Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
W mojej firmie jest 100 actrosow MP4. Jakieś 50% ma ten problem. Mechanicy próbowali, kombinowali i nie mogą znaleść przyczyny. Jedyny sposób jaki działa to odłączyć klemę od akumulatora dosłownie na 2 sekundy żeby nie było zasilania. Jak stoję na weekend to wystarczy ze zrobie sobie tak rano i cały dzień mam spokój.
EPB - Elektro-Pneumatische-Bremse 5343 - brak sygnału z czujnika zużycia okładzin hamulcowych prawy tył ENR - Elektronische-Niveau-Regulierung 1302 - obniżone napięcie na klemie "15"
Hej, częstą usterką dającą takie objawy jak opisałeś, jest uszkodzenie kabli przy zacisku przykręcanym do D+ alternatora. Pęknięcie, zaśniedzenie itp. Często końcówka ta jest fabrycznie zalana (zabezpieczona) gumą i właśnie pod tą gumą jest problem. Powodzenia.
Jak pstryka, to podejrzana jest bateria. Ileż to roboty zmierzyć choćby napięcie.
cewka jest w porządku we wtyczce która wpina się do zaworu elektromagnetycznego poziomowania są 4 szpilki w ilu z nich powinno być napięcie ?
FR-Wykonaj nauczanie pedału gazu. BS-Zawór sterujący przyczepy - czujnik ciśnienia - zwarcie do plusa. Poziomowanie- Czujnik położenia osi pędnej prawa strona - przerwa. Siedzenie- Napięcie potencjometru regulacji wysokości jest za niskie.
Dzięki. Regulator napięcia okazał się uszkodzony. Pozdrawiam
Witam mam problem w Actrosie MP2 2541. Auto czasem podczas próby uruchomienia przerywa tak jak by gdzieś był mikrozanik napięcia na zasilaniu rozrusznika . Innym razem pali idealnie . Tak samo podczas próby ruszania czasem przyspiesza płynnie a czasem szarpie . W centralce MR nie ma żadnych błędów wskazujących na usterkę, natomiast w centralce FR jest...
1302 - niskie napięcie na terminalu 15.
Problem rozwiązałem, winna była podstawa osuszacza, błąd był zbyt wysokie napięcie grzałki podgrzewacza. Pozdrawiam.
Witam, problem Mercedes Actros MP4. Auto rozłącza prąd po zgaszeniu. Słychać, jak pyka bezpiecznik i wszystko działa poza gniazdem zapalniczki i światłem w schowkach u góry. Wcześniej było tak, że rozłączało, jak postał ok. 4 h, a teraz od razu. Do tego dzisiaj w nocy rozłączyło mi Webasto. Miał ktoś podobny problem? Wiązka? Jakiś sterownik? Auto nawet...
Zmierz napięcie na kablach CAN. Powinno być jakieś 2,5 wolta - na CAN High troszkę wyższe, na CAN Low troszkę niższe.
Nie doszliśmy, auto jedzie jutro na serwis. niestety.
P=U*I P(moc)= 24 wolty*10amperów=240watów Przeliczenie całkowicie uproszczone nie uwzględniające sprawności i spadków napięcia.
Przewody CAN-u przedzwoniłeś, a jak na tym CAN-ie wyglądają napięcia? Sprawdziłeś?
(prądy błądzące) - Przetarte kable uszkodzenie izolacji i wilgoć tego czasem przyrząd nie wykrywa na omach ale jak napięcie poda się miedzy kablami na wypiętej instalacji to okazuje sie że na kablu niby odizolowanym pojawia sie jakieś znikome napięci które zakłóca poprawny pomiar przez urządzenia sterujące.
Brak napięcia b czyli nie działa modulator tylnej osi do sprawdzenia wiązka elektryczna ewentualnie podmiana modulatora
Witam . Jak sprawdzić napięcie na pompach w silniku om501 ?
Jak podłączyc do wtyczki kable od regulatora napięcia?
Witam proponował bym sprawdzić regulator napięcia w alternatorze nie wiem jak jest w mercedesie ale w Dafie tak to działa.Kilkakrotnie miałem taką samą sytuacje w Dafie i winny był regulator napięcia
Mam problem z Mercedesem Actros MP4 2017r. Nie mam w ogóle świateł pozycyjnych z prawej strony czy ktoś może mi powiedzieć na której kostce jaki pin odpowiada za podanie napięcia przez moduł SAM na te pozycje ? Z góry bardzo Dziękuje
"mam malucha 126 w wersji elegans".... Naprawdę myślisz, że Twój pojazd jest jedyny, niepowtarzalny i robiony w jednym modelu przez dwadzieścia lat???? Może trochę więcej szczegółów na przyszłość? Actros aktualnie (licząc liftingi) to już czwarty model! BS 4140 - czujnik prędkości obrotowej oś przednia lewa strona BS 1002 - nadmierny spadek napięcia...
Awaria komputera ABSu Sprawdź usterki też w innych systemach. Może to być brak napięcia bądź komunikacji. Często jest zalewany wodą z podszybia i caŁy ECU jest na śmietnik
Czujnik są po to by zabezpieczać elementy znacznie od nich droższe. Więc nie radził bym ich omijać. Sprawdź przyrządem czy na czujniku są jakieś napięci narysuj układ pinów i opisz napięciami zmierzonymi.
Witam Spróbuj w położeniu 1 stacyjki jeżeli nie jest brak napięcia po zapłonie do zegara
Wolę się dopytać niż zepsuć bardziej A jakie napięcie na zasilaniu powinno być?
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Dzięki za szybką odpowiedź. Zaobserwowałem, że napięcie na zwarciu spada, kiedy odłączę kabel EBS od naczepy. Gdzie powinienem szukać tej masy?
błąd w WS B460 konkretnie mówi o braku informacji na CAN z modułu HM o stanie czujnika skroplin. Czy są inne błędy w MR, FR, GM? Czym mierzyłeś napięcie na pompach PLD, oscyloskopem?
pin 2 alternatora- To jest pojazd z 97 roku. Tam nie ma wtyczki. aikib Czy na pewno ładowanie jest na 100% ok? Zdarza się, że pęka ten gruby czerwony przewód przy alternatorze. W koszulce przy samym oczku. Jeśli jest dobrze to należy sprawdzić niebieski przewód "D+" od alternatora do FMR. Czy nie jest pęknięty. Ponieważ pojawia się błąd klemy "W" to...
Kilka razy się mi zdarzyło, że rozleciało się małe łożysko alternatora (to od strony pierścieni). Pierścień wirnika dostaje zwarcie do masy i prąd wzbudzenia rośnie na max. Napięcie ładowania rośnie na ok. 30V
Sprawdź napięcie na akumulatorze czy skacze. Możliwe że kończy się alternator ,a ten przekaźnik jest od kontroli ładownia.
Sprawę rozwiązał znajomy z serwis pozmieniał napięcia w oprogramowaniu i jest Ok .
Napisz jeszcze które są aktywne bzw.: 1 4341 a Część kodów może być wywołana przez brak zasilania. Sprawdź napięcia na bezpiecznikach.
Nie wpiąłeś czasem obrysówek szeregowo zamiast równolegle? Bo innej możliwości nie widzę... Woltomierz w rękę i sprawdzaj gdzie się gubi napięcie. Mercedes Benz Actros 1845 Akurat w tym przypadku nie ma to znaczenia, ale jak będziesz opisywał jakieś problemy techniczne z autem, to napisz o nim coś więcej. Bo "1845" to 18 ton i 450 koni. Czy potrafisz...
Tak. Miałem podobny problem po uderzeniu pioruna w pobliżu . Problemy były wszędzie tam gdzie wyindukowało się napięcie. Żarówki, czujniki abs, cewki elektrozaworów
5240 No signal from tachograph P3 Czyli tacho nie działa > brak sygnału 1302 Undervoltage at terminal 15 Spadek (lub brak) napięcia "po stacyjce". 8091 Not transmission output speed Brak sygnału prędkości na wyjściu skrzyni. Z praktyki: błąd pojawia się najczęściej przy słabych bateriach. Po rozruchu napięcie spada poniżej napięcia progowego dla...
Informacje z instrukcji obsługi: - zerwany pasek klinowy - uszkodzony alternator - napięcie w instalacji spadło poniżej 22V
Obraz jest taki, że sprawdź ten drut o którym napisałem. Oprócz tego możesz sprawdzić napięcie na przewodach CAN do sterownika. Daj mi swoją pocztę to czegoś poszukam. Nie wszystkie załączniki przejdą przez forum.
Nie ma możliwości w Actrosie żeby na jedną tylko żarówkę przychodziło napięcie większe niż na pozostałe żarówki. Bo niby skąd? Z Piątnicy? Może żarówki 12v zakładasz? To nie jest naigrawanie się, bo już na tyle długo siedzę na różnych forach że nawet najbardziej bezsensowne teorie czasami się sprawdzają i jest ubaw po pachy :)
Ok ale to nic nie da jeśli nie skasujesz błędu. Bo ecu ebs jeśli na wykluczony moduł nie poda napięcia to nigdy się nie dowie że jest wymieniony i sprawny.
Cześć, Mam problem z Mercedesem-Benz Actros 2631, rocznik 1998. Problem polega na tym, że gdy WOM jest włączony, nie mogę zwiększyć RPM zdalnie, mimo że napięcie wyjściowe wynosi 24 V. https://filmy.elektroda.pl/27_1744618372... https://obrazki.elektroda.pl/9882379200_... https://obrazki.elektroda.pl/2778094100_...
Ciekawy pomysł do eksperymentów. Choć jak mówią "eksperymenty mogą kosztować". Najprostszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie przekaźnika przełączającego głośnik po włączeniu drugiego radia. Do sterowania przekaźnika można wykorzystać napięcie zasilania anteny.
Test obciążenia żarówką również przechodzi. No nic, czujnik zamówiłem i czekam. Niestety diagnozuje to Texą, a ona z jakichś powodów nie przekłada na temperaturę. Widzę jedynie, że w stanie spoczynku napięcie na czujniku wynosi 0,6V - odczyt multimetrem pokrywa się z komputerem.
Prostownik jest zbędny. Wystarczy sobie podejrzeć w FR (FMR) wartość MW24 (napięcie zasilania). W czasie pracy silnika powinno być 28(V), jeśli mniej, to alternator nie doładowuje, jeśli więcej, to nie polecam dalszej jazdy-alternator do regeneracji (nie regulator napięcia) najczęściej. Przy sprawnych bateriach Actros przejedzie bez ładowania ponad...
Te czujniki zaleznie od konfiguracji pojazdu mogą być w różnych miejscach - gdzie indziej będzie w wywrotce, a gdzie indziej w ciągniku siodłowym. Zawsze jest jednak w miejscu narazonym na wilgoc z jezdni. Do tego kable są w czasie jazdy stale pod napięciem co powoduje że gniją. W Atego bardziej, w Actrosie mniej - ale jest to jeden z głównych problemów...
Jest mały okrągły przekaźnik przy rozruszniku. Taki jak w Actrosie. Na otwartym obwodzie miernik widzi napięcie na załączonym kluczu. Przy załączonym obciążeniu, sterownik na moment załącza napięcie - w parametrach rozrusznik 100% i zaraz rozłącza . Też myślę, że sterownik do zrobienia ale pewności nie mam stąd moje pytanie.
Prawdopodobnie lodówka jest dobrze podpięta tylko sterownik widzi spadek napięcia i ją wyłącza nie wiem jak jest w mercedesie bo nigdy tego nie rozbierałem ale w dafie też kierowcy się skarżą że po zgaszeniu auta lodówka się wyłącza jeśli producentem jest danfoss wystarczy zrobić mostek w sterowniku lodówki
Tak, jakby mu któryś przekaźnik podtrzymywał napięcie? Coś w tym stylu - ale nie do końca. To nie przekaźnik. Jak nastąpią warunki sprzyjające do rozruchu (czyli "15" jest na sterowniku) to auto odpali. I teraz jak w czasie jazdy "15" zaniknie, to sterownik "sam w sobie" będzie podtrzymywał możliwość jazdy aż do czasu wyłączenia silnika. Nie upieram...
Sprawdziłem miernikiem bezpieczniki w tej głównej skrzynce i albo coś robię źle albo coś jest nie tak, bo na żadnym nie było napięcia (przed próbą sprawdzałem napięcie na akumulatorach, każdy pokazał mi 12.5V) https://obrazki.elektroda.pl/3151067500_...
Ile ma przejechane na sprzęgle nie jestem w stanie odpowiedzieć, bo kupiliśmy to auto niedawno. Co te błędy poszczególne oznaczają to już doczytałem. Tylko gdzie ten zawór MGE się znajduje, bo nigdzie nie mogłem znaleźć schematu gdzie się znajduje. Co od obrotów silnika to nawet na zamknietym sprzęgle nie pokazuje, a w Actrosie i owszem. Martwi mnie...
Witam. Podpinam się pod Actrosa MP3 z 2010 roku. Mam błąd 0204, brak wskazań poziomu adblue, a komputer pokazuje trzy - - - zamiast litrów. Czy ktoś może podpowiedzieć, jak sprawdzić napięcie zasilania modułu SCR? Wyczytałem, że powinny być dwa plusy - jeden stały i drugi po stacyjce. Które piny w kostce to są? Czy ktoś może pomóc?
Nie było wycieku ale próbowaliśmy odpowietrzać i bez skutku ,na bloku zaworów co są tam trzy cewki jest złącze ale właśnie tam nie ma żadnego napięcia bo może nie dostaje sygnału z innego czujnika tylko z którego że nie otwiera cewki.
W dniu dzisiejszym sprawdziłem rozrusznik - jest ok. Po sprawdzeniu akumulatorów okazało się, że jeden z nich jest uszkodzony - padnięta cela, brak napięcia. Czy mogło to być przyczyną wyświetlania błędów? W dniu jutrzejszym założę nowy akumulator.
Witaj.....poradziłem sobie z tym tematem. Podłączyłem się do fabrycznego zasilania CB które jest 12V. Potrzebowałem podłączyć laptopa ,a zasilacz mam na 12/18,5V i jak na razie jest wszystko jest oki. Z tego co wiem ,zabezpieczenie jest na 8A więc przy delikatnym poborze prądu nie powinno być problemów.Jeśłi potrzebujesz większego prądu -faktycznie...
Witam, Mam problem prawdopodobnie z sterownikiem tylnej osi skrętnej w samochodzie Mercedes Actros. W samochodzie przestała działać oś po podłączeniu agregatu rozruchowego do Merca. Sterownik od osi mam wyciągnięty. Sprawdziłem napięcia na kilku elementach elektronicznych, np: Regulator LM2591HVS-ADJ -nóżka 1 napięcie 22,65 VDC -nóżka 2 napięcie 6,07...
Witam kolegów, Actros 4141 wywrotka, 4 osie napędzane, reduktor, vin WDB932... ten ostatni nie działa, został w pozycji biegów drogowych, skrzynia biegów manualna z przebitką, blokady mostów działają, przy operacjach pokrętłem blokad załącza wszystkie pozycje i słychać odpowietrzanie w momencie wyłączenia poszczególnych blokad, natomiast włącznik reduktora...
Witam mam problem ze swiatłami Mercedes actros MP3 wywrotka,przedni moduł swiateł był w naprawie bo nie było prawego swiatła mijania,po naprawie modułu nie ma wogóle swiateł i kierunków z przodu i wyskakuje błąd brak zasilania na zacisku 31 czyli sprawdzałem i nie ma zasilania na moduł a przed wyjęciem zasilanie było i cała lewa strona działała dobrze,po...
Nie jest prawdą że palące sie wiązki to typowa przypadłość tego modelu. Owszem - pierwsza seria Actrosa IV miała problem z wiązkami "biodegradowalnymi": izolacja pękała, woda dostawała się do środka, dochodziło do korozji przewodu i przerwania przepływu prądu. Od kilku lat jest to jednak zdecydowanie poprawione. Na drugim obrazku widać wspornik wiązki...
Witam.Różni się tylko max. ciśnieniem roboczym. 480 202 009 0 / 480 202 004 0 1.Maks. ciśnienie robocze12.5 bar / 10 bar 2.Przyłącze 1-2 M 22x1,5 / M 22x1,5 3.Przyłącze 4 M16x1,5 / M16x1,5 4.Gwint Voss 232 / Voss 232 5.Złącze elektryczne Bagnet (DIN 72585) / Bagnet (DIN 72585) 6.Napięcie 24 V / 24 V 7.Tłumik hałasu tak / tak
4024 Usterka wewnętrzna w sterowniku. Opisz w jakich okolicznościach się to pojawiło. Czy przypadkiem nie było odpalania ze słabych akumulatorów bądź ze źródła (wątpliwej) niskiej jakości napięcia ? Bądź nie odbyło się spawanie elementów nadwozia,podwozia w tym czasie?
A bezpieczniki i awaryjne przełączanie biegów próbował czy to tylko komputerowy diagnosta? :) Aby przy odpalaniu na kable usiadł na amen sterownik GS, musi być talent przy podłączaniu kabli, napięciu dodatkowego źródła i "zdolny" kierowca manipulujący w tym czasie sprzęgłem, i biegami.
komputer rozpoznaje interfejs w sdnetcontrol, i ogólnie sprawia wrażenie ze z lapkiem sie komunikuje, ale przy próbie połączenia z autem wywala komunikat o nie włączonej stacyjce, zauważyłem że nie pokazuje poprawnie napięcia akumulatora - pokazuje 1.1V. za którymś razem przez chwile pokazał właściwie napięcie. Stało to się po podłączeniu do ciężarówki...
Dzięki za odpowiedź. Co do tego podłączenia to trzeba wykonać ekstra kurs do servisu + "podatek servisowy". Czy mógłbyś mi napisać jakie są prawidłowe warości napięcia na czujnikach przy jakim ciśnieniu?
Witam koledzy mam problem z actrosem mp4 nr VIN wdb96340310031154 rok 2015. Włączyło się ograniczenie mocy i usterka niskiego cisnienia adblue . Po diagnostyce wyszło że cisnienie oscyluje około 4,7 -4,9 bara . Sprawdziłem instalacji do sterownika do wtrysku . Wszystko ok . Okazało się że leciało z przelewy na wtrysku . Założyłem nowy moduł dozujący...
EBP 1 1002- Napięcie na zaciski 15, X1 18/7 jest poniżej normy (poniżej 17,5V). Sprawdź akumulator okablowanie/złącza. EBP 1 6443-Brak możliwości pomiaru sygnału nadajnika wartości siły hamowania K2.
Do nagrzewnicy dostaniesz się tylko w kabinie. Całą "tapicerkę" pod szybą trzeba wymontować. Przy słabych akumulatorach wystarczy, że odruchowo wciśniesz sprzęgło i całe wcześniejsze nauczanie bierze w łeb. Po włączeniu zapłonu odczekaj kilka, kilkanaście sekund i uruchamiaj bez dotykania sprzęgła, może wtedy nie zgubi pamięci. Ale to też jest zależne...
Sprawdzałem napięcie przy sterowniku na kablach CAN jest odpowiednio 2.3V i 2.7V. Dochodzi zasilanie i masa do sterownika. Wszystkie kable wyglądają ok. Sprawdziłem wiązki do GM. Jak idą dalej kable niestety nie posiadam schematu.
A próbujesz pomagać jej ręcznie? Czy w czasie wciskania przycisku napięcie wychodzi z modułu drzwi w stronę silniczka? Wszystko wskazuje na mechaniczne zablokowanie szyby - może w którymś miejscu szyba wyszła z prowadnicy i się blokuje. Żeby dotrzeć do mechanizmu trzeba wyjąć cały panel drzwiowy - jest to zrobione mniej więcej tak, jak w VW.
aby wejść w menu serwisowe potrzebna jest karta warsztatowa Mam kartę warsztatową. I co? I nic! Dla podanego uszkodzenia w 97% przypadków tacho jest MARTWE. Powodem jest niewymieniana na czas bateria podtrzymująca pamięć. Brak tego napięcia i odłączenie zasilania z baterii pojazdu powoduje nieodwracalne uszkodzenie urządzenia. czy udało ci się uruchomić...
Przyczyną usterki jest usterka wewnętrzna czujnika NOx. Postępowanie: 1) Sprawdzić moduły MCM i ACM pod kątem kodów usterek (jeżeli występują) -> wymienić czujnik B70 (NOx na wlocie oczyszczania spalin) -> skasować pamięć usterek. Po wymianie czujnika NOx nie jest konieczna żadna jego adaptacja! Należy uważać przy jego wykręcaniu, żeby nie zepsuć...
Witam kolegów, podepnę się jeśli można, bo auto identyczne i temat dotyczy skrzyni biegów-reduktora, Actros 4141 wywrotka, 4 osie napędzane, reduktor, vin WDB932... ten ostatni nie działa, został w pozycji biegów drogowych, skrzynia biegów manualna z przebitką, blokady mostów działają, przy operacjach pokrętłem blokad załącza wszystkie pozycje i słychać...
Kolego, Euro 4 i 5 to nie sposób przeniesienia napędu na skrzynię. :) Byś nie błądził to podpowiem. W Atego centralny wysprzęlik jest cały czas zaparty łożyskiem wyciskowym o słoneczko docisku. Odpowiada za to sprężyna odpychająca łożysko od podstawy siłownika. W Actrosie łożysko jest na stałe złączone z dociskiem i również spręzyna w siłowniku utrzymuje...
Nic prostszego. Pomierzyć napięcia na wolnych pinach i tam gdzie nie ma napięcia podać sygnał z jakiegoś mp3 i słuchać czy pojawi się w głośnikach. SławeK
Sygnał zezwolenia na nauczanie "idzie" z kontrolki ręcznego. Dla sterownika nie jest istotne, czy hamulec jest zaciągnięty - ważne żeby świeciła kontrolka :) W Actrosie po dłuższym czasie Może byś jednak napisał, co to za Actros??? To auto jest już robione ponad piętnaście lat i na pewno nie jest to taki ewenement jak maluch lub syrena robione przez...
Mam na warsztacie wyświetlacz z licznikami z Mercedesa Actros 1844 typ 1561.101000100004 z 2004r. który się nie uruchamia tzn. nie działa podświetlenie,żadne zegary i w ogóle ciemność, brak reakcji po włączeniu zapłonu. Mechanicy powiedzeli, że do czasu usterki pracował poprawnie. Nie mam schematu instalacji do Mercedesa ale sprawdzając na warsztacie...
Ja też Ciebie Witam. Informacji podajesz bardzo mało, nie każdy wie co to jest Actros MP3. Jak to CB radio zasilić? Albo podłączyć bezpośrednio pod akumulator osobną linią , albo podłączyć się równolegle do zasilania innego odbiornika 12V, czyli np.radioodtwarzacza samochodowego. Jednak wariant drugi tylko w przypadku posiadania odpowiedniej mocy w...
Witam, mam problem z kontrolką niskiego stanu oleju silnikowego - świeci się cały czas po załączeniu zapłonu. Czujnik wymieniony (ten ze spodu misy olejowej). Zmierzone napięcie na wtyczce czujnika około 3,3V. Sprawdzone przejście pomiędzy wtyczką czujnika a wtyczką na "jakimś" sterowniku umieszczonym na silniku (podłużna wtyczka) - przejście jest ok....
Witam wszystkich, mam problem z samochodem Mercedes Actros MP4, rok produkcji 2016. Na desce rozdzielczej wyświetla się błąd; "Możliwe błędne zachowanie podczas jazdy i hamowania". Po wpięciu komputera diagnostycznego znajduje bład 20040D - kodowanie elementu Y6 (zawór sterujący przyczepy) jest nieprawidłowe. Sterownik EBS jest jakby martwy. Nie odczytuje...
Nie pojawi się tam żadne napięcie do czasu uruchomienia układu. Po wymianie zaworu trzeba układ uruchomić komputerem ponieważ system wyłączył go po błędzie w czasie jazdy. Prawdopodobnie nawet pompa AdBlue jest wyłączona. Jedyna możliwość by jakaś Texa sobie z tym poradziła to skasuje błąd po jeździe rozgrzewającej katalizator i jeśli układ sam się...
Sprawdź na początek napięcia na wtyczce modułu „inlet” - chyba ma czarna wtyczkę o ile mnie pamięć nie myli. Ma być zasilanie (sprawdź żarówką!), masa, CAN High i CAN Low. Na CAN-ach ma być ok. 2,5 wolta. Na High więcej, na Low mniej. Pierwsze serie tego Actrosa miały duże problemy z jakością instalacji i może się okazać że po prostu gdzieś...
Niestety - PSM to zbyt trudny temat na zdalne dyskusje. Z podanych faktów można przypuszczać, że jest uszkodzony PSM, ale z drugiej strony nie spotkałem się do tej pory z uszkodzeniem modułu. Jeżeli jest możliwość, można by próbować przenieść aktywne obwody na inne wejścia, ale tu już jest potrzebne doświadczenie w programowaniu PSM. Nie wiem, czy akurat...
"Tu wychodzi twoje niedoświadczenie, nie zwieraj amperomierzem prostownika, bo za chwilę będziesz miał "powtórkę z rozrywki" - czyli ponownie przepalony bezpiecznik." To prawda, a w tym przypadku akurat pośpiech... bo najpierw mierzyłem napięcie i nie przepiąłem do gniazda na ampery, a jedynie miernik przełączyłem na amperomierz z voltomierza. I najbardziej...
Dzięki za info. "Wystarczy komputer diagnostyczny aby aktywować jego funkcję. Zamontować syrenę, kilka czujników, przycisk antynapadowy wszystko połączyć, oraz pilot radiowy zaprogramować w GMie i tyle" Potrzebuje tylko i wyłącznie pilot do zamykania i otwierania gdyż wkładka wyrobiona i czasem problem w zimie. Po stronie kierowcy jest panel do ryglowania...
Ze strony elektrycznej: najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo któreś połączenie z masą. W tej chwili nie mam koncepcji które, ale miałem kiedyś właśnie podobny przypadek. Jeżeli rosną obroty silnika, to rośnie również prąd z alternatora co prowadzi do większego spadku napięcia na połączeniach masowych przewodzących prąd ładowania i zakłóca sygnały czujników....
Kolego napisz jaki to Mercedes?? ACTROS czy coś innego? Jeżeli Actros to przetwornicę masz pod bezpiecznikami od strony pasażera.Gdzie masz zamiar zamontować radio CB?,czy masz miejsce w półce nad kierownicą (takie coś co się wyciąga za pomocą karty) bo w tych wersjach napięcie 13,8V jest wyprowadzone. Natomiast jeżeli jest to STRALIS to napięcie albo...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Do bodek ok ale cz powietrze ma wpływ na to ze nie moe wartości rzeczywistych ani star diagnoza ani teza jaltestem itp zczytac powietrze jest ok sprzęgło działa Mam nowa wiadomość tzn x2.1 can low can high na low napięcie stale około 3volt na can h okolol 5volt takie ma napięcia ale jak odpale auto to loh szyna nie zmian się a high skacze w zakresie...
znowy świeci błąd czujnika za katalizatorem którego nawet po wymianie(oryginał) nie da się wykasować Widzę kolego że reprezentujesz liczną grupę "kasowaczy błędów" Zobaczyć co jest w błędach, wymienić część i skasować błąd. Z minimalnym użyciem głowy. A jak się nie da skasować, to "olaboga, klękajcie narody!" Otóż nie przyszło ci do głowy, że może...
A1 to panel dodatkowy bezpieczników obok centralki F1 to pierwszy bezpiecznik itd. X6.2 to kostka pod pokrywa na połączeniu rama -kabina 6 pionowo 2 poziomo, wszystko jest logicznie ułożone (przynajmnięj mi się tak zdaje :D ) Swoją droga co to za diagnostyka która opiera się na sprawdzeniu bezpieczników a napięcie na nich to jest? (- Apropos zwarć i...
A więc tak, port 31 służy do odpowietrzania sterowania sprężarką . W chwili załączenia pracy sprężarki tym portem wypuszczane jest powietrze z przewodu do jej sterowania port 4. Przyczyn może być kilka; 1-nieszczelna cewka odpowiedzialna za załączenie zbijaka. 2-coś z elektroniką podaje niewielkie napięcie na tą właśnie cewke cały czas. 3-cofające się...
Sprawdź jakie napięcia dochodzą na wszystkich przewodach do pompy: zasilania, masy, cany, +5V... Sprawdź instalację od sternika do pompy czy przewody się nie przetarły i nie zwiera gdzieś +24V. Jeśli to było by ok, ja bym się pokusił o podmianę sterownika ACM.
Na wstępie zaznaczam, że autobusami się nie zajmuję, ale to, co napisałeś to "pomieszanie z poplątaniem" i trzeba się do tego odnieść. Wymyśliłem aby wyciągnąć z kostki wyłącznika zespolonego (typowy dla Atego, Vario, Actrosa itp.) Nie ma kolego czegoś takiego jak "typowy dla Atego, Actrosa przełącznik". Te auta są w produkcji już ćwierć wieku, i chyba...
Witam serdecznie. Podepnę się do tematu ale z innym problemem. W Actrosie kumpla padł moduł wtrysku mocznika (A 000 140 05 39). Udało mi się zdobyć używany moduł ale o numerze A 000 140 01 39. Pytanie czy można zamienić te jednostki bo na czujnikach ciśnienia płynu i powietrza wkręconych w te moduły są różne numery (powietrze odpowiednio 0051532428...
Sprawdź czy samo visco nie jest mokre bo jeżeli powstał wyciek oleju silikonowego to mogła się zabrudzić w środku taśma bimetaliczna i wtedy trzeba całość wymienić Elektryczne nie posiada bimetalu tylko elektrozawór sterowany impilsowo. Do PWM można by było porównać ale impulsy są rzędu kilku sekund. Napięcie podane na zawór zamyka odpływ ze zbiorniczka...
Drapieta się nie wiadomo o co jak alternator robi zwarcie. Miałem taki przypadek w nieco większym actrosie. Rozladowywalo baterie. I co się okazało. Szukałem przyczyny przez parę dni po trochu bo auto jeździło. Dochodząc do alternatora uzwojenie było aż czarne o dziwo że się nie zapalił. Wymiana alternatora pożegnała problem. Wszystkie inne kable w...
Pompka do modułu podłączana jest przez wtyczkę X2 (czarna w rzędzie z boku) lub wykorzystywane piny 4 i 6 w głównej wtyczce zasilającej. Powinna być wykorzystywana tylko jedna opcja podłączenia - niepotrzebne dublowanie lepiej odłączyć. Sprawdzić czy kabel jest drożny to na pewno umiesz. Podpowiem jak sprawdzić jego wadliwą izolację. Odłącz wtyczki...
Witam. Pojawił mi się błąd AH 1. Wiem, że chodzi o EBS naczepy bo po podpięciu 5-ciożyłowego przewodu sterowania hamulcami nie wyświetla błędów a przy 7 już jest ten błąd (6,7 pin - CAN H i CAN L). Podam więcej szczegółów: Jeden czujnik ABS: 2,2kΩ Drugi czujnik ABS: 1,2kΩ Napięcia dochodzą poprawne do modulatora. Teraz nie pokazuje, że jest...
Podam więcej szczegółów: Jeden czujnik ABS: 2,2kΩ Drugi czujnik ABS: 1,2kΩ Napięcia dochodzą poprawne do modulatora. Teraz nie pokazuje, że jest błąd ale na postoju z zaciągniętym ręcznym i włączonym zapłonem spuszcza co jakiś czas modulator lewym tłumikiem. Po podłączeniu ładuje i spuszcza powietrze dwukrotnie. Pozdrawiam
actros retarder actros wspomaganie klocki actros
schemat pozycjoner ibiza uszczelniacz samsung ue37d5500rw
lodówka głośno chodzi instalacje elektryczne
Genesis Mangan 200 - Pad nie wykrywa ruchu Blokada sygnału płomienia w kotłach i piecach gazowych: przyczyny i diagnostyka