Przepustnica otwarta gdy odpalam zimny silnik. Silnik rozgrzany zamykam przepustnice.
Pokaż przepustnicę. Prądnica jest samowzbudną prądnicą prądu zmiennego, bez układu AVR Nie rozumiem. Po co szukasz układu wzbudzenia?
Mam chyba dokładnie taki sam gaźnik w moim agregacie prądotwórczym. Odpowiedź do postu #1 Gaźnik posiada śrubkę ze sprężynką, która nie pozwala przepustnicy zamknąć się do końca, obrót w prawo zwiększa szczelinę i zwiększa obroty silnika. Jest to regulacja wolnych obrotów silnika. Jest też druga krótsza śrubka też ze sprężynką. To jest wkręt do regulacji...
Teraz to juz kumam w 100 % o co chodzilo adammc a moze wy tak silnik krecic 3000 tys obr i puscic to przez przekladnie 2:1 wtedy silnik bedzie dalej ekonomicznie pracowal a bedzie mial znacznie wyzsza moc i momet obrotowy. A jesli chodzi o sterowanie przepustnica to mozna by zliczac impulsy z przerywacza i miezyc ich czestotliwosc jesli za mala to przepustnice...
Gdyby zbyt powoli dostawało się paliwo do gaźnika to nie pracował by na ssaniu. Nie wiem jak w Twoim agregacie realizowane jest działanie na ssaniu. Przypuszczam, że tak samo, a polega ono na przesłonięciu przekroju gardzieli gaźnika - taka dodatkowa przepustnica niezależna od tej sterowanej regulatorem odśrodkowym. W normalnej sytuacji jak przestawi...
Ehhhhh....Ten krzywy kawałek drutu w glowicy do odpreżnik do gaszenia silnika :D Co do dodatkowego zbiorniczka, to głowy nie dam, ale były patenty typu samoregulacji obrotów silnika na bazie ciśnienia wytwarzanego przez dmuchawę (większe obroty to większe ciśnienie nadmuchu, więc przymyka przepustnice).
A po co kombinować z niepewnym skutkiem, skoro są reduktory do takich małych silniczków - http://q2autogaz.pl/reduktory-parowniki-... . Będzie bez udziwniania. Cena przyzwoita. Ale jak sterować dawką gazu przy zmiennym obciążeniu silnika, bo tego jestem ciekaw.. Normalnie, przepustnicą tak samo jak w samochodzie.
Niedobrze, liczyłem na to, że nikt nie potwierdzi obaw o luzy w na korbowodzie lub wale. No cóż, samo życie. Jeśli obawy o luzy potwierdzą się, to czy warto brnąć w remont czy lepiej szukać silnika ( używanego ) ? Jest jeszcze jedno pytanie, pewnie powinienem założyć osobny temat ale może się uda ':D' Jakie są zasady regulacji ( montażu ) dźwigni regulatora...
Nie wiem czy to co napiszę jest adekwatne do tego przypadku. Też mam mały agregat prądotwórczy (chińczyk) z silnikiem dwusuwowym. U mnie też jest problem z uruchomieniem zimnego silnika. Na początku po takim odpaleniu dosyć długo kopcił. Doszedłem do wniosku, że te trudności wynikają zza wysokiego poziomu paliwa w komorze pływakowej. Obniżyłem trochę...
Tego typu agregaty nie zwiększają obrotów tylko mają zachować moment. Mają się kręcić ok. 3000 i już. Po odpaleniu i bez obciążenia ustaw właśnie około 3000 rpm'ów. Podczas obciążania sprawdź czy przepustnica gaźnika jest mocniej otwierana. Może po prostu na biegu jałowym masz ustawione za niskie obroty. To jest nowy generator czy używany? Jeżeli używany...
Odłączył bym regulator aby sprawdzić czy cięgna sterowania czy to przepustnicą w przypadku gaźnika czy też pompą wtryskową w przypadku diesla nie zacinają się i porównać w obu silnikach jaki opór muszą pokonać aby regulować.
Musisz dorobić dźwignię regulatora, wyregulować zapłon i zawory, sprawdzić filtr oleju, wlać olej o specyfikacji SAE-30. Nawet taki, jak do kosiarek czterosuwowych. Przerwa na przerywaczu 0.3mm, kąt wyprzedzenia zapłonu 23 stopnie, luz zaworowy 0.05mm dla obu zaworów, mierzony na zimnym silniku. Ten regulator obrotów jest ważny gdy silnik napędza agregat...
Tam nie ma odśrodkowego regulatora obrotów. To jest agregat inwerterowy, gdzie regulator obrotów jest elektroniczny, w którym przepustnicą steruje silnik krokowy. Po pierwsze, ten gaźnik wygląda jak od dwusuwa. Po drugie, falowanie obrotów jest zazwyczaj spowodowane przypchaniem dyszy paliwa biegu jałowego, albo złą regulacją dyszy powietrza/mieszanki...
Mniej więcej pod Twoim brudnym kciukiem jest ośka przepustnicy. To spod niej cieknie?
A nie jest to przypadkiem automatyczna przepustnica by agregat sobie regulował obroty? Może zapodaj fotki tego generatora poszpera się w necie i popatrzy za schematem. Można założyć że coś się poknociło z elektryka i gość zrobił to na tz. krótko czyli to co Polacy lubią najbardziej.
Mi przychodzi na myśl tylko jedno , elektrozawór odcinający paliwo przy samej pompie wtryskowej . A. Silnik będzie pracował aż wypali paliwo z pompy przez sobie tylko znany czas. B. Równie dobrze Diesel może pracować na własnym oleju silnikowym, który może trafić w dolot przez np. zużyte uszczelnienia sekcji sprężającej turbosprężarki itp jak niżej....
Wlałem paliwo przez wlot powietrza. Silnik odpalił i przy ssaniu prawie zamkniętym chodzi równomiernie, długo. Niestety, w miarę otwierania wlotu powietrza przez przepustnicę, silnik coraz bardziej wpada w nierównomierne obroty: szybciej, wolniej, szybciej, wolniej itd. Nie czyściłem jeszcze gaźnika, ale silnik odpala za pierwszym razem i chodzi równomiernie...
(osoba z jakimi uprawnieniami?) może podpisać się pod projektem takiej instalacji, żeby wszystko było zgodne z wymaganiami norm i przepisami? Całkiem niedawno projektowaliśmy zespół dwóch platform na których były zlokalizowane gniazda, oświetlenie, napędy, przepustnice, rozdzielnice zasilająco-sterownicze i urządzenia pomiarowe - wszystko zasilane...
Oryginalnie siedzi tam 10uF ale ja znalazłem w klamotach 2 kondensatory 8uF i 16uF na tym 16uF po odpaleniu lampa 150W żarzyła natomiast jak ręcznie podnosiłem obroty takim naciągiem na dole silnika to doszedłem do 208V i koniec regulacji natomiast gazując przepustnicą do znacznie wyższych prędkości obrotowych miałem na wyjściu prądnicy nawet 300V tak...
Nie wiem do czego służy ten silnik i jaki jest reżim jego uruchamiania. Ja mam agregat prądotwórczy i też miałem i mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Początkowo silnik był zalewany i gdy wreszcie zaskoczył to przez jakiś czas strasznie dymił, więc obniżyłem poziom paliwa w komorze pływakowej. Problem uruchamiania zimnego zsilnika pozostał,...
Oczywiście, LPG już przerabiałem z większym agregatem. Problemem nie jest samo zasilanie ale gaz którego nie wolno tankować na stacji do butli 11kg. Butle z gazem mają większą cenę co już nie robi się bardzo ekonomiczne. Problem jest z parowaniem ciekłego gazu. Odbywa się to w butli i trzeba ją ogrzewać bo inaczej też jest lipa. Samo mieszanie to prowizora....
Witam ! Żadnej dokumentacji serwisowej do tej zabawki nie ma , części są w Chinach. https://www.opineo.pl/opinie-136741122-s... Części jeśli ktoś ma to tylko z demontażu. Uszkodzony moduł - inwerter to koszt nowego agregatu. Przepustnica silnika sterowana jest silniczkiem krokowym z płyty głównej. Do zaworów...
Ukłony dla Szanownych Kolegów. Do agregatu wracam tylko w wolnych chwilach, bo nie jest to żadna pilna sprawa, aczkolwiek jest ciekawa. Co do regulatora obrotów to tak: po odłączeniu cięgna regulatora od gaźnika można sterować obroty ręcznie przepustnicą i silnik pracuje płynnie bez żadnych zakłóceń w całym zakresie prędkości obrotowej. Znalazłem płytkę...
Witam. Znajomy posiada agregacik Hondy o mocy bodajże niecałe 3kW. Chciał go "odpalić" po ok. roku czasu. Jednak silnik w ogóle nie chciał zapalić. Akurat byłem w pobliżu. Świeca ma iskrę. Kolor iskry dziwny, nie jest niebieski ani biały, ale jakby fioletowy. Lecz świeca wydaje się być sucha. Zdjąłem gaźnik. Podobny jest tu: http://moto.allegro.pl/******...
Ten silnik jakąś tam moc ma przy ~8000-9000rpm. Przy przepustnicy otwartej na stałe bez regulatora stałej prędkości obrotowej nie ma żadnej mocy ani żadnej stabilności prędkości, dlatego Ci gaśnie... Regulator Watta Panom nieznany jak widać. http://pl.wikipedia.org/wiki/Regulator_o... - bez tego żaden silnik spalinowy nie napędzi...
Witam Widzę, że brak jest w miarę rzetelnych informacji na temat agregatów prądotwórczych Kruzer tak więc pomyślałem, iż będąc posiadaczem takowego generatora napiszę co nie co - no to zaczynamy: Kilka dni temu przyjechał do mnie Kruzer TH3900. Dziś wytargałem go z pudła. Pierwsze wrażenie - hmm... "ładny". Ale żeby nie było tak różowo to na stronie...
To może jakiś ,,pomyślik'' dla jednocylindrowego silnika czterosuwowego o pojemności ok. 200 cm³ z gaźnikiem elementarnym poprosimy? :D Przepustnicę na pewno jakąś posiada. Można dodać serwo (np. silniczek klap automatycznej klimatyzacji) albo nawet silnik krokowy z odzysku, mają wystarczający moment obrotowy. Informacje o obrotach z układu zaplonowego...
Trochę bez sensu takie urządzenie Chiny zasypują rynek tanimi urządzeniami które kupujesz "a tanie, to kupię bo może się przyda". Będąc u klientów widzę garaże zasypane takim badziewiem, dmuchawy do liści, piły, myjki ciśnieniowe, kosy, i inne. Okazyjnie działa ale gdyby przycisnąć taki sprzęt przy robocie to dzieje się tak jak z agregatem z tego tematu....
W gaźniku muszą być drożne dysze i kanaliki. Czy masz filtr paliwa na przewodzie ze zbiornika do gaźnika, może jest zanieczyszczony. Sprawdź, czy paliwo dochodzi do gaźnika a także, czy kranik bezproblemowo przepuszcza paliwo w pozycji "ON". Zobacz, czy kranik paliwa posiada wewnątrz zbiornika filtr, może jest zanieczyszczony. Ssanie do przeglądu jak...
a nie wykluczyłeś wpływu obcych pól magnetycznych zakłócających pracę cewki wyzwalających? Pola owe mogą powstawać np zwartej cewki prądnicy Calkiem mozliwe, ale jak to sprawdzic? Jak zapali to daje prąd i nic sie nie dzieje, nic sie nie pali, nie przegrzewa, nie smierdzi. Poprostu cięzko go zapalic i niemec poprzedni własciciel mial ten sam problem....
Przerabiałem kiedyś silnik od kosiarki na gaz. Zamówiłem reduktor do gazu z regulacją ciśnienia. Dotoczyłem do niego przejściówkę, aby pasował do butli turystycznej. Jeden wtrysk od jakiejś sekwencyjnej instalacji. Wtryskiwacz zasilany jest z cewki. Miedzy wtryskiwaczem a cewką znajduje się jedna dioda. Mieszankę wyregulowałem pokrętłem na reduktorze....
Porządny zasilacz powinien mieć warystory na wejściu. bałbym się podłączać/odłączać inne obciążenia podczas pracy, właśnie przez wahania napięcia, które to powoduje. I tu jest clue sprawy!!! Szczególnie chodzi o zdjęcie jakiejś części obciążenia. Zanim zareaguje AVR, a jeszcze później mechaniczny regulator RPM silnika przez przymknięcie przepustnicy...
Witam. Kiedy po dwudziestu czterech godzinach wyczyściłem świece to odpalił od razu ale zaczął przerywać i w końcu stanął. Najbliższym wyjaśnienia usterki był kol.>WAL-KER< Świeca, na której pracował silnik była kupiona specjalnie do tego silnika i miała przepracowane 3 godziny i dlatego mnie i innych wprowadziło to w błąd (świeca zagraniczna)...
Witam wszystkich czytających. Zachęcony testami agregatów znalezionymi w necie, zacząłem szukać inwerterowego agregatu prądotwórczego do zasilania awaryjnego mojego mieszkania. Po długich namysłach wybór padł na 3kW STANLEY SIG 3050 – oferowany w jednej z popularniejszych sieci marketów budowlanych. Wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/7313630600_1...
Witam Wszystkich Dostałem od znajomego taki fajny zabytek. Był trochę zdekompletowany. Dorobiłem nową przepustnicę do gaźnika, klapkę regulatora odśrodkowego, cięgno łączące. Było sporo testów z doborem sprężyn i regulacją ciężarków ale koniec końców działa już bardzo równo. Wstępnie wyregulowałem obroty na jasność świecenia tradycyjnej żarówki w porównaniu...
Witam wszystkich czytających. Rozczarowany moimi doświadczeniami z inwerterowym agregatem prądotwórczym STANLEY SIG 3050 (opisanymi w innym wątku) – postanowiłem poszukać sobie czegoś lepszego do moich zastosowań. Moje założenia są takie. Moc ciągła - co najmniej 2kW. Waga do 35 kg – czyli przy tej mocy wyłącznie urządzenie inwerterowe....
Witam Dodam więcej szczegółów. O ile procesy zachodzące w samym silniku są bardzo dynamicznie, to kontrola przepustnicy obejmuje cały system globalnie. Sam silnik ma spory moment bezwładności, odbiornik mocy jeszcze większy. Nie jestem na razie w stanie oszacować maksymalnych przyspieszeń, ale na oko przejście z 1000-4000rpm zajmie przynajmniej 1000ms...
Jak 800 W to na pewno klon Yamahy z silnikiem 2T. Ten generator nie ma stabilizacji napięcia. Wzbudzenie kondensatorem, wirnik z diodami. Wymaga jedynie ustawienia odpowiedniej częstotliwości, tj. obrotów silnika na regulatorze odśrodkowym. Trzeba zwrócić uwagę aby silnik pracował prawidłowo przy zamkniętej przepustnicy (regulacja obrotów biegu jałowego)....
Sam widzisz zależność występowania błędu w zależności od źródła zasilania. Obsługę błędów ktoś programował, może lepiej, a może gorzej. To po pierwsze :-) Problem z przewymiarowanym generatorem i odbiornikiem o małej mocy z układem AVR to nic nowego. https://www.pecplc.com/index.php/article...
witam ponownie silnik złożony ale po odpaleniu wskakuje na wysokie obroty na zdjęciu jest pokazana dźwignia przepustnicy i sprężyna jak cofnę dźwignie w kierunku strzałki obroty spadają ,poluźniłem sprężynę ale nadal są wysokie obroty ,jak można ustawić obroty .Silnik pracuje z agregatem prądotwórczym
Naprawiłem zepsuty agregat i chciałbym dorobić zasilanie LPG. Zakupiłem na Ali taki oto reduktor https://obrazki.elektroda.pl/8895878500_... razem z gaźnikiem. Z opisu wynika, że pasuje do silnika GX100. Z gaźnika wymontowałem rurkę doprowadzającą gaz i zaaplikowałem ją do tego, który był w moim generatorze. Reduktor podłączony do butli...
Sprzęt jest sprawny tylko miał za mało obrotów ,bo jak podkręciłem na przepustnicy do 4650obr/min. (co sie dzisiaj dopiero okazało) to pociągnął kilka żarówek bez problemu. Zadzwoniłem do kolegi który sprzedaje podrzędnej firmy agregaty i powiedział, że bez obciążenia powinny takie dwu suwy mieć ok2950obr/min. i tak ustawiłem. Nie sprawdzałem jeszcze...
Ten silnik nie posiada automatycznej przepustnicy dostosowującej się do obciążenia silnika jak większość silników 4T do takich zastosowań. Chyba żaden silnik takowej nie ma - tylko mniej lub bardziej skomplikowany układ mechaniczny z regulatorem odśrodkowym, bądź "żaglem". Silniki 2T nie bardzo lubią być utrzymywane długi czas na stałych obrotach -...
Witam pozwolę się wtrącić w dyskusje, ponieważ mam podobny problem z takim samym silnikiem ale w agregacie prądotwórczym.. Sprawa polega na tym że jak uda mi się odpalić silnik po długim szarpaniu to silnik pracuje kilkadziesiąt sekund, zaczyna pracować nierówno dochodzi do takiego strzału i gaśnie a z z przepustnicy, filtra powietrza wydobywa się dym.....
Podłączę się pod temat, bo mam ten sam problem, ale z agregatem prądotwórczym. Nie sądzę aby to był problem regulatora odśrodkowego (braku tej sprężyny), bo wtedy silnik pracowałby na wolnych obrotach, tak było gdy u siebie wypiąłem tą sprężynę. Problem wg mnie, tkwi w gaźniku, autor wspomniał, że wymieniał iglicę. U mnie na początku nie było falowania...
jak sam przyznałeś nie za bardzo znasz się na elektronice , proponuje wizytę w punkcie serwisowym kosiarek , motopomp lub agregatów prądotwórczych , w tego typu urządzeniach są stosowane regulatory odśrodkowe , które działają tak jak opisałeś w tym co chcesz zrobić jeżeli chodzi o elektronikę to jest to możliwe , jednak wymaga wiedzy i niestety programowania...
Prądnice fakt porazka Ale te silniki nie są jeszcze takie złe Raz spotkałem się z takim przypadkiem ze kabelek gaszący od cewki zapłonowej był poprzecierany no i miał tam jakies przejscie do masy a efektem było falowanie mozesz sprawdzić go optycznie, fizycznie ten cienki czarny?? (nie widze na zdjęciu) on jest wymienialny łączy się z cewką po przez...
Witam, potrzebuje skonstruować regulator obrotów do mojego agregatu prądotwórczego 16kW cały jest okej i działa, ale chcę go usprawnić o to aby przy podłączeniu np. silnika o mocy 7kW zachowywał sam obroty i utrzymywał na wyjściu te 50Hz. Teraz za każdym razem, gdy obciążenie spadnie, muszę iść i ustawić manetkę do pozycji normalnej, czyli do częstotliwości...
agregat przepustnica agregat prądotwórczy strzela agregat prądotwórczy schemat
aplikacja blokuje ekran pralka whirlpool słabo wiruje z18xe wymiana silnika
Udrożnienie odpływów wody w samochodzie - porady i narzędzia Antena wewnętrzna 5G: Jaką wybrać?