http://obrazki.elektroda.pl/8059914200_1... Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w terenach wiejskich...
Witam, chciałbym zrobić agregat, który na wyjściu miałby podłączony przedłużacz z kilkoma gniazdkami do których można by było normalnie podłączyć np lodówkę, czy telewizor. Agregat ten byłby zasilany fizycznie, tzn. np na korbkę, czy na pedałowanie. Po co konstruować takie coś skoro są agregaty prądotwórcze? Nie ważne... I ty tak na poważenie pytasz,...
Witam ! Czemu chcesz ładować akumulator zewnętrznym źródłem ? Wszystkie agregaty prądotwórcze mają alternator lub oddzielne uzwojenie w generatorze do ładowania baterii . Rozwiń swoją myśl i powód takiego rozwiązania.
(at)kortyleski czyli co sugerujesz ? Dwa alternatory. Odpowiednie ułożenie pasa zniweluje problem ze zbyt dużym obciążeniem promieniowym panewki wału. Trzeba na szrocie kupić koło pasowe wału z jakiegoś auta na pasek 6pk. Od razu napinacz. Dać tokarzowi piastę do dorobienia. W sumie nie wiem czy koszty nie będą większe niż gotowy agregat z marketu
Przy 12V będą większe straty i obawiam się że nie doładuje akumulatora. Jeżeli 12V to zrobić agregat 12V np.z alternatora lub kilku.
ciekawi mnie czy dwa alternatory do jednego akumulatora sobie nie będą szkodzić.Na takiej zasadzie chce zrobić agregat prądotwórczy
Według mnie silnik gaśnie, gdyż jest zwyczajnie zbyt słaby aby pokonać opór obciążonego alternatora.
Witam. Jestem nowy na forum. Mam taki oto alternator zamierzam go użyć do pojazdu marki sam pojazd do lasu ale to nieistotne parametry alternatora są idealne dla tego zastosowania. Jakiego regulatora użyć, jak podłączyć. Nigdy się z takim nie spotkałem. Serdecznie dziękuję za pomoc. Dołączam zdjęcia, regulator na zdjęciu jest od jumza nada się do tego...
co dziwne skoro jest tam prądnica synchroniczna trójfazowa. W agregatach często masz uzwojenie wzbudzenia (na wirniku) sterowane elektronicznie, to też należałoby sprawdzić. Coś jak w alternatorze.
Dziala troche zawyza ale mala roznica. Zamontowalem go do agregatu prądotwórcze, 20kw. Alternator wsadzilem juz dawno od autobusu wiec nawet dobrze sie zgralo. Dziekuje wszystkim za pomoc.
Proponuję iść inną drogą. Sprzedaj silnik od Wsk. Za sprawny dostaniesz spokojnie 600zł i za tą kasę możesz kupić 2 silniki np. takie: https://obrazki.elektroda.pl/3616205400_... Moc w miarę, chłodzenie w pakiecie, łatwo zamontować do podstawy i łatwo odebrać moc od wałka. Poza tym to czterosuw więc brak obłoków dymu. Do tego masz już...
To lepszy jest najmniejszy agregat prądotwórczy, albo wiatrak z alternatorem lub baterie słoneczne.
Tak, zużycie paliwa jest uzależnione od obciążenia. Podobnie jak w aucie, przy jeździe na światłach spalanie nieco wzrasta (większe obciążenie alternatora), co było jednym z argumentów przemawiającym przeciwko jeździe na światłach mijania przez całą dobę.
Zdejmij ten czarny dekiel z tyłu prądnicy (alternatora) to zobaczysz łeb śruby o której pisałem (przechodzi przez całą długość osi wirnika i jest wkręcona w wał korbowy)
Na mechaniczne polaczenie to nikt ci schematu nie poda.
Pełna zgoda, że dla zasilacza impulsowego nie ma żadnego znaczenia czy zasilimy go prądem stałym, zmiennym, przemiennym i czy będzie to trapez, prostokąt, trójkąt czy sinus. Jest tylko jedno ale. W większości sprzętów elektronicznych i nie tylko) są na wejściu filtry. Kondensator klasy X2 dołączony do równolegle do wejścia zasilania to standard. I jeśli...
Witam! Urządzenie ciśnieniowe - by działało - musi być czymś napędzane , wiec prościej jest do tego napędu wprost podłączyć generator prądu (z pominięciem "urządzeń ciśnieniowych"). Możesz też wykorzystać ciepło, które wytwarza się przy spalaniu Twojego oleju: należy zastosować ogniwa Peltiera, które przetwarzają różnicę temperatur na moc elektryczną....
Może alternator.
Ad. 1. Nie mam zdania na ten temat nie doświadczyłem jeszcze spalenia diod, tym niemniej po podniesieniu napięcia może to być prawdą, ale to wtedy się będę martwił o diody. Ad. 2. Alternator już mam więc czy kupię nowy czy dam ten do przewinięcia to jedno wszystko, ale wolałbym tego ze Skody bo mały i poręczny. Ad. 3. Pracować to ma tak. Silnik spalinowy...
Jest taki alternator 180 A/14 V montowany z silnikami 1,5 dci. Jego oznaczenie to : 231006293R. Troszku zabawy i powinien wejść do 1,6 16V. Mnie zastanawia co innego. 180 x 14 = 2520 W. Nie wiem co chcesz tym zasilić ale tyle mocy to nie miał sprzęt nagłaśniający w remizach. Duże kolumny estradowe mają po 1000 W i obsługują wielkie imprezy na kilka...
Jak działa wzbudzenie alternatora w takim bizonowskim silniku? Ze wstępnego przeszukania wynika, że były wersje bez regulatora (regulator na zewnątrz) i z regulatorem. Jak ma zewnętrzny to trzeba go poszukać i sprawdzić polaczenia. W obu wypadkach kontrolka ładowania zasila wstępnie wzbudzenie więc jak jest spalona albo odłączona to alternator może...
Posiadam prądnicę od agregatu prądotwórczego o mocy 2000 W i alternator od starego Żuka który napędzał agregat, czy mogę to wykorzystać do budowy elektrowni wiatrowej, proszę o poradę.
Poczytaj coś o prądnicach w piździkach. Zanalizuj schematy. Jest tego na forum mnóstwo. Jednak pomysł z robiem agregatu z silnika 2T jest wg. Mnie chybiony. Drogo wyjdzie prąd. Hałas, drgania spaliny i co z chłodzeniem ? Do tego moc prądnicy śmiesznie mała. Czy nie lepiej kupić używany agregat prądotwórczy z silnikiem 4T? A jeżeli już to czy nie lepiej...
Przecież silnik i alternator w sumie są agregatem prądotwórczym - tylko trzeba się zorientować, czy parametry alternatora są odpowiednie. Według [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Altern... (automotive)#Field regulation najsłabszy powinien dawać 30A, typowy ze dwa razy więcej.
gdyż nie znalazłem takiej przeznaczonej do samochodu Nic dziwnego, kto by chciał płytę, co pobiera prąd jak rozrusznik. Wiec odpowiedz, ile można kręcić rozrusznikiem na akumulatorze? I czy ten czas starcza, by coś ugotować albo usmażyć. Na alternator nie licz, na jałowym osiągają 500 W. Może dobrze kombinujesz, ale idź raczej w agregat prądotwórczy...
3kW za 600zł torochę słaby budzet. Zrobienie samemu nie da rady dobrze i tanio zwłaszcza że gdyby kolega miał pojęcie to by nie pytał :D Po co pośrednik alternator? dodatkowe straty
Alternator w ciągniku da Ci nie więcej niż 15A. Sam widzisz jest to stosunkowa mała wartość w porównaniu z poborem prądu. A nie prościej i taniej będzie kupić agregat prądotwórczy?
Wg mnie agregat nie posiada AVR, ale najlepiej jak sam sprawdzisz. Zwróć uwagę, czy do wirnika podłączone są szczotki (podobne jak w samochodowym alternatorze), ja ich na załączonych fotkach nie widzę. Agregat ma układ prostownikowy do ładowania akumulatorów oraz kondensator do wzbudzenia prądnicy. Wg mnie jest to inny typ prądnicy, niż podałeś w linku.
Jakiego mogę użyć agregatu który będzie gotowym rozwiązaniem z tą synchronizacją ? z silnikiem spalinowym lub bez bo przewiduje zamianę silnika na inny. Ewentualnie czy mój pomysł doładowania alternatorem samochodowym w miejsce podłączenia baterii jest dobrym pomysłem?
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Nieprawdą jest że diody ulegną przebiciu przy pracy na wyższym napięciu. ja sprawdziłem praktycznie że daje się nimi prostować nawet napięcie sieci.-Jest taka firma która oferuje takie przeróbki alternatorów w samochodach na spawarkę Agregat prądotwórczy, i chyba jeszcze coś innego.Może to znajdę.
Ale ty chcesz zrobić regulator (P)roporcjonalny więc po co ci odpowiedż impulsowa, a w ogule to jaki ten agregat bo alternator maluch to za mało , heheh. I jakim napięciem wzbudzenia chcesz manipulować?
agregat jest nowy nie widać tam żadnego alternatora .Jest instrukcja ale za wiele nic napisane nie jest tyle żeby nie dopuścić poniżej 11v
Proponuję Ci zrobić tak: Silnik który będzie napędzał gokarta zasil z akumulatora, który będziesz doładowywał alternatorem. Do napędu alternatora wykorzystaj silnik który będziesz zasilał agregatem prądotwórczym. Dodatkowo w przednim prawym kole załóż dodatkowy alternator, który w czasie jazdy będzie Ci doładowywał akumulator i w ten sposób po rozpędzeniu...
Nie lepiej kupić silnik np z podkaszarki i jakiś alternator ze złomu ba nawet zwykłą starą prądnicę z traktora i załatwia sprawę .
Agregat prądotwórczy, to jedyne wyjście. Ciężko znaleźć alternator, który daje >100A (1,4KW) przy obrotach ok 6krpm, nie ma takich, które generują taką moc przy obrotach biegu jałowego silnika
oprócz wymiany alternatora. Przyczepkę i agregat prądotwórczy. Bo nic innego nie zrobisz jeśli masz altek 50A a wzmacniacz pobiera niby 120A i do tego światła, ogrzewanie, wycieraczki i reszta elektroniki.
A po co tak komplikować? Silnik, alternator, pompa. Połącz silnik bezpośrednio z pompą.
Mam lepszy pomysł. Silnik pralki zasil napięciem produkowanym przez ten alternator. Silnik pobierze do 500 W czyli na grzałkę zostanie za darmo 1000 W, Wystarczy tylko taki mechanizm (silnik + przekładnia pasowa + alternator) rozpędzić na początku do odpowiednich obrotów. Dodano po 3 Czekam nadzieją i otwartym portfelem Ten otwarty portfel to mający...
Nie dokladnie oto mi chodzilo ?jak coś to raczej przetwornica napięcia z 12v do25-30 zregulacją jakiś pomysł?,agregat posiada alternator z prądem ładowania 13.8v
Mógłbym wpakować do kufra dwa aku od widlaka. Ale jedź tym, ha, ha. Aleś Ty prądożerny. A chłopaki w USA robią i nie płaczą. https://obrazki.elektroda.pl/5337204500_... Silnik od kosy, alternator od motocykla i trochę frezarsko - tokarskiej roboty. (at)bananvandyk dobrze radzi.
Projekt dość ciekawy sam mam wziąć się za taką przeróbkę. Mam pytani. Czy alternator można przewinąć na 230v? Czy zostaje alternator od autobusu i przetwornica?
Podaj trochę więcej parametrów tej prądnicy: - jak moc, prąd stały czy przemienny (1 czy 3-fazowy, jaka częstotliwość), jakie obroty (stałe, zmienne) ? A myślałeś o prądnicach z agregatów prądotwórczych?
Coś takiego: BASS POLSKA PRĄDNICA AGREGAT PRĄDOTWÓRCZY 1000W (6892537592) ?
Silnik jest, rama jest. Alternator 100A, inwerter od VOLTa, będzie cud malina ;)
Witam mam w domu starą fiestę na części z dobrym silnikiem diesla, chciałbym z niej zrobić taki prowizoryczny agregat prądotwórczy tzn zamontować jak największy alternator do tego silnika który w miarę szybko ładował by akumulator, a z akumulatora zasilana była by przetwornica 12V/230V 500Watt czy coś takiego zadziała? chciałbym z tego zasilić pompę...
Nie poradzi sobie, daj spokój głupim pomysłom. Dla 90 A prądu spawania musisz mieć źródło o wydajności ciągłej co najmniej 3kW, w dodatku odporne na przeciążenia, czyli dolicz sobie do tych 3kW jeszcze co najmniej połowę więcej. Chiński agregat albo padnie z powodu zepsucia, albo będzie produkował prąd o parametrach dalekich od optymalnych dla zasilania...
Wszystko jest możliwe . Ale ten silnik (elektryczny) to nie będzie najlepszym rozwiązaniem . Znajdź gdzieś na szrocie jakiś alternator , byle sprawny . Ja w ten sposób zrobiłem sobie mały agregacik z silnika od WSK'i . Zarówno silnik od WSK'i jak i alternator pochodziły ze złomu :D . Do kompletu dorobiłem układ regulujący obroty w zależności od napięcia...
nie mam stacyjnki tylko przycisk on off dlatego do końca nie zrozumiałem co mam wpiąć do ign. Dobra teraz + z akumulatora przepnę do ign i zmierzę napięcie. Proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy projekt agregatu prądotwórczego. Został mi jeszcze tylko ten regulator do podpięcia.
witam, mam problem, posiadam domowej roboty agregat prądotwórczy w którym jest odpowiedni alternator oraz prądnica z malucha, chciałbym użyć prądnicy jako rozrusznika jednak gdy podam na uzwojenie wzbudzenia oraz szczotki kręci się lecz pobiera tylko 3A. W jaki sposób wyciągnąć z niego przynajmniej te 150W lub 250 (znamionowa moc prądnicy jednak liczę...
Patrząc na ten temat to dochodzę do wniosku że najlepszym rozwiązaniem byłby zakup agregatu prądotwórczego na znanym portalu aukcyjnym za niecałe 300zl,
Witam, buduje agregat prądotwórczy, mam juz silnik itp ale problem jest z alternatorem. Mam sam alternator ale nie mam do niego regulatora, jak to wszystko połączyć, jakie napięcie dac na wirnik że by dawał określone napięcie (np. 24V), nie mam do niego diod jednak zależy mi na tym że by prąd był zmienny, da sie zrobić?
Po pierwsze agregat prądotwórczy jest 1-fazowy a alternator trójfazowy (może są jakieś jednofazowe, ale ja takiego na razie nie widziałem). Po drugie ileż to razy w samochodzie rozłączane są wielkie odbiorniki prądu (wentylatory po 300 W, grzałki 1000 W, jakieś mocne dodatki) i napięcie jakoś nie skacze powyżej zaprogramowanego przez regulator. Wiadomo...
Witam Dostałem stary agregat prądotwórczy trójfazowy napędzany silnikiem od Stara czy Kamaza, po regeneracji rozrusznika i alternatora odpaliłem i o dziwo zadziałał dając prawidłowe napięcia. I teraz pytania: kiedy podać napięcie na wzbudzenie równocześnie z rozrusznikiem, czy dopiero po odpaleniu silnika, działa i tak i tak. Pozdrawiam, Irek.
Bardzo dziwny ten alternator. Zarówno jeżeli chodzi o napięcia jak i obroty. Ale uzyskasz wymagane napięcie.
Witam. Kolego jestem w posiadaniu takiego agregatu (ZE 400/24), od listopada 2013. Jak na razie działa bez problemów. Kompresor elektryczny, (śrubowy) o mocy 30kW mam podpięty pod niego i daje sobie radę. Agregat spala 10L ON/ h przy ciągłej pracy i obciążeniu 30kW. A o to opis jaki znalazłem w sieci do tego agregatu, który posiadam. -Agregat z prądnicą...
Dzięki za pomoc "wzagra". Najbardziej chodzi mi o zasilenie pompki do centralnego ogrzewania 230V 90W i ewentualnie kilka żarówek. Przy zwiększeniu obrotów migotanie troche zanika, ale pompka po podłączeniu nie działa. Chyba najlepszym sposobem będzie kupno agregatu prądotwórczego. Czy na każdym agregacie pompka bedzie działać?
Moi Drodzy Poszukuję schematu agregatu prądotwórczego Kraft&Dele ST1300 KD110. Takiego jak ten: https://obrazki.elektroda.pl/8837165200_... Jest to agregat bez AVR. Agregat pracował zaledwie kilka razy i to pod małym obciążeniem i ni stąd ni zowąd przestał dawać prąd. Po otwarciu tylnej pokrywy alternatora nie widać żadnych oznak przegrzania....
Witam Panowie głobie się właśnie z podłączeniem regulatora prądnicy od silnika właśnie takiej maszyny jak opisuje kolega ssaku1 i potrzebuje takich informacji jak symbol regulatora napięcia jaki jest oryginalnie zamontowany przy tym zespole i czy na obudowę silnika jest podłączony plus z akumulatora czy minus? pozdrawiam Ten układ zasilania ma potężną...
Jeśli już tak kombinować to co najmniej 3 alternatory 120 A napędzane łańcuchem lub paskiem rozrządu od silnika spalinowego.Oczywiście dodatkowe mocne diody na wyjściu by się wzajemnie nie obciążały i odłączany układ wzbudzenia alternatorów w momencie odpalania silnika. Można też kupić agregat prądotwórczy 220v z uszkodzonym uzwojeniem i przewinąć go...
Czy zna ktoś rozwiązania pozwalające na generowanie powyżej 10 kW (3-fazowe) napędzane samochodem osobowym? Agregat miałby działać dorywczo, tylko w przypadku zaniku zasilania z sieci. Urządzenie miałoby być zainstalowane w jednym miejscu, na stałe. Przetwornica z 12 V odpada, bo przecież alternator za słaby. Generator musiałby być napędzany przez silnik...
Posiadam agregat prądotwórczy typ pab4-3/400-01 o mocy 4kW, 380 V,napięcie wzbudzenia 50 V, prąd wzbudzenia około 5,5 A. Posiada on kilka skrzyń bardzo ciężkich(stabilizacji, rozdzielającej i filtrującej). Czy byłoby możliwe żeby zastąpić te skrzynie sterownicze transformatorem trójfazowym oraz prostownikiem z 380 na 50 V i sterowaniem elektronicznym(...
Rozjaśnię trochę sprawę :). Mam zamiar zbudować agregat prądotwórczy, z tym silnikiem, który ma napędzać alternator od cinquecento 700. Regulator chciałbym ustawić na stałe, ponieważ nie posiadam sprężyny oraz cięgna, a czytałem że ceny takiej sprężynki mogą wynosić 40zł :O. Ps. Jak wymienić krok po kroku simering (wydaje mi się, że na ten simering...
Czy ktoś z kolegów naprawiał sterowniki (regulatory) agregatów prądotwórczych? Chodzi mi o te starsze typy - sprzed lat 20 - 25. Co do regulatorow dla genratorow: Niedawno naprawilem genrtor BOSCH 3f/220V/200Hz o mocy 20kW, na pewno trzba by bylo sprwadzic jaki prad potrzebje do wzbudzenia przy obciazeniu(mostek i zarowke w szereg z uzwojeniem wzbudzenia...
Poprawnym rozwiązaniem tego problemu jest użycie agregatu prądotwórczego o stosownej mocy. Oczywiście profesjonalnego a nie chińskiej tandety za 300 PLN. Taki agregat zapewni sinusoidalne napięcie do zasilania nie tylko tej lampy ale też jakiś elektronarzędzi. Przy kosztach mniejszych niż silnik samochodowy z alternatorem. Jeśli upierasz się przy przetwornicy,...
Jak wyglądają koszta? Policz sobie w zależności od tego co chcesz zrobić. Opcje są 2, albo montujesz prądnicę 230 V od innego agregatu, albo montujesz alternator od np. samochodu ciężarowego. Opcja z prądnicą jest "sprawniejsza" bo nie ma po drodze przetwornicy. Opcja z alternatorem prostsza i tańsza. Pytanie co chcesz osiągnąć i co chcesz tym zasilać.
Ja bym kupił agregat prądotwórczy i wrzucił do bagażnika :D A tak poważnie: P=U*I P=I2*R P=U2/R C=I*t Pomyśl trochę i wyciągnij wnioski.... Oto moja skromna pomoc. Zakładając 50% ciągłego obciążenia, nie wliczając strat, wychodzi: I= P/U I= 1000 W / 12 V = 83.3(3) A Zakładając, że masz aku o pojemności 75 Ah - sprzęd pochodzi Ci góra 30 minut do całkowitego...
Czy ktoś orientuje się ile energii może dostarczyć alternator oraz jakie musi mieć obroty. Odczytaj z alternatora. Renault Modus Występował z wieloma silnikami i każdy mógł mieć inny alternator. W związku z tym iż silnik samochodu jest sterowany w pełni elektronicznie to zapewne udało by się sterować obrotami silnika nastawnym potencjometrem. Daruj...
Tak na marginesie kolego nikusert, widziałem alternator samowzbudny w lokomotywie jeżdżącej w kopalni, która ze względów przeciwwybuchowych nie posiada akumulatora. Ma specjalną konstrukcję wirnika, są w nim zamontowane małe magnesy stałe, które zapewniają sem wystarczającą do uruchomienia regulatora napięcia. Ale jak już pisałem, takie rozwiązania...
Wszelkiej maści alternatory samochodowe nie nadają się ?? Czy ewentualne przewinięcie wchodzi w grę czy to zbyt duża zabawa i koszty??
Kupiłem za grosze alternator od "stara" (24 V) i teraz pytanie: jaki regulator napięcia kupić? Najlepiej też taki do tego alternatora, albo wymodzić samemu. A najprostsze wyjście skołować agregat prądotwórczy do 1kW na 24V i sprawa rozwiązana.
Jakiej mocy oczekujesz 100W, 100kW ? Aby zbudować prądnicę z alternatora... Przecież alternator jest prądnicą nierozumiem o co Ci chodzi. Po za tym przy budowie elektrowni wiatrowej prądnica to chyba jeden z mniejszych problemów (nie lepiej wykorzystać alternator, albo prądnicę z agregatu prądotwórczego, podobno silnik asynchroniczny da się też zastosować)...
Przy uwzględnieniu sprawności przetwornicy prąd pobierany z akumulatora przekroczy nawet 150 A , co przy akumulatorze 74 Ah (nowym i w pełni naładowanym) pozwoli na maksimum pół godziny pracy . Przy takim obciążeniu akumulator będzie się dosłownie gotował i nie starczy już prądu na rozruch silnika . Jeśli wcześniej odpalisz silnik by alternator doładowywał...
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
Do tego dolicz jeszcze koszt wykonania/zakupu przekładni do alternatora. Do tego koszt robocizny. Nie warto. Tani agregat walizkowy o mocy ok. 1kW można kupić za około 300 - 400 zł.
Dzień dobry, Zastanawiam się nad awaryjnym zasileniem domu. Obecnie mam panele fotowoltaiczne na mikroinwerterach - absolutnie nic nie dają jak padnie prąd. W związku z tym mam do kilku obwodów podłączony UPS 6KW, UPS jest zasilany z sieci a wyjście jest podłączone pod zabezpieczenia B16 dwóch obwodów (alarm i szafa serwerowa). Zastanawiam się co dalej....
Wzmacniacz 950W pobiera z 12V prąd co najmniej 950/12 = 80A (tyle, co rozrusznik), a może więcej, bo trzeba uwzględnić sprawność. Jeśli chcesz wyrównać taki pobór w czasie 1 sekundy, aby napięcie nie siadło o więcej, niż 1V, to potrzebujesz kondensatora o pojemności 80F. Kondensator 3F zapewni Ci podtrzymanie przez 0,037 sekundy. Na "siadanie" napięcia...
Jeżeli kontrolka pali się mimo pracującego silnika jest problem z ładowaniem i z tego, co pamiętam to generator powinien zgasnąć po 15 lub 30s. Często za ten stan odpowiadają zanieczyszczone pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora lub zacinające się szczotki. Ładowanie na poziomie 14,2V jest jak najbardziej prawidłowe.
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Mam takie pytanie czy jest opcja wzbudzić jakoś inwerter trójfazowy on grid żeby pracował po zaniku napięcia z sieci ? Inwerter to sunny tripower 6.0 raczej ciężko będzie z trojfazowym ups bo to by był ogromny koszt. Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko mniej lub bardziej nieopłacalne. Ja wykonałem taki układ z trzech APC SU2200. Wszystkie trzy były...
I alternator od autobusu a żeby to napędzić to silnik od autobusu, choć jeśli nie musisz jeżdzić to lepiej kupić agregat prądotwórczy, mniej pali na setkę ;) A poważnie to zapewne nie zdajesz sobie sprawy z mocy. Do takich mocy należy mieć powiększony akumulator i wzmocniony alternator jak to jest w autach o bogatszym wyposażeniu elektrycznym. SławeK
Jeżeli chodzi o moc alternatora to ja w mojej Astrze mam 1400W (14,5V/100A) , podejrzewam, że dużych w ciężarówkach są na pewno z 3 kW. Poza tym są przecież generatory od agregatów prądotwórczych. Wasia, na co Ty chcesz tracić 50% mocy w alternatorze?jeżeli chodzi o obroty to poszukaj sobie w necie charakterystyk alternatora a co do prostej przetwornicy...
No dobrze ale mi o coś innego chodzi. Podają moc w watach więc moc agregatu powinna być w watach i współczynnik mocy nie powinien mieć znaczenia, tymczasem przy silnikach z 2kW robi się 1.5kW. Na logikę myśląc, moc przy współczynniku 1.0 winna być podana w kVA. W alternatorach podają jako parametr prąd bo przecież to on grzeje uzwojenie.
A co będzie napędzało to wszystko? Silnik samochodu? Jak dokładnie miałoby to działać? Alternator ma napędzać silnik, który ma nać 230V do gniazdka? To tak łatwo nie przejdzie, bo będzie trudno uzyskać w miarę stałe napięcie zmienne o częstotliwości zbliżonej do 50Hz. Może lepiej za alternatorem i akumulatorem dać inwerter 12V/230VAC o odpowiedniej...
Jeżeli potrzebujesz niewielkich mocy np. do sterownika pieca to zamiennikiem agregatu może być przetwornica ok. 400 W podłączona do akumulatora pracującego samochodu. Większych mocy nie ma co używać, bo alternatory mają podobną moc. Samochód na luzie pali tyle co agregat, albo mniej?
Pełnowartościowa para akumulatorów o poj. 180Ah powinna zapewnić prąd dla webasta i lodówki na dwa dni, ale zapewne na hofie działa jeszcze laptop lub tv i światełko w kabinie ;) . aku jak kol wyżej napisał ile się gabarytowo do kosza zmieści, ważne jednak aby były sprawne a nie po 3 zimach w starze. Na dłuższe postoje, śladem kolegów z parkingów dla...
Jeżeli to jest prądnica typu alternator (uzwojenie wzbudzenia na wirniku, zbieramy prąd ze stojana) to czasem jak długo postoją nieużywane to tracą magnetyzm szczątkowy. W samochodach załatwiało się to prądem kontrolki ładowania (branym z akumulatora) w agregatach często takowego nie ma. Da się to "rozruszać" baterią, tylko ogólnie musi być sprawne...
[Trzeba przemyśleć ile tak naprawdę potrzebujemy prądu i ciepła. Nie ma sensu produkować więcej jak potrzeba choć prąd jest w praktyce odpadowy. I nie ma sensu produkować ciepła którego nie potrzeba. Kolejna kwestia to tryb pracy pewnie lepiej było by w trybie ciągłym. Przy benzyniaku w grę wchodzi jeszcze LPG. Pytanie czy potrzeba więcej prądu czy...
Agregat prądotwórczy typu chiński dwusuwowy 700W 220V samowzbudny, podobno albo obcowzbudny... Pytanie takie: jak działa wirnik, jak to wzbudza się i do czego służy dioda w wirniku? Poznaję budowę i działanie prądnicy samowzbudnej synchronicznej, ale tego chińczyka nie poznaję i w tym modelu uczę się na nim i nie szkoda, a też nie szkodzi, że się uszkodzi....
Widzę że mnie nie rozumiesz albo ja coś źle tłumacze. Nie chodzi mi o to żeby odcinało zasilanie przy zaniku jednej fazy, tylko przy całkowitym zaniku napięcia i dopiero wtedy ma się załączyć agregat. Jeśli nie będzie jednej fazy po prostu nie załączy się agregat. Czy teraz już jest to jasne? Wymyśliłem jeszcze coś takiego żeby rozrusznik nie wyłączał...
Silnik to diesel. Natomiast silnik elektryczny prawdopodobnie wolnoobrotowy strzelam że 720/min. Żeby uzyskać prawidłową częstotliwość muszą być zachowane obroty + poślizg magnetyczny, powiedzmy 750/min. Kondensator w/g moich badań był potrzebny w zależności od obciążenia. Ogólnie 3 fazy po 1kW to będzie słaby agragat i może nawet nie pociągnąć lodówki...
Witam jestem tu nowy i jestem laik wiec proszę o pomoc. Mam pewien kłopot a wiec na aucie mam zamontowanych 6 sztuk halogenów 70W każdy, które pracują na instalacji auta 24V. Mój alternator niedomaga i padają akumulatory wiec wpadłem na pomysł, że z racji że mam na aucie agregat prądotwórczy jednofazowy 2.5kVA to oświetlenie będę zasilał z tego agregatu....
Natomiast w razie konieczności przy większym czasie bez prądu podłączyć sprzęt pod pracujący samochód z akumulatorem Tylko co na to twój alternator i elektronika pojazdu "powiedzą" Moim zdaniem cały ten zamysł to przerost formy nad treścią, owszem piec można zabezpieczyć UPSem ale jeśli chcesz inne urządzenia to ja bym wybrał tylko agregat 3 fazowy...
Kupiłem w końcu tą prądnice nie widziałem jej ale podobno sprzęt jest konkret sprawdzona wszystko działa bez zarzutów tylko mam takie pytanko bo żeby wsadzić ją do samochodu osobowego musieli obciąć nogi bo to było naprawdę duże sama prądnica ma średnice prawie 50 cm tylko teraz nie wiem czy nic nie stanie się prądnicy jak podłącze ją pod ciągnik i...
Cześć! Na dobrą sprawę to altki 120A 3szt. by już sobie poradziły z odpalaniem. W krótkim czasie to można z nich pobierać dużo więcej. Do tego jakiś silnik np. 2,2kW, albo lepiej od 126p 17kW i mamy urządzenie niezależne od sieci:-). Poza tym, można przełączyć je w szereg, i wzbudzenie sterować z ręki (reg. prądu)i mamy spawarkę (małą wirówkę). I jako...
jak wyzej silnik- alternator-akumulator-przetwoernica-odbi... chyba ze z pominieciem aku ale tego osobiscie nie polecam bo zawsze moze zabraknąć benzyny
Bez przesady mieszkam na południu polski na Podkarpaciu i raptem 2 razy mi brakło prądu podczas tych zamieci. I to tylko na pół godziny. No dobra wracamy do sedna sprawy. Musisz po prostu policzyć jaki pobór prądu Ci potrzeba i kupić agregat trochę z zapasem. W agencjach Mienia Wojskowego są często wyprzedaże sprzętu wojskowego w tym agregatów. Zobacz...
Zauważyliście może, że temat był o Briggs ProMax7500EA? :D Cytuję producenta: • AVR (Automatyczny Regulator Napięcia) Ogranicza zmiany napięcia agregatu do + lub -2%, dzięki czemu sprzęt działa sprawnie i bezpiecznie • Alternator Power Surge™ Power Surge™ ogranicza zmiany napięcia, aby możliwe było zasilanie wrażliwego sprzętu...
Szafa sterownicza prostownik jako wzbudnica wirnika względem stojana tak jak w alternatorach w samochodzie z tą różnicą że samochód ma 12V stojan i wirnik i regulatory. Ciężarowe 24V wszystko. A agregat prądotwórczy prądnica trójfazowa już stojan 230V jedn faza x3 i 400V między fazowe... Wirnik 52V i 8A... To jest dla mnie kłopotliwe zbyt. Doszedłem...
Prąd do RGB można przenosić za pomocą szczotek i pierścieni z alternatora np malucha. Kiedyś na elektrodzie widziałem jak ktoś przerobił chiński mały agregat prądotwórczy na AVR i zastosował tam szczotki. Można np. tak zrobić że 1 dioda świeci na zielono a druga podłączona do pierwszej np. na czerwono. Dało by to zmienianie kolorów parami i tylko potrzeba...
agregat prądotwórczy alternator silnik agregat alternator alternator agregat
pamieci tomtom błąd klimatronika cordoba pompa paliwa
kospel serwisowy kospel serwisowy
Dokumentacja Techniczno-Ruchowa wózka Steinbock C-100 Suzuki DRZ 350cc: Dlaczego dwa czujniki wału?