Witam. Pacjent Actros 2041(?) 4X4 2006r joystick. Przy wygrzebywaniu się z ciężkiego terenu "wpadł" pedał sprzęgła i komunikat: sprzęgło: przeprowadź proces wczytania danych. Komunikat może nie być dosłowny. Sprzęgło zachowuje się tak, jakby pedał nie był połączony z "tarczą" Ale nie zostaje w dolnym położeniu. Przy wrzuceniu 2 biegu próbuje ruszyć,...
joystick już działa okazała się uszkodzona kaseta EPS która powodowała wyrzucanie błedu GS 2 3225, jednak tematu nie mogę zamknąć ponieważ, joystick już reaguje, błedu nie ma, ale niestety na wyświetlaczu świeci się 1 nie mogę wziąć na N, ręcznie przerzuca tylko na 1 i 5 nie da się wrzucić na N, joystick bieg na wyświetlaczu i N wrzuca, ale po wściśnięciu...
Ani nie piszesz co to za Actros (już trzecia seria leci) Ani nie piszesz jaka skrzynia (HPS czy EPS - lewarek ze wspomaganiem pneumatycznym czy joystick) A to, co pokazuje się "coś takiego" to pojawia się w module FR i służy nauczaniu pedału gazu a nie sprzęgła.
Mercedes Actros 1840 2000r kodusterki GS a3224 i GS a5142, całkowity brak biegów ( skrzynia joystick ) na wyświetlaczu widnieje litera C, i na czerwono GS a3224, na początku podczas jazdy można było jechać tylko do 4 biegu potem wszystko zgasło, silnik odpala, nie działają biegi co może być usterką ??
Kierowca jest w Hiszpani i ma problem ze skrzynia biegow(joystick) Wyskakują błedy FR i GM. Czy ktos moze cos doradzic?
Jeszcze jedno kolego pytanie teraz chodzi o mercedesa atego , (1523 czy1525) dokładnie nie pamiętam z 1999 roku . U kumpla wyskoczył błąd FR 1 7070 , jak wywnioskowałem jest to (nienauczenie pedału gazu) . tam kolego nie mam joysticka. Więc prosiłbym o pomoc bo w poniedziałek musi jechać za granice . Jak i czy da się to nauczyć czy coś tam jest do wymiany...
Poszukaj na elce już było. 1 powietrze full 2 hamulec ręczny zacągnięty 3 wcisnij sprzęgło do oporu,i 2 przyciski w joysticku (przez cały czas nauczania) i włącz zapłon, 4 gdy usłyszysz dzwięk puść pedał sprzęgła na następny dzwięk wciśnij powtórnie sprzęgło, i powtarzaj tak na każdy dźwięk 5 kiedy zacznie migać mała N uruchom silnik, następnie po każdym...
Opticruse tez mozna zaprogramowac bieg do ruszania i z tego co pamietam najczesciej jest to 4 bieg. Programuje się joystickiem a programowo jesto graniczone do 4 biegu, no i w Scani biegi liczy się uwzględniając połówki czyli 4 to 2 wysoka połówka. (3*2*2)
GS 05 przy nauczaniu to; Brak zabezpieczenia położenia neutralnego. Nauczając nie możesz poruszyć joystickiem i puścić któregoś z przycisków. Jak coś będzie w grupie "małej-dużej" skrzyni to wyskoczy 17 przy nauczaniu. Rozładowane baterie nie będą miały wpływu jeśli przy takim ich stanie nie próbujesz zmieniać biegów. No chyba, że próbowaliście odpalić...
Bardzo przepraszam ale mój poprzedni post nie dotyczy dokładnie takiego pytania więc zdecydowalem sie na szybko załozyć nowy bo nijak nie mogę w internecie znaleźć tego kodu błąd joysticka GS 2 2035 Czy pomógłby ktoś odczytać dokładniej ten błąd ? Pozdrawiam
Jak nauczanie nieudane to podaje numer błędu. Przy braku podjęcia nauczania to albo źle rozpoczęta procedura, albo joystick nie działa.
Witam. Mam problem z Mercedes Actros 4141 4ośka. Niedawno jakiś tydzień temu wymienione zostało sprzęgło. Wszystko było ok aż do wczoraj. Najpierw nie mogłem wrzucić biegu z 4 na 5. Po wyborze 5 było takie pikniecie charakterystyczne w Actrosach i po chwili albo znowu wrzuci 4 albo po dłuższym czasie 5 czy 6. Dziś jednak już na innych biegach się dzieje...
Z tego co kierowca mówił było wszystko ok do momentu wyświetlenia błędu. Po tym samochód stracił na mocy "tryb awaryjny". Bezpośrednio po wymianie sprzęgła nie było przyuczenia. Dopiero dziś zrobiłem to według opisu zamieszczonego na forum. Czyli wciśnięcie sprzęgła plus dwa przyciski na joysticku, włączenia zapłonu itd. Kolega podawał w jakimś temacie...
Sterownik jest zmieniony poprzedni padł całkiem brak N, na drugim sterowniku N wyświetla ale nie można nauczania przeprowadzić na dużym i małym GS12, wymieniony czujnik położenia na nowy wabco z kpl. uszczelnień. Aktywne błędy w GS i FR skrzynia nie reaguje na żadne na ruchy joystickiem GS E01 a 2 80 93 GS E02 a 1 80 96 FR E01 a 1 56 54 FR E02 a 1 57...
Po wymianie silownika, uszczelnień jest po temacie.... Miesiąc męki że skrzynią..... Noszę się z zamiarem kupna mercedesa 1523 z 2006, ze względu na zabudowę.Tam jest skrzynia z joystick jak w Eps, ale bez sprzęgła. Pytanie czy warto? Jest to automat? Czy kolejny wynalazek MB typu pół automat....jak z serwisem takiej skrzyni? Tam jest joy i guzik poniżej...
Temat zamykam, uszkodzona elektronika w joysticku. Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Ponieważ przychodzi tego ostatnio sporo do naprawy, nadmienię, że nie należy używać do prób naprawy żadnych środków w aerozolu. Elementy mechaniczne joysticka są smarowane specjalnym środkiem do tworzyw i te wtryskiwane wypłukują go powodując zacieranie się elementów plastikowych. Mikroprzełączniki są zabezpieczone przed kurzem i pryskanie ich nie odnosi...
hmm ale to znaczy ze nie dam radu puscic sygnalu z tachografu na ten licznik przeciez on ma impulsator w skrzyni to gdzie ida te kable z impulsatora?? moze w je sie wpiac i wtedy beddzie dzialac??licznik a ogolem powiem ci tak np w mercedesie actrosie wyjmuje tachograf i z deski do tachografu dochodzi tylko jeden kabel on tez steruje skrzynia(polautomat-joystick)...