Fotki ostre i wyraźne z dwóch stron płytki, i bez odblasków światła. I co to za Automat bramy garażowej ? I czy na tej kostce od trafa podpinałeś akumulator i zamieniałeś plus z minusem ? I czy w instrukcji jest opisana ta szara kostka (ta czterośrubkowa ) ? Nie ma tam czasami styków do zasilania awaryjnego z akumulatora?
Ja stosuję w takich przypadkach Volt SinusPro i akumulator w zależności od potrzeb, tutaj pewno 12V 18Ah wystarczy. Małe UPS komputerowe mają przeważnie akumulator 12V 5-7Ah a to wydaje się trochę mało aby podtrzymać napęd całą noc i otworzyć i zamknąć rano.
Jak w temacie, zastanawiam się nad rodzajem zasilania do bramy garażowej własnej konstrukcji. Silnik jaki będzie to popularny silniczek od wycieraczek. Pierwszy pomysł to tradycyjnie trafo z o odpowiedniej wydajności prądowej ( minus w razie braku zasilania musiałbym ręcznie odryglować lub wykonać system awaryjnego zasilania) lub zasilacz od komputera...
to jaki to akumulator ? od czołgu ?
Witam! Zrobiłem sobie napęd bramy garażowej z silnika od wycieraczek samochodowych. Tylko silnik mam bez tej płytki z układem sterującym. Więc do dyspozycji mam 3 piny. Układ jest połączony ze sterownikiem radiowym opartym o przekaźnik bistabilny na jednym kanale oraz 2 wyłącznikami krańcowymi. Całość zasilana jest akumulatorem 12V 7Ah (takim jak w...
Zasilanie awaryjne dla napędu bramy garażowej. Napęd bramy garażowej Supramatic ma wejście na moduł zasilania awaryjnego HNA 18-3 - jest on jednak absurdalnie drogi i mało wydajny. Napęd działa na 24 V= (zasilanie 230 V). Pomysł jest taki, aby kupić moduł sterujący ładowaniem akumulatorów, który: a. ładuje akumulatory do określonej wartości, b. "odcina"...
#31 InteliGarden Cześć! Jako, iż wszelkie tematy dotyczące inteligentnego domu, stacji pogodowych, kontroli ogrzewania już były poruszane, pozwolę sobie przedstawić swój pomysł z dziedziny bardzo pokrewnej ale oryginalny. Jestem posiadaczem domu z ogrodem jednak mimo ogromnej radości jaką przynosi mi dbanie o niego ze względu na deficyt czasu postanowiłem...
Mam zamiar zakupić taki akumulator: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a2e5... I chciałbym się dowiedzieć czy idzie go naładować takim urządzeniem i jeśli tak to na jakim "poziomie": http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0b9... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfc8... Urządzenie to używane jest do ładowania...
Witam serdecznie. Proszę o pomoc lub opis podłączenia akumulatora do napędu bramy garażowej Hormann Promatic. W napędzie jest przewidziane złącze do podłączenia akumulatora awaryjnego zasilania, ale ma ono 3 wyprowadzenia i nie wiadomo do których się podpiąć. Pozdrawiam
Większość małych napędów do bram garażowych oparta jest o silnik 24 lub 48V DC oraz transformator i prostownik. Elektronika zazwyczaj na stabilizowanym 5V oraz niestabilizowane 24V do fotokomórek. Nie ma co do tego wątpliwości, że przetwornica o tej mocy ma duży prąd jałowy, nieporównywalny z poborem prądu w stand-by elektroniki bramy. Ja zmieniłbym...
Dziękuję za tak szybką reakcję i odpowiedź, jutro podepnę pod akumulator i sprawdzę, co i jak z zasilaniem tam jest. 24V, ale AC czy DC, to nie pamiętam.
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam, zamontowalem brame garażową JANUS z napedem. pod naped podlaczylem dwa akumulatory szeregowo 12V 7AH. i nic sie nie dzieje? barma sie nie zameka, ani nie otwiera (na wyswietlaczu napedu jedynie pokazuje gotowosc do pracy) Oczywiscie podlaczylem akumulatory, podlaczylem 230V, miernikiem sprawidzlem napiecie na akumulatorach ~26V, wiec jest ladowanie,...
Mam w nim baterie sony Lr-23A/12V ale jest troche za waska i pilot nie zaskakuje!! moze mi ktos pomoc??
Witam, chciałem się pochwalić moją bramą do garażu. Brama dwuskrzydłowa . Garaż ze stodoły obity blachą od wewnątrz. Skrzydło długość1,7m wysoka na 2,6m oba skrzydła napędza jeden silniczek z wycieraczek bez przekłądni zasilany 12v. nie 18-24v. 12v z akumulatora, całość na sterowniku bramstera do bram przesuwnych. Koszty: sterownik bramster pod krańcówki...
Posiadam brame garażową uchylną chciałbym zamontowac jakis automat na pilota ile takie coś może kosztowac albo ma moze ktos pomysł jak takie coś skonstruowac samemu.
Okablowanie pod system alarmowy - poradnik Artykuł adresowany jest do osób, które chcą wykonać we własnym zakresie okablowanie pod prosty system alarmowy lub zamierzają zlecić to np. elektrykowi, który nie do końca czuje systemy alarmowe. Zainteresowanych systemami bardziej rozbudowanymi zachęcam przede wszystkim do przeczytania całego szeregu tematów...
Mam napędy do dwóch bram skrzydłowych, garażu do domu ale do blaszaka gdzie trzymam samochód już nie Chciałem kupić jakiś tani i samemu zamontować ale przyszła mi jedna rzecz do głowy. Co gdy nie będzie prądu ? do garażu się nie dostanę bo nie ma drzwi a z tego co widzę i tak jak mam np napęd mido linka do zwolnienie jest w środku. Są jakieś napędu...
Witam wszystkich. Proszę mi powiedzieć jaki akumulator zastosować do bramy Force sw 200 ?
Witam Od pewnego czasu mam blaszany garaż. Bramę trzeba otworzyć ręcznie. Wcześniej muszę otworzyć bramę wyjazdową z działki, a potem zamknąć dwie bramy. Troszkę trzeba się nachodzić na darmo. Ostatnio widziałem sporo filmików jak ludzie korzystali z własnych sterowników oraz silników z wycieraczek do otwierania bramy. Brama uchylana jest do góry. Na...
Dziękuje za wszystkie opinie i informacje Czy wobec tego da się to jakoś uratować, jakie dodatkowe urządzenie powinienem zastosować ? Dodam ze ta instalacja ma za zadnie podanie prądu 230V do silnika bramy garażowej i jakiejś tam malej lampki led, używam tego bardzo rzadko,w sumie 2x dziennie otwieram / zamykam bramę, wiec akumulator bedzie miec czas...
Witam, mam problem ze swoim Audi A6 C5 2.4 LPG. Problem polega na tym, że raz na jakiś czas nie odpala. W zasadzie to nic się nie dzieje - wkładam kluczyk, przekręcam i cisza, nic nie kręci, nie słychać pompy itp. Problem udawało się rozwiązać w ten sposób, że po prostu zamykałem auto, mijało około 20 minut lub więcej, i normalnie odpalało. Ale teraz...
Witam! Garaż podziemny w naszym budynku (niewielki blok) zamyka segmentowa brama garażowa o szerokości 4,2 m. Obecnie nie jest wyposażona w fotokomórkę, nie ma też czujnika krawędziowego. Od kilkunastu lat każdy z użytkowników musi sam zadbać o swoje bezpieczeństwo. Jak dotąd nie było żadnego przypadku uszkodzenia samochodu, ale moim zdaniem należy...
Witam. Z racji, że przebudowałem właśnie swój budynek gospodarczy na garaż dla mojego auta przyszedł mi taki pomysł do głowy. Sprawa wygląda tak: mam drogę wjazdową,potem płot z otwieraną bramą na zawiasach i dalej ten mój "nowy" garaż. Chciałbym, żeby dojeżdzając do bramy, siedząc w samochodzie po np: wcisnieciu przycisku lub innym sygnale brama otwierala...
To będzie trudne do zrobienia przez to że jest to na metalowej konstrukcji, chyba żeby jakaś ingerencja w silnik, ale dlaczego konfiguracja zasilania akumulator - transformator działa prawidłowo, a 1 akumulator na 2 napędy nie, oraz osobny akumulator na każdy napęd również nie działa
Dlatego pytam :-) Moga byc i jakies NiCd itp chgw. Moze ktos to montuje np komornikowi, prawnikowi co to sobie zamawiaja na telefon bo hajsu maja az nadto :-) A prosty czlowiek sobie podwiesi zwykle akumulatory wlasnie w przyjemnej cenie. Tylko czy nie ma tam jakis kruczkow typu mikro czip, 2 zyly napawaja optymizmem. Na alledrogo jedyne 630zl Akumulator...
Ja w swoim Spin-ie mam dołożone zasilanie awaryjne ( akumulator + karta ładowania ). Wysprzęglania bramy z zewnątrz nie zastosowałem, bo brama posiada furtkę a bramę mogę odblokować i otworzyć od wewnątrz. Zasilanie awaryjne zastosowałem, bo wjazd do bramy jest na łuku drogi i jest dosyć spory ruch samochodowy.
Jeżeli masz sterownik czterokanałowy to co stoi na przeszkodzie aby jednym z kanałów załączać zasilanie (zwierać "zielony z czarnym)? Takie rozwiązanie zaproponowałem w swoim poglądowym rysunku i to by działało ale jest problem z biegunowością - dobrze myślę ? Nie jestem elektronikiem i budowanie dodatkowych układów nawet najprostszych jest niemożliwe....
Wiadomo, chemik ma się k...a znaleść... :D Tak bez nadmiernego wnikania w szczegóły polecam versę 15 ( 15 wejść+ Sabotaż) + klawiatura WH- bardzo ładna i czytelna, albo integrę 64 ( 16 wejśc na płycie). Trafo min 40VA, zależnie od liczby manipulatorów i czujek, akumulator radziłbym 17Ah, obudowa z tworzywa ( np OPU3) - można wrzucić później jakiś moduł...
Musiałbyś kolego na łączeniach pomiędzy nakrętkami a profilami dać z każdej strony łącznik kulowy lub zawias - sztywne połączenie nakrętek lewo i prawo stronnych będzie powodować wyłamywanie przyspawanych profili do skrzydeł drzwi. Sterowanie najzwyklejsza centralka na piloty,może być Bramster - ma programowalne czasy zadziałania przekaźników,więc i...
Witaj! Jeśli masz możliwość "zamaskowania" kamery gdzieś na drzewie ,innym miejscu to możesz podłączyć kamerkę z nadajnikiem Wi-Fi a odbiornik będzie w domu z rejestratorem. Łącze Wi-Fi zapewni tobie zasięg na odległość która podałeś ok 500m.Jednak koszt będzie wysoki kamera,rejestrator zestaw Wi-Fi ,anteny akumulator do zasilania kamery i nadajnika...
Witam Chciałbym podłączyć dwa akumulatory po 200 Ah każdy, do zasilania alarmu, monitoringu, otwierania bramy garażowej i bramy wjazdowej. Baterie chciałbym ładować w ciągu dnia, jak pracuje fotowoltaika. Jaką ładowarkę muszę użyć, aby jednocześnie ładować akumulatory i zasilać z nich odbiorniki?
Zużycia energii nie mierzymy w Watach tylko w Watogodzinach. Pytanie jest więc czy to 400 to jest moc napędu w Watach czy zużycie energii w Watogodzinach? Przypuszczam, że raczej chodzi o moc 400W (Watów), bo zużycie 400Wh na jeden cykl to musiałyby być tam ogromne i ciężkie wrota. Jeżeli zatem cykl trwa 30 sek. to zużycie energii wyniesie 1011/(400*30/3600)=ok....
To Advisen https://www.piloty-express.com/promo/pil... Połowę taniej wyjdzie kupić zewnętrzny odbiornik z pilotami - daj foto całej płyty z widocznymi opisami złącz, przy okazji akumulator też zapewne nadaje się do wymiany. No i na koniec...
Wpisz na googlu "el16 centrala" - wyskoczy ci mnóstwo wyników. Najpierw może jednak diagnoza elektronika. Silnik tez przydałoby się sprawdzić np akumulatorem od wkretarki lub samochodowym i amperomierzem w szereg. Ale rzadko sie psują (co najwyżej szczotki).
W tej obudowie pilota może być wszystko. Aby działało na jednym pilocie trzeba kupić napęd z taką samą drogą radiową albo dodatkowo radio. Zasilanie szyfratora z napędu to zły pomysł, lepiej założyć zasilacz buforowy z akumulatorem.
1. Odłącz odbiornik od sterownika bramy i spróbuj zasilić radio z akumulatora. 2. Przenieś w inne miejsce i tam sprawdź. pozdrawiam
Do do sterowania bramą to w budynku gospodarczym jest jedno miejsce na samochód oraz brama garażowa i miałem tu na myśli coś na zasadzie, że np mogę sprawdzić z domu stan bramy czy otwarta czy zamknięta oraz ją otworzyć lub zamknąć. Co do modułów to czyli jak rozumiem bardziej polecacie INT-PP niż INT-E w moim przypadku? Na bramie garażowej pewnie...
Sprawdzę na akumulatorze bezpośrednio po silnik z pominięciem centralki. Pomiary robiłem także z odpiętą bramą i napięcie też skakało :/ Można dokupić sterownik do bramy garażowej? Są dostępne zamienniki? Pewnie będzie taniej...
Niskie napięcie stałe za przetwornicą na 99 procent jest na kondensatorze oznaczonym zieloną strzałką (zazwyczaj ma on 470uF/50V). Podłączasz z zachowaniem polaryzacji (minus na kondensatorze jest oznaczony). Ewentualnie pod złącze akumulatora (Batt., zobacz w instrukcji lub opis na obudowie), wtedy wszystko jest natywnie, też z zachowaniem polaryzacji....
A więc na początek zasilasz elektrozamek +12V i - nawet z jakiegoś zasilacza czy do testów z akumulatora. W napędzie zasilanie masz opisane +12V i GND Ustawiasz kod według instrukcji. Ustawiasz czas otwarcia 1 sekunda według instrukcji elektrozamka. COM i NO to wyjścia przekaźnika elektrozamka które wpinasz do napędu w zaciski PB i GND - zaciski te...
Napęd to Nice Spido, najprostszy z oferty (kiedyś, w tej formie zdaje się go juz nie robią). Nie ma enkodera, nie ma zwolnień, ma tylko krańcówki mechaniczne włączane "drabinkami" włożonymi w łańcuch. Jak napisał przedmówca, sam silnik mozesz sprawdzić podpinając go (najprościej) do akumulatora samochodowego (tylko nie przekręć krańcówek). Jesli będzie...
Mam napęd do bramy garażowej Somfy prąd założą dopiero w lutym , Pomyślałem o zasilaniu napędu z akumulatora samochodowego ale orginalne aku, awaryjne jest na 9,6 V (10 cykli w 24 h i ładowanie 48 h ) a aku samochodowy ma 12 V jak zmniejszyć napięcie do 9,6 V Wyszukałem takie coś , Czy ten układ nie rozładuje szybko aku,? https://obrazki.elektroda.pl/2389648700_...
Silnik po podłączeniu do akumulatora kręci bez problemu a zatem pozostaje jedynie sprawdzenie płyty E1000. Skoro nie ma sposobu na proste sprawdzenie sprawności pyty zatem poszukam serwisu, do którego wyślę płytę do diagnostyki.
Natomiast w razie konieczności przy większym czasie bez prądu podłączyć sprzęt pod pracujący samochód z akumulatorem Tylko co na to twój alternator i elektronika pojazdu "powiedzą" Moim zdaniem cały ten zamysł to przerost formy nad treścią, owszem piec można zabezpieczyć UPSem ale jeśli chcesz inne urządzenia to ja bym wybrał tylko agregat 3 fazowy...
Drodzy koledzy Nie jestem elektronikiem z zawodu dlatego proszę o poradę. Sprawdziłem mam zalegający panel o mocy 80 W+3%, zwykły regulator paneli PWM oraz akumulator samochodowy. Przyszedł mi do głowy pomysł aby tym panelem doładowywać sobie akumulator który jednocześnie będzie podpięty pod UPS 650 W. UPS będzie zasilał napęd bramy garażowej. Czyli...
Spróbuj zasilić sam silnik z akumulatora samochodowego a także wepnij się z silnikiem bezpośrednio pod największy kondensator elektrolityczny (wtedy przy okazji przetestujesz trafo, kondensator i prostownik). Często bywa że w/w kondensator traci pojemność z wiekiem a skutki są losowe. Jeśli silnik zasilany z "zewnątrz" także będzie ewidentnie niedomagał...
Rozumiem, że obwód bramy garażowej i wjazdowej będziesz miał "zakończony" przełącznikiem zasilania lub chociaż wtyczką i w momencie braku zasilania przełączysz na UPS i go załączysz? No to potrzebujesz koniecznie UPS-a z zimnym startem, sinusoidą i mocą co najmniej 1000VA... aby wystarczyło na kilka cykli (otw/zam) bramy garażowej i wjazdowej. Niektóre...
Witam, mam małą zagwozdkę: W stetemie Satel Integra 128-WRL podłączyłem pod wyjścia mono 2 przekaźniki. Jeden to podanie impulsu 1sek. do domofonu i zwolnienie elektrozaczepu, drugi to podanie 1sek. impulsu i uruchomienie silnika bramy garażowej. oba wyjścia są wyzwalane również wejściami NO typu "47 bez akcji..". https://obrazki.elektroda.pl/4662792000_...
Cześć. Mam pilot zdalnego sterowania do bramy garażowej. W środku wygląda on tak jak na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/6829198300_... Jego sercem jest układ HCS200 z kodowaniem Keeloq, do tego kilka pasywnych elementów w tym jakiś zdaje się rezonator o wartości 433,92 MHz. Czy da się w jakiś sposób go przerobić, aby miał większy...
Wymień też inne elektrolity (bo to najprostsze, tanie, nie wymaga mierzenia czegokolwiek a może pomóc). Ale najpierw sprawdź silnik pod bezpośrednio pod napięciem (np z akumulatora). Jeśli silnim kręci 2 obie strony , pozostaje sprawdzić, czy przekaźniki dostają napięcie sterowania na cewki. W spoczynku oba zwierają dwa kable silnika do minusa podanego...
http://obrazki.elektroda.net/44_12657987... Witam wszystkich użytkowników elektrody. Długo się zastanawiałem, czy się chwalić moją konstrukcją napędu bramy przesuwnej, no i całej bramy kutej, którą wykonałem sam we własnym zakresie. Wszystkie elementy były rozgrzewane w piecu centralnego ogrzewania, i gięte w garażu na giętarkach i szablonach...
Opóźnienie na wejście ustawiasz dla każdego wejścia z osobna. Jeśli masz czujnik w garażu kontaktron czy inny dowolny to ustawiłbym mu blokadę z pilota który steruje napędem bramy. Jeśli "intruz" wytnie w drzwiach garażowych (często blacha) otwór i będzie chciał wejść to czujnik wewnątrz (ruchu) go wykryje i zrobi alarm natychmiastowy jeśli natomiast...
A tak dokładniej - zero sieci podpinasz do kabla, który był podpięty do zacisku C na płytce, fazę sieci przykładasz (albo tu albo tu) do kabli, które siedziały w zaciskach oznaczonych strzałkami - faza na jedną strzałkę - silnik jedzie w jedną, faza na drugą strzałkę - silnik jedzie w drugą. Oprócz tego do obu w/w kabli kierunkowych podłącz kondensator...
linki możesz zastąpić odcinkiem listwy aluminiowej lub rurki spłaszczonej na końcach, przekręcenie klucza w wkładce tylko zwalnia blokadę, jeżeli brak kluczy do wkładki = oczywiście jej wymiana. Najlepszym rozwiązaniem by było założenie napędu elektrycznego w castoramach już za około 400 zł tylko z montażem trzeba się lekko pobawić ;) wkładkę i tak...
O wiele lepiej to wygląda tylko teraz jeszcze jedynym problemem może być prąd ładowania akumulatorów max 5A przy pojemności bateria 150Ah Tak to prawda. Teraz robię to z urządzeń jakie mam bez możliwej inwestycji. 300 W wystarczy to ogarnięcia tematu oświetlenia w domu i pompy i piec w kotłowni. Jeśli to się sprawdzi to inwestycja w urządzenie Zasilacz...
Nie jak w laptopach a zasilacz awaryjny do normalnego komputera - tzw. UPS. Na takim za ok. 200 zł (jakiś Ever, Orvaldi, PowerCom czy inny chińczyk - tego jest cała masa) o mocy 300-400W pojeździsz jakiś czas bez prądu. Te twoje siłowniki mają max ok 50W na sztukę czyli max 100W. UPS na nominalnym obciążeniu (czyli takim samym jak jego moc) chodzi ok....
Fajny pomysł. Również miałem plan zamontować pilota w aucie, ale korzystając z przycisku zbliżeniowego, np takiego: https://obrazki.elektroda.pl/8409276300_... kosztuje to grosze ([url=https://www.aliexpress.com/store/p...
PRZYCISKI USTAWIEŃ 1 (przycisk SET) wybór funkcji i zatwierdzenie ustawień 2 (przycisk CODE) kodowanie nadajników / przycisków 3 (przycisk UP) w górę/następny 4 (przycisk DOWN) w dół/poprzedni PRZYŁĄCZA PŁYTY GŁÓWNEJ 5 złącze do podłączenia dodatkowego zasilania –akumulatora 6 złącze do podłączenia silnika napędu 7 złącze zasilania 8 przyłącze...
podłączenie bramy garażowej silnika bramy garażowej automaty bramy garażowej
przerobić wzmacniacz unitra oporność głośnik wariować zegar
Wzmacniacz na triodzie obcina górną sinusoidę - przyczyny i rozwiązania Przekaźniki świateł mijania i drogowych w Skodzie Fabii I