatu za 50 zł tylko zawór 4/2 drożny, który w sumie jest termostatem ale w jakiejś chorej obudowie, kosztuje 220 zł a jego wymiana to zemsta hitlera zza grobu. Oprócz tego masz prawdopodobnie...
A jak spaliny? Jeśli ci się woda nie dostaje do oleju i nie wycieka nigdzie to musi trafiać do komory spalania.Jeśli w ostatnim czasie dym z wydechu jest bardziej biały, przypominający parę wodną- to uszczelka na bank. Ale możesz sobie jeszcze sprawdzić nagrzewnicę do ogrzewania czy z niej nie cieknie , bo to też się zdarza.
Dołączam się do tematu. U mnie też woda jest w zbiorniku wyrównawczym ZIMNA. Wczoraj wymieniłem po 2h walki termostat sądząc, że jest uszkodzony (stary oryginalny jest dobry) jednak to nic nie zmieniło. Układ odpowietrzałem zdejmując wąż z otworem odpowietrzającym na dolocie do nagrzewnicy aż zaczął lecieć z niego płyn bez bąbelków. W kabinie gorąco,...
Też swego czasu lałem LM dokładnie ten co teraz Ty, póki masz go w baku to spalanie faktycznie będzie mniejsze i autko żwawsze ale jak wyjeździsz już ten zbiornik wszystko wróci do normy. Nie koniecznie musi być przytkany może trochę się wykruszył i blokuje swobodny przepływ spalin stąd buczenie, totalnie wykruszony potrafi dzwonić wręcz. Kat. raczej...
Witam jestem posiadaczem auta Audi a4 b7 2.0 TDI 16V BRE. Mój problem polega na ubywającym płynie chłodniczym. Ubywa go 200-250 ml na dzień lub dwa. Nie podnosi się poziom oleju ani nie ma go w zbiorniczku wyrównawczym. Na bagnecie ani na korku nie ma śladu błotka. Auto pali od strzału nie kopci Byłem u mechanika który zajmuje się audi i sprawdzał ciśnieniowo...
Bardzo dziękuję za odzew. Oznaczenie silnika BRE. EGR nie oryginał, ale nowy sprawdzony zamiennik. Przed wymianą EGR'a rzucał dodatkowo błędem P0408 (koła zębate mechanizmu były wyrobione). Zdjęcie samego EGR'a" http://obrazki.elektroda.pl/4642493700_1... Zdjęcie silnika od góry, po lewej zawór chłodnicy spalin. http://obrazki.elektroda.pl/8688999500_1...
Dzień dobry, mam problem z procedurą wypalania DPF. Udało przeprowadzić się ją tylko raz - musieliśmy ją zatrzymać ponieważ utworzył się korek xD Opierając się na: https://kodyvcds.pl/procedura-wypalania-... Wykonałem następujące kroki... 1. Zapłon włączony 2. Silnik włączony (bieg jałowy) 3. Temperatura płynu chłodzącego powyżej 50° C 4. Odbiorniki...
Świece żarowe mogą być do wymiany. To jest pierwsze co należałoby sprawdzić, gdy nie chce odpalać na zimno. Natomiast duże zużycie ON to inna sprawa. Czy kopci na gorącym? Zmierz spaliny tzn. ile tam jest CO jakie jest zadymienie, oczywiście pod obciążeniem, bo na biegu jałowym nic nie wyjdzie. Większe zużycie paliwa to w pierwszej kolejności przyczyną...
Auto A4 b8, 2.0 dti, CAHA, na CR. Mam kabel VCDS 11.11.3 i 08-Meas. Blocks w 01-Engine jest nieaktywne. Reszta działa poprawnie. Pozostaje więc sprawdzenie w Pomiarach rozszerzonych - odznaczyć ptaszki i niby sprawa załatwiona. Tyle, że grupy pomiarowe się niestety nie pokrywają z poprzednimi wersjami kabla (dla b6, b7), np.: Grupa 013 Injection amount...
Jeśli chodzi o kolor spalin i ubytek płynu świadczyć może o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. Taki sam kolor dymu może być jeśli jest przestawiony zapłon, przy złym ustawieniu zapłonu samochód nie będzie miał mocy. Jeśli będzie uszkodzona uszczelka pod głowicą to przy pełnym stanie płynu w układzie przy odpaleniu silnia (najlepiej zimnego) w zbiorniczku...
Mario11: wczoraj wymieniałem tem przewód, uwierz, był pęknięty od góry. Spaliny normalnie zeżarły wygłuszenie, ale masz rację w 9 na 10 przypadków pęka od dołu. "niestety na diagnostyce nic nie wykazalo szukam dalej" Kubuss9 jeśli na diagnostyce nic nie wykazało, to masz sprawne auto i tylko sie czepiasz, a jeśli to było tylko sczytanie błędów, to nie...
witam kupiłem audi a4 b5 tdi 1.9 silnik po lifcie 110km rok 97.mam problem siwoniebieski dym z tlumika raz jest intensywny raz praktycznie wcale nie ma.ostatnio pojechalem do goscia od którego kupiłem samochod powiedzialem mu o problemie ze kopci dymem bialo niebieskim gostek wsiadł odpalil zjechal z gory podjechal pod nia na wiekszych obrotach przez...
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
Zaworek podmieniony ale nadal : 005184 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P1440 - 001 - przerwa Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100001 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 255 Przebieg: 154561 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2064.00.00 Czas: 00:00:00 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 0 /min Moment obrotowy: 167.7 Nm Prędkość: 0.0 km/h Napięcie:...
Panowie, nie czytacie czego autor tematu oczekuje. On już wybrał trzy modele, szuka teraz potwierdzenia który z nich będzie najlepszy. Prywatne opinie, w tym moja, że to wybór jak między grypą żołądkową, syfilisem a zapaleniem wyrostka, nie mają żadnego znaczenia, podobnie jak fakt, że konkurencja od dawna robi samochody lepiej niż VAG. Skupmy się na...
Przy tym błędzie co masz, kontrolki K29 to trudno uwierzyć, że jeśli się nie daje skować tego błędu to, że kontrolka normalnie się zapala i gaśnie a nie np. żarzy się lub wcale nie zapala. Katalizator wyciąłem jak miałem przebieg 180 tyś. km (przebieg był pewny gdyż kupowałem auto prawie roczne z przebiegiem 18 tyś. km.) a mimo to katalizator był drożny...
Witam. Kwartał wstecz nabyłem swojego TDI dokładniej audi a4 96 r. 1.9 tdi 110 km w 2008 r. został zrobiony chip w firmie na V dość znanej ( nie wiem czy jest dalej jednak sprzedający zapewniał iż jest , moc została podniesiona do 130 km ). Auto kupiłem za nieduże pieniądze jednak z potrzebą wkładu , pomijając wszystko od początku przycinały się łopatki...
Panowie mój 1.9 nawet po odłączeniu N75 zbiera się dużo żwawiej niż z kolegi postu. Podepnij bezpośrednio wężyk podciśnienia do gruszki turbo. Jeśli działa płynnie i gruchę zassie to sprawdź N75. Czy przy dodaniu pełnego gazu gruszka jest ciągle zassana czy upuszcza. Chociaż najlepiej sprawdzić bez kombinacji poprzez vag. Jeśli N75 i zmienna geometria...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem?? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze ewentualnie rury dolotowe do turbiny i kolektora ssącego. Mogą być gdzieś dziurawe albo łapac lewe powietrze. Możesz wyczyścić turbine z kolektorem ssącym specjalnym preparatem kolega...
Mam problem z Audi A4 B7 2.0 TDI BLB skrzynia multitronic GYJ. Samochód po puszczeniu hamulca rusza ok, niestety po mocnym wciśnięciu gazu obroty wskoczą na te około 2,5tyś lecz samochód bardzo słabo przyśpiesza (tak jakby trochę ślizgało się sprzęgło). Dziwną sytuacją jest też to, że wskazanie spalania chwilowego przy lekkim muskaniu gazu pokazuje...
zaczeło się od szarpnięcia podczas jazdy i stracił moc po zgaszeniu i zapaleniu problem zniknął ale zaczeło się dziać tak częściej wymieniłem więc filtr paliwa i nie pomogło po jakimś czasie zaczął ciężko zapalać i miga kontrolka od świec żarowych pojechałem do serwisu vw bo mam tam kolegę podłączył komputer ipokazał usterkę czujnika sprzęgła i hamulca...
Witam, od prawie roku posiadam Audi A4 B8 2.7 TDI po programie. Przez pierwsze 11 tysięcy km nie wiedziałem, że istnieje wgl kontrolka DPF. Po tym nalocie wysoczyła, od razu tryb awaryjny, po przejechaniu 3 kkm, to samo. Wczoraj po czyszczeniu i przejechaniu około 500 km zapalił się błąd DPF nie czekałem i od razu zrobiłem wypalanie serwisowe. Moim...
śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny spaliny junkers webasto spaliny
moduł dcf77 pomiar pasma przenoszenia koło pasowe pralki
Kodowanie kluczyka do immobilizera Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004 Zdjęcie cewki immobilisera z kluczyka Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004