Na początek to trzeba zdemontować i umyć , a dopiero adaptować.
Jak ster marelli to nastawy podstawowe grupa 001,start i po sprawie. Drugi błąd--- to trza podejrzeć w blokach pomiarowych jak oscyluje sonda na wolnych obrotach. Sprawdż także podciśnienia.
Pytanie pomocnicze-czy masz lampę stroboskopową z regulacją opóźnienia błysku, np Xenon 2E? Wogóle masz jakąś lampe stroboskopową? Jeżeli tak, to zrób z niej teraz uzytek. Opłaci ci się.
z tego co sie orientuje silnik ABS to jednopunkt tu nie robi sie adaptacji przepustnicy
wejdz w adaptacje i zwieksz obroty ... choc pewnie wydech zaczal latac bo plecionka sie wyrobila albo zerwalo uchwyty
W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
dobrze by było wyczyścić przepustnice jeżeli tego jeszcze nie robiłeś, sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza , wyregulować ustawienie krokowege , odłączyć sonde lecz po jej odłączeniu znowu adaptacja.
Źle zrobiona adaptacja.
Cdif3 robi adaptacje i obroty zatrzymują się na 850-900. Nie wiedzieć czemu nissan nie chce bez adaptacji trzymać jałowych
Nom, adaptacje.
A jaki ma być błąd na podwyższone obroty? Zrób adaptację przepustnicy sprawdź czy ktoś nie przeprogramował obroty. I jak wygląda szczelność dolotu.
Mam to samo co kolega. Po adaptacji przepustnicy obroty są prawidłowe na poziomie 750 -800. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znów są na poziomie 1400 i ECU nie zapamiętuje adaptacji. Czy ktoś miał taki problem i jeśli tak to proszę o popowiedź.
Adaptacja przepustnicy może?
Adaptacja przepustnicy?
Czy to robiąc na 001 czy na 098 chyba tak samo to wygląda, że po adaptacji obroty wahlują caly czas 1200-1250 a jak usunę błąd to od razu wywala obroty do 3000 w górę Dodano po 1 A orzepustnica na lince ale ma keszcze ten cały mechanizm w sobie
Czy to normalne że po adaptacji obroty są trochę wyższe?
Witam kolegów, to mój pierwszy post na tym dziale - proszę o wyrozumiałość. Stałem się posiadaczem Fabii 1.2 HTP z 2005 r. - model znany z najgorszego silnika. Owy silnik często na światłach łapie zadyszkę w postaci 730 obr/min. i wypadania zapłonu. Wymienione świece, zamienione miejscami cewki zapłonowe, ale bez rezultatu - nie bierze oleju, nie kopci....
Witam mam pytanie czy programatorem ezp2019 będę w stanie odczytać eeprom 93c76 simos 3PB.Docelowo chciał bym zdobyć login w celu adaptacji obrotów biegu jałowego fabia 1.W vcds lite wchodząc w blok 01 da się podnieść wartość 128 na 138 test potem przyjmuje save.Obroty są podniesione Ale kiedy odłączam interfejs od wtyki obd obroty z powrotem spadają...
Wyczyść przepustnicę i zrób adaptację.
emperatura jest ok tak jest a wskaźnik jest tylko do miłego patrzenia przy wolnych obrotach ciśnień powinno od 250-350 sprawdź kostkę od czujnika ciśnienia i można spróbować adaptacji zaworu pompy
Skoro nie byla przepustnica czyszczona to niedobrze zrobiles.Umyj ja dokladnie i zrob adaptacje.
Tak, przepustnica na linkę, ale z silniczkiem, który ją uchyla regulujac obroty biegu jałowego wymaga adaptacji. Nie widzę sensu odłączania akumulatora, to nie wykasuje błędu w srs
Adaptacja to VAG-COM 3.12 - znajdziesz full wersję w necie. Te obroty wyglądają jakby ciągnął lewe powietrze.
adaptacja zrobiona?
Numer sterownika to 071906018K chce zrobić adaptacje obrotów jałowych mogę w prawdzie zrobić test w kanale adaptacyjnym lecz nie mogę zapisać tego ustawienia w sterowniku po kliknięciu save wraca do wartości fabrycznej. Akurat vag com nie wyswietla zadnej chmurki w miejscu loginu.
Masz wyczyszczana przepustnice i pewnie silniczek krokowy, ale czy ten koleś przeprowadzil adaptacje? Bez adaptacji obroty maja prawo wariowac.
W 306 adaptacja to odłączenie aku na np. 3 godziny (najlepiej na noc) i z rana podłączasz i pracuje na jałowym aż do wyłączenia ssania, czyli do ok 80*C. Ogólnie po odłączeniu aku - komp przywraca swoje pierwotne ustawienia.
Szanowni, Chcę zaadaptować prądnice z chińskiego agregatu do ciągnika. Z powodów konstrukcyjnych wydaje mi się lepszym doprowadzić moment obr który będzie przeciwny do kierunku w oryginalnym urządzeniu. Pytanie mam takie: czy prądnica będzie pracować, i czy się wzbudzi z lewymi obrotami. Wirnik ma 1 pare. Wyprowadzenia 12 DC 230AC. Dziękuje za wszelką...
Witam. Odgrzeję trochę schabowego... Problem podobny jak w temacie. Otóż w golfiku IV '98 1.6 falowały obroty i w ogóle były problemy. Koleś parę razy wymieniał przepustnice i nic aż w końcu kupił nową. Teraz w kompie nie ma żadnych błędów w związku z regulacją biegu jałowego, adaptacja przeprowadzona zgodnie z instrukcjami adako. I za raz po adaptacji...
szukaj usterki w wiązce, później ruszaj z adaptacja.
W Golfie 1,6 silnik AZD obroty na poziomie 650-700. Sterownik bez błędów, przepustnica czyszczona adaptacja OK. Próbowałem podnieść obroty przez adaptacje w kanale 01 (logowanie nie ma znaczenia), nowe wartości są przyjmowane ale nie ma żadnej reakcji obroty pozostają.
Dzieki za szybką radę. ok, spróbuje z tym czujnikiem Halla. Mam pytanie jeszcze takie, czy odłączenie i podpięcie obecnej przepustnicy i przeprowadzenie adaptacji cos da? Skoro przepustnica się adoptuje po przekteceniu kluczyka, to po co ją adaptować z komputera i np. Vagu? Jak za bardzo kombinuje to sorki.
Pomyślałem o adaptacji regulatora obrotów wkrętarki akumulatorowej...
Trzeba jechać na serwis,albo do doświadczonego elektromechanika który ci to naprawi.Naprawa jest bajecznie prosta-całość trwa 30 minut i nie przekracza kwoty 50 zł.To tyle.
Poduszki sprawdzone, wszystkie są okej. Oryginalne nie zamienniki Próbowałem podnieść obroty w adaptacjach VCDS ale wyskakuje komunikat "regulacja poza zakresem"
Trochę bym się tu kłócil bo można by było zobaczyć wtyczkę i zrobic staranne mycie przepustnicy przed wymiana przepustnicy. Adaptacji jako takiej nie ma. Można wskazywać adaptacje wszystkie z ecu i wtedy sam sobie zrobi adaptacje.
Problem jest tego rodzaju że przepustnica była czyszczona Czyścić to można do........ Tu trzeba wyczyścić. A jak się nie daję to wymiana na nową. A do tego adaptacja.
Charakterystyczny dźwięk poruszania się przepustnicy był. Adaptacja była wykonowana za każdym razem prawidłowo (prócz jednej sytuacji gdy wyskoczył błąd "01087 - Basic Setting Not Performed ") Po wykonaniu adaptacji, obroty silnika przestały falować, po wymianie sondy lambda obroty wyrównały się jeszcze bardziej. Dziękuje za porady.
Silnik zwykły, mechanik sugeruje zrobienie adaptacji przepustnicy.
Nawracajaca zgaga. Ok, przyznaje ze naprowadziłes mnie, bo auto smiga jak ta lala, ale. Adaptacji nie dałem rade zrobic, ani EGRu, ani przepustnicy. KTSsem z softem 2015 i 2011 nie da sie. Jest ta opcja w KTS, ale sterownik nie ma tej opcji. Podobnie mój VCDS z Ross Tech nie dał rady. Wskazał tylko ze adaptacja ok i tyle. Obroty zeszły do 850/min i...
A co z adaptacją?
Można by mu ująć w adaptacji te obroty ,tylko czy to coś da.
ELMem tego nie naprawisz
No własnie jak to się robi tą adaptacje?
Czyszczenie i adaptacja przepystnicy na początek.
.............................. Błędy które się pojawiły były wynikiem grzebania/sprawdzania czujników. Skasowałem je i się więcej nie pojawiły. Potem zmieniłem krokowy. Adaptacja na wolnych obrotach do załączenia dmuchawy. Teraz chodzi w miarę. Obroty jeszcze troszeczkę spadają kiedy daję luz. Jeszcze może wyreguluję zawory bo auto ma już 130tys a...
Mam ten sam problem w swoim Nissan Qasqai j10 1.6 benzyna. Po remoncie silnika falowały obroty. Odwiedziłem kilku mechaników celem adaptacji przepustnicy. Proces adaptacji się jakby się "zawiesza" sytuacja wyglada tak, że po uruchomieniu obroty wynoszą okolo 1300 rpm, a po 10 minutach spadają do 700 rpm. Adaptacja była robiona m.in. consultem II. Dwoch...
Witam. Mam taki problem z polo. Po czyszczeniu przepustnicy założeniu i wykonaniu adaptacji obroty silnika falują w przedziale od 1700-2000. Została też wymieniona przepustnica i dalej to samo. dodam że na starej przepustnicy wystarczyło przytkać przepustnice i obroty wracały do normy. Tak jak by dostawał za dużo powietrza. będe wdzięczny za pomoc
Panowie, Stwierdzam, ze jednak na zimnym silniku jak uruchamiam go tez przez kilka sekund pracuje on na niższych obrotach z tym, ze na zimnym silniku nie jest to tak odczuwalne jak na ciepłym. W przypadku zimnego silnika jest tak; ruchamim silnik kilka sekund (jest to około 3-5) ma niższe obroty i dopiero wchodzi na tzn. ssanie, aby spadły do prawidłowych...
Wiem, że samochód wiekowy, ale chciałbym w nim podnieść obroty programem VCDS lub innym. Chodzi o Seata Ibizę 1997 1.4 AEX 60 KM. Problem polega na tym, że silnik strasznie buczy w środku po wymianie poduszek silnika. Buczy tak, że deska wpada w rezonans. Buczenie nie występuje zaraz po odpaleniu silnika, gdy jest zimny. Najbardziej czuć drgania deski,...
NR części według serwisówki to 219 39 95-54/1 do PNC 910287438 01, Twój jest inny. Adaptacja:( jeśli ten model taką posiada) 1.Przy wyłaczonym napięciu kręcisz potencjometrem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (do oporu). 2.Podajesz zasilanie na ok 10 sekund ( silnik po chwili ma pracować z maksymalnymi obrotami). 3. Zdejmujesz zasilanie i ustawiasz...
Adaptacji jeszcze nie robiłem.... Ale obroty są w porządku .... Czytałem że adaptację nie zawsze należy wykonywać.... Jedynie jeśli są problemy z obrotami
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
Niekiedy sama adaptacja niewiele daje bez czyszczenia przepustnicy.Proponuję ją najpierw wymyć a póżniej adaptacja.
diagnostyka ( kody błędów? znaczenie MAP sensor?) może być: zapłon przeciek powietrza adaptacja przepustnicy
witam autko pola 93r po swapie na 1,6 Abu Co może być przyczyna ze uszkadzane sa czujniki halla 2szt Przed odpaleniem na sucho jest ok [Kręcę wałem pojawia się napięcie i znika i tak dalej ] odpalam autko do adaptacji obroty falują w zakresie 400 -1300 po kilku min gaśnie Sprawdzam halla a on kaput
Witam. Po wyczyszczeniu przepustnicy i zrobieniu adaptacji, silnik nadal szaleje na wolnych obrotach. Procedurę adaptacji powtarzałem kilkakrotnie.
A może by sprawdzić czy nie ssie lewego powietrza choć to mało tu prawdopodobne ale wykluczył byś kolejną możliwą przyczynę , spryskaj kolektor dolotowy plakiem, jak zacznie ładnie palić to rozwiązanie masz Pisałem że po wymianie cewko-modułu problemu nie ma ,wcześniej ktoś robił tam adaptacje przepustnicy i falowały obroty ,nawet klient upierał się...
Uruchamiasz vaga 01-silnik 11-logowanie kod 12233, 10-adaptacja, grupa -02 dajesz up i obserwujesz
No, najprościej dedykowanym testerem zrobić adaptację....
Witam, Panowie czy udało się rozwiązać problem jak powyżej było to ujęte w postach ? Taki sam problem występuje u mojej znajomej-po wymianie rozrządu silnik , który pracuje na wolnych obrotach nie zgłasza błędu po wprowadzeniu na obroty wyświetla ,,adaptacja" a później błąd wydechu
po czyszczeniu przepustnicy trzeba zagrzać auto do temperatury normalnej pracy i na wyłączonym silniku przeprowadzić adaptacje przepustnicy zrobisz to vag comem tu masz podaną opis co i jak http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepust...
Witam, mam problem, a właściwie chodzi o to, że na gazie obroty są za niskie i auto gaśnie, natomiast na benzynie są za wysokie (ponad 2000) na luzie. Czasami też włącza się kontrolka ,,check". Co to może być?? Autko z silnikiem 1,6 16V i z instalacją gazową
przepustnicy teoretycznie nie trzeba adoptowac po odpieciu akumulatora, ale bywa to różnie. Przepustnica jak straci ustawienia to na wolnych obrotach ma okolo 2000tys po czasie powinno wszystko sie normowac. zrobic nowa adaptacje nie zaszkodzi, al w tyc silnikach ma ona wpływ tylko na wolne obroty
Witam.Znalazłem takie coś http://forum.fordclubpolska.org/showthre... czy to prawda z tą adaptacją wolnych obrotów po odłączeniu aku jeśli tak to czy to się przeprowadza na zimnym silniku pozdrawiam.
Witam autko jak w temacie obroty na biegu jałowym falują w granicy 1000-1300 obr. ,żadnych błędów w sterowniku ,przepustnica czyszczona ,przeprowadzona adaptacja .Obroty falują bez względu czy silnik ciepły czy zimny.Podczas falowania przepustnica cały czas pracuje gdy dodam gazu i trzymam auto na 3000 tys obrotów wciąż obroty falują od 3000 do 3400...
Bez diagnostyki, nie ma co wróżyć, być może trzeba wykonać jakieś adaptacje?
Adaptacja jest zrobiona
Zrobiona adaptacja po wymianie paska?
Witam ponownie Problem rozwiązany. Adaptacja przepustnicy vagiem rozwiązała problem. Vag-com pokazywał błąd: 00516 Czujnik pozycji przepustnicy – zamknięty przełącznik – F60 Adaptacja naprawiła całkowicie usterkę, auto chodzi idealnie. Wniosek: spawanie spowodowało pojawienie się błędu przepustnicy ( "rozkodowało "). Błąd pojawił się jeszcze...
Cześć, rozwiązałeś problem Mam podobne objawy
Bo adaptację tam się robi czym innym.
Chce go zaadoptować do innego skutera który niema czujnika położenia przepustnicy Nie zadziała bez czujnika może iść w trbie awaryjnym (tylko wolne ewentualie średnie obroty) ale porawnie nie będzie działać
Zrób adaptację przepustnicy i obroty wrócą na odpowiednie wartości.
przeprowadz adaptacje
hee hee... w corsie 1.0 12V którą robiłem po czyszczeniu przepustnicy i EGR zaczęły falować obroty i wystarczyło odkurzyć KTS 300 i w opcjach adaptacji cofnąć wartości i po kłopocie... więc czasami nie warto pozbywać się staroci, pozdrawiam.
Witam : 01 sterownik silnika, 11-login (12233) 10-adaptacja, kanał 02 - prędkość obrotowa biegu jałowego, i wsio.
Witam Radzę wyczyscic przepustnicę i oczywiscie przeprowadzic adaptację. Pozdrawiam.
Witajcie Mam problem z Oplem Corsą 1.0 12v otóż po czyszczeniu przepustnicy i wymianie nastawnika biegu jałowego (popularny krokowiec) zostały zrobione adaptacje. Obroty biegu jałowego chodzą prawidłowo nie gaśnie nie faluje jednak w czasie jazdy (obojetne czy na zimnym czy ciepłym silniku) zdarza się że przy dodaniu gazu zapala się check i wogole nie...
Sprawdz co widzi sterownik silnika i ewentualnie trzeba zrobic adaptacje przepustnicy Pozdrawiam
Przepustnica druga Adaptacja wykonana?
przepustnice wyczyściłem , wydechu nie odpinałem ale nie sądzę że mógłby być jakiś problem bo bez problemu sie wkręca na obroty. Po adaptacji kąt otwarcia nastawnika wynosi 1< a obroty przy włączonej klimie 400-500, ""pokuleje"" i zgaśnie, a nastawnik sie nie chce bardziej otworzyć żeby podnieść obroty, a jak adaptacja nie jest wykonana to nastawnik...
Jeśli nie masz możliwości skasować adaptacji, to po prostu pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz czy sytuacja będzie się zmieniać. Jeśli to kwestia adaptacji to z czasem powinno się poprawić.
teraz jak go porządnie wygrzałem i dałem mu w tył... to po adaptacji obroty wróciły i są stabilne, przestał notować błąd 533 i pływać na obrotach. Ciekawe co będzie jak ostygnie A kanał 98 wygląda tak po adaptacji http://obrazki.elektroda.net/89_12605538... Dodano po 6 Jeśli mogę spytać to czy termistory w tym czujniku podwójnym od temperatury...
Ma gaz. To jak sprawdzić czy to wina gazu?
No właśnie w tym problem, że nie sprawdzałem VAGiem wcześniej temperatury. Wskazówka pokazywała 90 stopni, chwilami włączał się wentylator, a VAG pod adresem 01 pokazywał temperaturę około 50 stopni. Natomiast pod adresem 00, gdzie pokazuje całą linijkę liczb, była jakaś liczba około 90 ale bez opisu. Może ta niska temperatura to nie jest temperatura...
Cordoba 98 1,6 ALM- po wyczyszczeniu przepustnicy i jej adaptacji (temp. ponad 80st) wolne obroty wzrosły do ok 1200, a przy zimnym silniku ponad 2500. Adaptacja 01, 04 kanał 001. Co nie tak zrobiłem.
Spróbuj jeszcze zrobić adaptację przepustnicy skoro ją wyczyściłeś. Powinno się to czynić po każdej ingerencji w przepustnice.
zdemotuj mikser, zrób adaptację wolnych obrotów, o ile taka jest. odłącz instalację, pojeździj na benzynie. a tak w ogóle ten magik co ci to instalował niech reguluje. i to bez tekstów, że świece czy przewody zmieniać.
Raczej nie została zrobiona adaptacja prawidłowo skoro obroty są na poziomie 1100.
Zapłonu nie reguluje sie w tym aucie, aparat napedzany jest z rozrządu wiec nie ma takiej potrzeby. Raczej bedziesz musiał wykonac czyszczenie i adaptacje przepustnicy
Czyszczenie przepustnicy i adaptacja powinna pomoc - watek wielokrotnie poruszany na forum...
Zespół przepustnicy do sprawdzenia i wyczyszczenia , adaptacja i powinno pomóc ( częsta usterka w tych silnikach ). Pozdro
Do adaptacji: zmiany wolnych obrotów, otwarcia EGR itp. U mnie w TDI można tylko (aż) 5 rzeczy zmienić. Hasło to 12233 lub 13322. Zawsze zapominam :(
W tym silniku nie ma adaptacji , lewe powietrze , sonda lambda, lub N71 zawór wolnych obrotów.
Nie ma czegoś takiego jak adaptacja sondy. A wolne obroty są ok. Adaptować można przepustnicę lub przepływomierz ale sondy się nie adaptuje. Przynajmniej nie słyszałem o czymś takim.
Podczas czyszczenia zapewne wymyłeś benzyną całą przepustnice i zalałeś potencjometr od regulacji położenia przepustnicy i sie uszkodził chyba ze był już wadliwy teraz masz przepustnice do wymiany . Tak czysciłem benzyną, ale robiłem to bardzo delikatnie (nie utopiłem całej przepustnicy) no i podczas adaptacji wyraznie ją słychać jak chodzi. Dodano...
Adaptacja przepustnicy
Panowie, winny okazał się czujnik położenia wału. Niby sprawny a jednak nie... Po wymianie na inny auto normalnie wkręca się na obroty. Po adaptacji koła fonicznego obroty się troche wyrównały i skaczą od 700-780 z częstotliwością 15-20 obrotów. Ps. Wydaje mi się że ten czujnik po wkręceniu na obroty gubił sygnał, dlatego też obroty na wykresie spadały...
Witam Auto gaśnie i falują obroty zrobiłem adaptacje przepustnicy ale dalej wyskakuje błąd: 01087 - Nie przeprowadzone nastawy podstawowe 27-00 - Niezrozumia³y sygna³ Kody gotowoœci: B/D Gdzie szukać??
adaptacja przepustnica obrót adaptacja przepustnica obrót aster adaptacja maglownicy
avrdude arduino format dysku linux czarny ekran starcie
układ tl494 integra blokowanie wyjść
Z3X Box: Błąd Timeout i Patch MSL - Rozwiązania Szczelina zaworów w Lublin III - wartości i regulacja