Witaj Ruszyłem z tematem i naprawa przeszła pomyślnie. Wszystko działa. Zakupiłem wcześniej czujnik kąta skrętu i gdy przyszły cieplejsze dni wziąłem się za robotę. Opiszę to jak najbardziej szczegółowo jak to zrobiłem. Najpierw przygotowałem potrzebne narzędzia i zapakowałem je do bagażnika. Potem pojechałem w takie miejsce które jest równe, płaskie...
układ który można by było zaadoptować w pojazdach wolnobieżnych SAM, i ciągnikach rolniczych typu Ursus c-330 . Czy państwo uważacie, że ten układ kierowniczy można zastosować w C 330 lub podobnych maszynach? Według mnie to owszem na stanowisku diagnostycznym. Szkoda, że opiniujacy koledzy nie zauważają różnicy w cieżarze pojazdów, różnicy ogumienia...
uszkodzone uchu albo przekaźnik nie załącza plusa na rygiel i wspomaganie i tyle na temat ...
Przecież jak wejdziesz w adaptację to ci powie co masz robić.
W ten siłownik jest wbudowany zawór różnico ciśnieniowy, lub proporcjonalny. Żeby było śmieszniej, amerykanie stosowali to w latach 60, jako opcje przy wspomaganiu klasycznej przekładni kierowniczej. Zasada działania całości opiera się na równowadze ciśnień z jednej i drugiej strony siłownika, w stanie ustalonym, płymn pod ciśnieniem, przepływa swobodnie...
Próbowałem i tej funkcji, ale u mnie w MES również ten sam komunikat 🤔. Szukamy zatem dalej rozwiązania... Gdzieś znalazłem również, że jedynym naszym rozwiązaniem jest przelutowanie płytki z epromem ze starej kolumny do tej wstawionej po awarii - ale jakoś nie daję wiary, żeby tylko taki zabieg zlikwidował pojawiający się błąd C1103 i świecącą kierownicę...
witam ponownie, udało mi się kupić moduł 5K0-953-569 BA - zamontowałem - oczywiście kontrolki od wspomagania, opon i kontroli trakcji się palą, jakie powinno być kodowanie dla mojego samochodu , pozaznaczałem w kodowaniu multifunkcje i kodowanie zostało przyjęte, ale nic to nie zmieniło, próbowałem adaptację kierownicą zrobić kilka razy, ale w ogóle...
Witam, mam problem z moim Polo 6R z 2010 roku. Po wymianie pompy wspomagania z 3 wtyczek na nową z 2 wtyczkami z tym samym numerem, przy czujniku kąta skrętu wyskakuje błąd G85 brak komunikacji. Zdjęcia z VDSA w załączniku. W jaki sposób go zakodować? Proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/2421438000_... https://obrazki.elektroda.pl/6478145300_...
Kombinujesz adaptację do hydrauliki jakiegoś sama?
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
A jakie kodowanie ma ESP/ABS? Nie bardzo rozumiem o jakie kodowanie chodzi. W sterowniku ABS/ESP w wartościach rzeczywistych widzę informacje o poprawnej inicjalizacji czujnika kąta skrętu ale widzę też informacje o braku komunikacji can z czujnikiem kąta skrętu. Dodano po 9 Posprawdzaj wtyczki od modułu kierownicy, podaj może lepiej numer błędu i...
jesteś pewien , że ten błąd jest z tylnych świateł ? bardzo często wypalały się gniazda świateł dziennych tych w zderzaku jeżeli chodzi o błąd wspomagania trzeba wykonać adaptację , może to pomoże : https://www.youtube.com/watch?v=KIfcofrx...
(at)Falubaz1 wymieniony magiel z Passata B7 2011, na full opcji, i teraz tak, vagiem zmieniliśmy adaptację wyłączyliśmy utwardzanie amortyzatorów, asystent parkowania itd.. mniejsza o to.. został błąd czujnika G85, i teraz tak.. nie możemy vagiem zrobić adaptacji, pokazuję, że "niemożliwe", teraz sieje błędami że jest usterka mechaniczna w g85, dziwne...
Niestety nie jest to problem adaptacji . Adaptację wiem jak zrobić. Do tego żeby się upewnić próbowałem ogarnąć problem u znajomego z innym sprzętem niż mój VCDs. rezultaty takie same. Problem nie w tym że ma złe wskazania tylko po prostu jest error . Sterownik ABSu nie widzi ich więc nie ma czego robić. Jedyne co mogłem na nim zrobić to włączyć test...
Witam wszystkich. Podłączył już ktoś to wspomaganie?. Nie wiem jak podpiąć ten czujnik na kierownicy i który jeszcze czujnik będzie potrzebny? Proszę pilnie o pomoc. Ewentualnie może posiada ktoś schemat tego sterownika D.A.E.X65?
Robiłem adaptację silnika tj. odpiąłem aku. na 10 min - zwarłem klemy ze sobą, uruchomiłem silnik i na obrotach czekałem do załączenia wentylatora, po czym zgasiłem i niby ok. Silnik chodzi w miarę ok, jak wspomniałem po nagrzaniu trochę bardziej się telepie i jakby czasem zapłon wypadał, jedyne co jest to te losowe spadanie z obrotów podczas wciskania...
Witam, mam problem z kierownica w A3 z 2004, wsyztsko chodizło elegancko, pewnego dnia zgasiłęm silnik przychodzę i nie działa wpsomaganie kierownicy (elektrczne). rzyjechałem do domu sprawdziłęm wsyztskie bezpieczniki zaczeło znów chodzić, ale tylko 1 dzięń potem znów przestało, jak wyskasowałem błedy chodziło znów a teraz nkasowanie już nie pomaga....
Pacjent to Passat B6 1.9 BLS. Po wymianie sterownika EPB na taki sam, i zakodowaniu ABS, wywaliła mi błąd wspomagania z kodem 02546, czyli adaptacja. Kręcenie kierownicą nic nie daje, nawet ta dłuższa adaptacja 30 sekundowa nie pomaga. Ktoś wie jak to ugryźć? Jak ustawić ogranicznik kąta skrętu?
i jeszcze jedno pytanko jak sprawdzić pompę poza samochodem???????
Odłącz akumulator włącz zapłon na godzinę, wyłącz zapłon, załącz akumulator, zrób adaptację, będzie Pan zadowolony.
Witam. Mam problem z Golfem 5 1.9 TDI BKC, zapala się w nim czerwona kontrolka wspomagania i raz, jak zapali się czerwona, to jest normalnie wspomaganie, a raz odcina wspomaganie. Czasami pomaga wyłączenie silnika i znika błąd, a czasami zostaje i wtedy nie ma wspomagania. Na komputerze diagnostycznym widnieje błąd 00573 (Czujnik momentu obrotowego...
Robiłeś adaptacje wspomagania ? I tam w nich były wersje gdzie ustawiało się jeszcze siłę działania wspomagania, ale to było dostępne po adaptacji pompy. Który to rocznik ?
Wymiana na drugie, sprawne, rozwiązało problem.
A które te pompy z opla były te lepsze a które gorsze. Jedne mają dół aluminiowy żebrowany a inne zwykłą gładką aluminiową puszkę. Inna opcja zbiorniczek płynu z długa szyjka i krótka.
Kasuje sie bład tylnego lewego? Co w wartosciach? Zrób koła a pózniej Adaptacje czujnika skretu.
Tak, była robiona adaptacja.
A nie było problemów wcześniej ze wspomaganiem kierownicy?? Może auto wymaga ponownej adaptacji wspomagania kierownicy.
Co Pan potrzebuje, żeby mi pomóc? Mam jeden z najbardziej wadliwych modeli maglownicy i słabo dostępny. A moje pytanie: czy mogę wymienić na nowszy wraz z instalacją i zrobić adaptację?
Witam Zrób mapę adaptacji (10) wspomagania i umieść na forum . Pzdr
Piszesz „wyczyszczona koronka” czy może pierścień magnetyczny ? Mam podejrzenie że jest uszkodzony pierścień magnetyczny na piaście tego koła gdzie zmieniłeś czujnik . Korozja piasty powoduje jego rozerwanie , dodatkowo po odłączeniu akumulatora potrzebna jest adaptacja której nie zrobisz z powodu usterki . Efekt to właśnie brak ABS-u i...
W yaris nie ma czegoś takiego jak adaptacja. Ewidentnie zamieniona polaryzacja.
witam Mam problem z licznikiem w a3 8p 2003r. 2.0tdi licznik samoistnie się wyłącza i włącza dzieje się to zawsze po zapaleniu po dłuższym postoju i w losowych momentach podczas jazdy czasem w ciągu 15 minut potrafi wyłączyć i włączyć się 5 razy czasem przez godzinę jest spokój. gaśnie cały licznik i radio(trzeba wprowadzać kod) tylko klimatyzacja się...
Witam serdecznie. Mój samochód to Opel Meriva A 2005 z silnikiem Z18XE, gdzie jest elektryczne wspomaganie kierownicy EPS. Pojawił się uciążliwy hałas przypominający cykanie cykad, wyczytałem w instrukcji serwisowej że trzeba nasmarować wieloklin pomiędzy kolumną kierowniczą a silnikiem wspomagania. Zdemontowałem silnik, wyczyściłem, nasmarowałem i...
Sprawdzenie błędów przez vcds. Adaptacja czujnika kąta skrętu, kalibracja wspomagania
Witam ABS juz opanowany, okazalo sie ze byl padniety kabel. Troche dziwne bo nie bylo na nim zadnych fizycznych sladow wskazujacych na uszkodzenie no ale fakt faktem. Teraz przyszla kolej na kierownice. Vag pokazuje blad 00816. Wspomaganie TRW Trzeba zaznaczyc ze auto bylo konkretnie walniete w lewa (kierowca) strone wiec watpie ze wspomaganie jest...
Błąd czujnika momentu obrotowego kierownicy, brakuje opisu błędu czy to jest błąd elektryczny czy może tylko konieczna jest adaptacja.
Po regeneracji i wymianie przekładni kierowniczej, świeci się kontrolka wspomagania. Zbieżność ustawiona, adaptacja czujnika skrętu zrobiona, płyn w zbiorniczku jest, brak błędów. Może ktoś coś podpowie? Z góry dziękuję.
może i tak się zdarzyło przez jakiś odcinek drogi, a co to zmienia ?
Witam, piszę ponownie, gdyż łaskawy moderator usunął mój wpis. Na przyszłość mówię, że nie można układów EPS w Renault wymieniać od tak sobie, gdyż są kodowane i auto po takiej wymianie już niestety nie zapali.
Renault Thalia 2004 r.Elektryczna pompa wspomagania kierownicy chwilami pracuje bardzo głosno,zwłaszcza na zakrętach. Zamierzam wymienić pompę. Czy po wymianie pompy potrzebna jest adaptacja nowej? Jaki do wspomagania elektryczno-hydraulicznego? A może jakaś inna przyczyna głośnej pracy pompy? Dziękuję za podpowiedzi
Nie słuchasz .Podłącz tester bo nic nie zdziałasz.Tak w ogóle to dziwna ta usterka.Gdyby był problem z ABS i wymuszona adaptacja to nie miał byś wspomagania i do tego by świeciła trakcja.
Włożony nowy czujnik , bez adaptacji i kodowania , działa. Jeszcze raz dziękuję za pomoc
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
Jeśli idą 3 kable to nie powinno być problemu. Pytam ponieważ wyczytałem: http://www.mercedes-benz.org.pl/ "Każda pompa wspomagania jest odpowiednio programowana do numeru nadwozia i modelu samochodu. Pozwala to na samoistna poprawna adaptacje pompy przez sterownik komputera samochodu. Dokładnie tak samo przebiega adaptacja nowej pompy wspomagania."...
Jeżeli z ABS - adaptacja kąta skrętu.
Fakt w tym roczniku wspomaganie elektryczne na kolumnie i czujniki zamontowane we wspomaganiu. Ostatecznie zostaje diagnostyka odisem . W tych wspomaganiach był problem ze spadkiem napięcia, można też spróbować adaptacji z podłączoną ładowarką.
Aktualizacja tematu Po założeniu silnika europejskiego i adaptacji czujnika kąta skrętu błędy znikły :D Więc cały problem tkwił w silniku wspomagania Mam pytanie, czy jest możliwość przekodowania starego silnika na europejski? Pytam z ciekawości na przyszłość Pozdrawiam, Adrian
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Sprawdź czy prawidłowo działa ABS czy wszystkie prędkości kół są takie same, gdy któryś czujnik przełamuje za chiny nie idzie zrobić adaptacji, spróbuj się pozbyć reszty błędów i wtedy walcz. Sama adaptacja także nie jest taka łatwa mnie się udała dopiero za 5 razem ponad godzina jazdy i na placu i drodze dopiero czujnik zaskoczył i wróciło 100% wspomagania.
Diagnostyke trzeba zrobić, czujnik kąta skrętu może być uszkodzony, wymień co trzeba i jakąś adaptacje trzeba zrobić.
wykonać adaptację adaptację multitronic adaptację przepustnicy
domofon schemat kasety denon bluray canon reset pampers
słuchawki nauszne słuchawki nauszne
Sabotaż klawiatury w systemie Jablotron - przyczyny i rozwiązania Ford Fiesta Mk6 1.3 benzyna łańcuch - kolizyjność