Jakość zdjęć trochę kiepska więc nie powiem ci dokładnie do czego są poszczególne śrubki. Co do tego regulatora to on ma odbijać tylko najprawdopodobniej jest ta sprężynka zbyt słaba lub mocna. Robiłem z podobnymi silnikami wielokrotnie i taka usterka była dość częsta. Jeśli chcesz się upewnić czy jest to wina tego regulatora to odczep ten drucik od...
Staszek49. Jak na "starego" forumowicza zachowujesz się nieprofesjonalnie. Nie podałeś ani typu agregatu ani żadnych zdjęć (wciąż podejrzanego!) aparatu zapłonowego. Zdjęcia ucięłyby niepotrzebną dyskusję, uchroniłyby od pomyłki i ułatwiły doradzanie. Piszesz: ".. iskra jest, ale nie za bogata...". Czy tak wielkim wysiłkiem jest sprawdzić "bogatość"...
E023 świeci Nieprawidłowe obroty silnika Diesla.E029 świeci Nieprawidłowe obroty silnika Diesla.
Witam ! W tym agregacie napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kondensator służy do wzbudzenia i ustala napięcie na uzwojeniu głównym na odpowiednim poziomie. Napięcie reguluje się śrubą na cięgle gaźnika pod obciążeniem. Agregat nie nadaje się do zasilania elektroniki. Pozdrawiam.
Nic się nie przerabia- przy agregacie (silniku) są ustawione obroty max 1500. Ten sam silnik w ciągniku ma większe obroty pracy i wystarczy regulacja na zewnątrz pompy i miernik obrotów albo przy agregacie miernik częstotliwości.
230 V na szczotki regulatora, to chyba koniec z regulatorem. Sprawny regulator "daje" ok. "+" 18-20 V na szczotki wirnika (biegunowość jest oznaczona). W przypadku podejrzenia, iż regulator jest niesprawny, to po jego zdemontowaniu i uruchomieniu agregatu (zachowując właściwe obroty silnika i należytą ostrożność) można na próbę podłączyć napięcie stałe...
W zależności od silnika pompy wszystko może chodzić OK. Silnikowi komutatorowemu będzie wszystko jedno jaka częstotliwość, indukcyjny będzie miał większe obroty. Jest dość dużo silników przystosowanych do pracy na 50/60 hz.
Jeżeli regulator jest dobrze złożony i podłączony do gaźnika to silnik musi reagować na regulację śrubą, którą pokazałem na zdjęciu w poście wyżej. Wkręcanie jej powinno podnosić obroty a wykręcanie zmniejszać. Masz albo rozregulowany, albo źle złożony regulator obrotów.
Jeżeli to zwykły a nie inwenterowy to ruszy każdy silnik. A widzę że to zwykły agregat.
to nie jest regulator prędkości, regulator jest w silniku i wystaje z niego ten bolec na którym jest widoczna dźwignia ze sprężynkami, a to co zaznaczyłeś, to jest jedynie ogranicznik. tak czy inaczej w agregatach (jeśli to prądotwórczy) nie należy zmieniać ustawionych obrotów silnika, bo to bezpośrednio wpływa na częstotliwość napięcia/prądu, ustawia...
Wycofuje się z pomysłu prędkości 1000rpm dla silnika to może być za mało aby dobrze olej smarował silnik.
Bez różnicy w która dziurkę? No wiesz... to zależy co kto lubi :D A poważnie, to te otwory służą do regulacji obrotów, w niewielkim zakresie. Przekładając cięgno, obniżamy lub zwiększamy maksymalne obroty silnika.
'Mijanka' na zaworach plus jeden pełny obrót wału i ustawiasz...
A jak pracuje silnik spalinowy? Równo czy skaczą bardzo obroty? Może problem tkwi w regulatorze obrotów silnika?
Prądnica: obcowzbudna, synchroniczna Regulacja obrotów: 3800/min - 4200/min Kolego zdecyduj się raz chcesz elektryczny rozrusznik, potem regulację napięcia wyjściowego DC, a na koniec regulacje obrotów silnika.
Pewnie silnik agregatu ma zbyt wysokie obroty, źle wyregulowany odśrodkowy regulator obrotów.
W swojej styczności z pompami głębinowymi przez 30 lat zasilanymi zarówno z sieci energetycznej jak również z agregatów prądotwórczych możesz w zupełności ww pompę zasilić poprzez wykonany na stycznikach gwiazda -trójkąt a sam silnik pompy może mieć moc nie większą jak 11 kW tylko po zamianie pompy należy przy starszych modeli agregatów podnieść obroty...
tak jak powiedział kolega Staszek49 mniej obroty silnika to może pomóc te agregaty nie mają AVR tylko zwykły kondensator i napięcie spada z obciążeniem i malejącymi obrotami silnika
W agregacie prądotwórczym mały z niego pożytek Bo ustawiasz obroty według częstotliwościomierza.Uruchamiasz agregat i po podgrzaniu silnika aby równomiernie pracował ustawiasz na 50Hz wtedy blaszka częstotliwościomierza wpada w drgania.Po włączeniu obciążenia musisz ponownie ustawić tak manetkę gazu aby poprawić na częstotlinomierzu aby blaszka w mierniku...
Witam Potrzebuje regulator obrotów silnika w agregacie prądotwórczym. Interesują mnie schematy ale i gotowe układy do montażu.
Obejść elektroniki się nie da, ponieważ do pracy miodarki wymagana jest regulacja obrotów silnika. Silnik podpięty bezpośrednio pod agregat spowoduje maksymalne obroty.
Pod tą osłoną może być zainstalowany stabilizator obrotów, jeżeli silnik napędza, na przykład, agregat prądotwórczy. Ten stabilizator jest wtedy połączony, dźwigniami z gaźnikiem.
Sprawdź pojemność kondensatora czy jest prawidłowa i obroty silnika.
Jeśli gwarantujesz (za serwis), że silnik jest sprawny, a tylko pod obciążeniem agregatu odbiornikami silnik gaśnie, to moim zdaniem agregat może mieć uszkodzone uzwojenie i na "zwarciu" wyhamowuje silnik. Wskazanym byłoby je szczegółowo przebadać. Sprawdź (bez obciążenia agregatu odbiornikami), czy silnik na zmiennych obrotach ma tendencję do gaśnięcia,...
Wskaż proszę gdzie napisałem twierdząco . W pierwszym swoim poście pytałem jaki autor ma silnik . Dalej padło słowo "jeśli" . Ty natomiast twierdzisz że się mylę . Ok. Reasumując autor chce uzyskać 2kW mocy elektrycznej, jakiej mocy silnika należy użyć żeby to działało , zakładając że musimy użyć multiplikatora do zwiększenia obrotów.
Jakie teraz masz obroty pradnicy. Powinienes miec ok 1100obr.min.
Może się okazać że masz za niskie napięcie wychodzące z agregatu pod obciążeniem agregatu silnikiem pompy .Wówczas silnik będzie pobierał większy prąd .Wskazane by było zainstalować hercomierz i po uruchomieniu pompy ustawić obroty agregatu aby częstotliwość prądu wynosiła 50 Hz pod obciążeniem wówczas prąd poboru powinien być w normie.
Nie zapominajcie ze w chińskich agregatach obroty silnika sa proporcjonalne do obciążenia wirnika i regulatora... Kolejny bzdet.
Nie, nie będzie. Zasada pracowania agregatu jest taka, że są w nim dwie podstawowe rzeczy: Silnik spalinowy oraz prądnica. Z silnika przenoszone są obroty na prądnice która wytwarza prąd. Obroty silnika ustawiane są pod ową prądnice. Nie ma tu zasady czy silnik ma 2000-3500 rpm. Zmniejszając obroty silnika zmniejszasz napięcie w gnieździe, zwiększając...
Częstotliwość pulsowania napięcia zależna jest od obrotów silnika Ale raczej nie w inwerterowym agregacie - tam jest przetwornica i obroty nie maja nic do napięcia i częstotliwości.
POTRZEBUJE SCHEMAT REGULACJI OBROTÓW DO AGREGATU PRĄDOTWÓRCZEGO 30KW SILNIK DIESEL. z góry dzięki
Silnik tu pracuje cudnie, wchodzi na obroty i schodzi, ale w agregacie przy prądnicy synchronicznej potrzeba stałych obrotów i to w całym zakresie obciążenia, ciekaw jestem regulatora aby to zapewnił. Pokaż filmik już z działającą prądnicą. Właśnie dlatego w poważnych agregatach stosuje się silniki diesla, między innymi łatwość utrzymywania stałych...
Tylko ze nie o to mi chodzi poprostu mam taki silnik i chcialbym go do czegos wykozystac, a jesli mialbym kupowac silnik to kupiłbym chiński agregat;)
Coś ci się pokiełbasiło, PB czy Diesla to te samo obroty nie ma podziału bo te silniki wszystkie mają taki sam zakres obrotów. Może co innego w agregatach przemysłowych po kilkadziesiąt/kilkaset KW.
Z pomiarów które podałeś wynika że masz zapotrzebowanie na poziomie 11kW. Czyli potrzebujesz agregat o mocy nieco większej żeby go nie uszkodzić. Problemem jest rozruch twojej sprężarki. W momencie startu silnik pobiera kilkukrotnie wyższy prąd co powoduje gwałtowny spadek obrotów agregatu to przekłada się na napięcie wyjściowe a to powoduje zadziałanie...
O jakim ty styczniku piszesz? Z jakiego rocznika ten silnik? Nie prosciej silnik krokowy do sterowania obrotami. Co to ma napędzać. A może łatwiej zrobić podobne sterowanie jak w agregatach pradotwórczych.
Poprawnie to nie wiem, ja acu 12V szeregowo z żarówką reflektorową auta tylko przeciągnąłem po zaciskach wzbudzania i od razu silnik zmienił obroty prądnica pracuje tzn wytwarza prąd.
układy : przetwornica napięcie stałe na przemienne - Falownik IR2132J ( odmiana IR2130) MC3PHAC Pomiar natężenia (poboru) prądu LM233 LM258 LM358D Pomiar obrotów i regulacja - silnika LM258 x3 Jakiś zamazany układ ( pewnie procesor , a producent elektroniki specjalnie zamazał ) Napięcie przemienne z prądnicy trzyfazowej jest przepuszczane przez mostek...
Jeśli silniki z agregatów to pierwszym problemem będą gaźniki. Są przystosowane do działania w wąskim zakresie obrotów.
w NIM jest silnik BLDC próbowałeś zamienić fazy ( obroty)?, na ruszenie sprężarki na kilka sekund ustawić niższe napięcie na falowniku i próba może być wykonana.
Sterownik dostaje nieprawidłowe parametry.
W tych agregatach obrotami była regulowana częstotliwość.
Tak. Są takie same. Silniki gx160
Odpal agregat rozgrzej go porządnie podłączając jaką suszarke czy coś. Odłącz obciążenie. Wkręć tą śrubkę pod skosem do oporu ( z wyczuciem oczywiście, pół obrotu przed ukręceniem:-) ). Drugą śrubę regulacyjną wkręć też do oporu, przyduś do niej przepustnice gaźnika, agregat powinien zmniejszyć obroty. Tak trzymając wykręcaj śrubke podpierającą przepustnice...
A to nie będzie wina regulatora obrotów? Karol
Witam Posiadam taki agregat jak w temacie i wczoraj odmówił posłuszeństwa, a mianowicie silnik się uruchamia ale nie wchodzi na obroty i po chwili lub po około 1 min sam gaśnie. Co może być przyczyną?
Witam ! Częstotliwość ,, ma się dobrze '' bo jest zależna od obrotów silnika.
Witam! Tak na "czuja" trudno coś dokładnie podpowiedzieć, ale myślę że do 750-ki możesz dołączyć silnik o prądzie do 5A, czyli całkiem spory. Jeżeli nie da rady pokonać oporów regulacji to dołóż przekładnie z pasem zębatym bądź łańcuchową np 1:5 czy więcej i wtedy masz pewność zadziałania (niestety wolniej reaguje na sterowanie) Pozdrawiam.
Może być uszkodzony regulator obrotów silnika.
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Czy dało by się zainstalować do roweru silnik z agregatu Einhell STE 850 (jak na zdjęciu)? mam taki i w sumie mógłbym go do tego celu użyć. Jakie obroty może mieć ten silnik, i czy ktoś próbował z silnikiem od agregatu? Czy będzie można dokupić do tego i dopasować jakąś przekładnię? Jak dorobić sprzęgło? http://obrazki.elektroda.pl/5389687300_1...
Dlaczego tak nisko szacujecie sprawność alternatora? Przecież to zależy od producenta, użytych materiałów, nawet obrotów.
witam wszystkich potrzebuje zastąpić stary regulator odśrodkowy(stabilizacja obrotów) w robionym agregacie prądotwórczym na bazie silnika fiat126p. w grę wchodzi regulator elektroniczny typu P,jednakrze potrzebuje jakieś parametry dynamiczne tego silnika :model matematyczny(transmitancja),ewentualnie wykres odpowiedzi obrotów na wymuszenie skokowe...
"jack63 napisał: I ilości par biegunów jak w każdej prądnicy synchronicznej napędzanej jakimś silnikiem." Zgoda ale mnie chodziło o to że autor ma wpływ na obroty - ilości par biegunów nie zmieni - i nimi powinien uregulować częstotliwość, na biegu bez obciążenia. M3tYs - jeśli masz DTR silnika to tam powinna być pokazana zasada stabilizacji i regulacji...
Witam. Ja może nie na temat, ale w tym temacie proszę o pomoc. Mam agregat, silnik spalinowy 4HP, obroty nie znane, pompa ciśnienie 200lbf/cal kwadratowy. Wydajność 5,25 gal/min. Chcę napędzać urządzenie obrotowe w dwóch kierunkach (lewo-prawo). Jakiego typu i jakiej mocy silnik zastosować? Wacek
Moze trochę przesadziłem z tym, że są włączane jednocześnie, bo steruje nimi sterownik i obroty mają uzależnione od temperatury. Jeżeli wentylatory pracują na falownikach regulujących obroty, to rozruch mają łagodny, nie ma sensu przyjmować więcej niż dwukrotność prądu znamionowego.
Napisz co to za silnik. Jak regulujesz obroty? Manualnie, czy ma regulator jak w agregacie prądotwórczym? Silnik HONDA 5.5 KM Obroty regulowane ręcznie. Sprawdzane w różnych zakresach obrotów
Witam pisze tu poraz pierwszy imam ciekawostkę co do tych skaczących obrotów silnika .Właśnie skończyłem składać swuj silnik do agregatu i u mie było podobnie. obrotami steruje trybik z założonymi obciążnikami które pod wpływem obrotów steruje cięgiełkiem dodawania gazu U mnie były zablokowane obciążniki.Teraz działa jak nowy
Witam posiadam agregat Leroy Sommer z silnikiem honda gx 390. Od pewnego czasu agregat zaczął strzelać przy gaszeniu silnika. Strzał następuje zawsze w momencie ostatniego obrotu wału. Zapała i pracuje bez problemu. Czy ktoś wie jaka może być przyczyną strzelania?
Do agregatu 8kW nie możesz podłączyć silnika 9kW,jak masz chiński agregat to on pewnie nie uciągnie więcej jak 3kW, falownik jest tylko po to , żebyś miał regulację obrotów silnika.
Agregaty zawsze pracują na "określonej" ilości obrotów co ma zapewnić statyczną pracę agregatu, "mądrzejsze" agregaty dodają RPM w zależności od obciążenia , więc mamy zachowaną tolerancję napięcia. Moc silnika nie ma tu za dużo do powiedzenia ,ważne by zachować obroty .Polecam silniki Hatz do agregatów.Jeżeli będziesz potrzebował więcej informacji...
Mam podobny problem - jednak silnik agregatu chodzi na maksymalnych obrotach - nie ma możliwości zwiększenia obrotów. Też stosuję spore obciążenie aby światło nie migało. Jest na to jakieś wyjście?
Kolego zle się do tego zabrałeś. Za max. obroty silnika odpowiada > odśrodkowy regulator obrotów. Poza tym, te silniki były zasilane niskooktanowym paliwem. Dtr do tego agregatu znajdziesz na naszym forum w dziale -instrukcje, schematy- powodzenia.
Nie może być jakaś predkość obrotowa, musi być dokłdanie taka jak na tabliczce. Częstotliwość napięcia zależy tyko od obrotów. Silnik agregatu ma regulator utrzymujący prawidłowe obroty w pompie. Na wale prawnicy musisz mieć 1300 obrotów, 540 rok razy 4 da 2160 czyli za dużo, 1do 3 wygląda lepiej. Właściwie obroty musisz uzyskać dla p punktu m mocy...
Owszem, woda jest w pompie i ma nawet jakieś ciśnienie, ale gdy połączymy wyjście z wejściem to pompa nie będzie zwiększać ciśnienia a będą jedynie opory tarcia wirnika. Pompa będzie "mielić" w miejscu. Zaraz pójdę zrobić test. Odezwę się po nim. Dodano po 3 No i po teście. Niestety bez obciążenia to samo, silnik kręci bardzo wolno a agregat jak słychać...
prądnice do agregatów prądotwórczych zrobione są przeważnie z silników indukcyjnych które przy agregatach pracują przy trochę wyższych obrotach niż mają znamionowe to z kolei powoduje zmianę kierunku przepływu prądu i tym samym wytwarzanie go. tak więc zacznij od wymiany kondensatora wzbudzenia który wpięty jest między uzwojenie główne a uzwojenie wzbudzenia....
Witam mam problem z ww agregatem mianowicie spadają obroty silnika wyłączają się wentylatory na chłodni po sekundzie silnik odzyskuje obroty i wszystko zaczyna normalnie pracować jaka może być przyczyna Proszę uzupełnić tytuł postu- zgodnie z regulaminem pkt.3.1.15
Czy można podłączyć taki agregat pod urządzenia w domu jakby obrotami udało się obniżyć napięcie?
Przyczyną tego stanu żeczy jest utrata magnetyzmu "magnesów" stałych wklejonych w wirnik agregatu . Są one odpowiedzialne za wyindukowanie napięcia potrzebnego do zadziałania modułu AVR . Napięcie to powinno być większe od 3V aby to sprawdzić proszę uruchomić agregat i ręką zwiększyć obroty silnika spalinowego (dzwignią regulatora odśrodkowego ) jeżeli...
Czy ja wiem, że mija się z celem, byłaby to swego rodzaju namiastka agregatu inwerterowego, jedynie automatyczna regulacja obrotów mogłaby okazać się problematyczna.
to nie jest problem po prostu na regulatorze obrotów silnika diessla agregatu który jest dociążonmy są ustawione większe obroty co skutkuje większą mocą czynną wyjściową .Należy doregulować obroty tak by oba generatory obciążały się równomiernie.
Jeżeli pobór prądu nie przekroczy mocy agregatu to wszystko będzie działać. Agregat ma samoregulację obrotów więc przy gwałtownym poborze dużej mocy zawsze lekko szarpnie zanim zdąży wyregulować obroty. To jeszcze takie pytanie: Lepszy silnik 230v 250 watt czy 12/24v 250 watt? Przepraszam, nie znam się na elektronice - stąd moje pytanie (bo chyba bardziej...
Romoo, przecież przy takim ciśnieniu to już nie powinien zapalić - albo potknąłes się przy warunkach pomiaru - zbyt niskie obroty, zamknięta przepustnica, uszkodzony zegar itd. Jak dla mnie to nawet nie zużyty ten silnik tylko wręcz przytarty.
Diody sprawdzone - sprawne kondensatory zamontowane 2 ( 8+16) przy max obrotach jakie mogę uzyskać regulując śrubą pod silnikiem dają 237V Pytanie laika jak taki agregat powinien w ogóle działać? odpalać od razu z obrotami 3000obr/min i generować napięcie znamionowe czy jakoś się wzbudzać po podłączeniu obciążenia . Przy takiej regulacji silnik nie...
Uważam, że "słaba" prądnica ( 2 KW) nie wymaga aż tak silnego silnika. Zwykle producenci do prądnicy o takich parametrach stosują silniki o mocy ok. 5 KM. Jeśli nie zwracasz uwagi na względy ekonomiczne ( koszt paliwa ), to można wykonać agregat na tych podzespołach.
Dlaczego nielogiczne, przecież to regulator i ma za zadanie utrzymywanie stałych obrotów, co w agregacie jest bardzo ważne. Jeżeli obroty wzrastają nadmiernie to oczywiste jest, że trzeba przymknąć przepustnicę i odwrotnie. Przepustnica jest otwarta maksymalnie tylko wtedy gdy silnik jest wyłączony.
Prawdopodobnie masz ustawione za wysokie obroty silnika spalinowego. Napięcie w tych agregatach zależne jest od obrotów. Gdzieś przy gaźniku powinna być śruba do regulacji obrotów, ewentualnie będzie przy dźwigni od samoregulatora. Sprawdź czy sprężynka na tej dźwigni jest założona w odpowiedniej dziurce. Ja zamiast kombinować z AVR zajął bym się odśrodkowym...
Dziękuje bardzo za wyjaśnienie. Nie miałem okazji rozbierać prądnicy i oglądać uzwojenia stojana, czy budowy wirnika, także nie mam znajomości rozwiązań w tym agregacie. Myślałem że budowa samej prądnicy jest nieco podobna do budowy alternatora. Tyle tylko że nie ma tutaj szczotek i pierścieni ślizgowych, więc coś mi tu nie pasowało. Mogło to by być...
Kolego proponuje dobrze wyczyścić gaźnik bo objaw jest taki jakby zapchana była dysza wolnych obrotów, później ewentualnie jeszcze jest kwestia regulacji mieszanki paliwowo powietrznej. po tych zabiegach powinien chodzić jak złoto.
Jak 800 W to na pewno klon Yamahy z silnikiem 2T. Ten generator nie ma stabilizacji napięcia. Wzbudzenie kondensatorem, wirnik z diodami. Wymaga jedynie ustawienia odpowiedniej częstotliwości, tj. obrotów silnika na regulatorze odśrodkowym. Trzeba zwrócić uwagę aby silnik pracował prawidłowo przy zamkniętej przepustnicy (regulacja obrotów biegu jałowego)....
Agregat w latach 70i80 masowo pracujący w wojsku i nie tylko. Prądnica trudna do "zabicia", gorzej z silnikiem. Archaiczny gaznik,ale prosty w obsłudze, oraz regulacja (stabilizacja) obrotów przy pomocy cięgieł. Bardzo dobry przy stabilnym obciążeniu gorzej przy szybko zmieniającym się zwłaszcza indukcyjnym
Do jakiego ciągnika założyłeś?. Jednak te 105 kM na turbie to sporo. Tam pomiędzy kolektorem ssącym a wydechowym jest zawór upustowy i czasami się zacina- sprawdź jak to wygląda. Mam ten silnik w agregacie prądotwórczym.
Podłączasz wszystko co masz i czego używasz, zapraszasz znajomego elektryka który Ci zmierzy wartości szczytowe poboru na zasilaniu. I będziesz wiedział na czym stoisz. Wtedy bez problemu dobierzesz agregat, w przypadku zasilania nagłośnienia przyda się elektroniczna regulacja obrotów silnika.
Jeżeli nie ma sprzęgła to wypadłoby by odłączyć wzbudzenie alternatora na czas rozruchu i pracy na wolnych obrotach do momentu rozgrzania silnika . W przeciwnym przypadku silnik na wolnych obrotach nie może uciągnąć alternatora i gaśnie .
Obroty silnika hydraulicznego można by jeszcze regulować automatycznym regulatorem przepływu, było by to rozwiązanie najbardziej optymalne na które obroty silnika diezla nie miały by większego wpływu.
Czarno to widzę. Oczywiście, silnik będzie pracował na gazie ale jak to będzie z regulacją obrotów za pomocą tej sondy i całej reszty (w agregacie to istotna sprawa) i trwałością tego silnika to się przekonasz. Regulacja obrotów będzie bez zmian, czyli standardowy regulator odśrodkowy a dawka gazu regulowana z odczytem s sondy i tyle
Dla potomnych czytających ten wątek - prąd rozruchowy silnika trójfazowego można ograniczyć włączając w szereg z nim oporniki dużej mocy, które po rozruchu zostaną pominięte (zwarte). Mogą to być na przykład grzejniki elektryczne. Cechą tego rozwiązania jest to, że silnik będzie się wolno nabierał obrotów.
Moc alternatora w samochodzie nie zależy od obrotów. Nawet na wolnych obrotach ładuje akumulator dając napięcie ładowania ok. 14,4 V. Aby takie napięcie utrzymać odpowiada regulator napięcia. Oczywiście alternator obciąży troszkę silnik ale on to skoryguje poprzez utrzymanie stałych wolnych obrotów silnika. Wypróbowane działa.
W 330V na tym agregacie to mi nie chce się wierzyć. Prawdopodobnie błąd pomiaru. Sprawdź jeszcze obroty silnika, powinien mieć 3120 obr/min (+/- 100 obr/min)
ale gdzie go szukać przednie działają a tył nie. Pod autem, trzeba odkręcić cały agregat z grzejnikiem i dmuchawą przykręcony do podłogi. Pewnie przetarta wiązka na obudowie agregatu.
Problemem tanich agregatów, droższych też, ich przystosowanie do rynku europejskiego, chociaż były zaprojektowane do pracy w USA. Mają dwa osobne uzwojenia po 120V. Połączone szeregowo dają 240V. Jeden z końców uzwojenia trzeba uziemić. A i tak nie zawsze do się uruchomić z sondą jonizacyjną. Te są dość delikatne. Wymagają podania fazy i zera w odpowiednim...
Poczytaj o doborze agregatów, typach obciążeń, współczynniku mocy, mocy czynnej biernej i pozornej. Nie wiem jaki masz drogi sprzęt i jaki budżet na taki agregat - to dosyć istotne. Włączając np. końcówkę mocy z dużą pojemnością na wejściu, zdławisz trochę agregat (spadnie napięcie), silnik i AVR spróbuje podbić obroty i wzbudzenie prądnicy i w momencie...
Dodam tylko ze sporo agregatów ma przekładnie mechaniczna podnosząca prżekośc obrotowa silnika z 1500 obr/min na 3000 obrotów dla prądnicy...
Czy silnik agregatu osiąga właściwe obroty. Bez urazy, ale agregat ten wygląda na "chińczyka" o zawyżonych parametrach. Jeśli mam rację, to nie będziesz miał z niego większego pożytku. Podłączenie urządzeń o większej mocy (np. silników) będzie skutkowało takim efektem jak podajesz, albo uszkodzisz prądnicę (uzwojenia). Porównaj ceny markowych urządzeń...
Czy agregat masz od nowości, czy używka. Może w przeszłości był przeciążony i ma zwarcie w uzwojeniach (alternatora), ale najczęściej "pada" w nich elektronika. Może agregat pracuje tylko w trybie oszczędnym "eko" i nie ma odpowiednich obrotów. Gaźnik sterowany jest elektronicznie przez silnik krokowy, więc spróbuj zwiększać ręcznie obroty silnika i...
Zaloz silnik 2,2kw i obroty ok 400obr.
260V A jaka jest prawdziwa, na wszystkich fazach ? Kolega przełączy na odczyt częstotliwości. Będzie wiadomo, czy nie następuje niekontrolowany wzrost obrotów silnika.
Pierwsze słyszę żeby smarować szczotki ale nie będę sie kłócił z bardziej doświadczonym kolegą ;-) ogólnie te agregaty tak sie zachowują i nić z tym nie zrobisz choć po podłączeniu żarówki napięcie powinno sie ustabilizować na jednym poziomie chyba ze regulator mechaniczny obrotów silnika coś nawala i wyraźnie słychać jak skaczą obroty
Musisz dorobić dźwignię regulatora, wyregulować zapłon i zawory, sprawdzić filtr oleju, wlać olej o specyfikacji SAE-30. Nawet taki, jak do kosiarek czterosuwowych. Przerwa na przerywaczu 0.3mm, kąt wyprzedzenia zapłonu 23 stopnie, luz zaworowy 0.05mm dla obu zaworów, mierzony na zimnym silniku. Ten regulator obrotów jest ważny gdy silnik napędza agregat...
odpalał silnik na postoju po to by ugotować obiad. Dlatego pisałem o agregacie, bo szkoda męczyć silnik pojazdu, bo alternator na jałowym ma 50% wydajności więc musiał by podwyszac obroty a to nie ekonomiczne. A agregat jak znalazł..
agregat obrót obrót agregat agregat honda silnik obrót
pendrive zniknął dokręcać piast mercedes lusterko prawa
trzeszczy głośnik trzeszczy głośnik
Wskazania czujnika MAP w Opel Astra K 1.4 Turbo Wzrost poziomu oleju w Skoda Fabia 1 po wymianie pompowtrysku