Witam. W Actrosie MP3 2010r wyskakuje taki błąd (po 3 tygodniowej przerwie świątecznej). MR 17309 Ma to związek z hamulcem silnikowym. Tylko co dokładnie? Dopowiem że klapka hamulca działa prawidłowo i nie zacina się. Nie wiem jak siłownik. Z góry dziękuje za pomoc.
problem został rozwiązany wystarczyło zrobić małe nauczanie sprzęgła po czyszczeniu siłownika i hamulec górski działa jak należy. dziękuje pozdrawiam
Sprawdź przy siłowniku hamulcowym z lewej strony na 3 lub 4 osi.
Przy siłowniku nie ma żadnego czujnika. Wspomniany czujnik jest na ramie, w okolicy zaworów tylnej osi. Wystarczy zdjąć z niego wtyczkę i wsadzić do niej kawałek drutu. Włożony - kontrolka świeci, wyjęty - kontrolka gaśnie.
Jeśli jest zaprogramowany zawór proporcjonalny 2 prawdopodobnie przyporządkowany został do hamulca górskiego. Spróbuj TEXĄ wykonać aktywację tego zaworu. Nie pamiętam ale chyba znajduje się na ramię poprzecznej w środku długości pojazdu. Jeśli masz możliwość zobacz gdzie idzie rurka od siłownika klapki hamulca górskiego i czy klapka ta nie jest zacięta...
to są dwa zawory. jeden otwiera dopływ powietrza do zaworów dekompresyjnych na głowicach a drugi otwiera dopływ powietrza do siłownika zamykającego klapę-przepustnicę na wydechu, obok turbo. zdejmij wtyczki i podłącz 24v do obwodów cewek. Najlepiej przy nabitym powietrzu. będziesz widział czy coś się dzieje. Ten błąd to przerwa obwodu jednej z cewek....
Blokują się hamulce na osi ciągnącej osi co jakiś czas po naciśnięciu hamulca, ale nie pełną siłą. Po zatrzymaniu się i zaciągnięciu hamulca ręcznego i od razu odpuszczeniu wszystko wraca do normy. Żaden błąd nie wyskakuje. Proszę o pomoc, co to może powodować? Oczywiście siłowniki i zaciski sprawdzone.
Sprawdź czterodrożny i siłowniki dwuobwodowe w autku. Ewentualnie odłącz naczepę i sprawdź czy napompuje tyle by spuścić ręczny w aucie. Jak napompuje to by znaczyło, ze masz dziurę w naczepie. Zawory czterodrożne to bolaczka w Actrosach, przy braku pracy odwadniania cały bałagan idzie przez czterodrożny i zalepia właśnie zasilanie układów pomocniczych.
Witam.Proszę szanownych kolegów o pomoc w rozwiązaniu problemu .Mercedes Actros 2535 z roku 1999. Brak hamulca nożnego na trzeciej osi podwieszanej. Po opuszczeniu oski na dół nie ma powietrza na siłownikach pneumatycznych po naciśnięciu na pedał hamulca.W układzie BS brak błędów .
19 Błąd wprowadzania: Pojazd toczy się. Jakim cudem Ci ten błąd wyskoczył to nie wiem. Pojazd musi stać i mieć zaciągnięty hamulec postojowy. Znikające biegi z błędem GS-5 mogą być spowodowane niedostatecznym ciśnieniem powietrza w układzie pomocniczym, np. dużym ubytkiem w samej skrzyni. Może to być siłownik sprzęgła, siłowniki biegów czy range. Albo...
Uszkodzony był siłownik sprzęgła, testy Star Diagnozą robiłem i siłownik pokazywało ok. Wychodziło tylko że jest uszkodzony hamulec wałka pośredniego.
Czyli nie chodzi o pierwszy lub drugi obwód jak sprawdzić który nie działa z dodatkowych są dwa czujniki w rozdzielaczu plus dodam jeszcze że nie mogę wykonać serwisu osuszacza a świeci się na wyświetlaczu. Gdy próbuje zrobić jaltestem wywala błąd że samochód nie obsługuje tej konfiguracji Wystarczy jak podłączysz manometr do końcówki kontrolnej na...
Czujnik hamulca ręcznego znajduje się przy tylnej osi. Albo zamocowany na tyle tylnego mostu przy przewodach idących do siłowników, lub przy zaworze sterowania hamulcem ręcznym. Trudno mi powiedzieć gdzie on się znajduje w twoim Actrosie ale też jest blisko tylnej osi. W ostatnim actrosie szły do niego przewody fioletowy i fioletowo biały. Niestety...
wyjścia do siłowników zaślepione przy samym modulatorze oraz pomierzone ciśnienia wejściowe są prawidłowe
Witam, proszę o pomoc chodzi o mercedesa ACTROSA model 1840 rocznik 1999, od jakiegoś czasu jest problem z oporami toczenia, raz zablokował całkowicie hamulce tarcze były czerwone, po niedlugim czasie przegrzane i do wymiany. Po wymianie 3 tygodnie temu problem wrócił tylko hamulce z przodu lekko trzymają i tarcze moment czerowne. Zaciski sprawdzone...
Dwukomorowy ma dwa filtry. :) Przy jednokomorowym odpada Ci sprawdzanie elektrozaworu w podstawie. Napisałeś, że nie ma żadnych ubytków powietrza w układzie. Czy na pewno? Napompuj układ, wyłącz silnik i zwolnij hamulec postojowy. Jak nic przez siłowniki nie zwiewa to zrób to samo z siłownikiem sprzęgła, wciskaj pedał przy wyłączonym silniku i wtedy...
Kolego jeśli chodzi o hamulec lewej strony osi ciągnika to skontroluj czy membrana w siłowniku niema dziury i przy hamowaniu podstawowym ciśnienie powietrza nie dostaje się na stronę hamulca ręcznego. Miałem u siebie podobny problem,w solówce ,nawet przy delikatnym hamowaniu i tarcza po chwili jazdy była czerwona .Powodzenia w usunięciu usterki.
https://obrazki.elektroda.pl/4065117600_... https://obrazki.elektroda.pl/9212039100_... https://obrazki.elektroda.pl/7581672900_... https://obrazki.elektroda.pl/8184090100_... https://obrazki.elektroda.pl/1787629600_... Dodano po 12 Ostatnio jeszcze pojawiło się coś...
Wygląda to tak, jakby "europa" Ci cofała powietrze do dźwigni... Siłowniki tylne sprawne? "Przecieku" wewnętrznego nie mają?
Nie da się tego odpowietrzyć w warunkach domowych, tylko serwis, potrzebna jest specjalna pompa do odpowietrzania. Można bez pompy odpowietrzyć, żmudna robota dla wtajemniczonych. :) Ludzie się zabierają do tego jak do odpowietrzania hamulców, i stąd wychodzi lipa.
koledzy zrobiłem tą kontrolke od ręcznego hamulca-kabelek był urwany w dwóch miejscach za czujnikiem na przewodzie od siłownika polutowałem i zrobiłem nauczanie i wszystko działa bez zarzutu.Dziekuje wam.
Masz w tym aucie układ elektronicznego sterowania hamulcami. Czujnik ABS dostarcza komputerowi informacji o zachowaniu się koła w każdej fazie ruchu a nie tylko podczas regulacji ABS. Jeśli brak jest odczytu prędkości podczas hamowania to komputer nie wie czy wysterowane ciśnienie w siłowniku powoduje żądany efekt opóźnienia. Stąd tryb awaryjny. W tym...
Nie baw się w żadne kable - na 99% zwalony czujnik. Jak go znaleźć? Usytuowanie nie jest całkowicie jednoznaczne - dla różnych ram są różne miejsca. Dwa druty pneumatyczne od obu siłowników hamulcowych na tylnej osi schodzą się na trójniku nad osią. Jak ten punkt znajdziesz to już blisko do celu. Idziesz po tej rurce i szukasz gdziekolwiek czujnika....
Robiłes nauczanie skrzyni i przechodziło? Przy błędach sprzęgła nie skrzynię a sprzęgło nauczaj, pod warunkiem, że jest na 100% sprawne tak jak siłownik. :) Czterodrożny sprawny i zasila skrzynię powietrzem bez problemów? Błedy tylko na 3 biegu to mi pachnie brakiem powietrza. Stoisz na światłach, trzymasz nogę na hamulcu a gdzieś z naczepy ucieka powietrze...
Najprostszym sposobem będzie podpięcie komputera pod naczepę. Diagnostyka układu EBS powie Ci wszystko. Z racji tego, że to KOGEL to pod spodem spodziewam się WABCO. Pytanie tylko czy TEBS-D czy TEBS-E. Powodem "upuszczania powietrza" przez modulator może być nieszczelny któryś siłownik dwukomorowy. Nie czepiałbym się czujników (przynajmniej na razie)...
Siłownik Range sprawdź, przeczyść i nasmaruj jeśli nie jest uszkodzony mechanicznie. Ważny przy nauczaniu jest też czas reakcji na polecenie systemu, suchy cylinder może to sprawić, że nie przepuści nauczania. Sprawdź czy luzu na tarczy wału pędnego nie dostał za dużego, minimalny jest normą. Te obroty na każdym biegu czy tylko przy przejściu z małej...
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
hamulec actros siłownik hamulec mercedes hamulec actros
astra błąd poduszki iveco daily problemy klimatyzacja ukryty włącznik alarm
pilot uniwersalny silvercrest odpowietrzanie klimatyzacji
Migająca kontrolka Start w Samsung CE287DN - przyczyny i rozwiązania Schemat zasilacza INCO Z-3020: szczegóły i zastosowania