http://www.hurt.com.pl/przetwornica-volt... Oczywiście jeśli mowa o jednej kolumnie. Dodatkowo, samochód będzie musiał być cały czas odpalony bo w przeciwnym wypadku szybko będzie po akumulatorze.
https://obrazki.elektroda.pl/4772853600_... Obudziłem się z lekkim naciskiem pęcherza co zmusiło mnie do wstania za potrzebą fizjologiczną. Coś jednak było nie tak, zza okien nie prześwitywało światło latarni a jedynie słaba poświata leżącego śniegu a w pokoju mroku nie rozpraszał zegar wyświetlany na VFD dekodera ani dioda standby...
stomat napisał: ...już lepiej wyjąć kilka ogniw czyli zmniejszyć pojemność. Ale baterię o pojemności zmniejszonej do połowy vodiczka i tak rozładuje tylko do połowy. Do naładowania będzie miał tylko połowę, drugą połowę zaoszczędzi. Kolego stomat napisał prawdę. Jeżeli ktoś nie przejeżdża więcej niż 50 km/dobę to po kiego grzyba wozić trzy razy cięższy...
Temat ciekawy ale ekonomicznie nieoplacalny. Zapomniałem na wstępie napisać, że to ma być agregat do praczy dorywczej. Nie ciągłej. Ekonomia rozwiązania nie jest priorytetem. Straty na skrzyni, potężne straty na przekładni ciernej (rolki). Zużycie opon auta. Racja. To duża wada tego rozwiązania, ale przy pracy dorywczej jest to akceptowalne. Prosty...
Jest to w pewnym sensie kontynuacja https://obrazki.elektroda.pl/4839408800_... Prolog P rzypadkowe zaniki zasilania mieliśmy już dawno za sobą. Choć ten zimowy z 2019 roku dał nam się trochę we znaki, jednak przetrwaliśmy wzajemnie sobie pomagając. Za namową jednego z sąsiadów wspólnymi siłami na udostępnionym przez Radka fragmencie...
Zastanawiam się nad tym. W sumie to nie musialbym odkręcać spustu olejowego bo miałbym wysysarke czyli bym wysysał. Filtry wiadome że są problemy ale dla chcącego to nic trudnego. Może bym zrobił sobie takie dwa najazdy co by samochód podnieść jak bym musiał robić od dolu. Ludzie zmieniają oleje i zamiast oddawać samochód do warsztatu to 40min i zrobione....
Natomiast stopień komplikacji pojazdu jest znaczny. To nie jest żadne proste rozwiązanie, jakby się mogło wydawać. Z tą opinią się nie zgadzam. Przecież tu nic skomplikowanego nie ma. Generator prądotwórczy ładuje baterię, bateria zasila silnik elektryczny - bez sprzęgła, skrzyni biegów itd. Całość obsługuje elektronika - dzisiaj już bardzo tania....
Natomiast w razie konieczności przy większym czasie bez prądu podłączyć sprzęt pod pracujący samochód z akumulatorem Tylko co na to twój alternator i elektronika pojazdu "powiedzą" Moim zdaniem cały ten zamysł to przerost formy nad treścią, owszem piec można zabezpieczyć UPSem ale jeśli chcesz inne urządzenia to ja bym wybrał tylko agregat 3 fazowy...
Witam, pełna zgoda z Kolegą (at)madrik, co do wspomnianej Pandy, jeździłem służbowo...ten samochód był użytkowany przez kilku ludzi i sam się dziwię co potrafił wytrzymać, podobnie jak Fiat Fiorino, który przez cały swój żywot woził na pace agregat prądotwórczy i narzędzia. Zrobił od nowości ponad 360tys km i również okazał się bardzo tanim wyborem...
Szafa sterownicza prostownik jako wzbudnica wirnika względem stojana tak jak w alternatorach w samochodzie z tą różnicą że samochód ma 12V stojan i wirnik i regulatory. Ciężarowe 24V wszystko. A agregat prądotwórczy prądnica trójfazowa już stojan 230V jedn faza x3 i 400V między fazowe... Wirnik 52V i 8A... To jest dla mnie kłopotliwe zbyt. Doszedłem...
Na osiem sztuk siedemnastocentymetrowych głośników chcesz Ducato ciągać? To już lepiej właduj dwa altusy 300 i solidne wzmacniacze. Łomotu nie zabraknie a i wymagany w tej sytuacji agregat prądotwórczy skutecznie zagłuszy. Plus jest taki że kolumny można przenieść do miejscowej remizy i tam hałasu narobić. Jednego tylko nie rozumiem... głośno grało...
Oczywiście, że masz rację. Jednak samochód a agregat to może być coś innego. Jednak wyłączony główny bezpiecznik to sprzęgło. I tak jak napisałem - silnik chodzi a potem podłączmy odbiorniki a następnie zwalniamy bezpiecznik główny (sprzęgło) i prąd płynie (jedziemy). Może się mylę i dlatego właśnie się o to pytam. Tak więc możesz przedstawić jak uruchamiać...
Tylko, że silniki B&S do kosiarek to czterosuwy :). To nic nie zmienia, przy smarowaniu rozbryzgowym korba musi machać w oleju, jeśli jest pompa oleju to smok musi być zanurzony w oleju, nie ma tu znaczenia wyważenie wału czy łożyska, po to na wale są łożyska oporowe. Pomimo tego że silnik pracuje w jednej pozycji działają na niego różne siły bo maszyna...
O kolego, widzę że chcesz bawić się w elektrodowego trolla. 1) zwykły akumulator dosięgnie PCL. A o takim piszesz. Żelowy z powodu nie zachowania reżimu pracy też szybko odejdzie. Możliwe ale nadal będzie mógł odpalić samochód cokolwiek znaczy PLC 2) o PowerBanku już pisałem. Do tego zakres temperatur pracy ogniw. Latem szybko odejdą jak nie będzie...
Z pomysłu Autora można skorzystać, ale jako doraźne, awaryjne źródło zasilania. Alternator o mocy 600W czy nawet 2kW nie odda z siebie więcej mocy. Do tego dochodzi problem z zasilaniem urządzeń przystosowanych do napięcia sieciowego 230V. Ciepło z silnika można odprowadzić do domu, ale... Silnik do samochodu budowany jest z myślą o wprawianiu samochodu...
Cześć, planuję kupić agregat prądotwórczy o mocy około 100kVA (minimum 80kVA) i niebardzo wiem jaki wybrać i jakiego kosztu się spodziewać. Agregat będzie zasilał głównie oświetlenie oraz dodatkowo większe AGD (pralka, 3x piekarnik, 2x klimatyzator, bojler elektryczny) i elektronikę użytkową (ładowarki, TV, laptop itp.). Będzie używany jako główne i...
Wszystko rozbija się o koszty akumulatorów, bo jeśli będą tanie i ich zdolność magazynowania energii będzie już tak dobra jak te nowe, to zawsze można zainstalować dwa bloki akumulatorów. Jedziesz na jednym, a drugi jest w rezerwie. Jak się zużyje pierwszy blok to system przełącza się na drugi, a pierwszy oczekuje na ładowanie. Jeśli jedziemy to może...
Witam. Ostatnio wpadł mi do głowy pomysł (nie wiem czy realny, czy raczej głupi - to musi ocenić ktoś inny). Otóż mam zamiar zbudować (od podstaw) mały, jednoosobowy samochód hybrydowy. Zamysł jest taki, aby wstawić do niego agregat prądotwórczy 230V 12kW, na tylne koła dwa silniki elektryczne po 3kW każdy, a na przednie dwa silniki elektryczne po 1,5kW...
AVE... witam czy jest ktoś na tym forum kto zajmuje się konwersjami samochodów spalinowych na el. ? chciałbym zrobić taką konwersję w swoim aucie ale zamiast standardowych akumulatorów chciałbym zastosować mini agregat prądotwórczy na prąd wyjściowy 220v-230v Czyli chcesz przerobić samochód spalinowy na elektryczny i zasilać go silnikiem spalinowym?...
witam jak w temacie i wymagania - jako że agregat awaryjny do domku siostry - kobieta wiadomo 1 - rozruch elektryczny 2 - najlepiej diesel - ma samochód na ropę i się pomyli kiedyś 3 - 3-fazowy 5 - 6 kW 4 - NOWY 5 - cena 5 - 8 tys zł proszę o sugestie odnośnie modeli godnych polecenia pozdrawiam Wymagania- są, widocznego wkładu pracy własnej- brak!...
Niutat, nie myl regulatora obrotów ze stabilizatorem obrotów. W ciągniku ma on całkiem inne zadanie i nie jest to stabilizacja obrotów co wynika raz z zasady działania silnika diesla i pompy wtryskowej, a dwa z przepisów odnośnie budowy i eksploatacji. Przepraszam ale pozwolę się z Panem nie zgodzić. Traktor, to nie samochód i nie służy tylko do transportu....
Odświeżę wątek bo mam taką zagwozdkę: początkowo chciałem kupić agregat prądotwórczy co by na czas budowy podłączyć jakieś światło + jakieś elektronarzędzie. Potem agregat poszedłby do kotłowni żeby w razie jakiegoś kataklizmu ratował mnie w przypadku braku prądu. Ale jak poczytałem o agregatach to doszedłem do wniosku, że albo są drogie albo nie warte...
jdubowski pasek zębaty a wielorowkowy to jak picie w szczawnicy a szczanie w piwnicy... kortyleski napisał: Dopiąć do wału silnika prądnicę 230V i tak to pospinać z autem by samo się stabilizowało. Masz małe straty i prądu do woli Sorry ale dawno się tak nie uśmiałem ! Jeśli autor wątku zrealizuje ten pomysł to tak naprawdę będzie miał agregat prądotwórczy...
No dobrze. Niczego to nie zmieni. W zimie samochód ten czasami jeździ 10km raz na dwa tygodnie. Akumulator nie ma więc szans na naładowanie, niezależnie od tego co w samochodzie jest włączone. Właściwie to samo uzupełnienie energii zużytej na rozruch silnika stoi pod znakiem zapytania. I tu jest wszystko na ten temat. Ja obecnie mam podobną sytuację...
Sądzę że ten agregat wcale nie musi miedź zadanie do ładowania akumulatora samochodu,
Może lepiej zainwestować w mały agregat prądotwórczy. Nie będzie trzeba chodzić do samochodu. Taki agregat powinien mieć też wyższą sprawność/niższe spalanie niż samochód. Ogólnie pomyślałbym nad zastosowaniem UPS i agregatu. Chyba najlepsze rozwiązanie jeśli prądu miałoby nie być przez kilka dni.
Mam do "rozgryzienia" przeróbkę agregatu prądotwórczego "Onan 4000"z amerykańskiego samochodu kempingowego kamperem zwanym. Z pewnych względów klientowi muszę "przepiąć" czy przerobić prądnicę tak aby dawała nie 110v, a 220v.
Mam pytani, może troszkę nie do końca na temat, ale czy można ładować taki pojazd elektryczny w trakcie jazdy z dodatkowego generatora lub baterii? Może to nie do końca ekologiczne, żeby ładować samochód np. zwykłym agregatem prądotwórczym, ale takie awaryjne ładowanie wydaje mi się bardziej ekologiczne niż ściąganie auta na lawecie. Może to zabrzmi...
Coś takiego szło do agregatu prądotwórczego do radzieckich radiostacji na samochodzie.
Jestem pewny, że linia SN była pod napięciem, bo w domach był prąd. Domy nie są zasilane bezpośrednio z linii SN. Więc to że w domach był prąd nie jest żadnym wyznacznikiem tego że w tej linii było napięcie. Na czas prac domy mogły być zasilane z innego źródła, a linie SN wyłączono. U mnie na wiosce kiedyś robili odgałęzienie linii SN a prąd był w...
Około 750W, czyli 1KM jeśli pobór prądu jest taki jak w samochodzie - ok. 60A. I takie kable jak do samochodu trzeba kupić.
Ale jaki sprawdzony agregat polecasz w takim razie do zasilania elektroniki? Taki, żeby mi jej nie popalił Nie wiem co jest dobre. Chinczyk mi podpadł więc kupiłem zasilacz awaryjny czyli przetwornica pełen sinus zasilana z samochodu.
I ty chcesz, żeby alternator kręciłsię na min 10tys. obrotów, toż tyle to nie ma nawet w samochodzie.
Jak to ma moc 2kW a np. pobiera zaledwie 100W. Zasada jest prosta - silnik dla podtrzymania pracy wykonuje ciągłą pracę - czyli suwy sprężania, pracy, wydechu, ssania, generowanie iskry - a przy tym cały czas generuje spore ilości ciepła ze spalania. Gdy nie podłączasz nic, a silnik pracuje, to zużywa paliwo - tak jak w samochodzie podczas pracy na...
Jakby nie można było ze sobą wozić małego agregatu prądotwórczego...
Panowie przy takim problemie tylko zamontować w samochodzie oddzielny agregat prądotwórczy o mocy chociaż 2 kVA. Przecież muzyki trzeba słuchać na full.
W czasie wojny takie instalacje napędzały samochody. Poszukaj książki "drewno zamiast benzyny".
Należy użyć przekładni. Podobnie jak w samochodzie, tylko koło napędzające powinno mieć średnicę ok. 3 x większą od koła na altku. Podobnie jak w samochodzie - zastosować rolkę (napinacz) zwiększający opasanie małego koła. Przy takim małym silniku może być problem ze zbyt dużym obciążeniem promieniowym panewki wału. Może trzeba będzie zastosować wałek...
Potrzebujesz nie akumulator a akumulatornie całą. Co innego jak to ma działac 2 min na dobe - reszta to ładowanie. Kup sobie agregat pradotworczy.
Witam. Miałem z podobnym sprzętem doczynienia przed laty. Używano tych palników w reflektorach nie tyle przeciwlotniczych, co służących do oświetlania pasów startowych lotniska w wypadku awarii lub braku oświetlenia stacjonarnego. Były stosowana różne typy tych reflektorów, większość montowana na samochodach właśnie, które to samochody ciągnęły za soba...
Postawiłem na Hondę - rozruch za pierwszym szarpnięciem. Ładnie trzyma napięcie. AVR zawsze możesz dołożyć Terma, jaka moc? Reszta ewentualnie na P.W. Skąd weźmiesz LPG w butlach, żeby pracował zimą. Gaz do kuchenek jest inny niż do samochodów (ujemne temperatury).
helios napisał: Samochodowe silniki nigdy nie nadawały się do pracy ciągłej. Kiedyś szukałem parametrów takich silników i tam są spore ograniczenia. ??? Ile twoim zdaniem silnik powinien pracować aby uznać pracę za ciągłą? Jeżeli tak długo aż zostanie osiągnięty stan równowagi cieplnej to wystarczy przejechać kilkanaście kilometrów. Zgadzam się z panem...
No i kolego nie zastanawia się tylko kup taki jak do ciągnika. Mogę dodać, że na tych agregatach będzie wszystko chodzić. Zasilały one w wojsku tzw. "mobilne ślusarnie" czyli warsztaty wojskowe umieszczone na samochodach ciężarowych.
Wpierw umieść w samochodzie agregat prądotwórczy i kilka akumulatorów. Bez zmiany auta na ciężarówke sie nie obejdzie. Skąd te moce wymyslileś. Pozdrawiam Ps. To co pisze powyżej nie jest kpiną, ani chęcią obrażenia kogokolwiek tyko bolesną prawdą. Niestety tak handlarze nabierają ludzi.
sterowane będą najaśnice na wozie strażackim 3 lampy po 1000W kazda. sam układ sterowania chciałem pociągnąć z instalacji samochodu czyli 24V. Natomiast zasilanie lamp bedzie odbywac się z jednofazowego agregatu prądotwórczego który mamy na samochodzie 2,2kW, stąd cały problem zeby nie było mozliwości załączenia w jednej chwili wszystkich 3 lamp, bo...
Czy prądnica nie będzie za mała? 10kW to może być moc na wale maszyny, a po stronie elektrycznej może być 7-8kW i to przy symetrycznym obciążeniu czynnym. Jak masz duże zabezpieczenie na tej jednej fazie, to zasil prądnicę silnikiem elektrycznym jednofazowym - tak wyjdzie najtaniej. Wyciąganie silnika z zezłomowanego samochodu to chyba gra nie warta...
Dziękuję za odpowiedź .Różnicówki nie posiadam.nie znam również skuteczności 40 letniego uziemienia.Ale muszę zmienić w przyszłym roku piec na gazowy,węglem nie wolno.Zastanawiam się nad zasilaniem w przypadku awarii sieci.Przeczytałem chyba wszystkie tematy o agregatach,gdzie forumowicze szukali możliwości podłączenia jednej strony uzwojenia do uziemienia.Pytanie...
Myślę, że na tabliczce znamionowej pieca powinno być podane napięcie. Jeśli jest 230 to miedzy fazą a zerem. Teraz w kwestii uziemienia. Jeśli agregat ani przyczepa nie jest uziemiony to teoretycznie nie ma mowy o napięciu miedzy przyczepą a ziemią. Jednak samo wystawienie agregatu na zewnątrz zmienia sytuację. Uziemia się obudowę agregatu wbijając...
Chiński agregat brzmi równie durnie, jak Rumuński samochód. Nie kupuj nic CHIŃSKIEGO a nie będziesz miał w czym chodzić co jeść, ani na czym spać. I nie daj się zwieść metkom z USA bo tam pod spodem małymi literkami pisze, że zrobiono w CHINACH. Ale mnie rozbawiłeś... Rasista jakiś czy co ?
Miernik z lat PRL to na pewno ale czy z auta Żuk czy Nysy to nie wiem. Ale ja wiem. Bardzo popularny miernik w zastosowaniach militarnych - czołgi, śmigłowce, samoloty itp. Amperomierz, po nacisnięciu przycisku woltomierz. Tyle, że lotnicze i czołgowe mierniki tego typu miały wskazówki i indeksy pokryte grubą warstwą farby luminescencyjnej. Ten pewnie...
agregat samochód agregat prądotwórczy schemat agregat prądotwórczy wojskowy
ds18b20 adres czujnika przerywacz obwodu dobra używać laptop
mg5150 canon nadajnik szaflika
Iveco 35-10: Wysokie obroty silnika - przyczyny i diagnostyka Cofanie się brudnej wody do zmywarki - przyczyny i rozwiązania